eitaa logo
راهی به سوی نور
71 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
6.4هزار ویدیو
79 فایل
پل ارتباطی ما و شما: @Sarbazekoochek14
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼🍀🍃🍀🍃🌼🍀🍃🍀🍃🌼 🌷 آدینه ی مهدوی 🌷 ┄─┅─✵❣✵──┅─┄ اخـــــلاق مهـدوی ┄─┅─✵❣✵──┅─┄ ﷽ ◀️قسمت نود و هشتم 📘بحثی که می خواهیم در رابطه با آن صحبت بکنیم طبق کتاب اخلاق عملی آیت الله کنی، بحث سخریه و استهزاء هست. مسخره و تمسخر کردن. ⛔️از حرام های الهی است. شکی هم نیست که حتی همین مسخره کردن و تمسخر یا همین استهزاء یکی از عواملی است که بسیاری از اوقات انسان ضعیف الایمان را وادار می کند به غیبت کردن. یعنی از مسخره کردن شروع میشود و به غیبت کردن می رسد. ❌خیلی از گناهها مقدمه ی گناهان دیگر است. خود غیبت کردن، شما حقیقت را پشت سر یک نفر داری می گویی اما حقیقتی که ممکن است آن طرف ناراحت بشود. همین غیبت ممکن است کار را به تهمت هم بکشاند. یعنی دروغ هم پشت سر طرف بگویی، علاوه بر غیبتی که کردی دروغ هم بگویی. 👈گناهان زبان هر کدام انگار مقدمه ی یکی دیگر هستند، یکی بیاید بقیه هم پشت سرش می آید. 👥بله هستند واقعا کسانی که به خاطر بی اعتبار کردن دیگران از تمسخر کردن آنها استفاده می کنند. یا برای اینکه یک مجلسی را بگردانند یک عده ای را بخندانند حاضر هستند از آبرو و حیثیت یک عده مایه بگذارند و کارهایی مثل تقلید کردن و امثال اینها.. مردم را به خنده بیاورند. اگر آن فرد راضی هست یعنی فرد بگوید پشت سرم تقلید صدا باشد فقط به نیت خنداندن مردم بله من راضی هستم. ولی اگر راضی نباشند گناه هست. 🔹ما می بینیم خیلی از به قول امروزی ها شومن ها، آدم هایی که می آیند و جلسات خنده ای را برقرار می کنند، استندآپ کمدی به قول خود این آقایان برگزار می کنند، گاهی اینها با تقلید کردن رفتار یا گفتار یکسری افراد دیگر است، افراد شاخص، اگر آن فرد راضی نباشد اینجا گناه هست. آیا ما به گنـاه داریم میخندیم!!!❌ ⚠️سرباز امام زمان باید خیلی حواسش را جمع بکند که به گناه استهزاء و مسخره کردن کار نرسد. آبروی یک عده ای را بیاییم خرج بکنیم برای اینکه یک عده را بخندانیم. یعنی آخرت خودمان را بفروشیم برای دنیای خودمان که مثلا یک اعتباری کسب کنیم، ما را به عنوان یک آدم خنده رو یا لطیفه تعریف کن بشناسند و از اینطور حرف ها.. 📖به همین خاطر هست که قرآن کریم این عمل را شدیدا نهی می کند (مسخره کردن را) و آن را به عنوان ظلم و ستم مورد توبیخ قرار می دهد و حتی کننده ی این عمل را مورد تهدید قرار می دهد و دستور می دهد که توبه کنید. یعنی بفهمی که چقدر کارت زشت است. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (19) 🎤استاد احسان عبادی 98 💠☀️💠☀️💠☀️💠 __________ @marefatemahdavi
🎐 | 🏷مهدی جان! ۱. تمام کسانیکه به کمالی رسیدند خصوصا کمالات معنوی که خود منشأ و پایه دنیوی هم می‌تواند باشد، منشأ همه آن‌ها سحر است. سحر را دریاب نماز شب در سن شما تأثیری شگرف دارد اگر چندبار آنرا با رغبت تجربه کردی، لذت آن موجب می‌شود به آن تمسک یابی. ۲. زیربنای تمام بدی‌ها و زشتی‌ها دروغ است. ۳. احترام و خضوع در مقابل بزرگتر‌ها خصوصاً پدر و مادر؛ به خودت عادت بده بدون شرم دست پدر و مادرت را ببوسی، هم آن‌ها را شاد می‌کنی و هم اثر وضعی بر خودت دارد. قاسم سلیمانی 🎐 نشر دهید و همراه ما باشید 🏷 @maktabehajghassem | مکتب حاج قاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏ ◀️ جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا استعمار اروپایی ها 👌👌👌👌👌👌👌
16.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ صریح مدرس به رضاشاه که در تاریخ ماندگار شد! ⁉️ انسان چگونه عزیز یا ذلیل می‌شود؟ 🔰 برشی از سخنرانی به مناسبت شهادت آیت‌الله و 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
6.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 ؛ 📝 «این سبک زندگی رو دوست نداریم» 👤 استاد 🔺 رضایت امام زمان می‌ارزه انسان تمام عمرش سختی بکشه... 🪴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الهی به امید تو🍁 سلام🐓 برگ ریزان پاییز دلچسب وجودتون🍂 خنکای باران گواری جان⛈️  صبحتون بخیر✨ زندگی تون شاد و باسعادت🌺🍃 امیدوارم لحظه ها بر وفق مرادتون باشه🍃🌺 و کشتی دعاهاتون بر ساحل استجابت بشینه🤲        🪴یا ربَّ العالَمین 🪴 http://eitaa.com/rahi_besoye_noor
انسان شناسی ۳۶۴.mp3
9.76M
۳۶۴ : مقصر ضعف دین، و غیبت طولانیِ امام زمان علیه‌السلام، ضعف نیت‌های ما بوده است! جهان در مرحله‌ی بلوغ نیّت‌ها و اصلاح جهان بیرون است. منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته 🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی @ostad_shojae | montazer.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
════ 🍃📖 💕════ تدبر در قرآن ════💕 📖🍃 ════ «سوره بلد، قسمت اول» بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ به نام خداوند بخشنده مهربان‌ لا أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ «1» وَ أَنْتَ حِلٌّ بِهذَا الْبَلَدِ «2» وَ والِدٍ وَ ما وَلَدَ «3» لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِي كَبَدٍ «4» أَ يَحْسَبُ أَنْ لَنْ يَقْدِرَ عَلَيْهِ أَحَدٌ «5» يَقُولُ أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً «6» أَ يَحْسَبُ أَنْ لَمْ يَرَهُ أَحَدٌ «7» «1» به اين شهر (مكّه) سوگند. «2» در حالى كه تو در اين شهر ساكن هستى. «3» به پدر، و فرزندى كه پديدآورد، سوگند. «4» همانا ما انسان را در رنج و زحمت آفريديم. «5» آيا مى‌پندارد كه هرگز احدى بر او قدرت ندارد؟ «6» مى‌گويد: مال فراوانى تباه كردم «7» آيا گمان مى‌كند احدى او را نديده است؟ سیمای سوره: سوره بلد، ۲۰ آيه دارد و در مكّه نازل شده است. نام سوره برگرفته از آيه اول است و مراد از «بلد»، شهر مكّه است كه مورد سوگند خداوند قرار گرفته است. سوره با سوگند آغاز شده و با اشاره به نظام توالد و تناسل انسان، زندگى اين دنيا را همراه با تلاش و زحمت معرّفى مى‌كند. آنگاه انسان‌هاى غافل و مغرور را مورد سرزنش قرار داده و به نعمت‌هاى با ارزشى كه خداوند به انسان عطا كرده اشاره نموده و راه سپاس از اين نعمت‌ها را رسيدگى به محرومان و خدمت به يتيمان بيان مى‌دارد. البتّه در برابر اين نعمت‌ها، انسان‌ها دو گروه مى‌شوند، گروهى سپاس‌گزار كه عاقبتى ميمون و مبارك دارند و گروهى كفران پيشه كه پايانى شوم و سخت در انتظار آنهاست. 🌸نکته ها🌸 ۱. در قرآن سه بار جمله‌ «لا أُقْسِمُ» به كار رفته است و اهل تفسير آن را دو گونه معنا كرده‌اند. ۲. گروهى حرف لا را زائد دانسته و آن را (قسم مى‌خورم) معنا كرده‌اند و گروهى آن را (سوگند نمى‌خورم) ترجمه كرده‌اند، به اين معنا كه مسئله به قدرى روشن است كه نيازى به سوگند خوردن نيست. ۳. منظور از «بلد»، مكّه است كه قبل از اسلام هم مورد احترام بوده است. مكّه حَرَم امن الهى و اولين خانه‌اى است كه براى انسان قرار داده شد. ۴. جمله‌ «وَ أَنْتَ حِلٌّ» چند گونه تفسير شده است كه يك معنى را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مى‌دانند، پس به شهرى كه اهانت تو را حلال مى‌شمرند سوگند نمى‌خورم. و معناى سوم آن است كه دست تو در مورد اين شهر باز است و در فتح مكّه هر تصميمى كه درباره مخالفان بخواهى مى‌توانى بگيرى. ۵. «كَبَدٍ» به معناى سختى و «لبد» به معناى پشم متراكم است. البتّه بعضى كبد را به معناى راست قامت و معتدل گرفته‌اند. ۶. اينكه انسان در دل رنج و سختى آفريده شده، يعنى كاميابى‌هاى دنيوى آميخته با رنج و زحمت است. «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِي كَبَدٍ» حضرت على عليه السلام مى‌فرمايد: دنيا خانه‌اى است كه با سختى‌ها عجين شده است. «دار بالبلاء محفوفة» ۷. گرچه بعضى مفسران به مناسبت عبارت‌ «بِهذَا الْبَلَدِ» كه مكّه است، مراد از «والِدٍ وَ ما وَلَدَ» را حضرت ابراهيم و فرزندش حضرت اسماعيل دانسته‌اند، ولى همان گونه كه در تفسير مجمع البيان آمده است، مراد از آن، حضرت آدم و اولياء از نسل او است. ۸. در حديث آمده است كه گوينده اين كلام‌ «أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً» عمرو بن عبدود در جنگ خندق بوده كه گفت: سرمايه زيادى را در مبارزه با اسلام تباه كردم ولى موفق نشدم. 🌸پیام ها🌸 ۱- سرزمين‌ها مى‌توانند داراى قداست باشند و شهر مكّه نيز از قديم مورد احترام و سوگند بوده است. «لا أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ» ۲- تكرار گاهى نشانه عظمت و عنايت است. بِهذَا الْبَلَدِ .... بِهذَا الْبَلَدِ ۳- ارزش زمين‌ها به ارزش ساكنان آنهاست. «وَ أَنْتَ حِلٌّ بِهذَا الْبَلَدِ» (سوگند به مكّه‌) ۴- در مقام فرزندى، دختر يا پسر تفاوتى ندارد. «وَ ما وَلَدَ» ۵- زندگى بشر در متن مشقت‌ها و سختى‌ها قرار دارد. «فِي كَبَدٍ» ۶- هر مالى كه در مسير حق صرف نشود مايه حسرت است. «أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً» ۷- انسان تحت سيطره قدرت و علم الهى است. أَ يَحْسَبُ أَنْ لَنْ يَقْدِرَ عَلَيْهِ أَحَدٌ ... أَ يَحْسَبُ أَنْ لَمْ يَرَهُ أَحَدٌ ۸- نتيجه هر محاسبه‌اى كه جاى خدا در آن خالى باشد، پوچى و زيانكارى است. أَ يَحْسَبُ‌ ... أَ يَحْسَبُ‌ ۹- خود بزرگ بينى در برابر خدا چه معنايى دارد؟ «أَ يَحْسَبُ أَنْ لَنْ يَقْدِرَ عَلَيْهِ أَحَدٌ» ۱۰- كسانى كه در انفاق به راه درست نروند يا مصرف آنها نابجا باشد يا نيّتشان خالص نباشد و همراه با ريا و خودنمايى و دروغ باشد، در آينده شرمنده و پشيمان خواهند شد. «أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً» 💠 منبع: تفسیرنور، حجةالاسلام قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قدس امکان ندارد آزاد شود، جز با پرچم‌داری شیعه ... این را کسی قبول بکند، قبول نکند ... ما می‌رویم دیگران می‌مانند؛ در تاریخ ثبت خواهدشد ... -شهید حاج قاسم سلیمانی Join ↯ 🆔 @Jebheyemottahed