🌼🍀🍃🍀🍃🌼🍀🍃🍀🍃🌼
🌷 آدینه ی مهدوی 🌷
┄─┅─✵❣✵──┅─┄
اخـــــلاق مهـدوی
┄─┅─✵❣✵──┅─┄
﷽
◀️قسمت نود و هشتم
📘بحثی که می خواهیم در رابطه با آن صحبت بکنیم طبق کتاب اخلاق عملی آیت الله کنی، بحث سخریه و استهزاء هست. مسخره و تمسخر کردن.
⛔️از حرام های الهی است.
شکی هم نیست که حتی همین مسخره کردن و تمسخر یا همین استهزاء یکی از عواملی است که بسیاری از اوقات انسان ضعیف الایمان را وادار می کند به غیبت کردن. یعنی از مسخره کردن شروع میشود و به غیبت کردن می رسد.
❌خیلی از گناهها مقدمه ی گناهان دیگر است. خود غیبت کردن، شما حقیقت را پشت سر یک نفر داری می گویی اما حقیقتی که ممکن است آن طرف ناراحت بشود. همین غیبت ممکن است کار را به تهمت هم بکشاند. یعنی دروغ هم پشت سر طرف بگویی، علاوه بر غیبتی که کردی دروغ هم بگویی.
👈گناهان زبان هر کدام انگار مقدمه ی یکی دیگر هستند، یکی بیاید بقیه هم پشت سرش می آید.
👥بله هستند واقعا کسانی که به
خاطر بی اعتبار کردن دیگران از تمسخر کردن آنها استفاده می کنند. یا برای اینکه یک مجلسی را بگردانند یک عده ای را بخندانند حاضر هستند از آبرو و حیثیت یک عده مایه بگذارند و کارهایی مثل تقلید کردن و امثال اینها.. مردم را به خنده بیاورند. اگر آن فرد راضی هست یعنی فرد بگوید پشت سرم تقلید صدا باشد فقط به نیت خنداندن مردم بله من راضی هستم. ولی اگر راضی نباشند گناه هست.
🔹ما می بینیم خیلی از به قول
امروزی ها شومن ها، آدم هایی که می آیند و جلسات خنده ای را برقرار می کنند، استندآپ کمدی به قول خود این آقایان برگزار می کنند، گاهی اینها با تقلید کردن رفتار یا گفتار یکسری افراد دیگر است، افراد شاخص، اگر آن فرد راضی نباشد اینجا گناه هست. آیا ما به گنـاه داریم میخندیم!!!❌
⚠️سرباز امام زمان باید خیلی حواسش را جمع بکند که به گناه استهزاء و مسخره کردن کار نرسد. آبروی یک عده ای را بیاییم خرج بکنیم برای اینکه یک عده را بخندانیم. یعنی آخرت خودمان را بفروشیم برای دنیای خودمان که مثلا یک اعتباری کسب کنیم، ما را به عنوان یک آدم خنده رو یا لطیفه تعریف کن بشناسند و از اینطور حرف ها..
📖به همین خاطر هست که قرآن کریم این عمل را شدیدا نهی می کند (مسخره کردن را) و آن را به عنوان ظلم و ستم مورد توبیخ قرار می دهد و حتی کننده ی این عمل را مورد تهدید قرار می دهد و دستور می دهد که توبه کنید. یعنی بفهمی که چقدر کارت زشت است.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (19)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 98
💠☀️💠☀️💠☀️💠
__________
@marefatemahdavi
🎐 #مکتب_حاج_قاسم| #حاج_قاسم
🏷مهدی جان!
۱. تمام کسانیکه به کمالی رسیدند خصوصا کمالات معنوی که خود منشأ و پایه دنیوی هم میتواند باشد، منشأ همه آنها سحر است. سحر را دریاب نماز شب در سن شما تأثیری شگرف دارد اگر چندبار آنرا با رغبت تجربه کردی، لذت آن موجب میشود به آن تمسک یابی.
۲. زیربنای تمام بدیها و زشتیها دروغ است.
۳. احترام و خضوع در مقابل بزرگترها خصوصاً پدر و مادر؛ به خودت عادت بده بدون شرم دست پدر و مادرت را ببوسی، هم آنها را شاد میکنی و هم اثر وضعی بر خودت دارد.
قاسم سلیمانی
🎐 نشر دهید و همراه ما باشید
🏷 @maktabehajghassem | مکتب حاج قاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ جورجیا ملونی
نخست وزیر ایتالیا
استعمار اروپایی ها
👌👌👌👌👌👌👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 #پادکست ؛ #صوت_مهدوی
📝 «این سبک زندگی رو دوست نداریم»
👤 استاد #شجاعی
🔺 رضایت امام زمان میارزه انسان تمام عمرش سختی بکشه...
🪴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 #مهدویت | عرضه اعمال ما بر امام زمان(عج)
💻 Farsi.Khamenei.ir
الهی به امید تو🍁
سلام🐓
برگ ریزان پاییز دلچسب وجودتون🍂
خنکای باران گواری جان⛈️
صبحتون بخیر✨
زندگی تون شاد و باسعادت🌺🍃
امیدوارم
لحظه ها بر وفق مرادتون باشه🍃🌺
و کشتی دعاهاتون بر ساحل استجابت بشینه🤲
🪴یا ربَّ العالَمین 🪴
http://eitaa.com/rahi_besoye_noor
انسان شناسی ۳۶۴.mp3
9.76M
#انسان_شناسی ۳۶۴
#استاد_شجاعی
#آیتالله_مهدوی_کنی
#حرف_آخر :
مقصر ضعف دین،
و غیبت طولانیِ امام زمان علیهالسلام،
ضعف نیتهای ما بوده است!
جهان در مرحلهی بلوغ نیّتها و اصلاح جهان بیرون است.
منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته
🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
@ostad_shojae | montazer.ir
════ 🍃📖 💕════
تدبر در قرآن
════💕 📖🍃 ════
«سوره بلد، قسمت اول»
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده مهربان
لا أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ «1» وَ أَنْتَ حِلٌّ بِهذَا الْبَلَدِ «2» وَ والِدٍ وَ ما وَلَدَ «3» لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِي كَبَدٍ «4» أَ يَحْسَبُ أَنْ لَنْ يَقْدِرَ عَلَيْهِ أَحَدٌ «5» يَقُولُ أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً «6» أَ يَحْسَبُ أَنْ لَمْ يَرَهُ أَحَدٌ «7»
«1» به اين شهر (مكّه) سوگند. «2» در حالى كه تو در اين شهر ساكن هستى. «3» به پدر، و فرزندى كه پديدآورد، سوگند. «4» همانا ما انسان را در رنج و زحمت آفريديم. «5» آيا مىپندارد كه هرگز احدى بر او قدرت ندارد؟ «6» مىگويد: مال فراوانى تباه كردم «7» آيا گمان مىكند احدى او را نديده است؟
سیمای سوره:
سوره بلد، ۲۰ آيه دارد و در مكّه نازل شده است.
نام سوره برگرفته از آيه اول است و مراد از «بلد»، شهر مكّه است كه مورد سوگند خداوند قرار گرفته است.
سوره با سوگند آغاز شده و با اشاره به نظام توالد و تناسل انسان، زندگى اين دنيا را همراه با تلاش و زحمت معرّفى مىكند.
آنگاه انسانهاى غافل و مغرور را مورد سرزنش قرار داده و به نعمتهاى با ارزشى كه خداوند به انسان عطا كرده اشاره نموده و راه سپاس از اين نعمتها را رسيدگى به محرومان و خدمت به يتيمان بيان مىدارد.
البتّه در برابر اين نعمتها، انسانها دو گروه مىشوند، گروهى سپاسگزار كه عاقبتى ميمون و مبارك دارند و گروهى كفران پيشه كه پايانى شوم و سخت در انتظار آنهاست.
🌸نکته ها🌸
۱. در قرآن سه بار جمله «لا أُقْسِمُ» به كار رفته است و اهل تفسير آن را دو گونه معنا كردهاند.
۲. گروهى حرف لا را زائد دانسته و آن را (قسم مىخورم) معنا كردهاند و گروهى آن را (سوگند نمىخورم) ترجمه كردهاند، به اين معنا كه مسئله به قدرى روشن است كه نيازى به سوگند خوردن نيست.
۳. منظور از «بلد»، مكّه است كه قبل از اسلام هم مورد احترام بوده است. مكّه حَرَم امن الهى و اولين خانهاى است كه براى انسان قرار داده شد.
۴. جمله «وَ أَنْتَ حِلٌّ» چند گونه تفسير شده است كه يك معنى را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مىدانند، پس به شهرى كه اهانت تو را حلال مىشمرند سوگند نمىخورم. و معناى سوم آن است كه دست تو در مورد اين شهر باز است و در فتح مكّه هر تصميمى كه درباره مخالفان بخواهى مىتوانى بگيرى.
۵. «كَبَدٍ» به معناى سختى و «لبد» به معناى پشم متراكم است. البتّه بعضى كبد را به معناى راست قامت و معتدل گرفتهاند.
۶. اينكه انسان در دل رنج و سختى آفريده شده، يعنى كاميابىهاى دنيوى آميخته با رنج و زحمت است. «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِي كَبَدٍ» حضرت على عليه السلام مىفرمايد: دنيا خانهاى است كه با سختىها عجين شده است.
«دار بالبلاء محفوفة»
۷. گرچه بعضى مفسران به مناسبت عبارت «بِهذَا الْبَلَدِ» كه مكّه است، مراد از «والِدٍ وَ ما وَلَدَ» را حضرت ابراهيم و فرزندش حضرت اسماعيل دانستهاند، ولى همان گونه كه در تفسير مجمع البيان آمده است، مراد از آن، حضرت آدم و اولياء از نسل او است.
۸. در حديث آمده است كه گوينده اين كلام «أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً» عمرو بن عبدود در جنگ خندق بوده كه گفت: سرمايه زيادى را در مبارزه با اسلام تباه كردم ولى موفق نشدم.
🌸پیام ها🌸
۱- سرزمينها مىتوانند داراى قداست باشند و شهر مكّه نيز از قديم مورد احترام و سوگند بوده است.
«لا أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ»
۲- تكرار گاهى نشانه عظمت و عنايت است.
بِهذَا الْبَلَدِ .... بِهذَا الْبَلَدِ
۳- ارزش زمينها به ارزش ساكنان آنهاست.
«وَ أَنْتَ حِلٌّ بِهذَا الْبَلَدِ» (سوگند به مكّه)
۴- در مقام فرزندى، دختر يا پسر تفاوتى ندارد.
«وَ ما وَلَدَ»
۵- زندگى بشر در متن مشقتها و سختىها قرار دارد.
«فِي كَبَدٍ»
۶- هر مالى كه در مسير حق صرف نشود مايه حسرت است.
«أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً»
۷- انسان تحت سيطره قدرت و علم الهى است.
أَ يَحْسَبُ أَنْ لَنْ يَقْدِرَ عَلَيْهِ أَحَدٌ ... أَ يَحْسَبُ أَنْ لَمْ يَرَهُ أَحَدٌ
۸- نتيجه هر محاسبهاى كه جاى خدا در آن خالى باشد، پوچى و زيانكارى است.
أَ يَحْسَبُ ... أَ يَحْسَبُ
۹- خود بزرگ بينى در برابر خدا چه معنايى دارد؟
«أَ يَحْسَبُ أَنْ لَنْ يَقْدِرَ عَلَيْهِ أَحَدٌ»
۱۰- كسانى كه در انفاق به راه درست نروند يا مصرف آنها نابجا باشد يا نيّتشان خالص نباشد و همراه با ريا و خودنمايى و دروغ باشد، در آينده شرمنده و پشيمان خواهند شد.
«أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً»
💠 منبع: تفسیرنور، حجةالاسلام قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قدس امکان ندارد آزاد شود، جز با پرچمداری شیعه ...
این را کسی قبول بکند، قبول نکند ...
ما میرویم دیگران میمانند؛
در تاریخ ثبت خواهدشد ...
-شهید حاج قاسم سلیمانی
#طوفان_الاقصی
#جبهه_متحد
#رسانه_دولت_انقلابی
Join ↯
🆔 @Jebheyemottahed
راهی به سوی نور
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح #حکمت66 ( 2 ) 🔹 عزّت در عین نداری 2⃣ اصل دوم،
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨
🌹شرح #حکمت67 ( 1 )
🔹 حیاء مذموم
💠 « لَا تَسْتَحِ مِنْ إِعْطَاءِ الْقَلِيلِ فَإِنَّ الْحِرْمَانَ أَقَلُّ مِنْهُ »
🔻امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حکمت ۶۷ نهج البلاغه می فرمایند :
" از بخشش اندك شرم و حیا مکن، زیرا محروم كردن یا محروم شدن از آن اندک تر یا كمتر است.
✅ موضوع این حکمت حیاء منفی و مذموم است که انسان را محروم می کند.
🔰 در نهج البلاغه شریف، مصادیقی برای حیاء مذموم داریم ؛
1⃣ یکی آنجایی است که انسان در مقابل سؤالی قرار می گیرد ، پاسخ آن را بلد نیست اما حیا می کند که بگوید نمی دانم.
2⃣ و دیگری آنجا که انسان چیزی را که نمی داند خجالت می کشد برود یاد بگیرد؛
🔻 در حکمت ۸۲ این دو مصداق را اینگونه بیان می کند که احدی از شما خجالت نکشد وقتی از او چیزی سؤال کردند که نمی دانست ، بگوید نمی دانم و احدی خجالت نکشد وقتی چیزی را نمی داند که برود بیاموزد .
3⃣ مصداق دیگر حیاء منفی آنجایی است که اتّفاقاً انسان از روی خجالت به کسی که درخواستی کرده می بخشد.
🔻 مولا دربارهٔ " سخا " و " سخاوت " در حکمت ۵۳ می فرماید : " سخاوت آن چیزی است که قبل از درخواست فقیر و سائل پرداخت کنید و الّا آنچه که با درخواست سائل پرداخت می کنید ، یا از روی خجالت و شرم است یا بخاطر ترس از مذمّت شدن. "
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا داروی #ایدز به آفریقا نرسید؟
⁉️ وقتی میگیم #مرگ_بر_آمریکا دقیقا از چه چیزی صحبت میکنیم؟!
🔶 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت روز جهانی مبارزه با ایدز
📚 منبع: "کشتار با انکار" چگونه سودجویی با بیماری ایدز میلیونها انسان را به کشتن داد؟، نوشتهی پیتر موگینی
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه 🔖
🎥#تصویری
🔅اگر کسی گرفتاره و میخواد شرایطش تغییر کنه این ذکر رو بگه...
🔰#استاد_شجاعی
🎨 لوح | بسیج بزرگترین شبکه مردمی مکتبی در خدمت مستضعفان
✏️حضرت امام خمینی(ره):
بسیج، مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدستههای رفیع آن، اذان شهـادت و رشـادت سَر دادهاند.
✏️رهبر انقلاب اسلامی:
در میدان رزم، دهها هزار بسیجیِ مخلص، کارهای بزرگ انجام دادند... قلّههایی هم داشتند؛ قلّه بسیج سلیمانی است، صیّاد شیرازی است، همّت، بابایی، شیرودی، شهید همدانی و صدها نفر امثال اینها... در صحنه علم و پژوهش، شهید فخریزاده و مرحوم کاظمی آشتیانی بسیجی بودند... اینکه امام فرمود «لشکر مخلص خدا» و «مدرسه عشق»، در عرصه عمل نمونههایش به طور واضح دیده شد. ۱۴۰۲/۹/۸
📥 نسخه قابل چاپ👇
سلام دوستان🌞
صبح پاییزی تون پر از هوای پاک🌨
امیدوارم شروع امروزتون
آغاز خوشی ها
شور و هیجان
مهربانی و شادی
و
موفقیت و بهروزی باشه🤲💫
یکشنبه تون زیبا🍂🌼🍂
🍁یا ذَالجلال و الاِکرام🍁
http://eitaa.com/rahi_besoye_noor
فرمول جذب عزّت.mp3
10.17M
#پادکست_روز
#رهبری| #استاد_شجاعی
#دکتر_رفیعی
√ احساس عزّت اول در درون تو ایجاد میشه، و بعد در چشم دیگران محبوب و عزیز میشی!
مسیر رو برعکس نرو ⛔️
@ostad_shojae | montazer.ir
💎 مفاتیح الحیات
🔹حفظ تن و حرمت اضرار به نفس
🔹 دارو و درمان
═════════
امام کاظم (ع) می فرمایند:
دارویی نیست مگر اینکه دردی را
تحریک می کند. از این رو تا آنجا که
ممکن است از مصرف دارو پرهیز
شود که برای بدن سودمندتر است.
═════════
ڪانال راهی به سوی نور
@rahi_besoye_noor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎐 #مکتب_حاج_قاسم| #حاج_قاسم
🏷توصیه سپهبد سلیمانی برای عبور از مشکلات
▫️ از صبر و همبستگی تا مدیریت جهادی! باید رفت جلو و گفت "بیا"!
▫️ ما اگر از طبقه ۱۴ بنویسیم "برو" تا برسد به طبقه اول، یک سال طول میکشد!
▫️ بخشهایی منتشرنشده از حضور حاج قاسم در دفاع مقدس و سوریه
🎐 نشر دهید و همراه ما باشید
🏷 @maktabehajghassem | مکتب حاج قاسم
🌷سالگرد شهادت «میرزا كوچك خان جنگلی» رهبر قیام مردمی جنگل (۱۳۰۰ ش)
📌 رهبر معظم انقلاب: «میرزا کوچک، مرد تنهایی بود که به دو قدرت بزرگ آن روز دنیا یک نهی بزرگ گفت.» ۱۳۸۰/۰۲/۱۲
🔅ما در دوران مبارزه خودمان، هر وقت نام میرزا کوچک خان را به یاد میآورد
🔸او از همت و اراده و شخصیت و هویت خود خرج کرد، برای اینکه به یک نسل هویت و شخصیت و نیرو و اراده ببخشد. این بسیار ارزش دارد.
🎙 (امام خامنهای، ۱۲/۲/۱۳۸۰)
🌹 #امام_خامنه_ای: "ان شاءالله چهره ی میرزا کوچک خان بیشتر در بین مردم و جوانهای ما شناخته شود. ایشان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی در رشت و همان محدوده خاص خودش به وجود آورد" ... "میرزا کوچک، مرد تنهایی بود که به دو قدرت بزرگ آن روز دنیا یک نهی بزرگ گفت"...
🌹 #میرزاکوچک: من مرگ را با حفظ عقیده خود ترجیح میدهم ...
✍ آخرین دست نوشته میرزا کوچک خان
◇ افسوس میخورم که مردم ایران پس از محو ما خواهند فهمید ما که بودهایم، چه میخواستیم و چه کردیم.
◇ مردم همه منتظرند روزگاری را ببینند که از جمعیت ما اثری به میان نباشد. پس از آنکه نتایج تلخی از سوء افکار و انتظار خود دیدند، آنوقت دو دست ندامت به سر کوفته، قدر و هویت ما را میفهمند.
◇ امروز دشمنان، ما را دزد و غارتگر خطاب میکنند، در صورتی که هیچ قدمی جز در راه آسایش مردم و حفاظت مال و جان و ناموس آنها برنداشتیم.
◇ ما هرگونه اتهاماتی را که به ما نسبت میدهند، میشنویم و حکمیّت را به خداوند قادر و حاکم علیالاطلاق واگذار میکنیم.
#کتاب_زندگی_به_سبک_شهدا
#ناصرکاوه
#شهید_میرزا_یونس_استاد_سرایی