eitaa logo
راهی به سوی نور
70 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
6.4هزار ویدیو
79 فایل
پل ارتباطی ما و شما: @Sarbazekoochek14
مشاهده در ایتا
دانلود
10.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*امام علی علیه السلام*: این عید کسی است که خدا روزه اش را پذیرفته و نماز او را ستوده است و هر روز که نافرمانی خدا را نکنند ،آن رو عید است.🌿💐🌾 ✨ بگذشت مه روزه عيد آمد و عيد آمد بگذشت شب هجران معشوق پديد آمد
6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ⬆کلیپ تصویری 🔰 عیدی ویژه خداوند در عید فطر به مسلمانان 🎤 حجت الاسلام و المسلمین انصاریان 🌤اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 💕 عیدی ویژه روزه داران امروز با خدای مهربانه🌷 eitaa.com/rahi_besoye_noor
════ 🍃📖 💕════ تدبر در قرآن ════💕 📖🍃 ═══ 💠 إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبِيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً به راستى ما راه (حق) را به او نمايانديم، خواه شاكر (و پذيرا) باشد يا ناسپاس. سوره مبارکه انسان آیه ۳ 🌸نکته ها🌸 هدايت، چند گونه است: 🔹 گاهى هدايت فطرى است. چنانچه قرآن مى‌فرمايد: «فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها» خداوند به نفس بشر، خير و شرّ را الهام كرد. 🔹 نوع ديگر، هدايتى است كه از طريق : تحصيل، تعقّل، مشورت، تجربه ومطالعه به دست مى‌آيد. 🔹 نوع سوم هدايتى است كه: از راه تبليغ و ارشاد انبيا و اوليا صورت مى‌گيرد. تشكّر گاهى: قلبى است، يعنى همه نعمت‌ها را از خدا بدانيم؛ گاهى عملى است، بدين معنا كه انسان نعمت‌هاى خداوند را فقط در راه حق مصرف كند. و گاهى زبانى است، يعنى انسان «الحمد لله رب العالمين» را بر زبان جارى كند. امام صادق عليه السلام ذيل آيه‌ «إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً» فرمودند: «عرفناه اما آخذ و اما تارك» ما راه را به او معرفى كرديم، يا آن را مى‌گيرد و يا رها مى‌كند. انسان در مسير بندگى و تشكّر از خداوند، مرحله ضعيف يا متوسّطى را طى مى‌كند ولى در طريق سركشى و تمرّد، مرحله بالايى را مى‌پيمايد. در شكر، شاكر است (نه شكور)، ولى در كفر، كفور است. «إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً» *يعنى شكر او معمولى ولى كفر او قوى است.* 🔸 به چند نمونه ديگر توجه كنيد. قرآن مى‌فرمايد: «إِنَّهُ لَيَؤُسٌ» انسان بسيار مأيوس است. «إِنَّ الْإِنْسانَ لَظَلُومٌ» به راستى كه انسان بسيار ظالم است. «كانَ الْإِنْسانُ عَجُولًا» انسان موجودى عجول است. «كانَ الْإِنْسانُ قَتُوراً» انسان، تنگ نظر است. «إِنَّ الْإِنْسانَ خُلِقَ هَلُوعاً» انسان بسيار حريص و كم طاقت است. «إِذا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعاً» هنگامى كه شرّى به او رسد، بسيار جزع و فزع مى‌كند. «إِنَّ الْإِنْسانَ لِرَبِّهِ لَكَنُودٌ» انسان نسبت به پروردگارش بسيار ناسپاس و بخيل است. 🌸پیام ها🌸 ۱- آزمايش انسان، براساس آگاهى و آزادى است: آگاهى به واسطه چشم و گوش و عقل و فطرت درونى و هدايت بيرونى؛ و آزادى برمبناى اختيار كه به تمام انسان‌ها داده شده است: ♡«نَبْتَلِيهِ‌ ... سَمِيعاً بَصِيراً إِنَّا هَدَيْناهُ‌ ... إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً» ۲- خداوند، حجت را بر انسان تمام كرده است. ♡«إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبِيلَ» ۳- راه درست، يكى بيش نيست. ♡«إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبِيلَ» (كلمه «سبيل» مفرد است.) ۴- هدايت، نعمتى در خور سپاس است. ♡«إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبِيلَ إِمَّا شاكِراً» (پيمودن راه دين، شكر الهى و انحراف از آن، كفران و ناسپاسى است.) ۵- كسانى كه هدايت انبيا را نپذيرند، بالاترين مرحله از كفر را مرتكب شده‌اند. ♡(به جاى آنكه بگويد «اما كافرا»، فرمود: «إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً». زيرا «كفور»، اوج كفر است.) ۶- هركس شاكر نباشد، كفور است، راه سوّمى وجود ندارد. ♡«إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً» ۷- هر انتخابى، سرانجام خود را به دنبال دارد. كفر، دوزخ را و شكر، بهشت را. ♡«إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً ... إِنَّا أَعْتَدْنا لِلْكافِرِينَ‌ ... إِنَّ الْأَبْرارَ ...»
♦️زیارت امام حسین علیه‌السلام در روز عید سعید فطر 💠یا مَوْلايَ يَا أَبا عَبْدِاللّٰهِ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ عَبْدُكَ وَابْنُ أَمَتِكَ الذَّلِيلُ بَيْنَ يَدَيْكَ، وَالْمُصَغَّرُ فِي عُلوِّ قَدْرِكَ، وَالْمُعْتَرِفُ بِحَقِّكَ جاءَكَ مُسْتَجِيراً بِكَ قاصِداً إِلىٰ حَرَمِكَ، مُتَوَجِّهاً إِلىٰ مَقامِكَ، مُتَوَسِّلاً إِلَى اللّٰهِ تَعالىٰ بِكَ 💠بِسْمِ اللّٰهِ وَبِاللهِ وَ فِي سَبِيلِ اللّٰهِ وَ عَلَىٰ مِلَّةِ رَسُولِ اللّٰهِ، اللّٰهُمَّ أَنْزِلْنِي مُنْزَلاً مُبارَكاً وَأَنْتَ خَيْرُ الْمُنْزِلِينَ 💠اللّٰهُ أَكْبَرُ كَبِيراً، وَالْحَمْدُلِله كَثِيراً، وَ سُبْحانَ‌اللّٰهِ بُكْرَةً وَأَصِيلاً، وَالْحَمْدُللهِ الْفَرْدِ الصَّمَدِ، الْمَاجِدِ الْأَحَدِ، الْمُتَفَضِّلِ الْمَنَّانِ، الْمُتَطَوِّلِ الْحَنَّانِ، الَّذِي مِنْ تَطَوُّلِهِ سَهَّلَ لِي زِيارَةَ مَوْلايَ بِإِحْسانِهِ، وَلَمْ يَجْعَلْنِي عَنْ زِيارَتِهِ مَمْنُوعاً، وَلَا عَنْ ذِمَّتِهِ مَدْفُوعاً، بَلْ تَطَوَّلَ وَمَنَحَ 💠السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ آدَمَ صَِفْوَةِ اللّٰهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ نُوحٍ أَمِينِ اللّٰهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ إِبْراهِيمَ خَلِيلِ اللّٰهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ مُوسىٰ كَلِيمِ اللّٰهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ عِيسىٰ رُوحِ اللّٰهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ حَبِيبِ اللّٰهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وارِثَ عَلِيٍّ حُجَّةِ اللّٰهِ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَصِيُّ الْبَرُّ التَّقِيُّ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ثارَ اللّٰهِ وَابْنَ ثارِهِ وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ 💠أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاةَ، وَ آتَيْتَ الزَّكاةَ، وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ، وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَ جاهَدْتَ فِي اللّٰهِ حَقَّ جِهادِهِ حَتَّى اسْتُبِيحَ حَرَمُكَ، وَ قُتِلْتَ مَظْلُوماً 💠السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَباعَبْدِاللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَيِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَطَلَ الْمُسْلِمِينَ، يَا مَوْلايَ أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُوراً فِي الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَالْأَرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ، لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجاهِلِيَّةُ بِأَنْجَاسِها، وَلَمْ تُلْبِسْكَ مِنْ مُدْلَهِمَّاتِ ثِيابِها، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ مِنْ دَعائِمِ الدِّينِ، وَأَرْكانِ الْمُسْلِمِينَ، وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنِينَ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ الْإِمامُ الْبَرُّ التَّقِيُّ الرَّضِيُّ الزَّكِيُّ الْهادِي الْمَهْدِيُّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوىٰ، وَأَعْلامُ الْهُدىٰ، وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقىٰ، وَالْحُجَّةُ عَلَىٰ أَهْلِ الدُّنْيا 💠إِنَّالِلّٰهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ، يَا مَوْلايَ أَنَا مُوالٍ لِوَلِيِّكُمْ، وَ مُعادٍ لِعَدُوِّكُمْ، وَ أَنَا بِكُمْ مُؤْمِنٌ، وَبِإِيابِكُمْ مُوقِنٌ، بِشَرايِعِ دِينِي، وَخَواتِيمِ عَمَلِي، وَ قَلْبِي لِقَلْبِكُمْ سِلْمٌ، وَ أَمْرِي لِأَمْرِكُمْ مُتَّبِعٌ، يَا مَوْلايَ أَتَيْتُكَ خائِفاً فَآمِنِّي، وَ أَتَيْتُكَ مُسْتَجِيراً فَأَجِرْنِي، وَ أَتَيْتُكَ فَقِيراً فَأَغْنِنِي، سَيِّدِي وَ مَوْلايَ أَنْتَ مَوْلايَ حُجَّةُ اللّٰهِ عَلَى الخَلْقِ أَجْمَعِينَ، آمَنْتُ بِسِرِّكُمْ وَعَلانِيَتِكُمْ، وَ بِظاهِرِكُمْ وَ باطِنِكُمْ، وَ أَوَّلِكُمْ وَ آخِرِكُمْ، وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ التَّالِي لِكِتابِ اللّٰهِ وَ أَمِينُ اللّٰهِ الدَّاعِي إِلَى اللّٰهِ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً ظَلَمَتْكَ، وَ أُمَّةً قَتَلَتْكَ، وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذٰلِكَ فَرَضِيَتْ بِهِ... 📕کانال شرح و تفسیر زیارت عاشورا ♦️ @Ziarat_Ashoura
راهی به سوی نور
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ قرائت دسته جمعی 📿 دعای توسل📿 ( اللهم انی اسئلک ...) به مدت چهل روز ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔷 روز چهارم 🔷 همه با هم برای 🤲 انتخاب اصلح و تشکیل دولت جوان حزب اللهی 🤲 💖 همدل💖 باشيم.
mojtehedi_sharh-doa-roozhaye-mah-e-ramezan30.mp3
3.4M
༺════‌═‌══‌‌༺═════‌‌ 💫🕊️💫🕊️💫🕊️💫🕊️💫🕊️ ༺═══‌════༺═════‌‌ 🌸🍃 شرح دعای روز سی‌ام ماه مبارک رمضان از آیت الله مجتهدی (ره) 🍃🌸 eitaa.com/rahi_besoye_noor
•══•══•🍃══•══🎀 🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺 🍁🌼 نکاتی قابل تامل از دعای روز سی‌ام ماه مبارک رمضان: 🌼🍁 🍀« درخواست سه ویژگی برای روزه »🍀 🌸 اللهم اجعل صیامی فیه بالشکر 🌸 خدایا روزه.ام را مقرون به شکر قرار ده. در این دعای پایانی ماه مبارک که دعای ارزشمندی است ما از خداوند سه ویژگی را برای روزه خود طلب می‌کنیم : 1⃣ روزه توام با شکر باشد. این شکر می.تواند هم از جانب ما باشد و هم از جانب خداوند. 🍃مقام شکر مقام عظیمی است به گونه‌ای که خداوند در قرآن می‌فرماید: « و قلیل من عبادی الشکور» .بندگان شکرگذار من کم‌اند. از خداوند متعال سپاسگزاریم که به ما عمری عنایت فرموده و همینطور توفیق عطا کرده که ماه مبارک رمضان را روزه بگیریم و زبان از شکر این همه نعمت قاصر است. شکر خدا نسبت به عبادت ما ؛ به معنای قبولی و پذیرش اعمال و عبادات ماست و خداوند زمانی از ما عملی را می‌پذیرد که خالص و با نیت پاک آن را انجام داده باشیم. ✨🔹🍃روز سی‌ام🍃🔹✨ 🎀══•══•🍃══•══ eitaa.com/rahi_besoye_noor
•══•══•🍃══•══🎀 🍀🍁 والقبول علی ما ترضاه و یرضاه الرسول 🍁🍀 و روزه‌ام را مورد قبول قرار ده؛ آن گونه که هم تو خشنود و راضی باشی و هم پیامبرت. 2⃣ روزه ما مورد قبول و رضایت خدا و رسول باشد. ⁉️ نشانه قبولی روزه رمضان چیست ؟ اگر روزه‌دار تصمیم بگیرد که در یازده ماه بعدی سال؛ گناه نکند و تقوا پیشه نماید؛ این مهمترین نشانه قبولی روزه ماه رمضان است. یکی از اثرات معنوی روزه؛ تقویت اراده است، انسان مومن یک ماه تمرین می‌کند که برخلاف هوای نفسش عمل کند و این یک ماه نیرویی به انسان عطا می.کند که در یازده ماه دیگر از آن بهره ببرد. خداوند زمانی اعمال ما را می‌پذیرد و مهر تایید روی ان می‌زند که مورد پسند حضرت رسول صلی الله قرار گیرد. چون خداوند اطاعت خود را در گرو اطاعت رسولش دانسته ؛ برای اینکه خداوند از ما راضی باشد باید کاری کنیم که اعمال ما مورد رضایت پیامبرش قرار گیرد. ✨🔹🍃1⃣🍃🔹✨ 🎀══•══•🍃══•══ eitaa.com/rahi_besoye_noor
•══•══•🍃══•══🎀 🍁🌼 محکمه فروعه بالاصول ، بحق سیدنا محمد واله الطاهرین والحمدلله رب العالمین 🌼🍁 روزه‌ای که فروعش با اصولش استوار و محکم باشد؛ به حق سرور و سید ما محمد صلی الله و ال طاهرینش و حمد و سپاس مخصوص پروردگار جهانیان است 3⃣ محکم بودن فروع با اصولش. تکالیفی که ما انجام می‌دهیم دارای اصول و فروعی است به عبارت دیگر یک سلسله کارها اصل و زیربنا هستند و برخی روبنای اصولند والبته اعتبار این فروع به ان اصول است. مثالی می زنم: یک شاخه درخت اگر به درخت متصل باشد میوه می دهد ولی اگر بشکند وازدرخت جداشود بعد مدتی خشک می شود.دراین مثال درخت اصل وشاخه فرع می باشد. درروزه اصل وفرع کدام است ؟ یکی ازفروعات روزه ؛ گرسنگی وتشنگی است .حال این سوال مطرح میشود که این گرسنگی وتشنگی برای چیست؟ پاسخ این سوال همان اصل روزه است که روزه می گیریم وگرسنگی وتشنگی راتحمل می کنیم تا هم نیازمندان جامعه رادرک کنیم وهم بیاد گرسنگی وتشنگی روز قیامت بیفتیم. اگر نمازوروزه ما براساس باور ویقین مان باشد اثرات فراوان دنیوی واخروی خواهد داشت.دراین فرازازخدا می خواهیم که روزه داری ما بر یقین وباور ما بیفزاید. دراین دعاها ؛ درخواست های خودرا با ادب دعا ؛ یعنی واسطه قراردادن اولیای مقرب خداوند ، پیامبر خداصلی الله ؛ وال طاهرینش به پایان می بریم وازاین که توفیق اطاعت وبندگی دراین ماه رایافتیم پیشانی رادراستانش برخاک می ساییم ومی گوییم: الحمدلله رب العالمین. ✨🔹🍃2⃣🍃🔹✨ 🎀══•══•🍃══•══ eitaa.com/rahi_besoye_noor
•══•══•🍃══•══🎀 💢 ادامه مبحث حق الناس 💢 در جلسه قبل، بخشی از اثرات اخروی حق‌الناس بیان شد. 📛 یکی دیگر از اثرات اخروی حق‌الناس؛ گرفتار شدن در دست صاحبان حق می‌باشد. امام سجاد علیه السلام در دعای ابو حمزه ثمالی می‌فرمایند: « خدایا! روز قیامت از مردمی که مانند دشمن بدنبال حق خود هستند چگونه فرار کنم ؟ » از روایات بدست می‌آید که طلبکاران مختلفی در محشر گرد فرد جمع می‌شوند: یکی می‌گوید: تو مرا مسخره کردی، یکی می‌گوید: غیبت مرا کردی؛ همسایه من بودی و اذیت می‌کردی؛ در معامله مرا فریب دادی؛ گرسنه بودم و تو سیر بودی ولی هیچ‌گاه از وضعیت من نپرسیدی ؛ مظلوم واقع شده بودم و تو می‌توانستی از من دفاع کنی و نکردی و ... 📛باقی نماندن اعمال نیک : پیامبر صلی الله علیه و آله: بیچاره‌ترین مردم؛ کسی است که در روز قیامت با اعمال خوب وارد محشر می شود و صاحبان حق می‌آیند و حق خود را طلب می‌کنند. پس از حسنات فرد گرفته می‌شود و در پرونده صاحب حق ثبت می‌شود و اگر حسناتش تمام شد، گناهان صاحب حق از پرونده‌اش خارج می‌گردد و در نامه عمل کسی که حق‌الناس گردنش هست گذاشته می‌شود و سپس در دوزخ انداخته می‌شود. 📛 نگذشتن از پل صراط: از امام صادق علیه السلام در مورد تفسیر آیه " ان ربک لبالمرصاد" پرسیده شد. امام فرمودند: مرصاد کمین‌گاهی است در صراط؛ هر کسی حق‌الناسی بر عهده.اش است باید در این کمین‌گاه بماند تا حسابش تسویه شود و بدون آن ؛ حق عبور ندارد. 📛 معطلی برای حسابرسی : کسی که حق‌الناس گردنش هست چون باید صاحبان حق را راضی کند؛ معطلی‌اش زیادخواهد بود که این برایش بسیار عذاب‌آور و سخت خواهد بود. 📛 اهل دورخ است: به پیامبر صلی الله علیه و آله گفته شد: فلان خانم ؛ اهل روزه است و هر شب نماز می‌خواند در حالی که بداخلاق است و همسایگانش را با زبانش آزار می دهد. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: خیری در این زن نیست و او اهل دوزخ است. ✨🔹🍃3⃣🍃🔹✨ 🎀══•══•🍃══•══ eitaa.com/rahi_besoye_noor
•══•══•🍃══•══🎀 🌺🌺 در ادامه به مبحث « توبه ازحق الناس » بطور خلاصه می‌پردازیم: ♻️ لازمه حسرت و ندامت از گناه، ترک گناه و سعی در تدارک آن است. اگر حق‌الله است جبران نماید و اگر حق‌الناس است؛ متناسب با خودش؛ باید جبران شود: 🌹 توبه از حق‌الناس روحی و جسمی: اگر از نظر روحی به دیگران آسیب رساندیم ؛ باید با عذرخواهی و تغییر رفتار و حلالیت گرفتن آن را جبران نماییم. در مورد آسیب به جسم دیگران هم باید حلالیت بگیریم. گاهی نیاز است ما را قصاص کنند یا دیه‌ای به آنان بدهیم که باید به نظر مراجع تقلید رجوع کرد. رسول اکرم صلی الله علیه و آله در اواخر عمر شریفشان برفراز منبر فرمودند : من از دنیا می‌روم؛ اگر کسی از من طلبی دارد، بگوید. مردم به گریه افتادند و گفتند : ما چه طلبی می‌توانیم از شما داشته باشیم؟ پیامبر فرمودند: رسوایی در این دنیا برایم آسان‌تر از رسوایی اخرت است. ✨🔹🍃4⃣🍃🔹✨ 🎀══•══•🍃══•══ eitaa.com/rahi_besoye_noor