eitaa logo
کانال صوتی راهی بسوی بهشت۲
1.2هزار دنبال‌کننده
374 عکس
392 ویدیو
2.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
قیاس مضحکانه.mp3
8.05M
بسم الله الرحمن الرحیم یاابالصالح المهدی ادرکنی قیاس مضحکانه 🔹️باتوجه به اینکه دشمن با زبان تیزش نسبت به مقام معظم رهبری اقرار داشته است که ایشان بی نظیر هستند و اینکه گفته شد که هیتلر ۹دقیقه توانسته پی در پی و پیوسته صحبت داشته باشد ولی ایشان ۸۰دقیقه پیوسته سخنرانی کنند.. افراد ضعیف ایمان که عوامل زیادی دارد که دارای ضعف ایمان شدند این را قیاس می کنند که این قیاس مضحکانه است می گویند که دبی ساختمان آسمان خراش دارد.... این جماد را با یک انسان کامل مقایسه میکنند !!!! این فکر نارساست..این کار از یک معلول ذهنی سر میزند... دشمن سیاست و اقتصاد را در نظر میگیرند و آن وقت مقایسه می کنند آن وقت یک فرد ساختمان آسمان خراش!!!! امنیتی که در کشور۸۰میلیونی آن هم با همسایه هایی مثل افغانستان و عراق که آمریکا اینقدر پایگاه نظامی انجا دارد ..این قابل مقایسه با ساختمان آسمان خراش نیست.... سلامتی رهبر معظم انقلاب صلوات ۱۴۰۰.۱۱.۹
کانال صوتی راهی بسوی بهشت۲
بسم الله الرحمن الرحیم لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم یا صاحب الزمان ادرکنی حیات حقیقی انسان در قرآن صفحه126 حیات حقیقی زمین به دست آخرین حجت: قرآن کریم در مواردی سخن از مرگ و حیات زمین دارد اعلمواان الله یحی الارض بعد موتها(سوره حدید آیه ۱۷) خدای سبحان زمین را پس از مرگ زنده می سازد   این آیه دو معنا را در  بردارد   معنای ظاهری :از زمین و طبیعت متفاوت آن در فصل‌های مختلف سخن می‌گوید. شکوفایی طبیعت در بهارو بعد رسیدن پاییز و زمستان در مواعظ اخلاقی مومنان را  نصیحت می‌کنند بهار را برای آنها هشدار و یادآوری قیامت می انگارند توجه به  بهار دل که اثر  پذیر است برای  کسانی که غصه دارند به کار می رود وقتی در برابر مشکلات هر کار عاقلانه که از دستمان بر می‌آید و صلاح می دانیم چه از نظر مالی، کمک جانی، توسل به ائمه، التماس به ائمه، نماز شب و گریه انجام دادیم اما نتیجه‌ای که می‌خواهیم در اسرع وقت نگرفتیم نقدا نتیجه صبرمان را ندیدیم اینجا توجه به مرگ و ظاهری این آیه به ما کمک می‌کند که مگر نه اینکه افراد هم سن و سال من از دنیا رفتند؟ چه کاری  می‌توانند برای بچه هایشان  بکنند وقتی هر کار عاقلانه و آنچه مفید بوده بعنوان وظیفه  انجام داده حال استقامت لازم است خالق داریم که زمام امور در دست اوست امایقین بدانیم صبر مادر دراز مدت جواب می دهد خدا امداد غیبی دارد یادآوری قیامت به عنوان بهار دل در این مورد به ما خیلی کمک می کند ما بی صاحب نیستیم قدیمی ها می گفتند اگر خیلی شاد یا ناراحت هستید به قبرستان بروید چرا؟ نه این قبرستان که الان مردم می‌روند و هیچ درس عبرتی نمی گیرند اگر خوشحالی زیاد داریم با رفتن به قبرستان به ما می فهماند که بد مستی نکرده که لابد ماندگارم به گناه آلوده نمی‌شویم غرور و تکبر وفخر فروشی نمی کنیم اگر گریه داریم با رفتن به قبرستان متوجه می‌شویم آخر جایت اینجاست صبوری کن اگر من مرده‌ بودم میخواستم چه کنم حالا که زنده‌ام، وظیفه استقامت و طاقت آوردن است   در خانه خدا ناله داشته باشیم  تا انشاالله مشکلم حل شود از جوش و غصه و مریضی جز سکته و بدتر شدن اوضاع چیزی بر نمی آید اگر صبوری کنیم مطمئن باشیم که مشکل حل میشود معنای دوم حقیقت معنوی باطنی و ملکوتی است زمین کی زنده می شود؟ وقت ظهور مربوط به انسان که روی زمین زندگی می کند است چقدر زمین خوشحال است وقتی انسان عادل شود حکومت عدل  برپا شود آن موقع زنده شدن زمین است پس مرگ و زندگی زمین بستگی دارد به مرگ و زندگی انسان، اگر انسان زنده است یعنی عاقل و عادل است زمین هم  زنده است اگر انسان کافر و جاهل باشد زمین برای او مرده است در معنای دوم مرگ و زندگی زمین به دست انسان کامل (امام زمان ) است   چون حکومت عدل الهی برپا شود انگار زمین زنده می‌شود اما فساد امروز که جهان را فرا گرفته در واقع مرگ زمین است وقتی روی زمین راه می رویم ببینیم آنجایی که زمین ارزشمند است و مکان مقدس می‌شود به واسطه افرادی که آنجا هستند مقدس شده آن افراد زنده اند چون عادل و عاقل  هستند آن زمین هم زنده است اگر زمینی حتی در فصل بهار باشد و شکوفه داشته باشد وقتی معصیت و گناه روی آن انجام شود مرگ برای زمین است ملکوت زمین  چه ناله ها می زند در روایت داریم کسی که نماز عشا را عالماً و عامداً قضا کند مثل مراسم عروسی های کذایی امروز، زمین ناله اش بلند می شود حال متوجه می‌شویم حیات حقیقی زمین به دست آخرین حجت است چون فراگیر است گرچه مثل امام راحل، علما، مقام معظم رهبری و بزرگان که الان زندگی میکنند زمین به برکت  آنها زنده بودن را دارد اما چون همه جای زمین باید زنده باشد آن زنده شدن فراگیر به دست امام زمان صورت می گیرد نکته اگر زنده بودن زمین به زنده بودن انسان کامل بستگی دارد چقدر ما محتاج به امام زمان هستیم اگر می‌خواهیم از زنده بودن زمین بهره ببریم زمین فقط بعنوان نمونه ای گفته شده منحصر به زمین نیست، دریا ها کوه ها و بقیه مخلوقات را شامل می‌شود  ظهور فراگیر شود همه آشکار می شود همین حالا هم بقا که دارد  از بقیه الله است شکی نیست که انسان دارای دو گونه مرگ و زندگی است یکی ظاهری و طبیعی و دیگری باطنی و حقیقی زندگی و مرگ ظاهری فاصله ورود به دنیا و خروج از آن اما حیات و ممات حقیقی به وجود و عدم ایمان وابسته است (لینذر من کان حیا و یحق القول علی الکافرین) سوره یس آیه ۷۰ :برای انذار کسی که باشد زنده (ایمان دارد صاحب باور) و محقق شود عذاب بر کافران ایمان چیست؟ یعنی شک به بعد مرگ، ولایت، توحید، نبوت و معاد نداشته که چنین کسی که در دنیا باشد یا نباشد زنده است چرا در مقابل کلمه (حیا) کلمه (موت ) در آیه نیامد و کلمه کافرین آمد؟ اگر کلمه موت در آیه می آمد به راحتی زندگی بعد مرگ را انکار می کردند باید بدانند کافر بعد مرگ زنده است البته زندگانی از نوع نابودی معنوی که عذاب همراه دارد نوعی زندگانی حیوانی(
کانال صوتی راهی بسوی بهشت۲
اولئک کا لانعام بل هم اضل) زمین نیز دارای زندگی و مرگ طبیعی است اما باید بررسی شود آیا برای زمین غیر زندگی و مرگ طبیعی مرگ و حیات باطنی و حقیقی نیز وجود دارد؟ محور حیات و مرگ حقیقی در انسان اندیشه و ادراک و شعور است اندیشه مربوط به بخش عقل و ادراک شعور مال نفس ناطقه است زمین نیز مانند انسان می اندیشد و ادراک می کند و آگاه و شاعر است هر چیزی که دارای ادراک و شعور باشد جدای از موت و حیات ظاهری مرگ و زندگی معنوی نیز دارد با این تفاوت که عده ای از انسان ها چون اختیار دارند با وجود ادراک و شعور کافر می شوند اما زمین چون تکوینا مطیع خداست ادراک و شعور دارد اما هیچ موقع کافر نمی شود در تثبیت ادراک و شعور همه آفرینش و ان من شیء الا یسبح بحمده آیه ۴۴ سوره اسراء یعنی چیزی در همه هستی یافت نمی‌شود که حامدانه به تسبیح خدا مشغول نباشد و در ادامه آیه( تسبح له السموات السبع و الارض و من فیهن) که تسبیح خداوند را به آسمان های هفتگانه و زمین و هر آنچه میان آنهاست نسبت می‌دهد تسبیح کننده پروردگار باید هم خودرا به مسبح بشناسد و هم به خدایی که تسبیح می کندمعرفت داشته باشد یعنی نسبت به مخلوق بودن خود و خالق بودن خدا معرفت داشته باشد بداند خالق را یعنی الله را ازهر چه عیب و نقص منزه می داند یعنی در گفتن سبحان الله باید بداند که هم خداوند منزه است از عیب و نقص این همه دانایی و شناخت هرگز بدون شعور و ادراک به دست آمدنی نیست پس همه تسبیح کنندگان یعنی زمین، زمان، عالم و آدم بر پایه مراتب خویش از اندیشه و ادراک برخوردارند 1400‪ /11/9ص
بسم الله الرحمن الرحیم لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم یا ابالصالح المهدی ادرکنی 🔹️خلاصه صوت ادب فنای مقربان ج۱ ص۲۴۰ و عناصر ابرار و دعائم اخیار در فراز از دعای جامعه کبیره ، بِر : به معنای وسعت در فضلیت های اخلاقی اخیار: انسانهای نیکوکار دعائم: ستون، تکیه گاه 🔹️برخی از مصادیق زیر به کمک انسان می آیند که او جز ابرار شود. 💫ایمان به خدا ، ایمان به قیامت، ایمان به فرشتگان، ایمان به انبیا و ایمان به انفاق مالی و صبر در تنگناها این موارد مصداقی از ایمان است. ایمان غیر از عمل است ..ایمان یک چیز است عمل یک چیز... خداوند در سوره بقره آیه۱۷۷ میفرمایند: نیکی آن نیست که چهره خود را به سمت مشرق و مغرب کنی و لکن بر و نیکی است کسی که ایمان به خدا و روز قیامت و...داشته ، آنان کسانی هستند که راست گفتند و از پرهیزکارات هستند. 💫برخی از مصادیق خیر: الف: روزه صدقه شب زنده داری اینها خیر است.. امام باقر علیه السلام فرمودند: اگر بخواهی دروازه های خیر را به تو نشان می دهم.امام فرمودند روزه سپر آتش است ..صدقه گناه را زایل می کند..شب زنده داری انسان را به یاد خدا می اندازد.. ب: غسل در فرات: این برای افرادی ست که برای آنها در دسترس است.. همین غسل جمعه را از خودمان نگیریم.. ج: زیارت امام حسین علیه السلام: ما که در دسترس نداریم همین زیارت امام زادگان و‌‌‌‌...و اگر این هم نشد خواندن زیارت عاشورا با توجه حتی اگر این هم نشد روبه قبله سلام به آقا و از بزرگان رسیده که قبل از نماز بگوییم صل الله علیک یا اباعبدالله وعلی المستشهدین بین یدک و رحمةالله و برکات و اینها دربهای خیر را برایمان باز میکند.. ج: علم، عمل، حلم ، عبادت و...اینها همه خیر است.. می فرمایند: خیراین است که حلم علم عمل تو زیادشود و بتوانی با عبادتت بر مردم مباهات کنی.. ♦️این مباهات غیر از فخرفروشی ست در واقع کسی نیست که بخواهد خبر از عبادتش بدهد‌‌ اما یک جور خوشحالی دارد و کسی که او را می بیند اورا شاد می بینند، نه اینکه بخواهد افتخار کند و خودش را صاحب عمل ببیند ‌‌..◀️این میشود مباهات ه: صلح رحم: خیری که بیش از هر چیز در آن تعجیل می شود صله رحم است حتی شده با هیچ کس قهر نباشید..نفرین کینه و...نباشه.. باافرادی که دوست نداریم رفت و آمد کم کنیم و یا تلفنی احوالشون رو بپرسیم. ح: تواضع:امام صادق علیه السلام فرمودند که منشا هر خیری تواضع است .. 💫تواضع یعنی از خوبی های خودمان تعریف نکنیم وخوبی های دیگران یادمان باشدو بتوانیم در حدتوان پشت سر بیاندازیم خوبی هایی که کردیم و بدی های دیگران را. چ: شکر بر نعمت و صبر بر مصیبت این دوچیز خیلی مهم است.. م: سجده شکر ط: حب اهل بیت علیها السلام حب اهل بیت علیهاالسلام را انشاءلله داریم به صورتی که هیچ معصیت و نافرمانی نسبت به دستورات الهی سر نزند. س: زهد: تمام خیر در خانه ایی قرار داشته باشد کلید آن زهد است.. ♦️انسان با زهد میتواند به تمام خیر برسد. اول انسان باید از دنیا دل بکند تا بتواند وقت داشته باشدبرای امور اخروی و عملی.. نه اینکه از وظایف دور شود بلکه خودش را مشغول دنیا نکند.. 💫درون نباید وابسته به چیزی باشد.. گ: عبادت خالصانه ، پاداش اعمال، انصاف با مردم. اعمالی که برای رشد و تکامل هست انجام بدیم خداوند پاداش میدهد.. ♦️چون ما فقربالذات هستیم نیاز تکامل ما را تامین میکند..ما باید نیازمان الله باشد... ل: شناخت قدر و منزلت خود: برای ادمی همین بس که جهل دارد و قدر خود را نمی داند ... اینکه با سایر مخلوقات فرق داردفقط نیامده که بخورد و بخوابد و تولید مثل کند... پ: تقوای الهی: همین که تقوا دارد به خیر رسیدی.. کف تقوا : ترک حرام..ترک مکروه...انجام واجبات و مستحبات است.. ص: قرار داشتن در رحمت الهی ش: کفالت و تربیت صحیح اینکه سرپرست انسان و پدر و مادر خوبی و سرپرستی آدم از خوبان باشد مهم است.. تربیت صحیح فرزندانمان یعنی عاشق ولایت عاشق نماز و...باشند و این وقتی میسر است که خودمان هم اینطور باشیم... الحمدلله رب العالمین ۱۴۰۰‌.۱۱.۹
هدایت شده از شکوفه های بهشتی
https://www.aparat.com/v/1uGky/آیت_الله_سیستانی:_اگر_مویی_از_سر_آیت_الله_خامنه آیت الله سیستانی: اگر مویی از سر آیت الله خامنه ای کم بشود عمامه از سر ما میرود
کانال صوتی راهی بسوی بهشت۲
بسم الله الرحمن الرحیم صحیفه سجادیه دعای۲۰ معروف به مکارم الاخلاق بند سوم ولاتفسدعبادتی بالعجب و اجرللناس علی یدی الخیر. هدف ار آفرینش برای انسان🌺🌸۱-.جنبه عملی سوره والذاریات ماخلقت الجن و الانس الا لیعبدون. عبادت وعبودیت خدا برای خودانسان (احکام عملی )۲- جنبه علمي اخرسوره طلاق لتعلموا آن الله علی کل شی قدیر.اعلم و آگاهی نسبت به خالق( جنبه‌ اعتقادی) و هر دو پیوند خورده و می‌شود خلق وخو 🌺خلقت به دست قدرت الهی وخلق وخو بدست خودمان که این حقیقت انسان می‌شود ساختار دروني انسان و با او محشور می‌شود. امام سجاد علیه السلام می‌فرماید عبادت انسان آسیب پذیر است بوسیله عجب که یک رذیله اخلاقی است وعبودیت را فاسد می‌کند ویروس عجب سمي است وانسان راتبدیل به جانوری می‌کند که‌ اسمی ندارد اولئک کالانعام بل هم اضل عجب ویروس جهش یافته ای است که از بین نمی‌رود و برای کسانی که به آن مبتلا هستند ضرر دارد واین ضرر فساد به بار می آورد.فساد درعجب زمانی است که خدا را فراموش کرده و همه چیز را از خودمان می‌دانیم فساد درعجب می‌شود سلب فیض اگریک لحظه خدا ما را بحال خودمان بگذارد فاسد می‌شویم در جمله قبلی امام سجاد درخواست کردند از خدا که مبتلا به کبر نشویم عجب هم مثل کبرعمل ما را فاسد می‌کند. عجب زمانی است که همه چیز را از خودمان می‌دانیم (عبادت من. انفاق من و..)در سوره حمد بعد از۵صفت الهی مثل رحمان بودن و رحیم بودن خدا آمده ایاک نعبد وایاک نستعین.کمک گرفتن از خدا چون من فقر بالذات هستم ونمی توانم حتی کوچکترین کارها را بدون کمک خدا انجام دهم. رذیله عجب غیر از اینکه خوبی را مال خودش و عمل خودش را بهتر از دیگری می داند و اینکه بدی‌ها را هم زینت داده که بماند بلکه برتر هم میداند.نمونم زن رقاصی که رقص خود را زیباتر می‌بیند ویا بی حجابی که آرایش خود را برتر می‌داند.هر چیز را خوب واز خود ببینیم= شرک. اما امام سجاد علیه السلام درمان عجب را فرمودند 🌷واجر للناس علی یدی الخیر 🌷خدا یا جاری کن برای مردم خیر را به دست من.از خدا طلب کردن= موحدشدن واز شرک بیرون آمدن.در جمله قبلی امام فرمود عبادتی ( عبادت من) ولی در این جمله فرمود للناس( برای مردم) یعنی خود را ندیدن .البته امام به ما یاد می‌دهد وخود او معصوم هست و هیچ گونه اشتباهي ندارد 🌺🌸للناس برای مردم ازخدا خواستن یعنی من ندارم نمی توانم داشته باشم من فقر بالذات وبرعکس خدا غنی بالذات هست اوخیر الرازقین.خیر المسئولین و......هست همه چیز مال خدا هست ومن فقط یک دلال هستم خدايا تو که خیر را میرسانی پس به دست من برسان من باید خیر خواه مردم باشم مثل خورشید برای همه وبه نفع همه.مثل این سراج منیر و چشمه نوراني برای همه مگر قابلیت قابل نباشد مثل ترامپ .ماباید از امام سجاد یاد بگیریم واز خدا بخواهيم که عمل ما فاسد نشود🌸 .واجرللناس 🌸جاری شودخیر برای کل مردم ودر همه زمان‌ها و به نفع همه گر چه عمر من کوتاه است و من نباشم .خیر در جريان باشد.این تاقیام قیامت مثل کربلا وهمین کتاب ارزشمند صحیفه ویا آثار ارزشمند بزرگانی چون امام خميني آیت الله جوادی آملی. ۱۴۰۰.۱۱.۹
کانال صوتی راهی بسوی بهشت۲
بسم الله الرحمن الرحیم یاابالصالح المهدی ادرکنی صبح بخیر۵۸ یکی از القاب امام زمان قائم است به این معنا نیست که وقتی ظهور می‌کند قائم می‌شود امام زمان الان هم قائم هستند قائم یعنی قیام یعنی بر افراشته مثل ستونی که نگهدارنده هستن یا هر چیزی که بتواند به او تکیه کند . امام زمان ستونی استوار است که نظام هستی به او تکیه دارد از زمان وجود شخص پیامبر (ص)این چنین بوده تا امروز که وصی بر حق امام زمان است که اگر چنین نبود نظام هستی بر هم میریخت نکته:هر چیزی که می خواهد دوام پیدا کند باید به یک چیزی تکیه کند یا اینکه خودش تکیه گاه باشد تا موجودیتش را بتواند نگه دارد.. یعنی نگهداریش به قائم متصل است حضرت بقیه الله که ماموریت این کار عظیم الهی را به عهده دارد به قائم بودنش بقا می دهد واین در کل نظام هستی وجود دارد هم تکوینی هم تشریعی می خواهد کسی باور کند یا نکند! در تفسیر سوره لقمان آیه ۱۰ خداوند می فرماید: ●(خَلَقَ السَّمَاوَاتِ بِغَيْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَهَا ۖ) ●(آسمان را بر افراشتیم بدون دیدن ستون ها) این اسمان و زمین ستونی دارد زمین هم که در فضا معلق است باید کسی نگهدارد این را و استواری هر چیزی به وجود امام زمان (عج) است. اما ارتباط ما با امام زمان علاوه بر اینکه ذکر شد، یک رابطه مستقیم هم باید داشته باشیم تا در زندگی بتوانیم استقامت پیدا کنیم. انسان های زیادی هستندکه زندگی میکننداما استقامت ندارندما باید این استقامت و صبر و تحمل را باید از امام زمان بگیریم اینکه گفتند امام زمان را نشناسیم و بمیریم به مرگ جاهلیت مرده ایم و اینکه در هر زمانی باید حجت خدا را شناخت و معتقد شد (چون نیاز داریم) زیرا به صبر نیاز داریم که یک زندگی مسالمت امیز داشته باشم هم در این دنیا و هم در اخرت و تکیه گاه محکمی داشته باشیم این تکیه گاه استقامت خود ما است استقامت هم در ارتباط بودن با امام زمان است ما باید در این ارتباط به این قیام برسیم که امام زمان قائم است. نماز یک قیام است زمانی که می گوییم( اهدنا الصراط المستقیم) یعنی کمک بگیریم تا به استقامت برسیم و به این قیام متصل شویم کسانی می توانند با امام زمان رجعت کنندکه باید توکل و تکیه گاه داشتن باشند و این توکل و تکیه گاه به واسطه وجود امام زمان است که ما سخت نیاز این تکیه گاه هستیم که در زندگی دوام پیدا کنیم کم نیاوریم و بتوانیم روح ارامی داشته باشیم نکته اخر اینکه: این قیام عالم به قائم بود امام زمان(عج) است🌹🌹 ۱۴۰۰.۱۱.۹
کانال صوتی راهی بسوی بهشت۲
بسم الله الرحمن الرحیم لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم یا صاحب الزمان ادرکنی سر الصلوة ۱۸ صفحه ۸۱ ادامه بحث وصل چون رفع حجاب کرد و فتح ابواب نمودی وارد حریم کبریایی شو رفع حجاب انسان موحد قید ها را رها کرد بعد حجاب نوری را هم که کنار زد فتح باب میشود آنجا که دیگر بین عبد و معبود هیچ فاصله ی نیست و همه حجاب ها کنار رفت حالا اجازه می‌دهند که وارد حریم کبریایی بشود با این اخلاص انسان به کجا میرسد راه هم باز است برای همگان انسان موحد هم اگر با این دو یادگار پیامبر گرامی باشد و شب و روز خود را به سر کند بتواند همراه آنها باشد این فرد هم به معراج میرود وقتی وارد حریم کبریایی شد میگویند پناه ببر از شر شیطان ره زن الی الله که خطورات می اید و تو نمیدانی که چه گفتی از آن شیطانی که قطع میکند رابطه تو را با الی الله شیطان عدو مبین است و هنگامی که تو با خدا صحبت میکنی می آید و آن صحبت تو را قطع می‌کند. شیطان قاطع الطریق الی الله است شیطان دنبال مال و ابروی ما نیست به دنبال اینست که ما را از خدا جدا کند و ابروی ما پیش خدا برود . ابروی مومن را پیش خدا میبرد و کار بد مومن تکرار میشود بعد رسوا میشود .شیطان دین انسان را میگیرد. خوب در این موقعیت پناه ببریم نه فقط به لفظ ، پناه میبریم به مقام جامع اسم اعظم ... یعنی چه ؟ یعنی رب انسان کامل ،ربوبیت خدا را محقق میبینم در انسان کاملی مثل امام زمان عج که اقدام شدن این تجلی و حقیقت که هست ما باید به این مقام برسیم ..مقام جامع اسم اعظم وجود عینی ربوبیت الهی در کجا و در چه چیزی محقق شده است. ؟در وجود مقدس ۱۴ معصوم و ما پناه به این میبریم .. اگر ما پناه به خدا ببریم ربوبیت خدا را نبینیم در واقع این ناقص هست همین تام نیست برای همین است که اثر ندارد . مگر نه اینکه سوره ناس می‌گوید قل اعوذو برب الناس یعنی آن ربوبیت که در جهان هست همه جمع شده است در وجود مقدس ۱۴ معصوم. اسم این صفات که رب العالمین است جامع اکمل و تام آن جمع شده در وجود مقدس امام زمان عج ما به این ربوبیت پناه میبریم اگر این ولایت و امامت را قبول دارند در حق آنها محقق میشود. افرادی که ولایت ندارند هر چقدر هم که نماز بخوانند و قران بخوانند ناقص هست چون اتم و تام نشده است. نظام اصل این عالم به خاطر وجود اسم اعظم هست آین تربیت الهی که در وجود انسان کامل هست میشود الحمدلله رب العالمین باید به ولایت پناه برد تا بتوانیم از دست شیطان نجات پیدا کنیم اگر در نظام عالم اینقدر ظلم و ستم و شیعه کشی هست همه به خاطر راه انداختن سقیفه هست . از انسانیت عقب افتادیم به خاطر سقیفه شیطان خوشحال شد اگر ما شیعیان قدر امامت و ولایت را قدر ندانیم همکار شیطان میشویم . اول باید امام زمان را یاد کنیم اقا را ببینیم باور داشته باشیم از اقا بخواهیم ما را نجات دهد و بگوییم امام زمان هست میتواند و قدرت دارد بر ابلیس انها قدرت رجم ابلیس را دارند. خدای متعال این فعل رجم خود را در قدرت امام زمام عج قرار داده است سردار سلیمانی اگر توانست شر این داعش رو از سر مردم کم کند به قدرت امام زمان عج بود . یعنی واقعا باید بدانی که باید شیطان را رجم کنی چون شیطان اطاعت خدا نکرد. حال اگر هر گونه کبر و حسد دو به هم زنی نافرمانی، عصیان …که میکنیم شبیه شیطان میشویم و ما هم مانند شیطان رجم میشویم . رذایل در نماز نزدیک ما میشود وقت نماز ،نماز را ازما میگیرید وقتی نماز مارا گرفت و نماز ما قبول نشد بقیه اعمال ما هم زیر مجموعه نماز است و کار ما ساخته هست . شیطان ی نماز را از تو گرفته انگار همه اعمال ما را گرفته است . حواسمان جمع باشد که ما هیچ قدرتی نداریم مگر به پشتوانه ولایت .. چرا حضرت زهرا س میفرمایند نماز تنذیه من الکبر هست ؟ چون کبر را شیطان دارد . اگر شیطان را در طول روز از خود دور کردیم امدیم و در نماز از شیطان دور شدیم اورا رجم کردیم . در تکبیرات نماز که گفتی الله اکبر شیطان را دور انداختی چنان که از صدق دل گفتی که من هیچ وابستگی ندارم که طعمه شیطان شوم . او با حب دنیا حب نفس می اید و تو را گول میزند . باید ختم برداریم که امام زمان در نماز رفع ید کند از ما دست را بالا ببریم و بگیم الله اکبر که قدرت خدا را میخواهم ولاغیر ... ابلیس را رد کردی تمام وسوسه های فکری را از خود دور کرده ی و به قوه عقل برسیم شیطان را رجم کرده ایم فرق رمی شیطان در نماز ها و رمی شیطان در جمرات چیست ؟ در نمازها ما دست ها را برای تکبیر به پشت سر میبریم یعنی که شیطان پشت سر هست و ما ان را از خود دور کردیم هر آنچه وسوسه فکری خیالی وهمی همه را پشت سر گذاشتم الله اکبر. ولی در جمرات شیطان در مقابل تو هست و تو او را رمی میکنی که راحت تر هست. برای همین است که نماز ها ما زمینه ساز رمی جمرات در حج واجب میشود این نماز ها اکمل تر و کامل تر هست. درواقع در نماز