eitaa logo
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
784 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 📌نگاشت25 :تفسیر آیه8 سوره مطففین ✳️وَ مَا أَدْرَاکَ‌ مَا سِجِّينٌ‌ ☑️۱ - ابزار شناخت دیوان نامه هاى اعمال بد، در دسترس همگان نیست. (و ما أدریک ما سجّین) ☑️۲ - مخزن نامه هاى عمل بدکاران، داراى ویژگى هایى فراتر از حد بیان است و پستى و گریزناپذیر بودن آن قابل توصیف نیست. (و ما أدریک ما سجّین) ریشه کلمه «سجّین» بر زندان بودن جایگاه نامه عمل بدکاران دلالت دارد و پستىِ آن، از تقابل با «علّیّین» در آیات بعد استفاده مى شود. 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 📌نگاشت26 :تفسیر آیه 9 سوره مطففین ✳️کِتَابٌ‌ مَرْقُومٌ‌ ▫️«کِتَابٌ»: مراد دیوان شرّ بدکاران است. «مَرْقَومٌ»: نشاندار به علائمی که بیننده با نخستین نگاه پی می‌برد به شرور و بدیهای مندرج در آن. نوشته شده. ☑️1 - دیوان نامه هاى عمل بدکاران، نوشته اى خوانا و علامت دار و بى ابهام است. (کتب مرقوم) «کتاب» خبر براى ضمیر محذوفى است که به «سجّین» برمى گردد. «مرقوم» - از ریشه «رَقْم» (علامت و مارکى که بر پارچه زده شود) (مصباح) - یعنى، داراى علامتى که تشخیص آن را آسان سازد. ماده «رقم» به معناى «خط درشت» و «برطرف ساختن ابهام نوشته» نیز آمده است. (مفردات راغب) ☑️۲ - کردار هر کس، تنها گریبان گیر شخص او بوده و نامه عمل او با دیگر نامه هاى اعمال، مشتبه نخواهد شد. (ما سجّین . کتب مرقوم) ☑️۳ - عذاب مقدر الهى براى بدکاران، تخلّف ناپذیر و داراى حد و مرزى روشن و مشخص است. (ما سجّین . کتب مرقوم) چنانچه «کتاب» به معناى مکتوب و مراد از کتابت، قضاى حتمى باشد و «مرقوم» نیز به معناى «نوشته واضح و گویا» گرفته شود; مفاد آیه این خواهد بود که «سجّین» (همان کتاب جامع که عذاب هاى مقدر فاجران را دربردارد) مکتوب وتقدیر شده اى واضح است که حد و مرز هر عذاب مقدر، در آن کاملاً روشن است. 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴قالَ الإمام علي عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى قَبْرِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ سَاعَةَ دَفْنِهِ: إِنَّ اَلصَّبْرَ لَجَمِيلٌ إِلاَّ عَنْكَ وَ إِنَّ اَلْجَزَعَ لَقَبِيحٌ إِلاَّ عَلَيْكَ وَ إِنَّ اَلْمُصَــابَ بِكَ لَجَلِيلٌ وَ إِنَّهُ قَبْلَكَ وَ بَعْدَكَ لَجَلَلٌ ◼️امام علی علیه السلام هنگامى كه مى خواست رسول خدا صلی الله علیه وآله را به خاك بسپارد در كنار قبر آن حضرت چنين فرمود : صبر و شكيبايى زيباست ولى نه درباره تو و جزع و بى تابى زشت است اما نه بر فراق تو. مصيبت وفات تو بسيار سنگين و هر مصيبتى پيش از تو و بعد از تو در برابر آن كوچك و حقير است. 📗حکمت 292 نهج البلاغه التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
D1737588T13256403(Web).Mp3
759.5K
@ostad_maleki 💢 چگونگی افزایش شوق و شناخت نسبت به قرآن چگونگی افزایش شوق و شناخت نسبت به قرآن چیست؟ و چه می شود کسی را که قرائت قرآن می کند ولی خلاف آن عمل می کند؟ کارشناس قرآنی حجت الاسلام و المسلمین حجت الاسلام حمید ملکی 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/10/11 🆔 @a_javadiamoli_doross 💢 مرگ جاهلی ▪️ جریان امامت در تلوِ رسالت و نبوت قرار دارد. مردم اگر پیامبر نداشته باشند در جاهلیت به سر می برند، اگر امام نداشته باشند آن هم در جاهلیت به سر می برند. این حدیث نورانی را همه علمای اسلام اعم از شیعه و سنّی از وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثّناء) نقل کرده اند که «مَن مَاتَ وَ لَم یعرِف إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلیة».[1] مستحضرید که مرگ عصاره زندگی است؛ یعنی تمام مدت حیات به منزله میوه های ویژه است كه عصاره این را هنگام مرگ به انسان می‌ چشانند, اگر ـ ان ‌شاء الله ـ انسان شجره طیبه بود كه آن عصاره شیرین است و مرگ برای مؤمن بسیار لذیذ است و اگر ـ معاذ الله ـ درخت خبیث بود، عصاره آن بسیار تلخ است، مرگ برای غیر مؤمن، توانفرساست. مرگ كه عصارهٴ زندگی است، اگر كسی در دوران زندگی با عقل و عدل زندگی كرد، مرگ او حیات طیبه است و اگر بدون عقل و عدل زندگی كرد مرگ او مرگ جاهلیت است. پس اصل اول این است كه همه از وجود مبارك رسولمان نقل كردند: «مَن مَاتَ وَ لَم یعرِف إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلیة». ▪️ اصل دوم آن است كه ما می‌ گوییم امامت «عهدالله» است، از طرف خداست و امام «ولی ‌الله» است، اما آنها می‌ گویند امامت «عهد الناس» است و امام «وكیل ‌الرعایا و وكیل ‌الناس» است. تعبیر قرآن در جریان امامت بعد از نقل داستان وجود مبارك ابراهیم خلیل (سلام الله علیه) این است كه فرمود: ﴿وَ إِذِ ابْتَلی‏ إِبْراهیمَ رَبُّهُ بِكَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّی جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّیتی‏ قالَ لا ینالُ عَهْدِی الظَّالِمینَ﴾؛[2] وجود مبارك ابراهیم كه امامت را برای ذریه خود درخواست كرد، فرمود به ذریه تو می ‌رسد، اما آن ذریه ‌ای كه عاقل و عادل‌ اند و منزّه از ستم‌ اند؛ زیرا امامت، عهد من است، فاعل «لاینالُ»، «عَهدِی» است، «ظالمین» مفعول است، همان طوری که قرآن نازل می ‌شود, نبوت نازل می ‌شود, رسالت نازل می ‌شود از بالا می ‌آید، امامت هم این چنین است. امامت «عهد الله» است، آن «عهد الله» باید به افراد برسد ﴿اللَّهُ أَعْلَمُ حَیثُ یجْعَلُ رِسالَتَهُ﴾ رسالت, عهد الهی است و خدا می‌ داند به چه كسی می‌دهد، چون از درون و بیرون افراد باخبر است، از عصمت آنها مستحضر است؛ لذا عهد خدا همان ‌طوری كه به صورت رسالت ظهور می‌ كند ﴿اللَّهُ أَعْلَمُ حَیثُ یجْعَلُ رِسالَتَهُ﴾، به صورت امامت هم جلوه می‌ كند كه فرمود: ﴿لا ینالُ عَهْدِی الظَّالِمینَ﴾[3] و همان ‌طوری كه زندگی بدون رسالت, زندگی جاهلیت است، زندگی بدون امامت و امام‌ شناسی هم زندگی جاهلیت است؛ لذا فرمود: «مَن مَاتَ وَ لَم یعرِف إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلیة». [1] . الكافی (ط - الإسلامیة)، ج1، ص377؛ کمال الدین، ج2، ص409. اهل سنت: مسند احمد بن حنبل، ج28، ص88؛ «مَنْ مَاتَ‏ بِغَیرِ إِمَامٍ‏ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیةً». [2] . سوره بقره،آیه124. [3] . سوره انعام،آیه124. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
مرگ جاهلی.mp3
1.75M
🆔 @a_javadiamoli_doross 💢 مرگ جاهلی 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحلت رسول اکرم (ص)، مصیبتی بزرگ و بی نظیر1 وجود مبارک درباره می فرماید که: هر مصیبتی در برابر مصیبت تو (جَلل) است؛ جَلَل یعنی . چون مصیبت تو (جلیل) است، یعنی عظیم؛ (وَ اِنَّ مُصابَنا بِکَ لَجَلیل وَ اِنَّ مَا قَبلَکَ وَ مَا بَعدَکَ لَجَلَل). مصیبت تو، تو جلیل است و توانفرسا و عظیم، ولی مصیبت هایی که قبل از مصیبت شما اتفاق افتاد یا بعد از مصیبت شما رخ می دهد، جَلل است و حقیر؛ آن جلیل است و عظیم، ماسوای او جَلل است و حقیر. در بخش دیگر به رخداد تلخ رحلت رسول اکرم اشاره کرد و به (صلّی الله علیه و آله و سلّم) خطاب کرد: (لَقَد خَصَّصتَ حَتّی صِرتَ مُسَلّیاً عَمَن سِواک وَ عَمَّمتَ حَتّی صارَ النّاسُ فیکَ سَواء). فرمود: مصیبت تو یک خصیصه ای دارد که باعث تسلّی در برابر سائر مصیبت هاست، هیچ مصیبتی همتای مصیبت تو نیست، و اگر مصیبت هایی غیر از مصیبت تو رخ بدهد، ما در پرتو مصیبت تو آن را تحمل می کنیم، چون آن مصیبت ها اندک اند. 🔷️ ر.ک نهج البلاغه / حکمت ۲۹۲ و خطبه ۲۳۵ ✅ پیام تلویزیونی به مناسبت سالروز ارتحال رسول اکرم (ص) _ دماوند ؛ تیر ۱۳۷۶ #۲۸_صفر 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحلت رسول اکرم (ص)، مصیبتی بزرگ و بی نظیر2 وجود مبارک درباره می فرماید که: هر مصیبتی در برابر مصیبت تو (جَلل) است؛ جَلَل یعنی . چون مصیبت تو (جلیل) است، یعنی عظیم؛ (وَ اِنَّ مُصابَنا بِکَ لَجَلیل وَ اِنَّ مَا قَبلَکَ وَ مَا بَعدَکَ لَجَلَل). مصیبت تو، تو جلیل است و توانفرسا و عظیم، ولی مصیبت هایی که قبل از مصیبت شما اتفاق افتاد یا بعد از مصیبت شما رخ می دهد، جَلل است و حقیر؛ آن جلیل است و عظیم، ماسوای او جَلل است و حقیر. در بخش دیگر به رخداد تلخ رحلت رسول اکرم اشاره کرد و به (صلّی الله علیه و آله و سلّم) خطاب کرد: (لَقَد خَصَّصتَ حَتّی صِرتَ مُسَلّیاً عَمَن سِواک وَ عَمَّمتَ حَتّی صارَ النّاسُ فیکَ سَواء). فرمود: مصیبت تو یک خصیصه ای دارد که باعث تسلّی در برابر سائر مصیبت هاست، هیچ مصیبتی همتای مصیبت تو نیست، و اگر مصیبت هایی غیر از مصیبت تو رخ بدهد، ما در پرتو مصیبت تو آن را تحمل می کنیم، چون آن مصیبت ها اندک اند. 🔷️ ر.ک نهج البلاغه / حکمت ۲۹۲ و خطبه ۲۳۵ ✅ پیام تلویزیونی به مناسبت سالروز ارتحال رسول اکرم (ص) _ دماوند ؛ تیر ۱۳۷۶ #۲۸_صفر 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
برداشت از آيه ۱۳۶ 📌مراتب بدون ترديد ايمان مراتبی دارد. لذا بايد الی تا می تواند خود را به و و کتب آسمانی و تقويت کند که اگر اين کار را نکند، ايمانش رو به می گذارد و می شود. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
noorlib-v1.0.6-noorsoft.apk
6.41M
🔰 🔰 📚عنوان : کتابخانه دیجیتال نور ، نورلایت 📖موضوع نرم افزار : کتابخانه 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
📌پست موقت امام باقر(ع): ▫️اگر مردم می‌دانستند که در نمک چه خواصی هست، خود را جز به آن مداوا نمی‌کردند (بحار الانوار، ج ۶۶، ص ۳۹۴، ح ۲) امام کاظم(ع): ▫️سفره ای که در آن نمک نباشد، بی برکت است. آغاز کردن غذا با نمک، برای تندرستی، بهتر است (الکافی ، جلد ۶ ، صفحه ۳۲۶ ، حدیث ۵) دکتر بران والد، فوق تخصص قلب: ▫️وجود مقادیر کافی منیزیم، کلسیم و پتاسیم در غذای مصرفی، عامل کاهش فشارخون به مقدار ۴/۶ میلی متر جیوه در افراد فشار خونی و مقدار ۲/۵ میلی متر جیوه در انسان های عادی می شود و مهمترین این عناصر، منیزیم است که مقدار آن در غذای مصرفی روزانه به حدی کم است که قابل ذکر نیست اما در نمک طعام به وفور یافت می شود. (بیماری های قلب و عروق/دکتر بران والد/ویرایش هشتم/صفحه۱۱۱۴) دکتر محمد دریائی متخصص علوم بیولوژیک: ▫️به موجب بررسی های دقیقی که امروزه معمول داشته اند، بیش از پیش وجود نمک را برای ادامه حیات لازم و ضروری تشخیص داده اند. با مصرف نمک طعام فشار خون همیشه ثابت (و تنظیم) باقی می ماند. (نمک دریا، سالم ترین نمک هستی/دکتر محمددریائی) 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
اگر خواستیم ببینیم آیا با خدا مأنوسیم یا نه، باید ببینیم از خواندن قرآن كه سخن خدا با ماست و از خواندن نماز كه سخن ما با خداست، احساس ملال می‌كنیم یا احساس نشاط.... 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
حکمت 12 نهج البلاغه.mp3
9.05M
📚شرح و تفسیر حکمت ۱۲(کلمات قصار) 📼استاد حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی کارشناس برنامه های اعتقادی و معارف اسلامی 🎤بیان شیوا و روان و ساده ⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۲ معانی صلوة در قرآن نماز گزاردن نماز خواندن «فنادته الملائکة و هو قائم یصلّی فی المحراب» [۵] واژه صلاة گاهی متعدی به حرف (علی) می‌شود و در معانی مختلفی به کار می‌رود از جمله: الف) قرائت «و لا تجهر بصلوتک» [۱] ب) دعا کردن «خذ من اموالهم صدقه تطهّرهم و تزکیهم بها وصلّ علیهم» ج) درود فرستادن «ان الله و ملائکته یصلّون علی النّبی» [۲] د) آمرزیدن از جانب خدا طلب رحمت از ناحیه فرشتگان «هوالذی یصلّی علیکم و ملائکته» [۳] و نمازی که از ناحیه خداوند بر ما تشریع و واجب شده و دارای افعال و اذکار مخصوصی است از آن جهت به «صلوة» نامگذاری شده که مشتمل بر قرائت در حال قیام و درود فرستادن و ستایش در حال قعود است و هنگامی که نمازگزار این فریضه را بجا آورد مشمول رحمت خداوند می‌گردد. [۴] ---------- [۱]: ۱. اسراء / ۱۱۰. [۲]: ۲. احزاب / ۵۶ [۳]: ۳. احزاب ۴۳؛ دانشنامه قرآن ۲/۱۳۷۹ [۴]: ۴. روح البیان ۱/۳۳. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅🔅🔅 📌 تلاوت استاد مصطفی اسماعیل سوره ضحی و انشراح 🕑 زمان: ۵ دقیقه 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 @rahighemakhtoom 🌴🌴🌴
📚 پیام به همایش پیامبر اعظم تاریخ: 1385/09/21 🆔 @a_javadiamoli_doross 🔅🔅 🔅 💢 نوآوری رسول رحمت ▪️ وقتی ابراهیم خلیل (علی نبینا و آله و علیه السلام) كعبه را ساختند، برای اینكه كسی متولّی كعبه باشد و در حریم و حرم كعبه معارفی را به جوامع بشری ارائه كند، از ذات اقدس الهی درخواست كرد عرض كرد: ﴿رَبَّنا وَ ابْعَثْ فیهِمْ رَسُولاً مِنْهُمْ﴾[1] كه این رسول آیات تو را برای اینها تلاوت كند، كتاب و حكمت را به جوامع بشری تعلیم بدهد و معارف نو و تازه را به آنها عرضه كند! ذات اقدس الهی درباره دعا و نیایش ابراهیم خلیل (سلام الله علیه) این چند خواسته را گوشزد كرد، فرمود ما رسولی مبعوث می‌ كنیم و رسولی مبعوث می‌ شود كه ﴿یتْلُوا عَلَیكُمْ آیاتِنا وَ یزَكِّیكُمْ وَ یعَلِّمُكُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ یعَلِّمُكُمْ مَا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ﴾، این چند برنامه یعنی تلاوت آیات الهی از یك سو، تعلیم كتاب از سوی دوم، تعلیم حكمت از سوی سوم و از سوی چهارم، فرمود: ﴿وَ یعَلِّمُكُمْ مَا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ﴾، این نوآوری نسبت به جهان بشریت است. ▪️ منظور از آموزش نو و نوآوری در دستگاه این نیست كه مطلبی را ایشان در هزار و چهار صد سال قبل آورده ‌اند که آن روز كسی نگفت و بعداً مشابه او یا برتر از او را دیگران ارائه كردند. صنعت های نو، فرضیه‌ های نو و مكتب های نو این طور است كه در عصر خود تازه است، ولی در اعصار بعدی هم مماثل دارد و هم برتر، لكن این نوآوری وقف خود آن حضرت است. در قرآن كریم این چنین آمده است كه پیامبر اعظم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) معارفی را به جوامع بشری ارائه می‌ كند كه نه تنها در گذشته نبود، نه تنها الآن نیست و نه تنها در آینده نیست، بلكه اصلاً بشر توان آن را ندارد كه این را بدون وحی یاد بگیرد! ﴿وَ یعَلِّمُكُمْ مَا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ﴾[2] نه «ما لا تعلمون»! در این ﴿مَا لَمْ تَكُونُوا﴾ این «كان» منفی این بحث را دارد؛ یعنی بشر این نیست كه از پیش خودش یاد بگیرد، چون رسول اكرم ﴿رَحْمَةً لِلْعالَمینَ﴾[3] است و چون ﴿كَافَّةً لِلنّاسِ﴾[4] است، مخاطبش از صدر و ساقه جوامع بشری است؛ تمام بشرهایی كه آن روز بودند و تمام بشرهایی كه «الی یوم القیامة» می‌ آیند مخاطب این ندایند، برای اینكه قلمرو رسالت او منطقه بشریت است. ▪️ چون یك چنین نیایشی را وجود مبارك داشت و نیایش بسیار عظیمی بود، ذات اقدس الهی بعد از گذشت چند قرن در كتاب تورات و در كتاب انجیل اوصاف پیامبر خاتم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) را ذكر كرد كه این پیامبر كسی است كه ﴿الَّذینَ یتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِی اْلأُمِّی الَّذی یجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِی التَّوْراةِ وَ اْلإِنْجیلِ﴾ اوصافش این است: ﴿یأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ ینْهاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ یحِلُّ لَهُمُ الطَّیباتِ وَ یحَرِّمُ عَلَیهِمُ الْخَبائِثَ وَ یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ اْلأَغْلالَ الَّتی كَانَتْ عَلَیهِمْ﴾[5] آن بارهای سنگین آن غُلی كه در گردن و دست و پای اینهاست و جلوی آزادی اینها را گرفته، حریت را از اینها سلب كرده، را از اینها سلب كرده، اینها را وابسته به شرق و غرب كرده یا آمیخته به امپراطوری شرق بودند یا آمیخته به امپراطوری غرب بودند یا گریخته از مكتب بودند همه اینها را پاسخ داد. [1]. سوره بقره، آیه129. [2]. سوره بقره، آیه151. [3]. سوره انبیاء، آیه107. [4]. سوره سبأ، آیه28. [5]. سوره اعراف، آیه157. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
نوآوری رسول رحمت.mp3
1.64M
🔅🔅 🔅 💢 نوآوری رسول رحمت 📚 پیام به همایش پیامبر اعظم تاریخ: 1385/09/21 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
68 📼 قسمت: چهل و هفتم 📌واکاوی دعای 23 ✳️عوامل تامین عافیت و عافیت سازدر زندگی و امنن علی بالصحة و الامن والسلامةِ فی دینی و بدنی 💢 تضرع و زاری به درگاه خدا یکی از راههای تامین کننده سلامت دینی: ☑ 1- بی نیازی حقیقی بی نیازی به واسطه مال و ثروت کاذب و خیالی است و بی نیازی از مال و ثروت یعنی همه سرمایه ام فقر و نیاز الی الله است و این فقر بی نیازی حقیقی است. ☑ 2- دعا کافی نیست تضرع لازم است غنای بدون پول، راحتی دل از بیماری کشنده حسد، سلامت در دین؛ اگر کسی این سه را می‌‌خواهد ، «فَلْیَتَضَرَّعْ إِلَى اللَّهِ فِی مَسْاَلَتِهِ بِاَنْ یُكْمِلَ عَقْلَهُ»، باید در خواسته‌‌ای که از خدا دارد تضّرع کند، نه فقط دعا کند، بلکه تضرّع کند چون تضرّع بالاتر از دعا است؛ تضرع یعنی خواسته‌‌ای که همراه با سوز و ناله و سوزش دل باشد. 🌴🌴🌴 👈 دوستان وقت بگذارید برای رونق بازار دین همیشه این فرصت ها در اختیار نیست. قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل ایام برد ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل (اگر ثوابی داشته باشد)هدیه به پیشگاه مقدس حضرت امام سجاد علیه السلام...التماس دعا @rahighemakhtoom