#خلاقیت
✅ راههای پرورش خلاقیت در کودکان
•┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
17.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سقط_جنین
#جمعیت
😔اثر سقط جنین در برزخ
تجربه مرگ یک مادر با سه فرزند از سقط جنین فرزندش
🔸در ایران هر سال بیش از ۳۰۰ هزار مورد سقط جنین انجام میشه که بیش از ۹۰٪ غیرقانونیه.
⁉️میدونی با جلوگیری از سقط جنین ها، بحران پیری جمعیت ایران حل خواهد شد؟
و یکی از راههای حل مشکل پیری جمعیت همین موضوع هست؟
•┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
#همسران
اینجوری دل خانمت رو به دست بیار👆
•┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
29.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نماز
#تربیت_دینی
💠شیوه های دعوت به نماز
قسمت دوم
•┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸
روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_6030713646470923623.mp3
1.74M
🔸ترتیل صفحه 322 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان
سوره 21
سوره مبارکه الانبياء
صفحه 322
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده مهربان
اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَهُمْ فِي غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ (1)
حساب مردم به آنان نزديک است در حالى که ايشان در غفلتى [عميق، از حق ]رويگردانند. (1)
مَا يَأْتِيهِمْ مِنْ ذِكْرٍ مِنْ رَبِّهِمْ مُحْدَثٍ إِلَّا اسْتَمَعُوهُ وَهُمْ يَلْعَبُونَ (2)
هيچ تذکر تازه اى از پروردگارشان براى آنان نمى آيد مگر اين که آن را مى شنوند، در حالى که به بازى سرگرمند. (2)
لَاهِيَةً قُلُوبُهُمْ ۗ وَأَسَرُّوا النَّجْوَى الَّذِينَ ظَلَمُوا هَلْ هَٰذَا إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ ۖ أَفَتَأْتُونَ السِّحْرَ وَأَنْتُمْ تُبْصِرُونَ (3)
و دل هايشان [به دنيا] مشغول است، و آنان که ستم پيشه اند نجواى خود را پنهان داشتند [و گفتند]: آيا اين [مرد ]جز بشرى است مانند شما؟ آيا به سحر روى مى آوريد با اين که مى بينيد [سحر است]؟ (3)
قَالَ رَبِّي يَعْلَمُ الْقَوْلَ فِي السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ ۖ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ (4)
[پيامبر] گفت: پروردگار من هر سخنى را در آسمان و زمين مى داند [اگرچه مخفى باشد ]و او است شنوا و دانا. (4)
بَلْ قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ بَلِ افْتَرَاهُ بَلْ هُوَ شَاعِرٌ فَلْيَأْتِنَا بِآيَةٍ كَمَا أُرْسِلَ الْأَوَّلُونَ (5)
بلکه گفتند: [سخنان او] خواب هايى آشفته است، بلکه آنها را به دروغ ساخته است، بلکه او شاعر (خيالپرداز) است. [اگر پيامبر است ]بايد معجزه اى براى ما بياورد مانند معجزه هايى که پيامبران پيشين [با آنها ]فرستاده شدند. (5)
مَا آمَنَتْ قَبْلَهُمْ مِنْ قَرْيَةٍ أَهْلَكْنَاهَا ۖ أَفَهُمْ يُؤْمِنُونَ (6)
پيش از آنان [مردم] هيچ قريه اى که آن را نابود کرديم [با ديدن معجزات] ايمان نياوردند، پس آيا اينان ايمان مى آورند؟ (6)
وَمَا أَرْسَلْنَا قَبْلَكَ إِلَّا رِجَالًا نُوحِي إِلَيْهِمْ ۖ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ (7)
و پيش از تو [به رسالت] نفرستاديم مگر مردانى را که به آنان وحى مى کرديم، پس اگر نمى دانيد از اهل ذکر (اهل کتاب) سؤال کنيد. (7)
وَمَا جَعَلْنَاهُمْ جَسَدًا لَا يَأْكُلُونَ الطَّعَامَ وَمَا كَانُوا خَالِدِينَ (8)
و آنان را جسدهايى بى جان قرار نداديم که غذا نخورند، و جاودانه نبودند [که نميرند]. (8)
ثُمَّ صَدَقْنَاهُمُ الْوَعْدَ فَأَنْجَيْنَاهُمْ وَمَنْ نَشَاءُ وَأَهْلَكْنَا الْمُسْرِفِينَ (9)
سپس به وعده اى که به آنان داده بوديم وفا کرديم و ايشان و هر که را مى خواستيم نجات داديم و مسرفان را به هلاکت رسانديم. (9)
لَقَدْ أَنْزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُكُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ (10)
و همانا کتابى به سوى شما فرستاديم که تذکر [و بيدارى] شما در آن است، پس آيا عقل را به کار نمى گيريد؟ (10)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
نکته تفسیری صفخه 322:
اهل بیت(ع)؛ عالمان قرآن:
فرض کنید که شما با هم کلاسی هایتان قرار گذاشته اید در یک سفر علمی ـ تفریحی، از یکی از مناطق بکر و دورافتاده ی ایران بازدید کنید و برای رسیدن به آنجا باید از جادّه های صعب العبوری که از میان کوه ها، درّه ها، جنگل ها و... گذشته، عبور کنید. بدون شک نخستین وسیله ی مورد نیاز شما، نقشه ی دقیق و کاملی است که راه را به خوبی نشان می دهد. البته خواندن نقشه که بسیاری از علایم آن، حالت رمزی و نمادین دارد و تنها افراد خاصّی می توانند آن را به خوبی بفهمند و برای دیگران توضیح دهند، نیازمند مهارت ویژه ای است. بنابراین شما سراغ نقشه خوان حرفه ای می روید و از او که هم راه را به خوبی می شناسد و هم با خواندن نقشه کاملاً آشناست، درخواست می کنید که به یاری شما آمده، پیش روی گروه تان شما را به مقصد مورد نظر برساند. البته این مثال برای نسل قدیم که از وسایل پیشرفته ی امروزی محروم بوده اند، بسیار آشناتر است.
ما انسان ها نیز مقصد مشخّصی داریم که برای رسیدن به آن باید از راهی پرپیچ وخم گذر کنیم و خود را از شر راه زنان شیطان صفت نگه داریم و با روحی پاک و سالم به پیشگاه خدای مهربان در بهشت جاودان برسیم. از این رو خدای بزرگ، نقشه ی دقیق و کاملی به نام «قرآن» برای ما فرو فرستاده و راه سعادت را در آن به ما نشان داده است؛ ولی خواندن این نقشه ی کامل، مانند بسیاری از نقشه های دیگر، به نقشه خوانِ متخصّصی نیاز دارد که بدون او، بسیاری از موارد آن به خوبی فهمیده نمی شود. نگاهی به تاریخ اسلام و اختلاف نظر مفسّران قرآن، نشان دهنده ی این حقیقت است که هرچند ظاهر کلمات و جملات قرآن، از نظر ادبیّات عرب، بسیار شیوا و محکم است، معنای بسیاری از آیات آن بدون رمزگشایی ممکن نیست و افراد معمول نمی توانند معنای دقیقی از ظاهر آیات درک کنند. برای نمونه، در آیه ی 82 سوره ی نمل می خوانیم: «هنگامی که فرمان مجازات کافران فرا برسد، برایشان موجود زنده ای را از زمین بیرون می آوریم که با آنان سخن می گوید [در مورد این] که مردم به آیات و نشانه های ما یقین نداشته اند.» مفسّران، این آیه را به چند گونه تفسیر کرده اند(1)؛ امّا حقیقت این است که تفسیر این آیه ـ مانند آیات فراوان دیگر ـ تنها از کسی برمی آید که به شکلی فراتر از اشکال معمول، از معنای آیات قرآن خبر داشته و از اشتباه و خطا معصوم باشد (2). خوشبختانه این مفسّران بی خطا و نقشه خوان های متخصّص را خدا به روشنی شناسانده و قرآن و پیامبر(ص) نیز به مردم معرفی کرده اند. آری، عالمان حقیقی قرآن، چهارده معصوم پاک اند که مسلمانان وظیفه دارند برای آگاهی دقیق از مفاهیم قرآنی، به ایشان مراجعه کنند. این آیه نیز به همین نکته اشاره کرده، می فرماید که «اگر نمی دانید، از آگاهان بپرسید». در روایات فراوانی می خوانیم که مهم ترین معنای این آیه، مراجعه ی به اهل بیت (ع)برای آگاهی از تعالیم اسلام و قرآن است(3) . برای آشنایی بیشتر با «اهل الذکر» (دانشمندان دین شناس) توضیحات صفحه ی 272 را مطالعه فرمایید.
1- برای اطّلاع بیشتر ر.ک به تفاسیر مجمع البیان و روض الجنان
2- در روایات منقوله از اهل بیت(ع) آمده است که منظور از «دابّة»(جنبنده)، امیرمؤمنان علی(ع) که در آخر الزمان، به دنیا رجعت خواهد کرد. برای اطّلاع بیشتر ر.ک به تفسیر المیزان، ج15، ص405
3- برای اطّلاع بیشتر ر.ک به الکافی، ج1، ص210 و تفسیر صافی، دیباچة کتاب، مقدمة دوّم
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
بازگو کردن خوبی ها و به رخ کشیدن آنها، خود یک روش تربیتی است.
قرآن نیز هرجا میفرماید:(یا ایها الذین آمنوا) یا(إن کنتم مؤمنین) برای همین است؛ یعنی قرآن نیز وقتی می خواهد انتقاد کند ابتدا خوبی ها و ایمانشان را به رخشان می کشد و پس از آن، انتقاد خود را بیان می کند.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
📛 بالاترین خیانت به جوانان!
حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره):
🔹اگر كسانى بگویند ما به خاطر اينكه به جوانها اهميت بدهيم راه را كاملاً باز میگذاریم تا هر كارى دلشان مى خواهد بكنند؛ اين خيانت است! مثل اين است كه باغبان بگويد كه من براى اينكه گلها رشد كنند فضا را باز مى گذارم تا هر هواى سردى و هر آفتاب سوزانى بتابد.
🔸باغبان خوب آن است كه هوای معتدل را براى گلخانه فراهم كند، نه حرارت زياد و نه برودت زياد را.
اين شعار كه ما برای آنکه به جوانها بها بدهيم كارى كنيم تا هر کسی هر کاری دلش مى خواهد انجام دهد اين همان است كه راه باز مى شود و آفتاب سوزان هم بعضى گلها را مى سوزاند، هواى سرد هم آنها را يخ مى زند.
🔹آغاز حركت پرشتاب انسانى در دوران جوانى است. مگر دين براى اين نيامده كه راه سعادت را به انسانها نشان دهد؟ به طريق اولى، دين باید براى جوانان راه صحيح زندگى را نشان بدهد تا آنها بتوانند مسير سعادت خودشان را بشناسند و طى كنند.
۱۳۷۸/۰۸/۱
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
والدینگرامی
✍بهتر است به جای این که وقتتان را با صحبتهای بیپایان
در زمینه اهمیت رعایت آداب معاشرت با فرزندتان تلف کنید
🌸کمی به بازی بپردازید.
👈 در این بازیها، گاهی شما میهمان شوید و گاهی او...
در مورد هر آنچه او باید رعایت کند
برایش نقشی را که بهعنوان میهمان و میزبان دارید بازی کنید
و قبل از رفتن به میهمانی
این بازیها را برایش مرور کنید
تا آنچه را آموخته، به خاطر بیاورد.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
اجازه بديم بچه ها با ما و كنار ما آشپزي كنند. هم دختران هم پسران از غذا پختن بسيار مي آموزند.
اول: همكاري را مياموزد.
دوم: با لمس كردن مواد و مخلوط كردن آنها در حقيقت با قوانين طبيعت اشنا ميشود و از شناخت انها لذت ميبرد.
سوم: باعث تقويت مهارتهاي حركتي در كودك ميشود.
چهارم: بچه ها خوش غذا تر ميشوند. اگر فرزندتان خوش غذا نيست حتما اجازه دهيد در پختن غذا با شما همكاري كند.
پنجم: كودك صبر را مي آموزد و ياد ميگيرد براي رسيدن به هدفش صبر كند.
ششم: كودك نظم و ترتيب را مياموزد زيرا براي پختن يا درست كردن غذا بايد از قوانين خاصي پيروي كنيد.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil