فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 حاج محمد اسماعیل دولابی: یادتان نرود، هر وقت در جیبتان پول نبود از همان مقدار کم انفاق کنید. آن وقت مالتان بیشتر میشود.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
👶#فرزند_پروری
🔰شهامت بخشیدن به کودک در خلال انجام کارها باعث می شود:
⚡️تا با توان بیشتری مسئولیت هایش را به انجام برساند.
⚡️این حتی از تشویق پس از انجام کارهای نیز موثرتر است.
👈به طور مثال، اگر کودک در تلاش برای بستن بند کفش خود است
او را تشویق کنید که می توانید به جا اینکه بگویید من برایتان انجام می دهم.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸
روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5778234754184775688.mp3
1.92M
🔸ترتیل صفحه 415 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام نهاوند
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان
سوره 32
سوره مبارکه السجده
صفحه 415
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده مهربان
الم (1)
الف ، لام ، ميم . (1)
تَنْزِيلُ الْكِتَابِ لَا رَيْبَ فِيهِ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِينَ (2)
نازل کردن اين کتاب که شکّى در آن نيست، از خداوندگار جهانيان است. (2)
أَمْ يَقُولُونَ افْتَرَاهُ ۚ بَلْ هُوَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ لِتُنْذِرَ قَوْمًا مَا أَتَاهُمْ مِنْ نَذِيرٍ مِنْ قَبْلِكَ لَعَلَّهُمْ يَهْتَدُونَ (3)
مگر مى گويند: آن را پرداخته [و به خدا نسبت داده] است؟ [نه] بلکه آن حقّ است، در حالى که از پروردگارت [نازل شده] است تا به قومى که پيش از تو هيچ اخطارکننده اى براى آنان نيامده است، اخطار کنى شايد هدايت يابند. (3)
اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَىٰ عَلَى الْعَرْشِ ۖ مَا لَكُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا شَفِيعٍ ۚ أَفَلَا تَتَذَكَّرُونَ (4)
خدا است آن که آسمان ها و زمين و آنچه را ميان آن دو هست در شش روز آفريد، آن گاه بر عرش [اقتدار] قرار گرفت; براى شما غير از او هيچ ياور و شفاعت کننده اى وجود ندارد، با اين وصف آيا هشيار نمى شويد؟ (4)
يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ يَعْرُجُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ (5)
امر را با تدبير از آسمان به زمين نازل مى کند، سپس در روزى که اندازه آن به شمارش شما هزار سال است به سوى او بالا مى رود. (5)
ذَٰلِكَ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (6)
اين است [خداى] داناى نهان و آشکار که عزّتمند و رحيم است. (6)
الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ ۖ وَبَدَأَ خَلْقَ الْإِنْسَانِ مِنْ طِينٍ (7)
همان کسى که آنچه را آفريد نيکو ساخت و آفرينش انسان (آدم) را از گِل آغاز کرد. (7)
ثُمَّ جَعَلَ نَسْلَهُ مِنْ سُلَالَةٍ مِنْ مَاءٍ مَهِينٍ (8)
سپس نسل او را از چکيده اى [از گِل] که آبى بى مقدار است قرار داد. (8)
ثُمَّ سَوَّاهُ وَنَفَخَ فِيهِ مِنْ رُوحِهِ ۖ وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ ۚ قَلِيلًا مَا تَشْكُرُونَ (9)
آن گاه [اندام] او را درست بپرداخت و از روح خود در وى دميد و براى شما گوش و چشم و دل آفريد [ولى شما] کم سپاس گزارى مى کنيد. (9)
وَقَالُوا أَإِذَا ضَلَلْنَا فِي الْأَرْضِ أَإِنَّا لَفِي خَلْقٍ جَدِيدٍ ۚ بَلْ هُمْ بِلِقَاءِ رَبِّهِمْ كَافِرُونَ (10)
و گفتند: آيا وقتى که [ذرّات بدن ما پراکنده گشت و] در زمين گم شديم، آيا راستى ما در آفرينشى جديد درمى آييم؟ [چنان نيست که منکر قدرت خدا باشند] بلکه آنان منکر لقاى پروردگارشان (معاد) هستند. (10)
۞ قُلْ يَتَوَفَّاكُمْ مَلَكُ الْمَوْتِ الَّذِي وُكِّلَ بِكُمْ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ (11)
بگو: فرشته مرگ که بر شما گماشته شده است [جان] شما را مى گيرد، سپس به سوى پروردگارتان برگشت داده مى شويد. (11)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۱۵🌷
هر چه آفرید، نیکو آفرید:
موزه ها، کتابخانه ها، نمایشگاه های آثار هنری، اداره های ثبت اختراعات و ...، نشان دهنده ی انواع و اقسام پدیده هایی هستند که از خلّاقیّت انسان ها نشأت گرفته اند. هر یک از این پدیده ها، آفرینشی علمی یا هنری است که ذوق و دانش و توانایی پدیدآورنده ی خود را نمایش می دهد. امّا فراتر از همه ی این پدیدآورندگان، خالقی هنرمند، دانا و نیرومند وجود دارد که تابلویی به وسعت جهان آفرینش پدید آورده است؛ تابلویی بی نظیر و بدون کمترین نقص و اشتباه که عناصر آن در حال حرکت و رشد و تکامل هستند و لحظه به لحظه به آن افزوده و از آن کاسته می شود. این اثر هنری، از هیچ نمونه ی دیگری اثر نپذیرفته و نشانگر ذوقِ وصف ناشدنی نقّاش زبردست آن است.
آفرینش کهکشان ها، منظومه ها، ستارگان، سیّاره ها، موجودات بی جان و جاندار؛ زندگی گیاهان، حشـرات، پرندگان، پستانداران؛ حیات عجیب سلول ها و انواع و اقسام آنان و ارتباطشان با هم؛ اتصال رشته های عصبی در بدن یک موجود زنده؛ سیستم تولید مثل در موجودات گوناگون، فرایند مرگ و حیات در میان موجودات و ...، هر یک بخشی از این اثر هنری بی نظیر است که خود از میلیون ها و میلیاردها اثر هنری کوچک تر تشکیل شده است. در میان این آثار ـ که یکی از دیگری زیباتر است ـ یک کار هنری ارجمند وجود دارد؛ اثری که خدا پس از آفرینش آن به خود آفرین گفت و خویشتن را «بهترین آفریننده» معرّفی کرد ؛ چراکه او موجودی را آفریده بود که به ظاهر از ناچیزترین اشیاء ـ یعنی خاک ـ پدید آمده، امّا نیرویی در او نهفته شده که می تواند او را به والاترین درجات رشد و ترقّی در جهان برساند؛ درجاتی که حتّی فرشتگان هم از رسیدن به آن ناتوانند. آری، خدا به آفرینش انسان دست زد و نخستین انسان ها را از خاک آفرید و سپس مقرّر کرد که نسل آن دو از طریق ازدواج و تولید مثل ادامه یابد؛ امّا نکته ی بسیار مهم این آفرینش این بود که خدا به انسان نگاه ویژه ای داشت و او را مورد توجّه خاص قرار داده بود. قرآن از این عنایت خاص، به «دمیده شدن روح خدا در انسان» تعبیر کرده است. هرچند ما از چگونگی روح و دمیده شدن آن در وجود خود خبر نداریم، شاید معنای آن این باشد که وجود انسان، با وجود خدا پیوندی بسیار محکم و پیچیده خورده و توانایی رشد و کمال بی نهایت و برخورداری از زندگی جاودان و بهره مندی از لطف و عنایت ابدی خدا را دارد. خداوند در آیه ی 9 به این حقیقت اشاره می کند و به یاد انسان ها می آورد که یکی از نعمت های بزرگ او به آن ها، قرار دادن ابزار شناخت و تحلیل واقعیّتهاست. انسان ها از طریق حواس پنجگانه ـ به ویژه شنوایی و بینایی ـ واقعیّت های جهان را درک می کنند و به وسیله ی عقل، آن ها را تحلیل می کنند. ما در موجودات دیگر سراغ نداریم که گروهی از جانداران، فراتر از غریزه ی طبیعی خود، به اختراع یا اکتشافی دست زده باشند و نسلی از نسل پیشین خود پیشرفته تر باشد؛ ولی انسان چنین استعدادی را دارد.
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
4_5776106559234905434.mp3
1.85M
﷽
📣| #صوت
🎙| دعای روز هفدهم ماه با صدای استاد میرزامحمدی
📜| اللّٰهُمَّ اهْدِنِى فِيهِ لِصالِحِ الْأَعْمالِ، وَاقْضِ لِى فِيهِ الْحَوائِجَ وَالْآمالَ، يَا مَنْ لا يَحْتاجُ إِلَى التَّفْسِيرِ وَالسُّؤالِ، يَا عالِماً بِما فِى صُدُورِ الْعالَمِينَ، صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِينَ.
📖| خدایا، مرا در این ماه بهسوی کارهای شایسته هدایت فرما و حاجتها و آرزوهایم را برآور، ای آنکه نیاز به روشنگری و پرسش ندارد، ای آگاه به آنچه در سینه جهانیان است بر محمّد و خاندان پاکش درود فرست.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
23.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای سحر مرحوم صالحی
آدم دوست داره این صدا و لحن ملتمسانه ی نسبت به پروردگار عالَم رو ۲۴ ساعت گوش بده.
مرحوم صالحی به معنای کلمه داره لحن الأداء (تطبیق صوت و لحن با مفهوم چیزی که خونده میشه) رو پیاده میکنه.
#ماه_رمضان
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جریمه مادری که در مسجد صدای بچه اش بلند شد و گریه می کند، چیست؟!
مادر بچهشو آورده مسجد...
بچه گریهاش گرفته؛ مجلسِ حاجآقا را قدری ریخته به هم...!!
این کلیپو با دقت ببینید!
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 فیلم کوتاه
#کلیپ_مفهومی
✔️بهانهای برای کار خوب ...
☺️ای که دستت میرسد کاری بکن ...
👌چه خوب است در سال جدید ثواب کارهای خیرمان را به مولای انس و جان حضرت صاحبالزمان عجلاللهتعالیفرجه تقدیم کنیم تا در وقت ظهور و گاه قیامت شاید بتوانیم سرمان را در محضرشان بالا بیاوریم.
⛅️اَلّلهُمـّ؏َجِّللِوَلیِّڪَالفَرَج
واَقِمنابِخِدمَـتِه🤲
#امام_زمان
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
@ashabolhousein-110.mp3
7.37M
#صوتی🔊
#جلسه_پنجم
تفاوت قرائت و تلاوت
#دین_بازی_یا_دین_داری
#شیخ_اسماعیل_رمضانی
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
4_5778187513839487407.mp3
2.03M
🔸ترتیل صفحه 416 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام نهاوند
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil