👶#فرزند_پروری
⬅️در کودکی نظام باورهای کودک شکل میگیرد و والدین تاثیر فوقالعاده ای در رشد افکار منفی و مثبت فرزندشان دارند...
🔹️موقع صحبت کردن با آنها
مدام از بی پولی سخن نگوییم
تو چه قدر تنبل هستی
آخرش هیچی نمیشوی
و امثال اینها
💥ذهن آنها را با با برکت و فراوانی دنیا
با اینکه چقدر فوقالعاده و دوست داشتنی هستند و اینکه آینده درخشانی در انتظار شان هست آشنا کنید تا واقعا قدرتمند شوند و با دید مثبتی زندگی کنند.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
❤️#همسرداری
💢محبت
✅ زن و شوهر هرچه بیشتر به هم محبّت کنند، زیادی نیست. آنجایی که محبّت، هرچه زیاد شود، ایرادی ندارد، محبّتِ زن و شوهر است؛ هرچه به هم محبّت کنید، خوب است و خود محبّت هم اعتماد میآورد.
💯 این محبّتِ زن و شوهر هم جزو محبّتهای خدایی است؛ این از آن محبّتهای خوب است. هرچه بیشتر شود، بهتر است.
✍️ امام خامنهای مدّظلّهالعالی؛ 19 آبان 1386.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
✍🏼امام خمینی (ره) میفرمودند :
"شریفترین شغل در عالم، بزرگ کردن یک بچه است، و تحویل دادن یک انسان است به جامعه."
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
11.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 حجت الاسلام حسینی قمی
💢 تفاوت عجیب نماز اول وقت و آخر وقت!
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸
روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5868510014649403118.mp3
1.79M
🔸ترتیل صفحه 445 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام نهاوند
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان
سوره 36
سوره مبارکه يس
صفحه 445
أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا خَلَقْنَا لَهُمْ مِمَّا عَمِلَتْ أَيْدِينَا أَنْعَامًا فَهُمْ لَهَا مَالِكُونَ (71)
آيا [توجّه نکرده و] نديده اند که ما از آنچه به دست خود ساخته ايم براى آنان دام هايى (شتر، گاو و گوسفند) آفريده ايم که آنها مالکشان اند؟ (71)
وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ (72)
و آنها را برايشان رام کرده ايم که بعضى از آنها مرکب آنان است و بعضى از آنها را مى خورند. (72)
وَلَهُمْ فِيهَا مَنَافِعُ وَمَشَارِبُ ۖ أَفَلَا يَشْكُرُونَ (73)
و در آنها برايشان سودهايى است [از قبيل پشم و کرک] و نوشيدنى هايى [از قبيل شير] پس آيا شکر نمى کنند؟ (73)
وَاتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لَعَلَّهُمْ يُنْصَرُونَ (74)
و غيرخدا معبودهايى اختيار کرده اند تا شايد [به وسيله آنها] يارى شوند. (74)
لَا يَسْتَطِيعُونَ نَصْرَهُمْ وَهُمْ لَهُمْ جُنْدٌ مُحْضَرُونَ (75)
در حالى که [معبودها] توان يارى کردن آنان را ندارند و آنان (مشرکان) براى آنها سپاهى احضار شده اند. (75)
فَلَا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ ۘ إِنَّا نَعْلَمُ مَا يُسِرُّونَ وَمَا يُعْلِنُونَ (76)
پس سخنان [ناحقّ] آنان تو را غمگين نکند، همانا ما آنچه را پنهان مى دارند و آنچه را آشکار مى کنند مى دانيم. (76)
أَوَلَمْ يَرَ الْإِنْسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِنْ نُطْفَةٍ فَإِذَا هُوَ خَصِيمٌ مُبِينٌ (77)
آيا انسان [فکر نکرده و] نديده است که ما او را از نطفه اى [بى مقدار] آفريده ايم، پس اينک او جدالگرى نمايان است؟ (77)
وَضَرَبَ لَنَا مَثَلًا وَنَسِيَ خَلْقَهُ ۖ قَالَ مَنْ يُحْيِي الْعِظَامَ وَهِيَ رَمِيمٌ (78)
و براى ما مَثَلى زد و آفرينش خود را فراموش کرد گفت: چه کسى اين استخوان ها را در حالى که پوسيده اند زنده مى کند؟! (78)
قُلْ يُحْيِيهَا الَّذِي أَنْشَأَهَا أَوَّلَ مَرَّةٍ ۖ وَهُوَ بِكُلِّ خَلْقٍ عَلِيمٌ (79)
بگو: همان کسى که نخستين بار آنها را پديد آورد، زنده شان مى کند و او به هر آفرينشى کاملاً دانا است. (79)
الَّذِي جَعَلَ لَكُمْ مِنَ الشَّجَرِ الْأَخْضَرِ نَارًا فَإِذَا أَنْتُمْ مِنْهُ تُوقِدُونَ (80)
همان کسى که براى شما از درخت سبز [مرخ و عفار] آتش زنه اى قرار داد که اينک شما از آن [آتش ]مى افروزيد. (80)
أَوَلَيْسَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِقَادِرٍ عَلَىٰ أَنْ يَخْلُقَ مِثْلَهُمْ ۚ بَلَىٰ وَهُوَ الْخَلَّاقُ الْعَلِيمُ (81)
آيا [خدا ناتوان است و] آن کسى که آسمان ها و زمين را آفريده قادر نيست که مثل آنان را خلق کند؟ چرا و او است آفريدگار بسيار دانا. (81)
إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ (82)
وقتى که [ايجاد] چيزى را اراده کند کار او فقط اين است که به آن بگويد: باش پس بى درنگ موجود مى شود. (82)
فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (83)
پس منزّه است آن کسى که حاکميّت بر هر چيزى تنها به دست او است و فقط به سوى او بازگردانده مى شويد. (83)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۴۵🌷
آفرینش دوباره:
در تاریخ آمده است که روزی یکی از مشرکان، در حالی که استخوان پوسیده ای در دست گرفته بود، نزد پیامبر(ص) آمد و با فشار دادن استخوان، آن را ریز ریز کرد و بر زمین ریخت. آنگاه به طعنه گفت: «چه کسی این استخوان پوسیده و خردشده را دوباره زنده می کند؟» در این هنگام، این آیات از سوی خدا نازل شد و او و تمام کسانی را که زنده شدن مردگان را محال می شمرند، به سه نکته ی مهم توجّه داد:
1ـ نزدیک ترین گواه بر امکان رستاخیز، وجود خودشان است. قرآن در این آیات و آیات فراوان دیگر، انسان را به دقّت در آفرینش خود فرمان می دهد و از او می خواهد که در مورد نحوه ی پیدایش خویش بیندیشد؛ این که از نطفه ای به ظاهر ناچیز و بی ارزش آفریده شده؛ و این که چگونه در نه ماه از هیچ به کامل ترین موجود هستی تبدیل شده؛ و آیا همان نیروی دانا نمی تواند دوباره او را زنده کند؟
2ـ پدیده ی شگفت انگیزی که مردم زمان نزول قرآن به طور معمول با آن سر و کار داشتند. در آن زمان، عرب ها برای روشن کردن آتش، از چوبِ دو نوع درخت مخصوص به نام های «مَرخ» و «عَفار» که در بیابان های حجاز می رویید، استفاده می کردند؛ بدین صورت که چوب مَرخ را زیر قرار می دادند و چوب عفار را روی آن می زدند(مانند زدن دو سنگ چخماق)، و با این کار، از میان آن دو، جرقه تولید می شد. خداوند با توجّه دادن مردم به این پدیده ی عجیب، به مردم یادآوری می کند آن خدایی که می تواند از این درختان سبز آتش بیافریند، قدرت دارد که بر مردگان لباس حیات بپوشاند؛ چرا که آب و آتش، دو پدیده ی متضاد هستند، و کسی که می تواند آن ها را در کنار هم قرار دهد، می تواند زندگان را بمیراند و مردگان را زندگی بخشد.
3ـ توجّه دادن مردم به آفرینش جهان هستی؛ آفرینشی که ذرّه ذرّه ی آن، بر علم و قدرت نامحدودِ آفریدگارش گواهی می دهد و کشف رموز آن، جز بر اعتراف بیشتر به عظمت او نمی افزاید.
خداوند در آیه ی 57 سوره ی غافر می فرماید: «آفرینش آسمان ها و زمین، از آفرینش انسان ها مهم تر است؛ ولی بیشتر مردم نمی دانند.» با این حال، آیا آفریدگار آسمان بی کران و زمین پهناور نمی تواند یک بار دیگر انسان ها را که بخش بسیار بسیار کوچکی از مخلوقات او را تشکیل می دهند، زنده کند؟
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
👶#فرزند_پروری
♻️شایعترین علل تأخیر در رشد گفتاری کودک
🔹صحبت نکردن با کودک
🔹لالایی و شعر نخواندن برای او
🔹بازی نکردن و نگفتن قصه برای کودک
🔹برای فرزندمان هدفمند و با برنامه، وقت بگذاریم.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
#فرزندپروری
#تربیت_فرزند
📌برخی پدر و مادرهای امروزی👇👇
آموزشِ:
🚩 موسیقی از ۵ سالگی
🚩 زبان انگلیسی از ۶ سالگی
🚩 نقاشی ۵ سالگی
🚩 رانندگی ۱۳ سالگی
🚩 خلبانی پهباد ۷ سالگی
🚩 ریاضی ۶ سالگی
🔴 آموزش همه چیز قبل از موعد خودش 💔🎋😔
📌حالا نظر همین پدر و مادرها در مورد آموزش :
🚩 حجاب: هنوز بچه است زوده!
🚩 روزه: هوا گرمه اذیت میشه!
🚩 نماز: حالا چند سال بعد میخونه!
🚩 حیا و عفت: هنوز بچه است چیزی نمیفهمه!
❌براستی آیا حواسمون_هست!؟
⁉️ کلا پای دین که وسط میاد یعنی همون چیزی که انسان رو تبدیل به یک آدم قوی و قدرتمند و با ایمان و اراده می کنه هنوز بچه است!
با این آموزشهای فشرده در کودکی و نوجوانی که نوعا براشون بهره خاص دنیوی هم نداره، رمق بچه را برای آموختن و ادای تکالیف دینی از بین میبریم!
🌹پیامبراعظم صلی الله علیه و آله به برخی از کودکان نگاه کردند و فرمودند:
وَیلٌ لاَِولادِ آخِرِ الزَّمانِ من آبائِهِمْ! فَقیل یا رسُولَ اللّهِ مِنْ آبائِهِمُ المُشرکین؟ فقال لا، مِنْ آبائِهمُ المؤمِنینَ لایُعلّمونَهُم شَیئاً مِن الفرائضِ و اِذا تَعَلَّموا اَوْلادُهم مَنَعوهُم و رَضوا عَنهمْ بِعَرَضٍ یَسِیرٍ مِنَ الدُّنْیا، فَاَنَا منْهُمْ بَرىءٌ وَ هُمْ مِنّى بُرَاءُ» جواهرالحکم، ص۱۳۹
وای بر اولاد آخر الزمان از دست پدرانشان! سؤال شد یا رسول الله: آیا از پدران مشرک آنان؟
فرمودند:
خیر، از دست پدران مؤمن آنها، چرا که چیزی از واجبات دین را به فرزندانشان نمی آموزند و اگر اولاد آنها بخواهند بیاموزند، آنان را منع می کنند و از رسیدن آنها به بهره کم از دنیا راضی میشوند.
(همه دنیا برای انسان در قبال آخرت، بهره اندک است) پس همانا من از آنها بیزارم و آنها هم از من بیزارند.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🔴 #منشا_جرّ_و_بحث
💠 شايعترين راهي كه زن ندانسته جرّ و بحث را شروع ميكند آن است كه #احساساتش را بطور مستقيم مطرح نميكند و سؤالاتي #طعنهآميز را مطرح ميسازد.
💠 مثلا وقتي مرد دير به خانه ميآيد بجاي اينكه زن بگويد: «دوست ندارم وقتي دير ميكني منتظرت بمونم» يا «نگران بودم كه نكند اتفاقي برايت افتاده باشد.» بطور غير مستقيم و به طعنه اين سؤال را مطرح ميكند:
👈 «چرا اينقدر دير ميآيي؟» يا «ميخواهي با دير آمدنت چه چيزي را ثابت كني؟» يا «چرا بهمن زنگ نزدي؟»
💠 مرد در این موقع حس ميكند كه مورد #حمله قرار گرفته است و حالت #تدافعي به خود ميگيرد و زن نميداند كه مخالفت او چقدر براي شوهرش دردناك است.
💠 یاد بگیریم قبل از ابراز گلایهی خود، #ظاهر_کلام خود را طوری اصلاح کنیم که باعث سوء برداشت همسرمان نشده و در نتیجه، مشاجره و دعوا رخ ندهد و یا به حداقلِّ خود برسد.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
👶#فرزند_پروری
❌در ارتباط با کودک ، کم حوصلگی ممنوع❌
♻️با اشتیاق به سوالات فرزندانتان پاسخ دهید
🔰به یاد داشته باشید پرسشهایی که با "چه"، "کدام"، "کجا" پرسیده میشوند، حافظه را تحریک میکنند و پرسشهایی که با "چرا"، "چطور" و "چگونه" همراهند، تفکر را تحریک می کنند. پس در سوال از کودکان از چرا، چطور و چگونه بیشتر استفاده کنید.👈مثالهاشو پیدا کنید
✅ از کودکان بخواهید تا افکارشان را بلند بیان کنند: بیان کردن افکار و ایدههایی که بچهها در ذهن دارند باعث میشود تا آنها روش فکرکردن و نحوه یادگیری آنها را بهتر بفهمید و در ضمن اعتمادبهنفس بیشتری در بیان افکار و عقاید خود پیدا کنند.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil