eitaa logo
اندیشه‌ پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
15هزار دنبال‌کننده
376 عکس
1.3هزار ویدیو
22 فایل
کانال مردمی نشر اندیشه های استاد رحیم‌ پور ازغدی ... https://eitaa.com/joinchat/2098069504Ccb090c940d انتقاد،پیشنهاد، همکاری: @rahimpoor_ad تبلیغات نداریم تبادل‌ فقط با کانال مشابه: @rahimpoor_ad ⬅️حمایت مالی از کانال: 6063731020686540
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ⭕️ برادر محسن فخری‌زاده(۴) (فیزیک، فلسفه، عرفان و آنگاه خون) بسمه تعالی چهارمین یادداشت حسن رحیم پور (ازغدی) بپاس خون پنجمین شهید ترور هسته ای سردار فخری زاده به طرح برخی اندیشه های شهید در فیزیک کوانتوم ، مقایسه نظریه ملاصدرا و انیشتین و مقوله زمان نسبی پرداخته است: twitter.com/rahimpourazqadi پرسش بعدی برادر محسن این بود که چرا فیزیک کوانتومی نمی‌داند وضعیت الکترون موجود در اتم در گذر از یک تراز به تراز دیگر چگونه است؟ چرا تنها از واقعه، خبر می‌دهد. چرا برای نحله‌های عمل‌گرا و پوزیتیویست نیز اساسا مهم نیست که الکترون در جریان این گذر چه وضعی دارد و تنها تشنه فایده عملی آن است؟ جان ما تشنه دانایی است اما در هیچ یک سیراب نمی‌شود. حال آنکه طرح همین پرسش‌های جواب نداده، تضمین پیشرفت علم است و همین چالش اساسی در هر دو مکتب فیلسوفان علم است که فیزیکدان را به سکون و قناعت می‌کشاند، همان اتهامی که اینان دیگران را بدان متهم می‌کردند. علم بی این سؤالات، رشد نمی‌کند و هر چه مانع تحقیق بیشتر در علم شود محکوم به شکست است. اما البته شهید هسته‌ای ما همین "نمی‌دانم"های انبوه فیزیک جدید را درعین حال، حسن بزرگ آن نسبت به فیزیک نیوتنی می‌داند که مدعی"همه چیزدانی" و صد البته ناشی از جهل مرکب و مفرط بود. اما این "نمی‌دانم"ها همان "نمی‌دانم" هایزنبرگی نیست که اصالت آن هنوز مشکوک باشد مگر به طریقی بتوان این دو را به هم مربوط کرد که این هم بنظر ایشان، شدنی است. شهید محسن می‌نویسد تشریح چگونگی این ارتباط در برنامه‌های کاری اینجانب است که به حول و قوه الهی به آن خواهم پرداخت. سردار شهید فخری‌زاده از نسبیت انشتین می‌گوید که چگونه نسبیت نیوتنی را که ناظر به مکان و سرعت بود به نسبیت زمان، تعمیم داد و اینکه در این جهان بینی، دیگر زمان، ترازوی ثابتی نیست که حوادث با آن سنجیده شود. بلکه نوع حرکت، چگونگی زمان را مشخص می‌کند پس دیگر "زمان مرجع" نداریم مگر بتوانیم چارچوب مرجع اینرسی را بیابیم ولی ایشان می‌پرسد مگر چنین چارچوبی در جهان مادی در دست داریم؟ با این محاسبه، هر ناظر در دستگاه مختصات خاص خود، زمان خاص خود را دارد و حوادث را از منظر خود بیان می کند که با ناظر مستقر در چارچوب مرجع دیگر و با شرایط دیگر متفاوت می‌شود و این اساس حتی در فیزیولوژی موجودات مادی هم اثر می کند. حال از میان دو روایت دو ناظر متفاوت از حادثه واحد، کدام درست است؟ ایشان می‌گویند برای من جالب است که میان نسبیت انیشتین و آنچه جناب ملاصدرا سه قرن قبل از انشتین و همزمان با نیوتن، بازبان فلسفی استنباط و طرح‌ کرده چه نسبتی دارد وقتی می‌گوید برای هر حرکتی، زمانی ویژه همان متحرک است؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
99-9-14_sh4.mp3
25.4M
🔉 🔰سخنرانی استاد حسن رحیم‌پور ازغدی با موضوع: پدران دموکراسی از ولایت مطلقه می گویند(2) ( فراقانون "قانونی" ، "دیکتاتوری خوب" نیست ) نشست ("ولایت مطلقه فقیه" و "دولت مدرن")_ بمناسبت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی_ ۱۳۹۵ 📅 پخش: ۹۹/٠۹/۱۴ 🆔 @rahimpoor_azghadi
99-9-14_sh1.mp3
30.24M
🔉 🔰سخنرانی استادحسن رحیم‌پور ازغدی با موضوع: "مذاکره" ؛ هدف یا وسیله؟ ( مرز "دیپلماسی مقاومت" با" دیپلماسی ذلت ") نشست ( چگونه "مبارزه و ایمان" را به "قمار و برد و باخت" تبدیل کنیم؟ ) پائیز ۱۳۹۴ 📅 پخش: ۹۹/٠۹/۱۴ 🆔 @rahimpoor_azghadi
99-9-13_sh-ofogh.mp3
22.72M
🔉 🔰سخنرانی استاد حسن رحیم‌پور ازغدی با موضوع: تهدید دشمن" ؛ "بهانه تسلیم" یا "انگیزه مقاومت"؟ ( مسابقه تسلیحاتی؟ نه ، قدرت بازدارندگی؟ آری ) بزرگداشت مجاهد بزرگ "حسن تهرانی مقدم" و شهدای هوافضا و واحد های موشکی_ نشست ("ترس"، عامل بردگی و فقر)_ ۱۳۹۶ 📅 پخش: ۱۳۹۹/٠۹/۱۳ 🆔 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 کم آدم داریم به جامعیت ... 🔹 همین الان شما قدر رو نمی دونید ... ⬅️ اعتراف مسعود رجوی : چیزی که ما تو آینه نمیدیدیم این پیرمرد تو خشت خام میدید .‌.. منبع: های علمیه،تداوم خط ... سخنرانی استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 به بقیه چیکار داری ؟! ⬅️ اگر منتظری بقیه به وظایفشون عمل کنن بعد تو عمل کنی ، معلوم میشه نداری ... منبع: های علمیه،تداوم خط ... سخنرانی استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
‍ ⭕️ "۱۶ آذر" و پاسخ به پرسشهایی در مفهوم شناسی "جنبش دانشجویی"(۱) بسم الله المعلم شانزده آذر هم رسید و در ایام کرونایی در حاشیه ماند. رحیم پور بمناسبت آذر ماه که از جهاتی، یک ماه دانشجویی و یادآور سالگردهایی چون "بسیج دانشجویی"، "روز دانشجو" ، تاسیس "شورای انقلاب فرهنگی" و "هفته وحدت حوزه و دانشگاه" است، نخستین یادداشت از سلسله پرسش و پاسخهای دانشگاهی را منتشر کرد: twitter/rahimpourazqadi 🔻 پرسش(۱): مفهوم جنبش دانشجویی، آیا بیشتر، بار سیاسی دارد یا آکادمیک؟ پاسخ) جریان شناسی تشکل‌های دانشگاهی و کارکرد سیاسی آنها در متون جامعه‌شناسی سیاسی و مطالعات جنبش‌های اجتماعی صدسال گذشته، موضوع بحث و نظریه پردازی چپ‌ و راست‌ جهانی بوده، حتی در این حد که آیا چیزی به نام "جنبش دانشجویی"، اصلا معنادار هست یا نیست؟ بخشی از تحلیل ها این بوده که اولا دانشجوی جنبشی عمدتاً حلقه‌ی رابط میان راس و قاعده درجنبشهای اجتماعی و یا نقطه وصل رهبران با توده‌های ناراضی بوده و به همین دلیل، نقطه‌ی حساسی است که اگر نمی‌بود آن دو نمی‌توانستند بدرستی به یکدیگر جوش بخورند. خصلت دوم آن که این حلقه‌، کاملا عمل‌گرا است. دانشجو، جوان است و جوان، موجودی دو بعدی است، سکه‌ای قیمتی که دو رو دارد. از سویی وابستگی و بنابراین محافظه کاری و شهوت توجیه‌گری در او کمتر است اما از سوی دوم، تحریک‌پذیری، فقر تجربه و جوهر کم حوصله و عشق او به شتاب و احیانا عدم اشرافش به همه ابعاد یک معضل اجتماعی، اورا احیانا درمعرض خطا و ابتدا افراط و سپس تفریط قرارمیدهد. جوان، عمل‌گرا و یک کنش‌گر فعال و در عین حال، به لحاظ تئوریک، گاه منفعل است گرچه کنجکاوی، گشودگی و پذیرندگی جوانانه، به‌نوبه خود یک ظرفیت مثبت تئوریک در او ایجاد می‌کند بخصوص که نوعا جرات طرح پرسشهای رادیکال و ریشه‌ای و مهمتر از آن، صداقت هزینه دادن و جرئت پیگیری دارد و به طور خاص در مورد تیپ دانشجو، باید بلوغ ذهنی و اطلاعات عمومی او بویژه با امکانات سایبری امروز را بر آن افزود و از این جهت، دیرتر از بقیه اقشار، بازی می‌خورد. پس باید هر دو لبه توقعات خود را صیقل داد چون ظرفیتهای دانشجویی کاملا دو بعدی است و بنابراین در مطالعات جنبشها، توامان فرصت و تهدید، تلقی شده است. سومین خصلتی که مورد توجه قرار گرفته این بوده که جنبش دانشجویی را اساسا تمام کننده‌ی خوبی برای هیچ مسئله‌ای نمی‌دانند، نه تمام‌کننده و نه معمولاً حتی آغازگر بلکه در این تحلیل، این نهاد عمدتاً نقش کاتالیزور دارد تا یک ایده‌ را به جنبش و مطالبه تبدیل کند. این ظرفیت در آن‌ هست که تشدید کننده باشد اما نه آغازگر و نه پایان‌بخش، مگر در موارد بسیار خاص. و به یک معنا این تحلیل، جنبش دانشجویی را همواره، " گروه فشار" به معنای مثبت آن می‌داند. اینها نمونه‌ای از تحلیل‌های آکادمیک در مورد جنبش سیاسی دانشجویی است. ادامه دارد... 🆔 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آقا ،شما بالاخره هستید یا ؟ هم جمهوری هم اسلامی که نمیشه ! ⬅️ جمهوریت قالب و فرم است و اسلامیت محتوای آن ... استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 آیا میشود گفت کارهای خیانت است؟؟ ⬅️ نه هنوز زوده این حرف بزنیم، اینا خیانت نیست ... منبع: سخنرانی ؛ هدف یا وسیله؟ 👈 پاییز ۹۴ 👉 استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
99.9.21.sh1.mp3
21.64M
🔉 🔰سخنرانی استادحسن رحیم‌پور ازغدی با موضوع: یک دوراهی؛ از "ما نمی‌توانیم" تا "نوآوری و خودباوری" ("آذر ۳۲" و "اخگر ۹۹") نشست ( دو خط موازی؛ "انقلاب" ، "انفعال" و خطر "حاجی واشنگتن"ها )_ روز دانشجو _ ۱۶ آذر ۱۳۹۷ 📅 پخش: ۹۹/۰۸/۲۱ 🆔 @rahimpoor_azghadi
99-9-20_sh-ofogh.mp3
27.79M
🔉 🔰سخنرانی استاد حسن رحیم‌پور ازغدی با موضوع: چگونه انسان، " دیو" شد؟ (سیر سقوط "مبارز" به "جلاد") سالگشت ترور شهیدآیه الله دست غیب _ یادمان شهدای محراب _ ۱۳۹۶ 📅 پخش: ۹۹/۰۸/۲٠ 🆔 @rahimpoor_azghadi
2453995.mp3
16.73M
🔹افسانه علوم انسانی بی جهت (۱) (برهان عقلی، سکولار نیست ) سالگرد "شورای عالی انقلاب فرهنگی" و "وحدت حوزه و دانشگاه" استاتید علوم انسانی و بسیج اساتید-۱۳۸۹ استاد حسن رحیم پور ازغدی 📅 پخش: ۹۹/۰۹/۲۷ 🆔 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نداریم آقا ! دنبال مدرکیم فقط ! ⬅️ تا میگن آقای ، ... ،توهم سواد می‌کنیم ... ⬅️ اینایی که اسلامی مارو ساختن سی سال کار کردن! بدون هیچ امکاناتی... منبع: افسانه بی جهت (۱) استاد 🆔 @rahimpoor_azghadi
‍ ⭕️ چهلمین سالگشت تاسیس شورای عالی ‌انقلاب ‌فرهنگی(۲) 🔰 در چهلمین سالگشت تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی، حسن رحیم پور در دومین یادداشت به این مناسبت به برخی پرسش‌ها پاسخ گفته و برخی فرصت‌ها و تهدیدها که متوجه این شورای عالی استراتژیک در کشور است را بررسی و پیشنهاداتی ارائه نموده است: بسم الله (پاسخ به چند پرسش): 🔻س) فرمان شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست کیست؟ چه کسی پاسخگوست و از چه کسی باید مطالبه کرد؟ ج) نمی‌دانم چه کسی پاسخگوست اما می‌دانم که رئیس شورا، در همه دوره‌ها روسای جمهورند. همه چیز در کنترل آنهاست، اجرا کنند یا نکنند و چگونه! گاه مصوباتی که به ریاست خودشان در شورا تصویب شده، ابلاغ یا اجرا نشده، بگذریم از صدور دستوراتی برخلاف مصوبات شورا به نهادهای اجرایی، دور زدن شورا و منع آن از ورود به برخی حوزه‌های مهم فرهنگی و آموزشی کشور، با آن که قانونا وظیفه شوراست. به گمانم تنها اختیار اجرایی باقیمانده در دست شورا، رای‌گیری برای رؤسای دانشگاه‌ها بود که گرچه بدون استثنا و چالش، رؤسای پیشنهادی دولت‌ها عینا تایید می‌شدند، اما این اختیار نیز در این دوره از صحن شورا سلب شد و باید گفت این یکی رئیس، رکورد زد. 🔻س) اعضای حقوقی شورا مگر تابع دولت‌ها هستند؟ ج) اکثریت اعضای شورا انقلاب فرهنگی، اعضای حقوقی‌اند و اکثراعضای حقوقی نیز تقریبا با هر انتخابات، تغییر می‌کنند و در نتیجه سازمان هم تغییر جهت می‌دهد و معمولا بله، تابع رئیس‌جمهور هر دوره‌اند و دست کم در برابر اظهارات رئیس، هرچه گفت، سکوت می‌کنند. شورا معمولا و عملا در چهارچوب اراده رؤسای جمهور پیش‌رفته و رویکرد جلسات و مصوبات غالبا منفعلانه و در حد تغییرات در جمله‌بندی و انشای عبارات است، به ویژه اعضا حقوقی که محذوریت آیین کارگزاری دارند. علاوه بر دست‌کم دوازده عضو شورا که منصوب مستقیم رئیس‌جمهور هر دوره و تابع دولت وقت هستند، تقریبا سایر اعضای حقوقی نیز به دلائلی چون وابستگی بودجه و سایر نیازمندی‌ها، اجازه یا انگیزه برای نقد یا ایستادگی در برابر اراده دولتی حاکم ندارند. دبیر شورا نیز منصوب رئیس‌جمهور و در همه چیز حتی اعلام دستور جلسات و تنظیم صورت‌جلسات، باید از رئیسی اجازه بگیرد که بدون الزام به مشورت، شخصا تصمیم می‌گیرد چه موضوعی در دستور کار شورا باشد یا نباشد. نمایندگان مجلس در شورا و رؤسای مجلس نیز در هر انتخابات تغییر می‌کنند و اینست که تقریبا ثبات تصمیم‌سازی در سیاستگزاری‌های شورا، ضمانتی ندارد به نحوی که روحیات شخصی رؤسای دولت‌ها در جهت‌گیری مصوبات شورا تاثیر دارد و مصوبه‌ای در دوره یک رئیس‌جمهور ممکن است در دوره دیگری رای نیاورد و یا اصلا در دستور کار قرار نگیرد. حتی بسته به اینکه رئیس جلسه درآن روز چه کسی باشد، جهت و سرعت شورا و مصوبات و خروجی آن متفاوت می‌شود و البته درهمه شوراها این وضع، تا حدی طبیعی است. این فقدان انسجام فکر و اراده در شورا باعث شده علیرغم فلسفه وجودیش، نتواند نقش یک قرارگاه برای اصلاحات بزرگ و تداوم انقلاب فرهنگی را ایفا کند گرچه این شورا به رغم همه سیاه‌نمایی‌ها، مصوبات عالی، کم نداشته است. بنیانگذار این نظام و انقلاب، امام خمینی است. ایشان سران قوا و همه نهادهای اصلی علمی و فرهنگی کشور را وارد شورا کرد تا کل ظرفیت اجرایی، قانون‌گذاری و قضایی کشور، منسجم و با اجماع حداکثری، بر هندسه فرهنگی کشور، نظارت و مدیریت کنند و پاسخگو نیز باشند اما کسانی در حاکمیت همواره خواسته‌اند این شورا و بلکه همه شوراها را تشریفاتی کنند و تا حدی موفق شده‌اند. ادامه در پست بعد 🆔 @rahimpoor_azghadi
🔻س) آیا کمرنگ شدن قدرت اثرگذاری شورای انقلاب فرهنگی، منشا ساختاری دارد یا عوامل انسانی؟ ج) بنده مسائل را شخصی نمی‌کنم، این یک تحلیل و آسیب‌شناسی نوعی است اما ساختارها معمولا خمیر دست حاکمان بوده‌اند. نقد بنده البته هرگز به منزله نادیدن خدمات هیچیک از آقایان روسای شورا نیست اما برای درک ملموس‌تر شما مجبورم مثال بزنم. در دوره رئیس اسبق، جهت‌گیری اصلی، همکاری با غرب و فاصله‌گیری از رویکرد انقلابی و اسلام‌گرای امام بود و از همین شورا مصوبه‌ در جهت راضی کردن اتحادیه اروپا به نفع بهائیت در دانشگاههای ایران گرفتند. البته ایشان علاقمند به شخص امام و منتقد به افکار امام بود. رئیس بعدی از کاراکتر ۱ و ۲ برخوردار بود. شخصیت متقدم او، انقلابی و ارزشی سخن می‌گفت و سپس نمی‌دانم در چه روز و چه ساعتی، ایشان ناگهان اومانیست و ترمینولوژی ارزشی‌شان، لرزشی شد، بویژه پس از انتخابات ۸۸ که بالاترین رای تا سال ۹۹ را بدست آورد، ادبیات ایشان در شورا هم تغییر کرد و این یک چرخش فرهنگی بزرگ بود. و اما رئیس کنونی شورا تا پیش از ریاست جمهوری، اصولا چهره‌ای علمی در دانشگاه و حوزه نبودند. از قضا سوابق امنیتی و اطلاعاتی ایشان که البته محترم و به جای خود، مفید بوده است، باعث شد شیوه مدیریت او در موارد متعددی چون ماجرای بنزین در آبان ۹۸ همه را شوکه کند، با میلیاردها خسارت و دهها کشته که بی‌سابقه بود و تنها از یک مدیر غیرامنیتی و تازه‌کار برمی‌آمد. در عین حال امیدوار بودیم ایشان با سوابق اداره شورای عالی امنیت بتواند شورای عالی انقلاب فرهنگی را هم مدیریت کند و کرد اما ظاهرا این شورا را با شورای امنیت، اشتباه گرفت و به تدریج تحکم، جای گفتگو را گرفت. به گمانم دست کم یک‌بار به ایشان گفتم شما که بیشتر عمر سیاسی خود را در مذاکره گذرانده و به قدری حوصله دارید که حاضرید بدون هیچ حاصلی، با آمریکا و انگلیس و فرانسه سالهای سال با خنده‌هایی از عمق جان، "مذاکره برای مذاکره" را ادامه دهید چرا با دوستان شورا، مذاکره نمی‌توانید. ایشان از مذاکرات سال ۸۴ تا مذاکرات ۹۹، تکرار مکررات را بارها با غرب، تجربه کرده و علیرغم آنکه پس از هر مذاکره، تحریمها و تهدیدها و توهین‌ها بیشتر شده اما هنوز میل به تکرار همان مکررات و شوق یک مذاکرات ابدی با همان طرفها بر سر همان مسائل و با همان نتایج پس از ۱۵ سال مذاکره دارد. در واقع صادقانه از وی پرسیدم این سعه صدر و گشودگی و گشادگی، چرا مطلقا در مذاکرات درون شورا دیده نشد؟ 🆔 @rahimpoor_azghadi
2454612.mp3
21.8M
"تاریخ درد" ( سلام الله علیها ،مادر "انقلاب در زنجیر " ، عقل بنی هاشم ) نشست " نقش در تاریخ پزشکی و پرستاری " ادا احترام به پرستاران، میلاد سلام الله علیها و روز ، ۱۳۹۸ استاد رحیم پور ازغدی 📅 پخش: ۹۹/۰۹/۲۸ 🆔 @rahimpoor_azghadi
‍ توییت جدید استاد : ⭕️ پرسش شب بسم الله پرسشهای دوستان ناظر به شورای انقلاب فرهنگی را پاسخ خواهیم گفت اما امشب، یلدای ۹۹ و فرصت برای اندیشیدن، از هر شب دیگری در سال بیشتر است. پرسش ویژه که نمی‌توانیم کنار یکدیگر باشیم، پرسش عبرت از یک سرگذشت ملی است : 🔻("اعتمادبه غرب و "اقتصاد برجامی"با ایران چه کرد؟) سالها بلکه دهه‌های پس از ، علی‌الدوام از درون و بیرون کشور به افکار عمومی تلقین می شد که "کلید" اقتصاد ایران، مستقیم با و رفع کمبود لبخند با انگلیسیها و فرانسوی‌هاست. هنگام انعقاد عقد شرعی " " پس از ۱۵ سال مذاکرات رسمی نیز به افکار عمومی تلقین شد که این یک معاهده محکم بین‌المللی با حضور کدخدایان و امضای همه اعضای شورای امنیت و قدرت‌های اصلی جهان است و منتقدان برجام، همگی کاسبان و جنگ طلب‌اند وبا این پیروزی، باید بدنبال آب و صابون برای شستن روی خود باشند. حیثیت ایالات متحده و دهها وعده اتحادیه اروپا، پشتوانه مقدس این قرارداد است و امکان تخلفی نیست. فیلم کوتاهی از تضمین‌های پروفسور ظریف پیش از انتخاب ترامپ را می‌توانید در اینترنت ملاحظه فرمایید. اینک پس از چند سال، همه چیز انکار می‌شود و دولت برجامی، توضیحات جدید و مقصران تازه‌ای برای نابسامانی اقتصادی مردم دست و پا کرده که مبتنی بر تئوری "پدرسوختگی شخصی ترامپ" و نوشتن "مرگ بر آمریکا" بر قنداق تفنگ بسیجی‌هاست. این بود آرمانهای ما؟! و پایان آنهمه تضمین‌ها و تعهداتی که به مردم و خانواده‌ها داده می‌شد! مذاکرات با غرب، چرخ های اقتصاد کشور را چنان که گفتند به حرکت درآورد اما نگفته بودند که روبه جلو یا عقب؟ حرکت، حرکت است. و اما اقتصاد برجامی با ملت چه کرد؟ آمار رسمی دولت می‌گوید نسبت مخارج دهک دهم به دهک اول به بیش از ۱۴ برابر رسیده است. در سال ۹۸، خانواده دهک دهم شهری بیش از ۱۳۲ میلیون تومان و دهک اولی ۱۰ونیم میلیون هزینه می‌کرد. ضریب جینی ما(مگر در اختیار ترامپ بوده؟) در شهرها طی همین سال‌ها بیش از یک در صد افزایش یافت و در روستاها وضع، بدتر شد. نه تنها توزیع ثروت در سالهای پسابرجام، بدتر و ازعدالت، دورتر شدیم، تورم نیز افزایشی ۳۵۷ درصدی داشته و به ۴۱.۲ درصد در اسفند ۹۸ رسید و اینها قبل از کرونا و آثاراقتصادی آنست و ربطی به آن ندارد. کمک‌های نقدی و غیر نقدی به دهک‌های پایین درآمدی نیز عملا در کوره تورم ذوب شد. شاخص‌های ضریب جینی و نسبت مخارج دهک دهم به اول همچنان در حال افزایش است. سیاست‌های برجامی، اکثر چرخه های اقتصاد را از کار انداخت و نگاه عاجزانه رعیت کدخدا به ناخدایان بدبخت جهان که اقتصاد خودشان در حال فروپاشی است و بالاترین تلفات کرونا در جهان را دارند، عملاً اینجا نیز به گرانی و تورم‌ و نابرابری و فقر افزود. و همه اینها در حالی بود که "جان کری" قول داده بود. البته ساحت قدسی آمریکا، اتحادیه اروپا، دمکراتها و جمهوریخواهان و همه حسابش از ترامپ جداست. اوتربیت خانوادگی نداشته و آبروی آمریکا را ریخته و بایدن، حتما جبران می‌کند و خواهید دید که تورم و ضریب جینی و چرخهای اقتصاد، همه دوباره درست می‌شود، شبیه عصر اوباما، که هم مودب و هم باهوش بود. باهوش بود چون همه تحریم‌های پولی و بانکی یعنی سخت‌ترین تحریمهای پس از انقلاب دقیقاً در دوره‌ای وضع شد که او رئیس و جو بایدن، معاون اول و دستیارش بود، و مودب بود، چون پس از کلاهبرداری برجام، لبخند می‌زد و تلفنی از رئیس جمهور ما احوال پرسی کرد و پول تلفن هم با او بود. امضای برجام چقدر در فضای اقتصاد و دیپلماسی کشور گشایش آورد؟ همین مقدار که بدانیم در تمام سالهای اجرای یکطرفه برجام ازسوی ایران هیچ‌گاه تحریمی لغو نشد. بانک‌های بزرگ جهانی تحت فشار اوباما و بایدن، مودبانه و هوشمندانه چرخهای اقتصاد ایران معتدل و غیرافراطی را(به سوی عقب؟) بحرکت درآوردند!.. اما ظاهرا بازهم امید هست، فردا هست، از آن دمکرات تا این دمکرات، فرج هست. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🆔 @rahimpoor_azghadi
هدایت شده از کتابخانه صوتی
─═इई─═इई 🍃📚 🍃ईइ═ईइ═ ⃣ 📙کتب صوتی استاد حسن رحیم پور ازغدی کتاب "حسین عقل سرخ" 👇 https://eitaa.com/audio_ketab/10111 کتاب "مهدی (عج) ده انقلاب در یک انقلاب"👇 https://eitaa.com/audio_ketab/9262 کتاب "علی (ع) و شهر بی آرمان"👇 https://eitaa.com/audio_ketab/8562 کتاب " محمد(ص) پیامبری برای همیشه" 👇 https://eitaa.com/audio_ketab/9666
عیسی قرآن مسیح عقلانی است.mp3
27.98M
🔹 عقلانی است دانشگاه اروپایی کاتولیک - اکتبر ۲۰۰۹ میلادی استاد 📅 پخش: ۹۹/۱۰/۵ 🆔 @rahimpoor_azghadi
99-10-4_sh-ofogh.mp3
11.41M
🔉 🔰سخنرانی استاد حسن رحیم‌پور ازغدی با موضوع: افسانه "علوم انسانی بی جهت" (۲) (برهان عقلی، سکولارنیست) اساتید علوم انسانی _ بسیج اساتید_ سالگشت "شورای عالی انقلاب فرهنگی" و "وحدت حوزه ودانشگاه" _ ۱۳۸۹ 📅 پخش: ۹۹/۱٠/٠۴ 🆔 @rahimpoor_azghadi
‍ ⭕️ چهلمین سالگرد شورای عالی انقلاب فرهنگی(۳) 🔰 رحیم‌پور در سومین بخش از یادکرد چهلمین سالگرد شورای انقلاب فرهنگی به خطوط کج و به بحران‌سازان درون و بیرون حاکمیت پرداخته و چند نمونه مشخص از بلاتکلیفی چند مسئول رده بالای حاکمیتی نیز مثال می‌زند: 🔻 س) چه کسانی چه ابهاماتی متوجه جایگاه شورا به لحاظ ساختاری می‌کنند؟ بخش اول ج) از ابتدای تاسیس هم هیچ اشکال و ابهام ساختاری وجود نداشت. بهانه، غیر از ابهام است. منبع همه ساختارهای حاکمیتی، یکی است و اگر مو لای درز مشروعیت یکی برود، لای درز بقیه هم می‌رود. شورا در عالی‌ترین سطح حاکمیتی قانون اساسی یعنی بنیانگذار و رهبری، تشریع شد و سپس بارها بر الزام آوری آن تاکید شد و ریشه در دهها اصل قانون اساسی دارد. مصداقی از وظیفه "تنظیم روابط قوا" توسط رهبری سیستم در حوزه آموزش و فرهنگ است، در راس وظائف هر سه قوه حاکمیتی در عرصه فرهنگ و تعلیم و تربیت در چندین و چند اصل قانون اساسی است، و از اختیارات رهبری نظام در قانون اساسی جهت توزیع و تفویض بخشی از وظایف خود به نهادهای حاکمیتی است و مشروعیت قانونی را از همان جایی می‌آورد که همه نهادهای حاکمیت، مشروعیت خود را مدیون آنند. از همان آغاز، سبک مغزانی پچ پچ فرمودند کلمه "ارشاد" را از وزارت ارشاد، و کلمه "انقلاب" را از عنوان این شورا برداریم. تا هم اکنون تیپ مسلمان‌نمایی کنار ما نشسته‌اند که بدون شرمندگی، تعبیر صریح امام را موضوع طنز قرار می‌دهند که می‌گفت حکومت، موظف است به گسترش فرهنگ اسلامی، اعتلای فرهنگ عمومی و مسئول پاکسازی محیط‌های علمی از افکار مادی است و باید حاکمیت را از مظاهر غربزدگی، تطهیر کند. تک تک این عبارات، فلسفه تاسیس شورا در دستخط امام است. من معتقدم شورا باید نخست فرهنگ درون خود و سپس درون حکومت را مهندسی کند و نهادها و ساختارهای حاکمیتی و دولتی را در راستای رسالت انقلابی و فرهنگی، به خط کند و ویروس منحوس غرب‌زدگی درون حکومت را قرنطینه و مهار کند. ما مشکل ساختاری نداریم. مشکل در هویت غربگرا، مادی و غیر انقلابی عناصری درون رژیم است، کلاهبردارانی که هر مشکلی در هر حوزه‌ای را به اصل ساختارها یا عیب قانون اساسی ارجاع می‌دهند. تاکید می‌کنم که به لحاظ ساختاری و قانونی، مشکلی به نام "حاکمیت دوگانه" نداشته‌ایم و نداریم. همه قوا طبق قانون اساسی باید منسجم و تحت نظارت رهبری امت باشند. مشکل در بیماری هویتی آدم ها و آسیبهای جریان شناسی درون حکومت است. آری، همواره رویکرد دوگانه "انقلاب_ انفعال" ، "مبارزه _تسلیم"، "تولید_ ترجمه" و "جهاد_ یا انگلوارگی" را میان خود داشته‌ایم، داریم و خواهیم داشت اما ساختار قانونی دوگانه ای درکار نیست. عیب کار نه در قانون اساسی، بلکه در "وادادگی و واماندگی" در پشت جبهه است و این مشکل نه تنها در شورای عالی بلکه در کل سیستم وجود دارد. ویروس، نه در ساختار نظام، بلکه در شخصیت بخشی از تصمیم سازان ماست. مشکل در بازتولید ارواح مردگان و اشباح سرگردان درگذشتگان دهه ۶۰ است که درون حاکمیت، امام را نصیحت می‌کردند که شعار افراطی ندهید و جزئی از شبکه گوسفندان جهان و اردوگاه "سر به راهان" باشید‌. مشکل اصلی، نه "مشروعیت دوگانه" و نه "تناقض در ساختار" که دو دروغ "تکرارشده" اند، بلکه در بازتولید "خط قعود" محافظه‌کاران و فروپاشی درونی پیرشدگان و بازتولید لیبرالیزم مذهبی در سیستم است، خطر زنده شدن دوباره خزندگان باستانی در برابر آفتاب "آزادی" و تخم‌گذاری و تولد نسل جدید دایناسورها است. فتنه "سلب مسئولیت" بلکه "سلب اختیار" از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دائما توام با بحران آفرینی بوده است. ادامه در پست بعد 🆔 @rahimpoor_azghadi
⭕️ چهلمین سالگرد شورای عالی انقلاب فرهنگی(۳) ابتدا با ابهام آفرینی در حکم امام، کوشیدند شورا را با "بحران موجودیت" مواجه کنند و تاریخ همه شوراها و نهادهای انقلابی را به بهانه تبدیل "نهضت" به "نظام"، منقضی اعلام کنند سپس نوبت به ادعای "بحران مشروعیت" رسید و‌ نسبت شورا با قوای سه گانه را تیره وتار خواندند، حال آنکه کنترل ساختار شورا اساساً در اختیار سران قوا بویژه رئیس دولت بوده و هست. آنگاه نوبت به القائ "بحران هویت" رسید و سوالات بنی‌اسرائیلی و سپس حملات صریح اسرائیلی به اصل مفهوم "انقلاب فرهنگی" و تحریف معنای "سیاستگذاری" و تردید در معنای "مدیریت فرهنگی" و انکار هندسه برای "فرهنگ عمومی"(تا قابل مهندسی باشد) و نهایتا "بحران اختیارات و قدرت" و بازی با وقت و اعصاب ملت، و لابیگری برای مدیریت آرای اعضای شورا و اردوکشی سیاسی، و همه بحران‌ها، دروغ و بی مبنا، و همه ساختگی و سیاسی است. کجا عیب برداشته؟ بشمامی‌گویم. در شوری و در حاکمیت به شمول هر سه قوه، خط ارتجاع و غربزدگی و فکر "عدول از اصول" و دنیازدگی در برابر خط "انقلاب وتکامل"، همچون دهه ۶۰ دوباره فعال است و البته آدمهایش عوض شده‌اند. در آستانه ۱۴۰۰، تنها دوگانگی در حاکمیت، نه در ساختار یا مشروعیت و یا قانون، بلکه در هویتها و رویکردها در میادین فرهنگ و اقتصاد وسیاست خارجی است. عیب در ساختار نیست بلکه بوضوح، ما دو جبهه‌ایم. و این ربطی به دو جناح مشهور ندارد. طبقه‌بندی دیگری است که آن جناح‌بندی‌ها را نسخ و از آن عبور کرده و چپ و راست، سرش نمی‌شود و از هر دو یارگیری کرده است. آیا نمی‌شنوید صدای مدیرانی که می‌گویند از نسل جوان ما تنها آبگوشت بزباش بر می‌آید؟ و آن دیگری که می‌گوید مگر دین، ربطی به مبارزه با آمریکا دارد؟ و آن یکی که پیش از آمدن، گفت مشکلات کشور ربطی به تحریم ندارد و ضعف مدیریت است و پس از سوارشدن بر کار، گفت حل مشکل آب خوردن ما هم به دست کدخداست؟ رئیس جمهور معمم دیگری را می‌شناسم که در دوران حاکمیت خود در سالهای پایانی دهه هفتاد در همین شورا، عدالتخواهی را سوسیالیسم خواند و به صراحت گفت این آیات و روایات "عدالت‌خواهی" که در حوزه و دانشگاه می‌خوانی تنها به درد "انقلاب کردن" می‌خورد و به درد "حکومت کردن" نمی‌خورد و در چشمان من نگریست و گفت باید بپذیریم که شاید سکولاریسم، تقدیر عصر ما و مشیت الهی باشد و پایان تاریخ شاید همین نظام لیبرال دموکراسی و سرمایه داری است و مقاومت، بیفایده است منتها ما بکوشیم کمی از فسادش بکاهیم و دوز "معنویت" آن را در حریم شخصی کمی بالاتر بریم، از امام تجلیل کرد و سپس تبصره زد که ریشه استبداد دینی در دیدگاه خود امام است و وقتی مراد امام از ولایت مطلقه را برای او توضیح دادم با لبخند گفت با این تقریر روشنفکرانه که تو کردی، قبول!! مشکل در تفکری است که بنام راست و چپ، اشرافیگری را موجه کرده و دهه ۶۰ را دهه افراطی گری و چپ‌زدگی میخواند و وسعت تهاجم دشمنان درون و بیرون برای پایین کشیدن درفش مقدس امام خمینی را می‌بیند و لبخند می‌زند و ماندن خودش را اصل، و بقای انقلاب را مسئله فرعی می‌داند و رجالی از چپ و راست را اینک همسفره کرده است... 🆔 @rahimpoor_azghadi