eitaa logo
کانال صوتی راهی به سوی بهشت۱
2.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
514 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 مگذار به پیری ای عزیز اولاً مگذار مفاسد اخلاقی یا عملی در مملکت ظاهر و باطنت وارد شود که این خیلی سهل تر از دفع آن است. ... و اگر وارد شد، هر چه دیرتر در صدد رفع آن بر آیی زحمتت زیاد تر گردد... شیخ جلیل ما آقای شاه آبادی – روحی فداه - فرمودند که تا قوای جوانی و نشاط آن باقی است، بهتر می توان در مقابل مفاسد اخلاقی قیام کرد و خوبتر می توان وظایف انسانیّه را انجام داد. مگذارید این قوا از دست برود و روزگار پیری پیش آید که موفّق شدن در آن حال مشکل است. [ امام -ره ، چهل حدیث، ص ص 94-95 ] 🍃🍃🍃✨✨✨🍃🍃🍃 ✳️ @bahjat_alabd
هدایت شده از تَهذیبِ نَفْس
✨﷽✨ ✅بی اهمیت بودن قضاوت دیگران ✍امام محمد باقر علیه السلام: اگر به تو ستم کردند، تو ستم مکن، اگر به تو خیانت کردند، تو خیانت مکن، اگر تو را تکذیب کردند، عصبانی نشو، اگر ستایشت کردند شاد مشو، و اگر نکوهشت کردند دلگیر مشو. اگر نکوهشت کردند، به جای دلگیر شدن؛ تفکر کن!اگر دیدی آنچه درباره تو گفته شده در تو هست، بدان که افتادن تو از چشم خداوند، از مصیبت افتادن از چشم مردم بزرگتر است. اما اگر آنچه که درباره‌ات گفته‌اند واقعیت نداشته باشد، این خود ثوابی است که بدون زحمت به دست آورده‌ای. اگر همه همشهریانت بر ضدّ تو همصدا شوند و بگویند: «تو مرد بدی هستی» نباید اندوهگین شوی. و اگر همه بگویند: «تو مرد خوبی هستی» این سخن تو را شاد نسازد. بلکه خودت را با قرآن بسنج. اگر دیدی پوینده راه قرآن هستی و به آن "عمل" می‌کنی؛ پس استوار و شاد باش؛ زیرا آنچه درباره تو گفته شده است، به تو زیانی نمی‌رساند. اما اگر دیدی از قرآن جدا افتاده‌ای، دیگر چرا باید خودت را فریب دهی؟! 📚تحف العقول ، صفحه ۲۸۴ ⇝ @Tahzibe_Nafs
‼️دست کردن دستکش موقع معالجه 🔷س 5111: اگر برای پرستار غیر مُماثل(غیر هم‌جنس با بیمار) هنگام گرفتن نبض(فشارخون) و چیزهای دیگری که احتیاج به لمس بدن بیمار دارند، دست کردن دستکش امکان داشته باشد، آیا انجام آن اعمال بدون دستکش‌هایی که پزشک هنگام درمان بیمار از آن‌ها استفاده می کند، جایز است؟ ✅ج: با امکان لمس از روی لباس یا با دست کردن دستکش هنگام معالجه، ضرورتی به لمس بدن مریض غیر مُماثل (غیر هم جنس) وجود ندارد و بنا بر این جایز نیست. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
🥀پنجـشنبه است به رسم کهن،یاد میکنیم از آنها که وقتـشان و مکانشان از ما جـداست یاد میکنیـم از آنها که دلتـنگشان میـشویم یاد میکنیـم از آنها که هنـوز دوستـشان داریم یاد میکنیم از همه شهـدا،علمـا و درگذشتـگانمان 🌼با فاتحه و صلواتی بر محمد و آل محمد🌼 ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
هدایت شده از اخبار آملی لاریجانی
🔺جلوگیری از اختلاس ✅ @mehrostad_ir
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِي السِّلْمِ كَآفَّةً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ ای اهل ایمان! همگی در عرصه تسلیم و فرمان بری [از خدا] در آیید، و از گام های شیطان پیروی نکنید، که او نسبت به شما دشمنی آشکار است. سوره بقره آیه 208
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ مجله فارس پلاس / سواد رسانه ۱۵:۱۰ ۱۳۹۹-۱۲-۱۳ ۲۲ کلیپ غیراخلاقی و ۹پیشنهاد مادرانه برای سواد رسانه‌ای نقش مادر کلیدی است. قاعدتا شما می‌خواهید به فرزندتان کمک کنید. در روزگاری که همه خوابند هیچ کس مثل مادر نمی تواند زنده باشد و موثر.  گروه سوادرسانه فارس- مسوولین کم کاری می کنند؟ شبکه اجتماعی هم مصیبت شده است؟ مکتب خانه‌های کرونا زده نیز باعث شده دسترسی به اینترنت بیشتر شود؟ فیلترینگ بدون برنامه جایگزین باعث شده فیلترشکن ها بیشتر توزیع شود؟ هزاران هزار دلار خرج می شود تا فرزندتان را از خودش و از شما بگیرند؟   همه اینها درست. اما نقش مادر کلیدی است. قاعدتا شما می خواهید به فرزندتان کمک کنید. در روزگاری که همه خوابند هیچ کس مثل مادر نمی تواند زنده باشد و موثر. این متن از جهت سواد رسانه ای به نقش شما می پردازد؛ فقط سواد رسانه ای و نه بیشتر. سواد رسانه ای مادر کارگشا است. پس فرض کنید سردبیر یک رسانه اید و او مخاطب. حالا باید چه کرد؟ تغییر در مخاطب از طریق فرآیند «اقناع» انجام می شود. رسانه با اقناع، «بینش» و «گرایش» و «رفتار» مخاطب را تغییر می دهد. به زبان ساده تر هم فکر مخاطب را تغییر می دهد یعنی شناخت او، هم احساساتش را تحریک می کند یعنی ادراک او و هم رفتارش را یعنی عمل او. با این مقدمه باید چه کرد؟ یکم؛ نگران باشید نه مضطرب  گام اول خودتان اید. شما رسانه اید. اما رسانه عصبانی هیچ وقت نمی تواند موثر باشد. پس بر خود مسلط باشد. حل این مسیر یکباره اتفاق نمی افتد. اتفاق بدی در راه است؛ قبول اما صبور باشید و همه چیز را تمام شده نپندارید. این کلیپ هم چند صباحی به قبلی ها اضافه می‌شود و بعدش هم تمام. شمایید که قبل و حین و بعد از این کلیپ، در کنار فرزندتان هستید. پس کاری کنید که از هر کلیپی موثرتر باشید. دوم؛ اینکه مقتدرانه عمل کنید نه مستبدانه از هر آنچه که از نظر فرزند تان استبداد است پرهیز کنید. تصمیم تحکمی نگیرید و برخورد متصلبانه نکنید. البته فرهنگ خانواده ها متفاوت است. اما اصل همانست.  با این حال مقتدر باشد. مقتدر، رسانه ای است که قدرتش از اعتبارش است. هم قدرت دارد و هم مشروعیت. مادر به خودی خود اعتبار دارد. این اقتدار را نگه دارید که بسیار از آن کار بر می‌آید. اولین اصل برای اقناع، اعتبار منبع است که مادر در اوج آن قرار دارد.  مادر بالاترین و معتبرترین منبع نزد فرزند است. حتا اگر در ظاهر اینطور نباشد؛  اما بازهم هر فرزندی در دلش می داند که دلسوز تر از مادر کسی برای او نیست.  پس اصل دوم این است که نشان دهید رفیق هستید و مواجهه‌تان از سر رفاقت و صمیمت و همدلی و دلسوزی است.  سوم؛ اهل مدارا باشید نه مسامحه  فرق ظریفی این دو دارند. با فرزندتان متناسب با شرایطی که دارد مدارا کنید. اما مسامحه نکنید؛ یعنی بی خیال نباشید. آدمی که مدارا می کند تلاش می کند متناسب با شناخت و ظرفیت فرزند، او را گام به گام به مقصد هدایت کند. اما آدم اهل مسامحه فرزندش را رها می کند. این دو شاید در ظاهر مختصری شبیه به هم باشند اما از اساس متفاوت اند.  پس بدون اینکه از کوره در بروید و احساس کنید همه چیز تمام شده، در هر مرحله ای که فرزند قرار دارد با او مدارا کنید تا یک گام پیش روید. دقت کنید حتا دیدن یک فیلم مستهجن به معنی از دست دادن همه چیز نیست. چهارم؛ نظارت کنید نه مچ‌گیری نرم افزارهای مختلفی برای نظارت بر فرزند وجود دارد؛ از آنها استفاده کنید. برای نظارت وقت بگذارید  اما هر اطلاعی کسب کردید جار نزنید. مچ نگیرید تا حریم ها حفظ شود و فرزندتان احساس نکند راه بازگشت وجود ندارد. فقط اطلاع کسب کنید تا متناسب با آگاهی تصمیم بگیرید.  پنجم؛ فعال باشید نه منفعل در فرآیند اقناع گام اول شکستن مقاومت است. اینجا شکستن تابو است. ماجرا را عادی کنید تا حس کنجکاوی بر دیگر هیجان ها اضافه نشود. خیلی صادقانه و تا دیر نشده موضوعی که نگرانش هستید را با او در میان بگذارید. مثلا اگر کاملا اطمینان دارید که فرزندتان در معرض مواجهه با کلیپی غیراخلاقی است خودتان زودتر او را مطلع کنید و برایش توضیح دهید. وقتی مادر خودش با فرزند همراهی می کند و توضیح می دهد که ماجرا چیست حس کنجکاوی را تعدیل می کند. بگذارید از شما بشنود تا دیگری. ششم؛ تذکر دهید نه تعلیم گام دوم بعد از شکستن مقاومت، ایجاد تردید است. برای ایجاد تردید استدلال کافی نیست. از عواطف استفاده کنید؛ ابزارهایی که می تواند یک تلنگر برای فرزندتان محسوب شود. لازم نیست در این مرحله حرف جدیدی بزنید. آنچه فرزندتان می داند را در این مرحله تذکر دهید. مثلا توجه دادن به خودش؛ به بزرگیش و هویتش. یا تذکر دادن به عقوبت های دنیایی و غیردنیایی. یا حتا اینکه هر آدم استانداردی در هر جای دنیا نسبت به این موضوع نوعی نفرت دارد.  خلاصه، تذکر همراه با تحریک عاطفه گام دوم برای ایجاد دودلی است. دقت کنیم که ب
ین تعلیم و تذکر فرق است؛ بین حکمت و موعظه. در تذکر، برخلاف تعلیم، شخصیت تذکردهنده و اعتبار منبع بسیار مهم است. مادر و مادری ازین جهت خیلی موثر است. هفتم؛ تعلیم دهید نه تخدیر حالا نوبت شناخت است. فرزندتان را در مرحله دودلی رها نکنید؛ فرصت تعلیم است. تحمیق یا تخدیر یعنی بی اعتنایی به آگاهی بخشی و رها کردن فرزند در جهل. چنین کاری خطای بزرگی است ولو اینکه او در این مرحله دچار خطا نشود. از اینجا به بعد قدرت برهان و استدلال مهم است. با زبان همدلی و متکی به نقاط مشترک با فرزند برای او استدلال کنید. استدلال درباره چی؟ سه چیز. اولا صاحب اثر کیست و چه ویژگی هایی دارد. دوم درباره خود اثر. اینکه چه مشخصاتی  دارد. خود اثر را تحلیل کنید. موسیقی و شعر و بازیگران و.... مرحله سوم نیز اینکه این کلیپ در شرایط امروز جامعه چه کارکردی دارد. چه راهبرد تخریبی دارد؟ کجا را می خواهد بزند؟ چه چیز را در مخاطب هدف گرفته است. چرا برایش تخریب این وجه در مخاطب اهمیت دارد؟ پاسخ به این  سوالات برای هر فرزندی فرق دارد. وارد جزئیات محتوایی نمی شویم تا هرکس متناسب با آنچه فکر می کند عمل کند. مهم این است که نفرت از این دست محتواها تقریبا در تمام دنیا مشترک است؛ حالا هرکس با داشته های علمی و معنوی خودش رفتار کند.  هشتم؛ تشویق کنید نه تادیب مرحله نهایی در اقناع، ترغیب است؛ یعنی ایجاد رفتار، یعنی حرکت. این مرحله را با تشویق امتحان کنید تا تادیب. یادتان باشد شما دارید نقش یک سردبیر را بازی می‌کنید. مثلا تشویقش کنید همین مسیری که شما رفتید را روی دوستانش پیاده کند. از او بخواهید برای کمک به دیگران هم اقدام کند. تلاش کنید تا ایامی که احساس می کند در معرض خطر است بیشتر سمت کارهای دلپسند و دوست داشتنی برای خودش و خانواده برود. بیشتر سمت معنویت برود و کمتر در تنهایی و خلوتی شبکه های اجتماعی باشد. نهم؛ پیروزید نه شکست خورده توجه کنید که در هر شرایطی پیروزید. علت هم روشن است. زیبایی نزد فرزند شماست به امانت. بخواهد یا نخواهد درونش خوبی ها را فریاد می کند. هم از درون به فضائل کشش دارد و هم از بیرون. هر کاری از دستتان ساخته است انجام دهید اما توجه کنید که هدایت اصلی دست من و شما نیست. دست اوست که حاضر است و ناظر است و باقی است. اوست که هادی است. به اسم «رب» ظاهر است چون تربیت با اوست، چون مربی است. پس اول تلاش و بعد هم با حسن ظن و ایمان به پیروزی دعا کنید.
هدایت شده از [ اقتصاد نیوز ]
🇮🇷🌠 🇮🇷🌠 👈 آن روز در نماز جمعه عرض کردم: چون این بزرگوار دوستدار خدا هست ما او را دوست داریم. این انقلاب را دوست بدارید. این رهبر عظیم الشأن تان را دوست بدارید. عالمی، عالمی، رهبری، مؤمنی، موحّدی، سیّاسی، دینداری، رهبری، انسان ربّانی، پاک، منزّه، کسی که دنیا شکارش نکرده؛ من داعی ندارم که از کسی... عرض می کنم، همان که عرض کردم؛ نه شکوفه، نه بذری، نه ثمر نه سایه دارم همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را این نعمت عظمی را که خدا به شما عطا فرمود، قدر این رهبر ولیّ _ در همان عبارات که سرور عزیزم جناب استاد، حداد عادل ارائه دادند، در آن عبارت آوردم _ رهبری ولیّ، وفیّ، الهی، الآن این تکلیف شرعی ماست، این انسجام ما. مبادا عزیزان، آقایان، مبادا، این مباداها را توجه داشته باشید، مبادا، آقایان، اول انقلاب یادتان هست؟ چند فرقه برخاستند، که می خواستند کشور را تجزیه کنند، حواستان جمع باشد. مبادا این وحدت ما را، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور علوی را، مبادا این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند. خدایا بحق پیغمبر و آل پیغمبر سایه ی این بزرگمرد، این رهبر اصیل اسلامی، حضرت آیت الله، آیت الله معظم، خامنه ای عزیز را مستدام بدار. و الهی آمین الهی آمین الهی آمین به عدد کلماتت آمین. _____________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🆔 کانال اختصاصی نشر صوت و متن آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و استاد صمدی آملی👇 @samad1001 http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
هدایت شده از 
شوهری یک پیامک به همسرش ارسال کرد : سلام ، من امشب دیر میام خونه ؛ لطفا همه لباسهای کثیف من رو بشور و غذای مورد علاقه ام رو درست کن … ولی پاسخی نیومد ! پیامک دیگری فرستاد : راستی ! یادم رفت بهت بگم که حقوقم اضافه شده و آخر ماه میخوام برات یه ماشین بخرم … همسر : وای خدای من ! واقعا ؟ شوهر : نه ، میخواستم مطمئن بشم که پیغام اولم به دستت رسیده یا نه !!!😂😂😂😂 😂 با ما بخندید👇 i💯‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌👇‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌👇‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @labkhand_halal
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
تجارت در اغلب موارد به همان معنای مرسومش حمل می شود یعنی خرید و فروش، داد و ستد، بازرگانی و کسی که کارش خرید و فروش است. در آموزه های دینی، تجارت معنای گسترده ای دارد و هرگونه داد و ستد، اعم از مادی و معنوی را شامل می شود، کما این که در قرآن کریم برای هدایت و ضلالت(1) و نیز برای ثواب تلاوت قرآن و خواندن نماز و دادن انفاق(2)، از تعبیر تجارت استفاده شده است. اما از کارهای فنی، معمولا به «الصناعات»، «المُحترِف»، «حِرفَة» و... تعبیر می شود، کسانی که دارای شغل هستند و در فن یا حرفه ای خاص فعالیت دارند. البته آن ها هم گرچه فعالیتشان برای کسب درآمد است ولی آن تجارت مرسوم و متعارف نیست، یا بعبارتی، تجارت مستقیم نیست. در کتب روایی، برای تجارت، ابواب مختلفی بیان شده است، مثل استحباب تجارت، کراهت ترک تجارت، آداب تجارت و... که به خاطر همپوشانی ای که بین تجارت و صنعت هست، می تواند در مواردی شامل اهل فن و حرفه هم باشد. البته تعابیر عامتری هم داریم، مانند «طلب رزق»، «طلب حلال»، «کسب مال»، «طلب معاش» و... که روایات، معیارها و آموزه هایی را تعلیم داده و ترسیم می کنند و گستره شمولی این ها بسیار گسترده است و تجارت به معنای خاص و فعالیت اهل فن و هر تلاشی برای طلب رزق و درآمدزایی و ... را شامل می شود. به عنوان نمونه، در «اصول کافی»، جلد 5، از صفحه 65 تا 319 با عنوان «بابُ المعیشة» روایات بسیاری در زمینه تجارت و معاملات و خرید و فروش و... آمده است. از باب نمونه به روایت ذیل توجه فرمایید: «عَنِ النَّبِيِّ (صلی الله علیه و آله) قَالَ: الشَّاخِصُ‏ فِي‏ طَلَبِ‏ الرِّزْقِ‏ الْحَلَالِ كَالْمُجَاهِدِ فِي سَبِيلِ اللَّه‏» هرکس در طلب روزی بکوشد، در پیشگاه خداوند، اجر و پاداش همسان با مجاهدان در راه خدا را خواهد داشت. (3) «قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السلام)‏ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يُحِبُّ الْمُحْتَرِفَ الْأَمِين‏» امام علی (علیه السلام) می فرمایند: خداوند (عزّوجلّ) شاغل امین را دوست دارد.(4) «قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ‏ تَعَرَّضُوا لِلتِّجَارَةِ فَإِنَّ فِيهَا غِنًى لَكُمْ عَمَّا فِي أَيْدِي النَّاس‏» امیرمؤمنان (صلوات الله و سلامه علیه) می فرمایند: به تجارت پردازيد، كه آن شما را از آن چه در دست مردم است بى نياز مى گرداند.(5) بنابر این: «تجارت»، گرچه در بین مردم به بارزگانی و کسی که به خرید و فروش و داد و ستد مشغول است، اطلاق می شود؛ ولی از نظر معنایی، معنای گسترده ای دارد و هر خرید و فروش و کسب درآمد و کار و فعالیت برای روزی و امرار معاش را می تواند شامل شود. 📚پی نوشت ها: 1. بقره: 2/ 16. 2. فاطر: 35/ 29. 3. مجلسى، محمد باقر، بحار الأنوار، محقق/مصحح: جمعى از محققان‏، ناشر: دار إحياء التراث العربي‏ ـ بيروت‏، 1403ق‏، چاپ دوم‏، ج ‏100، ص 17، ح 78. 4. کلینی، الكافي، محقق/مصحح: غفاری و آخوندی، انتشارات دارالکتب اسلامیه ـ تهران، 1407ق، چاپ چهارم، ج ‏5، ص 113، بَابُ الصِّنَاعَات‏، ح 1. 5. الكافي، ج ‏5، ص 149، ح 9. 🔰 @p_eteghadi 🔰