eitaa logo
کانال صوتی راهی به سوی بهشت۱
2.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
514 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تَهذیبِ نَفْس
♥️ پیامبر اکرم(ص) : 💠 خوشا به حال کسی کـه در روز قـیامـت در نامه عملش زیر هر گناهی نوشـته شده باشد.... 🔹« اسـتـغـفـرالله »🔹 📗 جهاد نفس حدیث ۷۸۷ ⇝ @Tahzibe_Nafs
هدایت شده از [ اقتصاد نیوز ]
👈برادر و خواهر من، این رودخانه ی هراز را می بینید، آب این رودخانه با چه سرعتی می رود؟ ما از سرعت آب رودخانه ی هراز قوی تر به سوی ابدمان، الان رهسپاریم. همین الان. وقتی نمانده است. جای امروز و فردا کردن نیست. جای مسامحه کردن نیست. ____ ◀️بزرگترین کانال اختصاصی علامه حسن زاده آملی🔰🔰 @samad1001 http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
هدایت شده از نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی
8.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مطالعه ی نهج البلاغه، «پرفسور لگنهاوزن» استاد دانشگاه را مسلمان و شیعه می کند!! ✅ پروفسور غربی که با نهج البلاغه مسلمان شد، الان بیش از سه دهه است که در قم ساکن است. https://eitaa.com/yavaranemamali
🏴 دعای فاطمی ▪️ وجود مبارك فاطمه زهرا (صلوات الله و سلامه علیها) صحیفه ‌ای دارد، همان طوری كه صحیفه نبوی هست، علوی هست، حَسنی و حسینی هست، سجّادی هست ـ منتها صحیفه سجادیه رواج بیشتری دارد ـ صحیفه فاطمیه (سلام الله علیها) هم هست. ▪️ یكی از ادعیه های نورانی كه از وجود مبارك حضرت زهرا (سلام الله علیها) است، این است كه آن حضرت برای طلب این جمله‌ها را دارد: «اللَّهُمَ‏ بِعِلْمِكَ‏ الْغَیبِ‏ وَ قُدْرَتِكَ‏ عَلَی‏ الْخَلْقِ‏ أَحْینِی‏ مَا عَلِمْتَ‏ الْحَیاةَ خَیراً لِی»‏؛ خدایا! تو كه عالِم غیبی و قدرت بر آفرینش داری، مادامی كه می‌دانی زندگی من خیر و رحمت و بركت است مرا زنده نگه دار! «وَ تَوَفَّنِی إِذَا كَانَتِ الْوَفَاةُ خَیراً لِی»؛ اگر رحلت برای من خیر است، مرا قبض روح كن! «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ كَلِمَةَ الْإِخْلَاصِ»، این كلمه در برابر كلام نیست. می‌ فرمایند: «كَلِمَةُ لَا إِلَهَ‏ إِلَّا اللَّهُ‏ حِصْنِی‏».[1] عرض كرد خدایا! من كلمهٴ اخلاص را از شما مسئلت می‌كنم؛ یعنی ! در روایات هست كه «مَنْ‏ قَالَ‏ لَا إِلَهَ‏ إِلَّا اللَّهُ‏ مُخْلِصاً دَخَلَ‏ الْجَنَّةَ وَ إِخْلَاصُهُ‏ أَنْ تَحْجُزَهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ عَمَّا حَرَّمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ»؛[2] هر كس مخلِصاً این كلمه طیبه را بگوید وارد بهشت می شود و اخلاصِ این كلمه هم این است كه این كلمه طیبه مانع ارتكاب گناه باشد. ▪️ عرض كرد: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ كَلِمَةَ الْإِخْلَاصِ وَ خَشْیتَكَ فِی الرِّضَا وَ الْغَضَبِ»؛ چه در حال غضب چه در حال رضا، خشیت و هراسِ تو را در نظر داشته باشیم. چنین انسانی غضبش می‌ شود غضبِ الهی و رضای او می ‌شود رضای الهی و آنچه از وجود مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) درباره حضرت زهرا (سلام الله علیها) آمده است كه خدای سبحان به غضب او غضب می‌ كند و به رضای او راضی می‌ شود[3] كه نشانه آن حضرت است، برای آن است كه آن حضرت در رضا و غضب خشیت الهی را در نظر داشت؛ یعنی به هیچ چیزی راضی نبود مگر اینكه خدا راضی باشد، از چیزی غضبان نبود مگر اینكه خدا خشم داشته باشد. «وَ الْقَصْدَ فِی الْغِنَى وَ الْفَقْرِ»؛ در توانمندی و تهیدستی اقتصاد را رعایت كنم، اعتدال و میانه‌ روی را رعایت كنم. ▪️ «وَ أَسْأَلُكَ نَعِیماً لَا ینْفَدُ»؛ از شما نعمتی می‌ خواهم كه زوال ‌ناپذیر باشد. مستحضرید كه همهٴ نِعَم دنیا زوال ‌پذیر است چون در سوره «نحل» فرمود: ﴿مَا عِندَكُمْ ینفَدُ وَمَا عِندَ اللَّهِ بَاقٍ﴾،[4] پس نعمتِ الهی را می‌ طلبد. «وَ أَسْأَلُكَ قُرَّةَ عَینٍ لَا تَنْقَطِعُ»؛ چیزی كه باعث روشنایی چشم من باشد و دائمی باشد آن را مسئلت می ‌كنم. ▫️ در مسئلهٴ قرة العین ملاحظه فرمودید كه قُرّه به معنای روشنی نیست، هوای سرد را قارّ می‌ گویند. اصطلاحاً اشكِ شوق را اشكِ خُنك و اشك مصیبت را اشك گرم می‌دانند. البته ممكن است برخی از دقّت های علمی این مطلب را تأیید نكند. از وجود مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) هم رسیده است كه «وَ قُرَّةُ عَینِی‏ فِی‏ الصَّلَاةِ»،[5] برای اینكه آن وجود مبارك در نماز محبوب خود را می ‌بیند و از اشكِ شوق می ‌ریزد. این گریه‌ های اهل بیت (علیهم السلام) در نماز «خوفاً مِن النار» نبود «شوقاً» بود! لكن «شوقاً إلی الجنّة» نبود، «شوقاً إلی المحبوب» بود كه در ذیل همین دعا آمده است. ▪️ عرض كرد «وَ أَسْأَلُكَ قُرَّةَ عَینٍ لَا تَنْقَطِعُ وَ أَسْأَلُكَ الرِّضَا بِالْقَضَاءِ وَ أَسْأَلُكَ بَرْدَ الْعَیشِ بَعْدَ الْمَوْتِ وَ أَسْأَلُكَ النَّظَرَ إِلَی وَجْهِكَ وَ الشَّوْقَ إِلَی لِقَائِكَ»؛[6] من از تو طلب می‌كنم كه به سَمت تو نگاه كنم كه ﴿وُجُوهٌ یوْمَئِذٍ نَّاضِرَةٌ ٭ إِلَی رَبِّهَا نَاظِرَةٌ﴾،[7] وجوه نظر می‌ كند نه عیون! چون ﴿لَا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ یدْرِكُ الْأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ﴾،[8] عین به طرف خدا نظر نمی‌كند، چون ﴿لَا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ﴾، وجه به طرف خدا نظر می ‌كند. اگر ﴿فأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّینِ حَنِیفاً﴾[9] که این چهره هستی به طرف خدا نظر می‌كند، معلوم می ‌شود نظر حسّی نیست. عرض كرد «وَ أَسْأَلُكَ النَّظَرَ إِلَى وَجْهِكَ وَ الشَّوْقَ إِلَى لِقَائِكَ»، معلوم می ‌شود كه آن قرّة العین سخن از خوفِ مِن النّار نیست، سخن از شوقِ إلی الجنّة هم نیست، سخن از شوقِ إلی لقاء ربّ است كه وجود مبارك موسای كلیم و سایر انبیا همان را طلب می ‌كردند كه امیدواریم دعای نورانی آن حضرت برای همه شیعیان مخصوصاً شما بزرگواران مستجاب شود!
هدایت شده از گالری صالحی
آیت الله بهجت ره🌺 ﺁﻳﺎ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ ﺭﺋﻴﺲ ﻭ ﻣﻮﻻﻱ ﻣﺎ، ﺣﻀﺮﺕ ﻭﻟﻲ ﻋﺼﺮ «ﻋﺞ» ﻣﺤﺰﻭﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻣﺎ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺑﺎﺷﻴﻢ؟! ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺍﺑﺘﻼﻱ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ، ﮔﺮﻳﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻣﺎ ﺧﻨﺪﺍﻥ ﻭ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺑﺎﺷﻴﻢ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ، ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺎﺑﻊ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﺪﺍﻧﻴﻢ ➮ @ayatolahbahjat
‼️نماز با چادر نازک 🔷س 5551: خواندن زن با که و دست ها در آن مشخص است، جايز مي باشد؟ ✅ج: پیدا شدن حجم بدن اشکال ندارد اما اگر چادر در اثر نازکی، بدن نما باشد و عرفاً و محسوب نشود، نماز با آن صحیح نیست و تشخیص موضوع به عهده مکلف است. 🆔 @resale_ahkam
هدایت شده از عجیب ترین های جهان
کشور بوتان در جنوب آسیا تنها کشور دنیاست که سیگار و تنباکو را ممنوع اعلام کرده است. مردم بوتان بارها به عنوان شادترین مردم دنیا برگزیده شده اند! ‌‌‌‌‌ 🌀 🌍 @Ajaeb_jahan
✅نامردی شیطان تو جهنم ✍وقتی خدا گنهکارا رو درون جهنم میندازه، شيطان‌ به‌ جهنّميان‌ ميگه: خدا یه وعدۀ‌های خوبی به شما داد، منم‌ یه وعده‌هائی دادم‌ که الان تخلف کردم؛ اما ‌تو دنيا مجبورتون نکردم که گناه کنید، فقط‌‌ دعوتتون کردم و شما هم گوش کردید. بنابراين‌ منو سرزنش‌‌ نكنيد برید‌ خودتون رو سرزنش‌‌ کنید. امروز نه من میتونم به داد شما برسم نه شما میتونید به داد من برسید. 📚سوره ابراهیم آیه۲۲ 💥از این آیه بر میاد که گنهکارا تو جهنم به شیطان میگن که تو مارو بیچاره کردی و شیطانم اینجوری جوابشون میده. ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
🤔 ❔اخیرا این مطلب پخش می شود و خیلی مسخره صورت می گیرد که موضوع تحقیقی در دانشگاه ارزیابی تلاوت سوره بر سلول های سرطان پروستات می باشد ❗️لطفا راهنمایی کنید ❕❕ 💠💠 👌از جمله اسباب برای درمان بیماری ها خواندن سوره حمد است . ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « اگر سوره حمد را بر بالین میتی هفتاد مرتبه خواندی و به ناگاه دیدی که روح به جسدش بازگشت جای تعجب نیست ( زیرا سوره حمد بسیار نقش مهمی در رفع امراض دارد )» 📚الکافی ج2 ص456 👌و فرمود ؛ « اگر بر درد و بیماری مرتبه سوره حمد خوانده شود آن درد تسکین می یابد » 📚همان مدرک 👌پیامبر فرمود ؛ « سوره حمد درمان هر است جز مرگ » 📚تفسیر عیاشی ج1 ص20 👌و در نقل دیگر آمده است ؛ « هرکس گرفتار بیماری شد سوره حمد را هفت مرتبه بخواند ، اگر برطرف نشد هفتاد مرتبه بخواند و من ضامن هستم » 📚امالی شیخ طوسی ج1 ص290 ❕بنابراین روشن می شود که سوره حمد تاثیر در درمان بیماری ها دارد و از جمله اسباب معنوی جهت درمان بیماری ها تلقی می شود و ممکن است این تاثیر به گونه ای باشد که با یافته های تجربی و پژوهشی نیز بتوان آن را احساس کرد ، بنابراین در این رابطه هیچ گونه محذور عقلی یا شرعی ندارد . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
راهی به سوی بهشت: Toggle navigation نمایشگر دسته ای مطالب بازگشت به صفحه کامل جلسه درس اخلاق (1393/10/04) 0:36 / 30:43   دانلود فایل صوتی اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين و صلّي الله علي جميع الأنبياء و المرسلين سيّما خاتمهم و أفضلهم محمد و أهل بيته الأطيبين الأنجين سيّما بقيّة الله في العالمين بهم نتولّي و من أعدائهم نتبرّءُ الي الله! مقدم شما بزرگواران, فضلا و دانشمندان حوزوي و دانشگاهي, برادران و خواهران ايماني مخصوصاً اعضاي محترم ستاد مهدويّت(عجّل الله تعالي فرجه الشريف) را گرامي مي‌داريم و گزارش اميدبخشي كه شنيديم براي همه ما رجاآور بود. وجود مبارك وليّ عصر(ارواحنا فداه) چون خاتم اوصياست، مظهر تامّ خاتم انبياست، يك سلسله مسائلي درباره اين‌گونه از انسان‌هاي كامل مطرح است كه براي غالب ماها طرح شدني نيست. يكي از آن روايات بسيار برجسته‌اي كه بزرگان اهل معرفت اين روايت را جزء اربعين خودشان انتخاب كردند همين است؛ اين نكته را در پرانتز عرض کنيم، مستحضريد وقتي دستور رسيد اگر كسي چهل حديث حفظ كند بركات فراواني در دنيا و آخرت دارد[1] غالب علما برابر رشته‌هاي خاصّ خودشان احاديث چهل‌گانه‌اي را انتخاب مي‌كردند، آن‌كه فقيه بود چهل حديث فقهي مي‌نوشت, آن‌كه محدّث بود چهل حديث حديثي مي‌نوشت, آن‌كه حكيم بود چهل حديث فلسفي و عقلي و اينها مي‌نوشت, آن‌كه عارف بود چهل حديث عرفاني انتخاب مي‌كرد. صدرالدين قونوي از اين قبيل است. يكي از احاديثي كه ايشان در اربعين انتخاب مي‌كردند اين حديث نوراني است كه سيره پيغمبر(صلّي الله عليه و آله و سلّم) را تشريح مي‌كند و آن, اين است كه حضرت اگر با كسي حرف مي‌زد و كسي را مورد خطاب قرار مي‌داد با تمام چهره به او نگاه مي‌كرد: «أَقبَلَ إلَيهِ بِوَجهِهِ كُلّه» هيچ‌گاه نيم‌رخ با كسي حرف نمي‌زد اين را ايشان به عنوان يكي از احاديث چهل‌گانه ياد مي‌كند مي‌گويد سرّ آن اين است كه اگر كسي آينه خداست و آيت خداست، خدا اگر بنا باشد كه با كسي سخن بگويد با تمام چهره سخن مي‌گويد; زيرا خدا اعضا و جوارح ندارد, جزء و كلّ ندارد, بالا و پايين ندارد, شرق و غرب ندارد, اَمام و خلف ندارد, با كسي اگر بنا شد اظهار لطف كند با تمام چهره حرف مي‌زند منتها گيرنده به اندازه خود مي‌گيرد؛ الآن اين آفتاب با تمام چهره در برابر آينه‌ها ظهور مي‌كند، اگر شما صد آينه در برابر آفتاب داشته باشيد كه اين صد آينه به صد وضع باشند، بعضي كوچك, بعضي كوچك‌تر, بعضي بزرگ, بعضي بزرگ‌تر همه اينها در برابر آفتاب قرار مي‌گيرند آفتاب با تمام چهره در اين صد آينه مي‌تابد؛ منتها هر آينه به اندازه خودش آفتاب را نشان مي‌دهد آفتاب, نيم‌رخ به كسي رخ نشان نمي‌دهد با تمام رخ ظهور مي‌كند، فروغی بسطامی اهل سواد و تحصيلکرده نبود، میگويد: با صد هزار جلوه برون آمدي كه من٭٭٭ با صد هزار ديده تماشا كنم تو را[2] منتها من يك ديدهٴ كوچك بيشتر ندارم من نتوانستم با صد هزار ديده تو را ببينم; ولي تو با صد هزار جلوه برون آمدي. همه ما فقط يك ديده داريم، اگر صد آينه يا صدها هزار آينه در برابر آفتاب نگه داريم اين آينه‌ها هر كدام به اندازه خودشان آفتاب را نشان مي‌دهند، هيچ كدام تمام آفتاب را نشان نمي‌دهند تازه اين مَثل با مُمثَّل خيلي فرق دارد، اگر بنا بود خداي سبحان به كسي محبّت كند فرمود: ﴿إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذينَ اتَّقَوْا﴾,[3] ﴿إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ﴾,[4] ﴿إِنَّ اللَّهَ مَعَ﴾ اين معيّت‌هاي ويژه در قرآن كريم كم نيست؛ اينكه ﴿مَعَ الَّذينَ اتَّقَوْا﴾, «مع الذين احسنوا», ﴿مَعَ الَّذينَ﴾ كذا با تمام چهره آن‌جا ظهور مي‌كند, اين خداست! اگر كسي بنا شد خاتم اوصيا باشد، مثل وليّ عصر(ارواحنا فداه) به تبع خاتم انبيا وجود مبارك پيامبر(عليه و علي آله آلاف التحيّة والثناء) او با تمام رخ حرف مي‌زند، مثل ماها نيست كه اگر يك وقت دوربين در كنار ما بود نيم‌رخ به آن مخاطب نگاه كنيم يك مقدار حواسمان ما به تلويزيون باشد, يك مقدار حواس ما به دوربين باشد اين‌طور نيست آن روزها هم كه مسئله دوربين و مانند آن نبود، بعضي آن كمال را نداشتند كه با تمام رخ به مخاطب نگاه كنند اين نگاهِ گوشه چشم, نيم‌رخ نگاه كردن اين را يك نحوه فخر مي‌پنداشتند؛ حضرت كه آمد بر اساس ﴿إِنَّكَ لَعَلي‏ خُلُقٍ عَظيمٍ﴾[5] چون آيتِ الله است، يك؛ «الله» اگر به كسي لطف كرد چون بسيط محض است، جزء و كلّ ندارد با هزار جلوه, رخ نشان مي‌دهد، دو؛ بنابراين وجود مبارك حضرت با تمامِ چهره به يك مخاطب نگاه مي‌كرد «أَقبِل إِلَينَا بِوَجهِکَ الكَرِيم, وَ انظُر الَينَا نَظرَةً رَحِيمَة»[6] در دعاهايي كه براي حضرت مي‌خوانيم از همين قبيل است.  بنابراين اگر ما گفتيم «يا رسول الله», «يا وليّ الله» جواب ما را دادند با تمام رخ جواب مي‌دهند ما مواظب باشيم كه بيشتر بگيريم, اگر كمتر گرفتيم قصور و فتور