eitaa logo
کانال صوتی راهی به سوی بهشت۱
2.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
514 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فارسیالعربیةEnglishFrançaisTürkçe نسخه اصلی Toggle navigation کد خبر: ۳۹۱۰۵۶۲تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ معارف » حوزه علمیه حکم گم شدن یا برداشتن مهر نماز توسط کودک چیست یکی از مسائلی که برای متدینین در هنگام اقامه نماز ممکن است با آن مواجه شوند، مسئله گم شدن یا برداشتن مهر نماز توسط کودک است. حکم گم شدن یا برداشتن مهر نماز توسط کودک چیست به گزارش ایکنا، ممکن است برای بسیاری از ما این پرسش پیش بیاید که اگر مُهر هنگام نماز، گُم شود یا کودک آن را بردارد، نمازگزار چه تکلیفی دارد؛ پاسخ این مسئله از نظر سه تن از مراجعه عظام بیان می‌شود؛ تکلیف نمازگزار در هنگام گم شدن مهر آیت‌الله العظمی خامنه‌ای: اگر چیزی که سجده بر آن صحیح است (مانند خاک، سنگ، چوب) در دسترس باشد، باید بر همان سجده کند، در غیر این صورت، اگر وقت وسعت دارد، باید نماز را بشکند و دوباره با چیزی که می‌توان بر آن سجده کرد نماز بخواند. اما اگر وقت تنگ است: چنانچه لباس او از جنس کتان یا چیزی که جنس پنبه و کتان دارد، باید بر همان سجده کند و احتیاط آن است که تا سجده بر لباسی که از پنبه و کتان است، ممکن باشد، بر غیر آن یعنی لباسی که از این جنس نیست، سجده نکند. اگر چنین لباسی ندارد، بنابر احتیاط واجب بر پشت دست خود سجده کند. آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ۱- اگر چیزی که سجده بر آن صحیح است (مانند کاغذ، سنگ، دستمال کاغذی و اسکناس) در اختیار داشته باشد باید بر آن سجده کند و نیازی نیست نماز را دوباره بخواند. ۲- اگر چنین چیزی نباشد، اول بر لباسش اگر از کتان یا پنبه است سجده کند، اگر نبود بر لباس اگر از پشم است یا بر فرش، اگر نبود بر فلزات و اشیاء معدنی و اگر هیچ چیزی نبود بر پشت دست خود سجده کند. (پشت دست آخرین چیز است.) در این صورت چنانچه وقت نماز باقی است نماز را تمام کرده و بنابر احتیاط دوباره بخواند و اگر وقت تنگ است قضا ندارد. آیت‌الله العظمی سیستانی اگر در بین نماز چیزی که بر آن سجده می‌کند گم شود و چیزی که سجده بر آن صحیح است، نداشته باشد، می‌تواند به ترتیبی که در مسئله (۱۰۷۰) گفته شد عمل نماید، خواه وقت تنگ باشد یا آنکه وسعت داشته باشد که نماز را بشکند و آن را دوباره بخواند. مسئله ۱۰۷۰ ـ اگر چیزی که سجده بر آن صحیح است ندارد، یا اگر دارد به واسطه سرما یا گرمای زیاد و مانند اینها نمی‌تواند بر آن سجده کند، سجده بر قیر و زفت مقدم بر سجده بر غیر آنهاست، ولی اگر سجده بر آنها ممکن نباشد باید بر لباسش یا هر چیز دیگر که در حال اختیار سجده بر آن جایز نیست، سجده نماید. ولی احتیاط مستحب آن است که تا سجده بر لباسش ممکن است، بر چیز دیگر سجده نکند. جمع‌آوری کننده: سیدنادعلی اولیایی انتهای پیام گزارش خطا Bookmark and Share بازدید از صفحه اولارسال به دوستاننسخه چاپی عضویت در خبرنامه۰پسندیدم نظرات بینندگان نام: ایمیل: * نظر: * captcha: آخرین اخبار پربازدید ها پربحث ترین عناوین وضع امروز نتیجه سیاست‌های التقاطی و سکولاری است / پیامدهای ناسازگاری قول و فعل مسئولان نشست «سیدمرتضی(ره) و همکاری با دولت جائر» برگزار می‌شود نشست‌های فقهی همایش «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی» برگزار می‌شود پنج اثر پژوهشگاه قرآن و حدیث نامزد دریافت جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی شد نشست «آموزه علم امام در میراث کلامی و حدیثی شیعه» برگزار می‌شود بیانیه جامعةالمصطفی(ص) العالمیه به مناسبت ۲۲ بهمن رویکرد اسلام به دولت تلفیق آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی است منشأ حق در دیدگاه آیت‌الله مصباح اراده الهی است پیکر آیت‌الله ضیاء‌آبادی در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) آرام گرفت غلبه جریان فقاهتی و ولایتی بر سایر جریانات التقاطی با پیروزی انقلاب دفاع با نیت الهی مشروعیت می‌یابد اصول چهارگانه آیت‌الله مصباح در ساماندهی فلسفه سیاسی اسلام امتداد اجتماعی و سیاسی فلسفه اسلامی در اندیشه آیت‌الله مصباح یزدی عقلانیت دینی، کارآمدی اجتماعی و تمدن‌سازی در انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) نظام محاسبات قرآنی را در جامعه زنده کرد نقش وهابیت سنتی در تأمین عناصر فکری گروه‌های افراط‌گرا انقلاب اسلامی و دوراهی محافظه‌کاری و نوگرایی دعوت از اهل سنت برای حضور در آیین نکوداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه جریان‌شناسی نحوه شکل‌گیری نظریه تحریف قرآن در تشیع نخستین عقلانیت در ذات اسلام نهفته است / تضاد فلسفه با دین در غرب تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایکنا است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید: "ایران سامانه"
هدایت شده از شکوفه های بهشتی
(رحمه الله) جاثلیق به امیرالمؤمنین(ع) عرض کرد خبر ده مرا از معنای «وَیَحمِل عَرش رَبِّک فَوقَهُم یَومَئِذ ثَمانیه». امیرالمؤمنین(ع) فرمود: مراد از عرش آن علمی است که خداوند به حاملان عرش داده و آن نوری است از نور عظمتش... جاثلیق پرسید: خداوند کجاست؟ فرمود: او این جا، آن جا، پایین، بالا، محیط بر ما و با ماست... بنابراین، حاملان عرش خدا دانشمندانی هستند که خداوند از علم خود به آنان داده است. (اصول کافی ۱/۱۲۹، ح ۱) علامه طباطبایی و بسیاری از دانشمندان معتقدند: این که امیرالمؤمنین فرمودند خدا این جا، آن جا، بالا، پایین... این معنا عبارت دیگری از «علم فعلی» خداوند است و در حقیقت عرش و ملکوت یکی است؛ چون عرش مقام اجمال و باطن غیب است. سدیر از امام صادق(ع) پرسید: معنای عرش و کرسی چیست؟ امام فرمود: عرش، صفات کثیر و مختلفی دارد از جمله ملک عظیم، احاطه بر ملک و این همان علم به کیفیت اشیاست. عرش اگر با کرسی ذکر شود معنایش غیر معنای کرسی است.... (المیزان ۸/۱۶۵.) فراوانی روایات در این زمینه موجب قطع می شود که معنای محسوس و ظاهری واژه‎های عرش و کرسی و مانند آنها مراد نیست. آیة الله جوادی آملی،تفسیر موضوعی قرآن ج ۵ (معاد در قرآن) به عبارت دیگر، «عرش»، مرتبه اى از وجود است که تمام صفات خداوند سبحان، در آن تجلّى کرده است. جایگاه پادشاه که مقام صدور احکام است، «عرش» نیز همان مقام صدور احکام تفصیل یافته موجودات است؛ یعنى، در آن مقام «وجوه» تمام موجودات و وجودهاى شریف آنها، به طور تفصیلى حضور دارند. از آن جا که گستره عرش مجرد و مادى را در بر مى گیرد، خود یک موجود مجرد است. ازاین رو، فعلیت هاى تمام موجودات مادون، نزد خداوند سبحان و براى او با تمام وجودشان، حضور دارد و به همین جهت عرش از مراتب علم خداوند به شمار مى رود. از آنجا که عرش به معنای مقام قدرت و پادشاهی خداوند است منظور از گناهانی که عرش خدا را می لرزاند گناهان بزرگ و عظیمی است که آثار سوء آن در ملکوت و عالم امر و حقیقت به خوبی مشخص و آشکار است و در آنجا بزرگ و عظیم شمرده می شود و روی هم رفته کنایه از بزرگی و قابل توجه بودن چنین گناه و معصیتی است . ریشهکلام و دین پژوهیخداشناسیتوحیدتوحید صفاتیاسامی و صفات ثبوتیه خداصفات فعلیه خداعرش خدا مطالب مرتبط این که قرآن می فرماید: A}«وَکانَ عَرشُهُ عَلَی الْماء»{A؛ V}سوره هود(۱۱): آیه ۷.{V عرش الاهی بر آب و... عرش الهی- خدا همه جا هست- عرش خدا لرزش عرش خدا معنی آیه ثمّ استوى على العرش منظور از عرش خدا چیست؟ آخرین مطالب پرسمان حدیث کنز نماز باچادر مشکی عقربِ قیامت جنگ صفین و قران‌های سرنیزه بیوگرافی جعفر کذاب فرزند امام(ع) ازدواج پیامبر(ص) با عایشه اهل بهشت بیشترند یا جهنم ارتباط با امام زمان روحی فداه اشرافی گری مسئولین نگاه اهل‌بیت(ع) به مقوله حجاب زن و حق طلاق نسبت غش و صرع به پیامبر(ص) رفائه بن شداد و سرنوشتش روزه بودن مختار زمان کشته شدن
پرسمان دانشجویی خانه | سوال دارم | پیگیری پاسخ | درباره عرش خدا-معنای عرش ۱۳۸۷/۰۸/۰۱ - ۱۷۳۸۱ بازدید منظور از عرش خدا چست؟ عرش خدا کجاست؟ اگر جایی نیست پس چه مفهومی دارد؟ بعضی از گناهان عرش خدا را می لرزاند، مفهمم این جمله چیست؟ عرش در لغت به معنى چیزى است که داراى سقف بوده باشد و گاهى به خود سقف نیز عرش گفته مى شود مانند: أَوْ کَالَّذِی مَرَّ عَلى قَرْیَةٍ وَ هِیَ خاوِیَةٌ عَلى عُرُوشِها (مانند کسى که از کنار قریه اى گذشت در حالى که آن چنان ویران شده بود که سقفهایش فرو ریخته و دیوار بر سقفها در غلطیده بود) (بقره آیه ۲۵۹). گاهى به معنى تختهاى بلند همانند تخت سلاطین نیز آمده است، چنان که در داستان سلیمان مى خوانیم که مى گوید: أَیُّکُمْ یَأْتِینِی بِعَرْشِها: کدامیک از شما مى توانید تخت او (بلقیس) را براى من حاضر کنید (سوره نمل آیه ۳۸). و نیز به داربستهایى که براى برپا نگهداشتن بعضى از درختان مى زنند، عرش گفته مى شود: همانطور که در قرآن مى خوانیم وَ هُوَ الَّذِی أَنْشَأَ جَنَّاتٍ مَعْرُوشاتٍ وَ غَیْرَ مَعْرُوشاتٍ: او کسى است که باغهایى از درختان داربست دار و بدون داربست آفرید (انعام آیه ۱۴۱). ولى هنگامى که در مورد خداوند به کار مى رود و گفته مى شود عرش خدا، منظور از آن مجموعه جهان هستى است که در حقیقت تخت حکومت پروردگار محسوب مى شود. اصولا جمله اسْتَوى عَلَى الْعَرْشِ کنایه از تسلط یک زمامدار بر امور کشور خویش است، همانطور که جمله ثل عرشه (تختش فرو ریخت) به معنى از دست دادن قدرت مى باشد، در فارسى نیز این تعبیر کنایى زیاد به کار مى رود، مثلا مى گوئیم در فلان کشور، جمعى شورش کردند و زمامدارشان را از تخت فرو کشیدند، در حالى که ممکن است اصلا تختى نداشته باشد، یا تفسیر نمونه، ج ۶، ص: ۲۰۵ جمعى به هواخواهى فلان برخاستند و او را بر تخت نشاندند، همه اینها کنایه از قدرت یافتن یا از قدرت افتادن است. بنا بر این در آیه مورد بحث جمله اسْتَوى عَلَى الْعَرْشِ کنایه از احاطه کامل پروردگار و تسلط او بر تدبیر امور آسمانها و زمین بعد از خلقت آنها است. و از اینجا روشن مى شود: آنها که جمله فوق را دلیل بر تجسم خدا گرفته اند گویا توجه به موارد استعمالات فراوان این جمله در این معنى کنایى نکرده اند. معنى دیگرى براى عرش نیز هست، و آن در مواردى است که در مقابل کرسى قرار گیرد، در این گونه موارد کرسى (که معمولا به تختهاى پایه کوتاه گفته مى شود) ممکن است کنایه از جهان ماده بوده باشد و عرش کنایه از جهان ما فوق ماده (عالم ارواح و فرشتگان) . بسیاری از مفسرین برآنند که مُراد از «عرش» و «کرسی» خدا، معنایی کنایی است ولی در اینکه منظور از آن معنای کنایی چیست، سخن بسیار گفته اند. گاهی با استناد به حدیثی که حفص ابن غیاث از امام صادق (علیه السلام) نقل می کند که از امام (علیه السلام) درباره ی تفسیر «وسع کرسیه السماوات و الارض» سؤال کردند، فرمود: منظور علم او است. می گویند مُراد علم بی پایان پروردگار است. و گاه با استناد به آیه ی شریفه «ثم استوی علی العرش» و... به معنای مالکیت و حاکمیت خدا دانسته اند و گاه به معنای هر یک از صفات کمالیه و جلالیه ی او گرفته اند. معاصرینی چون مرحوم علامه طباطبایی و... گفته اند: «عرش» و «کرسی» دارای وجودی حقیقی اند، اگر چه از لفظ آن دو معنای کنایی اراده شده، طبق این نظریه عرش و کرسی در حقیقت امر واحدی هستند که به حسب اجمال و تفصیل دارای دو مرتبه هستند و اختلافاتشان رتبی است و هر دو از حقایق وجودی هستند، ولی نه آن طور که عده ای پنداشته اند که تختی هستند و خداوند را بر آنها حمل می کنند. بلکه «عرش» مرحله ی اعلای عالم وجود است که زمام جمیع حوادث و اسمایی که علّت وجود آن حوادثند و ترتیب و ردیف کردن سلسله ی اسباب و علل منتهی به آن مرحله می باشد و «کرسی» در مرتبه ای پایین تر، مقام ربوبی ای است که تمامی موجودات آسمان ها و زمین قائم به آن هستند. و روایات زیادی نیز بر صحت همین قول دلالت می نمایند. از حضرت صادق (علیه السلام) معنای عرش و کرسی را پرسیده شد فرمود: عرش صفات کثیر و مختلفی دارد; در هر جای قرآن به هر مناسبتی که اسم عرش برده شده صفات مربوط به همان جهت ذکر شده است. که عرش در این روایت در معانی ملک و مشیت و اراده و علم بکار رفته است. و از عرش و کرسی به عنوان دو درب مقرون به هم نام برده شده که علم عرش، نهان تر از علم کرسی است. اصلا در خارج چیزی به نام عرش متعارف وجود ندارد و جمله «اَلرَّحمن عَلی العَرش اسْتَوی» طه/۵. کنایه از سلطنت و استیلای علمی و قدرت خدا بر جهان خلقت است؛ یعنی آیه «ثُمَّ اسْتَوی عَلَی العَرش» سجده/۴. مثلا در عین حال که مثالی است، که احاطه تدبیر خدا را در مملکتش ممثل می سازد، نیز دلالت دارد که زمام همه امور به دست قدرت و علم بی نهایت خداست. و اوست پروردگار عرش بزرگ: «وَهُوَ رَبُّ العَرش العَظیم». توبه/۱۲۹. به نقل کلینی
(رحمه الله) جاثلیق به امیرالمؤمنین(ع) عرض کرد خبر ده مرا از معنای «وَیَحمِل عَرش رَبِّک فَوقَهُم یَومَئِذ ثَمانیه». امیرالمؤمنین(ع) فرمود: مراد از عرش آن علمی است که خداوند به حاملان عرش داده و آن نوری است از نور عظمتش... جاثلیق پرسید: خداوند کجاست؟ فرمود: او این جا، آن جا، پایین، بالا، محیط بر ما و با ماست... بنابراین، حاملان عرش خدا دانشمندانی هستند که خداوند از علم خود به آنان داده است. (اصول کافی ۱/۱۲۹، ح ۱) علامه طباطبایی و بسیاری از دانشمندان معتقدند: این که امیرالمؤمنین فرمودند خدا این جا، آن جا، بالا، پایین... این معنا عبارت دیگری از «علم فعلی» خداوند است و در حقیقت عرش و ملکوت یکی است؛ چون عرش مقام اجمال و باطن غیب است. سدیر از امام صادق(ع) پرسید: معنای عرش و کرسی چیست؟ امام فرمود: عرش، صفات کثیر و مختلفی دارد از جمله ملک عظیم، احاطه بر ملک و این همان علم به کیفیت اشیاست. عرش اگر با کرسی ذکر شود معنایش غیر معنای کرسی است.... (المیزان ۸/۱۶۵.) فراوانی روایات در این زمینه موجب قطع می شود که معنای محسوس و ظاهری واژه‎های عرش و کرسی و مانند آنها مراد نیست. آیة الله جوادی آملی،تفسیر موضوعی قرآن ج ۵ (معاد در قرآن) به عبارت دیگر، «عرش»، مرتبه اى از وجود است که تمام صفات خداوند سبحان، در آن تجلّى کرده است. جایگاه پادشاه که مقام صدور احکام است، «عرش» نیز همان مقام صدور احکام تفصیل یافته موجودات است؛ یعنى، در آن مقام «وجوه» تمام موجودات و وجودهاى شریف آنها، به طور تفصیلى حضور دارند. از آن جا که گستره عرش مجرد و مادى را در بر مى گیرد، خود یک موجود مجرد است. ازاین رو، فعلیت هاى تمام موجودات مادون، نزد خداوند سبحان و براى او با تمام وجودشان، حضور دارد و به همین جهت عرش از مراتب علم خداوند به شمار مى رود. از آنجا که عرش به معنای مقام قدرت و پادشاهی خداوند است منظور از گناهانی که عرش خدا را می لرزاند گناهان بزرگ و عظیمی است که آثار سوء آن در ملکوت و عالم امر و حقیقت به خوبی مشخص و آشکار است و در آنجا بزرگ و عظیم شمرده می شود و روی هم رفته کنایه از بزرگی و قابل توجه بودن چنین گناه و معصیتی است . ریشهکلام و دین پژوهیخداشناسیتوحیدتوحید صفاتیاسامی و صفات ثبوتیه خداصفات فعلیه خداعرش خدا مطالب مرتبط این که قرآن می فرماید: A}«وَکانَ عَرشُهُ عَلَی الْماء»{A؛ V}سوره هود(۱۱): آیه ۷.{V عرش الاهی بر آب و... عرش الهی- خدا همه جا هست- عرش خدا لرزش عرش خدا معنی آیه ثمّ استوى على العرش منظور از عرش خدا چیست؟ آخرین مطالب پرسمان حدیث کنز نماز باچادر مشکی عقربِ قیامت جنگ صفین و قران‌های سرنیزه بیوگرافی جعفر کذاب فرزند امام(ع) ازدواج پیامبر(ص) با عایشه اهل بهشت بیشترند یا جهنم ارتباط با امام زمان روحی فداه اشرافی گری مسئولین نگاه اهل‌بیت(ع) به مقوله حجاب زن و حق طلاق نسبت غش و صرع به پیامبر(ص) رفائه بن شداد و سرنوشتش روزه بودن مختار زمان کشته شدن
نماز خزاین رحمت مرحوم نائینی می گوید که در روایت آمده : هر کس در شب جمعه (در شب اعیاد قربان ,غدیر,فطر) دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت بعد از حمد (۷) مرتبه سوره انشراح و (۱۱) مرتبه آیات ۹ و ۱۰ سوره ص بسم الله الرحمن الرحیم أَمْ عِندَهُمْ خَزَائِنُ رَحْمَةِ رَبِّکَ الْعَزِیزِ الْوَهَّابِ أَمْ لَهُم مُّلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَیْنَهُمَا فَلْیَرْتَقُوا فِی الْأَسْبَابِ ☘را بخواند وقتی سلام دهد و نماز را تمام کرد ، بلافاصله (۱۰۰۰) مرتبه بگوید ( یا وهاب ) ☘خداوند تعالی به او عطا کند گنجی از گنج های کرم خود را که از حساب او عاجز آید ان شاء الله تعالی گوهر شب چراغ، ج ۱
‏فیلم از طرف یامهدی ادرکنی
💠 سلام بر مهدی موجود موعود (سلام الله علیه) 🔹 ما درباره وجود مبارک حضرت امام (سلام الله علیه) در زیارت «آل‌یس» به پیشگاه آن حضرت عرض می ‌کنیم و بر بسیاری از حالات او نام می ‌بریم. عرض می ‌کنیم بر شما آن وقتی که می ‌نشینید، آن وقتی که می ‌ایستید، آن وقتی که رکوع می‌ کنید، آن وقتی که سجود دارید، آن وقتی که قیام دارید، آن وقتی که قرائت دارید, آن وقتی که بیان می ‌کنید. این درود فرستادن ما و این شئون گوناگون وجود مبارک ولی عصر، برای آن است که تمام آثار آن حضرت در راه توحید الهی صرف می‌ شود. 🔹 در قرآن كریم وقتی از انسان کامل نظیر وجود مبارک پیامبر یا حضرت ابراهیم (سلام الله علیهما) سخن به میان می ‌آید قرآن از زبان او نقل می‌ کند: ﴿إِنَّ صَلاتی وَ نُسُکی وَ مَحْیای وَ مَماتی لِلّهِ رَبِّ الْعالَمینَ﴾؛[1] یعنی نه تنها مناسک حج من, عبادت ‌های حج و عمره من و نماز من برای خداست، بلکه تمام شئون من برای خداست. پس کسانی‌ هستند که جمیع شئون زندگی و مرگ آنها الهی است. اگر مردان الهی به جایی رسیدند که حیات و ممات آنها, قیام و قعود آنها, رکوع و سجود آنها, سخن گفتن و سکوت آنها برای رضای خداست, جا دارد که ما بر تک ‌تک این شئون عرض کنیم. اگر ﴿إِنَّ صَلاتی وَ نُسُکی وَ مَحْیای وَ مَماتی لِلّهِ رَبِّ الْعالَمینَ﴾ ما هم باید عرض ادب کنیم، عرض کنیم به پیشگاه ولی عصر «السَّلَامُ عَلَیک حِینَ تَقْعُدُ السَّلَامُ عَلَیک حِینَ تَقُومُ السَّلَامُ عَلَیک حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَینُ السَّلَامُ عَلَیک حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ السَّلَامُ عَلَیک حِینَ تَرْکعُ وَ تَسْجُدُ‏».[2] ما در نماز آموختیم که بگوییم «بِحَوْلِ اللَّهِ وَ قُوتِهِ أَقُومُ وَ أَقْعُدُ»;[3] یعنی تمام قیام و قعود ما به نام خدا و با حول و قوه الهی است. اگر کسی این‌‌ چنین اندیشید و بود حیات و ممات‌‌ او الهی می‌شود, ما بر تک ‌تک این شئون عرض می ‌کنیم. [1]. سوره انعام، آیه162. [2]. الإحتجاج علی أهل اللجاج (للطبرسی)، ج‏2، ص493. [3]. الكافی (ط ـ الإسلامیة)، ج‏3، ص338. «عَنْ فَضَالَةَ بْنِ أَیوبَ عَنْ سَیفِ بْنِ عَمِیرَةَ عَنْ أَبِی بَكْرٍ الْحَضْرَمِی قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع إِذَا قُمْتَ مِنَ الرَّكْعَةِ فَاعْتَمِدْ عَلَی كَفَّیكَ وَ قُلْ بِحَوْلِ اللَّهِ وَ قُوتِهِ أَقُومُ وَ أَقْعُدُ فَإِنَّ عَلِیاً ع كَانَ یفْعَلُ ذَلِك‏». 📚 درس اخلاق تاریخ: 1389/04/31 🆔 t.me/esratvtelegram
هدایت شده از شکوفه های بهشتی
🌸 هرگز نمازت را ترک مکن " میلیون ها نفر زیر خاک بزرگترین آرزویشان بازگشت به دنیاست ؛ تا " سجده " کنند، فقط یک سجده از پاهايی که نمی توانند تو را به ادای نماز ببرند، انتظار نداشته باش که تو را به بهشت ببرند.. قبرها، پر است از جوانانى که میخواستند در پیری توبه کنند... رسول الله صلےالله علیه وآله فرموده اند نماز صبح : نور صورت ظهر : بركت رزق عصر : طاقت بدن مغرب : فايده فرزند عشاء : آرامش مي بخشد. به نیت دعوت برای "نماز" به چند نفر بفرست 🌹🌷🌷🌺🌺🌼🌼🌸🌸🌷🌷
🔷️ توصیه حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی(دام ظله) در خصوص ماه رجب:  🔸️ماه رجب، ماه درخواست ظرفيت است،درست است که بعضي از کارهاي بدي که کرديم از ما ظرفيت را گرفته است ولي ظرفيت‌ده،همچنان بخشنده است لذا از او ظرفيت طلب کنيد، استحقاق طلب کنيد، لياقت طلب کنيد و بعد از خداوند مسئلت کنيد که به اين ظرفيت، پاسخ مثبت بدهد و مظروف را عطا کند.   🔹️جلسه درس اخلاق معظم له ، برگرفته از خبرگزاری اسراء 🔸️@daftar_ayatollah_javadi_amoli