eitaa logo
کانال صوتی راهی به سوی بهشت۱
2.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
514 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توحید در قرآن ۲۱.mp3
36.22M
ی موجودات رسالت دارند رسول هستند علم،محبوب خدایند علوم دینی است،علوم غیر دینی نداریم خدا،هم دینی است علم
توحید در قرآن ۲۲.mp3
41.59M
به خدا دیوانه نمیشود ،غیر دینی نداریم بودن علم مرضی، نبودوجودسلامتی است ،ذائقه داردمرگ رامیچشد درحال تغییروتبدیل،حتی بدن
الحمدلله ۵۱.mp3
36.67M
تفسیر قرآن وحقیقت است با ایام نکنید خداچیست؟ کار حمد،شرک زدایی است طالبان علم حضرت ابراهیم(ع) مرگ را می چشیم به زبان فطرت صحبت میکند
؛✨؛ « علامه حسن زاده ره: آن که خود را فراموش کرده است از "یاد" چه چیز خرسند است؟ » « نسیانِ نفس در اثر نسیان ربّ، و عقوبتِ آن است. وَ لَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ » « مثل کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا نیز خودیّت شان را به فراموشی سپرد! فراموشی خداوند، به فراموشی خودیّت خودت منجر می شود. زیرا تو و خدا، از یک "فطرت" اید. "فِطرَتَ اللهِ الَّتِی فَطَرَ النّاسَ عَلَیها". تو نمی توانی از منشأ خودت جدا باشی، و نیـــــــستی. "یاد خــــــداوند" با "یاد خــــــــودت" گره خورده است، «شناخت او با شناخت تو پیوند دارد.» چگونه خدایی را که از رگ گردن به تو نزدیکتر است جدا می پنداری؟! تو تنها با اوست که هویتی حقیقی می یابی. بدون "او"، هر هویت دیگری توهّم است. » ؛ ✨؛ شرح صد کلمه https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
💎 آیت الله جوادی آملی: حکما در مورد انسان می گویند در کنار آن حواس پنجگانه بدن انسان در بعد بیرونی، انسان در درون خود داری سه نیرو است؛ یک نیرویی که با آن کارهای علمی را انجام می دهد که است و یک نیرویی که آنچه ملایم اوست را جذب می کند که اوست و یک نیرویی که با آنها ناملایمات را دفع می کند که اوست که هر کدام از اینها زیر مجموعه فراوانی دارد، آنکه مدیریت این سه را به عهده دارد و نفس آدمی است که اگر اینها را خوب تدبیر کند انسان می شود حکیم، عادل و مومن. @tafsire_tasnim1
📇 خلاصه متنی تفسیر قرآن، 📆 شماره جلسه: ۱ «۱۳۶۳/۲/۱» 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️ 🔺ماه رجب ماه بعثت است. ماه رمضان ماه قرآن است. چون آغاز وحی است که اولین آیه در آن روز نازل شده ما هم تفسیر را تبرکاً از این روز شروع میکنیم تا توفیق دهد که قرآن در جان ما مانوس شود. کسی بی وضو در جلسات شرکت نکند. باید با قرآن مانوس شد چون ابدی است، چه در دنیا چه در آخرت همیشه با ماست. 1⃣تفسیر قرآن مقدماتی دارد. مقدمه اول: اگر کتاب و رشته ای برای مطلب مخصوصی باشد فقط اهل آن گروه یا رشته باید به محتوا و زبان کتاب آشنا باشند و فقط هم برای آنها نافع است. لازم نیست همه بفهمند. همه علوم عقلی و نقلی دنیا چنین است همچون فقه و فلسفه. اما اگر کتابی برای بود اول زبانش باید طوری باشد که همه بفهمند و دوم به حال همه نافع باشد و هیچکس از آن بی نیاز نباشد. نه کسی بگوید من از فهمش عاجزم و نه کسی بگوید من بی نیازم. مثل آب که همه میفهمند، در دسترس همه است و همه هم محتاجند. 2⃣قرآن اول ادعا میکند که برای و همه هست. لازمه این ادعا این است که همه بفهمند و برای همه نافع باشد. درحالیکه این کتاب عربی است. منظور از اینکه همه بفهمند این است که به همه مردم باشد و برای فرهنگ خاصی نباشد نه اینکه به همه باشد چون مردم زبان مشترکی ندارند. فرهنگ اگر به نژاد و اقلیم و قوم برگردد مشترک نیست اما اگر به فطرت برگشت مشترک است چون تنها زبان مشترک جهانیان، است. قرآن میخواهد به احتیاج صادق فطرت انسان پاسخ دهد نه احتیاج کاذب. 3⃣چون قرآن برای بشر است باید همه بفهمند، همه نیاز داشته باشند و چون برای زبان مشترک انسانی یعنی است باید برای همه زمانها باشد. قرآن جهانی است که در آیه ۳۱ مدثر که اوایل بعثت آمده ذکر شده است «و ما هی ذکری الا للبشر». (ترتیب و شماره سوره ها را جوانها یاد بگیرند. کلا دو صفحه و حفظش عبادت است.) در آیه ۲۸ سبا نیز آمده «ارسلنا... الا کافة للناس». آیه اول سوره فرقان نیز گوید «پیامبر بیم دهنده جهانی است». اطلاق و عدم قید در همه این آیات نشان از این دارد که برای گذشته و حال و است. 4⃣دوم اینکه قرآن زبانش نباید پیچیده و دارای اصطلاحات خاص ریاضی و فقهی و ... باشد. منظور از زبان هم است نه اشتراک در زبان چون شدنی نیست. قرآن است و برای دیدن نور نیاز به غیر نیست اگرچه شدت نور را همه درک نمیکنند اما اصل قرآن و ««محتوای ضروری» آن را همه درک میکنند. همه آیات، نور و قابل فهمند. حتی «حروف مقطعه» ابتدای برخی سور نیز محصول آیات همان سوره است همچون علامت و نشان موسسات. 5⃣نه اینکه تا گفتند قرآن نور است نیاز به روایات نباشد چون پیامبر گفت کلید این نور، و اهل بیت است که برای فهم نور باید به آنها مراجعه کرد یعنی قرآن حداقل نور را به همه میرساند و برای فهم بیشتر پیامبر را هم قرآن معرفی کرده که به او مراجعه کنند. پس قرآن ادعا دارد که هیچ جای تیره و مبهم ندارد. نور برای همه قابل فهم است و نیاز به پیش زمینه و پیش داوری ندارد. برای نیز محکمات را معین کرده چنانکه فرزندان در دامن مادر رشد میکنند. تفسیر قابل فهم است اما تاویلش با خداست. 🚸🚸🚸🚸🚸🚸 🔴 دسترسی سریع به فهرست جلسات تفسیر مقدمات قرآن 🔴 eitaa.com/tafsire_tasnim1/28 📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜 📚کانال تفسیر تسنیم ✅ @tafsire_tasnim1
ایا امام‌زمان علیه......mp3
30.75M
الذی جَعَلَ ماءً طَهورا طالبان علم طولانی سنت پیامبر(ص) کبری به فکر واندیشه اثرمیگذارد،حقیقی است
توحید در قرآن ۲۳.mp3
43.86M
هرلحظه،مضطر است اضطراری واختیاری علمی لازم است اما کافی نیست استدراجی،مهلت دادن نفس،مضطر شدن است ، زندگی کنید جویندگان علم ،شفاعتی مانند شفاعت پیامبران