هدایت شده از 💠 قرآن و فضای مجازی💠
وقتی بزرگان جامعه ای در غفلت باشند و عوام مردم به اتکای اعتماد به آنها به گمراهی کشیده شوند!
«وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا»
و مى گویند: «پروردگارا! ما از سران و بزرگان خود اطاعت کردیم و ما را گمراه ساختند. (سوره مبارکه احزاب، آیه ۶۷)
#قرآن_و_فضای_مجازی
@qoranmajaz
بسم الله الرحمن الرحیم
کلیپ کوتاه سخنان وزیر محترم ارتباطات جناب آقای آذری جهرمی را دیدم.
استدلال هایی که نه تنها قابل قبول نبود بلکه حتی در شان جلسه مجلس پاسخ داده نشد.
اما پرسشی که بنده می خواهم از وزیر داشته باشم مربوط به این کلام وزیر است که درباره ی تاکید رهبری به حضور جریان ساز اشاره کردند.
آقای وزیر،رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای راجع به کدام حضور جریان ساز فرموده اند؟
حضور جریان سازی که الان شاهدیم!
حضور زنان و دختران این سرزمین برای نشان دادن جلال وجمال خود!
جریان سازی برای اینکه نشان دهیم چقدر دختران ایرانی دنبال آزادی هستند!
حضوری که همه بتوانند آزادانه هر محتوایی را که حتی اگر خلاف قانون وعرف واخلاق ودین مردمان سرزمین مان است،برای جهانیان نشر دهند!
یا منظور رهبری حضور جریان ساز برای جهانی کردن انقلاب اسلامی ایران ورسیدن به انقلاب در فضای مجازی وبه تبع آن تمدن اسلامی در فضای مجازی است؟
حضوری که بتوانیم اسلام را در جهان گسترش دهیم وندای آزادی وآزادیخواهی اسلام را سردهیم؟
واقعا کدام حضور؟؟
الحمدلله به لطف سازمان ها و ارگان ها ونهادهای فراوان، جوانان انقلابی این سرزمین در این فضا ها فعالیت دارند ،اما واقعا برایتان سوال نشده چرا جریان ساز نیستند؟
برایتان سوال نشده چرا مردمان ما روز به روز دارند غرق در فضای مجازی می شوند وشاهد تغییر سبک زندگی ها هستیم؟
من برایتان می گویم،چون غافل شدیم وشدید وشدند از بحث مدیریت وحاکمیت این فضا.
چون غافل شدیم وشدید وشدند از مطالبات جدی رهبری در حوزه ی رسانه وفضای مجازی.
آیا دیگر زمان آن نرسیده از خواب غفلت بیدار شویم؟!
✍ تبیان(ر.دادگر)
شخصیت و رفتار دوگانه! هزارتوی فکری مسئولین
شگفتا از نمایندگان به اصطلاح انقلابی که در اینستاگرام و تلگرام کانال فعال دارند و در کانال خود در مورد معایب استفاده از اینستاگرام و تلگرام مینویسند!!
شگفتا از رئیس سازمان تبلیغات که در مجلس از وضعیت گسترش استفاده از تلگرام و اینستاگرام انتقاد میکند و موسسه تبیان خودشان، کل محتوای تولیدش را فقط در تلگرام و اینستاگرام منتشر می کنند و با افتخار زیر همه محتوا دائما لوگوی این دو شبکه را تبلیغ میکند !!!
شگفتا از مسئولین فرهنگی و انقلابی کشور که برای حل معضل فضای مجازی و گسترش لجامگسیخته شبکههای اجتماعی خارجی همایش و جلسه میگذارند، بعد کانال این همایش فقط در تلگرام است و تازه انتقاد میکنند که شما که در تلگرام فعال نیستید، ما چه جوری دعوتنامه برای شما ارسال کنیم !!!
یکی نیست بگه برادر من، شما اول سنگهاتون را با خودتون وا بکنید! بعد نگران وضعیت جامعه باشید! رطب خورده منع رطب چون کنید ؟؟؟؟
آقای انجیدنی مدیر پیام رسان گپ
#رهبری
#شبکه_ملی_اطلاعات
یکی دیگر از چیزهایی که در مدیریّت کشور -که بتوانید کشور را اداره کنید- تأثیر دارد، مسئلهی فضای مجازی است؛ فضای مجازی خیلی مهم است. در مسئلهی فضای مجازی، آنچه از همه مهمتر است، مسئلهی شبکهی ملّی اطّلاعات است. متأسّفانه در این زمینه کوتاهی شده، کاری که باید انجام بگیرد، انجام نگرفته؛ این[طور] نمیشود. اینکه ما بهعنوان اینکه نباید جلوی فضای مجازی را گرفت، در این زمینهها کوتاهی کنیم، این مسئلهای را حل نمیکند و منطق درستی هم نیست. خب امروز فضای مجازی مخصوص ما که نیست، همهی دنیا امروز درگیرند با فضای مجازی؛ کشورهایی که شبکهی ملّی اطّلاعات درست کردهاند و [فضای مجازی را] کنترل کردهاند به نفع خودشان و به نفع ارزشهای مورد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند. بهترینِ کشورها، قویترینِ کشورها، در این زمینهها خطّ قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزامشدهی از سوی آمریکا و دستگاههای پشت سر و پشت صحنهی این قضیّه را راه نمیدهند؛ کنترل میکنند. ما هم باید کنترل کنیم؛ این کنترل کردن معنایش این نیست که ما ملّت را از فضای مجازی محروم کنیم؛ نه، معنایش این نیست. امروز بهمنی از گزارههای درست و نادرست دارد روی سر مراجعین اینترنت ما فرود میآید؛ اطّلاعات غلط، اطّلاعات نادرست، اطّلاعات مضر، شِبه اطّلاعات -بعضی چیزها اطّلاعات واقعی نیست، اطّلاعنمایی است- خب اینها دارد مثل یک بهمنی فرود میآید؛ ما چرا باید اجازه بدهیم این اتّفاق بیفتد؟ ما چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزشهای ما است، برخلاف آن اصول مسلّمهی ما است، برخلاف همان اجزا و عناصر اصلی هویّت ملّی ما است، بهوسیلهی کسانی که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟ نه. کاری کنید که از منافع و سودها و بهرههای فضای مجازی همه بتوانند استفاده کنند، سرعت اینترنت را افزایش هم بدهید -این کارهایی که باید انجام بگیرد، انجام بگیرد- امّا در آن چیزهایی که به ضرر کشور شما، به ضرر جوان شما و به ضرر افکار عمومی شما نیست؛ این چیز خیلی مهمّی است؛ این کار باید انجام بگیرد. بنابراین، مسئلهی شبکهی ملّی اطّلاعات هم خیلی مهم است.۱۳۹۶/۰۳/۲۲
هدایت شده از امنیت سایبری
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
تقوای سایبری(۱)
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
اولین نکته برای رعایت تقوا در فضای سایبری:
💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻
✅بر روی هر لینک،کلیک نکنید.
💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻
🆔 @cscuiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحی پیرامون شبکه های اجتماعی
قسمت اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحی درباره شبکه های اجتماعی
قسمت دوم
✅برای بالابردن سواد رسانه ای هم این موارد را حتما در نظر بگیرید
🚨چگونگی تشخیص خبر درست از نادرست
اگر میخواهید توانایی خود را در تشخیص خبر درست از شایعه و خبرهای ساختگی تقویت کنید باید این ۵ پرسش را در هنگام خواندن خبر از خود بپرسید.
۱: خبر را #چه_کسی نوشته است؟
در خبر درست همیشه نامی واقعی از یک خبرنگار یا روزنامهنگار واقعی، که قابلپیگیری باشد بهعنوان مرجع و منبع خبر گفته میشود ولی در خبرهای ساختگی، شایعه یا تبلیغاتی، چنین چیزی وجود ندارد. وقتی نام نویسنده یا گوینده را در خبر میبینید حتماً سرگذشت او را نیز دنبال کنید.
۲: خبر #چه_چیزی میخواهد بگوید؟
خبر واقعی وقتی درباره موضوعی جنجالی باشد معمولاً آن را به نقل از منابع واقعیِ معتبر که قابلپیگیری باشند، میگوید. درحالیکه خبر ساختگی منبع دروغین، نشانی اینترنتی ساختگی، عنوان کلی غیرقابلپیگیری یا با استناد به مطالب مشابه غلطانداز دیگر میگوید که با اندکی کندوکاو و ژرفنگری، نادرستی آن قابلتشخیص است.
۳: خبر #چه_زمانی منتشر شده است؟
حتماً به تاریخ انتشار خبر دقت کنید اگر به کلمههای «خبر فوری» در خبر برمیخورید بیشتر دقت کنید زیرا احتمال ساختگی بودن یا تبلیغاتی بودن آن بیشتر است.
۴: خبر در #کجا منتشر شده است؟
خبر درست و مهم، حتماً در خبرگزاریها و وبگاههای مشهورِ دارای اعتبار نیز منتشر میشود. اگر خبر را برای نخستین بار در شبکههای اجتماعی میبینید باید پیش از بازنشر و فرستادن آن برای دیگران، تلاش کنید تا درستی آن را بیازمایید.
۵: از خواندن خبر #چه_احساسی به شما دست میدهد؟
خبر ساختگی مثل همهی تبلیغات دیگر برای برانگیختن احساس شما طراحی شده است. پس اگر با خواندن خبری بسیار ناراحت شدید، دِرَنگ کنید و نفس عمیقی بکشید. ادعایی که در خبر وجود دارد را دست کم در #سه خبرگزاری و یا رسانهی معتبر تحقیق کنید و سپس تصمیم بگیرید که خبر را ساختگی یا واقعی به حساب آورید. نباید همه چیز را زود باور کرد. هیچ چیزی بهتر از تفکر انتقادی در روبرو شدن با خبر نیست.
اگر ۵ پرسش بالا را در خواندن خبرها رعایت کنید بهتدریج #سواد_رسانهای خود را افزایش میدهید.