eitaa logo
محفل علمی رهپویان
269 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
739 ویدیو
218 فایل
محفل علمی دوستان طلبه (با نگاه نیمه کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛گاهی درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
12.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اطلاعات نوجوانان و جوانان آمریکایی در مورد اسلام، قرآن، حضرت محمد ص، مسلمانان و ... چقدر است؟ بخش اول #⃣ New Yorkers Tell Us About Islam, Muslims, Jihad, Hijab, Jesus And God - part 1 🔹کاری از گروه 877-Why-Islam به Times Square در نیویورک منبع : 🆔 t.me/ThrillOfPeace
33.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ پیاده روی مارش میرا و اربعین (در تهیه ی این کلیپ یکی از دوستان مهندس عزیز، زحمات زیادی را متحمل شد.) منبع : instagram.com/arbaeenglobalcampaign t.me/arbaeenglobalcampaign به نقل از یکی دیگر از دوستان دغدغه مند در عرصه بین الملل: ما بعد از دوران دفاع مقدس، منطقه ی بالکان رو از دست دادیم و زمینی را که بوسیله ی مستشاران مون شخم زده بودیم به دست عربستان و هم دستانش افتاد تا حدی که امروز در راهپیمایی صلح مارش میرا ، سفیر آمریکا براشون صحبت میکنه! الحمدلله این تجربه ی تلخ درسی شد برای ما در سوریه
7.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ پشت پرده سفر رایگان جوانان عراقی به امریکا 🔹دیپلماسی عمومی ای که متولیان فرهنگی از آن غافلند! منبع : 🆔 t.me/Allah4all
::ÚãÇÑåÇ1_183248166.mp3
زمان: حجم: 1.61M
فقط رسانه کم داریم.... نیاز به یک لشکر رسانه ای انقلابی داریم... جهان در انتظار است ... استاد پناهیان
📝این یکی از سیاه‌ترین عکس تاریخ ایران است. 🔹 مردم ایران بر سر روده و کثافت‌های گوسفندی که گوشتش را سربازان انگلیس خورده‌اند 🔸 این عکس در سالهای پایان جنگ جهانی اول(1297ش)، در اطراف شهر بیجار گرفته شده است. قوای انگلیس که از سمت ترکیه و سوریه وارد ایران شده اند و به سمت تهران در حرکت اند، گوسفندی را برای طبخ غذای سربازان انگلیسی سر بریده‌اند. 🔸 قصاب، امعاء و احشاء گوسفند را دور انداخته و مردم گرسنه برای برداشتن آن هجوم آورده اند. نسخه ی اصلی این عکس در موزه ی یادبود قربانیان جنگ در استرالیا نگهداری می شود. 🔸 کتاب قحطی بزرگ نوشته ی دکتر محمد قلی مجد به نقش انگلیس در قحطی بزرگ پرداخته و ثابت می‌کند که انگلیس با خرید عمده گندم و مواد غذایی داخلی، کوتاهی از وارد کردن آذوغه از هند و عراق، منع وارد کردن مواد غذایی از ایالات متحده و پرداخت نکردن درآمدهای نفتی ایران بر شدت قحطی مصنوعی افزود. 🔹در این بهم ریختگی کشور که در آغاز بواسطه ترس از ویروس سرماخوردگی ایجاد شده بود با تزریق واکسن ها و داروهای مشکوک یک قتل عام بزرگ اتفاق افتاد که قریب نیمی از جمعیت کشور از بین رفتند. ✍️بیداری ملت @bidariymelat
🔴 پشت پرده ستاد کرونا چه خبر است/ افزایش قدرت کرونا در ایران پس از کارآزمایی/ ایران موش آزمایشگاهی شده؟! دکتر زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت با اشاره به اینکه مجلسی‌ها را به ستاد کرونا راه نمی‌دهند، از وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در توییتر ۵ سوال پرسید و نوشت: ۱- چرا ۲۷ درصدنمونه های تحقیقات بالینی سازمان بهداشت جهانی مربوط به ایران است که تنها ۱ درصدازمبتلایان جهانی کرونا را دارد؟ ۲- چرا کشوری که به شدت تحریم دارویی است، در پژوهش های ناشناخته بر روی سلامت، در ردیف اول قرار میگیرد؟ ۳- چرا تجربه تلخ اعتماد به سازمان های ظاهرا جهانی در حوزه جمعیت را دوباره با کرونا تکرار میکنیم؟ ۴- چرا ترکیب ستاد ملی مبارزه با کرونا و نحوه تصمیم سازی آن شفاف نیست؟ ۵- چرا از نمایندگان ملت در مجلس هیچکس عضو این ستاد نیست و از درون آن خبر ندارد؟ بله! مردم باید ماسک بزنند اما کسانی که به بهانه کرونا معیشت و سلامت مردم را معامله میکنند باید ماسک از چهره بردارند! با جیب مردم بازی کردید با جان مردم بازی نکنید! سلامت مردم بازیچه نیست!
❓معنای انشایی که در صیغ عقود قصد میکنیم با معنای انشاء در امر و نهی چه فرقی دارد؟
GHODS 129.mp3
زمان: حجم: 18.77M
🔸نکته ای دقیق : ❓اعتبار عقلی و اعتبار عرفی چه تفاوتی دارند؟ ❓آیا تمامی اعتبار ها، امری صرفا ذهنی هستند؟ پاسخ : از دقیقه ۵ الی ۱۲ صوت ۱۲۹ بدایه استاد رحیقی حفظه الله
هدایت شده از بیداری طلاب
99heydari.mp3
زمان: حجم: 9.45M
🎙نکات مهم استاد ابوالقاسم علیدوست در نقد جناب سید کمال حیدری ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔅مهارت های مورد نیاز ما ... راهنمای تحصیل واسطی حفظه الله
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
⭕️ شبهه دیگری از جناب عبدالکریم سروش درباره دین و روحانیت بسم الله الرحمن الرحیم ان الذین یکفرون بالله و رسله و یریدون ان یفرقوا بین الله و رسله و یقولون نؤمن ببعض و نکفر ببعض و یریدون ان یتخذوا بین ذلک سبیلا اولئک هم الکافرون حقا و اعتدنا للکافرون عذابا مهینا شبهه دیگری که جناب عبدالکریم سروش مطرح می‌کند؛ درباره دین و روحانیت است و میگوید: «روحانیت فقه پوسیده را ابزار قدرت قرار داده و دین را از نقش آفرینی اصلی خود باز داشته است تنها الهامی که از دین گرفته‌اند این است که احکام جزایی (قصاص، دست بریدن، سنگسار و...) را وسط جامعه بیاورد.» ایشان در این عبارت چهار ادعا را مطرح کرده است: اول اینکه فقه پوسیده است و دوم اینکه روحانیت با فقه پوسیده ابزار قدرت ساخته است سوم اینکه روحانیت دین را از نقش آفرینی اصلیش بازداشته است و چهارم اینکه تنها الهامی که روحانیت از دین گرفته آوردن احکام جزایی در جامعه است؛ هر چهار ادعای سروش محل تأمل است: ادعای اول اینکه فقه پوسیده است پاسخ این است که به چه دلیل فقه پوسیده است آیا منصفانه است که پشت سر هم ادعاهای بی دلیل ارایه کنند. فقه شیعه مبتنی بر اجتهاد در قرآن و سنت است اجتهاد به تعبیر اقبال‌لاهوری موتور محرک تشیع است. اجتهاد اجازه نمیدهد که فقه پوسیده شود. فقیهان در طول تاریخ با روش اجتهاد، مرتب مسائل جدید را با قواعد اصولی و قواعد فقهی پاسخ می‌دهند این که می بینیم امروز فقه پزشکی، فقه بانکداری، فقه مالیات، فقه سیاسی، فقه فرهنگ و سایر فقه های تخصصی در حوزه علمیه شکل گرفته، نشان از فقه اجتهادی پویا دارد و به هیچ وجه پوسیده نیست. ادعای دوم اینکه فقه، ابزار قدرت سیاسی قرار گرفته است؛ پاسخ این است که این مطلب چه اشکالی دارد وقتی قوام حکومت سیاسی به قوانین اجتماعی آن است؛ قوانین اجتماعی در حکومت اسلامی نیز برگرفته از احکام فقهی و مبتنی بر اجتهاد است. پس همانگونه که قوانین هر حاکمیتی، ابزار قدرت آنها است؛ قوانین اجتهادی نیر ابزار قدرت حکومت اسلامی در ایران است. ادعای سوم این بود که روحانیت، دین را از نقش آفرینی اصلیش بازداشته است. این سخن هم ناتمام است چون حقیقت اسلام عبارت است از عقائد و احکام شرعی و اخلاق اسلامی؛ به هیچ وجه روحانیت تنها بر احکام شرعی بسنده نکرده و بر عقائد و اخلاق اسلامی نیز تاکید دارند. پیش فرض جناب سروش از ادعایش این است که احکام شرعی بخشی از حقیقت دین نیست لذا این گونه درباره روحانیت و نقش آفرینی دین سخن می گوید. حال از ایشان سوال می‌کنیم که نقش‌آفرینی اصلی دین چیست؟ پاسخش طبق سخنان دیگرش، این است که نقش آفرینی دین در تجربه دینی یعنی احساس دینی است این ادعا قطعاً باطل است چون نقش‌آفرینی اصلی دین، موحد شدن و تقرب به خدا از طریق عقاید و احکام شرعی و اخلاق شرعی است علاوه بر اینکه گسترش مناسک حسینی در تقویت تجربه دینی مومنان بسیار موثر است و اما عجیب این است که جناب سروش با همین هم مخالفت می کند. ادعای چهارم این بود که روحانیت تنها احکام جزایی مانند قصاص و دست بریدن و سنگسار و غیره را از دین الهام گرفتند؛ این هم نسبت ناروایی است که به روحانیت می دهد. روحانیت تاکید بر جریان سه ساحت دین اسلام یعنی عقائد و احکام و اخلاق در جامعه است و احکام جزایی هم بخشی از دین به شمار می آید. اگر سروش این مطلب را قبول نداشته باشد مصداق نؤمن ببعض و نکفر ببعض می‌شود و مشمول آیات سوره نساء می گردد که خداوند سبحان ایمان به بعض دین و کفر به بعض دین را مصداق کفر می شمارد. و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍ عبدالحسین خسروپناه حوزه علمیه قم چهار آبان ۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir