eitaa logo
محفل علمی رهپویان
244 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
704 ویدیو
205 فایل
محفل علمی دوستان طلبه (با نگاه نیمه کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
رسالت حوزه علميه در گام دوم انقلاب اسلامي قسمت اول.mp3
34.57M
🎤احمدحسين شريفي 🔴نشست علمي «رسالت‌هاي حوزه علميه در گام دوم انقلاب اسلامي» 🔸قسمت اول: ارائه بحث 🔸تاريخ برگزاري: 11/ 9/ 1399 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹
7462.pdf
1.26M
بیانات آیت الله شب زنده دار طی 27 جلسه  در ابتدای درس خارج فقه ایشان منبع: سایت جامعه مدرسین https://www.jameehmodarresin.org
🔸🔹🔸🔹🔸🔹﷽ 🔰آمـــــار کـــــانال:🔰 ♨️ ۵۲ اســـتاد ♨️ ۲۴۶ تدریس ♨️ بیش از ۲۶۹۲۰ جلسه 🔰قابل‌توجه‌عزیزان:🔰 💥 انتشار مطالب با ذکر نشانی کانال، بلامانع می باشد. 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰فهرست جزوات:🔰 ─━⊱دروس سطح حوزه⊰━─ ─━⊱دروس خارج حوزه⊰━─ ─⊱دروس‌متفرقه‌ی‌حوزوی⊰─ 🔰جـــــــــــستجو:🔰 ─━⊱براسـاس‌ نام‌ استاد⊰━─ ─⊱براساس‌ عنوان‌ تدریس⊰─ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰راهـــــــــــنما:🔰 💻 تایپ شده ✍🏻 دست‌نویس ♻️درحال‌تکمیل 🖇نیازمندتکمیل 👈🏻مشاهده‌ی: آخرین به‌روزرسانی‌ها پرسش‌های متداول جداح 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 @Jadah18
هدایت شده از روزنه
توئیت اهانت آمیز نسبت به علمای نواندیش قم 🔻سریال را پایانی نیست انگار! ⭕️آقا اصلا شما علامه دهر، آخر علم روز، دانشمندترین حوزوی حال حاضر، آخر این چه جور حرف زدنی است بنده خدا! مایه آبروریزی در بین دانشگاهیان نیست؟! @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
بررسی-و-نقد-کتاب-تاریخ-سیاسی-اسلام-رسول-جعفریان.pdf
7.25M
💥بررسی و نقد کتاب تاریخ سیاسی اسلام 🔻نویسندگان: حسام الدین خلعتبری، محمد ادیبی مهر، محمدحسین خوانین زاده، لطفعلی مهری. نشریه آفاق دین، شماره ۴، ۱۳۹۰، صص ۹۵_۱۳۴. @rozaneebefarda
هدایت شده از خیابان انقلاب
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تحلیل_تصویری 🔴 پاسخ دندان‌شکن به مقام سابق رژیم صهیونیستی در یک مناظره زنده تلویزیونی درباره شهید فخری زاده 💬 #محمد_مرندی ✅ اگر ایران می‌خواست، سالها پیش بمب اتم را می‌توانست بسازد. #بین_الملل ➖➖➖➖➖➖➖ 📡 بهترین تحلیل‌های روز را در خیابان انقلاب بخوانید.👇 https://t.me/joinchat/AfthPTwgMHGpwWiF7qdfKA
هدایت شده از فکرنوشته ها
استاد یزدانپناه.mp3
1.95M
بیانات استاد یزدانپناه در مورد شهید فخری زاده و مقصر بودن لیبرالها @mostafaizadi
هدایت شده از المرسلات
تاثیر تخیل در کمال انسان.mp3
5.42M
🔊 ♨️ تاثیر قوه متخیله در زندگی انسان ❇️ استاد علی فرحانی ◽️یکی از مسائل بسیار مهم که تاثیر مستقیم در زندگی و در نتیجه کمال بشر دارد، است. ◽️این مساله به قدری اهمیت دارد که بنابر عبارات بزرگان اهل سلوک، فلسفه حرمت نظر بر اجنبیة نیز به خاطر جلوگیری از تخیلاتی است که در امتداد آن به وجود می آید. ◽️این تخیلات به قدری خطرناک است که می تواند کمال یک انسان را به معنای واقعی، مخدوش کرده و او را از سعادت حقیقی باز دارد. ◽️از این رو یکی از راه های کنترل این قوه، مدیریت واردات ذهنی و آنچه انسان با آنها در ارتباط است، نیز مشغولیت های صحیح و پرهیز از بیکاری می باشد. @almorsalaat
هدایت شده از روزنه
7.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 | صوت منتشرنشده شهید فخری‌زاده در مورد رابطه با آمریکا و مذاکره 🔸سازش با آمریکا معنا ندارد/ نمی‌شود به حرف و قول این دیو پلید اعتماد کرد. 🔸با این موجود که خوی گرگ دارد مذاکره کنیم که چه بشود!؟ @rozaneebefarda
هدایت شده از المرسلات
📌 دو ویژگی مهم دستگاه استنباطی امام خمینی: 1⃣مبتنی بر انسان شناسی برین اسلامی 2⃣جامع الاضداد: هم ظاهری و هم متجدد 🔰 استاد علی فرحانی 🔰 تنظیم: احسان چینی پرداز 💠حقیقت این است که نظام استنباطی حضرت امام یک مدرسه اصولی مدرن و جدید است! به این معنا که این نظام به هیچ وجه تنها حاشیه ای بر نظام مشهور نبوده بلکه گاها هیچ شباهتی به آن ندارد. اما از باب اینکه فهم و تصدیق این مدعا متوقف بر شناخت دقیق این نظام است می بایست به صورت جداگانه و مستقل به بررسی دیدگاه های این الگوریتم اصولی پرداخت. 🔹به طور مثال: 💠یکی از ممیزات جدی نظام استنباطی حضرت امام از دیگران نظامات ، توقف آن بر انسان شناسی برین اسلامی است. 💠یعنی امام متناسب با آن نظام فلسفی و عرفانی خود به انسان شناسی اسلامی رسیده و یک الگوریتم اصولی را متناسب با آن تعبیه کردند. این واقعیت در نوع نگاه این دستگاه به ادله و منابع روایی به خوبی خود را نشان می دهد. 🔹توضیح: 💠در واقع آنچه که در انسان شناسی برین اسلامی به وسیله تبیین مساله و بیان می شود اقتضاء دارد هر آنچه که دخلی در سعادت و شقاوت بشر دارد، نگاه شریعت به آن در ادله و منابع ذکر شده باشد. 💠در نتیجه این نگاه ، دغدغه توثیق ادله و منابع برای مستنبط به وجود آمده و متناسب با آن اصلا اکتفاء به ادله کتب اربعه نمیشود. 💠به این صورت نظام انسان شناسی دیدگاهی به فقیه داده که متناسب با آن به دنبال ترسیم بابی به نام می باشد این در حالی است که در بسیاری از نظامات اصولی چنین چیزی یافت نمیشود، اما این نظام اصولی حضرت امام است که به خوبی به این مساله بها داده و آن را پررنگ کرده است. 💠مصداق بارز این دغدغه را می توان در شاگردان حضرت امام هم مشاهده کرد. 💠مثلا حضرت آیت الله مومن به عنوان یکی از شاگردان مطرح حضرت امام ، وقتی در صدد تجمیع ادله می باشند به خطب نهج البلاغه و روایات کتاب تحف العقول استناد کرده و به توثیق این ادله می پردازند. 💠اما در حقیقت آنچه که حضرت امام مطرح کرده اند بسیار فراتر از این بوده تا جایی که جمله سنگین « الاسلام هو الحکومة و الحکام مطلوبات بالعرض» را به دنبال خود دارد. 💠لذا الگوریتم استنباطی که امام تعبیه کرده اند در حقیقت یک دستگاه است. به نحوی که گاها صرف تعبد به الفاظ روایات را نتیجه داده و اجازه خروج از دائره ظاهر روایت را نمی دهد، این در حالی است که گاهی به راحتی- آن هم در حالی که نظاماتی چون نظام آخوند و مرحوم خوئی اجازه تعدی از ظاهر روایت را نمی دهد- الغاء خصوصیت کرده و هیچ تعبد خاصی به ظاهر ندارد. 💠شاهد این مطلب را می توان در باب صلاه مسافر و مساله شطرنج و وقف از حضرت امام به وضوح مشاهده کرد. 💠 به گونه ای که حضرت امام در باب نماز مسافر تعبد به عناوین منصوص در روایات مانند مکاری و من بیته معه و ملاح و ... کرده در حالی که در ادله شطرنج بدون اینکه کوچترین ادات تعلیل یا حتی اِشعاری به علت حکم باشد الغاء خصوصیت می کنند. 💠 لذا آنچه مقصود است، مدرن بودن مدرسه اصولی امام و متفاوت بودن آن با دیگر نظامات است که این حقیقت به خودی خود می طلبد تا این نظام مستقلا مورد بررسی و کاوش قرار بگیرد. @almorsalaat 🔊 صوت بیانات👇👇👇