هدایت شده از نگرشی نو به دین تمدنساز
4_5918238181089610536.mp3
30M
بسم الله الرحمن الرحیم
🎧تفسیر ترتیبی قرآن کریم (21)
🔶استاد معظم حضرت حجة الاسلام والمسلمین واسطی
🔘1399.12.15 * ۲۱.رجب.۱۴۴۲
📌مسجد امام صادق علیه السّلام
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @imamsadegh_mosque
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تفسیر_تمدنی
@mhgolkar
هدایت شده از ساحت اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔺آیا بستن بخت، ماجرایی خُرافی است یا واقعیت دارد؟
👈نسخه باکیفیت: aparat.com/v/YwJNF
___
✔️ «ساحَت اندیشه»؛ ویدئوهای کوتاه در پاسخ سوالات اساسی👇
🔎 @SahateAndishe
هدایت شده از طریق عرفان
✅ عظمت روحی یک مرد
علامه حسینی طهرانی می گوید:
«این حقیر روزی به حضرت استاد عرض کردم: هنوز این تفسیر شریف «المیزان» در حوزههای علمیه جای خود را چنان که باید باز نکرده است و به ارزش واقعی آن پی نبردهاند. اگر این تفسیر در حوزهها تدریس شود و روی محتویات و مطالب آن بحث و نقد و تجزیه و تحلیل بعمل آید و پیوسته این امر ادامه یابد پس از دویست سال ارزش این تفسیر معلوم خواهد شد.
در دفعه دیگری عرض کردم: من که به مطالعه این تفسیر مشغول میشوم، در بعضی از اوقات که آیات را به هم ربط میدهید و زنجیروار آنها را با یکدیگر موازنه و از راه تطبیق معنی را بیرون میکشید، جز آنکه بگویم در آن هنگام قلم وحی و الهام إلهی آنرا بر دست شما جاری ساخته است تعبیر دیگری ندارم. ایشان سری تکان داده میفرمودند: این فقط حسن نظر است؛ ما کاری نکردهایم!»
📚 مهر تابان ص ۷۱
@tareagheerfan
هدایت شده از نورمجرّد
🔸آیا تفسیر المیزان بر اساس فلسفه و عرفان نوشته شده است؟🔸
علّامه آیةالله حاج سیّدمحمّدحسین طباطبائی قدّس سرّه
🌿ما در تفسیر المیزان بر اساس تفسیر آیه به آیه تکیه کردیم؛
🌿و هرگز از فنون دیگر مانند فلسفه و عرفان و کلام و غیر آنها استمداد نجستیم،
🌿و هرگز نظریّات فنّی را و مسلّمات مذهب معیّنی را به آیات کریمۀ قرآن تحمیل ننمودیم.
📚 «سیر و سلوک سبز» ص ۱۸۷
🆔 @nooremojarrad_com
هدایت شده از استاد وکیلی
7.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کلیدی و کاربردی
🎥 تنها و تنها راهکارِ رهایی از همه رذائل اخلاقی...
#حتما_ببینید
☑️ @ostad_vakili | towhid.org
هدایت شده از احمدحسین شریفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶ذلت و خواری رهبر مسیحیان جهان را در برابر یهودیان صهیونیست ببینید!
🔶آیا این فرد را میتوان نماینده حضرت عیسی بن مریم دانست که پس از مبارزهای بیامان علیه طاغوت زمان خود و رهبران متعصب یهودی، آنان با تبانی و نفوذ تلاش کردند که او را به صلیب بکشند؟
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی
بررسی دیدگاه علامه مصباح در باب تحول علوم انسانی.mp3
28.57M
بررسی دیدگاه علامه مصباح در باب تحول علوم انسانی
محمد غروی
حمید پارسانیا
علی مصباح
محمدعلی محیطیاردکان
۱۶بهمن۱۳۹۹
مجمع عالی حکمت اسلامی
#صوت
@hparsania
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🔺 ایمان ابوبکر از نگاه دکتر شریعتی
✔️ دکتر علی شریعتی🔻
1⃣ توحید ابوبکر، بینش حق بین و علمی است
2⃣ یک جهانبینی درست اعتقادی است
📚 کتاب اسلام شناسی، چاپ طوس، ص ۱۵۵
🔰 حاشیه
▪️محمد بن اسماعیل بخاری نویسنده صحیح بخاری در کتاب الادب المفرد نوشته است :
پیامبر اکرم (ص) در مورد ابوبکر فرمودهاند: يا أبا بكر للشرك فيكم أخفى من دبيب النمل. (الادب المفرد، بخاری، ص ۲۶۶).
▪️و همچنین روایت دیگری در کتاب کافی شریف هست که "ما دخل قلب احد منهما شیئ من الایمان" (کافی، کلینی، ج۸، ص ۱۲۵).
هدایت شده از نورمجرّد
🌷معنای لطیف مبعوث شدن رسول خدا صلّی الله علیه وآله در میان أمّیّین🌷
علّامه آیت الله حسن زاده آملی مدّظلّه العالی
🍃 خداوند فرمود: «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ»، نه تنها مردم آن روز أمّى بودند، بلكه هميشه رسول اللّه در ميان أمّيين مبعوث است.
🍃 (اگر) اجتماعى از نوابغ دهر و نوادر روزگار، و صاحبان افكار كه گردنه هاى علمى را گذراندند، مثل فارابيها و كِنديها و شيخ رئيس و علامه حلّى و محيى الدّين عربى و خواجه نصير و ملاصدراها، تشكيل شود، پيغمبر خاتم، در ميان چنين اجتماعى، باز در ميان اميّين مبعوث است.
🍃 اين نوابغ از اشراقات و افاضاتِ منطق وحى رسول امّى، از قوّه به فعل رسيده اند و از اماثل روزگار شدند.
📚«مجموعه مقالات» ص ۷۲ با تلخیص
🆔 @nooremojarrad_com
هدایت شده از المرسلات
tarakome-zonooz-zane-shakhsi-ya-noei.mp3
4.39M
🔊#روش_شناسی_اجتهاد| روش تراکم ظنون بر مدار ظن شخصی است یا ظن نوعی؟
🌀استاد علی فرحانی
⭕️در این بیانات نکات مهمی پیرامون روش تراکم ظنون شیخ انصاری (ره) و همچنین تفاوت های آن با روش محقق خوئی بیان شد. همچنین بیان شد که بر اساس دیدگاه امام خمینی (ره) نباید در علوم انسانی جدید از روش اجتهاد جواهری فاصله بگیریم. آنچه که امروز تغییر کرده است، موضوع شناسی است اما دستگاه استنباطی باید همان فقه جواهری باشد.
📌گزیده ای از درس #لاضرر، 99/12/20
#پای_درس_استاد #در_مدرسه_امام_خمینی #اصول #فقه
@almorsalaat