eitaa logo
محفل علمی رهپویان
244 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
704 ویدیو
205 فایل
محفل علمی دوستان طلبه (با نگاه نیمه کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمدحسین شریفی
4_5850263546172017037.mp3
15.25M
🎤نقد سخنان دکتر الهی قمشه ای درباره فقه و موسیقی ✅«کليپي از جناب دکتر الهي قمشه‌اي در نقد برخورد فقهاي شيعه با موسيقي منتشر شد که جناب استاد شريفي چند سال قبل در ضمن سخنراني‌هايي که با عنوان سبک زندگي اسلامي و هنرهاي بي‌کلام انتقال پيام داشتند، به نقد آن پرداختند. 🔴توجه داشته باشید که ابتدا سخنان و شبهه دکتر حسین الهی قمشه ای پخش میشود و در ادامه صوت سخنان و نقد دکتر احمد حسین شریفی پخش میشود. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
4_5861462918209472286.mp3
33.19M
🔸 اسلام، هنر ، موسیقی 🎤استاد شریفی جلسه اول _ سال ۱۳۹۸ استاد به معنا و قدمت و فلسفه و کارکردهای موسیقی در نگاه حکما پرداخته اند و نظر فقهای امامیه (متقدمین و متاخرین) را نیز بیان فرمودند و در پایان چند روایت درباره نگاه اسلام نسبت به غناء ایراد فرمودند. https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/1209 چنانچه فرصت کمی دارید، از دقیقه ۱۰ تا ۲۵ را از دست ندهید.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈• لينك هاي ذيل مربوط به رقابت هاي علمي نخبگاني در قسمت ثبت نام هاي سايت حوزه علميه خراسان شروع ثبت نام : ۱۵ تیر ۱۴۰۰ 💠رقابت علمی نخبگانی فقه و اصول ارتباط با دبیر اجرایی جناب حجت الاسلام علی صادقی از طریق پیام رسان ایتا با آیدی @feqh_shia •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈• ۱. المپياد علمي نخبگاني فقه و اصول سطح یک https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1619 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈• ۲. المپياد علمي نخبگاني فقه و اصول سطح دو https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1620 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈• ۳. المپياد علمي نخبگاني فقه و اصول سطح سه https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1621 💠رقابت علمی نخبگانی کلام اسلامی ارتباط با دبیر اجرایی جناب حجت الاسلام حمیدرضا کامل نواب از طریق پیام رسان ایتا با آیدی @alklam •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈• ۴. المپياد علمي نخبگاني كلام سطح یک https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1614 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈• ۵. المپياد علمي نخبگاني كلام سطح دو و سه https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1616 💠رقابت علمی نخبگانی ادبیات عرب ارتباط با دبیر اجرایی جناب حجت الاسلام برادران از طریق پیام رسان ایتا با آیدی @Abkh_110 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈• ۶. المپياد علمي نخبگاني ادبيات عرب سطح یک https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1617 💠رقابت علمی نخبگانی منطق و فلسفه ارتباط با دبیر اجرایی جناب حجت الاسلام حسینی سی سخت از طریق پیام رسان ایتا با آیدی @Kh_philosophy •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈• ۷. رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۱ (منطق مرحوم مظفر) https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1622 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈• ۸. رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۲ (بدایه الحکمه) https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1623 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈• ۹. رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۳ (نهایه الحکمه) https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1624 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈• کانال اخبار رقابت علمی نخبگانی 🆔️.https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• کانال معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: 🆔️ @howzehamozesh
💠 مشاهده اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آیت الله رشاد (تمام پژوهشکده ها و گروه های علمی زیر شاخه )👇 http://iict.ac.ir/aezayeheyatelmi/ 💠 پژوهشکده‌ها وگروه‌های علمی پژوهشگاه عبارت‌اند از: حکمت و دین‌پژوهی: معرفت‌شناسی، فلسفه، کلام، عرفان، منطق فهم دین و تفسیر تخصصی علوم انسانی؛ فرهنگ و مطالعات اجتماعی: تاریخ و تمدن، فرهنگ‌پژوهی، مطالعات انقلاب اسلامی، ادبیات اندیشه، و غرب‌شناسی؛ نظام‌های اسلامی: اقتصاد، فقه و حقوق، سیاست، اخلاق، و مدیریت اسلامی؛ دانشنامه‌نگاری دینی: در راستای تولید دانشنامه‌های مرجع و بین المللی با عناوین: امام علی(ع)، فاطمی(س)، قرآن‌شناسی، و نبوی(ص). 💠همچنین مراکز علمی وابسته به پژوهشگاه عبارت‌اند از: مرکز مطالعات پیشرفت و تمدن کانون اندیشه‌ی جوان؛ مرکز مطالعات و فعالیت‌های فضای مجازی؛ مؤسسه‌ی پیوست‌نگاری فرهنگی افق. مرکز رشد علوم انسانی اسلامی هم‌اکنون یک قطب علمی با نام «فلسفه‌ی دین اسلامی» با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پژوهشگاه فعالیت می‌کند. نیز سه مجله‌ی علمی با نام‌های «قبسات»، «اقتصاد اسلامی»، و «حقوق اسلامی»،  یک مجله دارای اعتبار علمی- پژوهشی از مرکز مدیریت حوزه علمیه‌ی قم با نام «ذهن»، یک مجله‌ی تخصصی با نام «کتاب نقد»، و دو مجله‌ی فرهنگی با نام «زمانه» و «حاشیه»، در پژوهشگاه و مراکز علمی وابسته تهیه و منتشر می‌شود. تا کنون بیش از دویست اثر چاپ‌شده‌ی پژوهشگاه به زبان‌های اصلی دنیا ترجمه شده... 💠همکاری های علمی پژوهشی 👇👇 https://iict.ac.ir/hamkari/ علمی
دوره تابستانه سال ۱۴۰۰_۱۴۰۱ (دوره اختبار) استاد صدر حسینی (مدیر موسسه) موسسه فقه و علوم اسلامی (منسوب به مقام معظم رهبری)
محفل علمی رهپویان
دوره تابستانه سال ۱۴۰۰_۱۴۰۱ (دوره اختبار) استاد صدر حسینی (مدیر موسسه) موسسه فقه و علوم اسلامی (منس
دوره تابستانه سال ۱۴۰۰_۱۴۰۱ (دوره اختبار برای طلاب جدید الورود) موسسه فقه و علوم اسلامی (منسوب به مقام معظم رهبری) استاد صدر حسینی (مدیر موسسه) ◀️اهداف این دوره تابستانه : آشنایی با موسسه و اهدافش دانش افزایی ◀️اهداف موسسه : مجموعه ای پاسخگوی نظام جمهوری اسلامی اولویت را با فقه قرار دادیم و در آینده رشته های دیگر ان شاءالله. هدف اصلی فقه تخصصی است (یعنی دروس قبلش، مقدمه تخصص است) ◀️شرایط طلاب : -از اول درس خارج، بین ۱۰ تا ۱۵ سال ممحض در کار علمی در زمینه فقه های مضاف می شوند و هیچ برنامه ای ندارند: اگر هدف شما فاضل شدن و ارائه خدمات تبلیغی و تدریس و.. است، اینجا نیایید. اینجا یک فعالیت خاص دارید: و آن فعالیت علمی در زمینه فقه های مضاف است. بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال درس خارج که متخصص شدید ، کارتان تمام نشده، تازه بایستی در زمینه تخصص خود فعالیت کنید و تولید علم داشته باشید. ان شاءالله . -استعداد فوق العاده لازم نیست اما استعداد خوب لازم داریم. -تلاش مهمتر از استعداد است : روزانه حداقل ۹ ساعت کار علمی لازم است؛ کسیکه خسته میشود، به اینجا نیاید. گعده کردن حقیقی و مجازی(حتی در جهت کارهای فرهنگی) شما رو از کار علمی در اینجا باز میدارد. -مسیر طلبگی یعنی حرکت بر اساس یک اعتقاد و تعهد دینی ، بایستی راه را شناخته باشید و باور کرده باشید. ذات نایافته از هستی بخش ، کی تواند که شود هستی بخش. طلبه ای که شبهه اعتقادی دارد یا نسبت به نماز کوتاهی میکند، اولویت باآنهاست. بایستی معنویت برای شما اهمیت داشته باشد. -مسائل اخلاقی و روابط اجتماعی با دیگران مهمه ، به فکر تربیت خود باشد. -نظم و انضباط در برنامه ها، درسته موسسه نوپاست اما برنامه ها رو افراد با تجربه ریخته اند. پیش مطالعه و مباحثه لازمه. استاد را دلگرم کنید و بروز دهید. با نشاط بودن. -نظام درسی خارج ، مشارکت فعال است، طلبه درس را ارائه میدهد. -پژوهش : اینکه طلبه ی درس خارج یک نوشته ندارد خوب نیست. هر درسی که میروید یادداشت کنید بصورت روان. رسانه مکتوب علاوه بر رسانه شفاهی لازمه. ما در حوزه ناقد داریم و نظریه پرداز کم داریم؛ قدرت به تفصیل درآورن اجمالات ذهنی را تقویت کنید. در دوره ماهی یکبار/ دو ماهی یکبار مقاله ارائه میدهید و دوستان تان آنها را می خواندند. امسال ده شماره مجله چاپ شده که تمام آنها تولیدات حین درس طلاب دوره تخصصی بود. -در دوره کرونا دروس را مجازی _ حضوری میکردیم تا آسیب علمی کمتر شود. خودتون هم نقش مهمی دارید در کاهش این آسیب. -نشاط جسمی روحی : ورزش ان شاءالله بتوانیم حافظ خون شهدا باشیم و بعنوان سربازان انقلاب تلاش کنیم. (موسسه) جهت استماع صوت 👇 https://mfos.ir/%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%84%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c-1401-1400/
Madrese-tabestaneh - Sadr14000319 .mp3
8.15M
💠افتتاحیه مدرسه تابستانه موسسه عالی فقه و علوم اسلامی 19 تیر سال 1400 🎙 استاد صدر(مسؤول موسسه) (این جلسه با جلسه دوره اختبار که سابق در کانال قرار گرفت متفاوت است)
محفل علمی رهپویان
💠افتتاحیه مدرسه تابستانه موسسه عالی فقه و علوم اسلامی 19 تیر سال 1400 🎙 استاد صدر(مسؤول موسسه) (ای
🔸بیانات مقدماتی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای صدر، ریاست محترم موسسه عالی فقه و علوم اسلامی در مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانه. 19 تیر سال 1400 ▫️ما دیر شروع کردیم و الان نیاز به افرادی داریم که بلدیزر وار کوه های پیش رو را خراب کنند و در رقابت با غرب، جلو بزنیم. در تمامی مسائل روز بایستی پاسخ داشته باشیم. در گذشته هم اعلمیت در برخی ابواب موجود بوده اما بحث تخصصی شدن فراتر از این است. احکام فقهی ما نظامات اجتماعی را ارائه نمیدهد ، لذا ما هم که بخواهیم مثلا مشاور شویم، از مطالب غرب استفاده خواهیم کرد و سکولار میشویم. کار ما در تخصصی کردن فقه ، فقط کسب حجت شرعی(اماره یا اصل) و حکم ظاهری نیست، ما باید به دنبال کشف حکمی باشد که مطابق مصلحت و مفسده های واقعی باشد. حداقل دنبال اماره باشیم. نقش اصول عملیه کمرنگ خواهد بود، باید ساز و کار جدیدی ایجاد کنیم که ما را به امارات جدید برساند مثل سیره و بنای عقلا ▫️رابطه ما با دانش های جدید : آنها اولا هدف گذاری میکنند و موضوعات و مسائل را کشف میکنند و بعد راه حل میدهند ، ما میتوانیم در قدم اول : با موضوعات و مسائل جدیدی که آنها کشف کرده اند آشنا شویم ، ببینیم کدامیک از نظامات درسته (مثل آغاز انقلاب) و کجای آن به اصلاح نیاز دارد (عمیق تر از کار شورای نگهبان ). قدم دوم : به جای برخورد موردی، کل نظامات را تحلیل کنیم. ببینیم چقدرش را میتوانیم بپذیریم و چقدرش را میتوان با دین خود همخوان کنیم. قدم سوم : طراحی نظامات از پایه : ممکنه ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال طول بکشد. آیا این کار فقط فقیه است؟ یک نظر این است که بله ولی یک نظر اقرب به واقع میگوید فقها حضور و نظارت داشته باشند، کار نظام سازی را متخصصین مسلمان انجام دهند. حوزه ها باید نقش جدی ایفا کنند ، باید موضوعات رو عمیقا بشناسند، در همین قدم اول ما نیاز به کار داریم. پدیده های امروز مثل گذشته نیست، پیچیده شده است. در اقتصاد ، در فرهنگ ، در رسانه و... ▫️این مسیر را مقام معظم رهبری با احساس نیاز باز کردند تا به حوزه و فضلا و مدیران و برنامه ریزان راهی را نشان دهند که حوزه ها در این مسیر بیشتر پیش روند و الگو بگیرند. تخصصی فقهی اصل صوت 👇 https://eitaa.com/rahpoian/2401
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«الحمدللَّه الذی جعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین و الائمّة علیهم السّلام.» 🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مرحوم استاد در یکی از جلسات (جلسه ۱۲۲) فرمودن که یکی از طلبه ها بهشون گفته بوده "فلسفه را مطالعه کردم دیدم همه اش مغالطه گویی است" استاد فرمودن اون بنده خدا بدون استاد فلسفه را مطالعه کرده بوده [و طبیعی است اینطور چیزی گفته]، فرمودن ده سال اصول فقه می خونیم تا دو کلمه را درست کنیم، تازه اگه بتونیم ،اون وقت توقع دارن فلسفه رو با مطالعه یاد بگیرن؟! اینو عرض کردم که بگم چند سال پیش که بنده بدایه الحکمه رو برای اولین بار شروع کردم(با صوت یکی از اساتید که خیلی مختصر توضیح میدادن، بهتره بگم ترجمه میکردن)، برخی اوقات همین به ذهنم میآمد(که در فلسفه مغالطه میکنن)،گاهی با خودم میگفتم کلا فلسفه رو کنار بذارم، بعدا یکی از عزیزان پیشنهاد استاد رحیقی (ره) رو دادن و الحمدلله چیزکی متوجه شدم و دیدم بار اول برخی چیزا (مثل اعتبار در خارج و اعتبار در ذهن، اشکال اصالت وجود و ماهیت معا ، حدوث ذاتی ، تفاوت وجود ذهنی و موجود فی الذهن و...) رو ناقص و بهتر بگم اشتباه متوجه میشدم! غیر اون طلبه و بنده ، نمونه های دیگه هم هست؛ برخی آقایون که فلسفه خوندن (اما با استاد منتقد فلسفه) به فلاسفه نسبت میدن که اینا میگن همه چیز خداست!! سبحان الله. خلاصه با استاد منتقد خوندن هم کم نمیاره از اینکه بدون استاد بخونیم. خداکنه به برکت این شب ، اشتیاق علمی مون اینقدر زیاد شه که یک کتاب مهم رو دوبار حتی سه بار با استاد بخونیم و خسته نشیم. رحیقی (ره)
بیانات مقام معظم رهبری در جمع اساتید، طلاب و مدیران موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ۱۳_۱۲_۱۳۹۷ اسلامی اصل بیانات👇 https://mfos.ir/didar-rahbari-971213/