eitaa logo
رهپویان
217 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
700 ویدیو
200 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دولت آمریکا، عربستان، انگلیس و فرانسه را غرق می‎کنیم 🔹فرمانده کل سپاه: مقیاس انتقام ما یک نفر نیست. ما همه دشمنان را به فروپاشی می‌کشانیم و دست آنها را از ایران دور و نگاهشان را کور خواهیم کرد و ملت ایران به چیزی کمتر از این راضی نمی‎شود. @TasnimNews
هدایت شده از عنترنشنال | antarnational
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بی احترامی به سرود ملی اینبار توسط بازیکنان تیم ملی بسکتبال قبل از دیدار با چین در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ نه تنها سرود ملی را نمی‌خوانند، بلکه عده ای سرشان را زمین انداخته و یکی هم آن انتهای صف در حال نرمش کردن است! از آنجایی که این روز ها این مسئله به شدت مورد توجه است و قطعه این بازیکنان از اهمیت خواندن سرود ملی آگاه هستند، این ادا ها را قطعا نمی‌توان سهوی دانست و زود تر از اینکه سرود تمام شود رفتند. 🇮🇷 کانال رسمی 👇🏻 @antarnational
هدایت شده از عنترنشنال | antarnational
32.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥 ویدئوگرافیک | نابودی اسرائیل در 3 دقیقه! 🇮🇷 کانال رسمی 👇🏻 @antarnational
هدایت شده از دلداده‌ انقلاب
💢 تصویری از نامه ی شهید حسن طهرانی مقدم به محضر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) ✍ منظور این نامه قطعا موشک هایی مثل سجیل و امثالهم نیست. چون قبلا با سری شهاب به سرعت هایپرسونیک دست یافته بودیم، مشخصا این نامه صحبت از فناوری میکند که سردار حاجی زاده امروز به زبان آورد. مایه خوشحالی و شعف است که فناوری بیش از ۱۰ سال پیش صنایع نظامی ما جنگ های امروزی را حریف است. ╔═"═••⊰💙⊱••═''═╗ @deldadegi:دلدادگی ╚═-═••⊰💙⊱••═-═╝ Iاِنتشار بدون‌ لینڪ=✔️
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 | قیام ملی علیه جنگ ترکیبی 👈 رمز پیروزی و غلبه ایرانی‌طلبان بر ویرانی‌طلبان چیست؟ 🔻 خردادماه ۱۴۰۱ بعد از فروکش‌کردن بحران بیماری همه‌گیر کرونا، مردم در حرم مطهر امام خمینی جمع شده بودند تا با حضور رهبر انقلاب و در سالروز رحلت خمینی کبیر، دوباره پای درس و مکتب امام بنشینند. اما بین سطور و در میان سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اشارات روشنی از طرح‌های در دستورکار دشمن وجود داشت که گویا برای اجرایی‌کردن آن، چشم به یک زمان مناسب بسته بودند: «امروز مهم‌ترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور، امید بستن به اعتراضات مردمی است. امیدشان به این است که بلکه بتوانند با کار روانی، با فعّالیّتهای اینترنتی و فضای مجازی و انواع و اقسام اینها، با پول، با مزدور‌پروری، مردم را در مقابل نظام اسلامی و جمهوری اسلامی قرار بدهند.» ۱۴۰۱/۳/۱۴ 🔹️ ایشان چهار ماه بعد و در بیاناتی که در جمع دانشجویان دانشگاه‌های نیروهای مسلح در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی داشتند، مجدداً به این موضوع اشاره کردند که دشمن از مدت‌ها قبل برای آشوب و اغتشاش و ناامنی در کشور، برنامه‌ریزی کرده بود: «این اغتشاش برنامه‌ریزی داشت؛‌ این اغتشاش برنامه‌ریزی‌شده بود. اگر قضیّه این دختر جوان هم نبود، یک بهانه دیگری درست میکردند برای اینکه امسال در اوّل مهر... در کشور ناامنی درست کنند، اغتشاش درست کنند.» ۱۴۰۱/۷/۱۱ براساس این هشدارها و نشانه‌هایی که جامعه اطلاعاتی کشور آنها را گوشزد کرده بوده است، دشمن برای ایجاد آشوب در پهنه کشور برنامه‌ریزی کرده و از مدت‌ها قبل آماده بود و آنچه او را به طمع انداخت، حادثه‌ای بود که در شهریورماه رخ داد. ♦️گوشه کوچکی از تدارکی بزرگ 🔸️بیانیه‌ مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، در هفته‌های اخیر، ترسیم بخشی کوچک از تدارک بزرگی بود که توسط سرویس‌های امنیتی آمریکایی، اسرائیلی و سعودی، برای مختل‌کردن امنیت در ایران برنامه‌ریزی شده بود. اما دشمن برای دمیدن به شعله آشوب و اغتشاش، برخلاف موارد قبلی تنها به یک ابزار و مجرا تکیه نکرده و همه استعدادها و پتانسیل‌هایش را به میدان آورده بود. اقداماتی برای راه‌اندازی یک غائله سراسری در ایران با هدف جنایت، علیه ملت بزرگ ایران و تمامیت ارضی کشور و زمینه‌سازی برای تشدید فشارهای خارجی که بازی‌گردان و طراح اصلی آن، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود و سرویس اطلاعات خارجی انگلیس، سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد)، سرویس اطلاعات خارجی آل‌سعود و چند کشور دیگر هم، در این جریان مداخله کردند. اما این اقدامات چه بود و به چه شکل طراحی و پیاده‌سازی شد؟ ♦️ انگاره‌سازی و راهبری جریان تحریف 🔹️ مؤسسه اعانه ملی برای دموکراسی و نهادهای وابسته نظیر مؤسسه دموکراتیک ملی، مؤسسه بین‌المللی جمهوری‌خواهی، مرکز آمریکایی برای همبستگی کارگران، بنیاد جامعه باز، خانه آزادی و... بخشی از مؤسسه‌ها و اندیشکده‌هایی هستند که در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران مورد اشاره قرار گرفته اند. مؤسساتی که به‌مثابه مغز متفکر جریان تحریف، وارد عمل شده‌اند. نظریه‌‌پردازی و انگاره‌سازی پیرامون نقش زنان در حوادث پیش روی ایران و تئوری‌پردازی برای اعمال خشونت علیه مردم و مقدسات آنان و هجمه به نیروهای امنیتی، ساخته و پرداخته این به‌اصطلاح اتاق فکرهایی است که نسخه جنگ خیابانی و اغتشاش می‌پیچند. ♦️ آموزش به اغتشاشگران و شبکه‌سازی از آنان 🔸️ "کاری که ۲۵ سال قبل سازمان سیا به‌صورت پنهانی و با جاسوسی انجام می‌داد، امروز ما از طریق مؤسسات و در بستر آموزش انجام می‌دهیم!" این اظهارات صریح مدیر مؤسسه اعانه‌ ملی برای دموکراسی است که بیانگر کارکرد اصلی و پشت‌پرده کار آن‌ها است. 🔍 ادامه👇
🔻دوره تخصصی «آشنایی با مباحث و متون تخصصی مهدویت و آخرالزمان به زبان انگلیسی» مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی بین‌الملل حوزه‌های علمیه، اولین دوره تخصصی «آشنایی با مباحث و متون تخصصی مهدویت و آخرالزمان به زبان انگلیسی» را برگزار می‌کند. عناوین مهم دوره: - آشنایی با اصطلاحات پایه در متون مهدوی و آخرالزمانی انگلیسی - اصطلاحات متون مستشرقان در مورد مهدویت و فرجام‌شناسی - تجارب و تکنیک‌های انتقال معارف مهدوی به مخاطب انگلیسی‌زبان 🔸 شرایط متقاضیان شرکت: ۱. دارای کد طلبگی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ۲. تسلط به زبان انگلیسی، حداقل در حد متوسط (Intermediate) ۳. امکان شرکت حضوریِ دوره در شهر قم 📆 زمان برگزاری: روزهای پنچشنبه سوم، دهم و هفدهم آذرماه
۱۴۰۱
از ساعت ۱۳ الی ۱۷ ❗️شرکت در دوره رایگان است❗️ علاقه‌مندانِ واجد شرایط فوق‌الذکر می‌توانند جهت ثبت تقاضای شرکت در این دوره «نام و نام خانوادگی، کد مرکز مدیریت، میزان آشنایی با زبان انگلیسی و شماره همراه خود» را به آیدی @intlsc در پیام‌رسان ایتا ارسال نمایند و جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۱۳۲۵۰۵-۰۲۵ تماس بگیرند. @sotohaali
هدایت شده از خانه طلاب جوان
37.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بررسی و تحلیل در کشور 🔺 حجت‌الاسلام‌والمسلمین 🔻 نشست سیاسی در جمع 🗓 سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ 🔰 بخش ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 @Abedini 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از خانه طلاب جوان
3⃣3⃣ ✅ جهاد تبیین یعنی قبل از دشمن شما محتوای صحیح را درست کنید .... 🔻 این همه دروغ، خلاف واقع، حرفهای انحرافی، تهمت، برای این است که برای این ذهنِ فعّال [جوان] محتوا درست کند. 🔻 اینکه من مدام میگویم «جهاد تبیین، جهاد تبیین» برای این است. محتوا را شما درست کنید؛ به مسئولین دارم میگویم؛ مسئولین رسانه‌ها، مسئولین امور ارتباطات. قبل از اینکه دشمن، محتوای غلط و انحرافی و دروغ درست کند، شما محتوای دارای حقیقت و صحیح را درست کنید، انتقال بدهید به ذهن جوانها. 🗓 ۱۴۰۱/۸/۱۱ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از خانه طلاب جوان
-1310843134_2056571678.pdf
256.7K
بلوای بدویّت مدرن یا کاریکودتای تمدنیتحلیل وحید جلیلی از اغتشاشات اخیر 🔻 کسانی که چهل سال است برای آرزوهای ناکامشان؛ روزشماری می‌کنند و نظام، طبق پیش‌بینی‌هایشان تا به حال، بارها و بارها در دهه شصت، هفتاد، هشتاد و نود سقوط کرده است، چطور می‌توانند به دیگران پُز «واقع بینی» بفروشند و به ما تصویر درستی از واقعیت بدهند؟ 🔻 امروز با دو نظام تحلیلی روبروییم: - یکی که در طی ۴۰ سال گذشته بارها و بارها از فروپاشی و سقوط و نابودی نظام در آینده نزدیک خبر داده - و دیگری که تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار نگرفته و مسیر انقلاب را پیش برده 🔻 با گذشت چهار دهه به راحتی می‌شود دید که کدام یک در توهم بوده و کدام «واقع بینانه‌تر» تحلیل کرده‌اند. 🔻 از اکباتان تا کرج تا دانشگاه؛ خشونتی که در شورش سیاه می‌بینیم دقیقا از سنخ خشونت رضاخانیست. با همان سخافت و سبعیت. نباید از کنار این قضیه به راحتی عبور کرد؛ ما خیلی درباره پهلوی‌ها سکوت کرده‌ایم؛ نه جنایاتشان درست روایت شده و نه مبنا و ماهیت‌شان را خوانش تئوریک کرده‌ایم. این شورش سیاه بمثابه کاریکاتوری از رضاخان؛ فرصت خوبی برای بازخوانی پهلوی‌هاست. 🖇 مطالعه این تحلیل را به مخاطبان توصیه میکنیم. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
⭐️آغاز فعالیت نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس 🌟 با بیش از هشتاد غرفه و حضور ۱۲۰ ناشر فعال در عرصه های ملی و بین المللی (علی ما نقل) با فعالیت ارزشمند غرفه های : فرهنگی لوازم التحریر ایرانی و اسلامی عفاف و حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... فضا و محتوای بسیار عالی فراهم شده است . لطفا به دانش آموزان ، دانشجویان ، نخبگان و بسیجیان اطلاع رسانی نمایید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده نمایند . ساعت فعالیت : ۹ الی ۱۲ / ۱۶ الی ۲۱ تا جمعه مکان : مجتمع امام خمینی ره جنب گلزار شهدا
هدایت شده از جامعه‌شناسی مقاومت
چیستی و نحوه وجود فرهنگ استاد علی‌اکبر رشاد استاد حمید پارسانیا پنج‌شنبه ۲۶ آبان ساعت ۱۵ دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام @hparsania
هدایت شده از استاد وکیلی
27.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا در زمان پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم کنیزان حجاب نداشتند؟ @Ostad_Vakili|towhid.org
رهپویان
چرا در زمان پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم کنیزان حجاب نداشتند؟ @Ostad_Vakili|towhid.org
استاد با اشاره به محور اصلی پاسخ زیبایی دادند. همچنین به دو خیانتی که استکبار جهانی برای ایران انجام داده است اشاره فرمودن.
انا لله و انا الیه راجعون آیت الله حسینی امام جمعه سابق یاسوج به ملکوت اعلی پیوستند. ایشان استاد برخی از دروس سطح استاد حیدری فسائی مدظله العالی بوده اند. جهت شادی روح این عالم بزرگوار و باقی علما و شهدا فاتحه ای نثار نمائیم.
هدایت شده از ایمان مقرب
🔸 آیت الله محمدمهدی شب زنده دار جهرمی عضو فقهای شورای نگهبان در درس خارج خود که در دارالتلاوه حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: شب پنجشنبه در جلسه ای که خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم، ایشان بسیار با آرامش قلب در قبال برخی از دوستان که در جریانات اخیر دغدغه خاطر داشتند و ناراحت بودند، مواجه شدند. رهبر انقلاب با قلبی مطمئن فرمودند: «هیچ مسأله ای نیست ، از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از این فراز و نشیب ها فراوان داشته ایم، امروز جنگ اسلام و کفر است، کفر می خواهد مسلط شود و جلوی پیشروی اسلام و ارزش ها و آرمان های الهی را بگیرد، دشمنان ناراحت هستند و این کارها را انجام می دهند و افرادی هم در داخل دارند اما هیچگونه دغدغه خاطری نباید داشته باشیم.» «اگر به وظیفه الهی خود عمل کنیم خداوند یاری خواهد کرد»، آیت الله شب زنده دار اظهار داشت: همانگونه که توکل به خداوند متعال و ایمان به نصرت الهی در قلب امام راحل وجود داشت در قلب رهبر معظم انقلاب هم وجود دارد. تا وقتی که چنین رهبری وجود دارد که دل به خدا بسته و با توکل الهی کار می کند و قصد و نیت ایشان خالص بوده و با خداوند و اولیای الهی پیوند دارد مسائلی که پیش می آید از بین خواهد رفت که البته برای عده ای هم امتحان خواهد بود. وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «هرکس از دستش کاری برای نصرت اسلام و نظام بر می آید حرام است که سکوت کند و کاری نکند»
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
⚠️ مغالطه ای که در زمان ما از سوی مخالفان روش تحصیل سنتی، بسیار شنیده می شود آن است که ما دنبال تخصص در ادبیات و فقه و اصول و ...نیستیم، لذا نیازی نیست کتاب های عمیق بخوانیم. ما می خواهیم کار تبلیغی کنیم! جواب این مغالطه مرد افکن آن است که کتاب هایی که در روش سنتی، توصیه به خواندن آنها می شود، هرگز برای طلبه تخصص ایجاد نمی کنند، بلکه دلیل خواندن این کتاب ها، آن است که طلبه، اساسی ترین و لازم ترین اطلاعات علوم مختلف را نزد خود داشته باشد، توانایی رجوع به کتب مختلف را تا حد خوبی پیدا کند، و با اندک شبهه ای فرو نریزد و تبلیغش بر اساس علم متقنی صورت بگیرد. 🔺مثال ساده: نقش واژه "السماوات" در آیه: خَلَقَ اللَّهُ السَّماوات ... (عنکبوت/44) ‏مفعولٌ به است. اما جالب اینجاست که بسیاری از نحویون، نقش "السماوات" را مفعول مطلق می دانند! دلیل شان هم این است که مفعول به، یعنی چیزی که حدثی بر او واقع شود، یعنی قبل از حدث، موجود است، مثلا وقتی شما می گویید: قرأتُ الکتابَ؛ یعنی کتابی قبلا وجود دارد، لذا حدثِ قرائت بر او واقع می شود. اما آیا سماوات، قبل از وقوع حدثِ خلقت، موجود است؟ پس افراد شاخصی مانند ابن هشام، فخر الدین رازی، زمخشری، جرجانی، ابن حاجب و ... آن را مفعول مطلق می دانند. حال کدام درست می گویند و تحلیل کدام درست است؟ آیا با امثال کتب ضعیف شده، می توان جواب چنین سوالات بسیار پیش پا افتاده ای را داد؟ (تا چه رسد به مسائلی بس پیچیده تر) ؟ ؟ ————————————- ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺راه ارتباطی: @hm1370 🔹کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 🌐mirath.blog.ir
رهپویان
⚠️ مغالطه ای که در زمان ما از سوی مخالفان روش تحصیل سنتی، بسیار شنیده می شود آن است که ما دنبال تخصص
📚Mirath: راه حلی از مرحوم رضی: قال الرضى: قوله: «ما وقع عليه فعل الفاعل»، ... يريد ما وقع عليه، أو جرى مجرى الواقع، ليدخل فيه المنصوب في: ما ضربت زيدا، و أوجدت ضربا، و أحدثت قتلا، فكأنك أوقعت عدم الضرب على زيد، و كأن الضرب كان شيئا أوقعت عليه الايجاد. راه حل های متفاوتی در حل این مسئله گفته شده است. برخی توسعه در مفهوم مفعول به ایجاد نموده اند (*)، برخی راه حل های کلامی و فلسفی ارائه داده اند تا تعریف مفعول به بر آن صادق باشد، و برخی قائل به مفعول مطلق شده اند (خلقی که آن خلق، سماوات است=مفعول مطلق نوعی). اینکه طلبه با مطالعه و مباحثه و تفکرات خود، چه راهی را برگزیند یا چه بسا راه حل های جدیدی را ابداع نماید، ارزش مند است. اینکه کتب قدیمی مالامال از دیدگاه ها و تفکرات مختلف اند، ویژگی برتری این کتب است که متاسفانه کتب امروزین کمتر واجدِ آنند و طلبه را بسیار خام بار می آورند و فقط حفظیات به او تزریق می نمایند. لذا نام سنتی و قدیمی، رهزنمان نشود. اتفاقا پرورش افکار و قوت فهم، در کتب قدیمی ایجاد می شود. منافاتی هم با بررسی نظریات جدیدتر ندارد. برگرفته از همان کانال
هدایت شده از اخبار سوریه
❇️ درخواست صریح نظام: عوامل تحریک مردم در سیستان و بلوچستان باید عذرخواهی کنند 🔹در پی ویرانگری‌های صورت گرفته توسط عبدالحمید اسماعیل‌زهی که با تحریک گروهی از ساکنان سیستان و بلوچستان صورت گرفت و بهره‌برداری دشمن از این اقدامات یک هیات بلندپایه از طرف فرماندهی کل قوا راهی این استان شد از نزدیک حوادث روی داده را پیگیری‌ کند. محمدجواد حاج علی اکبری رئیس هیئت اعزامی از سوی رهبر انقلاب در سفر به زاهدان پس از حضور در این شهر امام جماعت مسجد مکی (ضرار) زاهدان را به همراه گروهی از علمای اهل سنت را به حضور پذیرفت. 🔹عبدالحمید اسماعیل‌زهی در ابتدای این جلسه اقدام به دادن گزارش به فرستاده رهبر انقلاب کرد و تلاش کرد تا به هر شکل ممکن تحریکات و اقدامات خلاف قانون خود را به نوعی ماستمالی کند! او در حرف‌هایی که زد به گونه‌ای ماجرا را توصیف کرد که انگار حکومت و نیروهای امنیتی در ماجراهای پیش‌آمده مقصر هستند اما آنچه که به او و اطرافیانش ابلاغ شد بسیار اهمیت دارد. چه اینکه این موارد با احترام کامل به او به عنوان «عائله» جمهوری اسلامی ابلاغ شد تا از این به بعد حواسش را کامل جمع کند. گسیل یک هیات از طرف عالی‌ترین مقام نظام را می‌توان نوعی اتمام حجت محترمانه و حساب‌شده به شمار آورد تا بعداً کسی گلایه نکند. آنچه در ادامه می‌آید، مهمترین نکات اعلامی است: 🔻خواسته مقام معظم رهبری این بود تا بر اساس آنچه از واقعیت‌ها به دست می‌آید عمل شود که بررسی‌ها صورت گرفت و حاصل آن در شورای عالی امنیت ملی جمع بندی و تصمیماتی اتخاذ گردید. تصمیمات اتخاذ شده ناظر به همان بررسی‌ها بود و در خصوص آنچه در زاهدان و برخی شهرهای دیگر اتفاق افتاد باید نگاه ما کمی جامع‌تر باشد. بر اساس نظر صریح مقام معظم رهبری افرادی که بی‌گناه مورد اصابت قرار گرفته‌اند از نگاه ایشان شهید و کسانی که بی‌گناه مجروح شده‌اند جانباز و در بنیاد شهید دارای پرونده خواهند شد. 🔻در این میان با افراد یا کسانی که به امنیت خدشه وارد کرده و جرمی مرتکب شده‌اند مماشات نخواهد شد و باید مجازات و محاکمه شوند زیرا امینت جامعه خط قرمز همه نظام‌هاست و تحت هیچ شرایطی مقام معظم رهبری اجازه نمی‌دهند حقی ضایع شود و نظر ایشان رسیدگی بر اساس موازین حق است. قضایا به شکل روشن در مراکزی که مسئول رسیدگی‌های فنی و قضایی هستند بررسی می‌شود همان‌گونه که در بخش مقدماتی کار تشخیص‌ داده شده و جابجایی‌هایی صورت گرفت. 🔻در حوادث اخیر استان غیر از افرادی که به‌‌عنوان‌ مجرم شناخته می‌شوند به لطف و یاری خداوند عدد قابل توجهی از کسانی که تحت تاثیر هیجانات دست به اقداماتی زده‌اند در اولین فرصت آزاد خواهند شد. در ماجراهای اخیر استان کسانی عامل تحریک مردم بوده‌اند و حساب آن‌ها جداست و باید خطایی که در تحریک عمومی مرتکب شدند را اصلاح و عذر خواهی کنند و از این کوتاهی‌های صورت گرفته نمی‌توان به راحتی عبور کرد. 🔻در ماجراهای اخیر بسیاری از روسای طوایف، علما، مسئولین و نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی زحمت کشیدند تا آسیب‌های بزرگتر ایجاد نشود و از این جهت از همه عزیزان تشکر می‌کنیم. انتظار از بزرگترها همین است که در چنین مواقعی آتش فتنه را خاموش کنند به خصوص در استانی همچون سیستان و بلوچستان که مردمانش با روحیه کرامت، احترام ریش سفیدان خود را دارند و جلوی فتنه‌گری‌های دشمن را می‌گیرند. در سطح کشور نیز دشمن با هر اتفاقی به دنبال موج سواری و سوء استفاده بوده که مردم بصیر و انقلابی خط خود را از فتنه‌گران جدا کردند. 🔻نظام اسلامی نسبت به اهل سنت نگاه و سیاست تعریف شده‌ای دارد هر چند ممکن است در این زمینه مطالباتی وجود داشته باشد اما خدمات انقلاب به محیط عمومی اهل سنت در تاریخ بی‌نظیر است و چنین چیزی از گسترش مساجد، مدارس و انواع رسیدگی‌های دیگر مشخص است. اگر مطالبه‌ای وجود داشته باشد قابل مباحثه و پیگیری است و نباید خطاهای فردی را به نام یک سازمان بدانیم و کل مجموعه را زیر سوال ببریم. 🔻اینکه از حوادث و اتفاقات اخیر برداشت مذهبی داشته باشیم صحیح نیست زیرا چنین چیزی اسباب فتنه‌های دیگر خواهد شد. مزیت ویژه سیستان و بلوچستان از نگاه نظام اسلامی مسئله وحدت و زیست مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در کنار یکدیگر است و نباید اجازه دهیم کسی این مهم را به بازی بگیرد. مقام معظم رهبری تاکید دارند که حتی یک نفر هم نباید آسیب بینند و توقع دارند علما، معتمدین و سران طوایف منطقه سنجیده عمل کرده و با آرامش مسائل را پیگیری کنند. باید در برابر گرگ‌هایی که به دنبال آسیب به ما هستند هوشیار عمل کرده و بر اساس مصلحت استان و کشور پیش برویم. @syriankhabar
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
درباره فلسفه نيز بايد چنين كارى صورت گيرد. بايد مكاتب گوناگون فلسفى، اعم از مشّائى، اشراقى و مكاتب فلسفى موجود در دنيا، در حوزه هاى علميه مطرح شود، گرچه در برخى از آنها گرايش‌هاى الحادى وجود داشته باشد، كه در اين صورت بايد مورد نقادى عالمانه و محققانه قرار بگيرد. براى پيشرفت فلسفه، بايد بحث‌هاى فلسفى عمومى تر شود؛ آزادانه در اين مسائل بحث شود، گرايش‌هاى تعصب آميز كنار گذاشته شود و با انصاف، صراحت و شجاعت، در مقام بحث، مسائل گوناگون از ديدگاه‌هاى شرقى و غربى مطرح، مقايسه، تطبيق و نقّادى شود تا بتوانيم فلسفه اسلامى را، به عنوان بهترين فلسفه اى كه براى بشر وجود داشته و خواهد داشت، مطرح كنيم و عقايد مبتنى بر آن را اثبات نماييم. 📔 مباحثی درباره حوزه، علامه @feghheakbar
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
💠 تاریخ حوزه [معاصر] را می توان به سه بخش تقسیم کرد: 1️⃣ دوره اول حوزه همان دوره ممنوعیت منبر و بود. خروجی آن هم امثال مرحوم خوانساری و مرحوم اراکی و راحل بود و با اینکه آن زمان دوره حوزه بود، افراد و شخصیت های و بزرگان زیادی از آن برخاستند. 2️⃣ دوره دوم دوره زعامت آیت الله بود که در آن دوره ایشان ابتکاراتی از قبیل فقه مقارن و طبقات الرجال و.. را به ارمغان آوردند. 3️⃣ دوره سوم حوزه، زمان است که مدیران حوزه باید از این دوره محافظت کنند، درست است که حوزه برای نظام کارهای بزرگی مثل تدوین را انجام داد که یک کار علمی و ارزشمند بود، اما نباید طلاب با استعداد جذب مراکز غیر حوزوی شوند، حوزه نباید کند، طلاب خوش استعداد که می توانند علمای برجسته بشوند نباید جذب جاهای دیگر شوند. 📚 برگرفته از فرمایشات آیت‌ الله (دام عزه) 👈 نکات ـ بیشتر: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4290445439Ccdc991b341 🔰 دوره تخصصی فقه و اصول مدرسه شهیدین قم
جهت حضور مجازی در جلسه لطفا از لینک زیر وارد شوید. ✅ https://b2n.ir/o.ensani @hekmateislami
هدایت شده از رسانه المیزان | Almizan
Talqin_AlmizanMedia.mp3
8.48M
📻 «إسمَع، إفْهَم، یا محمدحسین!» ویژهٔ بزرگداشت علامه‌طباطبایی [۲۴آبان] 🎙صدایی که می‌شنوید مربوط است به خاکسپاری، تلقین، نماز میت و... علامه طباطبایی‹ره› رسانه المیزان؛ رسانهٔ‌اختصاصی‌نشرافکارعلامه‌طباطبایی‹ره› ©️ @AlmizanMedia