eitaa logo
محفل علمی رهپویان
244 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
704 ویدیو
205 فایل
محفل علمی دوستان طلبه (با نگاه نیمه کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
از چند تا از رفقا خواستم سوالای فلسفی کودکان تون رو برام بفرستین لازم دارم. ممنون از عزبزانی که زحمت میکشن. 👈میدونین نحوه ی واکنش والدین با اینطور سوالات حساسیت بالایی داره. در این عکس چیزایی که به ذهنم رسید رو عرض کردم. (اگر شما هم فرصت کردین سوالات فرزنداتون رو بفرستین ، استفاده میکنم)
◼️ نقل است از امام حسن سلام الله علیه: مَن عَبدَ اللّه َ عَبّدَ اللّه ُ لَهُ كُلَّ شَيءٍ هر كه خدا را بندگى كند خداوند همه اشياء را بنده او گرداند مجتبی (بنا بر روایتی) تسلیت باد🖤
رویکرد تحلیلی به فلسفه اسلامی.mp3
29.97M
💠 رویکرد تحلیلی به فلسفه اسلامی 👤 دکتر 02:10 فلسفه تحلیلی چیست؟ 20:16 سوء فهم‌ها درباره فلسفه تحلیلی 22:45 نسبت فلسفه تحلیلی با فلسفه اسلامی 24:40 نسبت خویشاوندی فلسفه تحلیلی با فلسفه اسلامی 29:24 تفاوت‌های فلسفه اسلامی و فلسفه تحلیلی 34:00 مسائل فلسفه اسلامی و فلسفه تحلیلی 49:00 استفاده فلسفه اسلامی از فلسفه تحلیلی 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات ➖➖➖➖➖➖ از بین اساتید فلسفه تحلیلی، استاد مرواید فضای نزدیکتری به ما دارند. حلقه‌ی علمی با طلاب قم داشتند.
HosseiniNasab-14010325-Karvarzi-Manhaji-Darse-Kharej-Osool-Jalase-01-Thaqalain_IR.mp3
16.95M
🔉کارورزی منهجی درس خارج اصول جلسه اول: معرفی اجمالی مسأله خطابات قانونیه و (در مقابل آن) انحلال (با تمرکز بر تنقیح الاصول امام خمینی ره) استاد حسینی نسب (زید عزه) https://eitaa.com/mfalem/139 ————————— 🟣مقدمه اول : مراحل احکام (دربیان آخوند) : ۱. اقتضاء : مصالح و مفاسد : از سنخ "تکوین و هست و نیست" می باشد. ۲.انشاء : جعل های خداوند بر اساس علم به مصالح و مفاسد (جعل کلی بدون بعث و زجر) ۳.فعلیت : 3 تفسیر دارد : اغلب قمی ها: ابلاغ (فقط اقتضاء را تکوینی میدانند) مرحوم آخوند: اراده مولی به بعث و زجر عباد به واسطه نفس نبوی یا بلوی (در مقابل انشا است و جعل ندارد و تکوینی است) 👉 اشکال امام : اباحه حکم است و فعلیت میخواهد ولی در آن بعث و زجر نیست. مرحوم نائینی و خویی و... (نجفی ها): تحقق شروط عامه و خاصه در مکلف خارجی (فقط اقتضاء را تکوینی میدانند) ۴. تنجز : استحقاق عقاب و ثواب : برای جاهل قاصر در شبهه موضوعیه عقابی نیست. اثر وضعی (اقبال و ادبار) برقراره. بعد از آخوند در اینکه اقتضاء و تنجز از مراحل حکم باشد خدشه کردند و گفتند اقتضا مقدمه (و از مبادی) حکم و تنجز اثر حکم است. 🟣مقدمه دوم : متعلق و متعلق المتعلق مثلا در ... سوال : متعلق احکام طبیعت است یا فرد؟ آخوند:طبیعت اما موضوع طبیعی المکلف است یا هر مکلفی جداگانه؟ (ندیدم این سوال را قبل نائینی و اصفهانی) نائینی : انحلال : حکمی که انشاء میشود برای هر مکلفی جعل جداگانه دارد. آقای خویی اینرا پختند. اصفهانی : خطابات : حکم روی طبیعی مکلف رفته و برای همان طبیعی مکلف انشاء میشود. امام اینرا پختند. و... جلسه دوم هم دارد
4_5958685936815442547.mp3
23.23M
🔶پاسخ استاد احمدحسین شریفی (دامت توفیقاته) به سخنان استاد شفیعی کدکنی درباره علوم انسانی اسلامی (صوت اشکالات استاد شفیعی هم پخش میشود) 🔷چند سال پیش استاد شفیعی کدکنی درباره و ورود به این بحث سخنانی را بیان کردند، جناب استاد شریفی در اواخر سال ۱۳۹۹ در این زمینه توضیحاتی را بیان کردند. (بازنشر) 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2829 —————————— ضعفها و نقاط قوت کشور عزیزمان را در لابه لا بشنوید. ممنوع
JQURAN_Volume 56_Issue 1_Pages 107-134.pdf
1.01M
اثبات گستردگی و حاکمیت "نقل لفظ" بر حدیث شیعه در پرتو "کتاب محور" بودن آن نويسندگان: استاد حیدری فطرت (دامت برکاته) آقای علی اکبر انصاری https://eitaa.com/ehya_al_amr/229 ———————————————— از مباحث مبنایی و در
👈یک خانواده ی مومن و تایید شده که تصمیم دارن امسال برای بار اول عازم عتبات شوند، شناسایی شدن. درصورتی که توان بلاعوض ندارین، بنده با ضمانت خودم میتونم قرض الحسنه ی شما رو بصورت اقساط برگردونم خدمت تون. @amin_1409 ۳
استاد وکیلی.mp3
13.56M
✅ صوت های نشست کارکرد عقل و شهود در معرفت دینی؛ با نگرشی انتقادی به دیدگاه‌های سلبی 🎙 صوت استاد عبداللهی پیشتر بارگذاری شده بود. هم اکنون استاد وکیلی 🗓 تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ┄┅══✾☘️🌷☘️✾══┅┄ 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/isin_ir/4813
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴نگرانی‌ها درباره جایگاه علمی ایران؛ 🔸مسؤولیت دشوار وزیر علوم ✍️احمدحسین شریفی 🔹در رتبه‌بندی شانگهای که از مهم‌ترین و معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها است تعداد ۹ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۰۰۰ دانشگاه‌ برتر دنیا حضور یافته‌اند. [یعنی نسبت به سال گذشته (۲۰۲۳) یک دانشگاه کمتر شده است] این در حالی است که ۱۰ دانشگاه از ترکیه و ۱۲ دانشگاه از عربستان سعودی حضور داشته‌اند! (یعنی ما به رتبه سوم منطقه تنزل کرده‌ایم و عربستان جایگاه نخست را از آن خود کرده است.) توجه داشته باشیم که برترین رتبه دانشگاه‌های ایران مربوط به دانشگاه تهران بوده است که بین ۴۰۱ تا ۵۰۰ قرار گرفته است این در حالی است که دانشگاه King Saud از عربستان سعودی با رتبه‌ی 90 در جایگاه اول دانشگاه‌های کشورهای اسلامی قرار دارد، و دانشگاه قاهره (Cairo University ) از مصر با رتبه 400-301 رتبه دوم را در میان دانشگاه‌های جهان اسلام به دست آورده است. 🔹نکته قابل تأمل این است که از ۹ دانشگاه ایرانی، سه دانشگاه علوم پزشکی (تهران، ایران، شهید بهشتی) و سه دانشگاه صنعتی (شریف، امیرکبیر و علم‌ و صنعت ایران) و تنها سه دانشگاه جامع (تهران، تربیت‌ مدرس و تبریز) حضور داشتند. 🔸در رتبه‌بندی شانگهای تنها آن دسته از دانشگاه‌هایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که دارای برندگان جایزه نوبل، برندگان فیلدز مدال، محققان پراستناد و یا مقالات منتشر شده در نشریات نیچر و ساینس باشند. همچنین دانشگاه‌‌هایی که تعداد قابل قبولی از مقالات نمایه شده در نمایه استنادی توسعه یافته علوم و نمایه استنادی علوم اجتماعی داشته باشند را نیز شامل می‌شوند. 🔻«کیفیت آموزش»، «کیفیت اعضای هیئت علمی»، «برونداد پژوهشی» و «عملکرد سرانه»، چهار معیار به کار برده شده در نظام رتبه‌بندی شانگهای است که توسط شش شاخص زیر ارزیابی می‌شوند: ۱. تعداد فارغ التحصیلان برنده جایزه نوبل یا فیلد مدال؛ ۲.تعداد اعضای هیئت علمی برنده جایزه نوبل یا فیلدز مدال؛ ۳. تعداد محققان پر استناد؛ ۴. تعداد مقالات منتشر شده در نشریات نیچر و ساینس؛ ۵. تعداد مقالات نمایه شده در نمایه‌ نامه‌های توسعه یافته علوم و علوم اجتماعی؛ ۶. و عملکرد دانشگاهی با توجه به اندازه سازمان. 🔻متأسفانه همه شاخص‌های بین‌المللی در چند سال اخیر نشان از افول جایگاه علمی برتر ایران در جهان اسلام دارد. برای بازپس‌گیری جایگاه از دست رفته و جای گرفتن در میان برترین‌های دنیا نیاز به اقدامات جهادی در زمینه‌های مختلف داریم. از آن جمله: ۱. تأمین زیرساخت‌های تحقیقاتی، و به روزرسانی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی؛ ۲. تغییر رویکردها در جذب هیأت علمی؛ (سن ۴۵ سال برای جذب هیأت علمی آن هم با حداقل فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه، یک فاجعه علمی است. معتقدم حداکثر سن برای هیئت علمی شدن باید ۳۰ سال باشد) ۳. اصلاح نگرش‌ها نسبت به وظایف هیأت علمی؛ ۴. اجرای دقیق و بدون تبعیض و بدون مسامحه قوانین و آیین‌نامه‌های بالادستی (آیین‌نامه‌های استخدامی، ارتقاء و ترفیع اعضای هیئت علمی). به عنوان مثال، طبق آیین‌نامه‌های مزبور در همه دانشگاه‌ها، هیئت علمی باید ۱۶۰ ساعت در خدمت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه باشد، اما معتقدم هیچ یک از دانشگاه‌های دولتی در ایران به این قانون عمل نمی‌کنند. و کمتر کسی هم جرئت و توان اجرای آنها را دارد. چون مثل شنا کردن در جهت خلاف جریان آب است و بدون نظارت و پیگیری و جدیت مسؤولان ارشد وزارت عتف و سازمان‌های نظارتی امکان اجرای آن وجود ندارد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
♨️🔰 🔴 پذیرش دکتری 1403 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ✅از طریق برگزاری آزمون اختصاصی ✅ویژه طلاب آقا (با مدرک کارشناسی یا ارشد یا پایان نامه مرتبط) ✅رشته های ، ، ، 🔰جزئیات+راهنمای ثبت_نام: https://rihu.ac.ir/fa/page/276 https://eitaa.com/rihu_ac_ir/3832 ———————————— برخی رشته ها در این پژوهشگاه ( ِمعتبر که مناسب دوستداران میتواندباشد)، هر سال ارائه نمیشود و چرخشی است ظاهرا. برخی سالها طلاب خانم هم میگیرند (مراجعه شود به دفترچه های پذیرش سالهای قبل) در اینجا شیوه پذیرش : استاد محوری یعنی...
اما درباره رای نمایندگان و حرف و حدیث های زیادی است که بعضا بدبینانه است (: شرایط منطقه ای ایجاب کرده. پالس مثبت برخی نمایندگان به دولت است. از تاثیرات رئیس مجلس است و...) ان شاءالله همه چیز به خیر و خوبی پیش خواهد رفت. @PoliticalTwitter : در اینجا ظاهرا توییت ها و واکنش های جناح های مختلف منتشر میشه.
اهل علم میتوانند این گونه باشند... مقام معظم رهبری: 🔅اگر کسی مثل ابن سینا در دنیای امروز درس میخواند، کاری میکرد که تا هزار سال دیگر دنیا مدیون او باشد؛ همچنان‌که در آن دوران کاری کرد که هزار سال دنیا مدیون او شد. شناخت مختصر ایشان