#معرفی_مرکزتخصصی
#فقه_تخصصی
#فقه_تربیت
فرصتی برای مشتاقان تربیت در عرصه های مختلف تربیتی
زمان ثبت نام تا 15 خرداد
معرفی مختصر این مرکزتخصصی 👇
https://eitaa.com/rahpoian/4275
کرسی علمی_ترویجی عصرانه علمی:
🔶 پیش نیازهای فقه مضاف: فقه اخلاق 🔶
🎙ارائه دهنده:
حجت الاسلام و المسلمین امیر غنوی دام عزه
سوالات مطروحه در جلسه
1. تعریف فقه الاخلاق و رابطه آن با فقه (10 دقیقه)
2. میزان ضرورت پرداختن به فقه الاخلاق(10 دقیقه)
3. ضرورت، میزان و نحوه تحصیل در فقه واصول برای کار در فقه الاخلاق
4.میزان نیاز به دانشهایی چون فلسفه و عرفان در فقه الاخلاق
5. میزان نیاز به فلسفه اخلاق خصوصا در قسمت فرا اخلاق و اخلاق هنجاری برای کار در فقه الاخلاق (فلسفه اخلاق اسلامی و غربی )
6. میزان نیاز به علوم قرآنی و حدیثی فراتر از برنامه مرسوم حوزه برای کار در فقه الاخلاق
7. میزان نیاز به دانشهایی چون کلام ، تاریخ ، لغت ، تفسیر و دیگر علوم اسلامی برای کار در فقه الاخلاق
8.میزان نیاز به آشنایی با کلمات دانشمندان بزرگ اسلامی (شیعه و سنی)در زمینه اخلاق(بهمراه معرفی منابع)
9.میزان نیاز به آشنایی با کلمات دانشمندان بزرگ غرب در اخلاق (از یونان باستان تا اخلاق کاربردی نوین) بهمراه معرفی منابع
دانلود صوت نشست
#فقه_اخلاق
#فلسفه_اخلاق
#معرفی_کانال عصرانه علمی:
با توجه به گسترش روزافزون ورود طلاب محترم به عرصه فقه های تخصصی و نظر به ترسیم آینده ای روشن در تحصیل و تحقیق در این عرصه نوین دغدغه ها و سوالاتی پیش روی دانش آموختگان قرار می گیرد:
۱. چه پیش نیازهای علمی_مهارتی برای ورود به عرصه فقه های تخصصی وجود دارد؟
۲. وضعیت موجود در هر کدام از دانشهای تخصصی چیست ؟
۳. کارهای انجام شده دارای چه نقاط قوت و ضعفی هستند؟
۴. اجراء فقه در ساحات اجرایی رسمی چه لوازم و مقدماتی می طلبد ؟
و....
جهت پاسخ به این سوالات و روشن شدن مسیر دانش آموختگان گرامی گروه عصرانه علمی سلسله نشستهایی با موضوعات پیش نیازها، وضعیت شناسی و آسیب شناسی ورود به عرصه فقه مضاف برگزار می کند.
حضور در جلسات برای عموم طلاب آزاد است
https://eitaa.com/asranehelmi/938
@asranehelmi
#فقه_تخصصی
هدایت شده از دقایق الحقایق!
🔸چرا آیتالله اعرافی ؟!
🔹پاسخ به برخی اشکالات! (1 از 5)
دوست عزیزم آقای حسین ایزدی نسبت به کاندیداتوری ریاست جمهوری آقای اعرافی نکاتی فرمودند که بنده نیز فارغ از احتمال حضور ایشان در این مسند، جهت تضارب آراء و تولد حرف صواب و روشنشدن برخی ابهامات نکاتی را ناظر به فرمایشات ایشون عرض میکنم:
1- فرموده اند: «عرصه #حکمرانی عرصه پیچیدهای است. تجربه اداره سازمان حوزه، برای اداره کشور کفایت نمیکند. یعنی کسیکه بهترین #مدیر_حوزه بوده باشد، الزاماً بهترین مدیر در سطوح عالی حکمرانی هم نیست، چه برسد به بهترین رئیس جمهور!
نمونهای از جنس مسائل و پیچیدگیهای حکمرانی: مسئله اقتصاد، مسئله صنعت، مسئله تعامل با قوا، مسئله سیاست خارجی، مسئله مدیران اجرایی، مسئله فساد و ابعاد آن، مسئله شناخت دستگاه حاکمه، صدها مسئله دیگر، گذشته از بحرانها و اقتضائات آنی و فوری کلان.
جناب اعرافی همه تجربیات خود را در حوزه داشتهاند. مدیریت 3 مرکز آموزشی و پرورشی حوزوی که البته در سبک مدیریت و موفقیت در همانها هم امکان سخن بسیار است. اما برفرض فقدان هرگونه مشکل مدیریتی، ایشان نهایتاً میتواند گزینه مناسبی برای وزارت علوم باشد، نه ریاستجمهوری!»
پاسخ:
عرصه پیچیده حکمرانی قرار نیست توسط یک نفر سامان پیدا کند! که اگر اینطور بود تقریباً هیچیک از رؤسای جمهور قبلی و نیز هیچیک از کاندیداهای احتمالی مطرح، در مواجهه با این حکمرانی پیچیده قابل طرح نیستند! آنچه از همه شاخصها مهمتر است؛ رئیسجمهور بایستی شخصیتی دارای اندیشه انقلابی، ولایتمدار و پیرو خطوط اساسی نظام و منویات رهبری باشد و در موضوعات تخصصی و پیچیده حکمرانی، با راهبری عرصههای گوناگون، «اندیشه اسلامی» و «نیروی انسانی متعهد متخصص» را بهکار گیرد و از لحاظ این شاخصها آیتالله اعرافی نه بخاطر اینکه بهترین مدیر حوزه بوده و تجربه اداره سازمان حوزه را داشته است بلکه بخاطر واجدیت شاخصهای مذکور برای عرصه پیچیده حکمرانی توانمند بهنظر میرسد. حل مسائل کلان نظام از قبیل اقتصاد، صنعت، سیاست خارجی و... تنها در سایه تبعیت از اوامر رهبری و پیگیری جهتگیریهای کلان نظام قابل سامان است، و در پیچیدگیهای حکمرانی بایستی عقلانیت جمعی و نخبگانی با قید اسلامی محوریت حل مسائل را بهدست گیرد و شخصی مانند آیتالله اعرافی در شکلدهی کانونهای عقلانیت اسلامی و انقلابی در عرصهها و موضوعات کلان و پیچیده حکمرانی توانمندتر از سایر گزینهها میباشند.
البته بهترین مدیر حوزههای علمیه بودن، مدیریت نهادهای گوناگون حوزوی و... سر جای خود ارزش افزوده بر اندیشه و رویکرد انقلابی و ولایی و توانمندی راهبری ایشان است و صرفاً این سوابق را دلیل تام و اندوخته کافی بر حل مسائل پیچیده حکمرانی نمیدانیم.
@abdollahimahdi
ادامه 👇
7.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢درس خارج اصول؛ 10 مهر1401
💠 مبنای رجالی علامه حلی در تاریخ حدیث و شروع حجیت تعبدی خبر واحد
❇️ بررسی رجالی تصحیحات علامه حلی، نسبت به اسانید و طرق دانلود مقاله
#مبنای_رجالی
#علامه_حلی
هدایت شده از اجتهاد
🔔 دوره آموزشی مکتب شناسی فقهی رهبر معظم انقلاب
👤اساتید دوره:
🎙استاد رجبی
🎙استاد رهدار
🎙استاد رضازاده
🎙استاد گرامی پور
🎙استاد رمضان پور
🎙استاد حیدری فطرت
❇️ مزایا: استفاده از اساتید توانمند حوزه و دانشگاه و اعطای گواهی نامه حضور
📆 زمان; از ۱۹ خرداد لغایت ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۳
⏳مهلت ثبت نام: تا ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۳
📌برادران و خواهران / ظرفیت محدود
🔗فرم ثبتنام: https://b2n.ir/p35178
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از مرکز موضوع شناسی احکام فقهی
💥تمدید شد💥
✍️مرکز موضوع شناسی احکام فقهی برگزار میکند.
"سومین دوره تربیت و جذب پژوهشیار"
🔰شرایط
🔹دفاع از پایاننامه سطح سه
🔹دارای سوابق و فعالیت پژوهشی(مقاله-کتاب)
🔹 آشنایی با نرم افزارهای نور و آفیس
🔹 قبولی در مصاحبه حضوری
🔰مزایا
🔸اعطای گواهی پایان دوره
🔸اولویت در به کارگیری افراد در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مرکز
🔸پرداخت کمک هزینه تحصیلی
🔸بازدیدهای علمی
💥مهلت ثبت نام 14 خرداد 1403💥
🏢 قم-بلوار جمهوری- کوچه 8 - پلاک 52
☎️ 025-32936045-126
📎لینک ثبت نام
http://mozooshenasi.ir/?p=6411
#موضوع_شناسی
#احکام_فقهی
#تربیت_پژوهشیار
@Mozooshenasi
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
📣#اطلاعرسانی
با محوریت دروس خارج فقه رهبر معظّم انقلاب (مدظلّهالعالی)
🔷با هدفِ آشنایی با:
۱- شیوهی اجتهاد جواهری با تأکید بر روش فقهی حضرت آیتاللهالعظمیٰ خامنهای (مدّظلّهالعالی)
۲- ویژگیهای اختصاصی روش فقاهت معظّمٌله
🔷مزایای دوره:
۱- بهرهمندی از اساتید مبرّز و استادیاران فاضل
۲- بهرهمندی از محتوای مکمّل و جانبی
۳- احتساب اتمام دوره، معادل یک سال حضور در درس خارج فقه
۵- اختصاص بن تخفیف ویژه شرکتکنندگان دوره جهت تهیّه آثار معظّمٌله
🔷شرایط ثبتنام :
🔸اتمام امتحان کتبی و شفاهی پایهی ۱۰ در سال تحصیلی ۱۴۰۲
🔸معدل ۱۶ به بالا
🔸حداکثر سن ۳۵ سال
🔸ویژه نخبگان حوزوی و محصلین مراکز تخصصی فقهی
🔸التزام به آییننامهی انضباطی و اتمام دوره
🔸حضور در دوره سه روزه مکتب شناسی فقهی
🔷مهلت ثبت نام: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
⛔️ظرفیت محدود
پیوند ثبت نام:
🆔 https://b2n.ir/k25332
@qom_khamenei_ir
🔰ﻫﺮ ﭼﻪ روی اﺳﻔﺎر ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری کنید ﻣﻔﯿﺪ اﺳﺖ...
استاد یزدان پناه:
🔹ﻫﺮ ﭼﻪ روی اﺳﻔﺎر ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری کنید ﻣﻔﯿﺪ اﺳﺖ. ﺑﻨﺪه ﺟﻠﺪ اول اﺳﻔﺎر را دوﺑﺎر ﺧﻮاﻧﺪهام. ﺟﻠﺪ دوم را ﻫﻢ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ دو ﺑﺎر (ﻏﯿﺮ از اواﺧﺮش) ﺧﻮاﻧﺪهام. ﯾﮏ دور در درس اﺳﺘﺎد ﺣﺴﻦزاده و ﯾﮏ دور درس اﺳﺘﺎد ﺟﻮادی آﻣﻠﯽ. در دوره اول ﻣﺒﺎﺣﺜﻪ داﺷﺘﯿﻢ و در دوره دوم ﺑﻌﻀﯽ از ﺟﺎﻫﺎ را ﻣﺒﺎﺣﺜﻪ ﮐﺮدﯾﻢ. ﺟﻠﺪ ﺷﺶ اﺳﻔﺎر ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮر ﻣﻬﻢ اﺳﺖ.
https://eitaa.com/hekmateislami/4391
—————————————
خدا توفیق بده که با شوق و قوت در راه معارف حرکت کنیم🤲
#پند_بزرگان
#برنامه_حکمت
هدایت شده از رهپویان
ای که دستت میرسد کاری بکن 🌱
این [نظام] باید اداره بشود با اسلام، با فکر اسلامی. فکر اسلامی در جنبهی عملی، همان فقه اسلام است؛ البتّه بنده با فلسفه خواندن، نه فقط مخالف نیستم بلکه کاملاً تأیید میکنم، فلسفه هم لازم است؛ حالا چه جوری داخل برنامههای شما بشود، آنها به برنامهریزی مدیران محترم آنجا بستگی دارد؛ لکن فلسفه خوب است، لازم است، نه اینکه فقط خوب است؛ لازم است؛ در این تردیدی نیست؛ #لکن آنچه زندگی را اداره میکند، عملاً فقه ما است؛ #علت هم این است که فلسفهی اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفههای غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیفتر از فلسفهی اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند.
بیانات در دیدار اعضای موسسه عالی فقه و علوم اسلامی
۱۳۹۷/۱۲/۱۳
#بیانات_رهبری
#امتداد_حکمت_و_فلسفه
کلام حکیم، محل دقت است؛ لکن را با علت آن یکجا ببینید.
🍃 #صورت_برزخی_اشخاص
🔸سوال ؛ میخواهم بدانم در باطن به چه صورتی هستم. آیا این امر ممکن است؟
🔻پاسخ آیه الله حسن زاده آملی (ره) :
بله.
🔹 هر انسانی میتواند باطن برزخی خویش را تشخیص دهد و بفهمد در باطن به چه صورتی میباشد.
◽️اگر آدمى میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و به اطراف کاری ندارد "بهيمه" (چهار پایان آرام و غیر درنده) است
◽️ و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" (حیوانات شرور و درنده ) است.
◽️و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد بطوریکه درباطن دشمن اما به ظاهر دوست است "شيطان" است.
◽️ و اگر صفات سبعى و شيطانى ندارد و خالصانه به عبادت پروردگار مشغول است و به مردم منفعت رسانده و خلق خدا از او آسوده اند، "ملَك" (فرشته)است
◽️و اگر علاوه بر عبادات و مقامات ملَك،
با ترک انواع معصیت، بسوى معارف الهی و درك حقايق و سيروسلوک الى اللّه ، حرکت دارد "انسان" است.
🔹خلاصه اینکه بشرخاکی به پنج گونه تقسیم میشود :
بهيمه، سبع، شيطان، فرشته و انسان .
حال هر کسی با این علم میتواند بفهمد که در باطن به چه صورت است.
نیازی نیست انسان نزد کسی برود که چشم برزخی دارد و از وی بخواهد باطن او را بگوید ...!
___
#نکات_معارفی
#باطن_برزخی
https://eitaa.com/shakhehtoba/12134