هدایت شده از نسیم حکمت
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 #رحیم_پور_ازغدی درباره وقایع اخیر دانشگاهها
هدایت شده از شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مأموریت مشترک تروریست رسانهای سعودی در تطهیر چهره داعش: داعش بیگناه است، کار خودشونه!
⭕️ در حالی که داعش رسما مسئولیت حمله به شیراز را برعهده گرفته و خبرگزاریهای بینالمللی رویترز، الجزیره، سیانان و... به آن اذعان داشتند اما شبکههای سعودی العربیه و اینترنشنال در یک پروژه مشترک از پیش طراحی شده، داعش را بیگناه و جمهوری اسلامی را عامل این جنایت تروریستی معرفی کردند تا با فریب مخاطبین خود زمینه را برای اقدامات تروریستی بعدی و ناامنی بیشتر ایران فراهم سازند!
🛑به پویش #شاخص بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3471310851C6309f6d13d
هدایت شده از کانال تخصصی شیعه شناسی
🌎مجمع جهانی شیعه شناسی با همکاری موسسه دارالحکمه کانادا برگزار میکند:
🌺مژده به علاقمندان فعالیت در عرصه بین الملل🌺
📚 دوره آموزش مجازی _ آنلاین
✅ دوره آموزشی ژئوپلیتیک شیعه
(آشنایی با موسسات، مراکز و جماعت های شیعه در جهان)
✅ ۳۰ ساعت (روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت 18 الی 20)
✅ مدرس: دکتر آیت پیمان
(دبیر کل مجمع جهانی شیعه شناسی)
#مزایا:
▫️همکاری در پروژه های مجمع جهانی شیعه شناسی
▫️حمایت علمی در تدوین پایان نامه و متون علمی
▫️پشتیبانی اخذ بورسیه در دانشگاه های خارج از کشور
▫️اعطای گواهی از موسسه بین المللی دارالحکمه کانادا و مجمع جهانی شیعه شناسی
✅ کارشناس آموزش
👇👇👇
@Amozeshshie
و
@shiastud
📝لینک ثبت نام
shiastudy.ir/class
اطلاعات بیشتر
👇👇👇
@shiastudyir
🌸🌸🌸
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
درباره حادثۀ شیراز .mp3
3.36M
🔵 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری
(۵ آبان ۱۴۰۱)
◾️شهادت جمعی از هموطنانمان که در محضر امامزاده شاهچراغ به شهادت رسیدند، را تسلیت عرض میکنم. امیدواریم که این خونهایی که مظلومانه در این مکان مقدس ریخته شد و جسارتی که به ساحت این امامزادۀ عظیمالشأن شد و درواقع جسارت به ساحت اهلبیت علیهمالسلام است، سرآغاز شکست برای دشمن و فتوحات بزرگی برای جبهۀ حق باشد.
◽️ حوادث اخیر بهطور کلی ناشی از انفعال دشمن در مقابل پیشرفتهای ملی و منطقهای انقلاب اسلامی است. امروز دشمن به نقش انقلاب اسلامی در تحولات متن اروپا که تأثیر جدی در به هم ریختن نقشۀ جهان دارد، پی برده است. و لذا ما را از بایکوت خبری به رأس اخبار آوردهاند.
این اتفاق، ناشی از انفعال آنهاست؛ چون آنها به هیچ وجه حاضر نبودند بعد از مذاکرات بگویند که ایران یک کشور فعال در حوادث جهانی است. این اولین بار است که به صراحت اذعان میکنند که ایران در حوادث جهانی دخالت و نقشآفرینی میکند.
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از اطلاع رسانی طلاب🔻
✅ استعلام مدرک تحصیلی
استعلام مدارک تحصیلی حوزوی در سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس https://estelam.msrt.ir امکان پذیر است.
طلاب و روحانیون میتوانند با مراجعه به سایت مذکور نسبت به استعلام مدارک تحصیلی حوزوی یا دانشگاهی خود اقدام نمایند.
در صورت مغایرت اطلاعات مدرک تحصیلی حوزوی با سوابق مندرج در سایت، میتوانید به آدرس http://reg.ismc.ir/rules/219 مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید.
🇮🇷🇮🇷مهمترین و بروز ترین اخبار حوزه را در کانال اطلاع رسانی طلاب پیگیری کنید 🇮🇷🇮🇷
🔊🔊 به ما بپیوندید .
🆔 @ettelaresani_tollab
هدایت شده از المرسلات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#مکاسب| مکاسب شیخ اعظم؛ متنی اجتهادی و پرمحتوا است.
🎙استاد معظم شیخ علی فرحانی
📚گزیده تدریس مکاسب. سال 93
#فقه #مکاسب
#شیخ_انصاری
@almorsalaat
رهپویان
🎥#مکاسب| مکاسب شیخ اعظم؛ متنی اجتهادی و پرمحتوا است. 🎙استاد معظم شیخ علی فرحانی 📚گزیده تدریس مکا
حضرت آقا می فرمودن پایه ۷ تا ۱۰ حوزه ، دوره ی #خارج_ابتدایی طلبه است ، ۳ تا ۴ سال هم بروند توی درس خارج ، #خارج_نهایی را کار کنند و تمام میشود.
جا دارد روی تک تک جملات استاد تامل شود.
#تحول_صحیح_حوزه
#برنامه_اجتهاد
1580896546-ipd-volume-13-issue-23-pages-113-138.pdf
334.7K
مقاله مرتبط با #روح_المعنی
برگرفته از
@altahqiq110
هدایت شده از دروس استاد اسکندری تبریزی
(00210).mp3
9M
نقد و بررسی نظریه روح المعانی
توسط استاد معزز و محقق سید محمدعلی ایازی
@altahqiq110
هدایت شده از 🌷محمدحسین صالحی
جامع الأحادیث
https://hadith.inoor.ir/hadith/357174
.
شناسه حدیث : ۳۵۷۱۷۴
نشانی : کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۳۵۲
.
... قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
وَ كَذَلِكَ اَلْقَائِمُ فَإِنَّهُ تَمْتَدُّ أَيَّامُ غَيْبَتِهِ لِيُصَرِّحَ اَلْحَقُّ عَنْ مَحْضِهِ وَ يَصْفُوَ اَلْإِيمَانُ مِنَ اَلْكَدَرِ بِارْتِدَادِ كُلِّ مَنْ كَانَتْ طِينَتُهُ خَبِيثَةً مِنَ اَلشِّيعَةِ اَلَّذِينَ يُخْشَى عَلَيْهِمُ اَلنِّفَاقُ إِذَا أَحَسُّوا بِالاِسْتِخْلاَفِ وَ اَلتَّمْكِينِ وَ اَلْأَمْنِ اَلْمُنْتَشِرِ فِي عَهْدِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ
هدایت شده از خبرگزاری فارس
۵۵ هزار امضا در ۱۲ ساعت
🔹پویش برخورد با عاملان ناامنی در کمتر از نصف روز از ۵۵ هزار امضا گذشت. علاوه بر این بیش از ۶ هزار نظر هم زیر این پویش در سایت خبرگزاری ثبت شده است.
پویش را اینجا امضا کنید
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
پیشتازی روبیکا و ایتا در جستوجوی گوگل
🔹رئیس سازمان فضای مجازی پاک: آمار گوگل ترندز نشان میدهد بعد از اتفاقات اخیر رشد جستوجوی ایتا در گوگل نسبت به قبل بیش از ۱۰ برابر شده و رشد انفجاری داشته است. جستوجو روبیکا هم بیش از ۳ برابر شده است.
🔹گوگل در حالی هشدار جاسوسی روبیکا از کاربران را اعلام کرده که تمام شبکههای اجتماعی در ابتدای نصب یک سری مجوزها را از خود کاربر اخذ میکنند. اتفاقا روبیکا نسبت به واتساپ و اینستاگرام دسترسی کمتری را میگیرد و حتی در این مدت بهروزرسانی نداشته است.
🔹همه این مسائل درست مقارن با زمانی که روبیکا ۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، اتفاق افتاده و نشان میدهد که این اقدام سیاسی است.
@Farsna - Link
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
💢 درجا زدن، یک اشتباه بزرگ است.
علامه #جوادی_آملی:
مبادا یک وقت بگویید فارغ التحصیل شدم اگر طلبه هستید اگر دانشجو هستید، تا نفس می کشید با کتاب باشید
اما این طور نیست که همان خوانده ها را تکرار کند و برای مردم بگوید
این از بدترین نقص هاست کسی بگوید الان بیست دور است دارم مکاسب می گویم
اشتباه می کنی؛ همان یک دور گفتی حداکثر دور دوم بس است
چرا بیست سال یک جا ماندی؟!
کسی بگوید من الان ده دوره شرح لمعه می گویم، خب این از بدترین اشتباهات شماست
چرا ده سال یک جا ماندی؟!
معصوم فرمود: انّ الله عز و جل یحبّ معالی الامور و یکره سفسافها
همت بلند، فکر بلند، ایده و اندیشه بلند را خدا دوست دارد
کارهای پست، همت های پست، فکر پست، خیال باطل این ها نزد خدا مکروه است.
✅ @feghheakbar
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
🔴 فیلترینگ و کسب و کارها
🔸دفتر ارتباطات فرهنگی در راستای اهداف خود اقدام به برگزاری سلسله نشستهایی با موضوع فضای مجازی توسط حجتالاسلام محمد کرباسی؛ کارشناس رسانه و فضای مجازی در روز دوشنبه 1401/8/9 نموده است.
🔸ایشان در این نشست با موضوع وضعیت کسب و کار در فضای مجازی، به مسأله آسیبدیدگی برخی فعالان در این عرصه اشاره کرد و افزود: به مدیریت خارجی واتساب و اینستگرام آمار دقیقی از میزان کسب و کارها وجود ندارد، اما میتوان آمار 400 تا 500 هزار نفر را حدس زد.
🔸کارشناس فضای مجازی افزود: کسانی که اقتصاد و معیشت مردم را به نرم افزارهای خارجی دشمن وابسته کردند باید محاکمه کرد چون علاوه به مخاطره افتادن امنیت اقتصادی، با عدمهمکاری مدیریت پلتفرمهای خارجی، دستگاه قضایی نمیتواند پروندههای کلاهبرداری را پیگیری نماید.
🔸استاد کرباسی در ادامه با اشاره به آمارهای منتشر شده فارغالتحصیلان رشتههای مهندسی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزود: ما موقعیت متناسب شغلی در داخل کشور نداریم چون وابسته هستیم.
🔸حجت الاسلام کرباسی افزود: با فیلترینگ هیچ کسب و کاری تعطیل نمیشود، بلکه جابجایی و جایگزینی صورت میگیرد. البته ممکن است این امر مستلزم هزینههای مختصری باشد اما در عوض با منفعت میلیونی مواجه خواهیم بود.
🔸ایشان برای جبران این آسیبها، راهکارهایی چون پرداخت حقبیمه توسط وزارت رفاه، ایجاد سامانههای اطلاعات کسب و کارها در وبسایت جامع داخلی و نیز تبلیغ رایگان در نرم افزارهای ایرانی و... دانست.
👇مشاهده کامل فیلم این برنامه
🎥 https://aparat.com/v/c8Gfi
🆔 @difqom
🌐 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🌐 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
هدایت شده از 🇵🇸 انجمن تبلیغ بین الملل حوزه علمیه مشکات
بسم الله الرحمن الرحیم
پذیرش سطح ۴ رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی (تبلیغ بین الملل)
"موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات شعبه قم" از میان برادران طلبه واجد شرائط، جهت پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ثبت نام می نماید:
مقطع تحصیلی: سطح ۴ رشته تحصیلی مطالعات اسلامی به زبان عربی (تبلیغ بین الملل)
تحت اشراف اساتید مجرب
شرائط:
۱- اتمام سطح ۳
۲- قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه
۳- تعهد به ضوابط موسسه عالی مشکات
۴- تسلط به زبان عربی
تذکر: کسانی که مراحل نهایی تدوین پایان نامه سطح ۳ خود را طی می کنند می توانند در آزمون شرکت نمایند مشروط به اینکه تا پایان نیم سال دوم پایان نامه خود را دفاع کنند.
مزایا:
۱- به کارگیری دانش پژوهان توانمند در فرصت های تبلیغی-مطالعاتی در عرصه بین الملل
۲- ارتباط گیری با موسسات و نهادهای بین المللی جمهوری اسلامی
۳- ارتباط گیری با مراکز حوزوی-دانشگاهی و دانش پژوهان غیر ایرانی، مستقر در ایران
۴- بهره مندی از اساتید برتر حوزه و دانشگاه
۵- تدریس در موسسه آموزش عالی مشکات و سایر موسسات بین الملی داخل و خارج کشور
۶- اعطای دانشنامه تخصصی سطح ۴
۷- اعطای کمک هزینه تحصیلی
زمان ثبت نام:
تا جمعه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۱
آدرس:
بلوار جمهوری اسلامی، حدفاصل حوزه علمیه معصومیه و موسسه امام خمینی ره، حوزه علمیه مشکات، پ ۵
شماره تلفن تماس و آیدی ایتا و بله:
۰۹۱۵۳۶۱۹۰۸۲
@Hossein_NooriAboozari
🆔 @hmeshkat_international
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
✅ تحول در تحصيل (90) (*)
⚠️ سند نودم: گفتاري از حضرت آیت الله محمدمهدی شبزندهدار دام عزه
🔺در یکی از نوشتجات شهید ثانی رحمة الله علیه دیدم که نوشته است: من برای خواندن مطوّل، نزد استادی در مصر رفتم و این (سفر)، شاید همان زمانی باشد که در حال نوشتن کتاب مسالک بوده است؛ یعنی ایشان در فقه و اصول تضلّع پیدا کرده بود (اشباع و پرمایه شده بود) ولی برای مطوّل، که معانی و بیان و بدیع است، ایشان به مصر می رود تا از استاد ماهری در این فن، تلقّیِ (مطلب) بکند.
(*) منبع: نشریه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام/ شعبان 1440
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
✅ تحول در تحصيل (92) (*)
⚠️ سند نود و دوم: گفتاري از حضرت آیت الله محمدمهدی شبزندهدار دام عزه
🔺متاسفانه چیزی که امروز هست، این است که امتحاناتی گرفته می شود و همّ و غمّ طلبه این شده است که اینها را بگذراند و امتحان بدهد و بیاید بالا، اما حساسیت اینکه من می خواهم این علم را یاد بگیرم، نیست. فقط در نظر دارد که این درس را پاس کند و مدرک بگیرد. بر خلاف گذشته که مثلا می گفتند فلانی دو بار مغنی خوانده است (یا کتب دیگر). مثلاً آیت الله جوادی آملی، بعضی از مجلدات اسفار را سه بار پیش استاد خوانده اند: آقای شعرانی، آقای الهی و علامه طباطبائی. این (تکرار) برای چیست؟ برای اینکه مفاد این کتب را من درست تلقّی کنم. متاسفانه در روزگار ما اینکه همّ و غمّ طلبه این باشد که علم را درست فرابگیرد و به زوایا و خفایایش پی ببرد، خیلی کم شده است. الان خیلی از کتاب ها را نمی خوانند، می روند و امتحان می دهند.
(*) منبع: نشریه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام/ شعبان 1440
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
✅ تحول در تحصيل (93) (*)
⚠️ سند نود و سوم: گفتاري از حضرت آیت الله محمدمهدی شبزندهدار دام عزه
🔺مسئله مهم ديگر پيش مطالعه و حتي پيش مباحثه است. (قدیم ها) مي گفتند خودت بنشين با داشته هاي خودت، اين متن را مطالعه کن، ببين چند درصد آن را به نظرخودت فهميدي؟ حتي با يکي گفتگو کن و بعد بيا سر درس استاد. همچنين در درس استاد، حتي ممنوع بوده که چيزي بنويسي. اين تقريراتي که سر درس ها مي نويسند، عار بوده است. مرحوم استاد ما آقاي شيخ کاظم تبريزي مي فرمودند: در درس آقاي خوئي، کسي نمي نوشت. اين خودش دخالت دارد در اينکه مطلب را بهتر بفهمي، حلّاجي کني تا يادت بيايد که چه گفت؟
پ.ن: البته نکات لازم را باید بعد از درس و مباحثه حتما نوشت.
(*) منبع: نشریه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام/ شعبان 1440
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
هدایت شده از نسیم حکمت
حادثه شاهچراغ.mp3
14.57M
🔰 حادثه شاهچراغ
▪️ بیانات استاد یزدانپناه در خصوص اتفاقات اخیر و شهادت جمعی از هموطنان در حرم مطهر شاهچراغ شیراز
🔹 حادثه شاهچراغ از بینات حوادث سیاسی
🔹کوتاهیهای خواص
🔹عقب ننشستن از مبانی نظام
🔹 لزوم ید واحده بودن حوزههای علمیه
🔹بی اهمیتی موضعگیریهای برخی خواص حوزه
🔹لزوم کنترل فضای مجازی و جهاد تبیین
@nasimehekmat
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📌 راهپیمایی یومالله ۱۳ آبان، در شهر مقدس قم
⏰ جمعه ۱۳ آبان ماه سال ۱۴۰۱، ساعت ۹:۳۰ صبح
⬅️ مسیر راهپیمایی: از صحن پیامبر اعظم (ص) حرم حضرت معصومه (س) (جنب کتابخانه حرم) تا مصلای قدس قم
@hawzahnews
هدایت شده از جامعهشناسی مقاومت
💢 گفتوگویی درباره وقایع اخیر
🔸 فقه آن وضعیت مطلوب زندگی و زیست را بیان میکند؛ اما علوم و معرفتهای کاربردی و دانشهای تجربی چگونگی برنامهریزی و رسیدن به آن قلمرو را ذکر میکنند
🔸 وقتی که فقاهت، وضعیت مطلوب و آرمانی را برای امت اسلامی در نظر میگیرد، کار اجتماعی و جمعی را یک فرد نمیتواند انجام دهد. کار جمعی را باید عموم مردم انجام دهند و فرهنگ باید کشش آن را داشته باشد. اگر این کشش وجود نداشت و انجام نشد، به زور نمیشود دیگران را وادار کرد.
🔸 تعبیر قرآن کریم لا اکراه فی الدین است؛ یعنی دین به زور اجرایی نمیشود. خداوند وقتی با حضرت موسی سخن میگوید، موسی میگوید: من خودم و برادرم را میتوانم عملاً به اجرای احکام الهی دعوت کنم و دیگران را نمیتوانم. این، امر تکوینی مسائل اجرایی و مدیریت مربوط به خود را به دنبال دارد. اگر در جامعه میبینید که برخی موارد قانون، مردم را الزام میکند، آن محدودهی الزام را ظرفیت فرهنگی جامعه میپذیرد؛ یعنی وقتی که ظرفیتی وجود نداشت، گاهی الزام هم نمیتوانید کنید.
🔸 ما بین فقه و قانون فاصلهای داریم. قانون عمدتاً تدبیر و مدیریت اجرای آن مطلوبهایی است که دین میخواهد؛ اما این تدبیر و مدیریت مطلوبها توسط خود فقه انجام نمیشود؛ بلکه توسط دانشهایی است که شرایط اجرا را نشان میدهد و معرفی میکند.
🔸 برنامهریزی متناسب برای عبور از وضعیت موجود به سوی وضعیت مطلوب لازم است که این برنامهریزی از مجرای همراهی باور و عمل و همگامی مجموعهی جامعه در سطوح مختلف میتواند شکل بگیرد و بهوجود بیاید.
👈 ادامه متن را اینجا مطالعه کنید
🆔 @hparsania
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ده راهبرد مهم غرب در تقابل با انقلاب اسلامی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1.سکتاريزاسيون (فرقهگرايي و قومیتگرایی و تحریک مذاهب و قومیتهای موجود در ایران برای جداییطلبی)
2.بالکانيزاسيون (تجزيهگرایی و تبدیل ایران به چندین کشور ضعیف و وابسته)
3.نورماليزاسيون (وادار کردن جمهوری اسلامی به تبعیت از نرمهای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی غرب)
4.ليبراليزاسيون (در عرصه فرهنگ و اخلاق و اقتصاد)
5.واتيکانيزاسيون (محدودسازی نفوذ اجتماعی و سیاسی عالمان دین)
6.سکولاريزاسيون (محدودسازی دین در مسائل درونی و معنوی)
7.اينديويدوآليزاسيون (فردگرایی و تبعیت از امیال و خواستههای شخصی و فردی در حوزه تربيت و اخلاق و ارزشها)
8.اومانيزاسيون (اومانیسم در عرصه باورها و زدودن تفکر توحیدی)
9.پرنوکراتيزاسيون (و عادیسازی روسپیگری و فاحشهگی در میان دختران و زنان)
10.اليناسيزاسيون (هویتزدایی ملی و اجتماعی به ویژه منقطع کردن نسل جوان و نوجوان از هویت ملی و دینی خودش)
#جنگ_نرم
🆔 eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
👈سوخت موشکهای ایران در حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد، خروش میلیونها ایرانی در تشییع پیکر شهید سلیمانی بود.
جمعیت حاضر در بزرگداشت ۱۳ آبان در کشور، بخشی از معادلات آینده را رقم خواهد زد.
(ان شاءالله )
#لبیک_یا_حسین جان
#لبیک_یا_خامنه_ای
☘🌷☘