eitaa logo
رهپویان
217 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
697 ویدیو
200 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 📜 تا حواس ظاهر به بند و زنجیر کشیده نشوند،حواس باطن باز نمیشود. تا چشم از دیدن آنچه حرام است نبندد،هیچ نوری از بصیرت باطن ظاهر نشود و تا گوش از غیبت و آنچه خداوند نهی کرده نگاه داشته نشود،گوش دل به الهام خداوند شنوا نشود.تا زبان از امور خلاف شریعت حفظ نشود و به ذکر مشغول نشود،زبان دل به حکمت حق و معرفت خداوند گویا نشود. 📘حکی عن تذکرة شیخ صفی الدین اردبیلی ،ص۳۵۵ (نقل بدون مراجعه)
💠 تأثیر مذاهب کلامی بر ادبیات عرب لغت و ادبیات عرب بعد از نزاع‌های مذهبی میان شیعه و سنی نوشته شد. ‏برخی گفته‌اند که در اسلام در هیچ مسئله‌ای همچون امامت خون و خونریزی ‏نشد. (‎أعظم خلاف بين الأمة خلاف الإمامة اذ ما سلّ سیف فی الاسلام علی قاعدة دینیة مثل ما سلّ ‏علی الامامة فی کل زمان؛ شهرستانی، الملل و النحل، ج1، ص20‏)‏ ‏به همین دلیل صرف و نحو که از قرن دوم شروع می‌شود تحت تأثیر ‏مذاهب بود. کوفه به طور کلی شیعه بود و بصره به طور کلی سنی بود. 🔸 مثلاً ابن ‏هشام چون اشعری است و قائل به وعد و عید نیست در معنای معاوضه آیه «إِنَّ ‏اللَّـهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ...»‏ ‎ ‎‏. _(التوبة: ١١١‏)‏ می‌گوید: باء برای ‏سببیت نیست؛ معتزله می‌گویند: هست! [۱] 🔹همچنین معنای باء را در آیه «وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِکم‏ وَ أَرْجُلَکمْ»‏ (المائدة: ٦‏)‏ به گونه‌ای معنا ‏کردند که با فتوای خودشان سازگار باشد.‏ [2] ‏در روایات ما آمده است؛ «فَعَرَفْنَا ‏حِینَ قَالَ: «بِرُؤُسِکمْ» أَنَّ الْمَسْحَ بِبَعْضِ الرَّأْسِ؛ لِمَکانِ الْبَاء» [3] چون ماده «مَسَحَ» ‏نیازی به باء ندارد و خودش متعدی می‌شود: «وامسحو رئوسکم»؛ اینجا که باء ‏آمده است باید نکته‌ای باشد و آن اینکه مسح بخشی از سر مراد است، بلکه ‏وقوع مسح علی الرأس مراد است. نظر به ایقاع المسح است نه اینکه تمام سر ‏مقصود باشد لذا آمده است «وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِکم‏ وَ أَرْجُلَکمْ إِلَی الْکعْبَین‏» غیر از ‏‏«فَاغْسِلُوا وُجُوهَکمْ وَ أَیدِیکم‏» است که کل آن باید شسته شود. در تیمم هم باء ‏آمده است که نکته هردو یکی است؛ «فَامْسَحُوا بِوُجُوهِکمْ وَ أَیدِیکمْ مِنْهُ» ( النساء: ٤٣‏)‏ ‏.‏ توضیحات و ادامه در : https://eitaa.com/ostadmadadi/443 -------------------------------------- 💠 تذییل : چند نکته از استاد مددی حفظه الله که بعد از کلاس اصول ۲۳/۷/۱۴۰۲ ایراد فرمودند: - اصولا کوفیون شیعه بودن و بصریون سنی. - یکی از ایندو استعمالی است و دیگری قیاسی. - بیشتر نحوی که می خوانیم، نحو بصری است. - سیوطی نحوی نیست ، برخلاف ابن هشام. -در الانصاف (قرن ۶) بیشتر جنبه بصره را گرفته مگر در حد ۷ مورد. دکتر مهدی مخزومی سعی میکند نحو کوفی را ترویج دهد.
🔸ساختار فقه براساس دیدگاه آیت الله اعرافی (یحتمل نظر نهایی استاد نباشد) https://eitaa.com/feqhe_tarbiati/656 🔹دو جریان مهم پژوهش‌های فقه معاصر https://eitaa.com/ijtihad/11289 ------------------------- شخص الف : اين ساختار تقريبا ساختار تبويبى مفاتيح الحياة نيست؟ شخص ب: لایه ی اولیه اش یک استقراء است که با اندک تاملی حاصل میشود. مطلب علمی خاصی نیست که لازم باشد از کتاب دیگری اخذ شود، حصر عقلی هم نیست(اگر مثلا درباره ارتباط با ارواح اموات یا اجنه مطلب داریم و اهمیت فقهی دارد، آنها را هم به لایه اول اضافه کنیم). اهمیت این تبویب در لایه های بعدی آن است. معاصر
هدایت شده از فلسفه زبان اسلامی
📣معاونت فرهنگی و آموزشی شهرک مهدیه برگزار می نماید: ❇️دوره آموزش معناشناسی 🔹ویژه برادران 🔹با تدریس: دکتر مجتبی رستمی کیا 🔹 15 جلسه (هر هفته یک جلسه) 🔹زمان برگزاری کلاس: چهارشنبه ها ساعت 15 تا 17 🟣سرفصل های دوره: 🔸فهم روشمند معنا در علوم شناختی و فلسفه تحلیلی 🔸تاملاتی در علم اصول فقه به مثابه روش عام معناشناسی 🔸زبان شناسی ساختگرا، زایشی، نقش گرا و شناختی و کاربرد آنها در دانش هایی مانند تفسیر، اصول فقه و فلسفه 💰هزینه دوره: 150.000 تومان 🤩با تخفیف ویژه ساکنین شهرک مهدیه و مخاطبان محترم کانال فلسفه زبان اسلامی 90.000 تومان 📌ثبت نام صرفا از طریق ارسال مشخصات زیر به آیدی @Amozesh_Mahdieh نام و نام خانوادگی کدملی تلفن همراه نشانی محل سکونت ⚠️توجه: دوره در مرحله پیش ثبت نام بوده و در صورت رسیدن به حدنصاب برگزار خواهد شد. ◀️کسب اطلاعات بیشتر: 🆔@Amozesh_Mahdieh ☎️ 02532962626 🏡نشانی: شهرک مهدیه، بلوار خاتم الائمه، پشت ساختمان اداری، معاونت فرهنگی و آموزشی، مجتمع آموزشی شهید حقانی ره. 🆔@markazemahdie ✍ امکان شرکت برای خواهران طلبه نیز فراهم شده است
🔰 بسیاری از بزرگان قبل از اینكه مطالعه كنند، فكر می‌‌كردند. بعضی از اساتید ما چند جلد كتاب بیشتر نداشتند! امام رضوان‌الله علیه این‌طور بودند، كتابخانه مرحوم علامه طباطبایی این‌طور بود، آنها چند جلد كتاب بیشتر نداشتند و بیش از آن مقداری که به كتاب مراجعه كنند و مطالعه كنند، فكر می‌كردند كه چه می‌خواهیم بگوییم، موضوع چیست، محمول چیست، نسبت چیست، بعد شروع می‌كردند به مطالعه كردن . 📌این‌طور نیست كه انسان همین كه وارد منزل شد، كتاب پهن كند و كتاب ببیند، اگر این طور شد، آن ‌وقت از این شخص، كتابی در می‌آید! 📚تفسیر سوره مبارکه سبا، جلسه ۱۶ آيت‌الله_جوادی‌آملی https://eitaa.com/hekmateislami/3798
💢 محقق اصفهانی یا ویتگنشتاین؟! ویتگنشتاین از شناخته شده‌ترین فلاسفه فلسفه تحلیلی است. فیلسوفی اثر گذار و صاحب نام در فلسفه معاصر، چه در جهان و چه در ایران. ویتگنشتاین را به ۲ مقطع تقسیم می کنند: ویتگنشتاین یک (که تمام مطالبش ۳۰ صفحه است) و ویتگنشتاین دو (که تمام مطالب این هم ۳۰ صفحه است) ... ویتگنشتاین دو منتقد ویتگنشتاین یک است. لذا ۶۰ صفحه مطالب وی، دارای تهافت است. بنده معتقدم که ویتگنشتاین چه از لحاظ دقت و چه از لحاظ مطلب و محتوی، به یک‌دهم (اگر نگویم به یک‌چهلم) اصولی بزرگ متاخر جناب محمدحسین غروی اصفهانی(محقق اصفهانی، شاگرد آخوند) نمی‌رسد. حال علت اینکه چرا ویتگنشتاین اینقدر در ایران و جهان معاصر مطرح است، ولی محقق اصفهانی نه تنها در جهان بلکه در دانشگاه های ایران هم گمنام است، جای تاسف و تامل و تحقیق جدی دارد. عجالتا موارد زیر را می توان علت این غفلت بزرگ دانست: _ عدم آشنایی دانشگاهيان با اندیشمندان بزرگ اسلام و حوزه _ عدم ورود حوزویان برای شناخت اندیشمندان غربی و ورود در مباحث تطبیقی بین اندیشمندان اسلامی و غربی _ پروپاگاندای متفکران غربی توسط رسانه‌های آن‌ها و غرب‌زدگی برخی دانشگاهيان _ عدم تسهیل‌گری معارف و دقت‌های فراوان اندیشمندان اسلامی توسط حوزویان برای جاری و ساری کردن آن‌ها در محافل دانشگاهی و اجتماع _ غفلت دانشگاهيان از عقبه عریق اندیشه اسلامی و اندیشمندان اسلامی _ غفلت حوزویان در امتداد مبانی اسلامی در علوم انسانی برگرفته از کانال حوزه علمیه تمدن ساز و
رهپویان
نشست علمی : فلسفه تحلیلی و علم اصول حجت الاسلام دکتر محمدعلی عبداللهی (شاگرد آیت الله تبریزی و آیت
تذکر سرور عزیزمان آقای دهقانی در احیای تراث، مشابه تذکر استاد عبدالهی بود اگر خاطرتون باشد. (هرچند تذکر استاد بیشتر در بیان اهمیت تحلیل های موجود در کتب ادب حوزوی بود بنظرم )
واحد پژوهش کتابخانه علامه مجلسی (ره)؛ مرکز تحقیق و پژوهش میراث مکتوب شیعه برگزار می کند: سلسله نشست های میراث مکتوب شیعه(۲): تحقیق و تصحیح متون کهن حدیثی رسالت ها و چالش ها (با تأکید بر کتاب تهذیب الأحکام) استاد سید علیرضا حسینی شیرازی مکان: قم - خیابان فاطمی (دورشهر)، کنار مسجد امیر المؤمنین (علیه السلام)، پلاک ۴۴۳، سالن کتابخانه علامه مجلسی زمان: پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه، از ساعت ۱۹ لغایت ۲۰/۳۰ تماس: ۰۹۹۱۹۴۴۹۵۵۲ پخش زنده از اینیستاگرام: majlesi_lib@
https://www.aparat.com/v/iF1x3 ویدیوی فوق نشست علمی اصول و زبانشناسی شناختی است که در مدرسه عالی انوار طاها در تاریخ 10 بهمن1402 برگزار گردید. خلاصه این نشست به شرح ذیل است: ✅ مباحث زبانی در علم‌اصول در جهت تأسیس کاربردشناسی خاص کشف مراد جدی شارع مطرح شده است. اصولیین برای تکمیل مباحث لغوی و ادبی کاربردشناسی خاصی را تأسیس کردند. ✅ علم اصول یک برنامه پژوهشی روشی است که در مباحث الفاظ به دنبال تعیین روش کشف مراد جدی شارع بوده است. ✅ اگر به جای مباحث در علم اصول، مباحث قرار می‌گرفت با علم اصول متفاوتی رو به رو بودیم. ✅ در معناشناسی شناختی تفکیک میان معناشناسی و کاربردشناسی نفی می‌شود. ✅ معناشناسی شناختی می‌تواند در مباحث مفهوم و نیز در نحوه جمع روایات تأثیر داشته باشد. @hekmatebaleghe شناختی چنانچه خلاصه نویسی فرمودین، استفاده میکنیم.
هدایت شده از نردبان فقاهت
✔️ درس تفسیر آیت الله جوادی آملی ۱۳۹۶/۸/۸ 🔸 خدا فرمود با کفاری که اصلاً هیچ پیمانی نمی‌شناسند مبارزه کنید. نفرمود چون کافرند و دین ندارند! چون می‌شود با کافر بی‌دین ساخت. فرمود: ﴿فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ﴾ چرا؟ چون ﴿إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ﴾ نه «لا إیمان لهم»، نفرمود چون کافرند. ما با خیلی از کفار رابطه عادلانه داریم. فرمود اینها أیمان ندارند، یمین ندارند، کنوانسیون ندارند، برجام ندارند، میثاق بین‌الملل ندارند، امضا نمی‌شناسند. ملتی که امضای خودش را نمی‌شناسند چگونه می‌توانی با او زندگی کنید؟ ﴿فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ﴾، نه «لا إیمان لهم» 🔹 این کتاب چقدر شیرین است! ای کاش به ما می‌گفتند هر شب قرآن به سر بکنیم! نگفت حمله کنید، گفت این قدر قوی و قوی و قوی باشید که تا سنگین‌ترین دشمن از شما خشیّت داشته باشند. یعنی آن قدر قوی و غنی و موشکی باش که بیگانه طمع نکند. از شما حتماً باید بترسند. الآن شما مثل سلسله جبال البرز قله دماوند باشید، همین! هیچ کس جرأت نمی‌کند با چهار کلنگ و بیل به جنگ قلّه دماوند بیاید. فرمود شما این گونه باشید، همین! این قدر غنی و قوی باش که بیگانه اصلاً طمع نکند که نسبت به شما بی‌ادبی کند، همین! آن وقت این جز با عقل و هوش و حداقلِ عرضه حاصل نمی‌شود... از این بانک که بیست درصد، سی درصد ربا می‌گیرد، این شدنی نیست! @Nardebane_feghahat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهمیت تراث حوزوی 🎙 من در افکار ملاصدرا نکات جدید بسیار بسیار عمیقی می‌بینم، حتی این را در بعضی جاها که تخصصی صحبت کردم گفتم. مثلا زمان وجودی؛ گفتم فوق العاده است چیزی که می‌گوید،حتی در هایدگر هم به این صورت گفته نشده! این بستگی دارد که متفکران آینده ی ما تا چه حدی از این مجموعه ی ارثیه ی بسیار قوی بتوانند بهره برداری کنند. برگرفته از بیانات استاد کریم مجتهدی ------------------- 🔹با این وجود منعی به ذهن نمی رسد که برخی در آثار جدید غربی پژوهش کنند اما اما چگونه عمل کنیم که این زحمات وارد سفره ی حوزه شود؟ استاد معظم و محقق سال خورده ای فرمودند باید پژوهش های شما در امتداد تراث قرار گیرد. (بدون حلقه ی وصل نمیشود. بماند که به قول استاد کریم مجتهدی در تراث ما مطالب عمیق و قابل استفاده ای نیز وجود دارد انصافا) اسلامی
JPT_Volume 10_Issue شماره 38-37_Pages 71-104.pdf
221.7K
جغرافیای دانش های زبانی مصطفی ملکیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برخی اقدامات رضا شاه پهلوی.pdf
9.9M
💢 برخی اقدامات رضا شاه پهلوی در جهت دشمنی و مخالفت با اسلام و روحانیت با نیم نگاهی به بیانات و خاطرات ارزشمند آیت الله استاد سید احمد مددی به همراه تصاویر ویژه وکمیاب تألیف و تدوین: سید محمد علوی https://eitaa.com/ostadmadadi/446 شفاهی انقلاب
Neshast Elmi54_401_08_11_Shahbazi.MP3
28.7M
💬ظرفیت منطق‌های جدید و در فرآیند استنباط 🎙 حجة الاسلام علیرضا •فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف •مدیر واحد هوش مصنوعی توضیح پذیر کلان پروژه هوش مصنوعی و علوم اسلامی (برهان) •پژوهشگر ارشد آزمایشگاه داده‌کاوی دانشگاه علم و صنعت ایران 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📮@hoomas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب توحید فتوا ـ سیدمحمدرضا طباطبایی.pdf
28.94M
توحید فتوا استاد سیدمحمدرضا طباطبایی - مدیر مدرسه شهیدین و مولف صرف ساده (از جواز استفاده از نسخه PDF اطلاعی ندارم.) مقاله ی مرتبط : شورای فقهی یا فتوای شورایی در استنباط احکام شرعی
🌀| کمالات اختصاصی امت پیامبر (ص) ▫️كمالاتى كه تا كنون ذكر شد و كم و بيش آثار و علائم آن بيان شد فيوضاتى است از جانب حضرت رب‌العزّة كه اختصاص به امت حضرت خاتم‌الأنبياء والمرسلين محمدبن‌عبداللَّه صلى الله عليه و آله دارد. ▫️سالكان امَم سالفه و شرايع ماضيه كمالاتشان محدود بوده، پس از حصول فنا و نيستى خود، فقط مى‌توانستند مشاهده اسما و صفات پروردگار را بنمايند و بالاتر از اين مرحله را گمان نمى‌بردند. ▫️و سرّ آن اين بود كه نهايت معرفت آنان منتهى به كلمه‌ «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ» مى‌شد كه حاصل آن شهود ذات مستجمع جمیع صفات كماليه و جماليه است، ولى سالكان امت رسول اكرم صلى الله عليه و آله از اين مرحله بس بالاتر رفته، به مراحل بعديه اطلاع پيدا نموده‌اند و به مراحلى كه قابل شرح و بيان نيست راه يافته‌اند و علت آن اين است كه جميع دستورات اسلاميه راجع است به كلمه «اللَّهُ اكْبَرُ مِنْ أنْ يُوصَفَ». ▫️و بنابراين اساس، قهراً مراحلى را كه سالك مسلمان طى مى‌كند به جايى منتهى مى‌شود كه قابل شرح و بيان و توصيف نيست و اين به مناسبت ارتباط سلوك با كلمه مباركه: «اللَّهُ اكْبَرُ مِنْ أنْ يُوصَفَ» است؛ ▫️لهذا خود انبياى سَلَف نيز مافوق مقام شهود اسما و صفات الهى چيزى را گمان نمى‌بردند تا با طاير همت، قصد پرواز به آن آشيان را بنمايند. از اين روى، در دنيا كه به انواع ابتلايات دچار مى‌شدند متوسل و متمسك به ولايت معنوى و روحى رسول‌اللَّه و أميرالمؤمنين و صديقه كبرى و اولاد طاهرينشان مى‌شدند، آن‌گاه نجات مى‌يافتند و اين همان مقام ولايت كبراى معنويه ايشان بود كه دفع هموم و غموم از آن انبيا مى‌كرد. ▫️اجمال اين مقام گرچه براى آنان مُدرَك بود و بر همين اساس متوسل به مقامات عاليه طاهرين مى‌شدند، ليكن كيفيت و خصوصيت آن برايشان معلوم نبود و تا آخر عمر بر آن‌ها مجهول مى‌ماند. 📚رساله لب اللباب https://eitaa.com/almorsalaat/7119
هدایت شده از .
37.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 قضیه فیثاغورس 🔹 یه آقایی گفت اطلاعات ریاضی علامه حسن زاده در حد دبیرستان است. خب حالا دبیرستانی ها چه می خوانند؟ انتگرال می خوانند، حسابان می خوانند و... 🔹 بله اینکه درباره ریاضیات جدید اطلاعاتی دارند حرفی نیست. اما آیا آنها می توانند مسائل ریاضی را برگردانند به بدیهیات؟ میتواند بگوید که حساب از کجا آمده؟ می تواند همین قضیه فیثاغورس را برای ما تحلیل کند؟ و از اینجا مقاله دهم را دربیاورد؟ 🔹 مقاله ده از همین فیثاغورس (رادیکال ها) در می آید. می تواند بگوید رادیکال ها چه هستند؟ نمی تواند بگوید... چون راه و روش را به او یاد ندادند. 🔹 رادیکال چطور در می آید؟ اگر ما یک مثلث قائم الزاویه متساوی الساقین داشته باشیم، یک ضلع باشد ۱ و ضلع دیگر هم ۱، ضلع دیگر که وتر است می شود: ۱^۲ + ۱^۲ = x^۲ 👉 x = √۲ 🔹 رادیکال از خط آمده است. خط را برای من معنا کن حالا. نمی تواند معنا کند. ولی کسی که مقاله ده را خوانده می تواند معنا کند. رادیکال ۲ یعنی شما این دو ضلع متساوی الساقین را هرچه بزرگتر کنی، وتر هم بزرگتر می شود ولی باز هم یک عدد صافی به شما نمی دهد و همیشه کمی از ۱ بزرگتر است. 🔹 اینجا اعداد را به هندسه و خط که بدیهیات است برمی گرداند. این اصول اقلیدس است. برای چی اصلا هندسه پایه گذاری شد؟ پس از هندسه مسطحه، برویم به هندسه کروی که آن از کجا آمده است؟ وقتی کسی نداند اندازه علوم چقدر است همینطوری حرف می زند دیگر... 🎥 فصوص ۲.۱۱.۱۴۰۲ @ostadnaeiji
هدایت شده از نجات
بسته نهایی نجات.pdf
301.7K
💢 نسخه نهایی بسته عملیاتی نجات 💡بیش از ۳۰ طرح عملیاتی فردی و تشکیلاتی برای "افزایش مشارکت و روایت پیشرفت" 🗂 همراه با ارائه جزئیات فرایند اجرایی و پیوست‌های مورد نیاز کمی که بگذرد ، ما می‌مانیم و وجدانی که می‌پرسد: ⁉️ به اندازه توانمان تلاش کردیم یا نه ؟! 🔰و این پرسشی است که پاسخش درس و کار و زندگی نیست! بسم الله... [نجات ؛ نهضت جوانان انقلابِ تمدن‌ساز] @nejaatt_ir https://eitaa.com/joinchat/3189309560C7e7ca20fab
هدایت شده از اندیشکده مستعدان
🔰 اندیشکده مستعدان برگزار می کند: 🌀 كرسي علمی ترويجي:«امکان سنجی به کارگیری هوش مصنوعی در اجتهاد» 🎙ارائه کننده اول: جناب آقای دکتر مجتبی رستمی کیا 🎙ارائه کننده: حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدیار حسینی 🎙ناقد: حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا قائمی نیا 🎙ناقد: حجت الاسلام والمسلمین احمد قیصری 🎙دبیر علمی: حجت الاسلام والمسلمین مهران گودرزی ⏰ زمان: شنبه ۲۸ بهمن، ساعت ۱۹ 🔳 نحوه اجرای برنامه: : قم، خیابان صفائیه، کوچه ۲۱، بیت الزهرا سلام الله علیها، طبقه اول، سالن جلسات اندیشکده مستعدان : 🔗 پخش زنده ازطریق لینک: https://room.gharar.ir/864c1f2a-392c-4680-820b-b02809ecf9e7 📎 لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
بعضی از دانشجوها می پرسن سند و منبع؟؟؟ ،،،،،،،،،،« دوره پهلوی »،،،،،،،،،، از زبان؛ شاه ، خاندان و مسئولان پهلوی، اندیشمندان داخل و خارج + فیلم و عکس ▪️اوضاع دوره پهلوی محمدرضا پهلوی: اعتراف به اشتباهات و ظلم و ستم و نبود آزادی و... 📽اینم فیلمش📽 بختیار: کارنامه سیاه حکومت پهلوی 📽اینم فیلمش📽 بنی صدر: گوشه ای از کارنامه سیاه رضاشاه 📽اینم فیلمش📽 بختیار: پاسخ به مدعیان پیشرفت در دوران پهلوی 📽اینم فیلمش📽 روزنامه های دوران پهلوی: گزارش مشکلات و نابسامانی ها و گرانیها 📽اینم تصاویرش📽 وزیر اطلاعات پهلوی: عمق بی درایتی در دوران پهلوی 📽اینم فیلمش📽 علی امینی، نخست‌وزیر پهلوی: بی برنامگی و اشتباهات بزرگ ساواک و مشکلات بزرگ معیشتی مردم و عدم آزادی در دوران پهلوی 📽اینم فیلمش📽 نمایندگان مجلس دوران پهلوی: اعتراض نسبت به نابسامانی ها و مخارج نجومی جشنهای دربار و ... 📽اینم فیلمش📽 داماد شاه: علل سقوط حکومت پهلوی و آینده روشن جمهوری اسلامی ایران 📽اینم فیلمش📽 «علینقی عالی خانی»وزیر اقتصاد پهلوی بمدت۷سال: پس رفت حکومت پهلوی و خفقان و ترس از انتقاد و... 📽اینم فیلمش📽 تفریحات نجومی شاه و خانواده اش با وجود اوضاع وخیم مردم 📽اینم مدارک و عکسش📽 ▪️گرانی و تورم محمدرضا شاه: گران شدن 200 تا 400 برابری اجناس از 50 تا 52 📽اینم فیلمش📽 مروری بر وضعیت گرانی ها در دوران پهلوی 📽اینم فیلمش📽 رئیس دانشگاه تهران در دوران پهلوی: گرانی شدید آن دوران 📽اینم فیلمش📽 محمدرضا شاه: اعتراف به بحران مسکن و اجاره 📽اینم فیلمش📽 ▪️دزدی و اختلاس و فساد یکی از نویسندگان دوران پهلوی: توصیف بخشی از دزدی های رضاشاه به همراه معرفی کتاب انگلستان و رضاشاه 📽اینم فیلمش📽 فردوست (رئیس دفتر ویژه اطلاعات بازرسی پهلوی): فساد مالی گسترده و نجومی در دوره پهلوی، پرونده‌های بالای صد میلیون ۳۷۵۰ مورد. 📽اینم فیلمش📽 وزیر آموزش و پرورش پهلوی: فساد مالی گسترده وابستگان شاه 📽اینم فیلمش📽 پسر شاه: بزرگترین اختلاس تاریخ ایران توسط شاه و دیگر غارتگری ها و چپاول و ... 📽اینم فیلمش📽 ▪️شکنجه و کشتار مخالفین محمدرضا شاه: اعتراف به اعدام مخالفان حکومتش 📽اینم فیلمش📽 روایت مردم از کشتارهای رژیم پهلوی 📽اینم فیلمش📽 ◼️سیاست خارجی پرداخت حقوق نجومی و حق توحش به نظامیان آمریکایی مستقر در ایران از سوی دربار پهلوی 📽اینم فیلمش📽 روزنامه نگار آمریکایی: استعمار ایران توسط انگلیس و آمریکا و دخالتها و... شاه را آمریکا برای منافع خودش روی کار آورد … 📽اینم فیلمش📽 محمدرضا شاه: اذعان به اینکه ایران گاو شیرده کشورهای غربی بود در زمانی که کشور درگیر مشکلات بود 📽اینم فیلمش📽 عرب پرستی شاه ایران 📽اینم فیلمش📽 مقامات سیاسی رژیم پهلوی: خیانت رژیم پهلوی در جدایی بحرین و بی توجهی به ایرانیان جدا شده از وطن 📽اینم فیلمش📽 ◼️شخصیت متزلزل و فساد اخلاقی شاه وزیر بهداشت پهلوی: مرگ شاه در اثر مصرف داروهای جنسی 📽اینم فیلمش📽 درباریان پهلوی: شخصیت متزلزل محمدرضا پهلوی و فساد جنسی و خیانت به ناموس ایرانی 📽 اینم فیلمش 📽 ◼️عاقبت اعتماد شاه به آمریکا خاطرات فرح از رفتار توهین آمیز آمریکا با شاه بعد از فرار از ایران 📽اینم فیلمش 📽 🇯‌🇴‌🇮‌🇳 ↯ مهندس علیخانی 🇯‌🇴‌🇮‌🇳 🆔 @alikhani_r 🆔 @alikhani_r
دانلود مقالات عراق https://iasj.net/iasj علی ما نقل یحتمل این سایت شبیه نور مگز ماست. مقالات مجلات دانشگاه‌های عراق رو دارد و تحت نظارت وزارت علوم عراق هست. دسترسی به فایل مقالات هم رایگان است.
هدایت شده از ✍️پذیرش 1403🔺سطح‌چهار🔺؛ مدرسه‌علمیه عالی‌نواب🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 📍✍️ «مدرسه علمیه عالی نواب» برای سال تحصیلی۰۴-۱۴۰۳ در مقطع در رشته‌های زیر طلبه می‌پذیرد: 📕 ادبیات عربی(گرایش ترجمه بلاغی) 📔 فقه مقارن 📗کلام جدید 📘 کلام مقارن 📙 فلسفه اسلامی 📆🖌 زمان ثبت نام : 🔺۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 📍📝 روش های ثبت نام: 1️⃣مراجعه به صفحه پذیرش در سایت مدرسه 2️⃣ مراجعه حضوری 📥🏷آدرس : مشهد، ابتدای خیابان شیرازی، مدرسه علمیه عالی نواب 🟢👈کسب اطلاعات بیشتر؛ ☎️ تلفن: ۳۲۲۵۹۵۵۹ -۰۵۱ 👈داخلی:240-241 🌐کانال پذیرش در ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/154927359Ce2a88f526c •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 💠 مدرسه علمیه عالی نواب 🔸 اولین مدرسه تخصصی حوزه علمیه خراسان 🌐 سایت | ایتا | آپارات | ویراستی