eitaa logo
ره پویان غدیر(مسجد عبداللهی)
63 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.7هزار ویدیو
82 فایل
اگر "غدیر" درست پاسداری می شد، نوبت به "کربُبلا" نمی رسید
مشاهده در ایتا
دانلود
13.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شکارچی بی رقیب -رضوان الله تعالی علیه-
۳ مهر ۱۳۹۹
هدایت شده از بصیرت ظهور
پدر خانواده که نباشد؛همه از هم گسیخته میشوند؛ حضرت پدر وقتی که برگردی همه ما و قلب هایمان به هم پیوند خواهند خورد؛ ای دلیل آرامش و قرارم برگرد.......... 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
۳ مهر ۱۳۹۹
گفت: راستی جبهه چطور بود؟ گفتم : تا منظورت چه باشد . گفت: مثل حالا رقابت بود؟ گفتم : آری. گفت : در چی؟ گفتم :در خواندن نماز شب. گفت: حسادت بود؟ گفتم: آری. گفت: در چی؟ گفتم: در توفیق شهادت. گفت: جرزنی بود؟ گفتم: آری. گفت: برا چی؟ گفتم: برای شرکت در عملیات . گفت: بخور بخور بود؟ گفتم: آری . گفت: چی میخوردید؟ گفتم: تیر و ترکش 🔫 گفت: پنهان کاری بود ؟ گفتم: آری . گفت: در چی ؟ گفتم: نصف شب واکس زدن کفش بچه ها .👞 گفت: دعوا سر پست هم بود؟ گفتم: آری . گفت: چه پستی؟؟ 🤔 گفتم: پست نگهبانی سنگر کمین .💂 گفت: آوازم می خوندید؟ 🎙 گفتم: آری . گفت: چه آوازی؟ گفتم:شبهای جمعه دعای کمیل . گفت: اهل دود و دم هم بودید؟؟ 🌫 گفتم: آری . گفت: صنعتی یا سنتی؟؟ گفتم: صنعتی ، خردل ، تاول زا ، اعصاب💀☠ گفت: استخر هم می رفتید؟ 💧 گفتم: آری ... گفت: کجا؟ گفتم: اروند، کانال ماهی ، مجنون .🌊 گفت: سونا خشک هم داشتید ؟ گفتم: آری . گفت: کجا؟ گفتم:تابستون سنگرهای کمین ،شلمچه، فکه ،طلائیه. گفت: زیر ابرو هم برمی داشتید؟ گفتم: آری گفت: کی براتون برمی داشت؟ گفتم: تک تیرانداز دشمن با تیر قناصه . گفت: پس بفرمایید رژ لبم میزدید؟؟ گفتم: آری خندید و گفت: با چی؟ گفتم: هنگام بوسه بر پیشونی خونین دوستان شهیدمان سکوت کرد و چیزی نگفت... 🌹ياد و خاطره بسیجیان بی نام و بی ادعای دفاع مقدس گرامي باد. @rahpuyan_ghadir کانال رهپویان غدیر مسجد عبداللهی
۴ مهر ۱۳۹۹
هدایت شده از #شهدای_طالقان
ما عهد ڪرده ایم، بہ هر بزم روضہ ای اول برای روز ظهورٺ دعا کنیم صاحب عزا بیا ڪہ بہ اذن نگاه تو در سینه باز خیمہ ی ماتم بپاڪنیم
۴ مهر ۱۳۹۹
هدایت شده از خبر فوری قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه 🔸با نوای استاد فرهمند 🔸برای دوستان ارسال کنید تا در ثواب این زیارت شریک باشید ☑️بزرگترین کانال خبری استان قم👇 http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
۴ مهر ۱۳۹۹
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 ✒️🗒یادداشت نگاهی به مواضع قاطع و شجاعانه امام حسن مجتبی(ع) در برابر اهانتهای معاویه به امیرالمؤمنین(ع) ▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ هفتم صفر بنا به گفته مرحوم شهید اوّل (م۷۸۶ق) سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است که این حادثه دردناک در سال ۴۹ یا ۵۰ هجری در حالیکه... ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ http://eitaa.com/ghadirevelayat 🏴 🏴🏴 🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
۴ مهر ۱۳۹۹
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 ✒️🗒یادداشت نقش صحابه رسول‌خدا(ص) در حادثه عاشورا (۱۰) ▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ ۷- صحابه‌ای که امام‌حسین(ع) را در کربلا یاری نکردند. ولی پس از شهادت آن حضرت(ع) به شدّت پشیمان شدند. سلیمان‌بن صرد خزاعی مصداق بارز این دسته از صحابه است. او از اصحاب رسول‌خدا(ص) و جزء افرادی بود که به امام‌حسین(ع) نامه نوشت و آن حضرت(ع) را برای بیعت و یاری به کوفه دعوت کرد. اما در کوفه ماند و در کربلا حاضر نشد.‌ پس از شهادت مظلومانه امام‌حسین(ع) در لشکریان توّابین قرار گرفت."(سیر اعلام‌النبلاء، ج۳، ص۳۹۴) اینکه چرا سلیمان‌بن صُرَد صحابی پیامبر(ص) از کوفه به کربلا نرفت؟ و سیدالشهداء(ع) را یاری نکرد؟ جای بحث و گفتگو دارد. آیا پس از آمدن عبیدالله‌بن زیاد به کوفه، سُلیمان مانند مختار زندانی شد؟ این احتمال در هیچ یک از منابع پیشینیان گزارش نشده است. آیا چون نیروهای امنیتی ابن‌زیاد راه ورود به کوفه را بسته و خروج افراد از این شهر را به شدت زیر نظر قرار داده بودند؛ نتوانست خود را به کربلا برساند؟ این احتمال هم معقول به نظر نمی‌آید. زیرا با‌وجود این‌همه سخت‌گیری‌ها و مراقبت‌های شدید نیروهای امنیتی ابن‌زیاد، حبیب‌بن‌مظاهر و مسلم‌بن‌عوسجه - که هر دو از صحابه نیک پیامبر(ص) بودند- از کوفه خارج شدند و خود را به امام‌حسین(ع) رساندند. آیا به پایان ماجرای خروج امام‌حسین(ع) از مکه به کوفه خوشبین بودند؟ یعنی گمان می‌کردند این ماجرا بدون جنگ‌ و درگیری و خونریزی تمام خواهد شد؟ این احتمال هم صحیح نیست. زیرا آن همه عِدّه و ‌عُده نظامی، و فضای رعب و وحشت و کشتار در کوفه که ابن‌زیاد به وجود آورده بود؛ امتناع شدید امام حسین(ع) از بیعت با یزید و پافشاری حکام اموی برای بیعت‌گرفتن از آن حضرت(ع)، بر کسی پوشیده نبود. بلکه قرینه مهمی بود بر اینکه یک جنگ و فاجعه بزرگ نظامی و جنایت جنگی به دست بنی‌امیه واقع خواهد شد. آیا این قرائن کافی نبود تا این دسته از صحابه که خود را شیعه می‌دانستند، از جان مایه گذارند و خود را برای یاری امام‌حسین(ع) و خاندان مکرم ایشان(ع) به کربلا رسانند؟! یا اینکه مرعوب شدند و دست از یاری امام(ع) کشیدند؟ همانطور که مُسَیَّب‌بن نَجَبه که از توابین و در طبقه تابعین بود،پس از حادثه کربلا در جمع توابین اینگونه اعتراف کرد: "ما نه با دست خود حسین(ع) را یاری کردیم، نه با زبان خود از او دفاع کردیم، نه با اموال خود او را حمایت نمودیم و نه عشایر خود را برای یاری او(ع) بسیج کردیم..." (الکامل، ابن‌اثیر، ج۳،ص۳۳۲) یا در کارنامه و پیشینه سلیمان‌بن صرد، به گزارش برخی مورّخان یاری نکردن امام‌علی(ع) در جنگ جمل دیده می‌شود که همان سبب شد تا امیرالمؤمنین(ع) وی را سرزنش و توبیخ نماید(انساب‌الاشراف، ج۳، ص۶۲؛ شرح ابن‌ابی‌الحدید، ج۳، ص۱۰۵) همچنین گفته شده که سلیمان‌بن صرد یکی از معترضان به صلح امام‌حسن(ع) بوده (مناقب ابن‌شهرآشوب، ج۴، ص۴۰) که مجموعه این موارد دلیل بر ضعف ولایت‌مداری و بصیرت سیاسی اوست. پس این دسته از صحابه پیامبر(ص) گرچه پس از شهادت امام‌حسین(ع) پشیمان شدند و توبه کردند، ولی به نظر می‌آید حضور نیافتن آنان در کربلا برای یاری سیدالشهداء(ع) دلیلی جز کوتاهی، سستی و ضعف بینش سیاسی ندارد. چنانچه در وقت نیاز، به موقع و به‌هنگام برای یاری امام‌حسین(ع) اقدام می‌کردند، آنگونه که حبیب‌بن مظاهر و مسلم‌بن‌عوسجه انجام دادند- شاید نتایج دیگری بر حادثه عاشورا مترتب می‌شد. ادامه دارد... محمّد جعفر طبسی http://eitaa.com/ghadirevelayat 🏴 🏴🏴 🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
۴ مهر ۱۳۹۹
✨﷽✨ ♨ شکایت از روزگار ✍ مفضل بن قیس، سخت در فشار زندگی واقع شده بود. فقر و تنگدستی، قرض و مخارج زندگی، او را آزار می داد. یک روز در محضر امام صادق (علیه السلام) لب به شكایت گشود و بیچارگی‌های خود را مو به مو تشریح كرد. گفت فلان مبلغ قرض دارم، نمی دانم چه جور ادا كنم؟ فلان مبلغ خرج دارم و راه درآمدی ندارم. بیچاره شدم، متحیرم، گیج شده ام. به هر در بازی می روم، به رویم بسته می شود. در آخر از امام تقاضا كرد درباره اش دعایی بفرماید و از خداوند متعال بخواهد گره از كار فروبسته او بگشاید. امام صادق (علیه السلام) به كنیزكی كه آنجا بود فرمود برو آن كیسه اشرفی را كه منصور برای ما فرستاده بیاور. كنیزک رفت و فورا كیسه اشرفی را حاضر كرد. آنگاه به مفضل بن قیس فرمود در این كیسه چهارصد دینار است و كمكی است برای زندگی تو. گفت مقصودم از آنچه در حضور شما گفتم این نبود، مقصودم فقط خواهش دعا بود. امام فرمود بسیار خب، دعا هم می‌كنم، اما این نكته را به تو بگویم، هرگز سختی‌ها و بیچارگی‌های خود را برای مردم تشریح نكن. اولین اثرش این است كه وانمود می شود تو در میدان زندگی زمین خورده ای و از روزگار شكست یافته ای. در نظرها كوچک می‌شوی و شخصیت و احترامت از میان می‌رود. 📚 بحارالانوار، ج۱۱، ص۱۱۴ @rahpuyan_ghadir کانال رهپویان غدیر مسجد عبداللهی
۶ مهر ۱۳۹۹
﷽ ✍امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام: ✅چهار چيز برای چهار مقصد ديگر آفريده شده اند : ❶ مال برای خرج کردن در احتياجات زندگی نه برای نگهداری ❷ علم برای عمل کردن به آن نه جدال و کشمکش و بحث ❸ انسان برای بندگی و اطاعت از خدا نه خوشگذرانی و معصيت ❹ دنيا برای جمع آوری توشه آخرت نه غفلت از آخرت و آباد ساختن دنيا 📚منبع : نصايح صفحه ۱۷۹ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir @rahpuyan_ghadir کانال رهپویان غدیر مسجد عبداللهی
۷ مهر ۱۳۹۹
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 ✒️🗒یادداشت روش اهل‌بیت(ع) در زنده‌ نگاه‌داشتن نام سیدالشهداء(ع) 🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴 ۵. گذاشتن تربت امام حسین‌(ع) در کام نوزاد یکی دیگر از راه‌هایی که موجب زنده‌ نگه‌داشتن یاد امام‌حسین(ع) می‌شود، این است که کام نوزاد را هنگام ولادت، با تربت مقدس سیدالشهدا (ع) آشنا کنند. در روایتی از امام صادق(ع) در اینباره نقل شده که فرمود: "حنّکوا اولادکم بتربه الحسین(ع) فانها امان" "تربت قبر امام حسین(ع) را در کام فرزندانتان بگذارید که سبب در امان ماندن است." (کامل‌الزیارات، ص۲۷۸؛ تهذیب‌الاحکام، ج۶، ص۷۴) مرحوم شیخ عباس قمی درباره کام برداشتن نوزاد با تربت مقدس حسینی(ع) می‌گوید: "تحنیک نوزاد با تربت حسینی و آب مستحبّ است. یعنی تربت و آب را داخل دهانش به طرف بالا بگذارد. در حدیث (از امام صادق(ع)) وارد شده که: "ما اظنّ احدا یحنّک بماء الفرات اِلّا اَحبَّنا اهل‌البیت(ع)" گمان نمی‌کنم کام کسی با آب فرات برداشته شود مگر اینکه دوستدار ما اهل‌بیت(ع) باشد." (سفینه‌البحار، ج۱، ص۸۰۶ ماده "حنک"؛ همچنین: کامل‌الزیارات، ص۴۷) البته در بیان محدث قمی(ره) به کام برداشتن با آب فرات هم اشاره شده است. همچنین برخی فقهای شیعه مطابق با این روایات، فتوا به استحبابِ گذاشتن آب فرات و تربت امام حسین(ع) در کام نوزاد، داده‌اند.(شرائع‌الاسلام، محقق حلی، ج۲،ص۲۸۷؛ تبصره‌المتعلمین، علامه‌حلی، ص۱۴۳؛ اللمعه‌الدمشقیه، شهیداوّل، ص۱۸۸؛ مسالک‌الافهام، شهیدثانی، ج۸، ص۳۹۵؛ کفایه‌الاحکام، سبزواری، ج۲، ص۲۸۲؛ جواهرالکلام، نجفی، ج۳۱، ص۲۵۲- ۲۵۳) به راستی که این روایات شایسته تدبّر و ژرف‌اندیشی است. اینکه در نظام تربیتی مکتب اهل‌بیت(ع)، ولادت و آغاز زندگی دنیوی انسان همراه با یاد و نام امام‌حسین(ع) است. و نیز اینکه انسان در آغاز تولدش، رشد جسمی‌اش را با خاک مقدس قبر مطهّر سیدالشهداء(ع) تجربه می‌کند. بی‌تردید جداشدن و دوری از اباعبدالله الحسین(ع) پیامدی جز ضرر و خسران آشکار در دنیا و آخرت ندارد. محمدجعفر طبسی http://eitaa.com/ghadirevelayat 🏴 🏴🏴 🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
۷ مهر ۱۳۹۹
📌متن شبهه👇 در رابطه با این که بعضی از مردم وقتی ازشون درباره علت نماز نخوندن و سهل انگاری در آنها سوال می شود می گویند این همه نماز خوندیم به چه دردمون خورد ؟؟؟ و به طور خلاصه چرا ما نماز می خوانیم اما آثار نماز در ما و زندگی ما پدیدار نمی شود ؟؟؟؟ چه جوابی باید داد لطفا به طور جزئی پاسخ دهید. 📌پاسخ به شبهه👇 در مورد نماز و چرایی خواندن آن به نکاتی باید توجه کرد 🔆 خداوند به عبادات بندگان خود نیازی ندارد⏪ از آنجا که خداوند وجودی نامحدود و نامتناهی و پیراسته از هر گونه نقص و نیاز است احتیاجی به پرستش ما ندارد 🔆 خداوند حکیم است⏪ بنابراین انسان را برای رسیدن به هدفی خلق کرده است. 🔆 هدف از خلقت انسان نزدیک شدن معنوی و روحانی به خداوند است. 🔆 چون خدا کامل از هر جهت است، هر چه انسان به خدا نزدیک می شود یعنی کامل تر شده است و به هر مقداری که کامل شود خداوند او را بیشتر دوست دارد چون این چنین انسانی از دیگران خداگونه و خدایی تر و خدا نما تر شده است. 🔆 قرآن از این کامل تر با کلمه تقوا نام می برد و می فرماید " ان اکرمکم عندالله اتقاکم. یعنی گرامی ترین شما دوست داشتنی ترین شما نزد خدا با تقوا ترین شماست. 🔆 راه نزدیک تر شدن به خدا را و کامل تر شدن را انسان با عقل خود نمی تواند در همه جا تشخیص دهد. 🔆 خداوند به خاطر لطفی که به بندگان دارد وحی را می فرستد تا از آن کارهای خوبی که باعث نزدیک تر شدن به خدا و کامل تر شدن می شود بیان شود. 🔆 بنابراین همه ی دستورات الهی به نفع انسان است تا او کامل شود. تا او به خدا نزدیک شود. 🔆 یکی از دستوراتی که انسان را به خدا نزدیک می کند نماز است. لذا پیامبر اسلام فرمود: الصلاه قربان کل تقی یعنی نماز وسیله نزدیک شدن انسان مومن به خداست. 🔆 بنابراین نماز وسیله کامل شدن و نزدیک شدن انسان به خداست و سهل انگاری در این زمینه موجب از بین رفتن فرصت کامل شدن و نزدیک شدن انسان به خدا می شود. 🔆 نمازی می تواند تمام آثار را داشته باشد نمازی است که با حضور قلب و توجه و نیت پاک به درگاه خدا آورده شود. بنابراین مهم ترین اثر نماز کامل کننده ی انسان و نزدیک کننده ی انسان به خداست. لذا اینکه گفته شود این همه نماز خواندیم چه شد حرف درستی نیست. چون با نمازی که خوانده می شود کامل شدن و نزدیک شدن به خدا اتفاق می افتد. 🔆 در مورد نماز به چند نکته ی دیگر اشاره می کنم: 🌷نمازگزار همواره به یاد خداست و یاد خدا بهترین وسیله برای کنترل نفس امّاره و روح طغیانگر است. 🌷نماز گزار برای قبولی نماز خود از بسیاری از گناهان اجتناب می ورزد مثلاً یکی از شرائط نماز مشروع بودن و مباح بودن تمام وسایلی است که در آن به کار می رود مانند آب وضو و غسل، لباس و مکان نمازگزار. 🌷نمازگزار باید به آن توجه داشته باشد نظافت و بهداشت است زیرا او باید با لباس و بدنی پاک و تمیز که بعضاً مجبور است غسل نماید تا از آلودگیهای ظاهری و معنوی خود را پاک سازد و از آنجا که نماز برای خود وقت معیّنی دارد یکی از آثار آن انضباط و وقت شناسی است. 🌷هم چنین کسی که در شبانه روز پنج مرتبه نماز بخواند و قلب خود را در این چشمه صاف معنوی شستشو دهد، هرگز آلودگی گناه بر دل و جان او نمی نشیند. 🌷نماز خواندن به عنوان یک وظیفه دینی بر هر فرد مسلمان واجب است، چرا كه خداوند متعال این وظیفه را بعهده هر فرد مسلمان نهاده و دستور به انجام آن داده است: « ... أقیموا الصلاة ...» یعنی نماز را به پا دارید (بقره/43 و 83 و 110 – نساء/77 و 103 – یونس/87 – حج/78 – و...) 🌷نماز خواندن در حقیقت نوعی تشكر از خداوند است، در مقابل همه نعمتهایی كه به انسان عطا كرده است. بنابراین نمی توان گفت نماز فایده ای ندارد. 🌷نماز، خودبینی و كبر و غرور را از بین می برد.(نهج البلاغه، كلمات قصار 252) 🌷كلام آخر اینكه دانشمندان و روانشناسان به این نتیجه رسیده اند كه بسیاری از امراض و بیماریهای جسمی انسانها بر اثر اضطراب روحی و نداشتن آرامش و اطمینان روحی و فكری است، و همچنین افراد متدین و با ایمان به خاطر اینكه خود را متصل به قدرتی مافوق طبیعت، و مرتبط با نیروی عظیم الهی كرده اند، نسبت به افراد دیگر عمر طولانی تری داشته و زودتر بر بیماریهای جسمی خود غلبه می كنند. -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 https://chat.whatsapp.com/BZ4tee5Kps4KRpgbqM1VtL کانال ایتا:👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 ـ‌اللهم‌ـ‌عجل‌ـ‌لولیک‌ـ‌الفرج‌ـ‌ @rahpuyan_ghadir کانال رهپویان غدیر مسجد عبداللهی
۱۲ مهر ۱۳۹۹
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب ما در قدم اول باید ذهن خود را خالی از هرگونه موضع‌گیری و خالی از هر عقیده ای کنیم تا بتوانیم به برسیم . قطب نمای فکر ما می‌تواند ما را نشان بدهد ، به شرط اینکه گرفتار آهن رباهای هویٰ ها ، ، ، و نشده باشد . وگرنه این قطب نمای منحرف به جای اینکه ما را به مقصد برساند ، در دریا غرق می‌کند . راستی آن کس که تفکر ندارد به نزدیک تر است تا کسی که تفکراتش را به کشیده اند . 📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۳۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
۱۲ مهر ۱۳۹۹