eitaa logo
رهروان ولایت
383 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
6.5هزار ویدیو
36 فایل
┄┅═✧ ❀ 🔅 ❀ ✧═┅┄ 🆔 @rahrovanehvelayat ┄┅═✧ ❀ 🔅 ❀ ✧═┅┄
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃 هر روز معرفی یکی از 30 نفر از ملعون ترین و خبیث ترین نفراتی که در واقعه کربلا بیشترین ظلم را به امام حسین علیه السلام و یاران و اهل بیتش وارد کردند👇👇 لعنت الله علیه جنایاتش: در اولین روزهای نهضت حسینی، او همراه چند نفر دیگر چون: شبث بن ربعی، حجار بن ابجر و ...، نامه ای برای امام حسین علیه السلام نوشت، و آن حضرت را به کوفه دعوت کرد! عمرو بن حجّاج مسئول محاصره نهر فرات بود. وى به همراه پانصد سرباز كه تحت امرش بودند، از رسيدن آب به خيمه هاى امام حسين عليه السلام جلوگيرى كرد. همين فرد بى حيا و پست، با گستاخى تمام به سبط رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم رو كرد و گفت: اى حسين! اين آب فرات است كه از آن سگها، الاغ ها و خوک ها آب مى نوشند، سوگند به خدا تو از آن جرعه اى هم نمى نوشى تا اين كه در آتش دوزخ از حميم آن بنوشى. در روز عاشورا (دهم محرم)، این مرد خبیث (عمرو بن حجاج) را می بینم که فرمانده جناح راست لشگر عمر بن سعد در کربلا بود، بر امام حسین علیه السلام و یارانش حمله کرد و به سپاهش گفت: ای اهل کوفه، از فرمان امیر (عبیدالله بن زیاد) بیرون نروید و از جماعت جدا نشوید؛ و در کشتن امام حسین علیه السلام سپاهش را تشویق کرد و گفت: در کشتن آن که از دین خدا بیرون رفت (حسین بن علی)، شک به خود راه ندهید. بعضی مقاتل او را به عنوان یکی از قاتلین جناب مسلم بن عوسجه می دانند. آن زمان که سپاهش از طرف رود فرات به سپاه امام علیه السلام حمله کرد و جنگ سختی شد و در آن حمله و بحبوحه و گرد و غبار زیاد حضرت مسلم بن عوسجه شهید شد؛ یاران عمرو بن حجاج فریاد زدند که ما مسلم بن عوسجه را کشتیم. سرنوشت او: زمانی که مختار به خون خواهی امام حسین علیه السلام و یارانش قیام کرد، عمرو بن حجاج می دانست با پرونده سیاهی که دارد کمترین مجازاتش مرگ است و آن قدر ترسیده بود که خانه خود را رها و از راه واقصه و شرافه توانست از دست مأموران مختار فرار کند. به نقل از ابومخنف که گفت: هیچ کس از او خبر نداشت معلوم نیست که آسمان او را ربود یا زمین او را فرو برد. در بعضی نقل ها چون ارشاد، اعلام انوری و احقاق الحق آمده که: مأموران مختار او را در بیابانی پیدا کردند که از شدت تشنگی، از رمق افتاده هلاک شده بود، او را گرفته و سپس سرش را از بدن جدا کردند و نزد مختار بردند. بر تا قیامت لعنت 📚نفس‌المهموم 📚ترجمه کامل ابن اثیر 📚تاریخ طبری 📚منتهی‌الامال 📚ابصار العین 📚موسوعه الامام الحسین به نقل از: عمادالدین طبری، نفس المهموم، کامل بهائی، لهوف، ارشاد و بسیاری منابع دیگر ✨یا علی✨
هدایت شده از حرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥تا حالا عزیزترین فرد زندگیتون مثل فرزندتون رو گم کردین؟ ‏❗️ 🔸ویدئویی که صلیب سرخ جهانی از واکنش پدر مادرها به گم شدن بچه‌ها نشان دادن❗️ 💥تامل و تفکر... تا حالا مهدی فاطمه عجل الله تعالی فرجه الشریف را جستجو کرده ایم؟❗️
هدایت شده از حرم
🌐📝🌐📝🌐 ✅پرسش: چگونه امکان دارد صحابه رسول خدا بعد ایشان سخنان آن حضرت در مورد حضرت علی (علیه السلام) در روز غدیر را فرمواش کنند ویا نادیده بگیرند و یا برخلاف آن عمل کنند؟ قسمت اول: 🌺پاسخ: پس از رحلت پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله، دو عملكرد رخ داد كه هر كدام از یك صنف بود و علی القاعده دو توجیه متفاوت داشت. ✍️توجیه اول: عده ای علی رغم سفارشات پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله، درباره وصایت و جانشینی حضرت علی علیه السلام، هنگامی كه امر جامع تشیع جنازه پیامبر هنوز باقی بود، تشكیل جلسه ای دادند تا خلیفه بعدی را مشخص كنند و با همان عده اندك موجود در سقیفه كه هرگز اكثریت مدینه هم نبودند (چه رسد به اكثریت مسلمانان)، خلیفه تعیین كردند، و سپس از مردم بیعت گرفتند؛ به طوری كه بنا به نوشته شیخ مفید در كتاب "الجمل" عده ای از بادیه نشینان كه برای خرید به مدینه آمده بودند به زور برای بیعت برده شدند. ☘️این عده اندك كه گردانندگانش چند نفر انگشت شمار بودند از قبل هم محبّ اهلبیت علیهم السلام نبودند و مراتب مهربانی و مودتی از ایشان نسبت به اهلبیت گزارش نشده و حتی نسبت به رسول خدا صلی الله علیه و آله، نیز چنین نبودند. مثلا، برای مثال در جنگ احد وقتی دشمن گردنه را دور زد و مسلمین در محاصره افتادند، علی رغم به خطر افتادن جان رسول خدا صلی الله علیه و آله، او را رها نمودند و به دامان كوه فرار كردند. 🌸واقعیت آن است كه رسول گرامی اسلام با جریان نیرومندی به نام قریش، در میان اصحاب خود، روبرو بوده است. بسیاری از حوادث دوران حیات مبارك حضرتش در درگیری با این گروه گذشته است. 🍀قریش در دو جبهه با پیامبر اكرم(ص) و منویات او مبارزه می كرده است: عده ای در صف مبارزه علنی بودند، و عده ای هم در میان مسلمانان خود را جای دادند. 🌼آیا جای تأمل نیست اگر بدانیم در آیات مكی قرآن از سه گروه مؤمنان، مشركان و كسانی تحت عنوان «فى قلوبهم مرض»(مدثر/31)، یادمی شود. 📌این گروه اخیر چه كسانی هستند كه اسما مسلمانند، ولی واقعا نه؟ آیا این گروه عده ای از قریش نیستند كه به طمع دستیابی به ثمرات پیروزی احتمالی اسلام خود را در جمع مسلمانان جای دادند؟! 🌸البته طبیعی است كه همه قریش منافق نبوده اند، و در میان آنان ـ به خصوص در میان توده عوام آن ـ بوده اند بسیاری كه به راستی ایمان داشته اند، ولی این گروه رهبری قریش را در دست نداشته اند. ☘️این جریان را عمر در مذاكره خود با ابن عباس برملا می كند؛ آن جا كه می گوید: ای ابن عباس! علی شایسته ترین فرد برای احراز خلافت بود، ولی قریش نمی توانست هم پیامبری و هم خلافت را در دست بنی هاشم ببیند. لذا قریش خلافت را برای خود برگزید و كاری درست و موفق بود! (الكامل فى التاریخ3/24 ـ شرح ابن ابی الحدید3/107 ـ تاریخ بغداد2/97) 💥سران قریش كه از ابتدا نیز ایمان به اسلام نیاوردند و هرگز محبت اهلبیت را در دل نداشتند، تصمیم گرفتند مهار خلافت را در دست گیرند، و در رقابت با بنی هاشم به برتری دست یابند. با توطئه، تطمیع و ارعاب جو عمومی را در دست گرفتند. ادامه دارد... @rahrovanehvelayat
🍀🌟🍀🌟🍀 ✅پرسش: نسل اول فرزندان حضرت آدم (علیه السلام) با چه کسانی ازدواج کردند؟ 🌺پاسخ: در مورد ازدواج فرزندان حضرت آدم (علیه السلام) سه نظر مشهور وجود دارد: 1. 📌فرزندان حضرت (علیه السلام) با برخی از اجنه و یا فرشتگان ازدواج کردند. 2. 📌فرزندان ایشان با برخی از بازماندگان از نسل های پیشین انسان ها ازدواج کردند. 3.📌 پسرانش با خواهران خویش ازدواج کردند. ☘️بررسی نظرات مذکور: طرفداران نظر اول به تعدادی از روایات ائمه (علیهم السلام) استناد کرده اند.(1) همانطور که برای نظر سوم نیز روایاتی در دست داریم.(2) 🌱 نظر دوم نیز با یافته های بشری مبنی بر وجود انسانهایی قبل از حضرت آدم (علیه السلام) و همچنین برخی آیات و روایات سازگار است. در کتاب «توحید» صدوق از امام صادق (علیه السلام) روایتی آورده شده که در ضمن آن به راوی فرموده: «شاید شما گمان کنید که خدای عز و جل غیر از شما هیچ بشر دیگری نیافریده، نه چنین نیست بلکه هزار هزار آدم آفریده که شما از نسل آخرین آدم از آدم ها هستید.»(3) 📌نکته1: ازدواج خواهر و برادر تشریعی است و قبح ذاتی ندارد. علامه طباطبایی در این رابطه می فرماید: «تحريم حكمى است تشريعى، كه تابع مصالح و مفاسد است، نه حكمى تكوينى (نظير مستى آوردن شراب) و غير قابل تغيير، و زمام تشريع هم به دست خداى سبحان است، او هر چه بخواهد مى‏ کند.»(4) بنابراین چنین ازدواجی مخالف فطرت انسان نبوده و ممکن است برای مدت کوتاهی از باب ضرورت مباح گردد. ✍️در بین سه احتمال مذکور، احتمال دوم اگر چه مخالف عقل نیست اما آیه یا روایتی که مبتنی بر ازدواج فرزندان حضرت آدم (علیه السلام) با آنها باشد، در دست نیست. لذا این مطلب در حد یک احتمال باقی خواهد ماند. از طرفی با آیه اول سوره نساء که در ادامه به آن اشاره خواهد شد، همخوانی ندارد. 📌نکته2: بر فرض اینکه نسل پیشین حضرت آدم (و حتی خود ایشان) بر اساس تکامل بوجود آمده باشند، این دیدگاه منافاتی با اعتقاد به خداوند ندارد، همانطور که آیت الله مکارم می فرماید: «اين مساله براى ما روشن است كه اين دو (فرضیه تکامل و اعتقاد به خدا) با هم تضادى ندارند يعنى ما چه فرضيه تكامل را قبول كنيم و چه آن را بر اثر فقدان دليل رد نمائيم در هر دو صورت مى‏ توانيم خداشناس باشيم.»(5) 🌱 البته آيات قرآن هر چند مستقيما در صدد بيان مساله تكامل يا ثبوت انواع نيست، ولى ظواهر آيات (البته در خصوص انسان) با مساله خلقت مستقل سازگارتر است، هر چند كاملا صريح نيست اما ظاهر آيات خلقت آدم بيشتر روى خلقت مستقل دور مى‏ زند، اما در مورد ساير جانداران قرآن سكوت دارد.(6) ☘️خداوند در قرآن می فرماید: «يا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها وَ بَثَّ مِنْهُما رِجالاً كَثيراً وَ نِساءً وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذي تَسائَلُونَ بِهِ وَ الْأَرْحامَ إِنَّ اللَّهَ كانَ عَلَيْكُمْ رَقيباً»؛ اى مردم! بترسيد از پروردگار خود كه همه شما را از يك انسان آفريد و همسر او را از او آفريد و از آن دو، مردان و زنان فراوانى به وجود آورد و بترسيد از خدايى كه به نام وى از يكديگر درخواست مى‏ نماييد، و بترسيد از خدا درباره خويشاوندان زيرا كه پروردگار مراقب شماست.»(7) 🌸لازمه اين سخن آن است كه فرزندان آدم (علیه السلام) با هم ازدواج كرده باشند زيرا اگر آنها با نژاد و همسران ديگرى (اعم از انسان و اجنه) ازدواج كرده باشند"منهما" (از آدم و حوا) صادق نخواهد بود، در حالی که خداوند نسل کنونی بشر را تنها مستند به آدم (علیه السلام) و حوا می کند. همانطور که اشاره شد، در آن زمان حكم تحريم ازدواج خواهر و برادر نازل نشده بود، بديهى است ممنوعيت يك كار، بسته به اين است كه از طرف خداوند تحريم شده باشد چه مانعى دارد كه ضرورت‏ ها و مصالحى ايجاب كند كه در پاره‏ اى از زمان‏ ها مطلبى جائز باشد و بعدا تحريم گردد.(8) 🍀بنابراین نظر سوم مطابق آیات قرآن است و حرمت نیز تابع مصالح و مفاسد. در حالی که اقوال دیگر مانند قول دوم مستند روایی و قرآنی مبنی بر چنین ازدواجی ندارند. قول اول نیز اگر چه روایاتی در این زمینه وجود دارد اما با ظاهر قرآن که نسل کنونی انسان ها را منحصر در حضرت آدم (علیه السلام) می داند، سازگار نیست. _______ (1) عیاشی، کتاب التفسیر، ج1، ص312؛ فیض کاشانی، تفسیر الصافی، ج1، ص417-418. (2) طبرسی، الاحتجاج علی اهل اللجاج، ج2، ص314. (3) صدوق، التوحید، ص277. (4) الميزان، ج‏4، ص: 230. (5) تفسير نمونه، ج‏11، ص: 85. (6) همان، ج‏11، ص: 90. (7) نساء/ 1. (8) المیزان، ج4، ص217؛ مکارم ، تفسير نمونه، ج‏3، ص: 247. @rahrovanehvelayat
📚✨📚✨📚 ✅پرسش: درباره ثواب دعاي معراج و اهميت همراه داشتن آن توضيح دهيد. دعاي معراج را بنويسيد 🌺پاسخ: دو جور دعاي معراج در دسترس مردم است 1- 📌دعايي که با عبارت يا سيد و يا سند شروع مي شود که معتبر نيست و در منابع معتبر وجود ندارد( خواص و آثار و پاداش زيادی هم براي آن نقل مي شود که هيچ کدام مستند نيست) 2- 📌دعايي که با عبارت يا من اقر بالعبوديه له کل معبود شروع ميشود که در منابع و کتب ادعيه نقل شده و معتبر است( ولي آثار و خواصي براي آن بيان نشده است و فقط به عنوان يک دعا و مناجات بيان شده است) ☘️متن دعا : اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ يَا مَنْ أَقَرَّ بِالْعُبُودِيَّةِ لَهُ كُلُّ مَعْبُودٍ يَا مَنْ يَحْمَدُهُ كُلُّ مَحْمُودٍ يَا مَنْ يَفْزَعُ إِلَيْهِ كُلُّ مَجْهُودٍ يَا مَنْ يُطْلَبُ عِنْدَهُ كُلُّ مَفْقُودٍ يَا مَنْ سَائِلُهُ غَيْرُ مَرْدُودٍ يَا مَنْ بَابُهُ عَنْ سُؤَالِهِ غَيْرُ مَسْدُودٍ يَا مَنْ هُوَ غَيْرُ مَوْصُوفٍ وَ لَا مَحْدُودٍ يَا مَنْ عَطَاؤُهُ غَيْرُ مَمْنُوعٍ وَ لَا مَنْكُودٍ يَا مَنْ لَيْسَ بِبَعِيدٍ وَ هُوَ نِعْمَ الْمَقْصُودُ يَا مَنْ رَجَاءُ عِبَادِهِ بِحَبْلِهِ مَشْدُودٌ يَا مَنْ شِبْهُهُ وَ مِثْلُهُ غَيْرُ مَوْجُودٍ يَا مَنْ لَيْسَ بِوَالِدٍ وَ لَا مَوْلُودٍ يَا مَنْ كَرَمُهُ وَ فَضْلُهُ لَيْسَ بِمَعْدُودٍ يَا مَنْ حَوْضُ بِرِّهِ لِلْأَنَامِ مَوْرُودٌ يَا مَنْ لَا يُوصَفُ بِقِيَامٍ وَ لَا قُعُودٍ يَا مَنْ لَا تَجْرِي عَلَيْهِ حَرَكَةٌ وَ لَا جُمُودٌ يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا وَدُودُ يَا رَاحِمَ الشَّيْخِ الْكَبِيرِ يَعْقُوبَ يَا غَافِرَ ذَنْبِ دَاوُدَ يَا مَنْ لَا يُخْلِفُ الْوَعْدَ وَ يَعْفُو عَنِ الْمَوْعُودِ يَا مَنْ رِزْقُهُ وَ سِتْرُهُ لِلْعَاصِينَ مَمْدُودٌ يَا مَنْ هُوَ مَلْجَأُ كُلِّ مَقْصِيٍّ مَطْرُودٍ يَا مَنْ دَانَ لَهُ جَمِيعُ خَلْقِهِ بِالسُّجُودِ يَا مَنْ لَيْسَ عَنْ نَيْلِهِ وَ جُودِهِ أَحَدٌ مَصْدُودٌ يَا مَنْ لَا يَحِيفُ فِي حُكْمِهِ وَ يَحْلُمُ عَنِ الظَّالِمِ الْعَنُودِ ارْحَمْ عُبَيْداً خَاطِئاً لَمْ يُوفِ بِالْعُهُودِ إِنَّكَ فَعَّالٌ لِمَا تُرِيدُ يَا بَارُّ يَا وَدُودُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَيْرِ مَبْعُوثٍ دَعَا إِلَى خَيْرِ مَعْبُودٍ وَ عَلَى آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ أَهْلِ الْكَرَمِ وَ الْجُودِ وَ افْعَلْ بِنَا مَا أَنْتَ أَهْلُهُ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين‏ 1. 🍀سپس حاجات خود را بخواهيد 1. كفعمى، ابراهيم بن على عاملى‏، البلد الأمين و الدرع الحصين‏، ص 370 @rahrovanehvelayat
🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃 هر روز معرفی یکی از 30 نفر از ملعون ترین و خبیث ترین نفراتی که در واقعه کربلا بیشترین ظلم را به امام حسین علیه السلام و یاران و اهل بیتش وارد کردند👇👇 لعنت الله علیه پدرش: سعد بن ابی وقاص از طایفه بنی زهره و قریش بود و با مادر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم خویشاوندی قبیله‌ای داشت. مدت سه سال حاکم کوفه شد و از اعضای شورای شش نفره‌ای بود که برای تعیین خلیفه از جانب عمر انتخاب شده بودند. مورخان سال تولد عمر بن سعد را سال مرگ عمر بن خطاب و یا در دوران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دانسته‌اند. عمر بن سعد بعد از کشته شدن عثمان، پدرش را تشویق کرد تا ادعای خلافت کند، اما پدرش این پیشنهاد را رد کرد. او از جمله اشراف کوفه بود که علیه حجر بن عدی گواهی داد و این گواهی زمینه‌ساز شهادت حجر به ‌دست معاویه شد. جنایاتش: عمر بن سعد از طرف ابن زیاد مأموریت یافت که حسین پسر علی علیه السلام و همراهانش را به قتل برساند. عمر پسر سعد، کاروان حسین را از آب رودخانه محروم کرد. مذاکرات عمر پسر سعد با امام حسین علیه السلام به نتیجه نرسید و وی حاضر به بیعت با یزید نشد. لشکر عمر سعد در ۱۰ محرم ۶۱ هجری به حسین و خانواده‌اش حمله کرد و بیش از هفتاد تن از یارانش را کشت صبح عاشورا بعد از آن كه وساطت‌ها، درخواست‌ها و مواعظ، سودى نبخشید و وقوع جنگ حتمى شد عمر سعد جلو آمد و اولین تیر را به سوى لشكر حسینى پرتاب كرد و گفت: نزد عبیداللّه گواهى دهید مـن اول كسى بودم كه تیر را پرتاب كردم. آنگاه، باران تیرها به طرف سپاه حسینى سرازیر شد. در آخرین لحظات پایانى حادثه كربلا كه سیدالشهدا علیه السلام در گودال قتلگاه افتاده بود، هر كس با هر وسیله‌اى كه در اختیار داشت به امام حسین علیه السلام حمله مى‌كرد تا آن كه سنان تیرى را به طرف حضرت پرتاب كرد. تیر به گلوى حضرت قرار گرفت و از اسب بر زمین افتاد. عمر سعد به شخصى كه در سمت راستش ایستاده بود گفت از اسب پیاده شو و حسین را راحت كن. خولى جلو آمد ولى وحشت او را گرفت و برگشت تا این كه سنان بن انس نخعى سر مبارک حضرت را از تن جدا كرد. این جا خبر غیبی امیرالمؤمنین علیه السلام محقق شد كه: ای انس فرزندت قاتل فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است. ملاحظات: بعد از پیشنهاد فرماندهى لشگر از طرف ابن زیاد به عمر بن سعد، وى در قبول این منصب با افرادى مشورت كرد از جمله با یكى از دوستان قدیمى پدرش به نام كامل. كامل در پاسخ عمر بن سعد گفت: واى بر تو! مى‌خواهى حسین علیه السلام را بكشى؟ اگر تمام دنیا را به من بدهند كه یكى از امت پیامبر را بكشم، چنین نخواهم كرد، چه برسد به كشتن فرزند پیامبر صلی الله علیه و آله. عمر سعد گفت: اگر حسین را بكشم بر هفتاد هزار سرباز سواره، امیر خواهم بود. كامل وقتى دید كه به قتل امام حسین علیه السلام مصمم است از گذشته خبرى را به این صورت براى او نقل كرد: با پدرت سعد به سوى شام مسافرت مى‌رفتیم كه من به خاطر كند روى از آنان عقب افتادم و تشنه شدم. به دیر راهبى رسیدم و از اسب پیاده شدم و تقاضاى آب نمودم. راهب پرسید: آیا تو از این امتى هستى كه بعضى، بعض دیگر را مى‌كشند؟ گفتم: من از امت مرحومه هستم. راهب گفت: واى بر شما در روز قیامت از این كه فرزند پیامبرتان را بكشید و زن‌ها و بچه‌هایش را اسیر كنید. گفتم: آیا ما مرتكب این عمل مى‌شویم؟گفت: آرى، و در آن وقت، زمین و آسمان ضجه مى‌كند و قاتلش چندان در دنیا نمى‌ماند تا شخصى خروج مى‌كند و انتقام او را مى‌گیرد. آنگاه راهب گفت: تو را با قاتل او آشنا مى‌بینم. گفتم: پناه بر خدا! كه من قاتل او باشم. گفت: اگر تو هم نباشى یكى از نزدیكان تو خواهد بود. عذاب قاتل حسین علیه السلام از فرعون و هامان بیشتر است، آن گاه در را بست. كامل مى‌گوید سوار بر اسب شدم و به رفقا ملحق گردیدم، وقتى جریان را براى پدرت نقل كردم، گفت: راهب راست مى‌گوید. آنگاه پدرت گفت: او هم قبلا راهب را دیده و جریان را از او شنیده كه پسرش قاتل فرزند پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است. سرنوشت او: ابوعمره، فرمانده سپاه مختار به دستور مختار وارد خانه عمرسعد شد و او را میان رختخواب یافت عمرسعد چون قیافه خشمگین فرمانده سپاه مختار را دید به قصد او پی برد خواست از جایش بگریزد که لحاف به پایش پیچید و روی رختخواب افتاد. فرمانده به او مجالی نداد و سر از تنش جدا کرد و سر بریده را نزد مختار برد. جسد عمرسعد بعد از قتل، به زودی دچار کرم و تعفن گردید و مردم می آمدند و او می دیدند. بر تا قیامت لعنت بر تا قیامت لعنت بر تا قیامت لعنت بر تا قیامت لعنت بر تا قیامت لعنت بر تا قیامت لعنت بر ملعونِ ملعون تا قیامت لعنت
29 محرّم 1 _ رسیدن کاروان اُسرا به شام در این روز اسرای اهل بیت علیهم السلام به حوالی شام رسیدند. (1) ابراهیم بن طلحة بن عبدالله جلو آمد و به امام زین العابدین علیه السلام نزدیک شد، و کینه هایی که از جراحت شمشیرهای جنگ جمل در سینه ذخیره کرده بود ظاهر ساخت و به حضرت گفت : دیدی غلبه با کیست ؟ حضرت فرمودند : اگر می خواهی بدانی غالب کیست صبر کن تا هنگام نماز اذان و اقامه بگو، آن وقت می دانی آوازه چه کسی تا قیامت باقی است. (2) 📚 منابع : 1. قلائد النحور : ج محرّم و صفر، ص 336. 2. بحار الأنوار : ج 45، ص 177. و ... .