eitaa logo
🌹رهروان مهدویت🌹
512 دنبال‌کننده
29.2هزار عکس
24.2هزار ویدیو
154 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهدیاران | mahdiaran
📌 🌅 🔆 آمدن، برازنده ی توست... @Mahdiaran
هدایت شده از سراج الهدے
Panahian_text |متن خلاصه سخنرانی‌ها ⭕️چرا رهبر که همۀ مشکلات را می‌داند، خودش آنها را حل نمی‌کند؟ 💎 -ج۱۰ 🔻«مدیریت با مُدل تقوا» مردم را «قدرتمند» ‌می‌کند تا خودشان مشکلات را حل کنند 📌«انتخابات» کمترین نوع مشارکت مردم در ادارۀ جامعه است؛ مردم باید زندگی خود را، خودشان اداره کنند 🔻وقتی مردم اقتصادِ خود را، خودشان اداره کنند این می‌شود «مردم‌سالاری دینی» در بخش اقتصاد 📌تمرکز قدرت و ثروت، فسادزاست؛ باید دولت کوچک شود و قدرت مردم افزایش یابد وگرنه فساد ریشه‌کن نمی‌شود 🔻 قدم اول در کوچک‌شدن دولت این است که مردم دنبال «استخدام در دولت» نباشند ________ 📌رسالت انبیاء این نیست که خودشان «عدالت» را بین مردم برقرار کنند، بلکه انبیاء آمده‌اند تا مردم را به‌جایی برسانند که خودِ مردم قسط و عدل را برپا کنند. مجری قسط و عدل، انبیاء نیستند بلکه مردم‌اند؛ منتها انبیاء بسترسازی می‌کنند. قرآن می‌فرماید: «...لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» (حديد/25) «انبیاء» مردم را رشد می‌دهند تا مردم بتوانند خودشان عادلانه زندگی کنند؛ این یعنی نوعی «مدیریت ولایی» در ارتباط با جمع. 📌چرا پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) همۀ مشکلات جامعۀ خودشان را حل نکردند؟ الان رهبر انقلاب که همۀ مشکلات را می‌دانند چرا مشکلات را خودشان حل نمی‌کنند؟ به‌دلیل اینکه سیستم ولایی اساساً این‌گونه است که سعی می‌کند مردم را «قدرتمند» ‌کند تا مردم خودشان در یک «حرکت جمعی» بتوانند روی پای خود بایستند، یعنی میدان می‌دهد که خودِ مردم رشد کنند و قدرت پیدا کنند تا بتوانند مشکلات را حل کنند. این روش، تنها روش پایدار برای برقراری عدل در یک جامعه است. 🔶اگر مردم، زندگی خود را، خودشان اداره کنند و روی پای خود بایستند، شاید نصف «قوانین مجلس» کاهش پیدا کند، چون بسیاری از قوانین برای کنترل فساد است، اما وقتی کار دست خودِ مردم باشد، فساد بسیار کم می‌شود و دیگر نیاز به این‌همه قانون نیست. از سوی دیگر نظارت قوه قضائیه هم به‌شدت کم می‌شود؛ چون مدیران، کارِ چندانی دستشان نیست که قوۀ قضائیه بخواهد بر آنها نظارت کند. 📌تمرکز قدرت و ثروت، فسادزا است و نه با قانون، نه با قوه قضائیه قابل‌کنترل نیست. برخلاف توزیع قدرت بین مردم که به کمترین قانون و نظارت نیاز دارد. باید قدرت دولت کم و قدرت مردم افزایش پیدا کند وگرنه فساد ریشه‌کن نخواهد شد. 🔶«ادارۀ جامه با مُدل تقوا» یعنی نگذارید تمرکز ثروت و قدرت، در جامعه‌ شما فساد پدید بیاورد. برای تمرکززداییِ ثروت و قدرت، «دولت» باید کوچک شود. آرزوی کوچک‌شدن دولت مساوی است با برکات فراوان برای جامعه! قدم اول در کوچک‌شدن دولت این است که مردم، به‌دنبال «استخدام در دولت» نباشند. 📌از امام صادق(ع) درباره شخصی که می‌خواست مزدبگیر-و به‌اصطلاح ما کارمند- شود، پرسیدند، ایشان فرمود: استخدام نشود، برود برای خودش کار کند.«فَقَالَ لَا يُؤَاجِرْ نَفْسَهُ» (کافی/5/90) امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: «اگر می‌توانی روزی‌ات را خودت به‌دست بیاوری مزدبگیر نشو؛ وَ إِنِ اسْتَطَعْتَ أَلَّا يَكُونَ بَيْنَكَ وَ بَيْنَ اللَّهِ ذُو نِعْمَةٍ فَافْعَلْ» (نهج‌البلاغه/ نامه31) اما امروز مردم وقتی می‌خواهند دخترانشان را شوهر دهند، می‌پرسند: «کجا استخدام‌ شده‌ای؟!» 🔶«انتخابات» کمترین نوع مشارکت مردم در ادارۀ جامعه است و بین مشارکت‌هایی که مردم می‌توانند در ادارۀ زندگی خودشان داشته باشند، این پرآسیب‌ترین نوعِ مشارکت است! شما رئیس‌جمهور، نمایندۀ مجلس و... انتخاب می‌کنی و بعد در روستا یا شهر خودت می‌نشینی و می‌گویی: «نان، آب، مدرسه، آسفالت خیابان و...» برای ما تأمین کنید! این بدترین نوع ادارۀ جامعه است و بیشترین فساد را به‌دنبال دارد. درحالی‌که بنا بود مردم خودشان روی پای خودشان بایستند. 📌رهبر انقلاب فرمود: «ما که می‌گوییم مردم‌سالاری دینی بعضی خیال می‌کنند این مردم‌سالاری فقط پای صندوق رأی و انتخابات است؛ این فقط یکی از جلوه‌های مردم‌سالاری دینی است. مردم‌سالاری یعنی بر اساس دین و بر اساس اسلام، سالارِ زندگیِ جامعه، خود مردم‌اند.»(۹۵/۰۹/۰۳) وقتی مردم اقتصاد خودشان را، خودشان اداره کنند این می‌شود «مردم‌سالاری دینی» در بخش «اقتصاد». مردم در هر کاری فعال شوند، می‌شود مردم‌سالاری! فقط صندوق رأی نیست. 🔶قدرت مردم، خیلی بالاست؛ یکی از قدرت‌های مردم «قدرت خرید» به‌صورت شبکه اجتماعی است. اگر 5میلیون نفر از مردم تصمیم بگیرند لباس خودشان را به‌صورت هماهنگ خرید کنند(مثلاً لباس‌های یک کارخانۀ داخلی را تا آخر سال، پیش‌خرید کنند) آن کارخانه رونق می‌گیرد و این 5میلیون نفر می‌توانند سهام‌دارِ آن کارخانه بشوند و سود ببرند. ولی ما اکثراً حالِ این کارها را نداریم؛ این می‌شود جامعۀ مرده! 🚩 هیئت نور - ۹۶.۰۷.۰۹ 📢صوت در: @Panahian_mp3 @Panahian_text
🎯 سال تحصیلی جدید نزدیک است. می‌گویند طبق آمار رسمی، امسال حدود ۲۰ میلیون دانش آموز و دانشجو به کسب دانش مشغول خواهند شد. اگر این 20 میلیون، اول مهر امسال هرکدام 20 هزار تومان لوازم التحریر خارجی خریداری کنند، مبلغی معادل ۴۰۰ میلیارد تومان ارز از کشور خارج می شود. اما اگر بجای آن، نوشت افزار ایرانی خریداری کنیم، علاوه بر اینکه هزاران جوان تحصیلکرده ایرانی مشغول به کار خواهند شد، از تعطیلی واحدهای تولیدی کشور که در معرض هجوم اجناس قاچاق و بی کیفیت هستند جلوگیری می شود. نیازی نیست هر جنس بی کیفیتی را خریداری کنیم اما‌ کالاهای با کیفیت ایرانی کم نیستند. پس بیاییم با هم به وظیفه ملی خود عمل کنیم و به عنوان یک ایرانی وطن دوست، دست در دست هم دهیم و با آغاز فصل مدارس فقط لوازم التحریر ساخت وطن با نمادهای ایرانی بخریم🙏🏻🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️شاهد ششم ششمین شاهد حسان است. حسان بن ثابت؛ شاعر نامدار عرب که پس از سخنرانی شیوای نبوی، از حضرت خواست که این حماسه پرشور را در قالب شعر بسراید. تحلیل و بررسی شعر حسان بحثی ست که در این مقال نمی گنجد. اما در همین حد بگوییم که واژه هایی را که حسان در این شعر به کار برد، نشان از درک حقیقت واژه «مولی» از جانب او بود و از آنجا که او سرآمد شاعران و ادیبان بنام بود، دیگر برای مخاطبین و مستمعین با انصاف،جای شک و تریدی را باقی نگذاشت. ✔️شاهد هفتم هفتمین شاهد را در قالب یک سوال مطرح می کنیم: آیا پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) ، در آن هنگامه گردهمایی زائران خدا، در وسط بیابان وشدت گرمای هوا، بیش از یکصدهزار نفر را جمع کرده بود( به گونه ای که پیش افتادگان را خواست تا بازگردند و عقب ماندگان از راه را خواست تا پیش رسند) که به آنها بگوید که :"هر کس را که من دوست اویم، علی نیز دوست و یاور اوست" ؟؟؟ ✔️شاهد هشتم پر پایه نقل مورخان و محدثان و مفسران شیعه و عامه، نخستین کسی که بعد از خطبه غدیر با علی بن ابی طالب(علیهما السلام) بیعت کرد، جناب عمر بود; وی پس ازپایان یافتن سخنان شیوای نبوی، بی درنگ به پا خواست ودست علی را در دست گرفت و گفت:« بخٍ بخٍ بک یا بن ابی طالب; أصبحت مولای و مولی کل مومن و مومنه» پس از او دیگر مسلمین و اصحاب به ترتیب نزد حضرت آمدند و با او دست بیعت دادند و این مراسم بیعت به اندازه ای شدت گرفت که به دستور پیامبر، چادری برای بیعت با علی بنا شد که مردان یک به یک نزد او رفته و دست او را به نشانه بیعت می فشردند و زنان نیز بیعت را با قرار دادن دستشان در کاسه آبی که علی(علیه السلام) دست خود را در آن گذاشته بود، انجام دادند. و این ماجرا یکی از مهمترین دلایل اثبات اعلام امامت علی در غدیر خم است. به راستی اگر مولی به معنای (دوست و یاور) بوده، بیعت و تبریک تمامی مسلمین و مسلمات به آن کیفیت، چه ضرورتی داشته!!؟ ✔️شاهد نهم « فلیبلّغ الشاهد الغایب » در پایان خطبه،حضرت رسول(صلی الله علیه و آله)، با این جمله از حاضران خواست تا این خطبه را به گوش غایبان برسانند. آیا اعلام اینکه علی دوست و یاور من و مسلمین است، به اعلام حاضران به غایبان نیازمند است!!؟ ✔️شاهد دهم « هنّئونی، هنّئونی » این سخنی ست که رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) پس از پایان مراسم و خطبه غدیر آن را بیان کرد و فرمود که :«به من تبریک و تهنیت بگویید» آیا این دستور به تبریک ، فقط برای اعلام دوستی و یاور بودن علی با پیامبر و مسلمین است!!؟ مبارک باد گفتن جناب عمر و ابوبکر چه!!؟ فقط برای همین بود؟؟ 🔹سخن آخر اگر خود را به انصاف آراستیم و از انحراف پیراستیم، بی شک چاره ای جز سرسپاری به امامت و ولایت علوی نداریم. چون مفهوم روشن سخن نبوی، مانند آفتاب نیمروز، در میان آسمان است و برای هر بی تعصب وبا انصافی، برهان و حجتی است کامل که هیچ راه گریزی ندارد، جز آنکه واژه «مولا» را به معنای «امام، رهبر، آقا و اختیاردار» بداند.
🌹خطبه غدیر ازخداشناسی تا امام شناسی🌹 قسمت چهارم 🔆قَدْ وَسِعَ كُلَّ شَيءٍ رَحْمَتُهُ ،وَ مَنَّ عَلَيْهِمْ بِنِعْمَتِهِ، لا يَعْجَلُ بِانْتِقامِهِ، وَ يُبادِرُ اِلَيْهِمْ بِمَااسْتَحَقّوا مِنْ عَذابِهِ. قَدْفَهِمَ السَّرائِرَ وَعَلِمَ الضَمائِرَ وَ لَمْ تَخْفَ عَلَيْهِ الْمَكْنوناتُ وَلَا اشْتَبَهَتْ عَلَيْهِ الْخَفِيّاتُ. 🔅مهرو رحمتش را بر همه چيز گسترده ؛و با نعمت هايش ،بر همه منّت نهاده است. مجازات گناه کاران را به تاخیر می اندازد، و در عذاب آنها عجله نمی کند. هر چیزی که پوشیده و پنهان باشد،برای او آشکار و پیداست و از آن خبر دارد. پوشیده ها از او پنهان نمی ماند، و نهان ها از او مخفی نیست. 🔆لَهُ الْاِحاطَةُ بِكُلِّ شَيْءٍ، وَالْغَلَبَةُ عَلَى كُلِّ شَيءٍ،وَالْقُوَّةُ في كُلِّ شَيءٍ ، وَالْقُدْرَةُ عَلَى كُلِّ شَيءٍ وَلَيْسَ مِثْلَهُ شَيءٌ، وَهُوَ مُنْشئٌِ الْشَّيءِ حينَ لا شَيءَ. دائِمٌ قائِمٌ بِالْقِسْطِ. لا اِلهَ اِلّا هُوَ الْعَزيزُ الْحَكيمُ. جَلَّ عَنْ أَنْ تُدْرِكَهُ الْأَبْصارُ، وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصارَ، وَهُوَ اللَّطيفُ الْخَبيرُ. 🔅به همه چيز احاطه دارد، وبر همه مسلّط است. بر هر چیزی قدرت دارد و در انجام‌ هر کاری تواناست. هیچ چیز شبیه او نیست. او همه چیز را پدید می آورد،زمانی که هیچ چیز وجود ندارد. زوال و نیستی در او راه ندارد.هرگز ظلمی از او سر نمی زند.خدایی جز او نیست.خداوندی که عزیز وحکیم است. خداوند،برتر از آن است که چشمی او را ببیند،ولی او چشم ها را می بیند. در فکر وخیال نمی گنجد.او به همه چیز آگاه است. ادامه دارد....
هدایت شده از مهدیاران | mahdiaran
📌 #طرح_مهدوی 📝 #مناسبتی 🔅آگاه باشید؛ او (حضرت مهدی) یار و یاور دین خدای بزرگ است. (فرازی از سخنان پیامبر اکرم در #خطبه_غدیر درباره امام زمان) ✅ کانال مهدیاران @Mahdiaran
هدایت شده از مهدیاران | mahdiaran
📌 📝 🔅 آگاه باشید؛ کسی توانایی غلبه بر او (حضرت مهدی) را ندارد (فرازی از سخنان پیامبر اکرم در درباره امام زمان) ✅واحد مهدویت مصاف👇 @Mahdiaran
غدیر فراموش شود ✅ غدیر فراموش نمیشد ،عاشورا اتفاق نمی افتاد❗️ 🔴یکی از کارهای معاویه لعنة الله در بدنام کردن امیرالمومنین علی(ع) این بود که در شام به بچه های شامی «بره »هدیه میکرد و میگفت این بره از جانب معاویه است 🔴زمانی که بچه های شامی با بره ی خودشون انس میگرفتند و بزرگتر میشدند،عمال وکارگزاران معاویه آن بره رو که گوسفند شده بود از بچه ها میگرفتند و میگفتند این کار از جانب علی است و ما به فرمان علی این گوسفند رو از شما میگیریم . 🔴در واقع با همین حیله ها کینه حضرت علی(ع) و بچه های حضرت علی(ع) رو در دل مردم شامی کاشت تا جاییکه بعد از واقعه کربلا و اسارت اهل بیت،وقتی از امام سجاد پرسیدند سخت ترین لحظات اسارت برای شما کجا بود؟ ایشون سه بار فرمودند:الشام الشام الشام... 🔴دشمنان اهل بیت(ع) برای دشمنی آن حضرت نقشه ها کشیده اند و خرج ها کرده اند. حال از خود بپرسیم ما به عنوان محب اهل بیت(ع) برای ایجاد حب در کودکانمان چه کردیم و چقدر خرج کردیم؟
‌‌ 🌟 و من مطمئنّم که ان‌شاءالله دست قدرت الهی پشت این ملّت است؛ همان‌طور که امام (رضوان‌الله‌علیه) به من گفتند -این را خود امام گفتند- من میبینم دست قدرتی را که بالای سر این ملّت یا این نظام است، دارد حرکت میکند. دست قدرت خدا را امام (رضوان‌الله‌علیه) میدید، ما هم دست قدرت خدا را داریم می‌بینیم؛ و قدرت خدا متجلّی و متبلور است در قدرت مردم و ایمان مردم. ۹۷/۵/۲۲ ‌‌ 🌟 And I am sure that, God willing, the powerful hand of God is supporting this nation. As Imam (r.a.) told me--this was said by Imam himself: "I see the powerful hand moving over the head of this nation or this system." Imam saw the powerful hand of God. We see the powerful hand of God too, and God's power is visible in the people's power and faith. ~Ayatollah Khamenei, 13/08/2018 ‌‌ 🌟 الإمام الخامنئي: وأنا واثق إن شاء الله من أن يد القدرة الإلهية تسدد هذا الشعب كما قال الإمام الخميني (رضوان الله عليه) لي، فهذا ما قاله الإمام الخميني نفسه، قال إنني أرى يد القدرة الإلهية فوق رؤوس هذا الشعب وهذا النظام. كان الإمام الخميني (رضوان الله عليه) يرى يد القدرة الإلهية ونحن أيضاً نرى يد القدرة الإلهية، وقدرة الله متجلية ومتبلورة في قدرة الشعب وإيمانه. ۱۳/۸/۲۰۱۸ ‌‌ 🔍 بازخوانی بیانات مهم رهبر انقلاب در دیدار ۲۲مرداد ۹۷؛ بخش ششم instagram.com/p/Bm3rShnnNjE --- @mobahesegroup
🌹ادامه خطبه غدیر در کلام اشرف پیامبران، محمد مصطفی(ص):🌹 قسمت پنجم 🔆لَا يَلْحَقُ أَحَدٌ وَصْفُهُ مِنْ مُعايَنَةٍ وَلا يَجِدُ أَحَدٌ كَيْفَ هُوَ مِنْ سِرٍّ وَ عَلانِيَةٍ، اِلّا بِما دَلَّ عَزَّوَجَلَّ عَلَى نَفْسِهِ. وَ أَشْهَدُ أَنَّهُ اللهُ الَّذي مَلَأَ الدَّهْرَ قُدْسُهُ، وَالَّذي يَغشَى الْأَبَدَ نورُهُ، وَالَّذى يُنَفِّذُ أَمْرَهُ بِلا مُشاوَرَةِ مُشيرٍ وَلَا مَعَهُ شَريكٌ في تَقديرٍ، وَ لَا تَفاوُتٍ فِي تَدبيرٍ. 🔅هيچ كس نمی تواند او را ببیند و توصیف کند؛ و کسی از ویژگی های پنهان و آشکار او چیزی نمی داند، مگر آن مقدار که خدای عزوجل،خود، به او بشناساند. شهادت می دهم‌ او خدایی است که تمام روزگار، از قِداسَت و پاکی اش، پُر شده است؛ خدایی که نورش، ابدیّت را فراگرفته است؛ خدایی که دستورش را بدون مشورت با کسی اجرا می کند؛ ودر تقدیر امورش،شریکی نمی گیرد؛ و در اداره ی کارها،دچار اختلاف نمی شود. 🔆صَوَّرَ مَا أَبْدَعَ عَلى غَيْرِ مِثالٍ، وَ خَلَقَ مَا خَلَقَ بِلا مَعونَةٍ مِنْ أَحَدٍ وَلا تَكَلُّفٍ وَلَا احْتِيالٍ. أَنْشَأَهَا فَكانَتْ، وَ بَرَأَها فَبانَتْ، فَهُوَ اللهُ الَّذِي لَااِلهَ ِالّا هُوَ، الْمُتْقِنُ الصَّنْعَةِ الْحَسَنُ الصَّنيعَةِ، الْعَدْلُ الَّذي لَا يَجورُ، وَالْأَكْرَمُ الَّذي تَرْجِعُ اِلَيْهِ الْأُمُور. 🔅بدون داشتن الگو و نمونه، آفریدگانش را شکل داده؛ و بدون یاری گرفتن از کسی،آنها را آفریده است. آفرینش برایش زحمتی ندارد. و برای آن نیازمند فکر و چاره اندیشی نیست. آفریده ها زمانی به وجود آمدند، که او به آنها هستی داد؛ و هنگامی ظاهر شدند که آنها را آفرید. آری؛ او آن خدایی است که معبودی جز او نیست. ساختنش محکم و استوار ، و ساخته هایش نیکو و زیباست. او همان عادلی است که هرگز ظلم‌ نمی کند، و همان بخشنده ای است که همه چیز به سویش باز می گردد. 🔆وَأَشْهَدُ أَنَّهُ الَّذي تَواضَعَ كُلُّ شَيءٍ لِهَيبَتِهِ. مَلِكُ الْأَمْلَاكِ، وَمُفَلِّكُ الْأَفْلاكِ، وَمُسَخِّرُالشَّمْسِ وَالْقَمَرِ، كُلٌّ يَجْري لِأَجَلٍ مُسَمًّى، يُكَوِّرُ اللَّيلَ عَلَى النَّهارِ، وَ يُكَوِّرُ النَّهارَ عَلَى اللَّيلِ، يَطْلُبُهُ حَثيثاً. قاصِمُ كُلِّ جَبّارٍ عَنيدٍ، وَمُهْلِكُ كُلِّ شَيْطَانٍ مَريدٍ. 🔅شهادت مى دهم او خدايى است که همه چیز در برابر قدرتش تواضع می کند، و در برابر هیبتش خضوع می نماید. او پادشاه پادشاهان است. کهکشان ها را می گرداند. خورشید و ماه در دست قدرت او هستند. این همه تا زمانی معین، به حرکت خود ادامه می دهند. شب و روز، به سرعت به دنبال یکدیگر می روند؛ او شب را در دل روز ، و روز را در دل شب می پوشاند. هر ستمکار لجبازی را در هم‌ می شکند و هر شیطان سرپیچی را هلاک می کند. ادامه دارد......