eitaa logo
🌹رهروان مهدویت🌹
512 دنبال‌کننده
29.2هزار عکس
24.2هزار ویدیو
154 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
مولای سوگوارمان 🖤😔 امروز جمعه است . عطر تو همراه با نسیم غمبار محرم ، در هم پیچیده است . هوا سرشار از بوی غم است و امید و اشک ... نشسته ایم در خیمه های ماتم جدت ، در انتظار گامهای استوار و حیدری ات و چشمان اشکبارمان را دوخته ایم به آسمان و زیر لب ، بغض آلود و منتظر ، زمزمه می کنیم : " این الطالب بدم المقتول بکربلاء " ... 🏴 🏴
🔅 علیه السلام: ✍️منْ دَمَعَتْ عَيْنَاهُ فِينَا قَطْرَةً بَوَّأَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ اَلْجَنَّةَ. 🔴 چشمان هر کس که در مصیبت‌هاى ما قطره‏‌اى اشک بریزد، خداوند او را در بهشت جاى مى‌‏دهد. 📚شرح احقاق الحق، جلد ۹، صفحه ۵۲۳ ✅ کانال رسمی استاد رائفی‌پور و موسسه مصاف👇 @masaf
✖️برکات و فواید فوق العادۀ «احیای سنت عزاداری در صحرا» 🔻برترین عمل در روز عاشورا زیارت حضرت در کربلا است، اما کسی که نمی‌تواند، به صحرا یا پشت برود. امام باقر(ع) در حدیث معتبری ثواب زیارت کربلا در روز عاشورا را معادل «دو میلیون حج و دو میلیون عمره و دو میلیون جهاد در رکاب رسول خدا(ص)» برشمردند. و فرمودند اگر کسی قادر بر رفتن به کربلا نبود، به صحرا یا پشت بام خانه‌اش برود و به حضرت سلام کند و بر آن حضرت گریه کند، به همان ثواب می‌رسد. (کامل الزیارات، ص۱۷۵) احیای این سنت که در گذشته بر اساس توصیۀ امام باقر(ع) رایج بوده است، فواید و برکات فراوانی دارد. از جمله: 1️⃣ اثر نور در حل مشکلات فردی و اجتماعی کارهای پرثواب باعث افزایش نورانیت انسان می‌شود و این نور یک اثر واقعی در عالم می‌گذارد. در روایتی می‌فرماید خدا گاهی به واسطۀ یک فرد نورانی، بلایایی را از یک جامعه دفع می‌کند. پس نور ده‌ها وصدها هزار نفر چه اثری در عالم خواهد داشت؟ 2️⃣ آثار دنیوی کارهای پرثواب دستورات خداوند قبل از اینکه باعث سعادت انسان در آخرت شوند، سعادت و منافع دنیوی انسان را تأمین می‌کنند. اثر صدقه، جهاد و صلۀ رحم، قبل از آخرت، در دفع بلا و زندگی بهتر ما در همین دنیا دیده می‌شود. این حجم اعجاب‌انگیز از ثواب برای «عزاداری عاشورا در صحرا» قطعاً بی‌حکمت نیست و قطعاً به همین مقدار، آثار کم‌نظیر و اعجاب‌انگیزی در زندگی ما دارد. 3️⃣ معرفت و سوز بهتر و بیشتر نسبت به واقعۀ کربلا واقعۀ عظیم کربلا و مصائب آن در صحرا اتفاق افتاده است. امام حسین(ع) و زنان و بچه‌هایش در صحرا محاصره شدند و از آب منع شدند. عزاداری در صحرا و در جوار خاک، باعث افزایش معرفت و توجه ما به حقائق کربلا و سوز دل ما می‌شود. تجربۀ کم‌نظیر اینگونه عزاداری‌ها را رزمنده‌ها در جبهه‌ها داشتند. 4️⃣ خاطره‌ای به یادماندنی و اثرگذار رفتن به صحرا برای عزاداری، به سادگی عزدارای در خانه یا محله نیست؛ نیازمند عزم، زحمت و یک سفر کوتاه است. اما این زحمت و زمانی که صرف می‌کنیم، باعث به‌یادماندنی‌تر و اثرگذارتر شدن عاشورا برای ما می‌شود. و اثر سازنده و قدرت‌آفرین عاشورا تا مدت زیادی در روح و روان ما می‌ماند. 5️⃣ اثر زحمت معمولاً کاری که انسان برایش بیشتر زحمت بکشد، اثرش هم بیشتر است. اینکه انسان به جای عزاداری پای تلویزیون، طبق روایت، به پشت بام یا صحرا برود، زحمت دارد، اما همین زحمتی که می‌کشد، «توجه قلبی» او به امام حسین(ع) و بهره‌مندی‌اش را خیلی بیشتر می‌کند. شبیه اتفاقی که در اعتکاف یا پیاده‌روی اربعین می‌افتد. 6️⃣ تعظیم شعائر حسینی و یاری حضرت زینب(س) وظیفۀ ما نسبت به امام حسین(ع) اظهار محبت و ادب و بزرگ داشتن او است. کسی که با پای پیاده به زیارت اربعین می‌رود، می‌خواهد ارادت و ادب فراوان خود نسبت به سالار شهیدان را نشان دهد. رفتن به پشت بام خانه یا صحرا برای عزاداری در عاشورا، یک اظهار ادب و بزرگداشت ویژه برای امام حسین(ع) است و به همه نشان می‌دهد که امام حسین(ع) تا چه حد برای ما عزیز است. یعنی با این کار معرفت به حسین(ع) در جامعه تثبیت و تقویت می‌شود. 7️⃣ امام خمینی: هیاهو می‌خواهد! امام خمینی(ره): «اگر فقط مقدّسى بود و توى اتاق و توى خانه می‌نشست براى خودش و هى زيارت عاشورا می‌خواند و تسبيح می‌گرداند، نمانده بود چيزى، هياهو مى خواهد. هر مكتبى هياهو می‌خواهد» (صحیفه امام، ج۸، ص۵۲۷) منظور امام این است برای حفظ و تقویت راه امام حسین(ع)، باید محبت و معرفت شدید همۀ ما به امام حسین(ع) در جامعه و جهان دیده شود. شبیه پیاده‌روی اربعین، که این ارادت در اوج خودش دیده می‌شود. در حال حاضر، با توجه به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصلۀ اجتماعی، و برگزاری مراسم در فضای باز، یکی از بهترین راه‌های عزاداری عاشورا، عزدارای در صحرا است. منبع: گروه پژوهشی بیان معنوی 🏴 @Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از ارسال بعضی تصاویر کلیپ بالا پوزش میطلبیم اما برای اینکه به عمق فاجعه پی ببرید و بدانیم چه کسانی بعنوان الگو به جوانان ما معرفی میشوند ناچار به نشر شدیم باز هم پوزش میخواهیم 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup @mobahesegroup
خیلی نرم و موذیانه دارن تلاش میکنن شهدا رو از زندگی هامون حذف کنن حذف واژه "شهید" از نقشه اسنپ و تپسی "آ میرزای مهجور" @mobahesegroup
نگذاشتند عکس حاج قاسم‌در دربی نمایش داده شود درحالیکه دیروز قرار بود تابلوی عکس حاج قاسم با شعار «ما ملت امام حسینیم» توسط تیم داوری وارد زمین شود، در اقدامی عجیب سهیل مهدی مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ به بهانه پروتکل کرونا اجازه این کار را نداد! 🔹همچنین قرار بود بازیکنان دو تیم، با بنر طرح‌ ایران همدل که به همت دفتر رهبر معظم‌انقلاب و برای کمک به نیازمندان راه اندازی شده وارد زمین شوند که از این اتفاق هم ممانعت شد. 🔹سهیل مهدی در حالی از ورود عکس حاج قاسم و بنر ایران همدل به زمین چمن آزادی به بهانه پروتکل کرونا ممانعت کرد، که عکس نوجوان فقید طرفدار باشگاه استقلال بدون هیچ مشکلی وارد چمن سبز آزادی شد‎ محرمانه های ورزش ایران 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup @mobahesegroup
⁉️متن شبهه 👇👇👇 رباب مادر علی اصغر بر امام حسین نامحرم بود چون طواف نسا انجام نداده بود برای همین بچه را حضرت زینب به امام دادند ✅ پاسخ شبهه 👇👇 برای پاسخ کافی است ببینیم اصلا امام و اهلبیتشون برای حج رفتند و ناتمام گذاشتند و به کربلا رفتند یا خیر 🔰همانطور که میدانیم هيچ‌كس مجاز نيست عمل حج را نيمه‌تمام رها كند و اگر كسي احرام ببندد بر او واجب است تا پايان كار اعمال را انجام دهد و تنها در موارد خاصي هست كه مي‌شود حج را تبديل به عمره كرد . امام (ع) در مقام انجام دادن اعمال حج نبوده است تا بخواهد براي سفر به كربلا حج خود را كنار بگذارد وآنرا نيمه‌تمام رها كند.براي بيان اهميت قيام امام حسين (ع) نياز به‌ توجيهات اين‌چنيني نيست، بلكه بيان حقيقت هميشه با وجدان‌هاي پاك سازگارتر است و اگر واقعيات قيام عاشورا همان‌طور كه بوده بيان شود مردم بيشتر تحت تأثير قرار خواهند گرفت. در پاسخ به اين سؤال بايد توجه داشت كه امام حسين عليه‌السلام در مقام انجام دادن اعمال حج نبوده است تا بخواهد براي سفر به كربلا حج خود را نيمه‌تمام رها كند.نكته مهم‌تر اينكه هيچ‌كس مجاز نيست عمل حج را نيمه‌تمام رها كند و اگر كسي احرام ببندد بر او واجب است تا پايان كار ،اعمال را انجام دهد. به جمله زير دقت كنيد: امام حسين (ع) حجش را نيمه‌تمام گذاشت و به‌جاي كوچ به سرزمين عرفات، عازم كربلا شد.بارها اين جمله را از مداحان و منبري‌ها شنيده‌ايم ،گاهي هم گفته مي‌شود امام حسين (ع) از عرفات راهي كربلا شد.برخي هم كه ‌دقت كمتري دارند امام (ع) را از منا راهي كربلا كرده‌اند! انگيزه گويندگان اين سخن بيان اهميت قيام امام (ع) و ايجاد رقت قلب در مستمعين است تا بتوانند اشك آنان را دربياورند.متأسفانه اين سخن از تهمت‌هاي ناروائي است كه عده‌اي براي رونق كار خودشان به امام حسين (ع) مي‌زنند. براي وضوح مطلب ابتدا به نقل دو فرع فقهي و يك مطلب تاريخي مي‌پردازم: ‍‍‍‍۱. حج تمتع متشكل از دو عملِ عمره و حج است و عمره آن بايد در ماه‌هاي حج كه عبارت‌اند از شوال، ذي‌قعده و ذي‌حجه انجام شود و زمان حج تمتع مشخص و از نهم ذي‌حجه است. ۲. عمره در ساير ماه‌هاي سال عمره مفرده ناميده مي‌شود و نمي‌توان با آن حج انجام داد. ۳. امام حسين (ع) در اواخر ماه رجب سال ۶۰ هجري قمري از مدينه حركت كردند و چون ورود به مكه بدون احرام مشروع نيست اوايل ماه شعبان همان سال بعد از حدود پنج روز راه‌پيمايي به مكه رسيدند و هنگام ورود به مكه عمره مفرده انجام دادند. با توجه به موارد فوق توجه به چند نكته لازم است: الف) با توجه به اينكه سفر امام (ع) در ماه‌هاي حج نبوده است همان‌طور كه بيان گرديد بدون ترديد هنگام ورود به مكه كه در ماه شعبان بوده است امام (ع) عمره مفرده انجام داده و به ‌اتفاق فقها با عمره مفرده نمي‌توان حج گذارد. ب) در هيچ جاي تاريخ ثبت ‌نشده است كه در ماه‌هاي حج امام مجدداً به جحفه يا ساير مواقيت رفته و با بستن احرام، عمره تمتع انجام داده است و يا اينكه امام براي حج احرام بسته و آن را به عمره تبديل كرده است و اساساً دليلي هم براي اين كار وجود نداشته چون تفاوت انجام مناسك حج با عمره مفرده ۴ روز است و اين مدت چنان تأثيري نداشته است كه امام بخواهد حج را تبديل به عمره نمايد و هرچه سريع‌تر به‌سوي كربلا برود. ج) با توجه به دعوت جمع كثيري از مردم كوفه از امام (ع) براي سفر به اين منطقه و پذيرفتن امامت و رهبري مسلمانان، امام تصميم به اجابت تقاضاي آنان گرفت ولي براي اطمينان از اين دعوت و بررسي صحت ‌و سقم آن پسرعموي خود مسلم بن عقيل را به كوفه فرستاد و او نيز طي پيامي دعوت مردم را تأييد و از امام خواست هرچه زودتر به كوفه برود بنابراين قبل از فرارسيدن موسم حج امام تصميم به خروج از مكه و قصد سفر به عراق داشته است و اين مطلب در وصيت امام به برادرش محمد حنفيه هنگام خروج از مدينه نيز ديده مي‌شود بخشي از وصيت امام (ع) به شرح زير است: «من براي تفريح، تفرج، استكبار، فساد و ظلم خارج نمي‌شوم بلكه براي اصلاح امت جدم خارج مي‌شوم و تصميم دارم امربه‌معروف و نهي از منكر كنم و سيره جدم رسول‌الله (ص) و پدرم علي (ع) را احياء كنم. ادامه در پست بعدی👆🔻👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه پاسخ بالا 👆🔻👇👇 د) علت خروج امام (ع) از مكه در هشتم ذي‌حجه اين بود كه نامه مسلم در آن ايام به امام رسيد از طرفي در همين زمان عده زيادي براي انجام مناسك حج به مكه آمده بودند و بهترين زمان براي آغاز اين سفر مهم و سرنوشت‌ساز هشتم ذي‌حجه بود تا اطلاع‌رساني صحيح از اهداف اين سفر صورت گيرد لذا امام روز هفتم ذي‌حجه با خطبه‌اي غرا، آغاز سفر و هدف مهم خود را به اطلاع مردم رساندند و روز هشتم ذي‌حجه از مكه خارج شدند. بخشي از خطبه امام (ع) به شرح زير بود: «مرگ براي فرزندان آدم همانند گردن‌بند بر گردن دختران جوان است، اشتياق من براي ديدار پدر و جدم و رفتگان خاندان، همانند اشتياق يعقوب براي ديدار يوسف است. گويا مي‌بينيم درجايي كه براي كشتنم مقرر شده گرگ‌ها بند بند مرا از هم جدا مي‌كنند و فرار از آن نيست و بر بلاهاي او صابريم و او اجر ما را كامل خواهد كرد پس كسي كه حاضر است ايثار كند و جانش را در اين راه بدهد و با ما بيايد، بداند كه من فردا حركت مي‌كنم ان شاء الله.» ه) اهميت قيام امام (ع) در هدف آن است كه در ات امام به ‌خوبي به آن اشاره‌ شده است و در زمان حركت مي‌توانند آن را برجسته نمايند و مردم را به تفكر وادارند. جاي خالي ايشان در سرزمين‌هاي عرفات و منا مي‌توانست مردم را به اندوه فرو برد و اين پرسش را در ذهن آنان ايجاد كند كه چرا امام (ع) اقدام به اين سفر كردند؟ بنابراين زمان سفر و هدف آن به ‌قدر كافي روشن است و نيازي به ‌اضافه كردن پيرايه‌هايي كه نه ‌تنها مفيد نيست بلكه پرسش‌هاي ناصحيحي در ذهن مردم ايجاد مي‌كند،نيست. 🔰نتيجه‌گيري🔻🔻 از آنچه گذشت روشن مي‌شود كه امام (ع) در مقام انجام دادن اعمال حج نبوده است تا بخواهد براي سفر به كربلا حج خود را كنار بگذارد و نيمه‌تمام آن را رها كند ضمن اينكه هيچ‌كس مجاز نيست عمل حج را نيمه‌تمام رها كند و اگر كسي احرام ببندد بر او واجب است تا پايان كار اعمال را انجام دهد و تنها در موارد خاصي هست كه مي‌شود حج را تبديل به عمره كرد كه در مورد امام حسين (ع) سالبه به انتفاء موضوع است و براي بيان اهميت قيام امام حسين (ع) نياز به‌ توجيهات اين‌چنيني نيست ،بلكه بيان حقيقت هميشه با وجدان‌هاي پاك سازگارتر است و اگر واقعيات قيام عاشورا همان‌طور كه بوده بيان شود مردم بيشتر تحت تأثير قرار خواهند گرفت. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
برداشت های نادرست از عروسی حضرت قاسم برخی از مداح ها در هیئات مذهبی داستان علیه السلام را بیان می نمایند، در صورتی که چون شرح این داستان در منابع معتبر نیامده، بهتر ترک آن است. استفتائات جدید مکارم ج1 ص508 جامع المسائل فاضل ج1 ص624 س218 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup