🔰روشنا
🔺#مسیر_امید
🔆 خوشحال بودن یا موفق بودن؟
همه ی ما انسانها در سرتاسر جهان، از بدو تولد و در فرایند زندگی، در کنار نیازهای مادی و فیزیکی، نیازهایی از منظر هیجانی و روانشناختی داریم. مثل امنیت، ثبات، ارتباط عاطفی و بین فردی سالم با دیگرانِ مهم زندگی، احساس کفایت و توانمندی، خودانگیختگی و تفریح و لذت، احساس ارزشمندی و توانایی پذیرش محدودیت و ناکامی.
واقعیت این است که "موفقیت" جزء نیازهای ما نیست. اما لذت، تفریح و شادی جزء مهمی از نیازهای یک انسان است.
ما در زندگیمان به حدی از موفقیت نیاز داریم، که باعث ایجاد احساس کفایت، توانمندی، خودمختاری و استقلال در ما می شود.
اگر به بهای حد اعلای موفقیت سایر نیازهایمان را نادیده میگیریم، یا دیگر جنبه های زندگیمان را بی ارزش می انگاریم، مساله موفقیت نیست. در اینجا تاکید بیش از حد بر موفقیت به احتمال زیاد جبران کننده ی چیزی است که نداریم یا حتی نسبت به آن آگاه نیستیم و در ناهشیارمان است. مثل حس دوست داشتنی بودن، ارزشمندی، دیده شدن، مورد توجه قرار گرفتن و یا فرار از مسائلی در خودمان و زندگیمان که نمیخواهیم با آنها مواجه شویم.
به قلم: #راضیه_موچان
✍️کانال روشنا
@roshana_ir
🔰روشنا
🔺#مسیر_امید
🔆 خوشحال بودن یا موفق بودن؟
همه ی ما انسانها در سرتاسر جهان، از بدو تولد و در فرایند زندگی، در کنار نیازهای مادی و فیزیکی، نیازهایی از منظر هیجانی و روانشناختی داریم. مثل امنیت، ثبات، ارتباط عاطفی و بین فردی سالم با دیگرانِ مهم زندگی، احساس کفایت و توانمندی، خودانگیختگی و تفریح و لذت، احساس ارزشمندی و توانایی پذیرش محدودیت و ناکامی.
واقعیت این است که "موفقیت" جزء نیازهای ما نیست. اما لذت، تفریح و شادی جزء مهمی از نیازهای یک انسان است.
ما در زندگیمان به حدی از موفقیت نیاز داریم، که باعث ایجاد احساس کفایت، توانمندی، خودمختاری و استقلال در ما می شود.
اگر به بهای حد اعلای موفقیت سایر نیازهایمان را نادیده میگیریم، یا دیگر جنبه های زندگیمان را بی ارزش می انگاریم، مساله موفقیت نیست. در اینجا تاکید بیش از حد بر موفقیت به احتمال زیاد جبران کننده ی چیزی است که نداریم یا حتی نسبت به آن آگاه نیستیم و در ناهشیارمان است. مثل حس دوست داشتنی بودن، ارزشمندی، دیده شدن، مورد توجه قرار گرفتن و یا فرار از مسائلی در خودمان و زندگیمان که نمیخواهیم با آنها مواجه شویم.
به قلم: #راضیه_موچان
✍️کانال روشنا
@roshana_ir
16.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 روشنا
🔺#ما_می_توانیم
🔆امروز جوانان ما توانسته اند به قدرت موشکی اول منطقه تبدیل شود.
🔹شما چه قله ای را فتح خواهید کرد؟
✍️کانال روشنا
@roshana_ir
19سال پیش(11سپتامبر2001)، دو هواپیمای تجاری توسط گروهک تروریستی القاعده ربوده شد و به برجهای دوقلوی نیویورک اصابت کرد. در کمتر از ۲ ساعت، نزدیک به3000 نفرفرد کشته و بیش از ۶۰۰۰ نفر از جمله صدها آتشنشان و افسران پلیسی که به محل حادثه شتافته بودند، زخمی شدند. بعد از گذشت نزدیک به دو دهه هنوز که هنوز است تحلیل های مختلفی راجع به این حادثه صورت می گیرد وکتاب های مختلفی در این رابطه نوشته شده است.در همین راستا مرکز اسناد انقلاب اسلامی اقدام به ترجمه کتابی مهم با عنوان" اهریمن 11سپتامبر،نقش اسرائیل در حوادث11سپتامبر" نموده است که اطلاعات و تحلیل خوبی را در خصوص این موضوع به مخاطبان خود ارائه می دهد.
کتاب حاضر با استناد به شواهد مختلف نشان می دهد که رژیم صهیونیستی یکی از مسببان اصلی حوادث 11 سپتامبر بوده و بیشترین سود را از وقوع این حادثه برده است . با تحلیل حوادث پس از 11 سپتامبر، مشخص می شود که هدف اصلی این حوادث مقابله با جهان اسلام و مسلمانان بوده است؛ چرا که بیشترین فشار به مسلمانان وارد آمد و حملاتی نیز به کشورهای اسلامی صورت گرفت.
کلیپ زیر نیز تحلیل جامعی از این حادثه را به مخاطبان ارائه می نماید. دیدن این کلیپ کوتاه را به مخاطبان توصیه می نماییم.
ازدیگر کشورهای مظنون به دست داشتن در حوادث11سپتامبر،کشور عربستان سعودی است که بعد از گذشت نزدیک به دودهه هنوز که هنوز است دولت آمریکا چتر محافظت خود را در اطراف ریاض نگه داشته و از افشاء اسناد در خصوص نقش دولت آل سعود در این حادثه خود داری میکند. مستندات مربوط به مداخله دولت و افراد مرتبط با عربستان در حوادث ۱۱ سپتامبر به ویژه در سال ۲۰۱۶ مورد توجه قرار گرفت. ۲ سناتور آمریکایی در سال ۲۰۱۶ تصریح کردند بخشهای عمدهای از گزارش کنگره شامل شواهد مهمی درباره مداخله عربستان در اجرای این حملات حذف شده است.
اوایل امسال بود که گزارش جدیدی در مورد نقش سفارت عربستان در حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ فاش شد که واکنشها و توجهات زیادی را به همراه داشت. «مایکل ایسیکوف» خبرنگار تحقیقی یاهونیوز در گزارشی افشا کرد، یک دیپلمات سعودی نقش مستقیم در تحریک دو نفر از اعضای القاعده که در حملات 11سپتامبر حضور داشته اند، داشته است. این اتفاق حاکی از یک پنهانکاری تمامعیار از سوی دولت آمریکا درباره ارتباط عربستان با این حادثه تروریستی است. اما علت چیست؟ به نظر می رسد: نقطه ضعف عربستان در تعامل با آمریکا حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر و حمله به برجهای دوقلوست. علاوه بر موضوع فوق که همین امسال منتشر شده است، طبق آمار و اطلاعات رسانه های غربی از19تروریست حاضر در این حادثه15 نفرتابعیت عربستان سعودی را داشته اند. لذا عربستان سعودی درسالهای اخیر، بودجه تبلیغاتی گستردهای را صرف این موضوع کرده که کشورهای دیگر را مقصر ۱۱ سپتامبر معرفی کند. از سوی دیگر پول بیحساب نفت و ولخرجیهای آلسعود برای روسای جمهور آمریکا هم سبب شد سه رئیسجمهور اخیر آمریکا از بعد از ۱۱ سپتامبر، یعنی بوش، اوباما و ترامپ انگیزه فراوانی برای لاپوشانی نقش آلسعود در بزرگترین تراژدی آمریکا در دوران اخیر داشته باشند.
در پی تکمیل و تحویل فازهای دوم و سوم پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه اهواز و سرعت بالای اجرای این پروژه و رفع مشکل آب این منطقه، سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدردانی از اهتمام جهادی و انقلابی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) در این عرصه گفت: «خدای بزرگ را شاکریم به فرزندان ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه حضرت خاتمالانبیا(ص) توفیق داد در لبیک به مطالبه رهبر عظیمالشأن انقلاب اسلامی، با سرعتی مثالزدنی، کاری که باید طی چندین ماه صورت میپذیرفت، در یک مدت کوتاه و ۲۵ روزه، دغدغه مردم خونگرم، مؤمن، مقاوم، مجاهد و فهیم خوزستان، با اجرای پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه اهواز، مرتفع و یک رکورد کمنظیر در اجرای پروژههای آبرسانی رقم زده شود.»
نکات تحلیلی: بهترین روش برای رضایتمندی مردم که ولینعمتان نظام اسلامی هستند، توسعه و تعمیق خدمترسانی دلسوزانه توسط دستگاههای اجرایی و نهادی، آنهم با سرعت و دقت بالا است که باید سرلوحه متولیان امر قرار گیرد. 2- همافزایی، تعامل گسترده بین قرارگاه خاتمالانبیا(ص) و بنیاد مستضعفان و سایر مجموعههای استانی در اجرای فازهای دوم و سوم این پروژه که شامل ۳۰ کیلومتر خط انتقال لوله پلیاتیلن بود، نشاندهنده این نکته کلیدی است که بسیاری از پروژههای نیمهتمام را میتوان با همین شیوه تعاملی، همراه با روحیه جهادی و در وقت کم به سرانجام رساند. 3- مسئولین و متولیان امر با اقدامات پیشدستانه، نباید بگذارند که تقاضاها و مطالبات واقعی مردم تبدیل به اعتراض و انتقاد شود و پس از امنیتی شدن فضا و جریحهدار شدن افکار عمومی، در فکر علاج و چاره کار بیفتند.
نکات راهبردی: نزدیک به دو دهه در کشور ما بحران آب به مسئلهای مهم برای مردم و سیاستمداران تبدیل شده است. کشور ما به دلیل قرارگیری در کمربند خشک و نیمهخشک، منابع آبی کم و کاهش نزولات جوّی از یکسو و رشد جمعیت و توسعه کشاورزی و صنعت از سوی دیگر، سبب شده اگر سیاستگذاری مناسبی در جهت مدیریت آب انجام نگیرد تنشهای آبی گسترش مییابد. در این وضعیت حل بحران آب بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی کشور باید موردتوجه کافی و جدی قرار گیرد. سیاستهای منسجم و مشخص در زمینه درک بحران آب و چارهجویی اصولی همراه با برنامههای مدون و قابل عملیاتی شدن باعث خواهد شد تا وضعیت منابع آبی کشور بهتر و تبعات آن کاهش یابد.
مدارس هرچند اختیاری، اما بازگشایی شد و دولت از خانوادهها خواست که فرزندان خود را به مدرسه بفرستند. موضوعی دلنگرانی زیادی در بین خانوادهها ایجاد کرد.
گزاره خبری: 1- «محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزشوپرورش گفت: «ما دو اولویت بسیار مهم داریم که اولی، سلامت دانش آموزان است و اولویت دوم هم تداوم آموزش است. تجربیات در دنیا را هم بررسی میکنیم. در آسیای جنوب شرقی از یک هفته قبل مدارس باز شده است. هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود. چون اصل بر حضور دانش آموزان در سال تحصیلی جدید است، برای همین هر جا امکان اجرای پروتکل باشد، اصل بر آموزش حضوری است.
نکات راهبردی: توجه به نکاتی چند برای درک درست از شرایط کنونی، محدودیتها و مشکلات وزارت آموزشوپرورش در بازگشایی مدارس، از سوی خانوادهها حائز اهمیت است؛ 1- فرزندانمان حرفهای ما را میشنوند و اثر میپذیرند. سعی کنیم نقدها و ایرادها و دلخوریهایمان از کمکاری برخی مسئولین دولتی را به فرزندانمان انتقال ندهیم. 2- سلامت روانی فرزندانمان باید مهمترین ملاحظه ما باشد و جهتگیریهای ما هر چه که هست، نباید امنیت روانی آنها را تخریب کند. ازاینرو، برای ایجاد امنیت فکری و روحی فرزندان، باید فضای خانه و مدرسه را برای آنها توضیح دهیم. 3- متخصصان امر تربیت و آموزش میگویند؛ طلای شجاعت، استقلال، تفکر، ابتکار و ... را به بهانههای مختلف از بچهها نگیرید؛ پس توضیح وضع موجود ما باید به صورتی باشد که هرگونه ترسی را از بچهها بگیرد، نه آنکه آن را افزایش دهد. 4- کمی از نقد دولت فاصله بگیریم و از خود بپرسیم در این ایام، کمک والدین به مدارس چگونه باید باشد؟ 5- طریقه بهره گرفتن از امکانات مختلف مجازی و برنامههای آن را به فرزندانمان آموزش دهیم و در هنگام آموزش با آرامش و محبت کنار آنها باشیم. 6- عادت دادن دانش آموزان به برنامه منظم آموزش و یادگیری؛ از درس خواندن گرفته تا تغذیه و زمان خوابیدن، تفریح و ... 7- شاید بعضی بچهها از طریق فضای مجازی نتوانند با کیفیت درس بخوانند، پس با درک این موضوع، عجله در یادگیری و ترس از عقب ماندن بچهها را از دستور کار خارج کنیم. 8- در قامت یک سرپرست، دوست، مدیر و معلم صبور در کنار دانشآموزمان باشیم.