[ #نهضت_روشنگری_ثامن 🎤 ]•
💠 #یادداشت
🖌| #حبیبالله_زارع_پور
🔥 موضوع: فضای مجازی و اینترنت
مدل ناصرالدین شاه‼️
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
♨️ وقتی به فضای مجازی و اینترنت
داخل کشور نگاه میکنیم، دقیقاً ما را
به زمان ناصرالدینشاه میبرد.
🔹رویتر یکی از اتباع انگلیس بود که با
ناصرالدینشاه قراردادی بست که با اجرای
این پروتکل، پای انگلیسیها به ایران باز شد.
🔹زمان ناصرالدینشاه کسی از وجود نفت در
ایران خبر نداشت. انگلیسیها وقتی وارد ایران
شدند به ناصرالدینشاه گفتند که در جنوب ایران
بویی بد مردم را آزار میدهد و ما در تلاشیم که
این بوی بد را از بین ببریم.
🔹منشأ بوی بد را برای ناصرالدینشاه آوردند
و ناصرالدینشاه با عصبانیت گفت: این لجن را
هر چه سریعتر از بین ببرید❗️
🔹انگلیسیها رفتند سراغ آن لجنها در مسجد
سلیمان. دور تا دور آن محل را محصور کردند تا
از دید مردم پنهان شود و کاباره ، سینما،
مشروبخانه و هر چیزی که مغز مردم را فاسد
کند در اختیار مردم قرار دادند تا کسی کنجکاوی
نکند که انگلیسی ها چه میبَرند.
🔻درصورتیکه نفت ما را میبردند 🔺
🔹علما در زمان ناصرالدینشاه
#نهضت_پرسشگری راهانداختند
تا نفت، ملی شد.
🔸آنزمان نفت، طلای سیاه نامیده شد
و امروز #اطلاعات، #طلای_نامرئی است.
🔹برخی مسئولین امروز ما هم مانند دوران
ناصرالدینشاه هنوز به این باور نرسیدهاند که
اطلاعات کاربران در فضای سایبری از نفت با
ارزشتر است.
🔹انواع و اقسام فیلترشکنها و... جایگزین
کابارهها و مشروبخانههای دوران ناصرالدینشاه
شدند تا مردم کنجکاو نشوند و نپرسند که
اطلاعات کاربران به کجا میرود.
🔹اینستاگرام، توئیتر، فیسبوک و دیگر ابزارها
جایگزین انگلیسیهای دوران ناصرالدینشاه شدند
تا اطلاعات کاربران را بهراحتی از کشور خارج
کنند.
◀️ نشر حداڪثری #ثامن @rahrovanevelayat2
♨ رسالت جنبش دانشجويي
*شانزدهم آذر سرآغاز تثبيت حرکت جنبش دانشجويي در ريل انقلابيگري و مبارزه با استبداد است. درست در فرداي پيروزي کودتاي انگليسي- آمريکايي ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که فصل حاکميت مطلق استبداد و سرکوب انقلابيون و آزاديخواهان سر رسيده بود، اين دانشگاه و جنبش دانشجويي بود که اولین پرچم مبارزه با استبداد را در دست گرفت. جنبش دانشجويي امروز ميراثدار جنبش دانشجويي ديروز است؛ همانها که در برابر استبداد سينه سپر کردند و پيشگامان مبارزه بودند! امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامي رسالت سنگيني بر دوش جنبش دانشجويي است.
👈 نکات تحلیلی
1⃣ مقوله روشنگري و میدانداری در جهاد تبيين يکي از مهمترین وظايفي است که از جريان دانشجويي پيشرو انتظار ميرود. امروز در عرصه جنگ نرم دشمن و با توجه به گسترش و عمومي شدن رسانهها و فضاي مجازي، فرصت مناسبي براي هجمه به همه باورهاي انقلابي فراهم آمده است که مقابله با آن جهادي عظيم و همهجانبه طلب ميکند که دانشجويان بهمثابه افسران جوان جنگ نرم، در خط اول اين صفآرايي و مبارزه قرار دارند.
2⃣ يکي از وظايف مهمي که در مسير تقويت و فراگير نمودن ارزشهاي انقلابي و روحيه انقلابي بر عهده دانشجويان است، مسئله گفتمانسازي است؛ دانشجويان وظيفه دارند تا آرمانها و شعارهاي انقلاب اسلامي و بهطور ويژه ابعاد مفهوم انقلابيگري و مؤلفههای آن را در جامعه بسط و گسترش دهند و اين انتظاري است که امروز از جنبش دانشجويي ميرود.
3⃣ حضور در عرصههاي مختلف و اعلام مواضع انقلابي يکي از مهمترین انتظاراتي است که از تشکلهايي دانشجويي وجود دارد. امروز حوادث مختلفي در عرصههاي گوناگون سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي ميافتد که اعلام نظري برخاسته از آرمانها و فارغ از تعلقات سياسي – جناحي، بسيار راهگشا خواهد بود.
4⃣ فسادستيزي را ميتوان يکي ديگر از رسالتهاي تاريخي جنبش دانشجوي دانست. دانشجويان همواره در طول تاريخ انقلاب اسلامي پرچمدار عدالتخواهي بودند و با مظاهر اشرافيت و فساد مقابله کردهاند. تداوم اين وضعيت و پيشگامي در اين عرصه يکي از مطالباتي است که بارها توسط امام جامعه اسلامي مورد تأکید قرار گرفته است.
5⃣ مقوله بنيادين ديگري که بدون شک جزو وظايف ذاتي دانشجويان و جنبش دانشجويي است، مسئله "توليد علم" و "جنبش نرمافزاری" است. امروز مسئله پيشرفت و الگوي اسلامي- ايراني يکي از مهمترین مسائل جمهوري اسلامي است که ارائه چنين طرحي جامع و همهجانبه مبتني بر آموزههاي اسلامي نيازمند جهاد فکري- علمي در حوزههاي مختلف دانش است که دانشجويان در اين ميدان نيز وظيفه کليدي بر عهده دارند.
🇮🇷@rahrovanevelayat2🇮🇷
انتشار به مناسبت روز دانشجو؛
📸 تصاویر | روایت کاربران فضای مجازی از ۱۶ آذر ۱۳۳۲
🇮🇷@rahrovanevelayat2🇮🇷
-بزرگ ترین مانع و بدترین درد و بیماری در راه تکامل بشری؛ تکبر است.
[حضرتآیتاللهخامنهای🌱
#فرمآیشات
♨ نرم شدن مواضع امارات در قبال ایران
*«طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات دیروز (۱۵ آذرماه) به تهران آمد و با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیسجمهور کشورمان دیدار کرد. با توجه به آنکه کشور امارات در سالهای اخیر دنبالهرو سیاستهای آمریکا و عربستان در منطقه بوده است، سؤالات زیادی در خصوص اهداف این سفر مطرح است.
👈 گزارههای خبری
1⃣ انور قرقاش «مشاور سیاسی رئیس امارات متحده عربی» با انتشار توییتی اعلام کرد: «سفر شیخ طحنون بن زاید به تهران در راستای تلاشهای امارات متحده عربی با هدف تقویت پلهای ارتباطی و همکاری در منطقه و حفظ منافع ملی انجام شده است».
2⃣ سیمون هندرسون (مدیر برنامه سیاست خلیجفارس و انرژی در موسسه واشنگتن) در واکنش به سفر این مقام اماراتی به ایران گفته است: «ایران خود را مرکز خاورمیانه میداند. آنها خود را کشور مسلط بر خاورمیانه میدانند. ایرانیها خود را ازنظر جمعیت بزرگتر میبینند و ازنظر ذخایر نفت و گاز نیز ایران بزرگتر است. ایران ازنظر طبیعی و موقعیتی نیز کشور مسلط بر خلیجفارس است. آنها میخواهند کشورهای دیگر نیز از این موضوع آگاه باشند و به ایران پایبند باشند. امارات در خلیجفارس در حاشیه است».
3⃣ عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأیالیوم نیز در مقاله جدید خود مینویسد: «سفر طحنون بن زاید به ایران ازاینجهت حائز اهمیت است که بیانگر نرم شدن مواضع امارات در قبال ایران است. در سالهای اخیر سیاست خارجی و منطقهای کشورهای شورای همکاری خلیجفارس (بهاستثنای قطر)، مبتنی بر تشدید محاصره ایران و ایجاد ناآرامی و آشوب داخلی در این کشور بوده است. زمانی که این کشورها به اهداف خود نرسیدند، سیاست مذکور خود را حتی به شکل موقت کنار گذاشتهاند و بهدنبال بهبود روابط با ایران هستند».
👈 گزاره تحلیلی
*سفر مشاور امنیت ملی امارات به تهران را میتوان از دو جنبه موردبررسی قرار داد؛
⬅️ اول آنکه کشورهای حاشیه خلیجفارس به این نتیجه رسیدهاند که آمریکا بهعنوان یک ابرقدرت در حال افول و رژیم صهیونیستی بهعنوان کشور در حال سقوط توان دفاع از کشورهای حاشیه خلیجفارس را ندارد. خروج آمریکا از افغانستان و شکست رژیم صهیونیستی در جنگ سیفالقدس در نوار غزه در کنار افزایش قدرت محور مقاومت در منطقه سبب شده تا کشورهایی همچون امارات در فکر کاهش تقابل خود با محور مقاومت باشند.
⬅️ دومین نکته آنکه ازآنجاییکه دولت سیزدهم سیاست خارجی خود را بر مبنای حفظ و توسعه روابط با کشورهای منطقه بهویژه کشورهای جنوب خلیجفارس تعریف کرده است، فضای تعامل بیشتری بین ایران و امارات بهوجود آمده است.
⬅️ گفتوگوهای تلفنی بین حسین امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان، وزرای خارجه ایران و امارات و سفر اخیر معاون سیاسی وزیر خارجه به ابوظبی، مسیر بازتعریف روابط دو کشور را هموارتر ساخته است.
⬅️ از سوی دیگر اظهارات دوستانه انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات که گفته بود تنش با ایران به سود هیچیک از کشورهای منطقه نیست، نشان میدهد که امارات بهخوبی به نقش تأثیرگذار ایران در حفظ ثبات منطقه پی برده است.
🇮🇷@rahrovanevelayat2🇮🇷
⭕️ جزئیات طرح امریکا برای مذاکرات
✍🏻 روزنامه ایران نوشت:
🔻یک روز قبل از آغاز دور جدید مذاکرات، خبرگزاری رویترز در خبری به ابعاد ایده «توافق موقت» با ایران در دور جدید پرداخت
🔻مهمترین تعهدات مطرحشده برای ایران شامل توقف غنیسازی با درصد بالا و تعهد به اجرای تمام اقدامات شفافساز (بازرسیها و نظارتها) میشود
🔻هدف آمریکا از طرح توافق موقت پاک کردن گذشته منفی امریکا، بدون پرداخت کوچکترین هزینه و «اجتماعی شدن مذاکره» و همچنین شرطیسازی اقتصاد کشور است
🔻در حال حاضر امریکا نگران تغییر ریل اقتصادی در ایران و حرکت تدریجی آن به سمت اقتصاد مقاومتی و افزایش تابآوری نسبت به تحریمهاست
🔻توافق موقت ایدهای طراحیشده با اهداف مشخصی بوده که نمیتواند اهداف ایران را تأمین کند.
🇮🇷@rahrovanevelayat2🇮🇷
⭕️ امیرعبداللهیان: پنجره مذاکرات برای همیشه باز نیست
وزیر امور خارجه ایران:
🔻بدون لغو تمامی تحریمها راهی برای احیای برجام وجود ندارد.
🔻آمریکا و ترویکای اروپایی باید بدانند که پنجره مذاکرات برای همیشه باز نخواهد ماند.
🔻جمهوری اسلامی ایران بهرغم عدم اجرای تعهدات غربیها بر اساس توافق هستهای، آمادگی دارد حسننیت خود را برای رسیدن به هدف نهایی لغو تحریمهای یکجانبه و غیرقانونی آمریکا نشان دهد و مذاکراتی نتیجهبخش را در وین دنبال کند.
| گفتمانساز باشید
🔻محورهای اصلی بیانات رهبرانقلاب در جریان حضور در ۶ دانشگاه تهران
🌷ویژه #روز_دانشجو
🇮🇷@rahrovanevelayat2🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قطب نما ۲۱۰
✅پرتگاه های جنبش دانشجویی
🇮🇷@rahrovanevelayat2🇮🇷
🔹دانشجو نقش آفرین است!
🔻امروز روز دانشجو است دانشجو ای که مقام معظم رهبری نسبت به آن میفرماید دانشجو در شکلدهی حال و آینده نقش اساسی دارد. این آن چیزی است که به نظر من دانشجویان ما هرگز نباید این را از نظر دور بدارند دانشجو نقشآفرین است.۱۳۸۷/۰۹/۲۴
با این بیان رهبری مشخص میشود که نقش دانشجو در دانشگاه بسیار حائز اهمیت است و انشاءالله همانطور که مقام معظم رهبری فرموند این تفکر مادیگرایی از علوم دانشگاهی اصلاح شود و به مسیر درست هدایت شود
بیانات ایشان در اینباره:ما در زمینهی علوم انسانی، کار بومی، تحقیقات اسلامی چقدر داریم؟ کتاب آماده در زمینههای علوم انسانی مگر چقدر داریم؟ استاد مبرزی که معتقد به جهانبینی اسلامی باشد و بخواهد جامعهشناسی یا روانشناسی یا مدیریت یا غیره درس بدهد، مگر چقدر داریم، که این همه دانشجو برای این رشتهها میگیریم؟ این نگران کننده است. بسیاری از مباحث علوم انسانی، مبتنی بر فلسفههائی هستند که مبنایش مادیگری است، مبنایش حیوان انگاشتن انسان است، عدم مسئولیت انسان در قبال خداوند متعال است، نداشتن نگاه معنوی به انسان و جهان است.۱۳۸۸/۰۶/۰۸
✍️محتوای کارشده توسط کانال نقشه راه
#روز_دانشجو
#گام_دوم_انقلاب
https://farsnews.ir/my/c/105920
لطفا همه حمایت کنید و همه جا این را پخش کنید. چقدر باید شاهد تردد زنان و دختران بیحجاب در کشور جمهوری اسلامی، کشوری که وجب به وجب آن خون شهدا ریخته شده، باشیم؟!
چقدر باید سکوت کرد؟!
با حمایت از این کمپین برای نجات خود از آتش دوزخ تلاش کنید.
چرا که سکوت شما نشانه تایید عمل این بیحیاییهاست.
#حمایت_همگانی
#نشر_دهید
#سپاه
#سازمان_فرهنگ_و_ارشاد_اسلامی
#شهیدبهشتی فرمودن🍁
#دانشجو مؤذن جامعه است؛
اگر خواب بماند،
نماز ملت قضا میشود...
خواب نمونید.!
#دانشجو🎓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 خوشچشم، کارشناس روابط بینالملل:
🔻تیم مذاکرهکننده با حسننیت جلو میرود نه با سادهلوحی
@rahrovanevelayat2 🌹
21.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 کارشناس آمریکایی:
🔻آنچه از قابلیتهای نظامی ایران میدانیم ترسناک و آنچه نمیدانیم بسیار ترسناکتر است!
✅@rahrovanevelayat2
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•رضا جان!•
|چـہآرشنبہ ها ڪہ میآیند، 🎗
دِلـم هواۍ ایوان ِطلـآیت میکند...
میرود به آخرین سفرم به طوس،✨
وقتے ڪہ اشڪـهایم از حرفـهایم سبقت میگیرند...
وقتی نگاهم به ضریحت می افتد، دیگر مشکلاتم فراموش میشود.
گریه میکنم برای تو!
برای این همه مهربانی، برای این همه ڪرم...
خودت بگو آقا جان!
مگر من چه کرده ام که اینگونه دل ربایی میکنی؟!
خوشـآدَردۍڪہدَرمآنَـشـطُبآشے
خوشـآرآهـےڪہپـایاݩـشـطُبآشے
دردے ڪِہ درمآنَش
<لَـمسڪردنِفولادهاۍضریحټوست>
دردے ڪِہ درمآنَش
<چِـشمدوخٺنبہگُنبدِطـَلایےتوست>