تاثیر گریه مادر بر جنین
#نقش_والدین_در_خانواده
https://eitaa.com/rahrovanhazratkhadejeh
#بازی و سرگرمی
#ماز
از کودک بخواهید توپ را با فوت کردن از میان خمیر ها عبور دهد.
#بازی_برای_کودکان
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
#شعر_کودکانه
❤️ نماز
تشويق کودک به نماز👇
اتل متل چه شاده💕
داریم می شیم آماده💕
ببین صدا اذونه💕
که پخش آسمونه💕
خدای بی نیازه💕
به ما میگه نمازه💕
شيطون که دشمن ماس 💕
دروغ میگه عین راس💕
ميگه آهای مسلمون 💕
نمازو دیرتر بخون💕
هر کسی که زرنگه 💕
با شیطونه می جنگه 💕
نماز ستون دینه💕
اول وقت شیرینه💕
⭐️«اللهم عجل لولیک الفرج»⭐️
#بازی_برای_کودکان
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
➕ سیره ی عملی حضرت زهرا علیهاالسلام در برخورد با حضرت علی علیه السلام | قسمت نهم
◾️بازی و تحرک در کودک؛
▪️بازی و تحرک کودکان نیز در شیوه تربیتی فاطمه(سلام الله علیها) مورد توجه قرار داشت تا آن جا که فاطمه(سلام الله علیها) برای رشد و تکاپوی بیشتر کودکانش خود با آن ها هم بازی می شد.
▪️بازی های کودکانه که به نظر بی هدف وقت گذرانی بیهوده است در حقیقت نوعی تمرین و آموزش زندگی است. بازی در اجتماعی شدن و همانند سازی کودک با محیط نقش مهمی دارد و به کودک کمک می کند تا مهارت های اجتماعی را بیاموزد و آن ها را تحکیم بخشد و به صورت ابتدایی به کار گیرد، همچنین بازی باعث پرورش نیروی خلاقیت و ابتکار کودک می شود. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در کلامی شیوا می فرماید: من کان عندهُ صبیٌ فلیتصابَ له کسی که نزد او کودکی است باید به حالت کودک در آیدبا او هم بازی می شود. پیامبر(صلی الله علیه و آله) با این کلام ارزش و اهمیت هم نشینی و بازی با کودکان را خاطرنشان می سازد تا مربیان و والدین علاوه بر این که از بازی ها و شیطنت های کودکان خود ناراحت و ناامید نشوند بلکه با آنان همراهی کنند. بازی با کودکان یکی از راه های اظهار محبت به آن هاست و آثار نیکویی دارد و علاوه بر نشاط و شادی کودک باعث رشد استعدادها و تلطیف احساسات او می شود و والدین می توانند در ضمن بازی با کودک نکات اخلاقی و ارزش های انسانی را به او بیاموزند. پیامبر(صلی الله علیه و آله) با فرزندان فاطمه(سلام الله علیها) هم بازی می شد. در روایت آمده است: روزی رسول خدا(صلی الله علیه و آله) با دست و پا راه می رفت و حسن و حسین بر پشت آن حضرت سوار بودند و رو به آنان می فرمود: بهترین مرکب، مرکب شماست و شما بهترین سوار هستید.
▪️فاطمه(سلام الله علیها) خود نیز با فرزندانش هم بازی می شد و در حین بازی با استفاده از الفاظ و حملات مناسب سعی در ساختن شخصیت کودکانش و ارائه الگویی مناسب در زندگی برای آن ها داشت. حضرت زهرا(سلام الله علیها) با فرزندش امام مجتبی بازی می کرد و او را بالا می انداخت و می فرمود:
إشبه أباک یا حسَن واخلَع عن الحق الوسن
واعبُد الهاً ذا منن ولاتوالِ ذالاحن
پسرم حسن مانند پدرت باش؛ ریسمان ظلم را از حق بر کن. خدایی را بپرست که صاحب نعمت های متعدد است و هرگز با صاحبان ظلم و تعدی دوستی مکن
#قرآن
#سوره_ آل_عمران
#صفحه_۷۶
آیه ۱۸۱تا۱۸۶
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
پیامهای سورۀ آل عمران- آیات ۱۸۱- ۱۸۲:
۱. خدا همۀ گفتهها را میشنود، پس هر حرفی را بر زبان نیاوریم. «لَقَدْ سَمِعَ اللَّهُ»
۲. جهل و غرور، مرز و نهایت ندارد، تا آنجا که بشر ناتوان نیازمند میگوید: خداوند فقیر است و ما غنی هستیم. «إِنَّ اللَّهَ فَقِیرٌ وَ نَحْنُ أَغْنِیاءُ»
۳. احساس غنا و بینیازی، زمینۀ سرپیچی از فرامین الهی و استهزای آنهاست. «نَحْنُ أَغْنِیاءُ»
۴. برخی کوتهفکر، گمان میکنند ریشۀ دستورات الهی نیاز است. «إِنَّ اللَّهَ فَقِیرٌ»
۵. همۀ گفتارها و کردارها ثبت میشود. «سَنَکْتُبُ ما قالُوا وَ قَتْلَهُمُ»
۶. گناهِ یاوهگویی دربارۀ خداوند، همسنگِ گناهِ کشتن انبیاست. «قالُوا إِنَّ اللَّهَ فَقِیرٌ»، «وَ قَتْلَهُمُ الْأَنْبِیاءَ»
۷. ملاک ارزیابی گفتار و کردار، از هر کس که باشد، حقّ است؛ حتّی کشتن پیامبران چون ناحق است مورد کیفر واقع میشود. «قَتْلَهُمُ الْأَنْبِیاءَ بِغَیْرِ حَقٍّ»
۸. انسان در انجام عمل آزاد است؛ لذا کارها به خود او نسبت داده میشود. «قَدَّمَتْ أَیْدِیکُمْ»
۹. پاداش و کیفر الهی، بر طبق عدالت و بر اساس اعمال آزادانه و آگاهانه خودِ انسان است. «ذلِکَ بِما قَدَّمَتْ أَیْدِیکُمْ»
۱۰. کیفرهای الهی، ظلم خدا بر بشر نیست، بلکه ظلم بشر بر نفس خویشتن است. «أَنَّ اللَّهَ لَیْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِیدِ»
۱۱. اگر خداوند افراد بخیل و قاتلان انبیاء را مجازات نکند، به فقرا و انبیاء ظلم کرده است. «أَنَّ اللَّهَ لَیْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِیدِ»