eitaa logo
رهروان حضرت خدیجه (س)
118 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.9هزار ویدیو
38 فایل
📖قرآن کریم انسان ساز است و زن ها نیز انسان ساز امام خمینی(ره) 🧕منزلگه بانوان عالم اینجاست. #بانو_تراز #هویت_زن #موفقیت #الگوی_موفق
مشاهده در ایتا
دانلود
آیه ۳۲تا۳۶ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
نکته‌های سورۀ مائده - آیۀ ۳۲: در این آیه از کشتن یک نفر به منزلۀ کشتن همه مردم مطرح شده است. برای توضیح این حقیقت چند بیان و معنا می‌‏توان عرضه کرد: الف: قتل یک نفر، کیفری همچون قتل همۀ مردم را دارد؛ ب: حرمت قتل یک نفر نزد خداوند، به منزلۀ قتل همۀ مردم نزد شماست؛ ج: قتل یک نفر، بی ‏اعتنایی به مقام انسانیّت است؛ ه: قتل یک نفر، سلب امنیّت از همۀ مردم است؛ و: چون انسان‌ها به منزلۀ اعضای یک پیکرند، پس قتل یکی قتل همه است؛ ز: جایگاه دوزخی قاتل یک نفر، جایگاه کسی است که قاتل همه باشد؛ (کافی، ج ۷، ص ۲۷۱) ح: قتل یک نفر، زمینه‌‏ساز قتل همه است؛ ط: یک انسان می‌‏تواند سرچشمۀ یک نسل باشد، پس قتل او به منزلۀ قتل یک نسل است (به نظر می‏‌رسد این احتمال بهتر است). در روایات می‌‏خوانیم: فانی‏ شدن تمام دنیا نزد خداوند، از کشتن یک مؤمن آسان‏‌تر است ( بحار، ج ۱۰، ص ۳۸۲). (این حدیث را در شب جمعۀ آخر ماه رمضان ۱۳۷۹ می‌نویسم که روز جمعه‌‏اش روز قدس است و درحالی‌که تلویزیون‏‌های دنیا صحنه‌های دلخراشی از کشتن مسلمانان بی‌‏پناه فلسطین را به‌دست صهیونیست‏‌ها نشان می‌‏دهند.) امام صادق علیه‌السلّام فرمودند: کسی‌که در موضعی که آب یافت نمی‏‌شود، تشنه‌‏ای را سیراب کند، مانند کسی است که نفسی را زنده کرده باشد. (مکارم الاخلاق، ص ۱۳۵) طبق آیات و روایات، هدایت و ارشاد مردم به راه حق، نوعی احیا می‌‏باشد و گمراه کردن مردم، نوعی قتل است. سورۀ انفال، آیۀ ۲۴، دعوت پیامبر را مایۀ حیات مردم می‌خواند: «دَعاکُمْ لِما یُحْیِیکُمْ». امام صادق علیه‌السّلام نیز فرمودند: «من اخرجها من ضلال الی هدی فکانما أحیاها و من اخرجها من هدی الی الضلال فقد قتلها» هر کس نفس منحرفی را هدایت کند او را زنده کرده و هر کس دیگری را منحرف کند، او را کشته است. (کافی، ج ۲، ص ۲۱۰) امام صادق علیه‌السّلام فرمودند: «نجاها من غرق او حرق او سبع او عدو» مراد از احیای نفس، نجات گرفتاران از غرق و آتش‌سوزی و درّنده یا دشمن است ( تفسیر برهان). و در روایت دیگر آمده است: کسی‌که به گرسنه‌ای غذا ندهد، به منزلۀ کشتن اوست و غذا دادن، به منزلۀ زنده کردن اوست. (کافی، ج ۲، ص ۲۰۴) امام باقر علیه‌السّلام فرمود: مسرفان همان کسانی هستند که حرام‌ها را حلال می‌شمرند و خون‌ها را می‌ریزند. (تفسیر نورالثقلین)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Salavat.Emam.Reza.1(WebAhang).mp3
710.1K
صوت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
💠 و حرام 🔹امام باقر علیه السلام: خداوند براى هر کسى روزى حلالى مقرر کرده که به سلامت به او خواهد رسید. از طرف دیگر، روزىِ حرام را نیز در دسترس او قرار داده است که اگر انسان روزى خود را از آن حرام به دست آورد، خداوند در عوض، روزى حلالى را که براى او مقدر کرده است از او می گیرد. 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠عقیم کردن دائمی 💬سوال: حکم شرعی عقیم کردن و جلوگیری دائمی از بچه دار شدن چیست؟ 💠 حجت الاسلام و المسلمین 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
در اینجا چند راهکار برای کمک به کودکان در مدیریت ترس از مرگ آورده شده است: - با کودک خود در مورد مرگ صحبت کنید. به او توضیح دهید که مرگ یک فرآیند طبیعی است که برای همه اتفاق می‌افتد. - از زبانی ساده و قابل فهم استفاده کنید. از کودک خود بپرسید که در مورد مرگ چه می‌داند و به سوالات او پاسخ دهید. - به کودک خود اطمینان دهید که او تنها نیست. به او بگویید که بسیاری از افراد از مرگ می‌ترسند و این ترس طبیعی است. - به کودک خود کمک کنید تا احساس کنترل بیشتری داشته باشد. به او بگویید که می‌تواند با صحبت کردن با شما یا یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک، احساس بهتری داشته باشد. - کودک خود را تشویق کنید تا در مورد مرگ اطلاعات کسب کند. کتاب‌ها، فیلم‌ها و مقالاتی را به او معرفی کنید که در مورد مرگ به زبانی ساده توضیح می‌دهند. - به کودک خود کمک کنید تا مهارت‌های مقابله با استرس را بیاموزد. به او بیاموزید که چگونه آرام شود و احساسات خود را مدیریت کند. https://eitaa.com/rahrovanhazratkhadejeh
جنگ قدرت به خاطر موبایل، مشق نوشتن ، به تخت خواب رفتن، تمیز کردن اتاق و ... این موضوعات بسیار حساس هستندو شما در مورد آن ها برای کودک خود محدودیت هایی را قائل می شوید. کلید اصلی گذر از این جنگ قدرت ها این است که از ذهنتان پیروز شدن را بیرون کنید و هر چقدر جنگ قدرت کمتر شود کودک نیز آرام تر خواهد بود. 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: 🆔@manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
الگوی خوبی برای فرزندان خود باشید: کودکان و نوجوانان همیشه نظاره‌گر رفتار والدین هستند. به طور مثال، آن‌ها رفتار شما را در مواقع عصبانیت و استرس و برخورد با اطرافیان می‌بینند، آن‌ها را بررسی کرده و تاثیر می‌پذیرند. به همین علت، حتی در لحظاتی که فکر می‌کنید کودکتان به شما توجه نمی‌کند، باید الگوی مثبتی برای او باشید. 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: 🆔@manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱) تکرار کردن اشتباهات مشابه ۲) کمال گرایی ۳) نداشتن اولویت بندی ۴) مقایسه کردن خود ۵) ترس از شکست ۶) تلاش برای راضی نگه داشتن همه ۷) همیشه غر زدن و شکایت کردن ۸) نگرانی در مورد اینکه دیگران چه فکری می‌کنند 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: 🆔@manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا تو فیلما وقتی غذا میسوزه جای این که . . . اجاق رو خاموش کنن غذا رو از رو اجاق بر میدارن و بعدشم دستشون میسوزه ؟😐😂 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: 🆔@manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
🔘از مدارای پدرانه تا کینه‌ی قلدرانه ✍ مریم اردویی ▪️یکی از نکات قابل توجه در دیدار اخیر رهبر انقلاب با مردم قم، تفاوت موضع‌گیری ایشان در مقابل افرادی بود که اقدام به کشف حجاب می‌کنند. در فروردین ماه گذشته در دیدار با هیئت دولت، با تأکید بر اینکه کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است، علت عمده‌ی کشف حجاب‌ها را به ناآگاهی و عدم توجه به نقشه‌ی دشمن و دستان پشت پرده نسبت دادند نه به لجبازی و معارضه با نظام اسلامی. به عبارت دقیق‌تر بدون ذره‌ای کوتاه آمدن از اصول اساسی شریعت و تسلیم نمودن شرع به عرف تلاش کردند تا پای افرادی که قربانی فضای جنگ شناختی شده و از سر جهل حجاب از سر برداشته‌اند، را از باتلاق کشف حجاب بیرون کشیده و بدون هل دادن آنها به زمین بازی دشمن به آغوش جامعه‌ی اسلامی بازگردانند. رویکردی تربیتی که می‌توان آن را مدارای پدرانه نسبت به فرزند فریب‌خورده نامید. اما در دیدار اخیر از موضع قبلی یک گام پا را فراتر گذاشته و فرمودند: «مسئله صرفاً این نیست که حالا قضیّه‌ی حجاب را یک عدّه‌ای نمی‌دانند یا ملاحظه نمی‌کنند؛ نه، یک عدّه‌ای انگیزه دارند ــ البتّه عدّه‌ی کمی ــ برای مخالفت و معارضه.» ▪️ در این رویکرد تربیتی امام جامعه با در نظر گرفتن تکثر موجود در جامعه و ظرفیت‌های متفاوت ایمانی تلاش می‌کند بدون عقب‌نشینی از احکام شرعی افراد بیشتری از مردم را با خود همراه کند و با تبیین و مدارا، پرده‌های ظلمانی جهالت را که به موجب فضای شبهه‌آلود بر اذهان سایه افکنده با سرانگشتان پدرانه، کنار زند و فرزندانش را به آغوش بکشد و در گام بعدی برای مغرضان پرونده‌ای جدا باز کند. دقیقا شبیه سیره‌ی امیرالمؤمنین علیه ‌السلام که بدون تقریر و امضای بدعت‌های به وجود آمده در سال‌های حکومت خلفاء همچون نماز تراویح و .... به خاطر حفظ مصالح نظام اسلامی، تغییر و اصلاح آنها را به تأخیر انداخت تا فاهمه‌ی عمومی آماده‌ی پذیرش اشتباه شود. به عبارتی حکم مشخص اما اجرا نیازمند مدارا بود. نکته‌ی مهم دیگری که در این بیانات به آن اشاره کردند، نقش دستان پلید انگلیس خبیث در ماجرای کشف حجاب رضاخانی بود؛ دستانی که هنوز هم در پس پرده مشغول کارند. قائله‌ی کشف حجاب رضاخانی ریشه در کینه‌ای دیرینه داشت که انگلیس از زن مسلمان ایرانی به دل گرفته بود و تا هنوز به صورت نقطه‌ای مغفول در دل تاریخ باقی مانده است در حالی‌که این کینه هنوز پا برجاست. ▪️حدود نیم قرن قبل از قائله‌ی کشف حجاب، وقتی دستان استعمار پیر انگلستان به گلوگاه اقتصادی مردم قلاب شد و امتیاز توزیع و فروش توتون و تنباکو طی یک قرارداد استعماری به کمپانی رژی واگذار گردید، نهضتی به نام «نهضت تنباکو» بر پا شد که تا قبل از آن چنین خیزشی سابقه نداشت. علما فهمیده بودند که این قرارداد فراتر از اقتصاد، فرهنگ و سیاست‌ کشور را نیز هدف گرفته است. آنها می‌دیدند که هجوم اروپایی‌ها، سر و شکل ظاهری بازار را تغییر داده و بوی رواج فرهنگ بیگانه و تشبه به کفار به مشام می‌رسد. فتوای میرزای شیرازی تا اندرونی شاه نفوذ کرد و انیس‌الدوله سوگلی ناصرالدین شاه، طرف منافع ملت و حمایت از مرجعیت دینی ایستاد و با قدرت نرم زنانه، نهضت را در داخل قصر پیگیری کرد. ملکه‌ی متشرع ایران در پاسخ به سؤال متحیرانه‌ی شاه که «چرا قلیان‌ها را جمع می‌کنند و جدا می‌کنند؟» معتقدانه جواب داد: «برای آنکه قلیان حرام شده» و وقتی شاه با رگ ورم کرده گفت: «چه کسی حرام کرده؟» با همان منطق متشرعانه پاسخ داد: «همان کس که مرا به تو حلال کرده»؛ پاسخی که دهان شاه را چنان بست که دیگر به هیچ یک از نوکرانش دستور نداد برایش قلیان چاق کنند. اینگونه تیر خلاص به قرارداد رژی زده شد. ▪️قریب به نیم قرن بعد که بی‌غیرتی قانونی شد و کشف حجاب اجباری، یکی از کارشناسان استعماری لندن با اشاره به انیس‌الدوله و داغی که با حمایتش از حکم تحریم تنباکو بر دل منطق استعماری انگلیس گذاشته بود گفت: «ما با اجراي اين سياست کشف حجاب در ايران نطفه‌ی آن ‌گونه رويدادها (حمايت ملکه دربار قاجار از فتواي مرجع تشيع) را خشک کرديم و براي هميشه از تکرار آن جلوگيري نموديم.» اعترافی که هم نشان از استعماری بودن کشف حجاب دارد و هم اثرگذاری زن مسلمان و با هویت ایرانی. 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: 🆔@manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
# انتخابی در امتداد خون شهدا
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: 🆔@manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: 🆔@manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
☘️ورع و احتیاط (ره)☘️ 🔹️ آیت الله رحمه الله نقل می‌کند: «با مرحوم آیت الله بروجردی، به محلات برای استفاده از آب معدنی رفتیم. وقتی مردم متوجه ایشان شدند، گوسفندانی را [برایشان] هدیه آوردند. مرحوم بروجردی دستور داد این گوسفندها را بخرید و بین فقرا تقسیم کنید. دستور ایشان را اجرا کردند و گوسفندان را خریدند، کشتند و میان فقرا تقسیم کردند. 🔹️ سپس مقداری از آن را کباب کردند و برای ایشان آوردند، ولی ایشان فقط و ماست و خیار خوردند و از کباب استفاده نکردند. به ایشان عرض کردند: سهم فقرا را داده ایم و این هم سهم شماست، چرا میل نمی کنید؟ آیت الله بروجردی فرمود: من از کبابی که بوی آن را استشمام کرده باشند، نمی خورم. به این ترتیب، کباب را هم به فقرا دادیم. 📚 قصص و خواطر، ص ۸۹. 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: 🆔@manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
. امشب شب آرزوها ✨ است 🌙 شبی که خـــــدا ❤️ بی حساب می بخشه 🥺 من از طلوع صبـــح ☀️ برایت به رسم رفاقت 😊 تا شب آرزو میکنم 🤲 سلامتــی، عشـق، خوشبختـی.. آرامش، روزی و برکت فراوان... 🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ۳۷تا۴۱ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
پیام‌های سورۀ مائده - آیات ۳۶-۳۷: ۱. کارآیی اموال، تنها در دنیاست و در آخرت، ثروت بی‌ثمر است. «ما تُقُبِّلَ...» ۲. روز قیامت در دستگاه عدل الهی، فدیه پذیرفته نمی‏‌شود. «لِیَفْتَدُوا» «ما تُقُبِّلَ» ۳. عامل اصلی سعادت، در درون انسان است (ایمان، تقوا و جهاد)، نه در بیرون(مال و ثروت). «لَهُمْ ما فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً» «ما تُقُبِّلَ مِنْهُمْ» ۴. عذاب کافران، نه با فدیه دفع می‏‌شود، نه با گذشت زمان قطع می‌گردد. «وَ ما هُمْ بِخارِجِینَ» ۵. کسی‌که در دنیا با آن همه برهان و ارشاد، از ظلمت‌های شرک و جهل بیرون نیاید، در آخرت هم از دوزخ بیرون نخواهد آمد. «لَهُمْ عَذابٌ مُقِیمٌ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Salavat.Emam.Reza.1(WebAhang).mp3
710.1K
صوت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
🔴 عجایب امام؛ ⭕️ مَثَل دنیــا در نـــزدٍ امـــام... یک چشم زدن غافل از آن ماه نباشید شایـــــــد که نگاهی کند آگاه نباشیــد 🌕 آقا امام صادق علیه‌السلام فرمودند: دنیا برای امام مانند قطعه‌ای گردوست که حاضر و نمایان است؛ چیزی از دنیا از امام پوشیده نمی‌ماند و او طوری از اطراف بر دنیا تسلط دارد، که یکی از شما بر سر سفره‌اش نشسته و هر چه بخواهد بر می‌دارد. پس هیچ چیز از اختیار او خارج نیست. 📗الإختصاص، ج۱، ص۲۱۷ 📗بصائر الدرجات، ج۱، ص۴۰۸ ✅ بر پایه این حدیث شریف، دنیا از فریب دادن امام ناتوان خواهد بود و تنها امام است که در عالم تکوین قدرت تصرف همه گونه در هستی را دارد؛ با ظهور امام، تصرفات ایشان در عالم تكوين، برای همه ظاهر مى‌شود و بر اثر آن، همه مردم شاهد تحولات عجيب و غریب خواهند شد. 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: 🆔@manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
💠 محدوده حجاب در فقه 🔻وجوب حجاب بانوان در برابر مردان غیرمحرم، مورد توافق فقهای همه مذاهب اسلامی است، اما حدود و اندازه آن مورد بحث و گفتگوی فقهاست. خاستگاه این اقوال، عمدتاً اختلاف‌نظر آنان درباره مواضع استثنا شده از حکم وجوب پوشش است. 🔹بسیاری از فقهای امامی و اهل‌سنّت پوشانیدن همه بدن، جز صورت و دست‌ها (اصطلاحاً کفّین)، را واجب می‌دانند. 🔸مهم‌ترین مستند آنان جمله «لایبْدینَ زینَتَهُنَّ الّا ماظَهَرَ مِنها» در آیه ۳۱ سوره نور است. 🔹در احادیث مصادیق گوناگونی برای زینت ظاهری، که در این آیه استثنا شده، ذکر شده است، از جمله لباس، حنا‌ی کف دست، سرمه، انگشتر، دستبند، صورت و دو دست. 🔸به‌نظر بسیاری از فقها و مفسران، لازمه جواز آشکار نمودن زینت‌هایی مانند سرمه و انگشتر، جواز نمایان بودن مواضع آن‌ها، یعنی چهره و دست‌ها، است. 🔹روایاتی که بر استثنا شدن صورت و دست‌ها از پوشانیدن و نیز جواز نگاه کردن به آن‌ها (و گاهی قَدَمین) دلالت می‌کنند. نیز مؤید این دیدگاه است. 🔸دلایل دیگر این گروه از فقها عبارت‌اند از : عبارت دیگر همین آیه «وَلْیضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ علی جُیوبِهِنَّ» [نور/۳۱] که مُفاد آن، وجوب پوشانیدن گریبان و روی سینه است. خُمُر، جمعِ خِمار، به معنای مقنعه یا روسری زنان است. 🔹در بسیاری از احادیثِ امامان یا پرسش‌هایی که از آنان شده، حکم نگاه کردن به‌ موی برخی زنان مطرح شده، اما از حکم چهره که مورد ابتلا بوده و پرسش از آن تناسب بیشتری داشته است (جز در مورد قصد ازدواج، که خصوصیت دارد) پرسش نشده و سخنی به میان نیامده است.