eitaa logo
رهروان حضرت خدیجه (س)
118 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.9هزار ویدیو
38 فایل
📖قرآن کریم انسان ساز است و زن ها نیز انسان ساز امام خمینی(ره) 🧕منزلگه بانوان عالم اینجاست. #بانو_تراز #هویت_زن #موفقیت #الگوی_موفق
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 دارد؛ ▪️ ذهنیت ▪️ اعتقادات ▪️ علایق ▪️ سلایق ▪️ سبک زندگی ▪️ و.. فرزندان ما را شکل دهد و کند. ▫️ رسانه قدرت دارد در فرزندان ما بدی را خوبی و را فرشته بسازد. ▫️ سریال که نوجوانان دختر ما به شدت با آن ارتباط گرفته اند دختری ▪️از یک خانواده ▪️ با اعتقادات ▪️ و ارتباط گیری با دستی که الهام گرفته از ( شیطان) است ▪️ عادی بودن ارتباطش با ▪️ اجنه را منبع قدرت و راه رسیدن به قدرت و نجات میداند؛ ▪️ و دخترانی که علایقشان را بر مدار این فیلم تنظیم میکنند از تم های تولد و کیک تولد و پوشش و آرایش و فضاسازی اتاق و.. همه و همه نشان از قدرت رسانه در دارد. 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرامش آسمان شب💗 سهم هر شبتان و یـاد خــــدا روشنی بى خاموش💗 تمام لحظه هايتان باشد در این ساعات پایانی شـب آرزو دارم 💗 غـیر از خدامحتاج کسی نشوید شبتون پـر از نگـاه مهربـون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترس از فرزندآوری نشانه‌ی ضعف توحید و خیانت بزرگ والدین در حق خانواده و جامعه‌ی شیعی است. ‌
کمالگرا نباشید یکی از دلایل سردرگمی بچه‌ها، اتفاقا انتخاب‌های گسترده بچه‌ها و درواقع کمالگرایی پدر و مادر است. تحقیقات نشان داده، هر چه دایره انتخاب فردی گسترده باشد، نتیجه این انتخاب ناموفق‌تر خواهد بود. دقیقا کاری که برخی والدین با فرزند خود می‌کنند و او را در دریایی از کلاس‌ها و برنامه‌ها غرق می‌کنند؛ بدون اینکه خودش بخواهد یا تصمیم بگیرد. والدین اینجا به چشم دلسوزی برای فرزند خود او را درگیر کمالگرایی و آرزوهای دست‌نیافته خود می‌کنند. در این مسیر بچه‌ها هم بار عذاب وجدان رسیدن به نقطه مطلوب پدر و مادر را دارند هم با دیگرانی مقایسه می‌شود که رسیدن به آن‌ها برایش سخت و غیرممکن است. در این نقطه است که نوجوان به اصطلاح آچمز می‌شود و ترجیح بین هیچ و همه‌ای که والدین می‌خواهند، هیچ را انتخاب کنند! https://eitaa.com/rahrovanhazratkhadejeh
صداقت و شفافیت پایه و اساس هر رابطه سالمی است! https://eitaa.com/rahrovanhazratkhadejeh
✅ دعای برای امام زمان عج بعد از هر نماز ➖مرحوم آیت‌الله قاضی: بعد از هر نماز حتماً برای امام زمان(عج) دعا کنید و بدون دعا کردن برای آن حضرت از سجاده کنار نروید. https://eitaa.com/rahrovanhazratkhadejeh
41.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
# آموزه های تربیتی ادعیه روزهای ماه مبارک رمضان دکتر کریمی - قسمت ششم 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
18.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
# آیه های زندگی قسمت پنجم-اراده قوی شناخت حق و باطل # استاد ابوالفضل بهرامپور
💠 بدهکار 🔸 رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: بدهکاری که حقوق مردم را نپرداخته، پس از مرگ در قبرش در غل و زنجیری از آتش است و جز پرداخت قرضش توسط وارثین، چیزی غل و زنجیر را باز نمی کند. 📚 نهج الفصاحه/ص391 ✍🏼 کسی که می خواهد نفس خود را پاک کند، نباید به مردم بدهکار باشد. چون نمی گذارد انسان به سعادت برسد. 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
180.5K
💬پرسش اگر خانمی تصمیم بگیرد از حقوق خود بدون اطلاع همسر خرد خرد جمع و سکه بخرد و برای روز سختی خود یا خانواده پس انداز کند و نگهدارد،آیا به آن خمس تعلق خواهد گرفت؟ و اینکه درست هست؟ 💠پاسخ حجت الاسلام محمدی 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
🔘تحمیل فشار تربیتی بر نسل z ▪️ «به گزارش نیوزویک، براساس تحقیقات انحصاری انجام شده توسط این پایگاه اطلاعاتی-خبری، بخش قابل توجهی از نسل z، با ماندن پدران در خانه موافق نیستند. به عبارت بهتر این افراد معتقدند که وضعیت کودکان در شرایطی که مادر بیرون از خانه شاغل باشد و پدر در خانه به امورات خانه و خانواده رسیدگی کند بدتر است. » ▪️می‌توان گفت بسیاری از نحله‌های فمینیستی (به جز نحله‌ی فمینیسم رومانتیسم و فمینیسم پست مدرن) بر این باور بودند که برای رهایی زن از انقیاد و فرودستی تحمیل شده‌ای که پدرسالاری بر آنان وارد می‌کند و در نهایت داغ جنس دومی بودن را بر پیشانی آنان می‌زند آن است که تقسیم نقش‌ها را برآمده از ساختارهای اجتماعی بدانیم. بر این اساس نیاز است تا تغییرات محسوسی در جابه‌جایی نقش‌ها اتفاق بیفتد. زنان به اشتغال خارج از خانه مشغول شوند و مردان به خانه و خانه داری اشتغال یابند. آنان معتقد بودند که در صورت ایجاد این تغییر نقش‌ها زنان قابلیت دستیابی به پول و قدرت را دارند و از انقیاد، جنس دومی شدن می‌رهند. ▪️بر اساس پژوهش های عدیده ای که در راستای بررسی میزان صحت این مفروض در غرب اتفاق افتاده است، نتایج ماحصل ارائه شده، ارتقاء جایگاه زنی که در خانواده تغییر نقش را تجربه کرده نشان نمی‌دهد. این امر در جامعه نیز به همین صورت است! در کتاب «تفاوت‌های جنسیتی را جدی بگیریم» ارائه شده از استون ای.رودز مجموعه ای مبسوط از این پژوهش‌های انجام شده ارائه شده است. ▪️در این کتاب به تفاوت‌های عمیقی که میان بروز و شدت خشونت‌‌های زنان و مردان در خانه، میادین ورزشی، رانندگی، درگیری‌ها وجود دارد پرداخته شده است. در تمام این موارد خشونت‌هایی اعمال شده از جانب مردان بیشتر و شدید تر از زنان است. در بررسی‌های انجام شده یکی از علت‌های این شدت و سرعت اعمال خشونت از جانب مردان میل به برتری خود و به کرسی نشاندن نظر و میل خودشان است درحالی که زنان کمتر و در زمان بیشتری می‌توانند خشونت خود را سرکوب کرده و با محیط منعطفانه برخورد کنند. بر این اساس دور از انتظار نیست که نتیجه‌ی نظر سنجی ارائه شده نیوزویک می‌گوید که نسل z مخالف این جابه‌جایی نقش‌ها و ماندن پدر در خانه هستند. اصطکاک رخ داده میان کودک و والدین برای مادر قابل پذیرش تر است زیرا انعطاف درونی زنی که در مقام مادری قرار دارد برای فرزند خود بیشتر از سایرین و خصوصا پدر کودک است. ▪️نکته دیگر این گزارش ارائه شده از نیوزویک آن بود که مادرانی که خارج از منزل اشتغال دارند و همسرشان در داخل خانه از فرزندان مراقبت می‌کنند غالبا خانواده ای با ضعف مالی قابل توجهی دارند. در گزارشات متعددی که از بسیاری از کشورهای دنیا خصوصا کشورهای غربی چون سوئد که بهشت فمینیسم سوسیال محسوب می‌شود شکاف دستمزدی قابل توجهی میان زنان و مردان شاغل در شغلی همسان و درجه‌ای همسان مشاهده می‌شود، به طوری که دستمزد زن از مرد کمتر است. نتیجه‌ی این امر در مخارج خانوار و هزینه کردها قابل ملاحظه است. طبیعتا زمانی که درآمد خانواده ای کم تر است، محدودیت‌های خرج کردی نیز بر آن خانواده تحمیل می‌شود. ▪️این امر نشان می‌دهد جا به جایی نقش‌ها و ورود زن به دنیای اشتغال خارج از خانه، دسترسی به پول و شغل و قدرت، نتوانسته او را در ظواهر امر حتی با مردان برابر کرده. حتی میتوان گفت فشارهای مضاعفی بر زنان تحمیل کرده که نشات گرفته از نارضایتی خانواده از درآمد خود، محدودیت‌های بیشتر در هزینه کردها و همچنین اصطکاک زیاد میان فرزندان و پدر خانه دار آنان می‌باشد. |@asrezanan_ir| 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
18.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💗 نماهنگ | دعای امام زمان(عج) 🎥 قرائت دعای فرج توسط حضرت آیت الله خامنه‌ای ✏️ رهبر انقلاب: وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید، در واقع دارید ارتباط میگیرید با امام زمانتان، که فرموده‌اند: ما را دعا کنید، ما هم شما را دعا میکنیم. 📽 مطلب مرتبط: اینگونه دعای فرج بخوانید 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوستای صمیمی اینجورین که وقتی باهم صحبت می کنن نمی تونی بفهمی اینا دشمن همدیگه ان یا فقط طرز حرف زدنشون این شکلیه😄😄😄‌ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
💫خدایا 🌹گل امیـد را در 💫دلهای ما بکار تا جوانه 🌹مهر و دوستی بزند 🌹حس آرامش یعنـی: 💫بدونیم 🌹خدایی داریم 💫که همیشه حواسش 🌹به زندگیمون هست... شـبتون زیبا و در پناه خدا🌹 ‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته‌های سورۀ اعراف- آیۀ ۱۵۷: کلمۀ «الْأُمِّیَّ»، منسوب به «ام»، به معنای مادر، به کسی گفته می‌‏شود که درس نخوانده باشد، مثل کسی که از مادر متولّد شده است. بعضی گفته‌‏اند: امّی، یعنی برخاسته از امّت و تودۀ مردم، نه اشراف. برخی هم آن را منسوب به «أُمَّ الْقُری‏» دانسته‌‏اند که نام مکّه است، پس امّی یعنی مکّی. پیامبر اسلام صلّی اللَّه علیه و آله امّی و درس نخوانده بود، «الرَّسُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ» چنان که در آیۀ ۴۸ سورۀ عنکبوت نیز می‌‏خوانیم: «وَ ما کُنْتَ تَتْلُوا مِنْ قَبْلِهِ مِنْ کِتابٍ وَ لا تَخُطُّهُ بِیَمِینِکَ» تو هرگز پیش از این کتابی نمی‌خواندی و با دست خود نمی‌نوشتی. البتّه آن حضرت توانایی نوشتن و خواندن هر دو را داشت. (تفسیر نمونه) در تمام مکّه در عصر بعثت، ۱۷ مرد و یک زن با سواد بیشتر وجود نداشت و اگر پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله حتّی کلمه‌‏ای از یک نفر آموخته بود، نمی‌‏توانست خود را در میان مردم، امّی بنامد. (تفسیر نمونه، نقل از فتوح البلدان بلاذری، ص ۴۵۹) کلمۀ «إِصْرَهُمْ»، در اصل به معنای نگهداری و محبوس کردن است و به هر کار و تکلیف سخت و دشوار که انسان را از فعّالیّت باز دارد گفته می‌شود، چنان که به عهد و پیمان و کیفر نیز گفته شده است. «الْأَغْلالَ»، جمع «غل»، به معنای زنجیر، شامل عقائد باطل، خرافات، بت‌‌پرستی، بدعت و سنّت‌‏های دست و پاگیر جاهلی می‌‏شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Salavat.Emam.Reza.1(WebAhang).mp3
710.1K
صوت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
💠 محبت 🔹 رسول خدا (صل الله علیه و آله و سلم): مبادا مهر و محبت و علاقه نسبت به زن و فرزند، تو را وادار کند که به محیط گناه قدم گذاری و خود را به خاطر ایشان به فعل حرام بیندازی. 📚 کلام نور/ج1/ص 140 مال و فرزندان زینت بخش زندگى هستند، اما نباید محبت به آنها باعث باعث دوری از خدا و حرام خواری شود. 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
💬 نجاست اشیاء تا چند واسطه قابل انتقال است؟ 🔹 آیت‌الله خامنه‌ای: چيزى كه با عين نجس تماس يافته و نجس شده است، اگر با چيزى كه پاك است تماس بيابد و يكى از آن‌ها تَر باشد آن چيز پاك را نجس مى‏كند و باز اين چيزى كه بر اثر ملاقات با متنجّس، نجس شده است اگر با چيز پاكى تماس بیابد بنابراحتياط واجب آن را نجس مى‌‏كند، ولى اين متنجّس سوم هيچ چيزى را با ملاقات خود نجس نمى‌‏كند. 🔹 آیت‌الله سیستانی: شئ آلوده اول، به هر چه بر بخورد آن را متنجس و آلوده می‌کند و هم چنین است متنجس دوم اما چیز سومی اگر با متنجس دوم برخورد کرده و آلوده شده است با برخورد اشیای دیگر آن را نجس و آلوده نمی‌کند. 🔹 آیت‌الله مکارم‌: این را با یک مثال ساده روشن می‌کنیم فرض کنید دست شخصی نجس شد و سپس خشک شد (البته عین نجاست در آن نیست) دیگری با دست‌تر با او دست داد، دست نفر دوم نجس می‌شود و هرگاه دست او خشک شد و نفر سومی با دست‌تر به او دست داد، دست نفر سوم هم نجس می‌شود ولی اگر او با شخص چهارمی دست دهد هرچند دست نفر چهارم هم تر باشد، دست او نجس نمی‌شود. اینجاست که می‌گوییم واسطه سوم نجس است ولی نجس نمی‌کند. 📚 منابع: استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله مکارم 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
🌸🍂🍂🌸🍂🍂🌸🍂🍂🌸 🔆پيروان ائمه عليهم السلام در هنگام مرگ صدوق از حضرت عسكرى عليه السلام و ايشان از رسول اكرم (صل الله علیه وآله و سلم ) نقل كردند كه آنجناب فرمود مؤ منين هميشه از عاقبت خود در ترسند و يقين ندارند كه مشمول رضايت خدا واقع ميشوند يا نه تا موقع مرگ مؤ من وقتى كه ملك الموت را ديد در آن شدت درد بسيار متاءثر است كه اكنون از خانواده و اموال خود جدا ميشود با اينكه بآرزوهايش نرسيده ملك الموت باو ميگويد آيا هيچ عاقلى براى مال و ثروتيكه فايده ندارد غصه مى خورد با اينكه خداوند بجاى آن چندين هزار برابر باو داده است ميگويد نه ملك الموت اشاره ميكند بطرف بالا نگاه كن : مى بيند قصرهاى بهشت و درجات آنرا كه از حدود آرزوهم خارج است باو مى گويد اينجا منزل تو است و اينها را خداوند بتو عنايت كرده و افراد صالح از خانواده ات با تو در همينجا ساكن ميشوند آيا راضى هستى در عوض ثروت و مال دنيا اين مقام را بتو بدهند؟ ميگويد آرى بخدا قسم راضيم . سپس ميگويد باز نگاه كن وقتى توجه ميكند حضرت رسول ( صل الله علیه وآله و سلم) و اميرالمؤ منين و فرزندان ارجمند ايشان را در اعلا عليين مى بيند ملك الموت ميگويد اينها همنشين و انيس تو هستند آيا بجاى كسانيكه در اين جهان از آنها مفارقت ميكنى راضى نيستى اينها با تو باشند؟ مى گويد چرا به خدا قسم راضيم . همين است تفسير و معناى آيه شريفه ان الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكه الا تخافوا فما امامكم من الاهوال فقد كفيتموه و لاتحزنوا على ما تخلفونه الذرارى والعيال والاموال فهذا شاهد تموه فى الجنان بدلا منهم وابشروا بالجنة التى كنتم توعدون هذه منازلكم و هؤ لاء اناسكم و جلاسكم نحن اوليائكم فى الحيوة الدنيا و فى الاخرة ولكم فيها ما تشتهى انفسكم ولكم فيها ما تدعون نزلا من غفور رحيم . 📚داستانها و پندها (جلد اول)، مصطفی زمانی وجدانی 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
ارتباط و احترام ویژگی ارتباط سازنده با کودکان، احترام گذاشتن به شخصیت آن هاست. احترام به معنای واقعی آن، توجه به خواسته ها و علایق کودکان، رعایت آزادی و استقلال عمل آنان و خودداری از تحقیر و تمسخر آن هاست. چنین ارتباطی توانایی های کودکان را پرورش می دهد، خلاقیت آنان را شکوفا می سازد، اعتماد به نفس آن ها را تقویت می کند و آنان را برای پذیرش مسئولیت و انتخاب آماده می سازد. برخی از پدر و مادرها فکر می کنند که مالک بچه های خود هستند و حق دارند با آنان هر گونه که می خواهند رفتار کنند و یا بچه ها چون کوچک هستند، بی احترامی و تحقیر را درک نمی کنند. بعضی از معلمان می پندارند که رابطه ی شاگرد و معلمی مستلزم احترام دانش آموز به معلم است و نه معلم به شاگرد. به نظر آنان اقتدار معلم با احترام به دانش آموز در تناقض قرار می گیرد. در حالی که اقتدار معنوی و واقعی تنها بر پایه ی احترام متقابل، شکل می یابد. اگر از فرزندان و دانش آموزان خود انتظار داریم به ما احترام بگذارند، باید احترام آنان را رعایت کنیم. https://eitaa.com/rahrovanhazratkhadejeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا