eitaa logo
رهروان حضرت خدیجه (س)
104 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.6هزار ویدیو
42 فایل
📖قرآن کریم انسان ساز است و زن ها نیز انسان ساز امام خمینی(ره) 🧕منزلگه بانوان عالم اینجاست. #بانو_تراز #هویت_زن #موفقیت #الگوی_موفق
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقتی یکی میاد تو اتاقت و موقع رفتن درو باز می‌ذاره: 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
📸 مقام معظم رهبری مجددا حجت را بر همگان تمام کردند: "حجاب برای جلوگیری از خطر جاذبه جنسی است، بایستی به معنایِ واقعی کلمه رعایت بشود." 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نسا آیه ۹۲تا۹۴ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
نکته‌های سورۀ نساء - آیۀ ۹۲: مسلمانی به نام «عیّاش بن ابی ربیعه» که سال‌ها در مکّه به دست «حارث» شکنجه شده بود، روزی پس از هجرت مسلمانان به مدینه، حارث را در مدینه دید و بی‏‌خبر از مسلمان شدنش، او را به عنوان کافر شکنجه‏‌گر کشت. خبر به پیامبر دادند، و این آیه نازل شد. پرداخت دیه آثاری دارد: الف: مرهمی برای بازماندگان مقتول است؛ ب: جلوگیری از بی‌مبالاتی مردم است، تا نگویند قتل خطایی، بها ندارد؛ ج: احترام به جان افراد و امنیّت اجتماعی است؛ د: جبران خلأ اقتصادی است که در اثر قتل پیدا می‌‏شود. در جایی که بستگان مقتول، از دشمنان مسلمین باشند، خون‌بها به آنان داده نمی‏‌شود؛ تا بنیۀ مالی دشمنان اسلام تقویت نشود. به علاوه اسلام، ارتباط مقتول مؤمن با خانوادۀ کافرش را بریده است؛ پس جایی برای جبران نیست. امام صادق علیه‌السّلام فرمود: آزاد کردن برده، پرداخت حقّ خدا و دیه‌دادن پرداخت حقّ اولیای مقتول است. (نور الثقلین، ج ۱، ص ۵۳۰) یک دیه و خون‌بهای کامل، به اندازۀ متوسط درآمد یک فرد عادّی است. هزار مثقال طلا یا صد شتر و یا دویست گاو. (تفسیر المیزان) در آیه مقدار دیه بیان نشده، تا نیاز به مفسّران واقعی قرآن و سنّت پیامبر و اهل بیت بیشتر احساس شود. دیۀ پرداختی به خانوادۀ مقتول مسلمان، اوّلِ آزادی برده مطرح شده، سپس خون‌بها، «فَتَحْرِیرُ رَقَبَةٍ مُؤْمِنَةٍ وَ دِیَةٌ» ولی در بستگان کافر، اوّل سخن از خون‌بهاست، سپس آزادی برده. «فَدِیَةٌ مُسَلَّمَةٌ»، «وَ تَحْرِیرُ رَقَبَةٍ» شاید چون خویشانِ غیرِمسلمان، توجّه‌شان بیشتر به مادّیات است و یا آنکه پرداخت دیه، در حفظ و بقای پیمان مؤثّرتر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا