هدایت شده از منزلگه عشاق مرکز فرهنگی خانواده
18.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
# آیه های زندگی
قسمت پنجم-اراده قوی شناخت حق و باطل
# استاد ابوالفضل بهرامپور
💠 بدهکار
🔸 رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم:
بدهکاری که حقوق مردم را نپرداخته، پس از مرگ در قبرش در غل و زنجیری از آتش است و جز پرداخت قرضش توسط وارثین، چیزی غل و زنجیر را باز نمی کند.
📚 نهج الفصاحه/ص391
✍🏼 کسی که می خواهد نفس خود را پاک کند، نباید به مردم بدهکار باشد. چون #حق_الناس نمی گذارد انسان به سعادت برسد.
#کلام_بزرگان
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
180.5K
💬پرسش
اگر خانمی تصمیم بگیرد از حقوق خود بدون اطلاع همسر خرد خرد جمع و سکه بخرد و برای روز سختی خود یا خانواده پس انداز کند و نگهدارد،آیا به آن خمس تعلق خواهد گرفت؟ و اینکه درست هست؟
💠پاسخ حجت الاسلام محمدی
#متفرقه
#احکام
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
🔘تحمیل فشار تربیتی بر نسل z
▪️ «به گزارش نیوزویک، براساس تحقیقات انحصاری انجام شده توسط این پایگاه اطلاعاتی-خبری، بخش قابل توجهی از نسل z، با ماندن پدران در خانه موافق نیستند. به عبارت بهتر این افراد معتقدند که وضعیت کودکان در شرایطی که مادر بیرون از خانه شاغل باشد و پدر در خانه به امورات خانه و خانواده رسیدگی کند بدتر است. »
▪️میتوان گفت بسیاری از نحلههای فمینیستی (به جز نحلهی فمینیسم رومانتیسم و فمینیسم پست مدرن) بر این باور بودند که برای رهایی زن از انقیاد و فرودستی تحمیل شدهای که پدرسالاری بر آنان وارد میکند و در نهایت داغ جنس دومی بودن را بر پیشانی آنان میزند آن است که تقسیم نقشها را برآمده از ساختارهای اجتماعی بدانیم. بر این اساس نیاز است تا تغییرات محسوسی در جابهجایی نقشها اتفاق بیفتد. زنان به اشتغال خارج از خانه مشغول شوند و مردان به خانه و خانه داری اشتغال یابند. آنان معتقد بودند که در صورت ایجاد این تغییر نقشها زنان قابلیت دستیابی به پول و قدرت را دارند و از انقیاد، جنس دومی شدن میرهند.
▪️بر اساس پژوهش های عدیده ای که در راستای بررسی میزان صحت این مفروض در غرب اتفاق افتاده است، نتایج ماحصل ارائه شده، ارتقاء جایگاه زنی که در خانواده تغییر نقش را تجربه کرده نشان نمیدهد. این امر در جامعه نیز به همین صورت است! در کتاب «تفاوتهای جنسیتی را جدی بگیریم» ارائه شده از استون ای.رودز مجموعه ای مبسوط از این پژوهشهای انجام شده ارائه شده است.
▪️در این کتاب به تفاوتهای عمیقی که میان بروز و شدت خشونتهای زنان و مردان در خانه، میادین ورزشی، رانندگی، درگیریها وجود دارد پرداخته شده است. در تمام این موارد خشونتهایی اعمال شده از جانب مردان بیشتر و شدید تر از زنان است. در بررسیهای انجام شده یکی از علتهای این شدت و سرعت اعمال خشونت از جانب مردان میل به برتری خود و به کرسی نشاندن نظر و میل خودشان است درحالی که زنان کمتر و در زمان بیشتری میتوانند خشونت خود را سرکوب کرده و با محیط منعطفانه برخورد کنند. بر این اساس دور از انتظار نیست که نتیجهی نظر سنجی ارائه شده نیوزویک میگوید که نسل z مخالف این جابهجایی نقشها و ماندن پدر در خانه هستند. اصطکاک رخ داده میان کودک و والدین برای مادر قابل پذیرش تر است زیرا انعطاف درونی زنی که در مقام مادری قرار دارد برای فرزند خود بیشتر از سایرین و خصوصا پدر کودک است.
▪️نکته دیگر این گزارش ارائه شده از نیوزویک آن بود که مادرانی که خارج از منزل اشتغال دارند و همسرشان در داخل خانه از فرزندان مراقبت میکنند غالبا خانواده ای با ضعف مالی قابل توجهی دارند. در گزارشات متعددی که از بسیاری از کشورهای دنیا خصوصا کشورهای غربی چون سوئد که بهشت فمینیسم سوسیال محسوب میشود شکاف دستمزدی قابل توجهی میان زنان و مردان شاغل در شغلی همسان و درجهای همسان مشاهده میشود، به طوری که دستمزد زن از مرد کمتر است. نتیجهی این امر در مخارج خانوار و هزینه کردها قابل ملاحظه است. طبیعتا زمانی که درآمد خانواده ای کم تر است، محدودیتهای خرج کردی نیز بر آن خانواده تحمیل میشود.
▪️این امر نشان میدهد جا به جایی نقشها و ورود زن به دنیای اشتغال خارج از خانه، دسترسی به پول و شغل و قدرت، نتوانسته او را در ظواهر امر حتی با مردان برابر کرده. حتی میتوان گفت فشارهای مضاعفی بر زنان تحمیل کرده که نشات گرفته از نارضایتی خانواده از درآمد خود، محدودیتهای بیشتر در هزینه کردها و همچنین اصطکاک زیاد میان فرزندان و پدر خانه دار آنان میباشد.
|@asrezanan_ir|
#سواد_رسانه
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
18.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💗 نماهنگ | دعای امام زمان(عج)
🎥 قرائت دعای فرج توسط حضرت آیت الله خامنهای
✏️ رهبر انقلاب: وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید، در واقع دارید ارتباط میگیرید با امام زمانتان، که فرمودهاند: ما را دعا کنید، ما هم شما را دعا میکنیم.
📽 مطلب مرتبط: اینگونه دعای فرج بخوانید
#مهدویت
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
بچه ها را سرکوب نکنید
#نقش_والدین_در_خانواده
https://eitaa.com/rahrovanhazratkhadejeh
اختلال رفتاری مقابله ای
#خانواده_سالم
https://eitaa.com/rahrovanhazratkhadejeh
دوستای صمیمی اینجورین که وقتی باهم صحبت می کنن نمی تونی بفهمی اینا دشمن همدیگه ان یا فقط طرز حرف زدنشون این شکلیه😄😄😄
#طنز_مودبانه
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
💫خدایا
🌹گل امیـد را در
💫دلهای ما بکار تا جوانه
🌹مهر و دوستی بزند
🌹حس آرامش یعنـی:
💫بدونیم
🌹خدایی داریم
💫که همیشه حواسش
🌹به زندگیمون هست...
شـبتون زیبا و در پناه خدا🌹
نکتههای سورۀ اعراف- آیۀ ۱۵۷:
کلمۀ «الْأُمِّیَّ»، منسوب به «ام»، به معنای مادر، به کسی گفته میشود که درس نخوانده باشد، مثل کسی که از مادر متولّد شده است. بعضی گفتهاند: امّی، یعنی برخاسته از امّت و تودۀ مردم، نه اشراف. برخی هم آن را منسوب به «أُمَّ الْقُری» دانستهاند که نام مکّه است، پس امّی یعنی مکّی.
پیامبر اسلام صلّی اللَّه علیه و آله امّی و درس نخوانده بود، «الرَّسُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ» چنان که در آیۀ ۴۸ سورۀ عنکبوت نیز میخوانیم: «وَ ما کُنْتَ تَتْلُوا مِنْ قَبْلِهِ مِنْ کِتابٍ وَ لا تَخُطُّهُ بِیَمِینِکَ» تو هرگز پیش از این کتابی نمیخواندی و با دست خود نمینوشتی. البتّه آن حضرت توانایی نوشتن و خواندن هر دو را داشت. (تفسیر نمونه)
در تمام مکّه در عصر بعثت، ۱۷ مرد و یک زن با سواد بیشتر وجود نداشت و اگر پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله حتّی کلمهای از یک نفر آموخته بود، نمیتوانست خود را در میان مردم، امّی بنامد. (تفسیر نمونه، نقل از فتوح البلدان بلاذری، ص ۴۵۹)
کلمۀ «إِصْرَهُمْ»، در اصل به معنای نگهداری و محبوس کردن است و به هر کار و تکلیف سخت و دشوار که انسان را از فعّالیّت باز دارد گفته میشود، چنان که به عهد و پیمان و کیفر نیز گفته شده است.
«الْأَغْلالَ»، جمع «غل»، به معنای زنجیر، شامل عقائد باطل، خرافات، بتپرستی، بدعت و سنّتهای دست و پاگیر جاهلی میشود.
Salavat.Emam.Reza.1(WebAhang).mp3
710.1K
صوت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
💠 محبت
🔹 رسول خدا (صل الله علیه و آله و سلم):
مبادا مهر و محبت و علاقه نسبت به زن و فرزند، تو را وادار کند که به محیط گناه قدم گذاری و خود را به خاطر ایشان به فعل حرام بیندازی.
📚 کلام نور/ج1/ص 140
مال و فرزندان زینت بخش زندگى هستند، اما نباید محبت به آنها باعث باعث دوری از خدا و حرام خواری شود.
#کلام_بزرگان
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
💬 نجاست اشیاء تا چند واسطه قابل انتقال است؟
🔹 آیتالله خامنهای: چيزى كه با عين نجس تماس يافته و نجس شده است، اگر با چيزى كه پاك است تماس بيابد و يكى از آنها تَر باشد آن چيز پاك را نجس مىكند و باز اين چيزى كه بر اثر ملاقات با متنجّس، نجس شده است اگر با چيز پاكى تماس بیابد بنابراحتياط واجب آن را نجس مىكند، ولى اين متنجّس سوم هيچ چيزى را با ملاقات خود نجس نمىكند.
🔹 آیتالله سیستانی: شئ آلوده اول، به هر چه بر بخورد آن را متنجس و آلوده میکند و هم چنین است متنجس دوم اما چیز سومی اگر با متنجس دوم برخورد کرده و آلوده شده است با برخورد اشیای دیگر آن را نجس و آلوده نمیکند.
🔹 آیتالله مکارم: این را با یک مثال ساده روشن میکنیم فرض کنید دست شخصی نجس شد و سپس خشک شد (البته عین نجاست در آن نیست) دیگری با دستتر با او دست داد، دست نفر دوم نجس میشود و هرگاه دست او خشک شد و نفر سومی با دستتر به او دست داد، دست نفر سوم هم نجس میشود ولی اگر او با شخص چهارمی دست دهد هرچند دست نفر چهارم هم تر باشد، دست او نجس نمیشود. اینجاست که میگوییم واسطه سوم نجس است ولی نجس نمیکند.
📚 منابع: استفتائات پایگاه اطلاعرسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، آیتالله سیستانی و آیتالله مکارم
#متفرقه
#احکام
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
🌸🍂🍂🌸🍂🍂🌸🍂🍂🌸
#داستان_آموزنده
🔆پيروان ائمه عليهم السلام در هنگام مرگ
صدوق از حضرت عسكرى عليه السلام و ايشان از رسول اكرم (صل الله علیه وآله و سلم ) نقل كردند كه آنجناب فرمود مؤ منين هميشه از عاقبت خود در ترسند و يقين ندارند كه مشمول رضايت خدا واقع ميشوند يا نه تا موقع مرگ مؤ من وقتى كه ملك الموت را ديد در آن شدت درد بسيار متاءثر است كه اكنون از خانواده و اموال خود جدا ميشود با اينكه بآرزوهايش نرسيده ملك الموت باو ميگويد آيا هيچ عاقلى براى مال و ثروتيكه فايده ندارد غصه مى خورد با اينكه خداوند بجاى آن چندين هزار برابر باو داده است ميگويد نه ملك الموت اشاره ميكند بطرف بالا نگاه كن :
مى بيند قصرهاى بهشت و درجات آنرا كه از حدود آرزوهم خارج است باو مى گويد اينجا منزل تو است و اينها را خداوند بتو عنايت كرده و افراد صالح از خانواده ات با تو در همينجا ساكن ميشوند آيا راضى هستى در عوض ثروت و مال دنيا اين مقام را بتو بدهند؟
ميگويد آرى بخدا قسم راضيم . سپس ميگويد باز نگاه كن وقتى توجه ميكند حضرت رسول ( صل الله علیه وآله و سلم) و اميرالمؤ منين و فرزندان ارجمند ايشان را در اعلا عليين مى بيند ملك الموت ميگويد اينها همنشين و انيس تو هستند آيا بجاى كسانيكه در اين جهان از آنها مفارقت ميكنى راضى نيستى اينها با تو باشند؟ مى گويد چرا به خدا قسم راضيم .
همين است تفسير و معناى آيه شريفه ان الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكه الا تخافوا فما امامكم من الاهوال فقد كفيتموه و لاتحزنوا على ما تخلفونه الذرارى والعيال والاموال فهذا شاهد تموه فى الجنان بدلا منهم وابشروا بالجنة التى كنتم توعدون هذه منازلكم و هؤ لاء اناسكم و جلاسكم نحن اوليائكم فى الحيوة الدنيا و فى الاخرة ولكم فيها ما تشتهى انفسكم ولكم فيها ما تدعون نزلا من غفور رحيم .
📚داستانها و پندها (جلد اول)، مصطفی زمانی وجدانی
#متفرقه
#داستان_آموزنده
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
ارتباط و احترام
ویژگی ارتباط سازنده با کودکان، احترام گذاشتن به شخصیت آن هاست. احترام به معنای واقعی آن، توجه به خواسته ها و علایق کودکان، رعایت آزادی و استقلال عمل آنان و خودداری از تحقیر و تمسخر آن هاست.
چنین ارتباطی توانایی های کودکان را پرورش می دهد، خلاقیت آنان را شکوفا می سازد، اعتماد به نفس آن ها را تقویت می کند و آنان را برای پذیرش مسئولیت و انتخاب آماده می سازد. برخی از پدر و مادرها فکر می کنند که مالک بچه های خود هستند و حق دارند با آنان هر گونه که می خواهند رفتار کنند و یا بچه ها چون کوچک هستند، بی احترامی و تحقیر را درک نمی کنند. بعضی از معلمان می پندارند که رابطه ی شاگرد و معلمی مستلزم احترام دانش آموز به معلم است و نه معلم به شاگرد. به نظر آنان اقتدار معلم با احترام به دانش آموز در تناقض قرار می گیرد. در حالی که اقتدار معنوی و واقعی تنها بر پایه ی احترام متقابل، شکل می یابد. اگر از فرزندان و دانش آموزان خود انتظار داریم به ما احترام بگذارند، باید احترام آنان را رعایت کنیم.
#تربیت_فرزندان
https://eitaa.com/rahrovanhazratkhadejeh
حمایت و پشتیبانی
#خانواده_سالم
https://eitaa.com/rahrovanhazratkhadejeh
🔘نزاع زن و روحانی
▫️خلسه ابهام و یکهتازی دشمن
✍️سید عبدالله هاشمی در فکرت نوشت:
▪️ متاسفانه داستان درگیری خواهر محترم کم حجاب با یک روحانی حافظ قرآن، مثل گذشته، ابتدا از زبان دشمن روایت شد. بسیاری رفتار هتاکانه را محکوم کردند به گونهای که در توییتر #روحانی_مظلوم پرشمارترین هشتک شد و نشان داد حتی در فضایی مانند توییتر نیز رفتار پرخاشگرایانه این خانم با نجابت مومنانه این روحانی حافظ قرآن زشت و زننده دانسته شده است.
▪️در عین حال در این باره توجه به چند نکته لازم است:
▪️نکته اول؛ باز هم اردوگاه دشمن در جنگ روایتها، از فضای ابهام واقعیت، بهترین استفاده را کرده و به مهندسی ذهن مردم پرداخت. لازم و بایسته بود در اولین اقدام، صحیحترین روایت از ماجرا در سطح گسترده منتشر میشد تا دشمن از این خلسه ابهام برای اغمای ذهن مردم استفاده نکند.
▪️نکته دوم؛ بخش زیادی از جبهه خودی، بر خطای تصویربرداری از جرم متمرکز شدند و در نهایت صداقت و راستی به نادرستی رفتار روحانی پرداختند و همه کاسهها را بر سر او شکستند.
باید توجه داشته باشیم که در جنگ روایتها هر حرف #راستی «درست» نیست. نباید به سخنی ضریب دهیم که روایت دشمن از ماجرا را تقویت میکند. در شرایط عادی و معمولی انسان برخی موضوعات را میتواند مطرح کند اما وقتی امپراتوری رسانهای دشمن به دنبال فتح ذهن جامعه است، نباید نقاط ضعف و نفوذ را فریاد زد، بلکه باید به ترمیم ضعفها و مقابله با جنبههای روشن و قابل دفاع جبهه خودی پرداخت. برخی از عالمان و فضلای وارسته با سلامت نفس و صداقت خود و گمان نادرستی کار روحانی این موضوع را بررسی نمودند که لازم است به فضای حاکم بر موضوع و مقتضیات مساله نیز توجه داشت و با رعایت همه قیود موثر در موضوع، حکم داد.
▪️نکته سوم؛ حوزه علمیه در یک کارزار سخت قرار دارد و یکی از هدفهای اصلی دشمن در جنگ شناختی است. مجموع حوادث در این دو سال اخیر به روشنی تمرکز دشمن بر نفرت پراکنی نسبت به روحانیت را نشان میدهد. اما در مقابل حوزه علمیه رفتار شناخته شده و سیاست روشنی در این باره اتخاذ نکرده است. بدون شک در عرصه جنگ شناختی وقتی ایجاد تنفر از روحانیت در دستور کار دشمن است و مدام برای آن روایت سازی میکند، حوزه باید با هوشیاری ذهن جامعه خود را مراقبت کند و نگذارد روایتهای نادرست به پمپاژ نفرت در دل مردم بپردازد و رابطه ریشهدار و کهن مردم و روحانیت را دچار چالش نماید.
▪️نکته چهارم؛ همه طلاب و روحانیت در شرایط فعلی باید به رفتار کریمانه امام حسن مجتبی علیه السلام با مردم عادی در مقابل جنگ رسانه ای معاویه تاسی نمایند و با هوشیاری در مقابل نفرت پراکنی رسانهای دشمن مهر و امید را در جامعه تقویت نماید.
▪️اکنون در دوگانه «امید و نفرت» و «مهر و قهر» باید بر طبل امید کوبید و بر شانههای مهر تکیه کرد تا دشمن نتواند مردم را تنها و روحانیت را تنها گیر بیاورد و از میدان به در کند آنگونه که در داستان مشروطه همین روایتها و نفرت پراکنیها توانست مرجع اصلی تهران را در میدان پایتخت شیعه بر دار آویزان کند و مقلدان به تماشای پیشوای سر به دار خود اجتماع کنند.
▪️همه روایتهای حوزه و روحانیت باید به تقویت «امید و مهر»با مردم منتهی شود و نباید با روایت دشمن مخرج مشترک پیدا کرد. اکنون زمان بازکردن سفره دل و فریاد غصهها نیست.در شرایط فعلی باید با «دلپرخون، لب خندان» به میان آورد تا سرمایه اصلی نظام و انقلاب و دین مردم یعنی ذهنیت و شناخت مردم ترمیم شود و زمینه رشد دشمن را گرفت شاید زمان گفتن برخی دردها فرا برسد.
▪️یک سینه حرف موج زند در دهان ما
از بیم دین اگر چه خموشیم چون حباب
#سواد_رسانه
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
audio_2020-04-11_23-48-58.mp3
4.57M
#معارف_مهدوی
#وظایف_منتظران
🔴 قسمت اول وظایف منتظران
🔗 برگرفته از کتاب مکیال المکارم
🔵 تهذیب نفس از مهمترین و اصلی ترین وظایف یک منتظر است.
#مهدویت
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
#نکته_تربیتی
🎀 کودکان با هر چیزی یا کسی #بازی کنند، با او دوست می شوند ؛
⬅️ اگر با والدین بازی کنند، باهاش دوست میشوند. (در نتیجه ازش الگو گیری میکند.)
⬅️ اگر با غذا بازی کنند، باهاش دوست میشوند. (در نتیجه از آن بهره برده، و سوء تغذیه نمیگیرند.)
⬅️ اگر با کتاب بازی کنند، با او دوست میشوند. (در نتیجه علاقه مند به کتاب و درس میشوند.)
و....
#معرفی_بازی_برای_فرزندان
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
#بازی
#شناخت_رنگها
از کودک بخواهید پوم پوم ها را با توجه به رنگ هر کدام در جای مناسب قرار دهد.
✔️ مناسب 3 تا 5 سالگی
#معرفی_بازی_برای_فرزندان
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 قرار گرفتن جزو سربازان امام زمان(عج)
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، رحمت خود، برکت خود، هدایت خود و پیروزی کامل را به این ملّت عنایت بفرما. پروردگارا! روح مطهّر امام بزرگوار را با پیغمبر محشور کن. پروردگارا! ما را جزو سربازان امام زمان قرار بده. پروردگارا! قلب مقدّس آن بزرگوار را از ما راضی کن؛ دعای امام زمان را شامل حال ما، بخصوص شامل حال جوانان ما قرار بده. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد مشکلات کشور را به دستِ عزم و اراده و همّت مسئولان برطرف بفرما.
🔹️ رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن بهار معنویت -ماه مبارک رمضان- گزیدهای از دعاهای رهبر انقلاب در انتهای دیدار اقشار مختلف مردم را در قالب مجموعه #لحظههای_استجابت منتشر میکند.
🌙 #بهار_معنویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
راه کارهایی برای خودکنترلی در نوجوانی
#نقش_والدین_در_خانواده
https://eitaa.com/rahrovanhazratkhadejeh