🔴 «در مکتب مصطفی» اعتراضی است به سانسور مدافعان حرم در جامعه علمی
🔹 #جمال_یزدانی نویسنده کتاب #در_مکتب_مصطفی در گفتوگو با خبرگزاری #تسنیم:
🔺الگوهای تربیتی دهه60 در طول زمان تداوم پیدا کرده و میتوان ادعا کرد که این الگوها در شهدای #مدافع_حرم عمیقتر هم شده است.
🔺من یک ارتباط 10-12ساله با کتب و اندیشمندان علوم تربیتی دارم و با توجه به همینها میگویم که در علوم تربیتی رسمی و ادبیات علمی، تقریباً میشود گفت که سبک تربیتی شهید #مصطفی_صدرزاده، جایگاهی ندارد. چهار، پنج دهه است که این سبک تربیتی در کشور ما کار کرده و اثرات گستردهای در انقلاب، دفاع مقدس و در فتنه داشته است اما شما میبینید هیچ اثری از این سبک، در ادبیات رسمی علوم تربیتی وجود ندارد.
🔺همین موارد باعث میشود که ادعا بکنم #در_مکتب_مصطفی در حوزه مدافعان حرم، شاید اولین کار علمی به معنای آکادمیک در عرصه #علوم_تربیتی است. این کتاب اعتراضی است به جامعه علمی که تجربیات زیسته خودمان را #سانسور میکند.
🔹 متن کامل این گفتوگو:
tn.ai/2209164
🔹خرید اینترنتی کتاب:
b2n.ir/813182
b2n.ir/331760
🔹خرید پیامکی:
ارسال نام کتاب به 09199038270
✅ @raheyarpub
💢تاریخ شهادتش؛ شب تولد من بود(1)
✍️فاطمهزهرا عطایی
🔹 #درباره_کتاب :
🔺بعد از شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان دوران #دفاع_مقدس، اینک #مدافعان_حرم هستند که رسالت یاران قدیم و پدران را بر دوش میکشند و این رسالت را همیشه باید بر دوش داشت، زیرا تعهد مسلمانی ما دفاع از خود و دین و حتی مردم جهان را بر ما واجب کرده است.
🔺کتاب #تو_شهید_نمیشوی، روایتهایی از حیات جاودانه شهید مدافع حرم #محمودرضا_بیضایی به قلم برادرش احمدرضا است. محمودرضا که به آرمان جهانی امام خمینی(ره) یعنی تشکیل حکومت جهانی اسلام میاندیشید، مطالعات دینی و سیاسیاش تعطیل نمیشد و با زبان عربی و لهجههای عراقی و سوری آشنایی داشت. با آغاز جنگ در سوریه از سال 1390 برای یاری جبهه مقاومت و دفاع از حریم آلالله(ع) آگاهانه عازم سوریه شد. در آخرین اعزامش که دی 1392 بود، به یکی از یاران نزدیکش گفته بود این سفرش بیبازگشت است...
🔸این یادداشت در ویژهنامه شهید محمودرضا بیضایی(سوژه کتاب تو شهید نمیشوی) در نشریه اینترنتی حق (https://t.me/haghdaily/163) منتشر شده است.
🔹خرید اینترنتی کتاب:
b2n.ir/090293
🔹خرید پیامکی:
ارسال نام کتاب به 09199038270
✅ @raheyarpub
💢تاریخ شهادتش؛ شب تولد من بود(2)
✍️فاطمهزهرا عطایی
🔹 #درباره_کتاب :
🔺بعد از شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان دوران #دفاع_مقدس، اینک #مدافعان_حرم هستند که رسالت یاران قدیم و پدران را بر دوش میکشند و این رسالت را همیشه باید بر دوش داشت، زیرا تعهد مسلمانی ما دفاع از خود و دین و حتی مردم جهان را بر ما واجب کرده است.
🔺کتاب #تو_شهید_نمیشوی، روایتهایی از حیات جاودانه شهید مدافع حرم #محمودرضا_بیضایی به قلم برادرش احمدرضا است. محمودرضا که به آرمان جهانی امام خمینی(ره) یعنی تشکیل حکومت جهانی اسلام میاندیشید، مطالعات دینی و سیاسیاش تعطیل نمیشد و با زبان عربی و لهجههای عراقی و سوری آشنایی داشت. با آغاز جنگ در سوریه از سال 1390 برای یاری جبهه مقاومت و دفاع از حریم آلالله(ع) آگاهانه عازم سوریه شد. در آخرین اعزامش که دی 1392 بود، به یکی از یاران نزدیکش گفته بود این سفرش بیبازگشت است...
🔸این یادداشت در ویژهنامه شهید محمودرضا بیضایی(سوژه کتاب تو شهید نمیشوی) در نشریه اینترنتی حق (https://t.me/haghdaily/163) منتشر شده است.
🔹خرید اینترنتی کتاب:
b2n.ir/090293
🔹خرید پیامکی:
ارسال نام کتاب به 09199038270
✅ @raheyarpub
💢 «تو شهید نمیشوی»؛ به چاپ هجدهم رسید
🔹 #در باره_کتاب
🔸 #تو_شهید_نمیشوی، روایتهایی از حیات جاودانه شهید #مدافع_حرم #محمودرضا_بیضایی به قلم برادرش احمدرضا است. محمودرضا که به آرمان جهانی امام خمینی(ره) یعنی تشکیل حکومت جهانی اسلام میاندیشید، مطالعات دینی و سیاسیاش تعطیل نمیشد و با زبان عربی و لهجههای عراقی و سوری آشنایی داشت. با آغاز جنگ در #سوریه از سال 1390 برای یاری جبهه مقاومت و دفاع از حریم آلالله(ع) عازم سوریه شد. او در آخرین اعزامش که دی 1392 بود، به یکی از یاران نزدیکش گفته بود این سفرش #بیبازگشت است.
سرانجام در 29 دی 1392 همزمان با سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفرصادق(ع) در منطقه «قاسمیه» #دمشق و در مقابله با تروریستهای تکفیری به شهادت میرسد.
🔹مشخصات:
✍️نویسنده: احمدرضا بیضایی
🖨 چاپ: هجدهم
📚 تیراژ: 1500
📖تعداد صفحه: 150
▫️قیمت: 13500 تومان
🔺خرید اینترنتی:
b2n.ir/484927
b2n.ir/065795
🔺خرید پیامکی: ارسال نام کتاب به 09199038270
✅ @Raheyarpub
🔴«سینما مردم» تحلیل اهالی فرهنگ و سینما از جشنواره مردمی فیلم عمار
🔸یکی از جشنوارههای سینمایی ایران که هر ساله در دی ماه برگزار میشود، «جشنواره مردمی فیلم عمار» است. نخستین دوره این جشنواره، سال 1389 و یک سال پس از #فتنه88 برگزار شد که طی آن بیست فیلم بهصورت همزمان در برخی از مناطق کشور اکران شد.
🔸برخی از اهالی فرهنگ و سینما به تحلیل جشنواره عمار پرداختند، از زوایای مختلف این جشنواره را مورد نقد و بررسی قرار داده، کمیها و کاستیهای آن را نشانه رفته و از نقاط قوتاش گفتند که بخشی از اینها در کتاب #سینما_مردم جمعآوری شده است.
🔸 «سینما مردم» به چهار بخش «تحلیل جشنواره»، «مردمشناسی جشنواره»، «آیین جشنواره» و «در نگاه اهالی سینما» تقسیم شده است و در هر قسمت شاهد مقالاتی از افراد مختلف همانند دکتر #ابراهیم_فیاض، #شهریار_بحرانی، #سیدبشیر_حسینی و... هستیم.
💢 متن کامل گزارش و معرفی کتاب «سینمامردم» در خبرگزاری کتاب( #ایبنا):
b2n.ir/311389
🔹خرید اینترنتی کتاب:
b2n.ir/051784
b2n.ir/577228
🔹خرید پیامکی:
ارسال نام کتاب به 09199038270
✅ @raheyarpub
🔴 خانم! اینجا ساواک است
💢#نوبت_کتابخوانی
🔹 #درباره_کتاب:
🔺 #دختر_تبریز؛خاطرات شفاهی خانم « #صدیقه_صارمی»، رزمنده، امدادگر، مربی نهضت سوادآموزی و مربی پرورشی فعال تبریزی است که با تدوین «هدی مهدیزاد»، فراز و فرودهای زندگی او را در قبل و بعد از انقلاب اسلامی روایت میکند.
🔺صارمی در این کتاب 208صفحهای، خاطراتی از مبارزات مردم تبریز در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، همراهی با آیتالله شهید مدنی در ستاد نماز جمعه و سردار شهید مهدی باکری در جبهه جنوب ارائه میکند و روایتهای ناگفتهای از عملکرد بهیاران و معلمان نهضت سوادآموزی، جهادگران و مربیان پرورشی دهه شصت دارد. در واقع، «دختر تبریز»، یک الگوی موفق و افق روشن برای زنان و دختران امروز ارائه میکند.
🔸خرید اینترنتی کتاب:
b2n.ir/877246
b2n.ir/720361
🔸خرید پیامکی:
ارسال نام کتاب [دختر تبریز] به 09199038270
✅ @raheyarpub
💢 مولفههای رشد یک مربی مدافع حرم/شهیدی که فیسبوک صفحهاش را بست
✍️یادداشت خانم معصومه خوانساری درباره کتاب #در_مکتب_مصطفی؛
🔸برای ارتباط با روش و سلوک #مصطفی_صدرزاده ها باید به سؤالی بنیادین پاسخ دهیم که: «چه الگوی تربیتی، باعث تربیت چنین شخصیتی در نبرد میدانی در خارج از مرزهای کشور مثل #سوریه شده است؟» چه عواملی سازنده بوده تا برای مقابله با تکفیریها و تروریستها به مقابله بپردازد.
🔸فرآیند تربیت نیروی انسانی با ابعاد مختلفش از جمله تقدم رفتار بر گفتار و توجه همزمان بر کمیت و کیفیت و مهمترینش، مسئولیت در برابر نیازهای اجتماعی و… از جمله ابزارهایی بودند که شهید صدرزاده در دو وجه مسجد و پایگاه برای ساخت و ارتقای شخصیت مترّبی، نیازش را حس میکرده و به کار میبسته است.
🔸 #شهید_مصطفی_صدرزاده در مکتب خمینی تعلیم میبیند و رشد میکند و خود مربی و صاحب مکتب برای رشد اسلام ناب میشود و نگاه تربیتیاش را برای ساخت نسل جدید در پایگاههای بسیج، مدیریت کرده و بهکار میگرفته است.
🔹 متن کامل این یادداشت در خبرگزاری مهر:
plink.ir/7ecxw
🔺خرید اینترنتی کتاب:
b2n.ir/484927
✅ @Raheyarpub
💢 #پیشنهاد_کتاب
📚 «خانم مربی» ؛خاطرات شفاهی سعیده صدیقزاده | نویسنده: مرضیه ذاکری
🔺به مناسبت هشت اسفند؛ سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و روز امور تربیتی
💢 #درباره_کتاب:
🔹سعیده صدیقزاده،متولد 1333 و اهل مشهد است که پس از پیروزی انقلاب و راهاندازی امور تربیتی در مدارس،بهعنوان #مربی_پرورشی، باری از نهادینه ساختن فرهنگ انقلاب را در میان دانشآموزان بر دوش میگیرد.
🔹کتاب #خانم_مربی خاطرات شفاهی صدیقزاده پیرامون مسائل تربیتی و آموزشی نسلهای بعد از انقلاب است.
🔹خاطرات او به دو دوره قبل و بعد از #مربی_پرورشی شدن تقسیم میشود. دوره اول،شامل خاطرات شخصی و خانوادگی راوی است. او در بخش دوم کتاب،خاطراتش از فعالیتهای پرورشی در 9 مدرسه را روایت کرده و به فراز و فرودهای امور تربیتی میپردزاد.
🔹صدیقزاده معتقد است:«آنچه که در #امور_تربیتی مهم است، عدم بهکارگیری یک #روش_تربیتی در دو مدرسه است و هیچ دو مدرسهای نباید از یک روش تربیتی برای دانش آموزان استفاده کنند. همانگونه که انسانها مثل یکدیگر نیستند هر #مدرسه نیاز به طرح و روش خود دارد.»
🔹«خانم مربی»، بهدنبال انتقال تجربیات موفق تربیتی است و با توجه به محتوایش، میتوان آن را #کتاب_کار #معلمان و #مربیان و #مادران و همسران جوان معرفی کرد.
🔸خرید اینترنتی کتاب:
b2n.ir/780607
b2n.ir/382209
🔸خرید پیامکی:
ارسال نام کتاب به 09199038270
✅ @raheyarpub
انتشارات راه یار
🔴«دلهرههای آخرین خاکریز»؛ روایتی از زندگی جهادگر شهید؛ محمدرضا شمسآبادی 💢 متن کامل گزارش و معرف
📚 پویش کتابخوانی «دلهرههای آخرین خاکریز» در #سبزوار
🔺زندگینامه و خاطرات جهادگر شهید محمدرضا شمسآبادی
🎁 جوایز:
▫️۳ کمک هزینه ۵۰۰هزار تومانی سفر اربعین
▫️۱۲ کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی
📆 مهلت شرکت در پویش: تا پایان فروردین ۱۳۹۹
🔻تهیه کتاب با #۴۰درصد_تخفیف:
▪️کتاب آسمان (بیهق۱۸، حسینیه هنر)
▪️پاتوق کتاب (چهارراه دادگستری)
▪️فرهنگی ناحیه مقاومت سپاه سبزوار
🔺خرید اینترنتی کتاب:
b2n.ir/205730
b2n.ir/507309
✅ @raheyarpub
💢انقلاب فقط در تهران و قم نبود/ به ازای تک تک افراد نهضت، ماجرا برای روایت داریم
🔸سامان سپهوند، محقق و نویسنده کتاب #میان_لشکر_هجران:
🔹تاریخنگاری انقلاب اسلامی و افراد مرتبط با آن در پایتخت و نهایتاً شهرهایی مانند قم و مشهد خلاصه شده است. در حالی که ویژگی نهضت امام خمینی(ره) این بود که توانسته بود همه مردم را در نهضت وارد کند و همه سعی میکردند در حد وسع خود نقشی داشته باشند. به ازای هر یک از این افراد، روایتها، اتفاقات و ماجراهایی وجود دارد که در مبارزه با حکومت شاهنشاهی رقم خورده است.
🔹 با این آسیبشناسی، تاریخنگاری انقلاب اسلامی را شروع کردیم و به دلیل شناختی که از این حوزه داشتیم، احساس کردیم باید این موضوع را در سطح استانها و شهرستانها و نقاط ناشناخته و دورافتاده از مرکز گسترش دهیم و از دلایل اصلی انتخاب #آیتالله_صادقی_قهاره برای این مسأله، همین موضوع بود که امیدوارم توانسته باشیم بخشی از این خلأ را پر کنیم.
💢گفتگوی تفصیلی خبرگزاری فارس با #سامان_سپهوند، محقق و نویسنده کتاب #میان_لشکر_هجران:
fna.ir/dfhhp6
🔺خرید اینترنتی کتاب:
b2n.ir/076527
🔺خرید پیامکی:
ارسال نام کتاب به 09199038270
✅ @raheyarpub
💢به هر نیتی که با کتاب «آرزوهای دستساز» مواجه شوید؛ بهره میبرید
✍️محمدصادق شهبازی
b2n.ir/266244
🔸 #درباره_کتاب:
🔹«آرزوهای دستساز» اولین اثر از مجموعه تاریخ شفاهی پیشرفت است که به ماجرای شکلگیری یک شرکت دانشبنیان توسط چند دانشجوی پرتلاش میپردازد.
🔹این کتاب، روایتی داستانی از شکلگیری شرکتی دانشبنیان در حوزه فناوریهای الکترونیکی و کامپیوتری است که مسیر پر فراز و فرودی را برای رسیدن به موفقیت و اثبات توانمندی خود طی میکند.
🔹کتاب «آرزوهای دستساز» را میتوان شروع فصل جدیدی از تاریخنگاری انقلاب اسلامی در قالب تاریخ شفاهی پیشرفت دانست و از جهت محتوایی نیز مصداق امید و انگیزه، تلاش و استقامت، عزت و میهن دوستی، خودکفایی و اعتماد به جوانان است.
🔸خرید اینترنتی کتاب:
b2n.ir/748701
b2n.ir/164704
🔸خرید پیامکی:
ارسال نام کتاب به 09199038270
✅ @raheyarpub
💢امپراتور ژاپن به آقای رفسنجانی چه گفت
🔖مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی تعریف میکردند: "زمانی که به ژاپن رفته بودم، جلسهای نیز با امپراتور وقت ژاپن داشتم. پس از بحث و گفتگو درباره برخی مسائل دوجانبه، امپراتور به من گفت: علیرغم اینکه ما تحولات انقلاب شما را دنبال میکنیم، ولی برای برخی از سؤالات خود پاسخ روشنی نداریم!
اول اینکه ما مدتی است روی سازمانی در کشور شما به نام #جهاد_سازندگی مطالعه میکنیم! چطور این نهاد توانسته در مدت کوتاهی، مردم مناطق محروم را باخود همراه کند و بسیاری از آن مناطق را توسعه بدهد؟!
دوم اینکه[...]
بعد آقای هاشمی گفتند:"من در آن جلسه برای هیچکدام از آن سؤالها پاسخ مشخصی نداشتم"!(کتاب #رسم_جهاد/مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی /ص۱۳)
🎐این روزها نیز بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی، ایران رتبه دوم در میزان درمان ویروس کرونا را دارد.
وزیر بهداشت هم اعلام کرده #برای_اولین_بار_در_جهان با مشارکت بسیج مردمی ۳۰۰هزار اکیپ را برای تشخیص و مهار ویروس کرونا در تک تک منازل میفرستند.
قبل از این، در نهضت واکسیناسیون، درختکاری، خدمترسانی به سیل و زلزله زدگان از نیروهای جهادی و بسیج مردمی استفاده شده بود؛ ودر همه موفقیت خیره کننده بود. مثل: ریشه کنی فلج اطفال در ایران، ترمیم خرابیها (که در مقایسه با خرابی های مثل طوفان کاترینا و نمونه های اروپائی معلوم میشود، حرکت جهادی چه کرده است)
❓اما سؤال مهم اینکه: چه فرقی بین "کار جهادی" و "مدیریت جهادی" هست؟!
🔅در نقل اول دقت کردید؟ امپراتور ژاپن -که تحولات انقلاب را دنبال میکند- با وجود وجدان کاری بالای ژاپنیها، دنبال چه چیزی در سازمان جهاد میگردد؟! آن چیست که آقای هاشمی پاسخش را نمیداند؟!
🔅امپراتور دنبال کشف "مدیریت جهادی" بود نه صرفا "نیروی جهادی"!
مدیریت جهادی، مقابل "مدیریت بروکراتیک" و اداری گذشته و کنونی است. نیروی جهادی، مقابل "نیروی با تایم و مٲموریت اداری" و غیرچابک است. لذا ممکن است رئیسجمهوری یا وزیر و مدیری، جهادی و بدون وقت اداری و بیمزایای مرسوم اداری کار کنند؛ اما مدیریتشان بروکراتیک باشد!(دقت کنید)
سازمان جهاد، مدیریت جهادی داشت نه صرف نیروی جهادی! "از پایین به بالا"، "شورایی"، "منطقه ای" و... بود که توانست چشم امپراتور ژاپن -کشوری که مثَل برای پرکاری شده- را بگیرد(۱).
🔅جالب اینکه بین ناتوانی پاسخ آقای هاشمی -زبدهترین سیاست دار ایرانی- و آنچه آن سالها در ایران جاری بود نسبت مستقیم بود!
فنسالاری(تکنوکراسی)، بروکراسی خاص خود را احیا کرده بود.(۲) سازمان جهاد هم، اداری و وزارتخانه شده بود! حالا ما در سودای ژاپن اسلامی بودیم!
هنوز نیروی جهادی پیدا میشد، اما ناگزیر بود اهداف انقلابی و جهادی خود را از طریق سیستم فرسوده اداری با شاخصهی از بالا به پایین و "عدم درک نزدیک از میدان"، "ناتوان از درک تفاوتهای منطقهای"، "متجزی در مٲموریتها"(=یک اداره جزیی از کار را انجام وبقیه به اداره ای دیگر محول است تا بهموقع بکند یا نکند!)و... انجام دهد.
⬅️ آنچه در ریشه کنی فلج اطفال و ان شاءالله ریشه کنی ویروس کرونا اتفاق می افتد، تازه استفاده از نیروی جهادی است.
اگر نخبگانمان به "سازمان جهادی" متفطن(هوشیار) شدند، نظام ادارهای احیا خواهند کرد که توقع دنیای جدید از انقلاب اسلامی ایران بود.
ژاپن میخواست روش انقلابی ما را بیاموزد، اما ما به ژاپن مسلمان عازم شدیم!
.........................................
۱.دراین باره کتاب #رسم_جهاد یا اقلا این لینک را ملاحظه کنید.
sobhe-no.ir/newspaper/596/14/23773
۲.ر.ک:تکنوکراسی و اقتصاد نئولیبرال/شهریار زرشناس
📝حجتالاسلام محسن قنبریان
@m_ghanbarian
✅ @raheyarpub