امشب توفیق داشتم تا در منزل دوست بزرگوارم #آشیخ_حسین_صفاری، در محفل عزاداری شب جمعه آخر محرم شرکت کنم. سخنران جلسه، برادر عزیزم #آشیخ_مهدی_متقیفر و موضوع بحث، "درس همراهی با ولی خدا از حماسه کربلا" بود. بحمدالله بحث خوبی آماده شده بود و به خوبی هم ارائه شد.
جان کلام اینکه اگر ما بخواهیم زندگی ارزشمندی داشته باشیم، تنها راهش این است که زندگی خود را با امام تنظیم کنیم و اگر بخواهیم مرگ ارزشمندی داشته باشیم، تنها راهش این است که همه چیز خود و مهمترین آن، یعنی جان را فدای امام و راه امام کنیم.
در پایان نیز ایشان با ذکر مصیبت امام سجاد سلام الله علیه ما را به فیض اشک رساند.
🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه چیز درباره #واکسن_کرونا :
با این واکسن به دنبال تغییر DNA انسانها و اصلاح ژنیتیکی آنها هستند.
فرایند این عملیات مرموز شبیه چیزی است که در فیلمهای علمی - تخیلی دیدهایم.
#جنگ_جهانی_جمعیت
🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کاری که کف کشی با صید ترال trawl بر سر محیط زیست می آورد باور نکردنی است.
🔹این یک صحنه از صید یک کشتی ترال است. البته فیلم برای ایران نیست اما این تقریبا همان چیزی است که در بندرهای جنوبی ایران، در بوشهر و کنارک و در نقاط دیگر خلیج فارس و دریای عمان دارد اتفاق می افتد.
🔻هفت ضرر صید ترال:
1️⃣ صید بیش از حد و بر هم خوردن اکوسیستم دریایی
2️⃣ صید ناخواسته همه گونه های جانوری از لاک پشت تا کوسه و پستانداران دریایی و حتی پرنده دریایی
3️⃣ بر هم زدن پایداری کف دریا به خاطر وسایل و تورهای سنگین فلزی و آسیب رساندن به کف
4️⃣ آسیب به مرجان های دریایی
5️⃣ نابودی گونه های شکننده دریایی مانند شقایق دریایی، اسفنج و غیره
6️⃣ نابود سازی زندگی حیوانات کف زی مثل تریلیون ها کرم دو زیست، خرچنگ، شاه میگو و غیره
7️⃣ و از همه مهمتر بر هم زدن #عدالت صید و انحصار وسیع برای یک شرکت کشتی رانی و ایجاد فقر و بیکاری برای ماهیگیران سنتی محلی
🌐 رسانه مکتوبات
✅ @masaf_foods
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثبات وجود خدا با بیان بچه های اخرالزمانی☝️☝️☝️
@kowkabkhaanom
🔰 در بحث اربعین همه باید تابع ستاد کرونا باشیم
👈 پیش امام حسین شکوه کنید تا یک نظری بکنند
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس:
🔹 حالا بحث اربعین پیش آمده بعضیها خوب عاشق امام حسیناند عاشق اربعیناند. حالا شماها خودتان رفتید، بنده که محروم هم بودم و مشتاق هم بودم: گرچه دوریم، به یاد تو سخن می گوییم
🔹 اما رفتن برای راهپیمایی اربعین فقط متوقف به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کروناست. اگر گفتند نه، که تا الان گفتند نه، باید همه تابع باشند. اینی که ما بلند شویم برویم دم مرز. مثلا اظهار ارادت به حضرت بکنیم. نه، از توی خانه اظهار ارادت بکنیم.
🔹 روز #اربعین همه بنشینند، دو سه تا زیارت مهم روز اربعین وارد است. زیارت اربعین را بشینید مردم بخوانند با حال و با توجه، و پیش امام حسین (ع) شکوه کنند بگویند یا سیدالشهدا ما دلمان میخواست بیاییم، نشد، وضع این جوری است تایک نظری بکنند یک کمکی بکنند. ۹۹/۶/۳۱
#بسته_خبری
🆔️ @jalvat
روضه حضرت رقیه .mp3
2.93M
🎧 استاد میرباقری | روضه قدیمی حضرت رقیه، ۱۳۷۵
▪️آنگه که من از ناقه، افتادم و غش کردم/ بابا تو کجا بودی، از ما تو جدا بودی
▪️[دخترم،] آن دم که تو از ناقه، افتادی و غش کردی/ من بر سرِ نی بودم، مشغول دعا بودم
کِی از تو جدا بودم...
☑️ @mirbaqeri_ir
🆔️ @jalvat
#تربیت_با_کتاب (جلد پنجم)
#رمان_تیک
چاپ چهارم 1398
تعداد صفحات 328
قیمت 40000 تومان
بسیاری از #والدین یا #مجموعه_های_تربیتی به دنبال #رمان های مناسب برای #نوجوانان هستند. #رمان_تیک حاصل پژوهشی طولانی و دقیق برای پاسخ به این نیاز است. در این کتاب، 130 اثر داستانی از میان 600 کتاب برگزیده، معرفی شده اند. معیار گزینش آثار، #جذابیت، عدم وجود #نکات_منفی و همراه بودن با حداقل یک #اثر_تربیتی برای نوجوان بوده است.
معرفی هر کتاب شامل #خلاصه_داستان، #موضوع، #پیامها، #آثار_تربیتی و #سن_مخاطب است.
همچنین فهرستی از هر اثر تربیتی و کتابهای مرتبط با آن، پیوست کتاب شده که در انتخاب کتابها بسیار کمک می کند.
شیوه های تهیه کتاب:
آیدی @mhsn11148
سایت www.shafaq-book.ir
شماره همراه 09191965960
مراجعه حضوری: قم بلوار معلم مجتمع ناشران طبقه 6 واحد 624
با شفق همراه باشید:
https://eitaa.com/shafaqbook
📌آیتالله میرباقری: در صورت درگیری دو گروه در جامعه اسلامی، هنگامی که رهبر جامعه آنها را دعوت به صلح و ترک درگیری کند، هر کس به درگیری ادامه دهد، دچار بَغی شده است.
آیتالله میرباقری در درس تفسیر خود در شام چهارشنبه ۲مهر ۱۳۹۹ به تفسیر آیه ۹ سوره حجرات پرداخت که چکیده آن از این قرار است:
"وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا فَإِنْ بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَىٰ فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّىٰ تَفِيءَ إِلَىٰ أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ".
اگر در جامعه اسلامی، بین دو گروه از مؤمنان، نزاع و درگیری ایجاد شود، به صِرف این درگیری آنها دچار "بَغی" نمیشوند؛ بلکه باید میان آنها اصلاح شود. هدف از این اصلاح، بازگرداندن وحدت به جامعه اسلامی و جلوگیری از تفرق است. در حقیقت این اصلاح، تلاش برای بازگرداندن گروههای طرف نزاع به گِرد محور اتحاد جامعه است.
حال پرسش این است که مخاطب این "فَأَصْلِحُوا" کیست و چه کسی صلاحیت اقدام برای اصلاح میان طرفهای نزاع را دارد؟ قطعاً کسی باید برای این کار اقدام کند که رشته امر در دست اوست و محور جامعه است؛ وگرنه بقیه چطور میخواهند بین دو گروه درگیر صلح ایجاد کنند؟ کسی میتواند مصلح باشد که محور جامعه است و صلاحیت دارد که افراد جامعه را حول خودش جمع کند؛ وگرنه مگر افراد از هر کسی اثر میپذیرند؟
اما اگر پس از تلاش امام جامعه برای اصلاح، یکی از گروههای درگیر باز هم از درگیری دست نکشید و به مدار وحدت بازنگشت، در این مرحله "باغی" شده است. براساس این آیه، باید با این گروه باغی درگیر شد تا اینکه به مدار تبعیت از امام بازگردد و به امر پروردگار گردن نهد.
به محض اینکه گروه باغی به مدار برگشت و دست از نزاع درگیری با طرف مقابل کشید، باید میان آنها اصلاح شود. نکته مهم در اینجا آن است که در این اصلاح باید جانب عدل و قسط رعایت شود؛ به این معنا که مثلاً نباید چون یک گروه قدرت بیشتری دارد، به او امتیاز بیشتری داده شود و یا برای اینکه آتش این درگیری بخوابد، به هر قیمتی به یک طرف یا هر دو طرف باج داده شود.
بعد از جلسه از استاد پرسیدم: با توجه به فرمایش شما که فرمودید اصلاح فقط به دست کسی است که محور جامعه است و چیزی از رشته امر به دست اوست، آیا اگر در عصر غیبت چنین درگیریهایی ایجاد شود، این شأن اصلاح برای ولیّ فقیه و حاکم جامعه است؟ پاسخ ایشان به این پرسش مثبت بود.
در ادامه پرسیدم: آیا براساس این آیه، به این مطلب فتوا هم میدهید؟ ایشان فرمود: برای افتاء قطعاً باید دقت بیشتری به خرج داد و جوانب بیشتری را بررسی کرد، ولی حتماً این برداشت از این آیه، باب تأمل و بررسی را برای صدور چنین فتوایی باز میکند.
پرسیدم: پس معتقدید که این مسئله، میتواند یک فرع جدید قابل طرح در فقه سیاسی باشد؟ ایشان تأکید کرد که قطعاً همینطور است و ادامه داد که بنده ندیدهام که تا کنون مفسران و فقها چنین برداشتی از این آیه داشته باشند، در حالیکه آیه ظرفیت طرح چنین بحثی را دارد.
#فقه_حکومتی
#فقه_سیاسی
#آیات_الاحکام
🆔 @GovernmentalFiqh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
القای نژادپرستی و نفرت از اعراب به دانشآموزان در ساختار رسمی آموزش و پرورش رژیم اشغالگر قدس
🆔️ @jalvat
حالا که صحبت از #دناپلاس داغه... 🤔
💐 یادی کنیم از #نماینده_بابل در اولین دوره مجلس شورای اسلامی!
وقتی مجلس اول به پایان رسید ، مجلس به هر نماینده یه #پیکان هدیه داد...... 🚗
🔷 آیت الله فاضل ره پیکان رو نپذیرفت و گفت : با پای پیاده اومدم؛ با پای پیاده میرم.... ⚠️
💯 ایشون با اینکه در دوره دوم مجلس کاندیدا نشد و با تاسیس حوزه علمیه فیضیه بابل به تربیت طلاب روی آورد ؛ با اینحال بیش از 5000 رای در صندوق های رای بابل به نامشون بود ...❤️❤️ و سایر کاندیداها هم حائز اکثریت آرا نشدن و انتخابات تو بابل به دور دوم کشیده شد ... 😉
📢 هفته آینده آیت الله هادی روحانی ره تو خطبه های نمازجمعه از مردم خواست ، به کسی که ثبت نام نکرده [آیت الله فاضل] رای ندن!! 🗳
بله! انقلابی گری رو زندگی باید کرد ... با شعار دادن درست نمیشه
....
رحمه الله علیه
🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | زندگی پیروزمندانه
🔻کلیپ تاریخی از خطبههای حضرت آیت الله خامنهای در اولین نماز جمعه پس از آغاز #دفاع_مقدس
💻 @khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"هر چه لعنت دارید، بر کسی لعنت کنید که این شرایط رو برای کشور به وجود آورد!"
چشم؛
خدا لعنتت کنه ای باعث و بانی شرایط فعلی کشور!
(پ.ن: به قول ما طلبهها، ضمیر میگرده مرجع خودش رو پیدا میکنه😉😁!)
#جریان_تحریف
#برجام_خسارت_محض
🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضور #سردار_قاآنی در بین الحرمین
چه آرام و مقتدرانه قدم برمیدارد،
چه حال خوشی دارند از اینکه با فرمانده شجاع همقدم شدهاند!
🆔️ @jalvat
🔰دفتر مطالعات کاربردی تربیت بنیادین (مکتب) برگزار می کند
💢وبینار هم اندیشی آینده آموزش و پرورش ایران
🔷با ارائه مهندس اردوان مجیدی
(پژوهشگر و نویسنده ی آینده پژوهی نظام های آموزشی)
📅سه شنبه8 مهر 1399 ساعت 16
🔶لینک دعوت به وبینار
https://www.skyroom.online/ch/shahabi60/maktab
🔷هماهنگی جلسه
@abolfazlrahimian
09132530812
این ژان پیاژه است. روانشناس مشهور تو اتاق کار خودش.
دفن شده میان کتاب ها و نوشتجات
....
بعد طلبه جوان ما، یا دانشجوی حزب اللهی ما
عجولانه و مغرورانه
میخاد با تلاش کم و خیلی زود
یک نظام روانشناختی/سیاسی/جامعه شناختی و.... اسلامی
در مقابل کل تاریخ دانش غرب بنا کنه. و اون رو زمین بزنه.
خب معلومه که کار لاغر و کم اثری بیرون میده.
"علم" وجودی خسیس و حسود و صدارت طلبه. اگر تمام وجودت رو بهش بدی شاید یه ذره از وجود خودش رو بهت بده.
باهاش شوخی نکنیم.
🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم مناطق مرزی ایران در چندصد متری مرز ایستادهاند و دارند جنگ قره باغ را از نزدیک تماشا میکنند.
این معنای امنیت است.
به افتخار شهدای این سرزمین و همه مدافعان امنیت تمام قد بایستیم.
🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم دانشگاه ملی صدا و سیما.
به جای تأکید و تمرکز بر ازدواج و فرزندآوری برای حل مشکلات جامعه، رسماً داره نگهداری حیوان خانگی رو برای حل مشکلات روحی و روانی توصیه میکنه.
🆔️ @jalvat
💢قبیلهگرایی،
در رسانههای به ظاهر انقلابی !💢
🔹در هماندیشی یازدهم فقه حکومتی، جناب استاد خسروپناه پاسخی به فرمایش اخیر آیت الله علوی بروجردی داد و گفتههای اخیر ایشان را که به صورت مطلق، اقتصاد اسلامی را شوخی قلمداد کرده بود، در پنج محور نقد کرد.
🔹متن فرمایش ایشان را برای چندین رسانهای که از پول بیت المال ارتزاق می کنند و وابسته به نهادهای حاکمیتی هستند، ارسال کردیم. با کمال تعجب با این جمله مواجه شدیم که «چون دیگران این خبر را کار کردهاند {و ما اولین منتشر کننده نیستیم}، پخش نمی کنیم.»
#قبیلهگرایی_رسانهای بهتر از این نمیشود. آنقدر شعور رسانهای شان نمیرسد که در فضای رسانه اگر در حمایت از انقلاب اسلامی یکصدا نشوند، صدایشان به ندایشان نخواهد رسید.
🔹یاد فرمایش حضرت آقا در خصوص #قبیلهگرایی در حزب جمهوری افتادم:👇
➖ «در سال ۶۲ که دوجریانیِ خیلی عمیقی در حزب جمهوری اسلامی به وجود آمده بود و کنگرهی مفصلی هم در مدرسهی عالی شهید مطهری درست کرده بودیم، من صحبت کردم و از این دو جریان، به دو قبیله و دو طایفه تعبیر کردم! اصلًا بحث گروه و حزب نیست؛ چون دو حزب با مواضع فکریشان از هم جدا میشوند؛ اما این دو مجموعه، با خود افراد مجموعه از هم جدا میشوند، نه با مواضعشان...کأنه بحث بر سر تعصبات فامیلی و قبیلهیی است! به عبارت دیگر، وقتی کسی جزو آن عده باشد، این عده نگاه نمیکنند که خصوصیات اخلاقی او چیست و معیارها چهقدر بر او منطبق است؛ ردش میکنند؛ آن عده هم کاری ندارند که معیارها و ضوابط چیست؛ قبولش میکنند؛ این غلط است؛ بعضی اینطوری عمل میکنند.» ۱۳۷۰/۱۲/۰۴
✅ اولین قسمت از مجموعه برنامه ی استاد علی صفایی حائری
❇️ با موضوع : تعلیم و تربیت در اندیشه استاد صفایی
◀️ باحضور حجه الاسلام و المسلمین سید عباس لاجوردی، مسئول موسسه لیله القدر
⏳ امشب ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما
🆔️ @rajaaei
برملا شدن راز معرفیِ برخی کتابهای غیر دینی در کتاب الذریعه
شماره ۱۳۸ مجله بخارا به بزرگداشت علامه آقا بزرگ طهرانی اختصاص دارد. در این شماره از نشریه، مقاله ای منتشر شده که در آن از وجود کتابهای غیر دینی پرده برداشته شده است.
در یادداشت بالا که خطاب به آقای علی دهباشی، مدیر مسئول و سردبیر نشریه نوشته شده، توضیح داده شده است که این تحریف، به دست علینقی منزوی، بزرگترین پسر از چهار پسر آقا بزرگ طهرانی صورت گرفته است.
علینقی منزوی با اینکه در سامرا و نجف و نزد اساتید برجسته حوزه های علمیه آن دیار، تحصیلات حوزوی را به پایان رسانده بود، پس از ورود به ایران و به تحریک برادر کوچکترش محمدرضا و همراه پسرخاله اش جلال آل احمد، جذب حزب توده شد.
منزوی شخصیتی علمی و دارای آثار متعدد برجسته بود. او هم پیش از انقلاب اسلامی و هم پس از انقلاب اسلامی، سابقه بازداشت و زندانی داشت؛ زیرا تا پایان عمر از عقاید خویش دست نکشید.
سرانجام او در سال ۱۳۸۹ و در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
🆔️ @rajaaei