eitaa logo
تربیت و حکمرانی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
676 ویدیو
33 فایل
🔰طلبه درس خارج حوزه علمیه، #مبلغ اسلام ناب 🔰افتخارم #معلم بودن، آرزویم #مربی شدن 🔰پژوهشگر و نویسنده حوزه #تربیت (تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب، قالبهای برنامه‌سازی تربیتی، خلوت ناامن و...) 🔰دانش‌پژوه دکتری #حکمرانی #مرتضی_رجائی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 در بحث اربعین همه باید تابع ستاد کرونا باشیم 👈 پیش امام حسین شکوه کنید تا یک نظری بکنند 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس: 🔹 حالا بحث اربعین پیش آمده بعضیها خوب عاشق امام حسین‌اند عاشق اربعین‌اند. حالا شماها خودتان رفتید، بنده که محروم هم بودم و مشتاق هم بودم: گرچه دوریم، به یاد تو سخن می گوییم 🔹 اما رفتن برای راهپیمایی اربعین فقط متوقف به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کروناست. اگر گفتند نه، که تا الان گفتند نه، باید همه تابع باشند. اینی که ما بلند شویم برویم دم مرز. مثلا اظهار ارادت به حضرت بکنیم. نه، از توی خانه اظهار ارادت بکنیم. 🔹 روز همه بنشینند، دو سه تا زیارت مهم روز اربعین وارد است. زیارت اربعین را بشینید مردم بخوانند با حال و با توجه، و پیش امام حسین (ع) شکوه کنند بگویند یا سیدالشهدا ما دلمان میخواست بیاییم، نشد، وضع این جوری است تایک نظری بکنند یک کمکی بکنند. ۹۹/۶/۳۱ 🆔️ @jalvat
روضه حضرت رقیه .mp3
2.93M
🎧 استاد میرباقری | روضه قدیمی حضرت رقیه، ۱۳۷۵ ▪️آن‌گه که من از ناقه، افتادم و غش کردم/ بابا تو کجا بودی، از ما تو جدا بودی ▪️[دخترم،] آن دم که تو از ناقه، افتادی و غش کردی/ من بر سرِ نی بودم، مشغول دعا بودم کِی از تو جدا بودم... ☑️ @mirbaqeri_ir 🆔️ @jalvat
(جلد پنجم) چاپ چهارم 1398 تعداد صفحات 328 قیمت 40000 تومان بسیاری از یا به دنبال های مناسب برای هستند. حاصل پژوهشی طولانی و دقیق برای پاسخ به این نیاز است. در این کتاب، 130 اثر داستانی از میان 600 کتاب برگزیده، معرفی شده اند. معیار گزینش آثار، ، عدم وجود و همراه بودن با حداقل یک برای نوجوان بوده است. معرفی هر کتاب شامل ، ، ، و است. همچنین فهرستی از هر اثر تربیتی و کتابهای مرتبط با آن، پیوست کتاب شده که در انتخاب کتابها بسیار کمک می کند. شیوه های تهیه کتاب: آیدی @mhsn11148 سایت www.shafaq-book.ir شماره همراه 09191965960 مراجعه حضوری: قم بلوار معلم مجتمع ناشران طبقه 6 واحد 624 با شفق همراه باشید: https://eitaa.com/shafaqbook
📌آیت‌الله میرباقری: در صورت درگیری دو گروه در جامعه اسلامی، هنگامی که رهبر جامعه آن‌ها را دعوت به صلح و ترک درگیری کند، هر کس به درگیری ادامه دهد، دچار بَغی شده است. آیت‌الله میرباقری در درس تفسیر خود در شام چهارشنبه ۲مهر ۱۳۹۹ به تفسیر آیه ۹ سوره حجرات پرداخت که چکیده آن از این قرار است: "وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا فَإِنْ بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَىٰ فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّىٰ تَفِيءَ إِلَىٰ أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ". اگر در جامعه اسلامی، بین دو گروه از مؤمنان، نزاع و درگیری ایجاد شود، به صِرف این درگیری آن‌ها دچار "بَغی" نمی‌شوند؛ بلکه باید میان آن‌ها اصلاح شود. هدف از این اصلاح، بازگرداندن وحدت به جامعه اسلامی و جلوگیری از تفرق است. در حقیقت این اصلاح، تلاش برای بازگرداندن گروه‌های طرف نزاع به گِرد محور اتحاد جامعه است. حال پرسش این است که مخاطب این "فَأَصْلِحُوا" کیست و چه کسی صلاحیت اقدام برای اصلاح میان طرف‌های نزاع را دارد؟ قطعاً کسی باید برای این کار اقدام کند که رشته امر در دست اوست و محور جامعه است؛ وگرنه بقیه چطور می‌خواهند بین دو گروه درگیر صلح ایجاد کنند؟ کسی می‌تواند مصلح باشد که محور جامعه است و صلاحیت دارد که افراد جامعه را حول خودش جمع کند؛ وگرنه مگر افراد از هر کسی اثر می‌پذیرند؟ اما اگر پس از تلاش امام جامعه برای اصلاح، یکی از گروه‌های درگیر باز هم از درگیری دست نکشید و به مدار وحدت بازنگشت، در این مرحله "باغی" شده است. براساس این آیه، باید با این گروه باغی درگیر شد تا اینکه به مدار تبعیت از امام بازگردد و به امر پروردگار گردن نهد. به محض اینکه گروه باغی به مدار برگشت و دست از نزاع درگیری با طرف مقابل کشید، باید میان آن‌ها اصلاح شود. نکته مهم در اینجا آن است که در این اصلاح باید جانب عدل و قسط رعایت شود؛ به این معنا که مثلاً نباید چون یک گروه قدرت بیشتری دارد، به او امتیاز بیشتری داده شود و یا برای اینکه آتش این درگیری بخوابد، به هر قیمتی به یک طرف یا هر دو طرف باج داده شود. بعد از جلسه از استاد پرسیدم: با توجه به فرمایش شما که فرمودید اصلاح فقط به دست کسی است که محور جامعه است و چیزی از رشته امر به دست اوست، آیا اگر در عصر غیبت چنین درگیری‌هایی ایجاد شود، این شأن اصلاح برای ولیّ فقیه و حاکم جامعه است؟ پاسخ ایشان به این پرسش مثبت بود. در ادامه پرسیدم: آیا براساس این آیه، به این مطلب فتوا هم می‌دهید؟ ایشان فرمود: برای افتاء قطعاً باید دقت بیشتری به خرج داد و جوانب بیشتری را بررسی کرد، ولی حتماً این برداشت از این آیه، باب تأمل و بررسی را برای صدور چنین فتوایی باز می‌کند. پرسیدم: پس معتقدید که این مسئله، می‌تواند یک فرع جدید قابل طرح در فقه سیاسی باشد؟ ایشان تأکید کرد که قطعاً همین‌طور است و ادامه داد که بنده ندیده‌ام که تا کنون مفسران و فقها چنین برداشتی از این آیه داشته باشند، در حالی‌که آیه ظرفیت طرح چنین بحثی را دارد. 🆔 @GovernmentalFiqh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
القای نژادپرستی و نفرت از اعراب به دانش‌آموزان در ساختار رسمی آموزش و پرورش رژیم اشغالگر قدس 🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حالا که صحبت از داغه... 🤔 💐 یادی کنیم از در اولین دوره مجلس شورای اسلامی! وقتی مجلس اول به پایان رسید ، مجلس به هر نماینده یه هدیه داد...... 🚗 🔷 آیت الله فاضل ره پیکان رو نپذیرفت و گفت : با پای پیاده اومدم؛ با پای پیاده میرم.... ⚠️ 💯 ایشون با اینکه در دوره دوم مجلس کاندیدا نشد و با تاسیس حوزه علمیه فیضیه بابل به تربیت طلاب روی آورد ؛ با اینحال بیش از 5000 رای در صندوق های رای بابل به نامشون بود ...❤️❤️ و سایر کاندیداها هم حائز اکثریت آرا نشدن و انتخابات تو بابل به دور دوم کشیده شد ... 😉 📢 هفته آینده آیت الله هادی روحانی ره تو خطبه های نمازجمعه از مردم خواست ، به کسی که ثبت نام نکرده [آیت الله فاضل] رای ندن!! 🗳 بله! انقلابی گری رو زندگی باید کرد ... با شعار دادن درست نمیشه .... رحمه الله علیه 🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | زندگی پیروزمندانه 🔻کلیپ تاریخی از خطبه‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای در اولین نماز جمعه پس از آغاز 💻 @khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏"هر چه لعنت دارید، بر کسی لعنت کنید که این شرایط رو برای کشور به وجود آورد!" چشم؛ خدا لعنتت کنه ای باعث و بانی شرایط فعلی کشور! (پ.ن: به قول ما طلبه‌ها، ضمیر میگرده مرجع خودش رو پیدا میکنه😉😁!) ‎ 🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏حضور ‎ در بین الحرمین چه آرام و مقتدرانه قدم برمی‌دارد، چه حال خوشی دارند از اینکه با فرمانده شجاع هم‌قدم شده‌اند! 🆔️ @jalvat
🔰دفتر مطالعات کاربردی تربیت بنیادین (مکتب) برگزار می کند 💢وبینار هم اندیشی آینده آموزش و پرورش ایران 🔷با ارائه مهندس اردوان مجیدی (‌پژوهشگر و نویسنده ی آینده پژوهی نظام های آموزشی) 📅سه شنبه8 مهر 1399 ساعت 16 🔶لینک دعوت به وبینار https://www.skyroom.online/ch/shahabi60/maktab 🔷هماهنگی جلسه @abolfazlrahimian 09132530812
این ژان پیاژه است. روانشناس مشهور تو اتاق کار خودش. دفن شده میان کتاب ها و نوشتجات .... بعد طلبه جوان ما، یا دانشجوی حزب اللهی ما عجولانه و مغرورانه میخاد با تلاش کم و خیلی زود یک نظام روانشناختی/سیاسی/جامعه شناختی و.... اسلامی در مقابل کل تاریخ دانش غرب بنا کنه. و اون رو زمین بزنه. خب معلومه که کار لاغر و کم اثری بیرون میده. "علم" وجودی خسیس و حسود و صدارت طلبه. اگر تمام وجودت رو بهش بدی شاید یه ذره از وجود خودش رو بهت بده. باهاش شوخی نکنیم. 🆔️ @jalvat
چقدر زیباست این دو لبخند آسمان... 🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم مناطق مرزی ایران در چندصد متری مرز ایستاده‌اند و دارند جنگ قره باغ را از نزدیک تماشا می‌کنند. این معنای امنیت است. به افتخار شهدای این سرزمین و همه مدافعان امنیت تمام قد بایستیم. 🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم دانشگاه ملی صدا و سیما. به جای تأکید و تمرکز بر ازدواج و فرزندآوری برای حل مشکلات جامعه، رسماً داره نگهداری حیوان خانگی رو برای حل مشکلات روحی و روانی توصیه می‌کنه. 🆔️ @jalvat
💢قبیله‌گرایی، در رسانه‌های به ظاهر انقلابی !💢 🔹در هم‌اندیشی یازدهم فقه حکومتی، جناب استاد خسروپناه پاسخی به فرمایش اخیر آیت الله علوی بروجردی داد و گفته‌های اخیر ایشان را که به صورت مطلق، اقتصاد اسلامی را شوخی قلمداد کرده بود، در پنج محور نقد کرد. 🔹متن فرمایش ایشان را برای چندین رسانه‌ای که از پول بیت المال ارتزاق می کنند و وابسته به نهادهای حاکمیتی هستند، ارسال کردیم. با کمال تعجب با این جمله مواجه شدیم که «چون دیگران این خبر را کار کرده‌اند {و ما اولین منتشر کننده نیستیم}، پخش نمی کنیم.» بهتر از این نمی‌شود. آنقدر شعور رسانه‌ای ‌شان نمی‌رسد که در فضای رسانه اگر در حمایت از انقلاب اسلامی یکصدا نشوند، صدایشان به ندایشان نخواهد رسید. 🔹یاد فرمایش حضرت آقا در خصوص در حزب جمهوری افتادم:👇 ➖ «در سال ۶۲ که دوجریانیِ خیلی عمیقی در حزب جمهوری اسلامی به وجود آمده بود و کنگره‌‌‌ی مفصلی هم در مدرسه‌‌‌ی عالی شهید مطهری درست کرده بودیم، من صحبت کردم و از این دو جریان، به دو قبیله و دو طایفه تعبیر کردم! اصلًا بحث گروه و حزب نیست؛ چون دو حزب با مواضع فکریشان از هم جدا می‌‌‌شوند؛ اما این دو مجموعه، با خود افراد مجموعه از هم جدا می‌‌‌شوند، نه با مواضعشان...کأنه بحث بر سر تعصبات فامیلی و قبیله‌‌‌یی است! به عبارت دیگر، وقتی کسی جزو آن عده باشد، این عده نگاه نمی‌کنند که خصوصیات اخلاقی او چیست و معیارها چه‌قدر بر او منطبق است؛ ردش می‌کنند؛ آن عده هم کاری ندارند که معیارها و ضوابط چیست؛ قبولش می‌کنند؛ این غلط است؛ بعضی این‌طوری عمل می‌کنند.» ۱۳۷۰/۱۲/۰۴
✅ اولین قسمت از مجموعه برنامه ی استاد علی صفایی حائری ❇️ با موضوع : تعلیم و تربیت در اندیشه استاد صفایی ◀️ باحضور حجه الاسلام و المسلمین سید عباس لاجوردی، مسئول موسسه لیله القدر ⏳ امشب ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما 🆔️ @rajaaei
برملا شدن راز معرفیِ برخی کتاب‌های غیر دینی در کتاب الذریعه شماره ۱۳۸ مجله بخارا به بزرگداشت علامه آقا بزرگ طهرانی اختصاص دارد. در این شماره از نشریه، مقاله ای منتشر شده که در آن از وجود کتاب‌های غیر دینی پرده برداشته شده است. در یادداشت بالا که خطاب به آقای علی دهباشی، مدیر مسئول و سردبیر نشریه نوشته شده، توضیح داده شده است که این تحریف، به دست علینقی منزوی، بزرگ‌ترین پسر از چهار پسر آقا بزرگ طهرانی صورت گرفته است. علینقی منزوی با اینکه در سامرا و نجف و نزد اساتید برجسته حوزه های علمیه آن دیار، تحصیلات حوزوی را به پایان رسانده بود، پس از ورود به ایران و به تحریک برادر کوچکترش محمدرضا و همراه پسرخاله اش جلال آل احمد، جذب حزب توده شد. منزوی شخصیتی علمی و دارای آثار متعدد برجسته بود. او هم پیش از انقلاب اسلامی و هم پس از انقلاب اسلامی، سابقه بازداشت و زندانی داشت؛ زیرا تا پایان عمر از عقاید خویش دست نکشید. سرانجام او در سال ۱۳۸۹ و در سن ۸۹ سالگی درگذشت. 🆔️ @rajaaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان استاد هادوی تهرانی در نقد سخنان حجت‌الاسلام علوی بروجردی درباره اقتصاد اسلامی استاد هادوی تهرانی در درس خارج فقه "مکتب و نظام اقتصادی اسلام" در تاریخ یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹، سخنان گفته شده با عنوان نبود نظام اقتصادی اسلام را ناشی از عدم شناخت اقتصاد و ناآگاهی از تفاوت اقتصاد توصیفی و دستوری دانست. 🆔️ @rajaaei_ir
📌تفاوت بین دانش توصیفی و دانش دستوری را نمی‌دانند؛ اقتصاد اسلامی را انکار می‌کنند! وقتی می‌گوئیم اسلامْ اقتصاد دارد، مقصودمان این نیست که مثلاً روش محاسبه نرخ تورم در فلان آیه و یا روش محاسبه منحنی فلاکت در فلان آیه است؛ (این‌ها مباحث اقتصاد توصیفی است). اقتصاد توصیفی بر عهده آیات و روایات نیست؛ آنچه وظیفه قرآن و حدیث است، اقتصاد دستوری است. برخی از دوستان چون اساساً فرق بین دانش‌های دستوری و توصیفی را نمی‌دانند و احتمالاً در طول عمرشان هم با این اصلاح‌ها برخورد نکرده‌اند، سعی می‌کنند با توسل به مثال‌هایی، وجود اقتصاد در اسلام را انکار کنند. (استاد هادوی تهرانی، درس خارج فقه مکتب و نظام اقتصادی اسلام، ۱۳ مهر ۱۳۹۹) 🆔️ @rajaaei_ir
📌وجود همه مؤلفه‌های اصلی یک مکتب اقتصادی در آیات و روایات مگر اختلاف سوسیالیسم و سرمایه‌داری، به عنوان دو مکتب مهم اقتصادی، بر سرِ محاسبه نرخ تورم یا محاسبه سود و زیان است که برخی با استناد به نبود این مباحث در آیات و روایات، وجود اقتصاد اسلامی را انکار می‌کنند؟! آن چیزهایی که عامل اصلی اختلاف سوسیالیسم و سرمایه‌داری است و درباره آن‌ها بحث دارند، اسلام درباره همه آن‌‌ها نظر دارد؛ مثل بحث مالکیت یا نقش دولت در اقتصاد. مثلاً سرمایه‌داری می‌گوید: اقتصاد آزاد بدون نقش دولت، سوسیالیسم می‌گوید: اقتصاد دولتی بدون بازار آزاد، اسلام می‌گوید: نه آن و نه این؛ اسلام نقش خاصی برای دولت ترسیم می‌کند و برای این نقش، امکانات و وسایلی هم در نظر می‌گیرد. این اقتصاد است دیگر. (استاد هادوی تهرانی، درس خارج فقه مکتب و نظام اقتصادی اسلام، ۱۳ مهر ۱۳۹۹) 🆔️ @rajaaei_ir