eitaa logo
تربیت و حکمرانی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
687 ویدیو
33 فایل
🔰طلبه درس خارج حوزه علمیه، #مبلغ اسلام ناب 🔰افتخارم #معلم بودن، آرزویم #مربی شدن 🔰پژوهشگر و نویسنده حوزه #تربیت (تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب، قالبهای برنامه‌سازی تربیتی، خلوت ناامن و...) 🔰دانش‌پژوه دکتری #حکمرانی #مرتضی_رجائی
مشاهده در ایتا
دانلود
📌چرا روایت نمی‌کنیم؟! می‌دانم که "جنگ روایت‌ها" را همه‌تان شنیده‌اید؛ حداقل یک بار. شاید بعضی‌هایتان فکر می‌کنید این یکی از جنگ‌های مدرن است که میدان آن در عصر حاضر به روی ما گشوده شده است، اما نه؛ این جنگ، پیشینه‌ای به طول تاریخ دارد. اگر تاریخ خوانده باشی، حتی کمی و حتی اگر سرسری، حداقل دو سه باری با استفاده از روایت و روایتگری برای پیروزی در جنگ‌های طول تاریخ مواجه شده‌ای. چرا راه دور برویم؟! قرآن که خوانده‌ای؛ داستان ابراهیم را یادت هست؟ یادت هست که ابراهیم چگونه در برابر بت پرستی مشرکان، بت‌ها را شکست و با گذاشتن تبر به دوش بت بزرگ و انداختن گناه شکستن بت‌ها به گردن او، روایتی ساده و ملموس از ناتوانی و ناکارآمدی بت‌ها ساخت؟ داستان موسی و فرعون را چطور؟ یادت هست که وقتی فرعون می‌خواست مردم را علیه موسی بشوراند، او را دشمن دین و ملت و فرهنگ آن‌ها معرفی کرد و با قرار دادن او در برابر ساحران، می‌خواست مقامش را در حد یک ساحر تنزل دهد؟ آیا این چیزی جز روایت‌سازی است؟ اگر قلم در دستت است و می‌توانی بنویسی، امروز روز روایت است؛ انقلاب اسلامی روایت‌هایی ساده و صمیمی و البته دقیق و عمیق می‌خواهد. پس چرا روایت نمی‌کنیم؟! 🆔️ @rajaaei
بسم الله الحکیم اقتصاد اسلامی جدی است نه شوخی مخالفت برخی از مدرسان حوزه علمیه سنتی با مکتب اقتصاد اسلامی عکس العمل یک واقعیت مهم در حوزه علمیه قم و مشهد است. این واقعیت عبارت از استقبال گسترده طلاب نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی به فلسفه های مضاف و فقه های تخصصی و فقه های نظام های اسلامی است که در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام و مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر عج و مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی و مدرسه امام کاظم علیه السلام و مدرسه مشکات و پژوهشگاه های حوزه و دانشگاه، فرهنگ و اندیشه اسلامی، علوم و فرهنگ اسلامی و... تاسیس و توسعه یافته است. این واقعیت مبارک در دانشگاه های علوم انسانی هم در حال شکل گیری است و به همین دلیل سکولارها را داغ دیده کرده است. آری گرایش به فقه های تخصصی یک واقعیت جدی است اصلا شوخی نیست و شوخی بردار هم نیست. حال عده ای از دانشگاهیان شبه روشنفکری در قم از پیدایش استادان فاضل جوان در گرایش های فقه تخصصی همچون فقه اقتصاد و فقه سیاست و فقه فرهنگ و فقه تربیت و فقه مدیریت و فقه قضا و فقه امنیت و غیره نگران هستند و چماقی به نام ایدئولوژی بر سر این جریان می زنند تا مانع گسترش جریان عقلانیت اسلامی بشوند و جامعه را به سمت ایدئولوژی لیبرالیستی سوق دهند. مخالفان اسلام جامع نگر بدانند این واقعیت به لطف الهی با جدیت تمام در حال پیش روی در حوزه و دانشگاه است. عبدالحسین خسروپناه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ حوزه علمیه قم 🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرزیدنت روحانی، پس از تعطیلی جلسه سران قوا به دلیل حضور آقای قالیباف در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی: کسی نمی‌تواند وسط مسیل بایستد و بگوید "نمی ترسم" باید به عقل، مقررات و پروتکل بهداشتی عمل کرد. این ویدئو واکنش همراه با عصبانیت و پرخاش علی زکریایی به این حرف‌هاست. 🆔️ @rajaaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرزیدنت روحانی، پس از تعطیلی جلسه سران قوا به دلیل حضور آقای قالیباف در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی: کسی نمی‌تواند وسط مسیل بایستد و بگوید "نمی ترسم" باید به عقل، مقررات و پروتکل بهداشتی عمل کرد. این هم واکنش محمدحسین پویانفر به این سخنان. 🆔️ @rajaaei
با مرگ هارون، موسی بن عمران دستانش را به سوی آسمان گشود و گفت: "پروردگار من، برادرم هارون درگذشت؛ او را بیامرز". وحی آمد: ای موسی، اگر درباره آمرزش اولین تا آخرین از من درخواست کنی، خواسته‌ات را اجابت خواهم کرد؛ جز درباره قاتل حسین بن علی، که همانا خودم منتقم او از قاتلش هستم. (صحیفه الإمام الرضا، ص۸۷) 🆔️ @rajaaei
منکر تأثیر عنصر تصویر و نشانه‌های بصری در تولید یک اثر هنری و انتقال پیام نیستم، ولی هر طور حساب می‌کنم، نقش کلام را پررنگ‌تر می‌بینم؛ چه در شکل گفتاری‌اش و چه در شکل نوشتاری‌اش. برای توضیح این مطلب به این مثال توجه کنید: این شب‌ها که شبکه سه در حال پخش است، کارگردان همه تلاشش را کرده تا همه نشانه‌های بصری مربوط به زندگی مردم در آبادان و خرمشهر را برای اثرگذاری بیشتر سریال استخدام کند، ولی ضعف لهجه برخی از بازیگران، بیننده را از حال و هوای سریال دور می‌کند. مثلاً وقتی حسام منظور در نقش عَبِد مدام کلمه "کُکا" را چیزی شبیه "کوکا" تلفظ می‌کند، کسی که اندک آشنایی با این لهجه دارد، حسش خراب می‌شود. 🆔️ @rajaaei
📌هنر متعالی، هنر سکولار! این روزها به‌واسطه درگذشت مرحوم محمدرضا شجریان، گروه‌های مختلفی نظراتی منتشر کرده اند؛ برخی او را استاد آواز ایران خواندند و برخی نماد هنر مستقل، برخی از آب گل آلود درگذشت او، همانند حیاتش، ماهی تسویه حساب سیاسی گرفته و برخی در صدد مصادره ایشان به مثابه نماد هنر ملی برای جمهوری اسلامی هستند. بنده به عنوان دانش آموخته علوم اجتماعی و علوم انسانی، روی سخنم با آن گروهی است که در این میانه از هنر متعالی و هنر اصیل شجریان سخن گفته و ایشان را نمادی از هنر ملی و هنر ایرانی دانسته اند... و لازم دانستم در حد بضاعت فضای مجازی، کوتاه سخنی و کوتاه یادآوری ای داشته باشم به همه هم مسلکان و هم مسیران دیروز و امروزم.... باید در ابتدا پرسید، وقتی سخن از هنر متعالی به میان می آوریم، دقیقا از چه چیز حرف میزنیم؟ در این باب، طرح چند پرسش ضروری است، تعالی را چه تعریف میکنیم؟ آیا تعالی امری فردی است یا اجتماعی؟ اگر تعالی را در نسبت با سرنوشت یک قوم تعریف وفهم کنیم، ایا هر هنری که صرفا مضمون ان در پیوند با اشعار قدیمی پارسی باشد، یا موسیقی اصیلی باشد، از هنر، هنری متعالی می سازد؟ ارزش اثر هنری به چیست؟ و چرا؟ ایا هنر، مستقل از دیگر شئون حیات اجتماعی بشر است؟ در جهان و زمانه ای که هنر، ادبیات و همه ی شئون حیات فرهنگی بشر در ارتباط سازنده با دیگر شئون سیاسی و اجتماعی او و در نسبت مستقیم با قدرت رغم میخورد، ایا میتوان از هنر متعالی ای سخن گفت که بی نسبت با حیات فکری، فرهنگی و سیاسی مردم باشد؟ تفاوت هنر متعالی، با هنر سکولار در چیست؟ شاید کمی ایدئولوژیک به نظر برسد، اما اگر بنیانگذار کبیر انقلاب را نه فقط مرد سیاست بلکه فیلسوف، سیاستمدار و عارف واصلی بدانیم که در همه شئون انقلاب، نظرات او دارای عمق و منطبق بر اسلام ناب محمدی (ص) است توجه به اشارات او درباب هنر میتواند ما را به تعریف دقیقی از هنر متعالی رهنمون سازد، هنری که سکولار نیست، هنری که مدافع انسان سکولار نیست، و هنری که انسان سکولار نمی افریند...هنری که اصیل است. «هنر در جایگاه واقعی خود تصویر زالوصفتانی است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا، لذت می‏‌برند تنها به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهانخواران شرق و غرب و در راس آنان آمریکا و شوروی را بیاموزد. هنرمندان ما تنها زمانی می‎توانند بی‌‎دغدغه کوله‌بار مسئولیت و امانت‌شان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردم‌شان بدون اتکا به غیر، تنها و تنها در چارچوب مکتب‌شان، به حیات جاویدان رسیده‌اند.» هنری متعالی است، که روح توحید بر ان سایه افکنده باشد و روح توحید چیزی نیست جز نفی عبودیت غیر خدا در همه ساحات .... اگر اینگونه به هنر نظر بیافکنیم، شاید بجای انکه در اواز بدنبال مصداقی برای هنر متعالی بگردیم، ساحات دیگری برای هنر متصور شویم، و هنرمند برایمان تعریف دیگری بیابد... و یا موسیقی و اوازی را نماد هنر متعالی بدانیم که اولا مولود انسان متعالی باشد بنابر تعریفی که ارائه شد و در ثانی برای غایتی متعالی به صدا و نوا در بیاید... در واقع ارزش هنر متعالی، هنر اصیل ناظر به غایت ان است و اینجاست که روح هنر و اثر هنری متولد می شود و موضوعیت می یابد... هنرمند گاهی ان جوان رزمنده ای می شود که به قول استاد اواز ایران افتخارش ان است که درباره انها یک خط هم نخوانده است... با توجه به انچه بصورت اجمال گفته شد، بازهم باید پرسید، هنر متعالی چیست؟ و آیا هنر شجریان را میتوان مصداقی از هنر متعالی دانست؟ فاطمه فلاح نژاد دانشجوی دکتری علوم اجتماعی دانشگاه تهران 🔸️🔸️🔸️ رحمت خدا بر شیر پاکی که خورده‌اید شیرزن؛ نوع نگاه و سطح تحلیلتان، صد شرف دارد به موضع گیری های منفعلانه برخی داعیه داران انقلابی گری و حتی انفعال برخی از دوستان عمامه به سر من. 🆔️ @rajaaei
🎙 حجت‌الاسلام دکتر ، در نشست «ورود طلاب به ؛ آسیب‌ها، چالش‌ها و فرصت‌ها»، در سالن جلسات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه: 🔺 دنیایی که به طلاب، معرفی می‌شود، کم‌ترین ارتباطِ منطقی را با دین دارد. دنیای دین، مانند مزرعه‌ای است که در آن، با کار و تلاش می‌توان به نتیجه رسید/ کنش‌گری در زندگی جهانی، نیازمند زندگی میلیاردی است/ رسالت‌های دین، کوتوله شده و معلوم است که در میدانِ رسالت‌های کوتوله، پولِ زیادی، فساد می‌آورد؛ 🔺 زندگی اقتصادی بزرگانی مانند «حضرت خدیجه» ‹سلام‌اللّٰه‌علیها› و «سلمان فارسی» تئوریزه نشده/ 80درصد علما، از ثروتمندانِ زمان خودشان بودند؛ زُهد «شیخ انصاری» را به تصویر کشیدیم، امّا تجارت «ملاعلی کنی» را ندیده‌ایم؛ «محمد بن ابی عمیر» از بزرگ‌ترین تُجّار بغداد در زمان خودش بوده؛ 🔺 دنیایی که در ادبیات دینی، به ما آموزش داده می‌شود، ربطی به دین ندارد و بیش‌تر شبیه القائات صوفیانه است/ متأسفانه روشن‌فکران عالم اسلام، هرچه بیش‌تر درس می‌خوانند، توان خود را برای ادارۀ عالم، بیش‌تر از دست می‌دهند؛ 🔺 بیش‌از دو برابر نقدینگی لازم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی، توسط مردم در بانک‌ها سرمایه‌گذاری شده؛ اگر این پول، توسط مردم، به یکدیگر قرض داده می‌شد، هیچ مشکل خُردی در کشور باقی نمی‌ماند؛ 🔺 فرهنگ‌سازی و تئوریزه‌کردنِ مفاهیمی مانند برکت و قرض‌الحسنه، بسیار دشوار شده؛ 🔺 از بین رفتن سرمایه در بورس، در ناراضی‌سازی طلاب از نظام و تغییر نگرش سیاسی آن‌ها مؤثر است... 🌐 خبرگزاری رسا 🌐 پایگاه خبری مفتاح 📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه 🆔 @Fotooh
📌درس های درست نویسی: هرچه ساده تر، بهتر! 🔆خوانندگان، نوشته هایی را دوست دارند که دشوار را آسان کند، نه آسان را دشوار. اصلاً وظیفۀ نخست و اصلی نویسنده همین است: انتقال آسان مفاهیم به خواننده. نویسندۀ ماهر، از دو جملۀ هم معنا که یکی ساده است و دیگری کمی پیچیده اما زیبا، حتماً اولی را انتخاب می کند و عطای دومی را به لقای آن می بخشد. 🔆کلام باید عادی به نظر آید و برای مخاطب مأنوس باشد. الفاظ و عبارات، هرچه معمول تر و به اذهان مخاطبان نزدیک تر، بهتر. سخن باید چنان طبیعی باشد که هر کس می شنود، گمان کند خودش هم می تواند چنین بگوید یا بنویسد. مثلاً این جمله را در نظر بگیرید: «نویسندۀ ماهر، از دو جملۀ هم معنا که یکی ساده است و دیگری کمی پیچیده اما زیبا، حتماً اولی را انتخاب می کند». می شود به جای «حتماً» از «به حتم» و به جای «انتخاب می کند» از «برمی گزیند» استفاده کرد؛ ولی وقتی نوشتن «حتماً» و «انتخاب می کند» غلط نیست، چرا باید با استفاده از «به حتم» و «برمی گزیند»، نوشته را برای خوانندۀ عمومی غیر طبیعی کنیم؟ مگر جز این است که بیشتر ما فارسی زبان های این دوره اگر بخواهیم این جمله را بگوئیم، با دو کلمۀ «حتماً» و «انتخاب می کند» خواهیم گفت؟ 🔆البته سادگی و صمیمت قلم، نباید به ابتذال و محاوره نویسی بینجامد. همان طور که برخی، دشوارنویسی را نشانۀ زیبایی و فضیلت قلم می پندارند، برخی هم هستند که چنان در ساده نویسی افراط می کنند که گویی فرقی میان نوشتار و گفتار وجود ندارد؛ در حالی که سادگی در میانه روی است و میانه روی در اینجا، یافتن راهی میان دشوارنویسی و گفتارنویسی است و البته که راه میانه، از هر دو سخت تر است. (برگرفته از کتاب بهتر بنویسیم، ص ۱۳۷-۱۳۵) 🆔️ @rajaaei
قسمت سی‌ام برنامه تلویزیونی دومین قسمت از مجموعه برنامه‌ی استاد علی صفایی حائری با موضوع: ولایت فقیه در اندیشه استاد صفایی با حضور حجت‌الاسلام مسعود حیدری نیک، شاگرد استاد صفایی 📅یکشنبه 20 مهر 🕘ساعت ۲۱ 📺شبکه چهار سیما «محفل زمانه شناسی»
‏در ‎، بخش اصلی ‎ ما را این‌ها تشکیل می‌دهند، نه آنکه افتخارش این است که دو خط شعر هم برای آن‌ها نخوانده است. خوش آمدید جگرگوشه‌های وطن. ‎ 🆔️ @rajaaei
📌هیچ وقت آمریکا برای رضای خدا به کسی بورس تحصیلی نمی‌دهد! به این عکسها دقت کنید:👆 آمریکا به آن سه جوان افغان بورسیه تحصیلی داده است. از راست : ۱_ زلمای خلیل زاد ۲- شیرمحمدعباس ۳- اشرف غنی. 👈 حالا تصادفاً و خیلی اتقاقی می‌بینیم که: 🔸اولی شد سفیر آمریکا در افغانستان 🔸دومی شد رییس گروه طالبان 🔸و آخری یعنی آقای اشرف غنی، شده رییس جمهور افغانستان 🆔️ @rajaaei
📌درس های ساده نویسی: تا می توانید کمتر از فعل وصفی استفاده کنید! روی هم رفته، زبان گفتاری فصیح تر از زبان نوشتاری است. شاید مهم ترین علتش این باشد که نویسنده، چشم در چشم مخاطب خود ندارد و درنتیجه، احساس صمیمیت کمتری با او دارد؛ اما در گفت و گو، دلیلی برای تصنع و تکلف وجود ندارد. درنتیجه، نوشته هرقدر نزدیک تر به گفتار باشد، صمیمی تر و فصیح تر خواهد بود. البته این سخن به آن معنا نیست که باید زبان نوشتاری را یک سره گفتاری کرد؛ بلکه این دو زبان در عین اینکه پیوسته با هم دادوستد می کنند، هر کدام باید در داخل مرزهای خود زیست کنند. مثلاً مردم در گفتار روزانۀ خود معمولاً از فعل «برخاست» یا جملۀ «سخن گفت» استفاده نمی کنند و به جای آن می گویند: «بلند شد» و «حرف زد»؛ ولی در یک نوشته، نه تنها این طور نیست که حتماً باید از «بلند شد» یا «حرف زد» استفاده شود، بلکه در برخی از موارد، مانند متن های علمی، این کاربرد ممکن است ناپسند هم دانسته شود. یکی از چیزهایی که زبان نوشتار را به زبان گفتار نزدیک می کند، «پرهیز از به کار بستن فعل وصفی» است. ما در گفتارهای خود نمی گوییم: «کتاب را باز کرده، خواند»؛ بلکه می گوییم: «کتاب را باز کرد و خواند». استفاده از فعل وصفی (مثل «باز کرد» در جملۀ قبل)، کلام را رسمی می کند. به همین دلیل، معمولاً در نامه های دوستانه، داستان و رمان، مطالب آماده شده برای کانال های فضای مجازی و به طور کلی در متن های غیر رسمی از آن استفاده نمی شود. حتی در نوشته های علمی هم بهتر است کاربرد این نوع فعل به حداقل رسانده شود تا از خشکی آن کاهش یابد. (رضا بابایی، بهتر بنویسیم، ص۱۵۱-۱۵۰) تمرین: چند نمونه از جمله های دارای فعل وصفی را بازنویسی کنید و اثر این تغییر را در ساده و دلچسب تر شدن جمله ببینید. @rajaaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌حتماً این ۸ دقیقه را ببینید! این چند روز بارها این جمله را شنیده‌اید که "به جز چند شنونده حرفه‌ای شجریان، بیشتر هواداران، تقریباً هیچ قطعه ای جز ربنا را نشنیده‌اند و نمی‌شناسند"، ولی این ویدئو جز این مطلب دلالتهای دیگری هم دارد: 🔸️بیشتر همان‌هایی که ربنا برایشان نوستالژی است، به جنبه هنری و موسیقایی آن کاری ندارند، بلکه چون آنها را یاد حال و هوای ماه رمضان و حس معنوی می‌اندازد، آن را دوست دارند. 🔸️بیشتر طرفداران شجریان، هیچ اطلاعی از موضع‌گیری های خاص او ندارند؛ وگرنه این‌طور مطلق او را ستایش نمی‌کنند و در ارادتشان تردید می‌کنند. 🔸️اگر بعضی چیزها برای مردم گفته شود، خواهند پرسید که "پس استاد کجا و چطوری به این شهرت رسیده؟"، یا اینکه "مگر جز این است که ایشان به یمن همین ربنا و اعتقاد مردم به اسلام مشهور شده است؟"بعضی از جملاتی که مردم در این مصاحبه‌ها می‌گویند و شوکه شدن آن‌ها و اعترافشان به اینکه در حرف‌های شجریان ضد و نقیض هست، قابل تأمل است: 🔸️قابل تأمل برای کسانی که منفعلانه و با شعار جذب حداکثری، دارند از تبیین و روشنگری خطاهای وی برای مردم و نسل جوان و از تربیت و آماده سازی آنها برای موارد مشابه بعدی غفلت می‌کنند؛ 🔸️قابل تأمل برای کسانی که برای خوشایند قشر خاکستری دارند روی بُعد هنری ایشان تأکید می‌کنند، به جای آنکه به سراغ پررنگ کردن عناصر اصیل هویت اسلامی و ملی در وجود آنها بروند تا بتوانند در این موارد به درستی مرزبندی کنند؛ عناصری مثل اصل ارادت مردم به اسلام، ارادت به اصل نظام، ارادت به شهدا و... 🆔️ @rajaaei
‏‎ پایان مناقشات ‎: گفته میشود سازمان ملل به آذربایجان و ارمنستان ضرب الاجل داده که هرچه سریع‌تر جنگ را پایان دهند؛ وگرنه هر دو کشور به ایران پس داده خواهند شد تا ‎ رئیس جمهورشان شود. شنیده شده مردم دو کشور دارند به رئیس جمهورهایشان برای صلح فشار می‌آورند. https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
‏یکی از بستگان که خانم جوانی است با یک بچه خردسال، به دلیل ‎ بستری بود. امروز بر اثر وخامت حالش، به آی سی یو منتقل و اینتوبه شده. لطفاً برای شفای همه بیماران، به ویژه مادرانی که بچه‌هاشون چشم انتظارشون هستن یه ‎ بخونید.
📌درس های ساده نویسی: در نوشته تان، بیشتر از فعل های گفتاری استفاده کنید! خیلی کم و شاید به ندرت پیش می آید که کسی در هنگام سخن گفتن، از فعل «می باشد» استفاده کند؛ پس برای نزدیک نگه داشتن نوشته به گفتار رایج در میان مردم و حفظ حس صمیمت آن، بهتر است ما هم تا می توانیم این افعال را کمتر در نوشته مان به کار ببریم. بهتر است بنویسیم/بهتر است ننویسیم است می باشد کرد نمود/ ساخت شد گشت/ گردید گذاشت نهاد تمرین: آیا می توانید چند نمونه دیگر از این افعال نام ببرید؟ https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
‏رهبر انقلاب: "ضابطه گذاری ها بایستی حاکمیتی باشد؛ این را من از مدتها پیش به رئیس جمهور گفته ام. بعضی از سفرها بایستی تعطیل بشود؛ همچنان که سفر ‎ را مردم متدین و مؤمن ما پذیرفتند؛ گفتیم نروید طرف مرز، نرفتند". این هم یک نمونه دیگر از ظرفیت ‎ و نهاد فتوا برای اداره جامعه. https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
📌از ماست که بر ماست! داشتم از عرض خیابان رد می‌شدم که یک موتورسوار میان‌سال، که نیمی از موی سر و صورتش سفید بود، گفت: "شیخالُف" یا "شیخُلُف" یا چیزی شبیه این‌ها؛ این را گفت و از جلویم رد شد. خدایی که بر قلب و قلمم آگاهی دارد شاهد است که ذره‌ای از او ناراحت نشدم. گذشته از اینکه بلافاصله یاد خاطره جسارت دو جوان موتورسوار به عمامه آیت‌الله علی صفایی حائری افتادم و برخورد کریمانه او و اینکه این کلمه در برابر آن جسارت اصلاً به حساب نمی‌آید، باز هم پیش خودم گفتم: "از ماست که بر ماست!" باز هم مثل خیلی مواقع دیگر پیش خودم گفتم: کم‌کاری از خود من بوده است و دوستان هم‌لباسم و نهاد محترم متبوعم! اگر ما در تربیت سیاسی مردم و نسل جوان جامعه کم‌کاری نکرده بودیم، یک نفر نااهل و همپالکی‌هایش نمی‌توانستند با تطمیع یا تهدید مردم، رأی بیاورند و بر سرنوشت اجتماعی این ملت مسلط شوند تا ناکارآمدی‌ها و خیانت‌هایشان به حساب نظام نوشته شود و مردم ناراضی شوند و چون دستشان به کس دیگری نمی‌رسد، مجبور شوند با یک متلکِ وسط خیابانی به یک عمامه به سر که مثل خودشان است، کمی داغ دلشان را فرو بنشانند؛ تقصیر خودمان است. اگر ما با تربیت سیاسی امت، برای ولیّ فقیه و امام جامعه، بسط ید کافی فراهم کرده بودیم، نهاد ناظر بر انتخابات، -علی ما قیل - ناچار نمی‌شد بنا بر مصلحت و برای جلوگیری از یک فتنه بزرگتر، تن به فتنه دیگری بدهد و صلاحیت کسی را تأیید کند که نباید؛ تقصیر خودمان است. اگر ما پای قرآن را خیلی بیشتر از این‌ها به زندگی مردم باز کرده بودیم و آن‌ها را با آیات دارای ظرفیت فقه سیاسی و دستورالعمل مواجهه با کفار و منافقان آشنا کرده بودیم، و اگر روایت‌های بیان‌گر ابتلائات آخرالزمانی را بهتر و شفاف‌تر برایشان تبیین کرده بودیم، شاید تعداد کمتری فریب شعارهای رفاه و آرامش غربگراها را می‌خوردند و مصداق "مَن یَنقَلِب علی عَقِبَیه" نمی‌شدند و آمریکا و کاخ سفید را قبله خود نمی‌ساختند؛ تقصیر خودمان است. و البته خدا نگذرد از تقصیر کسانی که پس از امام، تلاش کردند تا انقلاب اسلامی او را از مسیر اصلی‌اش که تلاش برای تحقق اسلام ناب محمدی و مبارزه با استکبار تا نابودی کامل آن بود، منحرف کنند؛ که اگر نبود ظرفیت امت خمینی و البته درایت و هدایت خلف صالح او، شاید این انقلاب هم مانند انقلاب رسول‌الله به محاق می‌رفت و دوباره سال‌ها طول می‌کشید تا چنین پرچمی بلند شود. https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ حسن (مثلاً فرمانده قوه مجریه نظام): یه آقایی بگه می‌ترسی وسط رودخونه وایسی؟ خب نترس! وایستا تا آب بیاد ببرتت... ◀️ حاج (فرمانده سپاه اسلام): آقا اصغر زشته... منو از دو تا گلوله می ترسونی؟ https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592