📘کتابی به شیرینی «مربای شیرین»
(درباره داستان مربای شیرین، نوشته هوشنگ مرادی کرمانی)
⏰زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5دقیقه
«ما در یک هستى و جهان نظام يافته و علمى و عليّتى زندگى مى كنيم؛ جهانى كه تمام پديده هايش به هم گره خورده اند.
در اين جهان، حتى حركت الكترونهاى مغز تو و تشعشعات وجود تو، بر روى دورترين ستاره اثر مى گذارد و از دورترين ستاره اثر مى پذيرد.
در اين هستى مرتبط و هماهنگ، انسانى كه جزيى از اين جهان و در رابطه با تمامى جهان است، نمى تواند بى توجه به اين هماهنگى، هرگونه كه مى خواهد، خيز بردارد و هر كار كه مى خواهد بكند». (علی صفایی حائری، روش نقد، ج1، ص62)
فرزندان ما برای درست زندگی کردن، باید مهارت برقراری چهار نوع ارتباط سالم و سازنده را داشته باشند: ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با دیگران و ارتباط با هستی. دستیابی به این مهارت، پیش از تمرین، نیازمند یک شناخت دقیق است.
انسانی که جهان آفرینش را یک موجود بی شعور می پندارد و گمان می کند که بر پهنۀ گیتی هرچه بخواهد می تواند بکند، بی شک هیچ مرزی برای رفتارهایش نمی شناسد. باید از همان کودکی و پیش از بلوغ، زمینه هایی برای تدبر او در هستی فراهم کنیم تا این نظام مندی و به هم پیوستگی را در جهان پیرامون خود شهود کند.
«مربای شیرین» نوشتۀ هوشنگ مرادی کرمانی یک داستان مختصر اما پرمغز است که از نظر من مهم ترین بهرۀ خواندن آن، مشاهدۀ یک پرده از این نظام مندی هستی است. هرچند این کتاب را باید نوجوان بخواند و از آن لذت ببرد و در جریان داستان پیام آن را دریابد، والدین می توانند از راه گفت و گو با فرزند خود دربارۀ کتاب و جهت دهی ذهن او به صورت غیرمستقیم، وی را در درک این حقیقت عمیق یاری کنند. از این رو، ضمن توصیه به والدین برای مطالعۀ کتاب، در سطور پیش رو بزنگاه های داستان را توضیح می دهم.
💡داستان از یک روز صبح و با تلاش یک کودک دوازده ساله به نام «جلال» برای باز کردن درِ یک شیشۀ مربا آغاز می شود. بعد از آنکه جلال، مادرش، همسایه شان و همکلاسی هایش نتوانستند در شیشه را باز کنند، معلم تاریخ به جلال می گوید: باید علت را پیدا کرد که چرا در شیشه باز نمی شود؟ تمام دانشمندان دنیا در برابر هر حادثه ای به دنبال «چرا»یی بوده اند. بعد هم شروع می کند و احتمالهای مختلف دربارۀ علت باز نشدن در شیشه را روی تخته سیاه می نویسد. در این بخش از داستان، نوجوان در حقیقت در یک کلاس درس نشسته و دارد از معلم تاریخ جلال می آموزد که «ما در یک هستى و جهان نظام يافته و علمى و عليّتى زندگى مى كنيم».
بعد از مدرسه، جلال و دوستانش به بقالی محل ـ که جلال مربا را از آنجا خریده ـ می روند و از احمدآقا می خواهند که در شیشه را باز کند. احمدآقا بعد از آنکه از باز کردن در شیشه مربا ناامید می شود، چند تا شیشه دیگر از همان مربا را امتحان می کند و متوجه می شود که هیچ کدام آنها باز نمی شود. جلال از یکی از مشتری های مغازه می شنود که می تواند از کارخانه سازنده خسارت بگیرد؛ پس مربا را برمی دارد و می رود.
پس از شکایت و رفت و برگشت های متعدد برای بررسی علت این مشکل، سرانجام معلوم می شود که کارگر کارخانۀ شیشه سازی، قالبِ شیشه را فقط دو میلی متر کج بسته و آن را سفته کرده است و در نتیجه، مدتی شیشه های کج تولید شده اند. در کارخانۀ شیشه سازی و پس از اینکه کارگر مربوط متوجه این مشکل می شود، خواننده درمی یابد که علت حواس پرتی کارگر کارخانۀ شیشه سازی ـ که مقصر اصلی این ماجرا بوده است ـ تماس مدیر مدرسه با او بوده که از دست پسرش ـ که از قضا همکلاسی جلال است ـ شکایت کرده است.
اما پایان بخش این داستان، یک پردۀ دیگر از وجود ارتباط بین پدیده های هستی است: اثری که پیگیری های جلال برای خسارت گرفتن از کارخانۀ مربا بر روی کج شدن جادُکمه مانتوهای تولید شده در یک کارگاه تولیدی پوشاک گذاشته است! شاید باورتان نشود، ولی در این داستان، ربط این دو به هم نشان داده شده است. به این ترتیب، نویسنده کوشیده است نشان دهد که همۀ اتفاق های هستی، به نحوی با یکدیگر مرتبط هستند و اگر دقیق بنگریم، می توانیم حلقۀ ارتباط آن ها را با یکدیگر کشف کنیم.
#تربیت
#شناخت_هستی
#تربیت_با_کتاب
#معرفی_کتاب
#مربای_شیرین
مربای شیرین، یکی از داستانهای معرفی شده در کتاب رمان تیک است. در این کتاب، 130 کتاب رمان و داستان دارای بهرۀ تربیتی برای نوجوانان معرفی شده است.
#رمان_تیک
اگر مطالعۀ این مطلب برای شما سودمند بود، لطفاً با انتشار این نوشته، مطالعۀ آن را به دیگران نیز پیشنهاد کنید.
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
⚡️ در فصل بهار، ابتهاج ما ابتهاجِ به آياتالله باشد، نه ابتهاجِ به پدیدههای آفِلِ طبیعی.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
«در فصل بهار كه طبيعت از نو، خرم و با نشاط میشود و همه ما به دامن طبيعت میرويم، مواظب باشيم كه دلبسته به خود پديدهها نشويم و لذت و ابتهاج ما ابتهاج به پديدهها نباشد؛ چون اين پديدهها آفِل و غروبكننده هستند و اگر به آنها دل بستيم، در متن طلوعشان، در دل ما غصه و حُزن را سبز میكنند!
ابتهاج ما ابتهاج به آيات الله باشد. كسی كه دلخوش به آيات است، میبيند که آيات خدا افولپذير نيستند؛ بلکه آيهای میرود و آيه ديگری جايگزين آن میشود و اصلاً نوع انبساطش، انبساط ديگری است.».
☑️ @mirbaqeri_ir
تربیت و حکمرانی
⚠️لطفاً #تربیت فرزندان خود را به #عمو_پورنگ نسپارید!
🔸️تصور کنید در تعطیلات نوروز، کودک خود را برای تماشای بخش دوم برنامه #کلبه_عمو_پورنگ پای تلویزیون مینشانید و خودتان مشغول کارهایتان میشوید. هنوز پنج شش دقیقه نگذشته که این شعر را از زبان مترسک میشنوید: "تو مزرعه مشغول کار و شُخمم، اگر که محصول نمیده...". قصد سیاهنمایی یا بزرگنمایی ندارم، ولی معتقدم برنامههای اخیر آقای #داریوش_فرضیایی نهتنها تربیتی نیست، که در بسیاری از موارد زمینهساز آسیبهای تربیتی و اخلاقی میشود.
🔹️نخستین ضعف برنامهای مثل کلبه عمو پورنگ، ضعف محتوایی آن است. تهیهکنندگان این برنامه کوشیدهاند تا مفاهیم ارزشمند اخلاقی و تربیتی را به مخاطب منتقل کنند، ولی چون حوصله پرداخت دقیق و هنرمندانه به یک مفهوم را ندارند، معمولاً خیلی سطحی و شعاری با آن برخورد میکنند. مخاطب هم ناچار است جملات و پیامها را خیلی سریع بشنود و بیشتر مشغول تماشای بقیه بخشهای قصه باشد.
🔸️آسیب دوم این برنامه، سوء استفاده سازندگان از شوخیها و طنزهای خاص و بزرگسالانه، برای جذب مخاطب است. در آغاز برنامه کلبه عمو پورنگ نوشته میشود: "این برنامه را با خانواده تماشا کنید". این یعنی داریوش فرضیایی و گروهش فهمیدهاند که در شرایط کنونی و با وجود سرگرمیهای متنوع کودکان، آنها دیگر به سادگی برنامه کودک تماشا نمیکنند؛ مگر آنکه والدینشان هم پای تلویزیون بنشینند. اینجاست که ناچار میشوند از شوخیهای +18 و گاهی جنسی برای جذب والدین به این برنامه سوء استفاده کنند.
🔹️جز این دو، یک آسیب جدی در این برنامه و نمونههای مشابه آن وجود دارد و آن، استفاده بی رویه و غیر معقول از آهنگ و آواز است. ناتوانی سازندگان از جذابسازی برنامه برای کودکان، آنها را سوی سوء استفاده از یک میل غریزی میکشاند: زدن و کوبیدن و رقصیدن.
🔸️با استناد به سه آسیب پیشگفته، به جد معتقدم که برنامه کلبه عمو پورنگ مانند چند برنامه اخیر آقای داریوش فرضیایی، نهتنها مناسب کودکان و متناسب با تربیت دینی آنها نیست، که زمینهساز آسیبهای اخلاقی و تربیتی در میانمدت و بلندمدت است. شاید کسی بگوید که اساساً توقع بسترسازی تربیت از #رسانه_ملی یک توقع بیجاست، ولی ما هنوز کلام بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی را فراموش نکردهایم که "اهمیت رادیو تلویزیون بیشتر از همه است. این دستگاهها، دستگاههای تربیتی است؛ باید تمام اقشار ملت با این دستگاهها تربیت بشوند".
#رسانه_ملی
#عمو_پورنگ
#کلبه_عمو_پورنگ
#نقد_فرهنگی_تربیتی
#تربیت_دینی
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
امیدوارم تأخیر امشب شبکه سه در پخش قسمت پنجم سریال #گاندو۲ تحت تأثیر اعمال نفوذ شخص یا گروهی برای #سانسور بخشی از این قسمت سریال نباشه و واقعاً مشکل فنی بوده باشه!
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
لبهایت مرا به یاد خدا انداخت...
📿از رو به رو داشت میآمد طرفم. معمولاً در کوچه و خیابان به صورت کسی نگاه نمیکنم؛ اگر هم اتفاقی چشمم به چهره کسی بیفتد، زود نگاهم را میدزدم. ولی نمیدانم چطور شد که این بار نتوانستم؛ چند قدمی بود که به صورتش خیره شده بودم. به صورتش که نه؛ به لبهایش.
📿چیزی که برایم جذاب بود، حرکت لبهایش بود؛ آرام میجنبیدند. به هم رسیدیم و از کنار هم رد شدیم، ولی دوست داشتم میشد برگردم و آن چهره زیبا را کمی بیشتر تماشا کنم؛ چهره پسر جوانی که انگار داشت با خودش حرف میزد، ولی داشت با خدا حرف میزد؛ داشت ذکر میگفت.
📿من هم شروع کردم: اَستَغفِرُ اللهَ ربّی وَ اَتوبُ الیه، اَستَغفِرُ اللهَ ربّی... . نه اینکه ندانم شعبان ماه صلوات و استغفار است؛ نه اینکه قصد نکرده باشم در این ماه هرچه میتوانم صلوات بفرستم و استغفار کنم؛ ولی آدم است دیگر، حواسش پرت میشود. ممنونم از تو که یادم انداختی؛ ممنونم از تو که در آغاز جوانی، هم خودت به یاد خدایی و هم دیگران را به یاد خدا میاندازی.
#شعبان #استغفار #صلوات #دعا #ذکر #مراقبه #تذکر
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
روحانی آزادهای که در زمین گمنام بود، ولی در آسمانها و ملکوت نامدار است.
از دیشب خبر درگذشت ناگهانی #آزاده_نامدارى در خانه خودش دست به دست میشود؛ خدایش بیامرزد.
ولی کاش خبر درگذشت یک روحانی جهادگر که نه در خانه خودش، بلکه در راه خدمت به مردم آسمانی شد هم برایمان مهم باشد.
#دانیال_سالاری
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
هدایت شده از صدای ایران | VOI
با نامش دارند بازی ها می کنند!
هم با #آزاده اش و هم با #نامداری اش!
می خواهند بگویند او از حکومت #آزاده بود و در این آزادگی #نامداری کرد!
طعنه زنندگان سابق، نوحه خوانان اکنون شده اند!
به راستی #آزاده_نامداری قربانی چه شد؟
مجری پرانگیزه و خاص سیمای خانواده، خیلی زود فهمید که با تمام مجریان خانم تلویزیون فرق می کند.
او فهمید تنها دختر جوان چادریست که اجرایی فارغ از قابهای قدیمی عرضه می کند و حال طرفداران بسیاری دارد.
این آگاهی نامداری را به ماجراجویی های تازه ای واداشت. روزی با ست کردن رنگ خودکار، ساق دست و مقنعه و روزهای دیگر با جلوه گری چادرهای رنگی!
#دختر_مدرن آن روزهای صدا و سیما, دیگر آن دختر پر انرژی روزهای اول نبود! هر چه پیش رفت، مدرن و مدرن تر می شد! حال مهمترین انتخابهای زندگیش نیز مدرن شده بود.
در ازدواجش به کسی بله گفت که همان سالها از پر حاشیه ترین مجریان دهه ی قبل بود.
خوانش عقد ازدواجشان توسط #سید_حسن_خمینی اینک جلوه گاهی سیاسی از نامداری به نمایش گذاشت!
بعدها که به مشکل خوردند و طلاق گرفتند، نامداری در مصاحبه اش با مجله ی ایده آل گفت من از خانواده ای سنتی هستم و تا هفت نسل قبل من در خانواده ام همه چادری بوده اند.
همان روزها خیلی ها می گفتند که هر دو طرف این ازدواج، اسیر شهرتشان شده اند و باز هم در پی دیده شدن بیشتر هستند.
پس از ازدواج اشتباه اولش، یک سال بعد ازدواج دیگری کرد که باز ابعاد سیاسی داشت. با اتفاقات بعد از ازدواج اول, مورد غضب سخت مسئولین محافظه کار #صدا_و_سیما قرار گرفته بود و دیگر جایی در رسانه ی ملی نداشت! نامداری درست در همان سالها نیاز داشت مسئولین صدا و سیما برایش پدری کنند، اما آنچنان رهایش کردند که پناهی جز #فضای_مجازی و ساخت برنامه های زردی همچون خانومی که شما باشی با آن مهمان های یک طرفه اش نداشت!
بعدها بازیگری، کنار گذاشتن چادر و بی حجاب دیده شدن در سفر خارجیش را تجربه کرد.
به جرأت باید گفت #آزاده_نامداری در سونامی #مدرنیسم غرق شد.
مسیری که این سالها دختران بسیاری آنرا تجربه کرده و همینک و آینده دختران بسیار دیگری تجربه خواهند کرد و سرنوشتی به مثابه ی نامداری خواهند داشت.
در هجوم هدفمند غربی برای پیاده سازی افکار و سبک زندگی #لیبرالیسم و #فمینیسم و ساخت #محجبه_های_مدرن برای سودآوری شرکت های مدلینگی حجاب و عفاف، معصومانه ماندن و دخترانه ی اصیل زیستن هنریست که سخت بدست می آید...
روح مرحومه آزاده نامداری شاد و مورد مغفرت الهی آرزوی صبر برای خانواده و دختر خردسالش بدرقه اش کنیم به یک فاتحه و صلوات
🇮🇷 @voinews | علی حامدی
1.92M
چرا #دولت_برجام در کمتر از سه ماه مانده به #انتخابات_1400وارد دور جدید مذاکرات برای #احیای_برجام شد؟
به نظر میرسد ایده #مذاکرات_وین در هر صورت به سود جریان فکری همسو با آقای روحانی است و ظرفیت استفاده از آن در انتخابات پیش رو از سوی #لیبرالها و #غربگراها وجود دارد؟
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انقلاب_اسلامی تنها انقلابی است که مستضعفان و انسانهای آزاده سراسر دنیا به آن امیدوارند و با افتخار فرزندانشان را به نام رهبران و تئوریسینهای #جمهوری_اسلامی نامگذاری میکنند،
ولی در کشور خاستگاه این انقلاب هنوز کسانی به غرب و #غربگرایان چشم امید دارند.
ببینید اسم پسراش رو چیا گذاشته!
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
درباره وضعیت این روزهای پلتفرم #کلاب_هاوس و آرایش برادران و خواهران مذهبی و انقلابیام، کمّیت اتاقهای گفتوگو (یا به قول کِلابیون، رومها)ی دارای موضوعهای همسو با جریان انقلاب اسلامی، و نیز درباره کیفیت سخنان سخنگویان در این اتاقها حرفهایی دارم که جایش قطعاً آنجا و در یک اتاق گفتوگو نیست؛ که آنجا سخن گفتن تُف سر بالاست و کسانی را که دارند چنین میکنند، در خوشبینانهترین حالت، شیفتگان جذب فالور میدانم.
جایش اینجا هم نیست، که هرچند اینجا خلوت ما خودمانیهاست، همانند کلام که اگر از دو لب خارج شد دیگر گوینده در بندِ آن است، نوشته نیز به محض انتشار، به دست هر کسی میرسد و دوباره میشود همان تُف سر بالا.
پس بگذار تا بماند، تا شاید وقتی دیگر و در جایی دیگر؛ البته امیدوارم آنان که اهل دقتاند، این درد برادرشان را لحظهای حس کنند تا شاید برایش چارهای بیندیشیم تا دیر نشده؛ یعنی تا دیرتر نشده.
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠به مناسبت ۱۹ فروردین، سالروز شهادت #شهید_آیتالله_سید_محمدباقر_صدر و خواهرش
رهبر معظم انقلاب:
"مرحوم آقای شهید صدر رضواناللهعلیه، به نظر بنده قطعاً #نابغه بود".
شاید علت اینکه خیلی از ما متوجه برجستگی ویژه امثال #شهید_صدر نمیشویم، آن است که فقط یک صاحب نبوغ میتواند نابغه را از غیر نابغه تشخیص دهد.
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
هدایت شده از عقلنوشتههای انقلابی
💢با تفکر سنتی نمیتوان ماهیت دنیای جدید را شناخت!💢
این یادداشت شفاهی، گفتاری است از شهید سیدمرتضی آوینی که حدود سال 1371 در جمعی از علاقمندان بیان شده است. او ضمن طرح سوالاتی درباره نسبت مذهب و هنر مدرن، به آسیب شناسی خوانش های مسلط از دین میپردازد و دوران انقلاب اسلامی را با ظهور حضرت امام ره، دوران تسخیر دنیای جدید معرفی میکند.
سال گذشته، هشت فیش از مهمترین مدعیات این نوشته را در همین کانال ارائه دادم که عناوینش را دوباره تقدیم میکنم: 👇
#فیش_اول👇
💢 راه مواجهه با تمدن غرب، برخوردار شدن از حکمت تأویلی💢
https://eitaa.com/alimohammadi1389/88
#فیش_دوم👇
💢 خلط مبحث، در تطبیق عناوین روایات بر علم و هنر جدید💢
https://eitaa.com/alimohammadi1389/89
#فیش_سوم👇
💢 جهت و قبله داشتنِ همه محصولات دنیای جدید💢
https://eitaa.com/alimohammadi1389/90
#فیش_چهارم👇
💢 لزوم توجه به ماهیت هر یک از هنرهای جدید،
برای فهم امکان تسخیر آنها💢
https://eitaa.com/alimohammadi1389/91
#فیش_پنجم👇
💢 فهم نسبت هر چیز با حقیقت، راه تسخیر آن در خدمت دین💢
https://eitaa.com/alimohammadi1389/92
#فیش_ششم👇
💢 وصول به حکمت و تسلط به تکنیک،
دو مقدمه خلق هنر اسلامی💢
https://eitaa.com/alimohammadi1389/93
#فیش_هفتم👇
💢 تسخیر دنیای جدید توسط حضرت امام،
به علت عاشق کردن قلب و باطن انسانها💢
https://eitaa.com/alimohammadi1389/94
#فیش_آخر_و_هشتم👇
💢پرورش هنرمند اسلامی، تنها راه خلق هنر اسلامی💢
https://eitaa.com/alimohammadi1389/95
💠 بیستم فروردین، سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی
#تمدن_نوین_اسلامی
#عقلانیت_انقلابی
#سیدمرتضی_آوینی
#
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نِلسون ماندلا خطاب به رهبر معظم انقلاب در لحظه دیدار ایشان:
"Hello my leader;
سلام رهبر من!"
سلام بر رهبر آزادههای جهان.
الهی پرچم این انقلاب به دست با کفایت خودت به امام عصر سلاماللهعلیه برسد.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
May 11
۲۱ فروردین، سالروز #افتتاح_حساب100_امام_خمینی و تأسیس #بنیاد_مسکن_انقلاب_اسلامی در سال ۱۳۵۸ است.
در این باره، چهار نکته قابل توجه است:
1️⃣ یکی از وظایف ضروری هر حکومت و دولت، بسترسازی برای تأمین نیازهای اولیه مردم است؛ وظیفهای که زمینهساز مقبولیت حکومت نزد مردم و استوار شدن پایههای آن میشود. بر این اساس، نظام مقدس جمهوری اسلامی و در رأس آن، مرحوم امام خمینی رحمةاللهعلیه، در همان روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی و در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸، با تأسیس یک نهاد انقلابی، نخستین گام برای تأمین گسترده این نیاز مردم را برداشت.
2️⃣ نهاد انقلابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سالهای نخست شکلگیری، کارآمدی قابل توجهی داشت و اثر شایستهای بر ساخت انبوه مسکن برای محرومان گذاشت؛ چیزی که در نهادهای انقلابی دیگری مثل جهاد سازندگی هم به چشم میآمد. اما بیشتر این نهادها در سالهای بعد به تدریج فشل شدند و از اثرگذاری آنها کاسته شد. یکی از علتهای اصلی این مسئله، حاکمیت روحیه جهادی و انقلابی بر نهادهای انقلابی و دوری از ساختار بروکراتیک حاکم بر نهادهای دولتهای مدرن بود؛ گوهری که در سالهای بعد کمکم به دست فراموشی سپرده شد. رهبر معظم انقلاب در سخنانشان درباره تشکیلات انقلابی، که بخشی از آنها در کتاب "کار باید تشکیلاتی باشد" منتشر شده است، ضمن معرفی نهادهایی مثل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی به عنوان یک تشکیلات انقلابی موفق، بر ضرورت بازخوانی علت موفقیت آنها و احیای آن تأکید میکند.
3️⃣ در طول سالهای پس از انقلاب شاهد آن بودهایم که هر زمان توجه به نیازهای اولیه مردم، از جمله زمینهسازی برای تأمین مسکن ارزانقیمت رشد داشته، امید مردم به نظام افزایش یافته است. همین امر سبب افزایش مشارکت مردم در صحنههای حمایت از نظام مثل انتخابات میشود. در مقابل، بیتوجهی به این نیازها سبب ناامیدی و کاهش مشارکت میشود. ما هر دو سوی این اثرگذاری را در دو دولت قبل دیدهایم؛ زمانی که اقدامات اثرگذاری مثل مسکن مهر سبب مشارکت ۸۵ درصدی در انتخابات شد، و زمانی که بی تدبیری یک دولت سبب کاهش امید مردم به نظام و افت مشارکت آنها شد.
4️⃣ لازم است علاوه بر بازگویی دستاوردهای نظام در عرصه تأمین نیازهای مهم مردم و مخصوصاً مسکن، بر وجود ظرفیت و امکانات مورد نیاز برای تأمین این نیازها حتی در شرایط تحریم تأکید شود تا مردم ضمن امید به آینده، جریان مطالبه از دولت بعد را در زمینه تأمین این نیازها از همین حالا راه بیندازند. سخن گزافی نیست اگر بگوئیم یکی از معیارهای تشخیص کاندیدای اصلح برای تصدی دولت بعد، داشتن یک برنامه دقیق و شفاف برای حل مشکل تأمین مسکن مناسب و ارزان برای جوانان و محرومان است؛ برنامهای که باید کارآمدی و شدنی بودن آن به تأیید کارشناسان نیز برسد.
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
چکیده جلسه امروز #ستاد_میلی_کرونا
1️⃣ ارائه گزارش آقای #رئیسی، سخنگوی ستاد، از موج جدید #کرونا و گزارش استان به استان و ادعای اینکه #ویروس_انگلیسی از #عراق وارد شده و شهرها وضع خوبی ندارند و پرزیدنت هم گفت این موج به دلیل خریدهای عید است و اوجگیری سفرها در پیش است.
2️⃣ تصویب شد یک بسته یارانهای معیشت به همه کسانی که بسته معیشت میگیرند (حدود ۶۰ میلیون نفر) پرداخت کنند.
3️⃣ پرزیدنت گفت #ماه_رمضان هم طبق آنچه قبلاً گفتیم و محدویتهایی که اعلام کردیم جلسات برگزار شود.
و این یعنی تعطیلی مراسمها همچنان ادامه داره و تا الآن هیچ توجهی به تذکرات و مطالبات رهبری و مردم در این باره ندارند.
و البته معنای دیگر آن، تعطیلی سفرهای تبلیغی ایام #انتخابات و گفتوگوهای چهره به چهره است، که نتیجه آن حاکمیت #فضای_مجازی و #سلبریتی هاست بر جریان هدایت افکار عمومی.
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
آفرین، تا میتونید آمار تلفات #کرونا رو ببرید بالا تا منبرها و تبلیغهای ماه مبارک رمضان تعطیل بشه، تا گفتوگوهای چهره به چهره محدود بشه، تا #سلبریتی ها در فضای مجازی مدیریت افکار عمومی رو در #انتخابات_۱۴۰۰ به دست بگیرن.
آفرین، با همین فرمون برید جلو...
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مثل آب خوردن...
🔸️در این روزهای آخر ماه #شعبان، حتماً این مصاحبه خاص رو ببینید و بشنوید...
🔸️شاید همین مصاحبه سبب شد یه تصمیم خاص بگیرید و با یه حال جدید وارد ماه مبارک #رمضان بشید.
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
🛑امنیت شیعیان در پاکستان سالهاست نقطه ضعف بزرگ دولت پاکستان به حساب می آید.
🔰شیعیان در پاکستان پس از ایران بزرگترین جمعیت شیعیان را دارند.
🔻مسئله ربایش و مفقود شدن شیعیان در پاکستان چند سال است که به معضلی جدی در این کشور تبدیل شده در عین حال دولت پاکستان اقدامی جدی در این زمینه انجام نمی دهد.
🔻در سال ١٣٩۶ ناصر شیرازی، معاون دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب ربوده شد، چند ماه قبل از این واقعه نیز شماری از جوانان و شخصیت های شیعه پاکستان به طور مشترک در شهرهای کراچی و اسلام آباد ربوده شدند.
🔻در ١۴ فروردین ۹۸ خبر دیگری در خبرگذاری ها منتشر شد.
حجت الاسلام سیدحسنرضا نقوی، پس از سخنرانی در مجلس شهادت امام موسی کاظم علیه السلام در منطقه تهته شهر کراچی پاکستان همراه راننده اش گلاکبر توسط افراد ناشناس ربوده شد.
به گفته فعالان شیعه پاکستانی «سیدحسنرضا نقوی» امام جماعت مسجد سلمان فارسی شهرک «استیل تاون» همین شهر بوده است.
همچنین یک خبرنگار و عکاس شیعه بنام سید علی مبشر نقوی، نیز ربوده شده است.
سیدعلیمبشرنقوی در خبرگزاری های محلی مشغول به کار بود.
طبق ویدیوی دوربین مداربسته این جوان شیعه، وقتی که از محل کارش بیرون می آمده توسط افراد ناشناس به زور سوار یک خودروی پرادو شده است.
همچنین در این روز اعلام شد، این دوازدهمین شهروند شیعه ای است که طی 30 روز گذشته توسط افراد ناشناس ربوده می شوند.
🔻در شهریور ماه ٩٨ نیروهای امنیتی پاکستان با شکستن قفل منازل ۴ جوان شیعه در نیمه شب، وارد منازل آنها در شهر کراچی شدند و آنها را ربودند.
🔻۶ زائر شیعه پاکستانی صبح روز یکشنبه ٢٠ مهر ١٣٩٩ در راه بازگشت از ایران توسط تروریست ها در ایالت بلوچستان ربوده شدند.
این زائرین از اهالی محله "ملیر" در شهر کراچی بودند که ۵٠ روز برای زیارت در ایران حضور داشتند و عملیات ربایش آنها پس از بازگشت به پاکستان، توسط تروریست در منطقه "پنجگور" صورت گرفت.
پس از رسیدن اتوبوس حامل زائران به محله "عیسی" در منطقه پنجگور، افراد مسلح سوار بر خودرویی دو کابین پس از بررسی شناسنامه مسافران، افرادی را که شیعه بودند را پیاده کردند، ربودند و سپس متواری شدند.
🔻در ۴ مهر ١٣٩٩، بیش از ۲۰۰ نفر از شیعیان مقیم امارات که اکثر آنها با ملیت پاکستانی و از مناطق پاراچنار، گلگت بلتستان و کراچی بوده اند تاکنون توسط نیروهای امنیتی اماراتی ربوده شدند.
همچنین اخیراً پلیس ابوظبی بدون هیچ علتی دست به بازداشت شیعیان پاکستان بویژه اهالی پاراچنار زده و مقدمات اخراج آنان از این کشور را فراهم میکند و بیش از ۷۰ نفر از کارگران و رانندگان پاکستانی بازداشت شدند.
گفتنی است این اقدام امارات با واکنشی و حمایتی از سوی اسلام آباد همراه نشد.
🔻مهاجمان ناشناس دی ماه ٩٩، ١١معدنچی ربوده شده که گفته میشود بیشتر آنان از جامعه شیعیان "هزاره" شهر کویته بودند، را در ایالت بلوچستان در جنوب پاکستان کشتند.
🔻فروردین ماه سال جاری هم، فرزند ارشد حجت الاسلام والمسلمین امین شهیدی در راه بازگشت به خانه خود در اسلام آباد ربوده شد و پس از چهار ساعت آزاد شد.
حجتالاسلام شهیدی رئیس مجمع امت واحده پاکستان در بیانیه ویدئویی خود گفت: مصطفی محمد شهیدی، فرزند ارشدم، به خاطر صحبت کردن در مورد شیعیان ربوده شده، و او را شکنجه کردند.
💢جامعه شیعی پاکستان با برخی تهدیدها رو به رو است که صدمات فراوانی از آنها تاکنون متوجه شیعیان این کشور شده است، بزرگ ترین تهدید و خطری که متوجه شیعیان پاکستان است، تهدید تروریسم فرقه ای است که توسط «سپاه صحابه» و «لشکر جنگوی» هدایت می شود، وهابی های افراطی از سال ١٩٨۵ میلادی به بعد به صورت سازمان یافته، مبارزه با شیعیان در پاکستان را آغاز کردند و هزاران نفر از شیعیان را کشتند.
💢شیعیان پاکستان بارها با برگزاری تجمع، تظاهرات و تحصن به کوتاهی حکومت این کشور در حفاظت از شهروندان شیعه پاکستانی اعتراض کرده اند.
🚨 معضلات امنیتی شیعیان فقط منحصر به ربوده شدن نیست، عملیات های تروریستی و انفجار مساجد نیز از دیگر بحران های مربوط به شیعیان در پاکستان است. انفجار بمب در سال ٢٠٠٨ با ۴۵ شهيد، انفجار بمب در شهر كراچي در سال ٢٠٠٩
با ۴۶ شهيد،انفجار بمب در مراسم عزاداري اميرالمؤمنين(ع) در سال ٢٠١٠ با ۴٩
شهيد، انفجار بمب در شهر كويته در مراسم روز قدس در سال ٢٠١٠ با ٨٠شهيد،
عمليات انتحاري در شهر پاچنار در سال ٢٠١٢ با ۵٠ شهيد و صدها عمليات ديگر از
جمله اقدامات تروريستي عليه شيعيان در پاكستان است.
🚨با آغاز سال ٢٠١٣ نیز حمالت علیه شیعیان پاکستان به شدت افزایش یافت و هر کدام از عملیاتهای تروریستی علیه هزاره های شیعه صدها نفر کشته و زخمی شدهاند .
راهبردهای انتخاباتی۱: تشکیل هستههای مواسات.mp3
3.18M
🎙راهبردهای پیروزی جبهه انقلاب در #انتخابات؛
راهبرد۱: تشکیل #هستههای_مواسات
💠برکات و دستاوردهای مواسات و کمک به مردم:
1️⃣امداد جبهه انقلاب و نیروهای انقلابی از ناحیه پروردگار در نتیجه عمل آنها به وظیفه دینی
2️⃣ جلوگیری از خروج مردم از دایره دین و انقلاب و تألیف قلوب مردم
3️⃣ بالا رفتن پرچم گفتمان انقلاب و امام در بین مردم به دلیل عمل به فرمان رهبر درزمینه مواسات
4️⃣ نشان دادن صدق و کارآمدی نیروهای جبهه انقلاب حداقل در مقیاس خُرد
5️⃣ دیدن و چشیدن درد مردم از نزدیک و تقویت روحیه و ظرفیت مطالبهگری از مسئولان در ایام تبلیغات انتخاباتی و پس از آن
💠نکات کاربردی برای اجرای درست این راهبرد:
1️⃣ فعالیتمان موقتی نباشد؛ الآن شروع کنیم، ولی ادامه دهیم.
2️⃣ به طمع جمع کردن رأی مردم و متمرکز بر کسانی که احتمال رأی دادن دارند نباشد؛ به فکر ادای وظیفه شرعی باشیم.
3️⃣ در عین کمک عمومی به همه نیازمندان، به گروههای خاص (خانوادههای شهدا، مدافعان حرم و...) توجه ویژه داشته باشیم.
4️⃣ فقط توزیع کننده اقلام نباشیم؛ پای حرفها و درد دل مردم هم بنشینیم.
5️⃣ برای رضای خدا و با هدف انتشار خیر و امید در جامعه، فعالیتهایمان پیوست رسانهای داشته باشد.
#نشر_حداکثری
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir
📌چرا حضرت آقا در میانه #رزمایش_مواسات، یکی #مثل_آوینی را آرزو میکند؟
🔻 سال گذشته، رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با ستاد ملی مبارزه با #کرونا فرمود:
"من این را میخواهم عرض بکنم ــ که این هم یک مطالبه جدّی و یک آرزو است، انشاءاللّه این آرزو برآورده بشود ــ کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی روایت کنند این جهاد عظیم و عمومی را؛ همچنان که شهید آوینی با آن بیانِ شیرین و زیبا و اثرگذارِ خودش توانست جزئیّات جبهه را برای ما روایت بکند و آن را ماندگار بکند، کاش کسانی بتوانند این کار را بکنند، هم در گفتار و هم در نوشتار و هم در کارهای هنری و نمایشها و پدیدههای هنری". (۹۹/۲/۲۱)
💠 اما چرا؟ چرا آوینی و روایت او اینقدر برای حضرت آقا مهم است؟ مگر ویژگی برجسته مستندهای روایت فتح چیست که این همه مستند ساخته شده در ایام رزمایش مواسات، نمیتواند همان کاری را بکند که آوینی میکرد؟
💠 شاید این جمله حاج #حسین_یکتا بتواند گوشهای از پاسخ این پرسشها را روشن کند:
"اگر #آوینی نباشد؛ در جنگِ روایتها، دشمن از فتح و نصرت ما، روایت یأس و شکست، خواهد ساخت"!
💠 داستان این است که اگر نتوانیم روایتی از جنس روایت آوینی از مواسات و کمکهای نیروهای جبهه انقلاب به نیازمندان ارائه دهیم، این حرکت عظیم به جای اینکه یک دستاورد بزرگ دانسته شود، به حساب ضعف و شکست جمهوری اسلامی در طول این ۴۲ سال گذاشته میشود.
💠 حرکتهای مبتنی بر مواسات، یک فتح است از جنس فتح الفتوح امام در جنگ تحمیلی؛ پس باید روایت فتح کنیم نه روایت ضعفها و ناکارآمدیهای برخی مسئولان و مقامات دولتها.
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔️ @rajaaei_ir