eitaa logo
تربیت و حکمرانی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
674 ویدیو
33 فایل
🔰طلبه درس خارج حوزه علمیه، #مبلغ اسلام ناب 🔰افتخارم #معلم بودن، آرزویم #مربی شدن 🔰پژوهشگر و نویسنده حوزه #تربیت (تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب، قالبهای برنامه‌سازی تربیتی، خلوت ناامن و...) 🔰دانش‌پژوه دکتری #حکمرانی #مرتضی_رجائی
مشاهده در ایتا
دانلود
دبیر کل سازمان ملل: ۲۶ نفر نیمی از ثروت جهان را در اختیار دارند گوترش: 🔹نصف ثروت‌های جهان تنها در اختیار ۲۶ نفر بوده این در حالی است که بخش عمده‌ای از مردم جهان در نابرابری به سر می‌برند. 🔹نابرابری مشخصه دوران ماست. ۷۰ درصد از مردم جهان تحت شرایط نابرابری در درآمد و ثروت به سر می‌برند. fna.ir/eydvuc @Farsna 🆔️ @jalvat
✨صادق کرمیار، نویسنده، در هنگام نگارش رمان مستوری که انتشارات کتاب جمکران آن را منتشر کرده است، مواردی از آموزه‌های مرحوم عین صاد را در دهان قهرمان اصلی رمانش شهید زین‌الدین گذاشته است. در رمان دیگری که احتمالا نامش شیدایی باشد و همین ناشر زیر چاپ دارد هم باز همین شیوه را پیش گرفته است. اما نکته مهم اینکه مرحوم صفایی رضوان‌الله تعالی علیه در تغییر محتوا و روح کلی فیلم روز واقعه شهرام اسدی تاثیر فراوان داشت.... مرحوم رسول ملاقلی پور، نادر طالب‌زاده، ابوالقاسم طالبی، اسلاملو، مرحوم سیف‌الله داد، مرحوم سلحشور و خیلی‌های دیگر برخی از سینماگرانی بودند که با ایشان مراوده داشتند. 🔸در ادامه بخوانید👇 📎 https://www.ilna.news/fa/tiny/news-941839
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️ اگر آشوب‌های جدید شکل بگیرد، مدل اعتراضات به سمت مصری‌ریزه شدن خواهد رفت و فضای عمومی را تحت تاثیر مجلس قرار خواهد داد. ◽️ این آهنگ هم‌سبک و کاملا نزدیک به آهنگی به نام هاآرتص به معنای زمین مقدس است، این موسیقی سبک عبری-صهیونیستی دارد و در ابتدای فیلم هفت روز در انتبه (فیلمی یهودی) نیز از آن استفاده شده است. ◽️ الگوی ذهنی اعتراضات به سمت تجمعات میدانی خواهد رفت و تلاش برای تسخیر میدان‌های شهر خواهند داشت و البته حجم زیادی از این دست موسیقی‌ها را در فضای مجازی منتشر خواهند کرد. ◽️ ساختار اعتراضات جدید، یک مدل بدون نیاز به اینترنت است. 📌 @ponezs
یکی از داوران مسابقهٔ تلویزیونی «عصر جدید»، در برنامهٔ پخش‌شده در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ خاطره‌ای از فرزند خود تعریف کرد که یک هشدار است برای مسئولان نهادهای رسمی و غیررسمی آموزش؛ البته اگر هشیار باشند. خاطرهٔ «سید بشیر حسینی» دربارهٔ نوع خاص معلم بازی فرزند سه‌ساله‌اش بود. او توضیح داد که پس از درخواست فرزندش برای معلم بازی و موافقت وی، با صحنه‌ای روبه‌رو شده که تعجبش را برانگیخته است: کودک خردسالش یک لپ‌تاپ آورده بود و آنگاه با نگاه کردن به نمایشگر دستگاه، شروع کرده بود به گفتن این جملات که «خانم صداتون نمی آد، چی گفتید؟ تصویرتون قطع شد...» به باور این استاد دانشگاه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه صداوسیما، شیوع ویروس کرونا و گسترش آموزش مجازی، نگرش نسل آینده را به مقولهٔ آموزش دگرگون خواهد کرد. گذشته از تأثیر بحران‌هایی مانند کرونا بر گرایش به آموزش مجازی، به نظر می‌رسد نهادهای آموزشی و به ویژه نهادهای مردم نهاد، برای ادامهٔ حیات و فعالیت خود لازم است زیرساخت‌ها و بایسته‌های آموزش مجازی را برای خود و مخاطبانشان فراهم کنند. صرف‌نظر از آسیب‌های روش آموزش غیرحضوری، «به‌صرفه بودن این شیوهٔ آموزش برای آموزش‌دهندگان و آموزش‌گیرندگان»، «امکان آموزش به تعداد بیشتری از مخاطبان» و «جلوگیری از قطع آموزش در شرایط بحرانی» مهم‌ترین دلایل موجه جلوه کردن آموزش مجازی برای نهادهای آموزشی است. 🆔 @jalvat
نخستین امتیازی که برای آموزش مجازی به ذهن می‌رسد، به‌صرفه بودن این شیوهٔ آموزش است. اساتید و مخاطبان آموزش حضوری حتی اگر ساکن شهر محل برگزاری آموزش باشند، برای حضور در محل برگزاری، باید مسافتی را طی کنند. پیمودن این مسافت، افزون بر اینکه زمان‌بر است، نیازمند صرف هزینهٔ مالی نیز می‌باشد. خستگی ناشی از این رفت و برگشت هم پدیده‌ای است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بی‌شک این مسائل در شهرهای بزرگ‌تر که مسافت‌های آن طولانی‌تر است، پررنگ‌تر هم خواهد بود. از سوی دیگر، اگر آموزش غیرحضوری برخط نباشد، ظرفیت دیگری نیز برای پدید می‌آید و آن، امکان استفاده از محتوای آموزش از سوی مخاطب در زمان متناسب با شرایط اوست. همان‌طور که مدرس مربوط نیز می‌تواند محتوای آموزشی موردنظر را در زمان دلخواه خود تدریس کرده و فایل آن را در بستر تعیین‌شده بارگذاری کند. مجموع این عوامل سبب می‌شود که شیوهٔ آموزش مجازی حتی برای شرایط معمولی نیز یک شیوهٔ مقرون به‌صرفه باشد. 🆔 @jalvat
کارگاه آموزش مقاله‌نویسی مقدماتی✴ 🔰دوره یکم: ۱۵ تا ۱۷ مرداد 🔰تعداد جلسات: ۴ جلسه 🔰برگزارکننده: جامعه تربیتی فتح‌الفتوح (این دوره در چارچوب دوره تربیتی "عهد" برگزار شد) 🔰مدرس: مرتضی رجائی 🔰شرکت کنندگان: ۲۰ نفر از فعالان فرهنگی-تربیتی اصفهان، بیرجند، شیراز، قم، کاشان و کرمان. 🔰محتوای دوره: 🔸️بایسته‌های تولید یک مقاله ارزشمند و لذت‌بخش 🔸️اجزای مقاله پنج پاراگرافی: پاراگراف مقدمه، پاراگراف‌های پشتیبان، پاراگراف نتیجه‌گیری 🔸️برتری‌های ساختار مقاله پنج پاراگرافی 🔸️اجزای پاراگراف مقدمه 🔸️ترتیب منطقی اجزای پاراگراف مقدمه 🔸️بخش‌های مختلف یک پاراگراف پشتیبان 🔸️بایسته‌های تولید یک پاراگراف پشتیبان خوب 🔸️پاراگراف نتیجه گیری 🔸️انواع مقاله پنج پاراگرافی 💡این دوره با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری برگزار شد. 🆔️ @ghalamestaan
نمونه‌ای از با خط خوش یکی از شرکت‌کنندگان در از اردبیل ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ 🆔️ @ghalamestaan
نمونه یک «پاراگراف پشتیبان»: دلیل دیگری که ضرورت فراگیری سواد رسانه را به ما یادآور می‌شود، تأثیر گسترده و عمیق رسانه بر ناخودآگاه مخاطبان است. حدود ۹۰درصد شخصیت انسان، ناخودآگاه اوست و روانشناسان معتقدند که ناخودآگاه انسان در شکل‌گیری شخصیت وی تأثیر فراوانی دارد. رسانه‌ها دقیقاً بر ناخودآگاه انسان اثر می‌گذارند. بگذارید با یک مثال مطلب را روشن‌تر کنم. زمانی پس از جنگ جهانی دوم، یک دختر لهستانی ۱۹ ساله در کما شعر آلمانی می‌خواند؛ در حالی‌که نه آموزش زبان آلمانی دیده بود و نه به آلمان سفر کرده بود. در بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که در جریان جنگ جهانی دوم، سربازان آلمانی بالای سر گهواره او شعر پیروزی به زبان آلمانی خوانده‌اند. به این ترتیب، سال‌ها بعد که این دختر لهستانی به کما رفته بود و ناخودآگاهش فعال شده بود، این شعر را زمزمه می‌کرد. رسانه‌ها هم به همین ترتیب بر ناخودآگاه ما اثر می‌گذارند و ممکن است زمینه‌ساز تصمیم‌های نامطلوب فراوانی بشوند. پس برای در امان ماندن از تأثیرات ناخودآگاه رسانه‌ها، لازم است سواد رسانه‌ای را فرا بگیریم. (آقای سعید رجب‌زاده، از فعالان فرهنگی کاشان، شرکت‌کننده در دورۀ یکم آموزش مقاله‌نویسی مقدماتی) 🆔 @ghalamestaan
کارگاه آموزش مقاله‌نویسی مقدماتی✴ 🔰دوره سوم: ۲۱ تا ۲۳مرداد 🔰تعداد جلسات: ۸جلسه 🔰برگزارکننده: جامعه تربیتی فتح‌الفتوح (این دوره در چارچوب دوره تربیتی "عهد" برگزار شد) 🔰مدرس: مرتضی رجائی 🔰شرکت کنندگان: ۱۳ نفر از فعالان فرهنگی-تربیتی آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، مشهد و یزد. 🔰محتوای دوره: 🔸️بایسته‌های تولید یک مقاله ارزشمند و لذت‌بخش 🔸️اجزای مقاله پنج پاراگرافی (پاراگراف مقدمه، پاراگراف‌های پشتیبان، پاراگراف نتیجه‌گیری) 🔸️برتری‌های ساختار مقاله پنج پاراگرافی 🔸️اجزای پاراگراف مقدمه 🔸️ترتیب منطقی اجزای پاراگراف مقدمه 🔸️بخش‌های مختلف یک پاراگراف پشتیبان 🔸️بایسته‌های تولید یک پاراگراف پشتیبان خوب 🔸️پاراگراف نتیجه گیری 🔸️انواع مقاله پنج پاراگرافی 💡این دوره با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری برگزار شد. 🆔️ @ghalamestaan
نمونه "پاراگراف پشتیبان": دومین علت کاهش گرایش به دین در میان جوانان، ناسازگاری گفتار و رفتار متولیان ترویج وتبلیغ دین است. در شرایطی که رفتار مدعیان دین باید راهگشا و مشوق جوانان در گرایش به دین باشد، این رفتارها راهزن هست؛ زیرا بین آن‌ها و سخن این افراد ناسازگاری وجود دارد. جوانان با مشاهده کسانی که قول و عملشان یکی نیست و در عین حال، به دین‌داری دعوت می‌کنند، ازخود می‌پرسند: اگر اسلام خوب و ارزشمند است، چرا مدعیان دین به آن عمل نمی‌‌کنند؟ آن‌ها با خود می‌گویند: چرا این مدعیان دین فقط ما را به دستورات دینی توصیه می‌کنند، حال آنکه خودشان با دین و احکام دینی فرسنگ‌ها فاصله دارند؟ جوان چون هنوز پختگی لازم را ندارد و به آن حد از شناخت و عرفان مذهبی نرسیده است تا لغزش افراد را به حساب خود افراد بگذارد نه دین و مذهبشان، با دیدن این صحنه‌ها دیگر نمی‌تواند به دین و دین‌داری گرایش پیدا کند. پس یکی از علل مهم دیگر در افت گرایش به دین در جوانان بدبین شدن آن‌ها به دین‌داران و متولیان تبلیغ دین است. (آقای عباس جُرجَندی، از فعالان فرهنگی شهر بم،شرکت‌کننده در دوره یکم آموزش مقاله‌نویسی مقدماتی) 🆔️ @ghalamestaan
روزنامه اطلاعات در یادداشتی نوشت: سال ۱۳۶۶ شمسی است. بازی‌های فوتبال مقدماتی جام ملت‌های آسیا. کاتماندو پایتخت کشور فقیر نپال. تیم فوتبال ایران با تیم میزبان در حال بازی است. در نیمه دوم، در حالی که بازیکنان ایران بازی را از حریف، تا اینجای کار، برده‌اند، مرتضی کرمانی مقدم بازیکن ستاره مهاجم تیم ملی در زمین خوش‌ می‌درخشد و نیمکت‌نشینان بازی برجسته او را تشویق می‌کنند. ناگهان مرحوم پرویز دهداری مدیر فنی تیم ملی به رضا وطن‌خواه سرمربی تیم می‌گوید مرتضی را از زمین بیرون بکش! وطن‌خواه به دهداری می‌گوید پرویزخان! ما هر سه تعویض‌مان را انجام داده‌ایم. نمی‌توانیم دیگر تعویض کنیم. مرتضی هم که فوق‌العاده ظاهر شده است. پرویزخان اما می‌گوید می‌دانم که نمی‌توانیم تعویض کنیم، گفتم از زمین بیرون بیار. ده نفره بازی می‌کنیم! مرتضی در میان بهت خودش و ناباوری بازیکنان حریف و تماشاچیان، از زمین بیرون می‌آید بدون آنکه کسی بتواند جانشینش شود. بعد از بازی، وطن‌خواه مرتضی کرمانی مقدم را می‌خواهد و می‌گوید پرویزخان با شما کار دارد. به اتاقش برو. پرویز دهداری با او آرام آرام شروع به سخن می‌کند. از او و توانایی‌اش در فوتبال تعریف می‌کند و او را تشویق و تحسین می‌کند. بعد از این تعریف‌ها، مرتضی بیشتر تعجب می‌کند. از او می‌پرسد: خیلی عذر می‌خواهم پرویزخان. اگر این طور است که می‌فرمائید پس چرا وسط بازی مرا کشیدید بیرون. من که حتی کارت زرد هم نداشتم… . دهداری نگاهی عمیق به مرتضی می‌کند. مرتضی احساس می‌کند نگاه‌های پرویزخان از او گذر کرد و تا دوردست‌ها، آنسوی دیوار اتاق، امتداد یافت… پرویزخان نفس عمیقی می‌کشد و می‌گوید: تو آن بازیکن حریف را دریبل یکسره و دو سره زدی و بعد توپ را از میان پاهایش عبور دادی و دوباره توپ را گرفتی و منتظر ماندی تا دوباره تقلا کند و دوباره دریبلش کنی؟ فکر نکردی که آن بازیکن هم، مثل تو، بازیکن تیم ملی یک سرزمین است. ملتی منتظر دیدن درخشش و شایستگی او هستند. از آن گذشته، او پدر دارد، مادر دارد، احتمالاً زن دارد، بچه دارد، خویشاوند دارد، آنها دارند بازی را می‌بینند، منتظرند ببینند فرزندشان، همسرشان یا پدرشان در مصاف با حریف چه می‌کند. تو او را نزد خانواده‌اش، بچه‌محل‌هایش، دوستانش و ملتش تحقیر کردی، خوار و خفیف کردی. مرتضی جان! ما قبل از اینکه فوتبالیست باشیم، انسانیم. چه کسی به ما حق داده است انسان دیگری را کوچک کنیم، حقیر کنیم، خجالت‌زده کنیم. آن هم در برابر میلیون‌ها جفت چشم…؟ پس انسانیت چه می‌شود؟ اخلاق چه می‌شود؟ جوانمردی چه می شود؟ فتوت چه می‌شود؟… پرویزخان سخن می‌گفت و مرتضی اشک می‌ریخت…....... 🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زِ نو آمد ، به تن کن رخت ماتم، به اذن مادر ارباب عالَم... این نوحه قدیمی و زیبای حاج محمود کریمی را ببینید و بشنوید و با اجازه وارد این محرم متفاوت بشید. 🆔️ @jalvat
واقعاً اشکال این ازدواج چیه؟!🤔 🆔️ @kowkabkhaanom