آقای پناهیان میگویند ما متحجر هستیم!
عده ای تحلیلگر هم دنباله ی این حرف میگویند جوانانی که دور آقای جلیلی را گرفته اند، عدالتخواه های منحرف، و مطرود از جامعه هستند!
در صورتیکه ما تا همین دیروز، پامنبری های خود حاج آقا پناهیان بودیم و از بسیاری از تحلیل های آنها هم استفاده میکردیم. و با هم رفیق بودیم.
هر قدر میگردیم، از دیروز تا امروز، هیچ چیز در ما تغییر نکرده؛ ما سالهاست «جلیلی» سلیم النفس، بااراده ی مردم دوست متواضع جوانپسند خوشفکر را دوست داریم و طبیعی ترین رفتار در این انتخابات برای ما، حمایت از او بود؛
و ما سالهاست به جریان اصولگرایی و پدرخوانده های انقلاب، نقد های جدی داریم؛ به قالیباف و عملکردش و کارنامه ی پر نقص و اطرافیان پرحاشیه و ... و سالهاست که به جریان اصولگرا بیشتر به چشم مانع نگاه میکنیم تا انقلابی؛ پس ناراحتی مان از عملکرد قالیباف در اقدام به کاندیداتوری و بعد آن پولپاشی ها و رفتارهای غیر قانونی و غیر اخلاقی در انتخابات هم باز طبیعی ترین واکنش ما بود؛
در ما چه چیزی تغییر کرده که به یکباره شده ایم اقلیت متحجر انحرافی؟
و اینکه مطمئن هستید که چیزی در خود شما تغییر نکرده در این مدت انتخابات؟
https://eitaa.com/rajolonyasaa
سلام علیکم،
یادم هست جایی (مثلا کنگره ی پاسداشت شهدای منطقه یا شهری) روی بنری از قول حضرت آقا نوشته بودند به این مضمون که: «الان، زنده داشتن یاد شهدا در جامعه، ارزشش کمتر از خود شهادت نیست».
یادم هست که به نظرم خیلی حرف سنگینی آمد، شاید فکر کردم یعنی مثلا برگزار کنندگان این کنگره، کمتر از شهید نیستند؟!
اما بعد هر چه بیشتر فکر کردم راجع به این جمله، دیدم عجب حرف پر مغزی:
یعنی شهید برای یک هدفی خودش را قربانی میکند؛ و اگر کسی نباشد که اون پیام را که شهید بخاطرش قربانی شد، در جامعه رواج دهد، گویی شهادت اون فرد، اثری در جامعه و تاریخ نداشته؛ کانه خون شهید به هدر رفته!
یعنی مثلا حضرت زینب سلام الله علیها و کاروان شریف حسینی، اگر اون معنا رو که امام حسین علیه السلام براش خونشون رو دادند، که زنده کردن اسلام ناب آخرتگرا بود، در برابر اسلام تقلبی دنیاگرا، اگر حضرت زینب تبیین نمیکردند که برادرشان برای چه کشته شدند، کانه اصلا خون آن شهدا هیچ اثری در جامعه نداشت و هدر میرفت.
بعد میبینیم، اصلا سختی کار حضرت زینب سلام الله علیها هم از لحاظی از خود شهادت و نثار جان، شاید کمتر نبود؛
پس این حرف خیلی درست هست که زنده کردن یاد شهدا در جامعه، ارزشش از خود شهادت، کمتر نیست!
❗️حالا برعکس این مفهوم چی؟ یعنی میراندن یاد و مرام شهدا در جامعه؟ میشه اینطور گفت که همانقدر که زنده کردن مرام شهدا در جامعه ارزشمند هست، میراندن مرام شهدا در جامعه، کار شیطانی هست و کمتر از کار کسی نیست که اون شهید را کشته؟ ولو اینکه اون کار، به ظاهر، مقدس هم باشد؟
❗️مثلا هیات مذهبی میگیریم که اون پیامی که امام حسین علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها آن را با اینهمه سختی رساندند به دست انسان های هزار و چهارصد سال بعد، آن پیام شهادت را لوث کنیم! و ترویج اسلام معاویه ای و دنیاکرایانه دهیم! ولو اینکه ظاهرش هم هیات باشد! روضه ی امام حسین علیه السلام باشد! اما باطنش، کشتن و میراندن مرام و مسلک اسلام ناب آخرتگرا هست و زنده کردن دنیاگرایی، طوریکه کار حضرت زینب سلام الله علیها خنثی شود و آن پیام شهادت حسینی، عکسش به جامعه مخابره شود!
⁉️ آیا اگر زنده کردن یاد شهدا کمتر نیست از خود شهادت، میراندن مرام و یاد شهدا، هم میشه گفت که کمتر نیست از کشتن اون شهید؟
میدانم به نظر خیلی سنگین میآید! که مثلا هیات رفتیم، روضه گرفتیم، سینه زنی کردیم، اما همین کار ظاهراً خوب (و نه اون کارهای بدمان)، خود همین کار، معادل باشد با کشتن امام حسین علیه السلام!
خیلی حرف سنگینی هست، درسته؟
اما مگر ما نمیگوییم کل یوم عاشور؟
خب ببینیم در روز عاشورا چه کسانی امام حسین علیه السلام را کشتند! اهل کوفه! که خودشان جزو منتظران تشکیل حکومت امام حسین علیه السلام بودند، خودشان دعوت کردند از امام! مگر این کار خوب نیست؟ ظاهرش که عالی است! چه کاری بهتر از دعوت از امام زمان مان برای تشکیل حکومت عدل الهی؟
اما میبینیم وقتی هدف از این دعوت، نه آخرت، بلکه دنیا باشد، ولو به ظاهر و اسم دین و قرآن و امام، چون به هدف دنیا یک کار ظاهرا خوب انجام دادند، این فاجعه درست شد!
خب پس چرا تعحب میکنیم از این حرف که الان، بسیاری از هیات ها و روضه ها و مداحی ها، حکم کشتن امام حسین علیه السلام را دارند!
کل یوم عاشورا، یعنی مظلومیت امام حسین علیه هم مدام در حال تکرار هست! هنوز هم بیشتر همان کسانی که دم از حسین میزنند، در مواجهه با حسین و پیام عاشورا، تیغ میکشند روی امامشان!
در تهران مثلا، شبها از کنار این کارناوالهای عیاشی که به اسم عزای بر امام حسین علیه السلام برپا میشود میگذریم؛ اوضاع به قدری فاجعه بار هست که مثلا اگر بچه همراهمان باشد، باید مسیر را کج کنیم که چشم بچه به آن صحنه ها نخورد! یعنی چیزهایی میبینیم که همچین منکراتی در جامعه دیده نمیشود معمولا! به اسم عزای بر حسین علیه السلام!
ای مظلوم حسین...
که هنوز هم میکشندت به اسم دعوت...
و فقط اینها هم نیست، اینها مدل یزیدی روضه گرفتن هست، پر از اباحه گری...
اما مدل کوفی اش هم فراوان هست و شاید بیشتر مراسمات و روضه ها و هیات ها این مدلی امام حسین علیه السلام را باز میکشند:
هیات های حجتیه ای مسلک! اسلامی که با دنیاگرایی منافاتی ندارد، به قول امام خمینی ره اسلام امریکایی...
کسی که مردم علیدوست ما را با خواندن نهجالبلاغه فریب داده، بعد استاد بزرگی، این فرد را در هیاتشان با آغوش باز پذیرا میشوند و بهشان تسبیح و پارچه ی متبرک میدهند و به آن فرد فریبکار میگویند کسانی که بهت بد گفتند را ببخش!
استاد عزیز، مردم در نزد شما در هیات شما باید مشق کنند حسینی زندگی کردن را، همه ی اعتبار و آبروی شما از امام حسین علیه السلام است! بعد هیات شما میشود ماوای آنکه مردم را با نام علی فریب داده تا به قدرت برسد؟
ای مظلوم حسین؛
یا قتیل العبرات...
@rajolonyasaa
سلام علیکم؛
«مهدی جمشیدی» را زیاد نمیشناختم، بجز همان ویراستی هایی که ازش در کانالها دیده بودم و با بیشتر حرفایش موافق بودم؛
اما آخرین مطلبی که ازش دیدم (اتهام به رای دهندگان به آقای پژشکیان) را قبول نداشتم؛
همانطور که بارها عرض کردم رای های آقای پزشکیان بیشتر سلبی بود تا ایجابی، به او رای دادند چون فضا دو قطبی اصلاح طلب-اصولگرا شده بود؛ چون خیلی ها نتوانستند بفهمند آقای جلیلی اصولگرا نیست؛ و تقصیری هم نداشتند؛ تقصیر خود ما و نخبگان جبهه ی انقلاب (و حتی تا حدودی خود آقای جلیلی) هم بود که با اصولگراهای فاسد و ریاکار (حتی با آن تخلفات و قانونشکنیهای آشکار در ایام انتخابات) مرزبندی نکردیم که هیچ، در راستای لولو هراسی و ترس از رای آوردن رقیب، همه ی مرزهای گفتمانی و اخلاقی و مالی و اجرایی را هم برداشتیم!
گفتم، مردم ما با اسلام معاویه ای، با اسلام دنیا خواه، که در اصولگرایی کاملا مجسم شده، پدرکشتگی دارند، با یک من عسل هم قورت نمیدهند اصولگراها را!
https://eitaa.com/rajolonyasaa
5.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«اگر بتوانیم همین امروز مشکلی از مشکلات مردم را حل بکنیم اما به خاطر اینکه دولت دست ما نیست این کار را نکنیم تا بعدا که خودمان قدرت را به دست گرفتیم آن مشکل را حل کنیم این کار نه تنها خیانت بلکه رذالت است...»
این جمله، توصیف دولت سایه ی آقای جلیلی هست از زبان خودش؛ چیزیکه دقیقا در نقطه ی مقابل سیاسی بازی و تحزب و باند بازی و لابی بازی های رایج بر سر قدرت در دنیا و ایران هست؛ که در آنها اخلاق و وجدان و کرامت، هیچ جایگاهی ندارد!
چطور حاج آقا پناهیان از دولت سایه آقای جلیلی، برداشت کار حزبی کرده اند، نمیدانم!
و چطور شده حالا که معلوم شده چقدر رهبرمون از عملکرد آقای جلیلی و از گفتمان انقلابی ایشان راضی هستند، جناب استاد، لب به اعتراف باز کردند و برایمان از دستاورد های این گفتمان انقلابی میگویند، در حالیکه باز هم میخواهند دستاوردهای انقلابیگری را گره بزنند به مقوله ی مذموم و مردود و متباین باندبازی؟ نمیدانم!
الان این ما هستیم که باید یادآور شویم که بله! خود شما منبری ها و مداح ها و سردارها بودید که با سقوط در ورطه ی عملگرایی و قبیله گرایی (همان تحزب و لابی بازی) اجازه ندادید این گفتمان انقلابی، پیروز انتخابات شود!
https://eitaa.com/rajolonyasaa
خدمت عزیزانی که میخواهند به هر طریقی دعوای بین انقلابی و اصولگرا را به اسم وحدت، ماستمالی کنند عرض میکنم:
همانطور که عاشورا، دعوای بین مسلمان و کافر نبود، دعوای بین دو نوع اسلام بود؛
مکمل عاشورا، یعنی ظهور هم، دعوای بین مسلمانان و کفار نخواهد بود، آن هم بین دو نوع مسلمان خواهد بود؛
این جنگ باید زمانی شروع شود، خوشمان بیاید یا نه! الان یا صد سال دیگر یا ...
تا خود قیامت هم مادامی که مسلمانان تکلیفشان را با اسلام مادیگرا مشخص نکرده اند، به ظهور نمیرسند!
https://eitaa.com/rajolonyasaa
1403.04.23-Panahian-ImamSadeghUni-EnhetateMotehajerane...-08-32k.mp3
13.62M
سخنرانی یکی دو روز قبل حاج آقا پناهیان، خلاصه اش:
➖در ایران بعد از جنگ، دعواهای ایدئولوژیک، همگی ساختگی و مصنوعی و به اسم اصلاح طلب-اصولگرا هست!
➖در انتخابات نباید بگذاریم رقابت ایدیولوژیک شود!
➖همه ی کاندیداهای ریاست جمهوری از فیلتر شورای نگهبان رد شده اند، پس همه از نظر ایدیولوژیک مورد قبول هستند!
➖ ایدیولوژی مال زمان انقلاب ۵۷ بود و یکبار انقلاب کردیم، تمام شد!
➖ امروز باید در انتخابات ببینیم کدام کاندیدا مدیر قویتری هست!
➖میخواهید از آقای جلیلی دفاع کنید، نگویید ایشان انقلابی هست، بگویید ایشان، کار کرده رو مسائل!
➖دعواهای مسخره ی مکتبی ایدیولوژیک، انقلابی را باید گذاشت کنار!
➖خوبی این انتخابات این بود که به سمت عملگرایی رفت!
سوال بنده:
⁉️این تکنوکراسی نیست، پس چیست؟
⁉️استاد ما به ورطه ی مهلک عملگرایی نیفتاده اند، پس چرا این حرف را میزنند؟
https://eitaa.com/rajolonyasaa
رجل یسعی
سخنرانی یکی دو روز قبل حاج آقا پناهیان، خلاصه اش: ➖در ایران بعد از جنگ، دعواهای ایدئولوژیک، همگی سا
نکاتی راجع به این سخنان استاد پناهیان:
🔺اولا برعکس ادعای ایشون، مردم ایران اتفاقا بسیار ایدیولوژیک کنشگری دارند؛ مردم ما همان هستند که میلیونی حاج قاسم و شهید رئیسی را تشییع کردند، اما علت اینکه مشارکت در انتخابات ها پایین آمده دقیقا همین است که مردم فهمیده اند دوقطبی اصلاح طلب-اصولگرا کاذب هست و دعوایشان ایدئولوژیک نیست و زرگری است؛ برای همین انگیزه ای ندارند که در انتخابات شرکت کنند؛
🔺دوم: برعکس ادعای استاد که گفتند آقای پزشکیان نگذاشت دعوا ایدئولوژیک شود، اتفاقا ایشون علت اصلی رای آوردنش همان نهجالبلاغه خواندن و دم از حکومت عدل امیرالمومنین زدن بود و کاملا ایدئولوژیک رای آورد، وگرنه ایشون کجا مدیریت قوی و برنامه داشت؟!
🔺و تاسفی که ماند برای ما که چرا آقای جلیلی بعضا ابا دارد از مطرح کردن شاخصه های گفتمان انقلابی اش و نه چندان با اصلاح طلب مرزبندی کرد، نه با اصولگرا (از نظر گفتمانی)!
⬅️ یعنی اتفاقا بنده اصلی ترین عامل رای نیاوردن آقای جلیلی را همین عملگرایی خود و اطرافیانشان در این انتخابات میدانم که احتمالا مواضع بزرگانی مثل استاد پناهیان، بی تاثیر نبوده در این عملگرایی و متعاقبا شکست! و حالا استاد دارند رمز و راز شکست را برای ما تئوریزه میکنند که من بعد از این با همین دست فرمان عملگرایی مقرون به شکست، برویم و مبادا عبرت بگیریم و در آینده جبران کنیم!
https://eitaa.com/rajolonyasaa
هدایت شده از پونز
10.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رجل یسعی
دروغ و خرافات بودن تمثال ، نقاشی و عکس چهره امامان و پیامبران #یمانی 📌 @ponezs
عزیزان،
حساس باشید به نمایش تمثال و ... ببینید مسیحیت را یهود چطوری از همین راه، به کل رساند به عیسی پرستی به جای خداپرستی...
در این هیات ها شرکت نکنید، اگر جایی دیدید اعتراض کنید، برای بچه ها توضیح بدهید که اینها اهل بیت علیهم السلام نیستند و این تصاویر دروغین هستند...
خیلی مراقب باشید، یه وقتهایی هیات رفتن و عزاداری کردن، خودش گناه حساب میشه برای ما
https://eitaa.com/rajolonyasaa
هدایت شده از حجره انقلاب
✍ اکثر خلفای بنیامیه آشکارا با اصل دین و امامت مبارزه کردند؛
بنیعباس با شعارهای انقلابی و سوءاستفاده از احساسات دینی بنیامیه را کنار زد ولی همان شیوه را در پیش گرفت.
🔹️اصلاحطلبان رسما علیه مبانی و ارزشهای انقلابی ایستادند؛
اصولگراها با لباس دینداری و شعارهای انقلابی و سوءاستفاده از احساسات دینی به قدرت رسیدند و همان شیوه را در پیش گرفتند...
" شرمندهی خمینی کبیر شدیم که نتوانستیم انقلاب را از دست نااهلان و نامحرمان نجات دهیم "
#تکرار_تاریخ
#راه_سوم
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
بله!
میتوانست، «مردی از قم قیام خواهد کرد» حضرت امام خمینی ره باشند؛
و میتوانست، «سید خراسانی» همین رهبر عزیز تر از جانمان، سیدعلی باشد؛
اما نخواستیم؛ و نشد! و باید منتظر مردی دیگر باشیم که دوباره از قم قیام خواهد کرد و سید خراسانی دیگر...
اما چرا نخواستیم؟
چون مغرور شدیم، و خدا با ما قرارداد نبسته اند!
چون نخواستیم عقل را بکار ببریم، و شدیم بنده ی خدایگان «مدرنیته»...
بزرگانمان، منبری ها و علماء و مداحان و سردارانمان...
حتی استاد میرباقری عزیز، که خیلی چیزها از ایشان یاد گرفته ایم در این جنگ تمدنی، حتی ایشان هم در بزنگاه حساس تاریخ ایران، خام حرفهای مغرورانه ی یک «سردار نظامی» شدند و شاید در دلشان آرزوی زنده کردن امپراتوری ایران باستان (اینبار البته به رنگ و لعاب تشیع) افتاد و گرفتار عملگرایی شدند و تمام آن معارف و تئوری ها را در آبنمک خواباندند برای روز مبادا!
حتی استاد طاهرزاده که به نظرم دقیقترین صحبت تمدنی را داشتند در دفاع از آقای جلیلی در انتخابات، حتی ایشان هم الان و بعد از شکست، کلامشان بوی تمدنی دیگر نمیدهد!
همه چیز سرد شده؛
ما هم متحجر شده ایم!
این روزها خیلی به یاد یک سکانس از سریال «خانه ی سبز» میافتم؛ جایی که علی کوچولو، نغمه ی تنهایی مادر مجردش را شنید، با عالم و آدم جنگید تا بالاخره موفق شد اثبات کند مادرش «حق» دارد ازدواج کند و همدم داشته باشد، اما دقیقا از فردای این پیروزی، همه ی آن دیگران که بالاخره تسلیم این حرف «حق» شده بودند با شوخی و ... اجازه نمیدادند علی کوچولو در عمل نزدیک شود به همان حرف «حق»ی که اثبات کرده بود مادرش دارد!
یکبار بالاخره از کوره در رفت و در میان شوخی ها و لودگی های اطرافیان که سعی در ماستمالی ماجرا داشتند فریاد زد «چرا همه ی چیزهایی که یک روز جدی بود، روز دیگر شوخی میشود؟»
موافقم علی کوچولو!
واقعا چرا؟
اینهمه درس و مباحثه و کنفرانس و مقاله و کتاب و سخنرانی و روضه و ... و «اسلام ناب» را گذاشتیم در مقابل «اسلام امریکایی» و از عدالت و انقلاب پابرهنگان و مبارزه با اشرافیت و اسلام مرفهان بیدرد و ... گفتیم و شنفتیم و دقیقا وقتی که بخاطر شرایط جهانی تصور میکردیم این حرف «حق» بالاخره اثبات شد و تا پشت دربهای کاخ سفید و الیزه و باکینگهام هم رسیده، سر بزنگاه، وقتی که باید عزم را جزم میکردیم و فقط کافی بود که دستمان را دراز کنیم تا میوه ی آن حرف ها که برای اثباتش جان کندیم را در عمل بچینیم، یکدفعه میبینیم همه ی اساتید و علماء و بزرگان، شده اند استاد اخلاق و مدارا و دم از وحدت میزنند! آنهم با اربابان لابی های اشرافیت و قدرت! و ما چون با ایشان نپیچیدیم، شدیم متحجر!
چرا همه ی آن حرفها، به زمان عمل که رسید، شوخی شد؟!
آره علی کوچولو! روزگار تا بوده همین بوده؛
یک روز همچین جدی جدی چند ده هزار نامه و امضا جمع میکنند که بیایید کوفه، ما آماده ی کمک به شما هستیم؛ چند روز بعدش انگار شوخی بود همه ی نامه ها! ملت عاقل میشوند که عجب جوگیر شده بودیم! و چنان پشت حضرت مسلم را خالی میکنند که گویی دعوتی نبوده از اول!
https://eitaa.com/rajolonyasaa