⌛️ رصد یکشنبه (16بهمن، 14رجب، 5فوریه)
1357؛ امام خمینی، مهندس مهدی بازرگان را به عنوان رئیس دولت موقت تعیین کردند
1357؛ 8000 یهودی به مقصد "سرزمین های اشغالی فلسطین" از ایران خارج شدند
1357؛ چند وزارتخانه، از جمله وزارت آموزش و پرورش، امور اقتصاد و دارائي، بهداري و دادگستري، توسط نيروهاي ارتش اشغال شد
2ق؛ نخستين نبرد مسلمانان با مشركان مكه در صدر اسلام
@Rasad_tahlil
#تیتر_یک
▪️ مرور صفحات اول روزنامه های آفتاب یزد، اعتماد، ایران، خراسان، شرق، قدس، کیهان و وطن امروز
@Rasad_tahlil
⭕️ پرواز بالن چینی بر فراز آمریکا نشانه چیست؟
✍️ علیرضا تقوی نیا، دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه تهران
🔹کشور آمریکا از لحاظ ژئوپلیتیکی یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن دور بودن از قاره های جهان به واسطه قرار گیری میان ۲ اقیانوس اطلس و آرام است و همین امر باعث شده تا همواره از منازعات جهانی دور بماند.
🔹اما با پیشرفت تکنولوژی و تطور صنعت ، آمریکا دیگر به سان سابق نمی تواند از مصونیتی بی بدیل برخوردار باشد و پرواز بالن چینی بر فراز این کشور به نظر پیامی ویژه در خود دارد.
🔹در این خصوص ۲ سناریو قابل تصور است ؛ اول این که بالن مزبور مطابق ادعای پکن به اشتباه و ناخواسته وارد فضای ایالات متحده شده و سناریوی دیگر این که چینی ها تعمدا این کار را انجام دادند.
🔹به باور نگارنده بعید به نظر می رسد این رخداد از بابت خطا و اشتباه باشد و احتمال این که چینی ها بخواهند به نوعی آمریکا را تحریک کنند و به این کشور هشدار دهند وجود دارد.
🔹البته این بالن با توجه به فناوری های فضایی و ماهواره های تجسسی که در اختیار چین قرار دارد، اثر خاصی از لحاظ جمع آوری اطلاعات نمی تواند داشته باشد ولی همین که حریم هوایی آمریکا را نقض کرده ، تحول قابل اعتنایی به شمار می رود .
🔹در این خصوص چند نکته لازم به ذکر است؛
1️⃣ چین قصد دارد در برابر آمریکا تهاجمی عمل کند و روند سابق که صبوری به خرج می داد و آمریکا در اطراف مرزهایش حاضر میشد را نقض کند و به نوعی موازنه دست بزند و پرواز بالن یحتمل سیاست جدید دولت شی جین پینگ است.
2️⃣ هزینه به چالش کشیدن آمریکا پایین آمده و این کشور دیگر مثل دهه های قبل، قابلیت بازدارندگی ندارد و احتمالا چینی ها بدینوسیله قصد داشتند این نکته را به واشنگتن گوشزد نمایند.
3️⃣ گسل میان شرق و غرب در حال تعمیق است و دنیا در حال گذار به وضعیت ۲ قطبی؛ اما این که این ۲ قطبی، سازش پذیر یا سازش ناپذیر خواهد بود فعلا قابل پیش بینی نیست.
4️⃣ بحران اوکراین فعلا محل منازعه قدرت های جهانی است و آینده دنیا بر ویرانه های جنگ در این کشور رقم می خورد ؛ تحولات اخیر نشان می دهد آمریکا و اروپا عزم خود را برای زمین زدن روسیه به عنوان بازیگری که نیابت از کشورهای شرقی دارد را جزم کرده اند و قدرت هایی چون چین ،هند و ایران نیز سعی دارند از شکست روسیه و پیروزی ناتو در این کارزار جلوگیری نمایند.
🔹در نهایت باید گفت هرگونه تنش و چالش میان چین و آمریکا را نمی توان از موضوع اوکراین جدا دانست.
🔹به خصوص که چینی ها درصدد ایجاد فرصتی برای تصرف تایوان هستند ./ کانال علیرضا تقوی نیا
@Rasad_tahlil
⭕️ طرح های عمرانی نیمه تمام با قدمت بیش از نیم قرن
🔹بررسی فهرست طرح های عمرانی که در پیوست یکِ لایحه بودجه سال آینده درج شده، نشان می دهد که در میان بیش از 2600 طرح، بیش از 550 طرح با قدمت بیش از 20 سال و 434 طرح با قدمت 15 تا 20 سال در دستور کار دولت قرار دارند.
🔹به عنوان مثال، طرح ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سفیدرود و فومنات مربوط به 61 سال قبل، مرمت و بازسازی اساسی شبکه آبیاری و زهکشی مغان مربوط به 57 سال قبل، آب رسانی به رشت، انزلی، خمام و شفت مربوط به 52 سال قبل و ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی درودزن مربوط به نیم قرن پیش است./ خراسان
@Rasad_tahlil
⭕️ مصونیت قضایی اعضای هیأت طرح مولدسازی چه تفاوتی با «کاپیتولاسیون» دارد؟/ راه نجات کشور اصلاح روش حکمرانی و منش حکمرانان است نه بی ارزش ساختن قانون
✍️ احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای خطاب به سران قوا نوشت:
🔹این گونه مصوبات مهم و تأثیرگذار باید با سازوکارهای مردمسالارانه در فرایندهای نخبگانی،بررسی و تصویب شوند و همۀ اطلاعات ذیربط، به آسانی در دسترس مردم قرار داشته باشد. در نظام جمهوری اسلامی، بارزترین شکل آن مجلس است
🔹چرا این مصوبه را محرمانه دانستید؟ درحالیکه مقام معظم رهبری در آبان ماه آن را تأیید کردند اما نزدیک به 2 ماه همچنان محرمانه ماند. این در حالی است که مقام معظم رهبری تأکید داشتند که همه امور باید شفاف و در منظر مردم باشد جز مسایل مربوط به جنگ و امنیت.
🔹هیأت عالی مولدسازی داراییهای دولت از حیث ترکیب و وظایف مغایر قانون اساسی تشکیل شده است؛
🔹ترکیب. آن که در ذیل بند «1» مصوبه ذکر شدهاست، متشکل است از نمایندگان هر سه قوه . که یک به یک وبه صورت جمعی صلاحیت قانونگذاری ندارند. تشکیل وترکیب آن مغایر با اصول 57 و 60و 71 و 85 قانون اساسی است.
🔹اینجا که عمق فاجعه بیشتر است و به جای نمایندهای به انتخاب «نمایندگان مجلس»، شخص «رییس مجلس» نمایندهای را از سوی خود تعیین میکند. حتی این نماینده میتواند «نماینده مجلس» هم نباشد!
🔹اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی متولی «پیشنهاد مازاد بودن اموال غیرمنقول دولتی» شود و در عین حال «اختیار شناسایی و تعیین مورد واگذاری، فروش و پروژههای نیمهتمام عمرانی و قراردادهای مشارکت و سرمایهگذاری» را داشته باشد، چنان ملغمهای از مناسبات اداری میسازد که روند امور و عملکرد سایر دستگاههای اجرایی را مختل می کند. اینجا دیگر صحبت از منفذ فساد نیست بلکه سخن از دروازه فساد است.
🔹در مصوبه ادعا شده است که یکی ازاهداف اصلی اصلاح ساختار بودجه است. در حالیکه سه اصل مربوط به بودجه ریزی را(52، 53 و 55) مکرر در مکرر نقض می شود ساختاری برای بودجه نمی ماند.
🔹اینکه تعیین املاک واموال قابل فروش ، تعیین قیمت، نحوه فروش، تخصیص منابع بدست آمده از فروش به اراده 7 نفر بستگی داشته باشد. نقض حیرت انگیز قانون اساسی وقوانین موضوعه است وبرای همه آنها جرم انگاری شده است.
🔹آنقدر حجم دولت را افزایش دادیم و انبوهی از متعلقین و متعلقات را مواجب بگیر کیسهی دولت کردیم که دیگر منابع ما کفاف پرداخت حقوق و مزایا را ندارد و مجبور شدهایم اموال دولت را به حراج بگذاریم
🔹معلوم نیست فردا روز که دیگر اموال قابلفروشی برای دولت نمانده باشد ودر آمدی برای آنها نمانده باشد، چه خواهیم کرد؟!
🔹 «مصونیت قضایی اعضای هیأت و مجریان تصمیمات آن»/ چنین حکمی چه تفاوتی با «کاپیتولاسیون» دارد؟ البته یک فرق دارد، و آن مصونیت برای مدیران سیاسی دارای امضای طلایی! رقم می خورد چنین مصونیتی در نظام جمهوری اسلامی ایران حتی برای مقام معظم رهبری، خود رؤسای قوا و نمایندگان مجلس و حتی مجلس از حیث کلی هم پیشبینی نشده است. این روش مغایر اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصول 20، 34، 61 و 159 و نیز مغایر با موازین شرع است.
🔹تنها قیدی که مقام معظم رهبری در تأیید این مصوبه ذکر کردند آن است که با وجود اختیارات وسیع هیأت، مراقبت لازم نسبت به عملکرد آن صورت گیرد. آیا پیشبینی مصونیت قضایی برای هیأت و مجریان فرامین آن، «مراقبت لازم» است؟! چه سازوکاری را برای «مراقبت لازم» بر عملکرد این هیأت که دستور مقام معظم رهبری است پیشبینی کرده اید؟ نه ساختاری، نه نهادی و نه نیروی انسانی برای این امر تدارک ندیده اید.
🔹در این مصوبه این اختیار را به هیات هفتنفره دادهاند تا قوانین و مقررات مغایر را به تشخیص خود تا دو سال موقوفالاجرا نماید. این طرز برخورد با مجلس شما را به یاد رفتار مستبدانه سال های اول مشروطه نمیاندازد؟! از مشروطه تا امروز چند نفر برای تشکیل مجلس مردمی و آزادمنش به شهادت رسیده اند؟
🔹راه نجات کشور بی ارزش ساختن قانون و ویژه سازی اشخاص نیست بلکه اصلاح روش حکمرانی و منش حکمرانان است که از آن غافلیم.
🔹مقام معظم رهبری پیش از این نیز فرمودند که در مواردی که رؤسای سه قوه به اتفاق، موضوعی را لازم بدانند ایشان نیز همراهی و حمایت خواهند کرد./ منش ایشان اعتماد به تصمیم اجماعی سران کشور است. اما آیا این همراهی رهبر معظم انقلاب باید سبب شود تا هر موضوعی که حتی از جهت کارشناسی محل تأمل و تردید باشد و یا این که در مسیر کارشناسی با آن مخالفت های جدی شده باشد، با تأیید ایشان اجرایی کنید؟!/ چنین استفاده ای از ظرفیت ولایت فقیه برای پیشبرد امور، خطری بزرگتر از دیگر خطراتی است که در این مصوبه قابل مشاهده است./ الف
@Rasad_tahlil
⭕️ جریان اصلی انقلاب هیچگاه شعارهای اقتصادی-توسعهای در دوران انقلاب اسلامی نداشت/ هیچ شعار و پلاکاردی با مضامین اقتصادی-شکمی در دست راهپیمایان نیست
✍️ عبدالله گنجی در یادداشتی با عنوان «چرا ایرانیان انقلاب کردند؟» نوشت:
🔹از آنجا که همه انقلابهای جهان مبتنی بر دیدگاه ماتریالیستی یا «انقلابی برای شکم» است، به صورت طبیعی با مدل تئوریهای موجود درباره انقلابها، علل انقلاب اسلامی تحلیل شد. از جمله عواملی که در کتابهای متعدد آمده عبارت است از «مدرنیزاسیون سریع»، «توسعه نامتوازن»، «مهاجرت روستاییان به شهرها بعد از اصلاحات ارضی و حاشیهنشینی» و.... اما حقیقت این است که جریان اصلی انقلاب (محوریت امام) هیچگاه شعارهای اقتصادی-توسعهای در دوران انقلاب اسلامی نداشت.
🔹عجیب، اما واقعی است که با ۴۶ درصد فقر مطلق و ۴۶درصد بیسواد، هیچ شعار و پلاکاردی با مضامین اقتصادی-شکمی در دست راهپیمایان نیست. این درحالی بود که اکثریت مردم دچار مشکلات جدی بودند
🔹بعد از رفراندوم ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ و تدوین قانون اساسی در پاییز ۱۳۵۸ و الهامبخشی انقلاب اسلامی در غرب آسیا تازه جهان متوجه شد که این انقلاب را نمیتوان با «تئوریهای انقلابها» فهم و تحلیل کرد.
🔹از دهه دوم انقلاب که مسائلی مانند تجدیدنظرطلبی، دموکراتیزاسیون و سکولاریزاسیون نقل محافل و مجلات شد و با گزارهای جدید مواجه شدیم؛ گزارهای که هدف آن تفسیر تاریخ به نفع آن نقطه بود که مطالبهکنندگان آن سه گزاره جدید میخواستند. آنان گفتند اصلاً مشکل پهلوی عدم توسعه سیاسی و دموکراسی بود. فضای سیاسی بسته بود که اگر باز بود و شاه دست به اصلاحات میزد، اصلاً انقلاب نمیشد و این چنین برای باورپذیرکردن این موضوع سراغ سکونت چهارماهه امام در نوفللوشاتو رفتند - و ۱۳ ساله عراق را وانهادند- گفتند امام دنبال دموکراسی بوده است و بعد از پیروزی غش در معامله کرده است. حال آنکه امام بیش از پنج مرتبه در نوفللوشاتو میگوید دموکراسی غربی فاسد و طاغوت است، اما چون گزاره «مردمسالاری دینی» مصطلح نبوده است از عبارت «دموکراسی اسلامی» استفاده میکند.
🔹امام اصولاً حکومت غیرالهی را طاغوت میداند آیا میخواست سهمی از حکومت طاغوت را به عهده بگیرد و شاه مخالفت میکرد؟ هرگز.
🔹امام دو مسئله اصلی با حکومت پهلوی داشت و از نصیحت هم شروع کرد؛ یکی مسئله مواجهه حکومت با اسلام و ترویج مظاهر فساد و امور ضددینی بود که امام میفرمود: «ای علمای اسلام به داد اسلام برسید» و دیگری وابستگی ایران به غرب بود که جرقه قیام امام از کاپیتولاسیون شروع شد. این وابستگی بود که در مقابلش شعار استقلال طرح شد.
🔹شاید امثال مرحوم مهندس بازرگان یا ملیگراها دنبال توسعه سیاسی بودند یا خواستار اصلاح نظام پهلوی بودند، اما خط امام این نبود و رفراندوم ۱۲ فروردین هم نشان داد که کمونیستها، ملیگراها، غربگراها، لیبرالها و... کمتر از ۲ درصد هستند و کفه ترازوی امام مطلقاً سنگین است
🔹امام جمهوری اسلامی را به جای «حکومت اسلامی» طرح کرد، اما صددرصد بومی فکر میکرد و خلاصی فرمان مردم سالاری را مرزهای دینی میدانست و تمام.
🔹ممکن است کسانی جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشند و مسیر دیگری را بخواهند، اما تحریف اهداف انقلاب اسلامی ظلم و تحریف تاریخ است.
🔹اگر ولنگاری فرهنگی که امروز عدهای مطالبه میکنند هدف انقلاب بود، که پهلوی آن را اجرا کرده بود. حقیقت این است که بخشی از نخبگان ایران هنوز متوجه نشدهاند، حتی امر دموکراتیکی که با حدود الهی در تضاد باشد در ۱۱۷ سال گذشته (از مشروطه) محل منازعه و دعوا بوده است و در ایران شکل نگرفته است.
🔹بگویید ما جمهوری اسلامی را قبول نداریم یا نمیخواهیم، اما اهداف انقلاب اسلامی را برای توجیه امروزتان تحریف نکنید. امام نه اهل قدرت عرفی بود، نه معتقد به دموکراسی بود و نه نظامی جز نظام دینی را شایسته حکومت بر بشر میدانست. انقلابهای دیگر را جایگزینی و جابهجایی دو طاغوت میدانست و میفرمود از نظر ما آنکه بوده است و آنکه آمده است هر دو طاغوت هستند، چون به دنبال امور صرفاً مادی هستند و به مواهب قدرت برای خود نیز فکر میکنند، اما ما «قیاملله» کردیم./ روزنامه جوان
@Rasad_tahlil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رئیس دفتر رئیس جمهور:
🔹مصونیت در مولدسازی به این معنی نیست که اگر جرمی انجام دادند نمیشود آنها را تحت تعقیب قرار داد.
🔹مشابه این موضوع را برای نمایندگان و قضات و ستاد عالی کرونا داریم.
🔹اگر کسی اختلاسی انجام دهد و یا رشوه بگیرد مصون از محاکمه نخواهد بود./ پاد (پایگاه اطلاعرسانی دولت)
@Rasad_tahlil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 چرا شرکتهای دانشبنیان وارد حوزه خودروسازی نمیشوند؟
👤 محمد مهدی کرامتی، مدیر اجرایی شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانشبنیان:
🔹در هر صنعت باید دنبال پیشران آن بخش باشیم ولی در حوزه خودروسازی چون بازار تامین شده، نمیتواند نقش پیشرانی برای دانشبنیانها داشته باشد.
🔹شاید بتوان با ابزار استانداردهای اجباری، زمینه ورود شرکتهای دانشبنیان را به این عرصه فراهم کرد ولی به نظرم در این حوزه احساس نیازی به دانشبنیانها نشده است./ عیار
@Rasad_tahlil
⭕️ مسير اقتصاد ايران قبل و بعد از انقلاب يك دوى امدادي است
✍️ مجید شاکری، کارشناس مسائل اقتصادی
🔹دهه فجر كه مى شود، معمولا رسانه هاى رسمى شروع مى كنند از ضعفهاي اقتصادي پهلوى مى گويند، براندازها هم از ضعفهاي اقتصادي پسا انقلاب. من اين نوع نگاه را نه مفيد مى دانم، نه واقعى. مسير اقتصاد ايران قبل و بعد از انقلاب يك دوى امدادي است.
🔹خط مسابقه اى كه ايران قبل و بعد از انقلاب در آن دويده، اساسا حاصل واقعيات جغرافيايى است( همسايگى با خليج فارس، وجود بيابان در مركز مثلث ايران، همسايگى مستقيم و غير مستقيم با شوروى و روسيه) فلذا تغيير نظام سياسي اساسا نمى توانسته، نمى تواند و نخواهد توانست منجر به تغيير مسير شود
🔹ايران، فارغ از آنكه چه كسيى در آن حكومت كند انتخابهاي محدودى براي حساب سرمايه مثبت دارد، بدون نفت حساب جارى اش هميشه متلاطم است( چون سرانه منابع آبش بالا نيست) و مانند اين. از اين بابت مسيرى كه قبل و بعد از انقلاب پيموده شده جبرا در يك خط و مكمل هم است. درست مثل دوى امدادي.
🔹جايى در نوار هاروارد، فرمانفرماييان وقتى دارد كارنامه برنامه سوم و چهارم را مرور مى كند، به عنوان ضعف مى گويد، ما در برنامه عمرانى سوم و چهارم در رشد و توسعه صنعتى بسيار موفق بوديم اما در توسعه اجتماعي، توزيع درآمد و مانند آن توفيق كمى داشتيم.
🔹اين دقيقا همان جايي است كه حكمرانى اقتصادي جمهورى اسلامى ايران به امداد حكمرانى پهلوى آمده. كاهش شديد ضريب جيني در دهه شصت نسبت به دهه پنجاه، بنا نهادن شبكه بهداشت كه آرزوى برآورده نشده پهلوى بود و نظام آموزش همگاني. چيزهايي كه خود را در ركورد دارى ايران( بعد از كره) در گزارش ٢٠١٣ سازمان ملل بلحاظ شاخص توسعه انساني پس گرفته شده نشان مى دهد و جدا باعث افتخار است.
🔹معكوس اين هم هست، اگر نبود توسعه صنعتي دهه ٤٠ خصوصا در حوزه برنامه چهارم و صنايع سنگين ايران هرگز امكان تاب آورى در طول دفاع مقدس را نداشت. اگر نبود سازماندهى صنعتي از سازمان گسترش تا شركتهاي دولتي در دهه ٤٠، رشد صنعتي دهه ٧٠ رخ نمى داد و امكان رشد بيش از دو برابري درآمد سرانه از بعد از جنگ تا شروع تحريمها فراهم نمى شد.
🔹درك اين وقايع بصورت دوى امدادي و گذر از شعارها امكان تجميع تجربه گذشته بدون نفى امروز را فراهم مى كند. چيزى كه عميقا به آن نياز داريم./ صفحه توییتری مجید شاکری
@Rasad_tahlil
⭕️شورای رقابت: خودرو باید در سامانه یکپارچه عرضه شود
🔹دستورالعمل جدید قیمتگذاری شورای رقابت: براساس بالا بودن شاخصهای تمرکز تقاضای انباشته در بازار، ممنوعیت یا محدودیت واردات طی سالهای اخیر به همراه پایینبودن قدرت انتخاب مصرفکنندگان و برخی احکام قانونی وضعیت انحصاری در بازار خودرو شدیدتر شده.
🔹شورای رقابت در این دستورالعمل بازار تمام خودروهای سواری شامل خودروهای تولیدی، مونتاژی و وارداتی را انحصاری تشخیص داده.
🔹براساس دستورالعمل شورای رقابت، از این به بعد باید فروش خودرو در سامانه یکپارچه صورت گیرد.
🔹علاوه بر این تولیدکنندگان خودرو موظفند در ابتدای هر سال برنامه تولید را به تفکیک ماه به شورای رقابت و وزارت صمت اعلام نمایند
@rasad_tahlil
⭕️ می خواهند همان کاری که دولت نهم با اصل ۴۴ کرد، با مابقی اموال دولت بکنند
👤محمد خوشچهره، کارشناس اقتصادی
🔹در دولت نهم علی رغم آن درآمد افسانه ای ۷۰۰ میلیارد دلاری تحت عناوینی مانند عدالت، فقرزدایی و ... به سراغ اصل ۴۴رفتند تا از اموال برجسته دولت و انفال استفاده کنند.
🔹اصلا نام مولد سازی یک لفاظی است. مولد سازی یعنی اینکه شما از این اموال به عنوان یک منبع مالی استفاده کنید؟
🔹این اقدام ناپخته، آثاری شبیه اجرای اصل 44 که منابع زیادی در اختیار دولت نهم قرار داد و خصوصی سازی را منشا فساد کرد، در پی خواهد داشت. می خواهند اموال متراکم شده دولتی را به خاطر کسری بودجه بفروشند.
🔹زمانی آقای احمدی نژاد گفت به هرکس هزار متر زمین بدهیم تا خانه ویلایی بسازد. ما گفتیم مگر زمین متعلق به شما یا دولت است که می خواهید آن را ببخشید؟ اینها میراث ملی و متعلق به تمام نسل ها است./ جماران
@rasad_tahlil
⭕️سیگنال سلیمانیه به بازار دلار / «ناخدا» دلار را کاهشی خواهد کرد؟
🗞روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:
🔹 بررسی عرضه و تقاضای دلار در نیمه بهمن ماه نشان میدهد نرخ دلار براساس آخرین نرخ صرافیها که در سایت بازار متشکل معاملات ارز ایران (ice. ir) منتشر شده ۴۳هزار و ۵۸۰ تومان رقم خورده است.
🔹خبرها حاکی از این است که عرضه اسکناس در سمت سلیمانیه عراق افزایش پیدا کرده در نتیجه سیگنال کاهشی به بازار دلار صادر کرده است. از سوی دیگر بانک مرکزی خبر داده که مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورد تایید شورای پول و اعتبار قرار گرفته و به زودی افتتاح میشود. خبر افتتاح «ناخدا» احتمالا روی بازار ارز اثر کاهشی خواهد داشت.
@rasad_tahlil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پروژههای مهم سینمایی را باید کسانی بسازند که دو سال دیگر آن سوی آب نیستند
🔹مجید شاه حسینی (استاد دانشگاه و مدرس سینما) در برنامه جهان آرا شبکه افق گفت:
🔹 قرار نیست نگاه مجرمانگارانه در سینما داشته باشیم ولی باید واقعنگر هم باشیم. پروژههای مهم سینمایی را باید کسانی بسازند که مطمئن باشیم دو سال دیگر، آن سوی آب نیستند.
@rasad_tahlil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر پزشکی از شما خواست تا ویزتش را کارت به کارت بکنید، اطلاعات کارت را به ما بدهید/ واریزی به کارت پزشکان به عنوان درآمد پزشک تلقی میشود
👤داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی:
🔹پزشکان نباید از مردم وجه نقد بگیرند و یا از آنها بخواهند که ویزیت را به صورت کارت به کارت پرداخت کنند
🔹لیست پزشکان متخلف را به سازمان نظام پزشکی اعلام کردیم.
🔹تمام فعالان اقتصادی مادامی که در قانون نسبت به آنها تصریح نشده باشد، مالیات پرداخت میکنند
🔹ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۹۹ ، ۲۰۰۰ میلیارد تومان مالیات داده که در سال ۱۴۰۰ به ۲۵۰۰ میلیارد میرسد
🔹 بنیاد مستضعفان ۲۰۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.
🔹ادعای عدم پرداخت مالیات توسط قرارگاه خاتم را باید با مستندات ثابت کنید والا قابل پیگرد قانونی است
🔹 حتی از کمیته امداد هم مالیات میگیریم/ همه بخشهای اقتصادی سپاه مالیات میدهند
@rasad_tahlil
⌛️ رصد دوشنبه (17بهمن، 15رجب، 6فوریه)
🏴 62ق؛ رحلت عقیله بنی هاشم، پیامبر واقعه کربلا، ام المصائب "حضرت زینب كبری"(سلام الله علیها)
1357؛ راهپيمايي عظيم مردمي در حمايت از دولت موقت
1357؛ فرار "ژنرال هايزر" مستشار آمريكايي از ايران
1366؛ تشكيل مجمع تشخيص مصلحت نظام به امر امام خميني
1366؛ عقبنشيني مفتضحانه نيروهاي نظامي آمريكا از خليج فارس در جريان جنگ تحميلي
5بعثت؛ آغاز نخستین مهاجرت مسلمانان مكه به حبشه
2ق؛ تغییر قبله از بیت المقدس به سوی كعبه به قول مشهور
1006ق؛ انتخاب اصفهان به پايتختي دولت پادشاهي صفوي توسط "شاه عباس اول"
@Rasad_tahlil
#تیتر_یک
▪️ مرور صفحات اول روزنامه های آفتاب یزد، اعتماد، ایران، خراسان، شرق، قدس، کیهان و وطن امروز
@Rasad_tahlil