eitaa logo
رصد اخبار و شنیده ها
1.6هزار دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
10.8هزار ویدیو
19 فایل
امام خامنه ای: به اعتقاد من امروز ذکر مستحبی بعد از نماز ما، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است. ۹۵/۹/۱
مشاهده در ایتا
دانلود
عبدالناصر جان حداقل مشاور رسانه‌ات رو عوض میکردی! این راهی که شما داری میری رو روحانی 8سال پیش آسفالت کرد! بگو برنامه‌ات چیه جای این کارا @rasadeakhbar313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دستور کار رسانه معاند برای : 👈 "لحنت را علیه رهبری تندتر و صریح تر کن!" @rasadeakhbar313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ورود متفاوت جلیلی با خودروی ایرانی به ساختمان صداوسیما 🔹سعید جلیلی علی‌رغم تشریفات در نظر گرفته شده برای ورود نامزد‌ها به ساختمان صداوسیما، با خودروی شخصیِ ایرانی در این محل حاضر شد. @rasadeakhbar313
فراتر از برجام تعهدی را نمی‌پذیریم 🔹نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی: مذاکرات وارد موضوعات مهم و اساسی شده و ایران فراتر از برجام، تعهدی را در حوزه هسته‌ای نمی‌پذیرد. 🔹موضوعات تحت بررسی است و این امکان وجود دارد که هیأت‌ها دوباره به پایتخت‌ها برگردند و مشورت‌ها انجام و دستورالعمل‌های لازم اخذ شود. 🔹آن‌چه برای هیأت ایرانی مهم است این است که  اگر توافقی صورت بگیرد، تمامی تحریم‌ها هم باید لغو شود و مورد راستی آزمایی قرار بگیرد. @rasadeakhbar313
ضرورت سوادرسانه ای در مواجهه با کلیشه ای بنام "کاهش مشارکت" 🔻اریک ژیویان روان‌پزشک و مدیر پروژه‌های ارتباطی دانشگاه هاروارد معتقد است، همه‌ی انسان‌ها نیاز دارند در ذهن خود و تصاویری را نسبت به اشیاء، افراد و حتی موقعیت‌های جغرافیایی گوناگون ترسیم کنند، این کار کمک می‌کند تا افراد احساس کنند در زمینه‌های مختلف قابلیت سخنرانی و نظر دهی دارند و جهان اطراف خود را به‌خوبی می‌شناسند. 🔸 با توجه به آن‌که عمده اطلاعات لازم برای خلق این طرح‌ها و تصاویر در هر فرد از طریق رسانه‌ها به دست می‌آید، بنابراین طبیعی است که ذهن ما مرتب در دام کلیشه‌های رسانه‌ها بیفتد.  🔸در فرآیند ، رسانه ها با تکرار تصاویری در ذهن مخاطب به دیدگاه او در برابر موضوعات شکل می دهند و عملا بر روی قضاوت و تصمیمات وی اثر می گذارند. در واقع با تکرار یک واژه آن را به تبدیل کرده و نسبت به یک موضوع، شخص یا جریان، انگاره ای را تعمیق می بخشد. 🔸شاید بتوان اسمش را در رسانه هم نام نهاد. چرا که وقتی یک گزاره، از فاز عادی یک گزاره خنثی، با تکنیک تکرار حرفه ای و در بازه های زمانی مختلف و از طریق تریبون های متفاوت و چه بسا در مدیوم های متنوعی بازنشر و مرور می شود، بدلیل فاصله گرفتن از سایر عبارات و واژه ها، برجسته سازی در ذهن شکل می یابد. 🔸این برجسته سازی بدلیل مقاومت ذهنی پایین در عموم مردم و نداشتن سوادرسانه ای و تحلیل سیاسی در نقد یا دفع آن موضوع برساخته، به تدریج تعمیق یافته و تبدیل به یک طرحواره یا سنگ بنا و به اصطلاح مبنای فکری شده و رفتار یک شخص یا جامعه را رقم می زند که در رسانه به آن نام می‌نهند. 🔻اگر به تناسب حال، این تکنیک را بررسی کنیم باید گفت که اصل انتخابات، میدان حاصلخیزی است تا دوست و دشمن از آن بهره برداری کنند. 🔹استفاده دوستان که معلوم است و اما چه مزیتی برای بیگانه دارد؟ سیاهنمایی، القای بحران های مصنوعی، القای ناکارآمدی، مخدوش کردن فراروایت های نظام و ایجاد بی اعتمادی و شکاف میان مردم و حکومت، تضعیف انسجام اجتماعی، ، به چالش کشیدن اخلاق و..‌‌.همگی دستاورد فضای رسانه زده و هیجان محور ایام انتخابات است. 🔹با توجه به آنچه که گفته شد، یکی از محورهای جنگ روانی که از اخبار شبکه های معاند بدست می آید، کلیشه سازی در باب در انتخابات است. این گزاره که "مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد" هرچند حاکی از حقایقی عیان در معیشت و اقتصاد مردم است، اما تمام واقعیت این نیست. 🔹اینکه مردم برای تغییر وضعیت از صندوق رای قهر خواهند کرد، یا مثلا چون فلان شخص یا جناح، نفرات اصلی شان ردصلاحیت شده، پس شور انتخاباتی کم خواهد شد و مشارکت دستخوش کاهش جدی خواهد بود، از گزاره هایی است که تکنیک های ، و سازی را ترکیب کرده و با موج سازی رسانه ای و در بستر یک ضعف اقتصادی مشهود و غیرقابل انکار، تلازمی بی ربط و کلیشه ای را تولید می کند. 🔎حضرت آقا در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس، این کلیشه دست ساز خارجی مشارکت پایین را به نقد کشیدند و فرمودند: "من معتقدم میزان مشارکت مردم ارتباطی با این اسم یا آن اسم ندارد بلکه مردم به‌دنبال فردی هستند که دارای مدیریت و اراده قوی و کارآمدی بالا برای حل مشکلات کشور باشد و برای مردم هم مهم نیست که این فرد چه عنوانی دارد و یا از چه جناحی است، البته شاید این موضوع برای گروههای سیاسی مهم باشد ولی برای عامه اینگونه نیست. مهم این است که نامزدها مردم را کنند که مشکلات جامعه را می شناسند، مدیر و مدبر و با صداقت هستند و توانایی اداره کشور را دارند. در این صورت به لطف خدا مردم با مشارکت بالا در پای صندوق های رأی حاضر خواهند شد". ✔️پس مراقب باشیم در ای عمل نکنیم و با تعابیر احساسی و نادقیق و تحلیل های ناقص از وضعیت اجتماعی_سیاسی کشور، به دستپخت رسانه های بیگانه در بستر ضعف ها و کاتالیزورهای داخلی ضریب اضافی در اذهان عمومی نبخشیده و روایت آلوده به تحریف و تضعیف در باب مشارکت را به ذهنیت اجتماعی پمپاژ نکنیم. @rasadeakhbar313
ائتلاف اعتدال و اصلاحات در حال اجرای کدام نقشه است؟ ♦️تدریجا این تحلیل، قطعیت بیشتری پیدا می کند که جبهه اصلاح طلبان، قویا پای انتخابات هستند و صرفا بنای بر تمارض داشته اند. 🔹اخبار و قرائن متعدد نشان می دهد تقسیم کار، برای "تر و خشک کردن" دو نامزد اصلاح طلب، توسط این طیف انجام گرفته؛ شبیه سال 88 که عده ای سراغ موسوی و گروهی سراغ ستاد کروبی رفتند، تا حمله از دو طرف را ترتیب دهند و دو نامزد به اعتبار حضور دیگری، مجبور به اتخاذ مواضع هر چه رادیکال تر شوند. ♦️این بار البته چالش مهم آنها این است که در موقعیت (پوزیشن) دولت قرار دارند و نمی توانند از موضع اپوزیسیون دولت مستقر موضع بگیرند. ناچارند پاسخگوی کارنامه غیر قابل دفاع دولت ائتلافی باشند و این، پاشنه آشیل غیر قابل ترمیم آنهاست. 🔹به دلیل همین واقعیت، ردصلاحیت جهانگیری و لاریجانی و شریعتمداری و پزشکیان و...، بیش از آن که تهدید و محدودیتی برای شان باشد، فرصت محسوب می شد؛ فرصت مظلوم نمایی و در آوردن ادای قهر، برای گرفتن فرصت نقد دولت از جامعه به مدت چند هفته و درست در آستانه انتخابات. ♦️آنها تصور می کنند با ژست قهر و تمارض و مظلوم نمایی، می توانند شتاب بحث ها در نقد مدیریت دولت را بگیرند، موضوع انتخابات را بربایند، بحث قلابی "نامزد نداریم" را تبدیل به مسئله روز کنند و سرانجام ادعا کنند از سر اضطرار و به خاطر این که کشور دست طرف خطرناک انتخابات(!) نیفتد، از فلان نامزد حمایت می کنیم. 🔹سنگ مفت و گنجشک مفت! اگر رای نیاوردند -که احتمال قوی است- پیشاپیش بهانه اش را تراشیده و نقش سوء مدیریت دولت در ناراضی کردن مردم را پنهان کرده اند. اگر هم دری به تخته خورد و موج فریب مردم گرفت، بگویند با وجود رد صلاحیت نامزدها، موفق شدیم. ♦️آنها مشابه این شگرد را سال 92 درباره رد صلاحیت هاشمی به کار گرفتند؛ با این تفاوت که از آن زمان، هشت سال گذشته و دست مدعیان اعتدال و اصلاحات رو شده است. 🔹ادعای دعوای میان روحانی و همتی و عزل همتی نیز، در چهارچوب همین نقشه کلی "گریز از کارنامه آوار شده دولت"، قابل ارزیابی است. ♦️آنچه در این میان مهم است، این که همه دلسوزان کشور، نگذارند "عملیات ربایش موضوع انتخابات" (کارنامه ائتلاف حاکم بر دولت) به اجرا در آید. این بسیج گری ملی، صیانت از جمهوریت در برابر تقلای اشرافیت است. @rasadeakhbar313
💢انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از همتی 🔹🔸روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد در واکنش به مواضع اخیر همتی نوشته است:به نظر می‌رسد حال در یک جنگ زرگری دولت برای محبوب نمودن عبدالناصر همتی او را از رئیس کل بانک مرکزی برکنار می‌کند. ♦️اما پرسش اینجاست مگر همتی نبود که با اجرای سیاست‌های دولت دلار را نزدیک به 30 هزار تومان رسانید، فاصله‌گیری علی لاریجانی از دولت که همسوترین رئیس مجلس با دولت بود غیر از این است که می‌خواست ناکارآمدی دولت به پای او نوشته نشود و محبوبیت کسب کند. ♦️حال که در آستانه برگزاری انتخابات هستیم همتی نیز نمی‌تواند به سهم خود و ناکارآمدی دولت و دودکردن سرمایه‌های مردم در بورس، بانک و بازار شریک نباشد. این جنگ زرگری دولتی‌ها برای محبوب کردن همتی کارآیی ندارد. پس بهتر است همتی نیز پاسخگوی عملکرد گذشته خود باشد. @rasadeakhbar313
🔴رئیسی صدرنشین نظرسنجی در جمع مخاطبان اصلاحطلب؛ همتی دوم! ♦️نتیجه نظرسنجی انتخاباتی سایت عصر ایران با جامعه مخاطب اصلاحطلبی و با بیش از ۴۶ هزار شرکت کننده به شرح زیر است؛ ۱-سید ابراهیم رئیسی؛ ۱۹/۸۹ ۲-عبدالناصر همتی؛ ۱۰/۶۴ ۳-سعید جلیلی؛ ۳/۵۶ ۴-محسن رضایی؛ ۲/۶ ۵-محسن مهرعلیزاده؛ ۱ ۶-قاضی زاده هاشمی؛ ۰/۵۶ ۷-علیرضا زاکانی؛ ۰/۴۶ ۶۱/۲۹ درصد افراد هم تصمیم خود را تا کنون نگرفته‌اند. @rasadeakhbar313
6.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ فرید مدرسی: چرا مدیران نظام با شلوارک لب دریا نمی‌روند؟! چرا مدیر اسلامی گردنبند نقره ندارد؟ چرا رئیسی با لباس روحانیت به کوه می‌رود؟ 🔴علت اینکه اصلاح‌طلب ها باید از صحنه سیاسی کشور حذف بشن اینه‌که چه خودشون و چه طرفداراشون، هیچ برنامه جامع برای نظام آموزشی، بانکداری، اقتصاد، سیاست خارجی، سلامت، فرهنگ و... ندارن. ❌ تنها کاری که بلدن آوردن این بهونه‌های مسخره برای اغوا مردم و موندن خودشون بر مرکب قدرت هستش. @rasadeakhbar313
🔴 تصویری از آتش گرفتن شناور خارک نیروی دریایی ارتش در دریای عمان @rasadeakhbar313
رصد اخبار و شنیده ها
🔴 تصویری از آتش گرفتن شناور خارک نیروی دریایی ارتش در دریای عمان @rasadeakhbar313
🔴تلاش برای نجات شناور خارک بی‌نتیجه ماند روابط عمومی منطقه دوم دریایی جاسک: 🔹 تلاش شناورها و دستگاه‌های کشوری و لشکری برای اطفاء حریق و نجات شناور خارک بی‌نتیجه ماند و این شناور در آب‌های محدوده جاسک آرام گرفت 🔹شناور خارک در بیش از ۴ دهه عمر خدمتی خود در ماموریت های عملیاتی در حوزه های آموزشی به کار گرفته شده بود. @rasadeakhbar313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رئیسی: برخی می‌خواهند با متلک گفتن کار را شروع کنند ♦️امروز برخی می‌خواهند با متلک گفتن کار را شروع کنند، چون می‌بینند در دوره‌ای با متلک گفتن کار پیش رفته؛ یکی گفته سرهنگ، یکی گفته حقوقدان. @rasadeakhbar313