فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعترافات شهرام مکری در مورد همجنسبازانه بودن #فیلم_سینمایی هجوم‼️
📡 کانال #رصد_فرهنگی 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 بررسی آثار ایرانی در جشنوارههای غربی
وقتی فهرست آثار را که از ایران به جشنوارههای غربی راه یافتهاند، مرور میکنیم، به چند فیلمساز ثابت برمیخوریم. در مقابل، بسیاری از سینماگران مطرح ایرانی که آثار شاخصی ساختهاند، هیچگاه در چنین جشنوارههایی دیده نشدهاند. برای نمونه، در جشنوارههایی چون برلین، کن، ونیز، مراسم اسکار و... هیچ اسمی از ابراهیم حاتمیکیا، ابوالقاسم طالبی و... نمیبینیم؛ اما در مقابل، همیشه اسم جعفر پناهی، مانی حقیقی، محمد رسولاف و... در این جشنوارهها به چشم میخورد. برای بسیاری از مردم جای سؤال است که چرا چنین وضعیتی پیش آمده است؟ در این باره میتوان گفت، به جز جنبه سیاسی، مسائل اقتصادی نیز دخیل است؛ یعنی ما با واسطههایی مواجه هستیم که با دلالی فیلم به خارج از کشور، به سود مالی میرسند. این واسطهها در اصطلاح عامیانه به دلال شناخته میشوند. البته این افراد هیچگاه خود را دلال یا واسطه معرفی نمیکنند؛ بلکه نام «پخشکننده بینالمللی» را بر خود نهادهاند. آنها معمولاً آثاری را معرفی میکنند که به دلیل جنبههای سیاسی و تبلیغاتی علیه ایران، با استقبال مسئولان جشنوارهها و جوایز خارجی روبهرو میشود.
از اتفاقات منفی این دوره از جشنواره فیلم برلین، این بود که یکی از نمایندگان سینمای کشورمان در بخش فیلمهایی با محتوای دگرباشی نامزد دریافت جایزه شد! هر چند که قبلاً هم فیلمهایی به کارگردانی فیلمسازان ایرانی مقیم خارج در این بخش نامزد شده بودند؛ اما این اولین بار است که فیلمی رسمی که با مجوز وزارت ارشاد ساخته شده و به نمایش درآمده، در بخش آثاری درباره همجنسخواهی نامزد شده است. در این اتفاق نیز ردّ پای همان دلالها دیده میشود و این افراد، فیلم مذکور را به منظور ترویج همجنسخواهی به جشنواره برلین معرفی کردهاند. نکته مهم این است که سیاستگذاری خاص جشنوارههای غربی در حمایت از فیلمهایی با مضامین اینچنینی و همچنین فعالیت دلالها برای انتقال آثاری با محتوای انحرافی سبب شده است برخی از فیلمسازان دست به کار ساختن فیلمهایی شوند که از آنها برداشت همجنسبازی میشود. حتی یکی از فیلمهای سیوششمین جشنواره فجر نیز که در چند بخش نامزد سیمرغ شد، به چنین موضوعی آلوده است.
منبع: هفته نامه صبح صادق
#فیلم_سینمایی
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 نفوذ فرهنگی
در محافل فرهنگی شنیده شده است که نفوذ فرهنگی کاملا برنامه ریزی شده در حال اجرا است.
در عالم سینما فیلم نامه و هزینه ساخت را مستقیم یا غیرمستقیم برای برخی تأمین می کنند، در جشنواره این افراد را اول می کنند، تا در محافل فرهنگی داخل کشورش مورد نظر مطرح شده و خواسته های دشمن را در این نفوذ سازمان یافته، دنبال کند.
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 اغلب تماشاگران #فیلم_سینمایی «هاری» را یک فیلم خوب یاد می کنند که داستان فیلم برایشان جذاب بوده و تا انتها داستان فیلم را رها نکردند.
داستانی که برایشان قابل پیش بینی نبود ولی درعین حال پر از نمادهای بیماری های اخلاقی و فرهنگی نظیر قمار، مصرف مواد دخانی و مشروبات، زن بارگی و ... است که برخلاف آنکه برای زیر 18 سال توصیه نشده برای زیر 25 سال، جوانی که از آب و گل در نیامده توصیه نمی شود.
شاید به علت عدم تناسب فرهنگ ایرانیان با فرهنگی که در فیلم روایت می شود، رویدادهای فیلم برای تماشاچی قابل پیش بینی نیست و همین این نظر را تقویت می کند که این فیلم برداشتی از یک داستان بیگانه ولی در عین حال قوی و جذاب است.
در پایان این فیلم پلیس پیروز نمی شود، چون پلیسی وجود ندارد، تنها وجدان یک بیمار اخلاقی است که برای درمان خود را به قانون می سپارد.
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 عرضه #کتاب های فارسی چاپ انگلیس در کشور
گفته می شود در #کتاب های « #پائولو_کوئیلو » که آخرین اثرش به نام «جاسوس» هم اکنون در داخل کشور ترجمه و منتشر شده است، نوعی عرفان انحرافی دارد، اغلب کتاب های این نویسنده پر فروش هستند.
کتاب «جاسوس» در ایران توسط دو ناشر منتشر شده است، نشر پارسه با ۴بار نوبت چاپ و نشر جهان کتاب با دو بار نوبت چاپ این اثر را منتشر کرده اند.
اما نسخه مورد نظر ما به ترجمه «آرش حجازی» و چاپ «لندن» است.
آنچه عجیب به نظر می رسد این است که با وجود موجود بودن این کتاب در داخل کشور، در لندن منتشر و بدون نظارت بر مطالب و تصاویری که در ترجمه های داخلی در روی جلد، پشت جلد یا صفحات داخلی به علت برهنگی جاسوس رقاصه که همان شخصیت روایت شده است، اجازه نشر پیدا نکرده در کتاب فروشی های رسمی عرضه می شود و هیچ نشانی از مرکز پخش این کتاب در آن قابل مشاهده نیست.
آیا #انگلیس برای #نفوذ_فرهنگی در #ایران برنامه دارد؟
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 قاچاق #کتاب با قیمت پایین برای #نفوذ_فرهنگی
کتاب هایی که در بازار ایران و تحت عنوان چاپ ناشران انگلیسی هستند چرا با کتاب های خارجی دیگر تفاوت قیمت فاحشی دارند؟
این سئوال پس از رویت کتاب های چاپ لندن در بازار با قیمت های بسیار پایین تر از آنچه که در لندن چاپ و وارد کشور می شوند، یعنی با قیمتی مشابه چاپ داخل به ذهن رسیده است.
برخی می گویند این کتاب ها در لندن مجوز چاپ گرفته و در کتابخانه ملی انگلیس ثبت شده و شابک می گیرند، اما در ایران و به صورت زیرزمینی چاپ و منتشر می شوند. برای همین اثری از نام مرکز پخش روی این کتاب ها دیده نمی شود.
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 افتتاح پردیس سینمایی مجتمع عرش آجودانیه
سینمای لاکچری‼️
پردیس سینمایی مجتمع عرش آجودانیه با مدرنترین تجهیزات روز سینمای جهان و با ظرفیت ۸۰۰ صندلی به زودی به بهره برداری میرسد.مهدی علیمحمدی از مدیران سینمایی کشور که مدیریت این پردیس سینمایی VIP را نیز به عهده دارد با اعلام این خبر افزود: در طراحی و احداث این پردیس سینمایی سعی شده از جدیدترین و مدرنترین تجهیزات روز دنیا به کار گرفته شود تا آرامش و رفاه اجتماعی را به شهروندان هدیه کنیم.
وی ادامه داد: این پردیس سینمایی شامل ۶ سالن با دکوراسیون متفاوت و بهرهگیری از سیستم ها و فناوری های روز دنیا همچون گالری، سالن تئاتر، کافه سینما و سالن های انتظار شیک و مدرن VIP است.
این مدیر سینمایی در پایان با اشاره به ظرفیتهای موجود در منطقه آجودانیه تهران و فقدان سالن سینما در این محدوده یادآور شد: با توجه به مهجوریت این منطقه از #سینما و نیاز مبرم ساکنان منطقه و نیز با توجه به نوآوری و خلاقیت و بکارگیری امکانات و تکنولوژی نوین در احداث این مجتمع سینمایی یقینا این پردیس به یکی از پردیسهای پر رونق و پر مخاطب سینما دوستان بدل میشود.
منبع : مهر | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
👈 به نظر این سینما محیطی لاکچری برای متمولین خواهد شد که البته همه نوع سالن برای همه نوع سلیقه ای مورد نیاز است و آنچه مهم است خوراکی است که به مخاطب داده می شود.
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 ضدانقلاب به همت شهرداری و شورای شهر، خوشحال شد‼️
کانال های تلگرامی گروهک های راستی و چپی ضدانقلاب خبر زدند که:
«بیلبوردهایی تازه ای
که در تهران ظاهر شده اند
شهرداری تهران بمناسبت هفته بزرگداشت مقام زن، تصاویری از برخی زنان نامدار ایران را روی بیلبوردها و بنرهای سطح شهر نصب کرده است. از جمله سیمین دانشور داستان نویس، کیمیا علیزاده نخستین زن دارنده مدال المپیک، زهرا نعمتی نخستین زن برنده مدال طلای پاراالمپیک، آلنوش طریان مادر نجوم ایران، شهلا ریاحی اولین زن کارگردان ایران، مریم میرزاخانی نابغه ریاضی، ایران درودی نقاش، توران میرهادی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان ایران، فخرالدوله (مادر علی امینی) بنیانگذار اولین موسسه تاکسیرانی در ایران، مریم عمید سمنانی اولین زن روزنامه نگار ایران و... به چشم می خورد.»
نکته مهم تر این خبر در اینجا است👇👇👇
«همچنین، شورای شهر سرانجام تصویب کرد که خیابان نفت به نام محمد مصدق نامگذاری شود. رویدادی که 40 سال طول کشید.»
✅ حال اینکه جای سئوالی باقی نیست، خط نفوذ موفق شده است دستاوردهای انقلابی را به حاشیه رانده و به مسائل غیرانقلابی و حتی ضدانقلابی 8 مارس و فمینیست در سطح شهر بپردازد. ورشکستگان سیاسی چون طرفداران مصدق را زنده کنند و اینکه 👇👇👇
✅ فراموش نکنیم «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر، یعنی وطن، مردم و اسلام باهم، که اگر غیر این باشد یعنی دیگر «جمهوری اسلامی» نیست، یعنی استحاله رخ داده و فقط پوسته ای به نام انقلاب را یدک می کشیم.
✅ بر تمامی فعالان عرصه های گوناگون جامعه ایران اسلامی واجب است، مطالبات انقلابی را تبدیل به مطالبات اصلی جامعه نمایند. در غیر این صورت در دوره های آتی مدیریتی کشور، مدیرانی روی کار خواهند آمد که آرمانشان تحقق نیل تا فرات است.
#انقلابی_باشیم
#نفوذ_فرهنگی
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 یکی از #نشریات احتمالا بسیار تاثیر گذار در فضای فرهنگی که طی یکسال اخیر منتشر شده است
نشریه «آنگاه» است.
هرچند عنوان آن، مجله فرهنگی و هنری است،
ولی مطالب آن و کم بیش حجم واندازه آن مانند یک کتاب است. برخی شماره های آن به چاپهای متعدد رسیده و هزاران نسخه از آن به فروش رسیده است.
برخی از شماره های آن نایاب شده است.
با کاغذ مرغوب و صحافی عالی منتشر می شود.
اقبال نسل فعلی به این موضوعات که بیشتر از زاویه روشنفکرنمایی بررسی و طرح می شود قابل تامل است.
فضای مجله مذکور کاملا در فضای روشنفکرنمایی سیر میکند.
مجله مذکور به موضوعات فرهنگی و تاریخچه انها میپردازد،
به عنوان نمونه شماره اول به بحث تاریخ و تاریخچه کافه نشینی پرداخته است.
کافه نشینی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب،
تاثیر دوره اصلاحات بر کافه نشینی و فواید آن
و نقش آنها در هویت دهی،
مصاحبه با برخی کافه داران قدیمی، معرفی شخصیت های ادبی و فرهنگی که به کافه می رفتند صادق هدایت، شاملو، سیاوش کسرائی، مرتضی کیوان...
و به دنبال رواج این مسئله است که کافه محل بحثهای فرهنگی و..است.
شماره های بعدی آن هم به مسایل دیگری به شکل تخصصی و هدفمند پرداخته است.
شماره دومکانون پروشی
شماره سوم پیکان
شماره چهارم خیابان انقلاب
شماره پنجم در رابطه با کتاب هفته احمد شاملو است.
✅ نظر به تاثیر گذاری این قبیل مطالب سازماندهی و مهندسی شده بر نسل جوان، که با روشنفکرنمایی، ذهن جوان و پویا را شبهه ناک و از مسیر تفکر انقلابی به سمت و سوی لیبرالیسم و سکولارشدن منحرف می کند، جبهه فرهنگی انقلاب بایستی نسبت به مطالب منتشر شده در این قبیل نشریات حساسیت علمی و فرهنگی داشته باشد، قطعاً جبهه فرهنگی انقلاب بایستی بنیان های سست این تفکرات را به چالش بکشاند و نبایستی تنها به پدافند در مقابل حملات فرهنگی آنان بسنده کند.
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 مزرعهی حیوانات و انقلابِ ما
🔶 مکرر میشنیدیم که ضد انقلابها برای بیان عقاید خود، به #کتاب مزرعه (یا قلعه) حیوانات، نوشته جورج اورولِ انگلیسی ارجاع میدهند و آن را تبلیغ میکنند. مزرعهی حیوانات داستانی جالب و البته تلخ بر ضد لیبرالها و ضد انقلابها می باشد. نکته جالب اینست که چطور یک نویسندهی غربی چنین عقایدی را به زبانِ ملموسِ داستان نوشته و به تصویر کشیده است.
🔷 انقلابی ظلمستیزانه در مزرعهای انگلیسی رخ میدهد و حیوانات کنترل اوضاع خود را به دست میگیرند و از شرِّ آدمهای دوپای زورگو خلاص میشوند. سپس تلاش میکنند با کد یمین و عرق جبین، به خودکفایی و استقلال برسند اما خوکهای ضد انقلاب و سیاس (در رأس آنان خوکی خودکامه به نام ناپلئون) با سازش در برابرِ دشمن، هراسافکنی در مردم از طریق سگهای دستپرورده، ساخت و پاخت با آدمها (سازش با دشمن)، تحریف و تغییرِ آرمانها و اصولِ ۷ گانهی انقلاب، دک کردنِ خیرخواهان و دلسوزان (بیرون راندنِ خوکی به نامِ سنوبل که طرحهای اصلاحی و انقلابی مثل ساخت آسیاب بادی داشت) و در نهایت جلوگیری از صدور انقلاب به مزرعههای همسایه، اوضاع را به همان حالت پیشین در رژیم قبلی در میآورند، خوی دوپاها را به خود میگیرند و جا پای اربابِ ظالم و دائمالخمر قبلی میگذارند.
🔶 این داستان نشان میدهد اگر مردم از انقلاب خود محافظت نکنند، لیبرالها، نجومیبگیرها و سرمایهدارهای خوکصفت، با دوز و کلک و تخریب حافظهی تاریخی مردم، چون موریانه به جان ارزشهای عدالتطلبانه میافتند و با تخطئه و ذبح عدالتخواهان، در انتها با جا انداختنِ شعارِ «همه با هم برابر اند اما برخی برابرتر اند!» جز نامی از آن انقلابِ مردمی باقی نمیگذارند...
🔷 در این میان الاغهای به ظاهر دانایی چون بنجامین با عافیتطلبی و سکون و تنبلی و تزریق ناامیدی، خوکهایی چون اسکوییلر با تبدیل شدن به ابزارِ پروپاگاندای قدرتطلبان و اسبهایی چون باکسر با جادهصافکنی و عرق ریختن برای منافع خوکها، جا انداختنِ شعارِ «همیشه حق با ناپلئون است» و تبدیل شدن به عملهی ظلم و بیعدالتی، بیشترین خدمت را به هزیمت و شکست انقلاب میکنند. اسفناکتر آنکه باکسر با آن همه خوش خدمتی که برای اربابان خود کرده بود، وقتی از تک و تا میافتد و قدرت بدنیاش تحلیل میرود، خیلی راحت به مسلخِ آدمها فروخته میشود و قربانی دنیاطلبیِ اربابان خود میگردد...
🔶 جالبترین نکتهی این داستان ماجرای «برجامگونهای» بود که برای مزرعهی حیوانات رخ میدهد. اگرچه استکبارستیزی و عدم رابطه با دشمن یکی از آرمانهای ۷گانهی انقلاب حیوانات در برابر آدمها بود اما خوکها مدتی را صرف سازش و ساخت و پاخت با مالکین مزارع مجاور میکنند. مثلاً تصمیم میگیرند به روابط آلودهی انسانی همچون خرید و فروش و اخذ پول مشغول شوند. در یکی از این معاملات، الوارهایی را به مالک مزرعهی بغلی میفروشند اما در انتها مشتی اسکناس جعلی دستگیرشان میشود و بلافاصله مورد حمله و هجومِ آدمهای اسلحه به دست قرار میگیرند.
🔷 بدعهدی آدمها به جای آنکه درس عبرتی برای حاکمان مزرعه شود، آنان را بیشتر در دامن دشمن میاندازد؛ به نحوی که فصل آخر داستان، دل و قلوه دادنِ خوکها با آدمها و زدنِ گیلاسهای مشروب آنان به هم، تغییر نام مزرعهی حیوانات به همان نامِ اربابیِ سابق، راه رفتنِ خوکها بر روی دوپا، گرفتنِ خویِ اشرافیگری و تنپروری و منفعتطلبی توسط آنان و دیدنِ تمامِ این صحنهها توسط حیواناتِ مغموم و دلشکسته از پشتِ شیشههاست؛ آنان که با انتخابِ اشتباهِ حاکمان و پرهیز از تلاش برای صاف کردنِ فرمانِ معوج و کجشدهی انقلابِ خود، سهم اصلی را در سیاه شدنِ سرنوشتشان داشتند چرا که چنین پنداشتند که با انقلاب کردن همه چیز درست میشود و مراقبت از انحراف و آبیاری این نهال نوپا لازم نیست و ...
🔶 این حیواناتِ ابله، حتی جلوی نابودی نمادهای انقلاب مثل تغییر و محوِ اصول ۷گانهای که روی قطعه چوبی حک شده بود سکوت و این اتفاق را تحت تاثیرِ القائاتِ دستگاه تبلیغاتیِ خوکها توجیه کردند.
🔷 صحنهی انتهایی داستان اما اعجابآور است: بین خوکها و آدمها در پاسوربازی دعوا و زد و خورد پیش میآید و این شاید نمادی از کاپیتالیسم و حل شدنِ خوکها در مناسباتِ قدرتِ آدمی باشد...
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d