🔴 افتتاح پردیس سینمایی مجتمع عرش آجودانیه
سینمای لاکچری‼️
پردیس سینمایی مجتمع عرش آجودانیه با مدرنترین تجهیزات روز سینمای جهان و با ظرفیت ۸۰۰ صندلی به زودی به بهره برداری میرسد.مهدی علیمحمدی از مدیران سینمایی کشور که مدیریت این پردیس سینمایی VIP را نیز به عهده دارد با اعلام این خبر افزود: در طراحی و احداث این پردیس سینمایی سعی شده از جدیدترین و مدرنترین تجهیزات روز دنیا به کار گرفته شود تا آرامش و رفاه اجتماعی را به شهروندان هدیه کنیم.
وی ادامه داد: این پردیس سینمایی شامل ۶ سالن با دکوراسیون متفاوت و بهرهگیری از سیستم ها و فناوری های روز دنیا همچون گالری، سالن تئاتر، کافه سینما و سالن های انتظار شیک و مدرن VIP است.
این مدیر سینمایی در پایان با اشاره به ظرفیتهای موجود در منطقه آجودانیه تهران و فقدان سالن سینما در این محدوده یادآور شد: با توجه به مهجوریت این منطقه از #سینما و نیاز مبرم ساکنان منطقه و نیز با توجه به نوآوری و خلاقیت و بکارگیری امکانات و تکنولوژی نوین در احداث این مجتمع سینمایی یقینا این پردیس به یکی از پردیسهای پر رونق و پر مخاطب سینما دوستان بدل میشود.
منبع : مهر | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
👈 به نظر این سینما محیطی لاکچری برای متمولین خواهد شد که البته همه نوع سالن برای همه نوع سلیقه ای مورد نیاز است و آنچه مهم است خوراکی است که به مخاطب داده می شود.
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 ضدانقلاب به همت شهرداری و شورای شهر، خوشحال شد‼️
کانال های تلگرامی گروهک های راستی و چپی ضدانقلاب خبر زدند که:
«بیلبوردهایی تازه ای
که در تهران ظاهر شده اند
شهرداری تهران بمناسبت هفته بزرگداشت مقام زن، تصاویری از برخی زنان نامدار ایران را روی بیلبوردها و بنرهای سطح شهر نصب کرده است. از جمله سیمین دانشور داستان نویس، کیمیا علیزاده نخستین زن دارنده مدال المپیک، زهرا نعمتی نخستین زن برنده مدال طلای پاراالمپیک، آلنوش طریان مادر نجوم ایران، شهلا ریاحی اولین زن کارگردان ایران، مریم میرزاخانی نابغه ریاضی، ایران درودی نقاش، توران میرهادی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان ایران، فخرالدوله (مادر علی امینی) بنیانگذار اولین موسسه تاکسیرانی در ایران، مریم عمید سمنانی اولین زن روزنامه نگار ایران و... به چشم می خورد.»
نکته مهم تر این خبر در اینجا است👇👇👇
«همچنین، شورای شهر سرانجام تصویب کرد که خیابان نفت به نام محمد مصدق نامگذاری شود. رویدادی که 40 سال طول کشید.»
✅ حال اینکه جای سئوالی باقی نیست، خط نفوذ موفق شده است دستاوردهای انقلابی را به حاشیه رانده و به مسائل غیرانقلابی و حتی ضدانقلابی 8 مارس و فمینیست در سطح شهر بپردازد. ورشکستگان سیاسی چون طرفداران مصدق را زنده کنند و اینکه 👇👇👇
✅ فراموش نکنیم «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر، یعنی وطن، مردم و اسلام باهم، که اگر غیر این باشد یعنی دیگر «جمهوری اسلامی» نیست، یعنی استحاله رخ داده و فقط پوسته ای به نام انقلاب را یدک می کشیم.
✅ بر تمامی فعالان عرصه های گوناگون جامعه ایران اسلامی واجب است، مطالبات انقلابی را تبدیل به مطالبات اصلی جامعه نمایند. در غیر این صورت در دوره های آتی مدیریتی کشور، مدیرانی روی کار خواهند آمد که آرمانشان تحقق نیل تا فرات است.
#انقلابی_باشیم
#نفوذ_فرهنگی
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 یکی از #نشریات احتمالا بسیار تاثیر گذار در فضای فرهنگی که طی یکسال اخیر منتشر شده است
نشریه «آنگاه» است.
هرچند عنوان آن، مجله فرهنگی و هنری است،
ولی مطالب آن و کم بیش حجم واندازه آن مانند یک کتاب است. برخی شماره های آن به چاپهای متعدد رسیده و هزاران نسخه از آن به فروش رسیده است.
برخی از شماره های آن نایاب شده است.
با کاغذ مرغوب و صحافی عالی منتشر می شود.
اقبال نسل فعلی به این موضوعات که بیشتر از زاویه روشنفکرنمایی بررسی و طرح می شود قابل تامل است.
فضای مجله مذکور کاملا در فضای روشنفکرنمایی سیر میکند.
مجله مذکور به موضوعات فرهنگی و تاریخچه انها میپردازد،
به عنوان نمونه شماره اول به بحث تاریخ و تاریخچه کافه نشینی پرداخته است.
کافه نشینی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب،
تاثیر دوره اصلاحات بر کافه نشینی و فواید آن
و نقش آنها در هویت دهی،
مصاحبه با برخی کافه داران قدیمی، معرفی شخصیت های ادبی و فرهنگی که به کافه می رفتند صادق هدایت، شاملو، سیاوش کسرائی، مرتضی کیوان...
و به دنبال رواج این مسئله است که کافه محل بحثهای فرهنگی و..است.
شماره های بعدی آن هم به مسایل دیگری به شکل تخصصی و هدفمند پرداخته است.
شماره دومکانون پروشی
شماره سوم پیکان
شماره چهارم خیابان انقلاب
شماره پنجم در رابطه با کتاب هفته احمد شاملو است.
✅ نظر به تاثیر گذاری این قبیل مطالب سازماندهی و مهندسی شده بر نسل جوان، که با روشنفکرنمایی، ذهن جوان و پویا را شبهه ناک و از مسیر تفکر انقلابی به سمت و سوی لیبرالیسم و سکولارشدن منحرف می کند، جبهه فرهنگی انقلاب بایستی نسبت به مطالب منتشر شده در این قبیل نشریات حساسیت علمی و فرهنگی داشته باشد، قطعاً جبهه فرهنگی انقلاب بایستی بنیان های سست این تفکرات را به چالش بکشاند و نبایستی تنها به پدافند در مقابل حملات فرهنگی آنان بسنده کند.
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 مزرعهی حیوانات و انقلابِ ما
🔶 مکرر میشنیدیم که ضد انقلابها برای بیان عقاید خود، به #کتاب مزرعه (یا قلعه) حیوانات، نوشته جورج اورولِ انگلیسی ارجاع میدهند و آن را تبلیغ میکنند. مزرعهی حیوانات داستانی جالب و البته تلخ بر ضد لیبرالها و ضد انقلابها می باشد. نکته جالب اینست که چطور یک نویسندهی غربی چنین عقایدی را به زبانِ ملموسِ داستان نوشته و به تصویر کشیده است.
🔷 انقلابی ظلمستیزانه در مزرعهای انگلیسی رخ میدهد و حیوانات کنترل اوضاع خود را به دست میگیرند و از شرِّ آدمهای دوپای زورگو خلاص میشوند. سپس تلاش میکنند با کد یمین و عرق جبین، به خودکفایی و استقلال برسند اما خوکهای ضد انقلاب و سیاس (در رأس آنان خوکی خودکامه به نام ناپلئون) با سازش در برابرِ دشمن، هراسافکنی در مردم از طریق سگهای دستپرورده، ساخت و پاخت با آدمها (سازش با دشمن)، تحریف و تغییرِ آرمانها و اصولِ ۷ گانهی انقلاب، دک کردنِ خیرخواهان و دلسوزان (بیرون راندنِ خوکی به نامِ سنوبل که طرحهای اصلاحی و انقلابی مثل ساخت آسیاب بادی داشت) و در نهایت جلوگیری از صدور انقلاب به مزرعههای همسایه، اوضاع را به همان حالت پیشین در رژیم قبلی در میآورند، خوی دوپاها را به خود میگیرند و جا پای اربابِ ظالم و دائمالخمر قبلی میگذارند.
🔶 این داستان نشان میدهد اگر مردم از انقلاب خود محافظت نکنند، لیبرالها، نجومیبگیرها و سرمایهدارهای خوکصفت، با دوز و کلک و تخریب حافظهی تاریخی مردم، چون موریانه به جان ارزشهای عدالتطلبانه میافتند و با تخطئه و ذبح عدالتخواهان، در انتها با جا انداختنِ شعارِ «همه با هم برابر اند اما برخی برابرتر اند!» جز نامی از آن انقلابِ مردمی باقی نمیگذارند...
🔷 در این میان الاغهای به ظاهر دانایی چون بنجامین با عافیتطلبی و سکون و تنبلی و تزریق ناامیدی، خوکهایی چون اسکوییلر با تبدیل شدن به ابزارِ پروپاگاندای قدرتطلبان و اسبهایی چون باکسر با جادهصافکنی و عرق ریختن برای منافع خوکها، جا انداختنِ شعارِ «همیشه حق با ناپلئون است» و تبدیل شدن به عملهی ظلم و بیعدالتی، بیشترین خدمت را به هزیمت و شکست انقلاب میکنند. اسفناکتر آنکه باکسر با آن همه خوش خدمتی که برای اربابان خود کرده بود، وقتی از تک و تا میافتد و قدرت بدنیاش تحلیل میرود، خیلی راحت به مسلخِ آدمها فروخته میشود و قربانی دنیاطلبیِ اربابان خود میگردد...
🔶 جالبترین نکتهی این داستان ماجرای «برجامگونهای» بود که برای مزرعهی حیوانات رخ میدهد. اگرچه استکبارستیزی و عدم رابطه با دشمن یکی از آرمانهای ۷گانهی انقلاب حیوانات در برابر آدمها بود اما خوکها مدتی را صرف سازش و ساخت و پاخت با مالکین مزارع مجاور میکنند. مثلاً تصمیم میگیرند به روابط آلودهی انسانی همچون خرید و فروش و اخذ پول مشغول شوند. در یکی از این معاملات، الوارهایی را به مالک مزرعهی بغلی میفروشند اما در انتها مشتی اسکناس جعلی دستگیرشان میشود و بلافاصله مورد حمله و هجومِ آدمهای اسلحه به دست قرار میگیرند.
🔷 بدعهدی آدمها به جای آنکه درس عبرتی برای حاکمان مزرعه شود، آنان را بیشتر در دامن دشمن میاندازد؛ به نحوی که فصل آخر داستان، دل و قلوه دادنِ خوکها با آدمها و زدنِ گیلاسهای مشروب آنان به هم، تغییر نام مزرعهی حیوانات به همان نامِ اربابیِ سابق، راه رفتنِ خوکها بر روی دوپا، گرفتنِ خویِ اشرافیگری و تنپروری و منفعتطلبی توسط آنان و دیدنِ تمامِ این صحنهها توسط حیواناتِ مغموم و دلشکسته از پشتِ شیشههاست؛ آنان که با انتخابِ اشتباهِ حاکمان و پرهیز از تلاش برای صاف کردنِ فرمانِ معوج و کجشدهی انقلابِ خود، سهم اصلی را در سیاه شدنِ سرنوشتشان داشتند چرا که چنین پنداشتند که با انقلاب کردن همه چیز درست میشود و مراقبت از انحراف و آبیاری این نهال نوپا لازم نیست و ...
🔶 این حیواناتِ ابله، حتی جلوی نابودی نمادهای انقلاب مثل تغییر و محوِ اصول ۷گانهای که روی قطعه چوبی حک شده بود سکوت و این اتفاق را تحت تاثیرِ القائاتِ دستگاه تبلیغاتیِ خوکها توجیه کردند.
🔷 صحنهی انتهایی داستان اما اعجابآور است: بین خوکها و آدمها در پاسوربازی دعوا و زد و خورد پیش میآید و این شاید نمادی از کاپیتالیسم و حل شدنِ خوکها در مناسباتِ قدرتِ آدمی باشد...
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 به وقت شام از منظر تماشاچیان
👈 برخی از تماشاچیان #فیلم «به وقت شام» قائل به این موضوع هستند که این فیلم بسیار جذاب، خوش ساخت و مملو از زیر داستان ها و صحنه هایی از روایت واقعیت نبرد با داعش است.
👈 برخی دیگر معتقدند پیام فیلم بسیار آشکار و عیان بیان شده است؛ قضاوتی از سوی تماشاچی اتفاق نمی افتد و سطحی نگر شده است.
👈 عده ای نسبت به زیرنویس سفید در صحنه های روشن مثل بیابان و آسمان، معترض بودند که سبب گم کردن داستان در شرایطی که فیلم به سایر زبان ها روایت می شد، می گشت.
👈 در فیلم «به وقت شام» نمای ویترینی داعش به خوبی روایت شده است، این که از قومیت های مختلف، سرخورده و متوحش هستند. این که به دنبال جنگ روانی با سلاح تصویر و ترعیب هستند. این که در عقایدشان پوشالی و وابسته به صهیونیست هستند.
👈 در فیلم «به وقت شام» پیام صلح طلبی شیعه علاوه بر تصویر، به صورتی روشن و فاش، به زبان نیز بیان شده است.
👈 در دیالوگی، توجه به راهبرد تقریب میان قدرت های منطقه ای، ایران، ترکیه و عربستان مشاهده می شود.
👈 در این فیلم با توجه به احتمال اکران جهانی، مطالب واضح برای مخاطب ایرانی که برای مخاطبین جهانی گفته نشده، بسیار زیاد است.
👈 در «به وقت شام» منفعت طلبی روسیه هم دیده می شود. جایی که جنگنده های روسی خطر نکرده و هواپیمای گروگان گرفته شده را رها می کنند.
👈 از نکاتی که در فیلم به طور واضح گفته نشده، حضور رزمندگان دلاور ارتشی و سپاهی در کنار هم در سوریه است. پدر سپاه قدسی و فرزند خلبان ارتشی، که جا دارد یاد شهدای ارتشی مدافع حرم را که بی صدا و یکی یکی شاهد اضافه شدن تصاویرشان در جلوی درب ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش هستیم چون تمامی شهدای مدافع حرم گرامی بداریم.
👈 سخن آخر دعوت می کنیم «به وقت شام» را دقیق ببینید.
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 نقش «سینماتیکت» در اعتلای سینما
برخی معتقد هستند وجود استارت آپی به نام «سینما تیکت» موجب ارتقاء سطح اطلاع رسانی دقیق دو طرفه درخصوص #فیلم های روی پرده و نهایتاً احیای مجدد سینما شده است.
اینکه بلیط فیلم از قبل تهیه شده و تماشاچی می تواند با خیال راحت و بدون استرس های گوناگون به سینما برود و حتی محل نشستنش را خودش انتخاب کند، کمک بزرگی است به تکریم تماشاچی و اقبال او به سینما.
اینکه بعد از تماشای فیلم امکان درج نظر بیننده فیلم برای آگاهی جامعه هنری از برداشت مخاطب فیلم در این فضا مهیا شده است، کمک بزرگی است در بررسی میزان موفقیت آمیز بودن یک فیلم سینمایی.
و مزایای دیگری از جمله امکان بررسی و مقایسه هزینه نمایش یک فیلم در سالن های مختلف برای انتخاب ارزان ترین سالن نمایش، تا ساعت پخش آن ها برای انتخاب مناسب ترین زمان یا هر شاخص دیگر مورد نظر تماشاچی که همه و همه موجب افزایش اقبال مردم به سینما است.
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 در آستانه سال ۹۷ و برای صیانت از فرهنگ انقلاب اسلامی ایران، شبکه های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی غیر ایرانی از دسترس خارج می شوند
✅ @rasadefarhang
👈خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه:
توئیتر و یوتیوب در اجرای دستور مراجع قضایی فیلتر شده اند و مراجع دیگر نمی توانند در اموری که توسط مراجع قضایی تعیین تکلیف شده اند دخالت نمایند
نه تنها توئیتر و یوتیوب رفع فیلتر نخواهند شد بلکه در آستانه ورود به سال 1397, اتفاق نظر بی نظیری بین مسئولین برای قطع تسلط و نفوذ دشمن برفضای مجازی کشور ایجاد شده است
انشاءالله بزودی زود شاهد تحولی عظیم در خصوص نجات فضای مجازی کشور از سلطه و نفوذ برخی از شبکه های اجتماعی بیگانه و مهاجرت مردم ازشبکه های خارجی به شبکه های داخلی خواهیم بود
اندک اشخاصی که این اتفاق نظر مبارک منافع آنها را به خطر انداخته با مطرح کردن موضوع انحرافی رفع فیلتر توئیتر می خواهند فضای مجازی کشور را از چاله نفوذ برخی از شبکه ها خارجی به چاه ویل توئیتر و سایر شبکه های صهیونیستی هدایت کنند/ باشگاه خبرنگاران
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 نگاهی به اهداف #کتاب "پیدایش ناسیونالیسم ایرانی، نژاد و سیاست بی جا سازی" / قسمت اول
اخیرا کتابی توسط نشر مرکز منتشر شده است که به موضوع "ناسیونالیسم ایرانی" پرداخته است.
از آنجا که موضوع کتاب بسیار مهم می باشد، آن را مورد بررسی قرار می دهیم.
مولف کتاب "پیدایش ناسیونالیسم ایرانی، نژاد و سیاست بی جا سازی"، رضا ضیاء ابراهیمی، دانشیار تاریخ در کینگز کالج لندن می باشد و کتاب توسط "حسن افشار" به زبان فارسی ترجمه شده است.
در این نوشتار به طور خلاصه به بررسی مطالب مطرح شده در کتاب فوق الذکر می پردازیم.
نویسنده ادعا می نماید که "ناسیونالیسم بی جاساز" که بی هیچ پیشینه ای تا اواخر قرن ۱۹ ایدئولوژی جدیدی می باشد، از دهه ۶۰ متداول ترین شکل مخالفت سکولار با جمهوری اسلامی بوده است.
نویسنده در تعریف بی جاسازی می گوید:
عملی که ملت ایران را از واقعیت تجربی اش در مقام جامعه ای با اکثریت مسلمان در شرق جاکن می کند.
موضوع ناسیونالیسم بی جاساز، در ابتدا در ایران در نوشته های جریان ساز آخوندزاده و میرزا اقاخان کرمانی پرداخته شده است.
بنابر نظر نویسنده، مدرنیته یا تجدد ایرانی از زمان قاجار شروع شد.
وی می نویسد برخورد با قدرت نظامی اروپاییان خصوصا جنگ های ایران و روس، از زمینه های اصلی ورود مدرنیته به ایران بود.
همچنین نویسنده تماس با اروپا را عامل تعیین کننده در تجدد ایرانی می داند.
از نظر نویسنده تاریخ ملی ایران پدیده تازه ای است که به سه دوره تقسیم می شود:
دوره پیش از اسلام: دوران باستان تا ظهور اسلام
دوره دوم: بازه ۸۵۰ میلادی، متعاقب استیلای اسلام که واحد یکپارچه سیاسی به نام ایران وجود ندارد.
دوره سوم: باز آفرینی دولت ایران در عهد صفوی که حدود ۱۵۰۰ میلادی آغاز و تا امروز ادامه می یابد.
همچنین نویسنده معتقد است "شاهنامه" با تاریخ ملی امروزی متفاوت است و تنها درباره دوره پیش از اسلام می باشد.
نظر نویسنده بر آن است که نگاه شاهنامه تنها به پادشاهان و پهلوانان است و مردم عادی درآن جای ندارند.
وی معتقد است که شاهنامه تاریخ نیست و عمدتا اسطوره و افسانه است.
"تاریخ ایران" نوشته سرجان ملکم، بسیار سامان مندتر است و این اثر یک جستار اصیل و یک تاریخ ملی ایران به تمام معنی است که هر سه دوره کامل را در بر می گیرد.
"نامه خسروان" نخستین اثر ایرانی است که دوره های سه گانه را به هم پیوند می زند.
لازم به ذکر است که نخستین کتاب درسی که دولت پهلوی منتشر کرد، تا حدود بسیاری متاثر از "نامه خسروان" بود.
در دهه ۱۲۴۰ شمسی " #ناسیونالیسم_بی_جاساز " همچون بدیل تندی برای مدرنیسم پدید امد.
این تئوری، واکنش التقاطی به دو راهی تجدد نسبت به تجدد عملی تر ملکم خان است.
✅ ادامه دارد ... 👇👇👇
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 نگاهی به کتاب پیدایش ناسیونالیسم ایرانی نژاد و سیاست بی جاسازی، نشر مرکز، چاپ۹۶/قسمت دوم
نویسنده کتاب دین ستیزی خود را از زبان دیگران روایت و بر آنها صحه می گذارد و به عبارتی به جامعه دینی در سرتاسر کتاب حمله می کند. وی در کتابش که👈 با مجوز وزارت ارشاد اسلامی به چاپ رسیده، با امکانات حکومت اسلامی به جنگ حکومت اسلامی آمده است، در ادامه ضمن مطالعه بخش هایی از #کتاب ، نظر خود را در داخل پرانتز عرض خواهیم کرد: «من مدعی ام آخوند زاده خود می خواست اندیشه اش قالب ایدئولوژیکی پیدا کند و میرزا آقا خان کرمانی، وارث معنوی آخوندزاده، نگاه نژادی ایدئولوژی نوپا را عمق بیشتری بخشید.
آخوندزاده، خدمت گذار وفادار دولت روس بود.
دین ستیزی وی از واقعیت های روی زمین آب نمی خورد و برخلاف ملکم خان می گفت اصلاحات مادی اش را جامه ای می پوشاند که برای ایرانیان قابل فهم باشد:جامه دین.👈(یعنی تغییرات را مردم به نام دین می پذیرند‼️)
به همین سان سید جمال الدین اسدآبادی، یکی از پیشگامان مدرنیسم اسلامی، به زبان تدین سخن می گفت تا آرمان های تجددخواهانه اش بر دل مردم نشیند. 👈(یعنی سیدجمال الدین دیندار نبوده بلکه دین ملعبه فریب مردمان است‼️)
آخوندزاده در مکتوبات، هویت ایرانی تازه ای بر پایه خوانش گزینشی تاریخ می سازد و بی پروا خواستار ترک کامل دین برای گشایش عقلانیت و پیشرفت می شود. او دین را مجموعه ای از خرافات می داند. 👈(یعنی برای عاقل بودن بایسنی بی دین بود‼️)
او معتقد است عرب ها هر نوشته ای از ایران باستان را نابود کرده اند. 👈(یعنی دیندارها مخالف علم هستند‼️)
آخوندزاده سرزمینی را به تصویر می کشد که قانونش عادلانه است و کارگزاران، مجریان پاکدامن شاه اند که تنها دغدغه شان رفاه حال مردم است. 👈(یعنی حکومت دینی به رفاه حال مردم توجهی ندارد‼️)
یک مولفه دیگر آخوندزاده این اعتقاد اوست که ارج گذاری ایرانیان بر بعضی عرب ها را بر خلاف حب وطن و چه بسا خیانت می داند. 👈 (این بند، موضوع روز جامعه ایران است به نام اینکه عرب پرست نیستیم به دین حمله می کنند، ولی گاه مزدوری که می رسد، دلار عربستان سعودی برای به آشوب کشیدن ایران بسیار خوب است و آن را می پذیرند‼️)
میرزا آقاخان کرمانی گرایش به بابی گری ازلی داشت. او با یکی از دختران صبح ازل که مدعی جانشینی باب بود، پیمان زناشویی بست؛ اما سرانجام از همه دین ها برید. 👈(یعنی او که عالم دین بود به این نتیجه رسید که تمام ادیان چون بابیت انگلیسی ساختگی هستند‼️)
کرمانی درباره انحطاط ایران همان فرضیه آخوندزاده را داشت؛ اعراب و اسلام مقصرند.
در نقد اسلام بحث عمده او این است که دین برای اصلاح و قوم و امت عرب امده و با خوی ایرانیان نمی سازد.👈 (شریعت خدا فقط برای عربستان است، همین که جوانان شبهه دار آن را ادعا می کنند‼️)
او باور دارد "اگر شخصی دانا یک نفر ایرانی و یونانی و انگلیسی را ببیند و یکحبشی و زنگی و عرب را بنگرد، به کمال آشکارایی می تواند حکم مابین ایشان کند و تمیز تمدن و وحشیگری آنان و اینان را به خوبی بدهد.»
از نظر نویسنده کتاب: «گزارش تاریخ زده کرمانی و آخوندزاده از ملت ایرانی که در گیر با یک "دیگری" سامی است به رغم اشتباهات و تناقضات آشکار آنها به ویژه کرمانی، با معیارهای زمانی سازگار بود.
دیدگاه های آخوندزاده و کرمانی در زمینه ایران پیش از اسلام و کینه نژادی و ... به رغم ناسازگاری با معیارهای نیم قرن گذشته از هر نقد روشمند به جز چند استثنا آن هم به انگلیسی، مصون مانده است.
کوچکترین داوری درباره اندیشمندانی که از اسلام بد گفته اند مساوی است با حمایت از افراط گرایی اسلامی یا حکومت اسلامی شده است.
این اپوزسیون ملی گرا ادعا می کند درستی هشدار آخوندزاده و کرمانی درباره روحانیان، هنگامی که اینان در ۱۳۵۷ به قدرت رسیدند آشکار شد.
ویراستار آخوندزاده می نویسد او رهبر جنبش بیداری در برابر استبداد اسلامی بود.
ماشاءالله آجودانی در حال حاضر از نمایندگان اصلی این دیدگاه است.
او آخوندزاده و کرمانی را برجسته ترین روشنفکران این دوره و آخوند زاده را برجسته ترین متفکر و منتقد اجتماعی این دوره می شمارد.
در نهایت می توان گفت پیدایش اندیشه ناسیونالیستی آخوندزاده و کرمانی نقطه عطف در تاریخ فکری معاصر ایران است.»
🔴 در بخش اخیر #ناسیونالیسم_بی_جاساز اوج عناد نویسنده با انقلاب اسلامی را بسیار عیان در سخنان صریحش شاهد هستیم. به نظر، این کتاب آبشخور فکری بسیاری از آ#شوب_طلبان و #اپوزسیون امروز کشورمان، ایران است.
✅ ادامه دارد... 👇👇👇
📡 به کانال #رصد_فرهنگی بپیوندید 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d
🔴 نگاهی به #کتاب ضدانقلابی «پیدایش ناسیونالیسم ایرانی، نژاد و سیاست بی جاسازی» با مجوز چاپ وزارت ارشاد در سال ۱۳۹۶ در 📡 کانال #رصد_فرهنگی 👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1802240000C83cefa672d