با اتهام فساد فکر کردند برنده میشوند، اما مردم گفتند همه با هم فاسدید
این هم ثمرهاش؛ این هم مشارکت
بگذاریم و بگذریم ...
@mahdian_mohsen
✅ سومین کنفرانس ملی فضای سایبر
🔹مهلت ارسال: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
🌐 http://cysp2024.ut.ac.ir
@enoensani
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
✅ تکنیک اقناعی توسل به احساسات
🔹نباید به گونهای رقیب را نقد کرد که تخریب محسوب شود و بتواند #مظلومنمایی کند
🔹 مردم با احساس خود به گریه او رای خواهند داد؛ نه با منطق خود به نقد ما!
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
هدایت شده از روش شناسی اجتهاد | روشنا
🔺ناسزا نگویید؛ فقط اعمال آنها را توصیف کنید
🔹امام على (عليه السلام) آنگاه كه شنيدند گروهى از ياران ایشان به شاميان ناسزا مىگويند، فرمودند:
🔹 إنّي أكرَهُ لَكُم أن تَكُونُوا سَبّابِينَ و لكِنَّكُم لو وَصَفتُم أعمالَهُم و ذَكَرتُم حالَهُم كانَ أصوَبَ في القَولِ و أبلَغَ في العُذرِ
🔹 من خوش ندارم كه شما #ناسزا بگویید، بلكه اگر #اعمال آنها را #توصیف کنید و حال آنها را بیان كنيد، در مقام بیان مؤثرتر و در مقام عذر مناسبتر است.
▫️(نهج البلاغه، خطبه ۲۰۶)
#اخلاق_تبلیغات
#بازگشت_اخلاق_به_سیاست
#مثل_رئیسی
🔸روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔 @ravesh_ejtehad
🔹جلیلی و پزشکیان؛ تفاوت فرم و محتوا در رسانه
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار میکند:
❇️ نشست تخصصی همستر نات کوین و کنشهای کاربران ایرانی
بررسی پدیده ارزهای دیجیتال سرگرمی محور
با حضور:
🔸دکتر محمدحسن یادگاری/ عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
🔸دکتر میثم قمیشیان/ کارشناس بنیاد ملی بازیهای رایانهای
🔸دکتر عباس آشتیانی/ پژوهشگر حوزه بلاکچین و رمز ارزها
🔹یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ تا ۱۶
پخش برخط:
skyroom.online/ch/ricac/communication
@ricac_ac_ir
کدام شبکه اجتماعی به واقعیت جامعه نزدیکتر است؟
🔹در روزهای گذشته، تبِ ارائه آمار و پیشبینی از انتخابات بالا بود. بخشی از این پیشبینیها بر اساس کلانداده شبکههای اجتماعی صورت گرفت. سؤال اینجاست که کدام شبکه اجتماعی میتواند به واقعیت جامعه نزدیکتر باشد و آن را بهتر بازنمایی کند؟
🔹بررسیهای لایفوب نشان میدهد که اگر نتیجه انتخابات را معیاری از نظرات موجود در جامعه در نظر بگیریم، گروههای عمومی تلگرام بهترین شاخص آنلاین برای پیشبینی و شناخت بهتر جامعه است.
www.lifewebco.com
🏴حضرت آیتالله بهجت(ره):
▪️ آن آقا بالای منبر میگفته است: «[وقتی که] میخواهید به روضه بروید، [اگر] از شما سؤال کردند که کجا میخواهید بروید، نگویید میخواهید بروید روضه، بگویید میخواهیم برویم کربلا».
📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص۴٣
(مجموعه فرمایشات آیتاللّٰه بهجت پیرامون حضرت سیدالشهداء علیه السلام و اصحاب و یاران آن حضرت)
@bahjat_ir
🔺شهید رئیسی و دکتر پزشکیان در چه شرایطی دولت را تحویل گرفتند؟
🔺#رهبر_انقلاب در دیدار هیئت دولت، ۸ شهریور ۱۴۰۲:
یک توصیه دیگر کارآمدسازی فعّالیّتهای #رسانه ای دولت است ... زبان دولت در بیان آنچه انجام گرفته متأسّفانه زبان رسایی نیست؛ اتّفاقات خوبی که افتاده، به آن اندازهای که شایسته و حقّش است، در نظر مردم و ذهن مردم منعکس نشده، اینها خیلی باارزش و مهم است، منتها دیده نمیشود ... کار اطّلاعرسانی در دولت متأسّفانه ضعیف است؛ یعنی آن کار اساسی برای اطّلاعرسانی نمیشود. اینکه یک نفر بیاید در تلویزیون حرف بزند و به مردم بگوید این کارها شده، این اطّلاعرسانی نیست؛ اطّلاعرسانی یک هنر است، یک کار هنری باید انجام بگیرد تا اینکه درست اطّلاعرسانی بشود ... یک فکر جدّی و عاجلی باید روی این مسئله بشود.
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
✅ یخچال بر تلویزیون پیروز خواهد شد!
🔹نبرد نمادین بین یخچال و تلویزیون، مفهومی است که توسط خانم سوتلانا الکسیویچ (Svetlana Alexievich)، نویسنده بلاروسی و برنده نوبل ادبیات در کتاب «روزگار رفته» (ترجمه فروغ پوریاوری)، بیان شده است
🔹تلویزیون استعاره از گفتارهای سیاستمداران است و یخچال استعاره از تجربه زیسته و واقعیت ملموس برای مردم
🔹از این منظر میتوان انتخابات ایران را نیز تحلیل کرد؛ به عنوان مثال میتوان گفت در سال ۱۳۸۸ علی رغم تبلیغات سنگین رسانهای برضد رئیس جمهور وقت، رضایتمندی مردم به ویژه مناطق محروم از وضعیت اقتصادی باعث انتخاب مجدد وی با فاصله بسیار از رقیب خود شد، در سال ۱۳۹۶ نیز نقدهای سیاسی و فرهنگی در رسانهها بر روی مردم اثرگذار نبود و رضایت نسبی مردم از وضعیت اقتصادی مجددا باعث انتخاب رئیس جمهور وقت شد
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin