فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺شهید مطهری: فوروارد کردن ممنوع!
▫️شهید مطهری:
🔹گفت: میدانی من برای چه کاری به اینجا آمدم؟ میگویند در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمیگویند، من گفتم بروم ببینم واقعاً نمیگویند؟!
🔹گفتم: خدا پدرت را بیامرزد که باز لااقل اینقدر حرص داشتی که بیایی ببینی آیا میگویند یا نمیگویند. حال یک کسی میآید مثلاً راجع به مسجد الجواد میگوید در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمیگویند، آن یکی میگوید: من هم شنیدم "اشهد ان علیا ولی الله" نمیگویند! یک وقت میبینی همه مردم میگویند ما شنیدیم در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمیگویند!
🔹اسلام چه میگوید؟ میگوید هر وقت چنین چیزی شنیدی، ابداً به زبان نیاور. اگر دغدغه داری، خودت برو تحقیق کن؛ تو که حوصله تحقیق کردن نداری، دیگر چرا بازگو میکنی؟! حق بازگو کردن نداری.
(آشنایی با قران، ج ۴، ص ۳۸)
@motahari_ir
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🏴 رهبر انقلاب:
◾️امام سجاد(علیه السلام) به تعلیم و تغییر #اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست.
◾️طبق تحلیل امام سجاد(ع)، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود.
◾️اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابنزیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند.
۱۳۷۲/۴/۲۳
◾️روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔 @ravesh_ejtehad
🔺دو جور میشود انتقاد کرد
🔹دو جور میشود انتقاد کرد: یک انتقادی که وقت شنیدن، شنونده آن را #فحش و دشنام تلقّی میکند؛ یک انتقادی که همان مطلب است، امّا وقتی که شنونده آن را میشنود، آن را #نصیحت تلقّی میکند؛ دو جور میشود حرف زد؛ سعی کنید آن نوع اوّل نباشد؛ یعنی گرایش به سمت آن نوع اوّل نباشد.
۱۳۹۶/۱۰/۲۱
🔹لحن باید ناصحانه و چارهجویانه باشد. در انتقاد، لحن خصمانه و یأسآلود و هرجومرجطلبانه، فایده آن را تبدیل به #زیان میکند.
۱۳۹۶/۱۰/۲۲
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46724
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔺انتخابات و نظریه یادگیری سیستمی
▫️حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمحمدحسین هاشمیان عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام)
🔹اگر مبتنی بر «نظریه یادگیری سیستمی» این انتخابات را تحلیل کنیم و بخواهیم نتیجه اش به ارتقا و بهبود ساختاری-عملکردی نظام منجر شود باید دست کم سه حوزه بهبود را شناسایی و اقدام کنیم که دو حوزه به ساختار بر میگردد:
🔹نخست؛ فقدان ساختار تحزب که نتیجهاش میشود عدم ارج نهادن به شایستهسالاری، عقلانیت، عدم شفافیت و عدم پاسخگویی
🔹دوم؛ اصلاح فرایندهای عملکردی شورای نگهبان؛ به نحوی که شفافیت، عدالت و ... در تبیین شاخصها و اعمال آنها دراحراز صلاحیتها ارتقاء یابد
🔹سومین حوزه به پالایش سفلگان پرمدعایی برمیگردد که در پوشش انقلابیگری، با بیاخلاقی از درون نیروهای انقلابی را با برچسبهای مختلف حذف میکنند تا خود بتوانند در اغوای رسانه، به مناصبی برسند
https://rasanews.ir/fa/news/761189
🔺زن و مرد بودن موضوعیتی ندارد؛ معیار شایستگی است
▫️رهبر انقلاب:
🔹یک مسئله، مسئله مشاغل اجتماعی و مدیریّتها است که این را بعضی از خانمها از من سؤال کردند. اینجا هم مسئله جنسیّت مطرح نیست. در مدیریّتهای گوناگون، مشاغل گوناگون اجتماعی و دولتی، حضور زنان هیچ محدودیّتی ندارد.
🔹حالا مثلاً فرض کنید آمریکاییها به یکی از این کشورهای همسایهی ما الزام کرده بودند که بایستی زنها در محیط اداری مثلاً ۲۵ درصد حضور داشته باشند؛ الزامی، اجباری؛ غلط است. چرا ۲۵ درصد؟ خب ۳۵ درصد، خب ۲۰ درصد. این عدد معیّن کردن، نسبت معیّن کردن، معنی ندارد؛ اینجا ملاک، شایستهسالاری است.
🔹 یک جا هست که یک بانوی باسواد مجرّب کارآمد مثلاً برای وزارت بهتر از این مردی است که در این زمینه نامزد وزارت شده؛ این زن باید وزیر بشود. در مورد نمایندگی مجلس هم همینجور است. مثلاً فرض کنید در فلان شهر، یک نفر یا دو نفر نمایندهی مجلس لازم است؛ یک نفر یا دو نفر زن، یک نفر یا دو نفر مرد معیّن شدهاند، [باید دید] کدام شایستهترند، باید شایستگی را نگاه کرد. هیچ ترجیحی اینجا وجود ندارد، هیچ محدودیّتی هم در این زمینهها وجود ندارد؛ یعنی نظر اسلام این است. بحث، بحث #شایستهسالاری است.
۱۴۰۲/۱۰/۶
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=54745
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
51.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند "عین صاد"
🔹مستند عین صاد روایتی از زندگی استاد علی صفایی حائری(ره) است
🔹در بخشهایی از این مستند به نقش ایشان در تولیدات رسانهای از جمله فیلم "روز واقعه" اشاره شده است
◀️ دیدن نسخه با کیفیت
@einsadschool
@einsad
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
.
🔹 در محضر رهبری: ادب گفتگو با مخالف
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=2305
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
▪️دورها آواییست
🔹 برنامه "دورها آواییست" به مرور موسیقی معاصر ایران و قطعات شاخص و اثرگذار دهههای اخیر به روش موشنگرافی و ویدئو کامنت میپردازد.
🔹رویکرد علمی و زبان گویای آن میتواند برای آشنایی اهالی رسانه با موسیقی پس از انقلاب اسلامی مفید باشد
🔹تهیهکننده و کارگردان این برنامه محمدسعید غلامی و سردبیر و نویسنده آن حسن صنوبری است و تاکنون ۱۹ قسمت از آن تولید شده است
▫️صفحه در سایت شبکه دو:
https://tv2.ir/program/366602
▫️کانال برنامه در پیامرسان بله:
https://ble.ir/doorhaavayist
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
32.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️دورها آواییست
▪️قسمت نهم با موضوع مروری بر آلبوم #عاشورا یی نینوا
https://ble.ir/doorhaavayist
▫️رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔺نقد واجب است، لجنپراکنی حرام است
🔹بایستی انتقاد کرد، نقد کرد؛ منتها نقد منصفانه و نقد مسئولانه، نه نقد همراه با فحّاشی و تهمت. نقد و نقدپذیری واجب است، تهمت و لجنپراکنی حرام است؛ نقد با تهمتزنی فرق میکند، با لجنپراکنی فرق میکند.
۱۳۹۶/۱۰/۰۶
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46724
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔺شهیدان پرواز اردیبهشت یکی از خصوصیّاتشان رعایت #فضیلتهای_اخلاقی بود. مراقبت از خویش در این زمینه را باید جدّی گرفت.
۱۴۰۳/۳/۶
🔺اگر به نام عدالتخواهی و به نام انقلابیگری، #اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کردهایم؛ از خط امام منحرف شدهایم. اگر به نام انقلابیگری، به نام عدالتخواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما میدانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، #اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شدهایم.
۱۳۹۰/۳/۴
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔺اطلاع داریم که «#لشکر_سایبری دشمنِ مشترک همه ایرانیان» در پوشش دروغین رقبا و جناحهای سیاسی کشور آنها و یا اشخاص مورد اعتماد دینی و سیاسی جناحها را مورد #اهانت قرار میدهد تا طرف مقابل را عصبانی و برافروخته و وادار به جواب کند؛ بنابراین نباید هرچه را در فضای مجازی میبینید، کار رقبای سیاسی خود بپندارید.
▫️(دیدار با نمایندگان مجلس، ۱۴۰۳/۴/۳۱)
#راه
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔺رفتار و گفتار نمایندگان در غیر مجلس و #فضای_مجازی هم باید حافظ امنیت روانی مردم، وحدتبخش، #آرامشآفرین و دلگرمکننده ملت باشد.
▫️(دیدار با نمایندگان مجلس، ۱۴۰۳/۴/۳۱)
#راه
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹عمامه پرانی؛ خاطرهای از استاد علی صفایی حائری(ره)
🗓 دوم مرداد، سالروز ولادت استاد علیصفاییحائری(ره)
📘برشی از کتاب مشهور آسمان
@einsad
#جاذبه
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معرفی_فیلم
▪️حقیقت را فریاد کن
اولین فیلم سینمایی از اسرای کربلا بعد از واقعه عاشورا
🔹فیلم سینمایی شور عاشقی داستان سلما زنی است که مامور می شود تا رسانه کاروان اسرای کربلا و حضرت زینب (س) باشد و پرچم یا حسین (ع) را بلند کند. شور عاشقی به کارگردانی و تهیه کنندگی داریوش یاری برای اولین بار حرکت کاروان اسرای کربلا از کوفه تا شام بعد از واقعه عاشورا را به تصویر میکشد.
@esayar_ir
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹#نظریه_کاشت
(Cultivation Theory)
🔹فیلم: خبرنگار آمریکایی بعد از سفر به ایران و گفتگو با ایرانیها معتقد است که ایرانیها تصوری فانتزی از آمریکا دارند
🔹نظریه کاشت: جرج گربنر در نظریه کاشت بیان میکند که در اثر استفاده طولانیمدت مخاطب از رسانه، به ویژه رسانه تصویری، او تصور میکند جامعه و جهان همانگونه است که او در آن رسانهها دیده است
▫️پینوشت:
ویدئو تلفیقی از برشهای مستند رویای ایرانی و ولاگ یک یوتیوبر آمریکایی (philsguide) است که اخیرا به ایران سفر کرده است
▫️با سپاس از آقای علی شعبانی؛ دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباطات دانشگاه ادیان
#نظریه
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
✅ مستندی درباره نظریه کاشت
🔹در سال ۲۰۱۰، بنیاد آموزش رسانه (Media Education Foundation) مستندی تولید کرد با عنوان «سندرم دنیای کثیف: خشونت رسانه ای و کاشت ترس»
The Mean World Syndrome: Media Violence & the Cultivation of Fear
🔹در این مستند که خلاصه ای از کار گربنر و دیگران در مورد تأثیرات رسانه های خشونت آمیز بر نگرش مردم است، خود گربنر در مورد تحقیقات خود در مورد خشونت در رسانه ها و تأثیراتی که از زمان اضافه شدن صدا به تلویزیون در دهه ۱۹۳۰ بر مردم آمریکا داشته است، صحبت میکند
🔹این فیلم توسط مایکل مورگان روایت میشود که از نزدیک با گربنر در تحقیقات او در مورد نظریه کاشت کار میکرد
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
رسادین|فرهنگ و رسانه پژوهی دینی
🔹#نظریه_کاشت (Cultivation Theory) 🔹فیلم: خبرنگار آمریکایی بعد از سفر به ایران و گفتگو با ایرانیها
🔹 مستند رویای ایرانی
🔹«رویای ایرانی»، روایتی است از حضور ۱۰ روزه یک خبرنگار آمریکایی به نام «کیلب ماپین» در ایران که در پی اولین نامه رهبر انقلاب اسلامی به جوان های اروپایی و امریکایی به ایران سفر کرده و به دنبال دیدار با نویسنده نامه است.
🔹 مشاهده در سایت شبکه مستند
https://doctv.ir/program/154426
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔺#انصاف داشته باشید، حتی نسبت به دشمن!
🔹کسی را نباید به خاطر یک امر، از همه آن چیزهایی که صلاحیت محسوب میشود، انسان او را نفی بکند.
🔹با انصاف باید بود؛ با انصاف باید عمل کرد؛ با انصاف باید حرف زد.
🔹خدای متعال در مورد دشمنان میگوید: «و لا یجرمنّکم شنآن قوم علی الّا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوی»؛ اگر با کسی دشمنید، این دشمنی موجب نشود که نسبت به او بیانصافی کنید، بیعدالتی کنید؛ حتی نسبت به دشمن! حالا آن که دشمن هم نیست.
۱۳۸۸/۵/۳
#راه
#مثل_رئیسی
#بازگشت_اخلاق_به_سیاست
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
.
🔺نگذاشتم قبر فردوسی را خراب کنند!
🔹اول انقلاب عدهای از مردمِ #بااخلاصِ_بیاطلاع رفته بودند قبر فردوسی را در توس خراب کنند! وقتی من مطلع شدم، چیزی نوشتم و فوراً به مشهد فرستادم؛ که آن را بردند و بالای قبر فردوسی نصب کردند؛ نمیدانم الآن هم هست یا نه. بچههای حادی که به آنجا میرفتند، چشمشان که به شهادت بنده میافتد، لطف میکردند و میپذیرفتند و دیگر کاری به کار فردوسی نداشتند!
🔹 فردوسی یک #حکیم است؛ حکمت فردوسی چیست؟ حکمت الهیِ اسلامی ... فردوسی آن وقتی هم که از اسفندیار تعریف میکند، روی دینداری او تکیه میکند ... فردوسی را با این چشم نگاه کنید.
۱۳۷۰/۱۲/۵
▫️متن کامل
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=3855
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
فرهنگ دانشجویی.pdf
227.9K
✅ فرهنگ دانشجویی: ارتباط میان فردی دانشجو و استاد
🔹در گذشته کتاب هایی مانند آداب المتعلمین خواجه نصیرالدین طوسی و مُنْیةُ المُرید شهید ثانی به بیان آداب تعلیم و تعلم می پرداختند.
🔹 امروزه این مباحث ذیل اخلاق دانشجویی مطرح می شوند. فایل ضمیمه، در چند صفحه کوشیده است با زبانی به روز به بیان برخی ابعاد #ارتباط_میانفردی دانشجو و استاد بپردازد
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔸 دومین دوره جامع موضوع شناسی بازی های رایانه ای در شهرهای قم و تهران برگزار می گردد.
▫️این دوره به همت مرکز دانش بازی های رایانه ای و با مشارکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دانشگاه علم و صنعت، موسسه عالی فقه و علوم اسلامی و حوزه علمیه مروی تدارک دیده شده و در تابستان 1403 به صورت حضوری میزبان طلاب حوزه های علمیه ی قم و تهران می باشد.
اطلاعات تکمیلی
@modaber_net
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
✅ مدرسه فصلی با موضوع حقوق کودک و نوجوان در فضایمجازی / به صورت حضوری
_ اعطای گواهینامه معتبر
_ دعوت از برگزیدگان
_ زمان: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸ الی ۱۸
_ مکان: قم، صفائیه، کوچه۲۸، پلاک ۴۵ پژوهشگاه فضایمجازی (پردیسقم)
_ ثبتنام: اینجا کلیک کنید
@QomCsri
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
💡فراخوان هفدهمین جشنواره بینالمللی پژوهش فرهنگی منتشر شد
❇️ مراکز علمی و پژوهشی، پژوهشگران و صاحبنظران داخلی و خارجی، چنانچه پژوهشی در یکی از محورهای فراخوان در فاصله شهریور ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳ (در بخش داخلی) و سپتامبر ۲۰۲۳ تا سپتامبر ۲۰۲۴ (در بخش بینالمللی) انجام دادهاند، حداکثر تا تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ به دبیرخانه دائمی جشنواره ارسال کنند.
📥 قالب دریافت آثار:
طرح پژوهشی/ پایاننامه کارشناسی ارشد/رساله دکتری/کتاب (برگرفته از طرح پژوهشی)/مقاله علمی پژوهشی/گزارش سیاستی
(آثار آسیبشناسانه، کاربردی و شامل ارائه راهکار در اولویت هستند.)
✅ محورهای فراخوان:
🔹 فرهنگ
🔸 رسانه و ارتباطات
🔹 فناوریهای جدید و آیندهپژوهی فرهنگی
🔸 هنر
🔹 پژوهشهای دینی و اسلامی
📤 نحوه ارسال آثار:
ثبت اثر در تارنمای جشنواره به نشانی www.ifcr.ir و بارگذاری فایل آن
در صورت در دسترسنبودن فایل اثر، دو نسخه از آن به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
🖥 سایت: https://ifcr.ir/fa
☎️ تلفن: 88919176
@ricac_ac_ir
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin