eitaa logo
رسادین|فرهنگ و رسانه پژوهی دینی
653 دنبال‌کننده
566 عکس
73 ویدیو
75 فایل
✅ فرهنگ و رسانه‌ پژوهی دینی (رَسادین) ✍️مدیر: @mobini (مجید مبینی مقدس؛ خارج فقه و اصول، دکتری فرهنگ و ارتباطات) 🔸کانال همراه: روش شناسی اجتهاد (روشنا) @ravesh_ejtehad 🔸تبادل: @Mohammad_sobhan313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔نشست علمی «تبیین فقهی تخیل وانمودی در رسانه‌های نوین» 🎙ارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی داودآبادی 🎙ارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین علی نهاوندی 🗓 زمان: چهارشنبه، ۹ اسفند ۱۴۰۲، ساعت ۱۶ 🏛مکان: قم، مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) 🔗لینک وبینار: www.markazfeqhi.com/live @ijtihad 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
✅ بررسی روش و حل تزاحمات در موضوعات پیچیده اجتماعی با تمرکز بر فضای 👤 استاد ملک زاده 🗓 زمان: سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ 🕙 ساعت: ۱۶ 🏫 مکان: خیابان ۱۹ دی (باجک)، بین کوچه ۳۸ و ۴۰، ساختمان فدک، موسسه شناخت لینک پخش زنده نشست: https://gharar.ir/r/4d3727da 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
استاد پارسانیا: ترسیم ادبیات فلسفی رسالتی است 🔹استاد پارسانیا ورود طلاب فاضل به میدان تولید ادبیات فلسفی هوش مصنوعی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ترسیم ادبیات فلسفی هوش مصنوعی، رسالتی حوزوی است. همانطور که ادبیات فلسفه تحلیلی بحث علوم شناختی و مباحث تئوریک و نظری آن را باید خودمان ترسیم کنیم؛ در حوزه هوش مصنوعی نیز باید به تمام ابعاد مهندسی، علوم کاربردپردازی و حتی پیامدهای فرهنگی و حوزه‌های فلسفی آن توجه داشته باشیم. عقبه ادبیات فلسفی هوش مصنوعی را تنها حوزه‌های علمیه می‌توانند ترسیم و تأمین و به سوالاتی چون، حقیقت معرفت و تعریف دقیق هوش که مبتنی بر قوه ادراکی است پاسخ دهد؛ در این حوزه حرف‌های بیشماری برای گفتن وجود دارد؛ چرا که با دین و ایمان مردم ارتباط مستقیمی دارد. 🔹ایشان با بیان این که در پیشگامی حوزه‌های علمیه باید در بهره‌وری از این مساله به چارچوب‌های نظری تحلیل‌ها به مباحث اخلاقی، حقوقی، فقهی، تربیتی و فرهنگی و اجتماعی ادبیات هوش مصنوعی، از جمله مباحث فلسفی آن توجه داشته باشیم، ورود طلاب فاضل سطوح سه و چهار حوزوی به میدان تولید ادبیات فلسفی هوش مصنوعی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این ادبیات دینی و فرهنگی هوش مصنوعی را باید مبتنی بر ادبیات جهانی تبیین کنیم. 🔹ایشان با تأکید بر این که کار در حوزه هوش مصنوعی نیازمند رصد تحولات و بازتولید ادبیات علمی و گفتمانی است، خاطرنشان کرد: باید به مباحث و هوش مصنوعی توجه کرد. https://www.mehrnews.com/news/6037829 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
🔺نزدیک به چهل درصد مردم حرف‌های شما درباره را دریافت نمی‌کنند! 🔹بنابرنظرسنجی ایسپا در بهمن ۱۴۰۲، ۳۷درصد مردم فقط از پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند 🔹بنابراین بسنده کردن افسران جوان جنگ نرم به تبیین ضرورت مشارکت حداکثری در پیام‌رسان و بله و ... یک غفلت بزرگ و خطرآفرین برای کشور است! 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
Jurisprudential explanation.mp3
12.9M
فایل صوتی نشست علمی تبیین فقهی تخیل وانمودی در رسانه‌های نوین ارائه دهنده : استاد نهاوندی و استاد داوود آبادی کانال استاد نهاوندی @nahavandi_ir 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
🔴 «موافقین چهل درصدی» که در انتخابات مشارکت کردند، همان‌ها بودند که با تصمیم اولیه‌ی خودشان، قصد مشارکت داشتند. جامعه‌ی هدف نیروهای «جهاد تبیین» در عرصه‌ی مشارکت حداکثری، «مرددین سی درصدی» بودند، اما نخواستیم یا نتوانستیم آنها را همراه کنیم. نخواستن به کنار، اما چرا نتوانستیم؟! ریشه‌ی مشکل چیست؟! ✍ حاشیه: جهان مجازی ما، «جهان مجازی آنها» نیست. ازاین‌رو، ما حرف‌های‌مان را برای خودمان تکرار می‌کنیم! آنها اینجا نیستند! از هر سو که می‌نگریم به فتنه‌ی شبکه‌های اجتماعی غربی می‌رسیم که از ما، یارگیری کرده و میان ما، جدایی واقعی افکنده است. گویا ما یک جامعه نیستیم. ▪️علامه طباطبائی در تفسیر المیزان می‌گویند: «هم‌مکانی»، تسهیل‌گر «هم‌اعتقادی» است. پس تفاوت در «زیست‌جهان جغرافیایی»، تفاوت در «زیست‌جهان فرهنگی» را به دنبال دارد. ما و آنها، دچار گسستگی مکانی شدیم. اینستاگرام، «وطن دیگر» است و «هویت دیگر»ی هم می‌آفریند. تکه‌تکه شده‌ایم؛ استعمار با ما چنین کرده‌. ✍️ویراستی مهدی جمشیدی @mortezavaafi 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
تازه های نشر:کتاب «بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران» ناشر: لوگوس این کتاب به‌روشنی نشان می‌دهد که سرویس جهانی بی‌بی‌سی و بخش فارسی آن، در تدوین سیاست‌های خبری و تحلیلی خود همواره با وزارت خارجه انگلیس هماهنگ بوده است منبع: لغزشگاه https://eitaa.com/laghzeshgah_majazi 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
دومین رویداد میز نقد : خوانشی از نظریه نقد تکنولوژی 🔹ارائه: پروفسور آندرو از کالیفرنیا 📆 زمان: سه‌شنبه ۱۵ اسفند 🕰 ساعت: ۸:۱۵ به وقت تهران 💻 مکان: به صورت برخط 🔻لینک حضور در نشست : 🔹Join Zoom Meeting: https://us05web.zoom.us/j/83223082438?pwd=J3KqUw1CAptLqSfGsTknunjwCIuBYe.1 🔸Meeting ID:
832 2308 2438
🔸Passcode:
Majazi
(بر روی آیدی و‌ کد، کلیک کنید تا کپی شود) پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) https://eitaa.com/OISC_Majazi 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
سیزدهمین پیش‌نشست همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین (با مجوز ISC) نشست علمی «دین، رسانه‌های نوین و فناوری‌های نوظهور» دبیر نشست: دکتر علی‌اصغر کیاء سخنرانان: دکتر سیدرضا نقیب السادات دکتر محمدمهدی مولایی دکتر کاوه بازرگان هرندی دکتر محمدحسن یادگاری زمان: سه‌شنبه، ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۰ الی ۱۲ مکان: تهران، سالن شورای دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی لینک حضور مجازی: meeting.atu.ac.ir/ch/fcs https://eitaa.com/rcnmconference1 🔸رسادین؛ رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
ارتباطات میان‌فردی والدین - فرزندان ▫️استاد نهاوندی: 🔹رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: «اگر فرزندی از سر دلسوزی و باعلاقه و عشق به پدر و مادر خودش نگاه کند، با هر نظری که می‌کند، ثواب یک حج مقبول برایش می‌نویسند. اصحاب عرض کردند که یا رسول الله اگر در یک روز صد بار به پدر و مادر خود نگاه کند چطور؟ حضرت فرمود: آرى، گرچه در روز صد هزار بار به او بنگرد!» 🔹وقتی پدر و مادر را از دست دادی، این ثواب را برای همیشه از دست خواهی داد! 🔹۱. رسول خدا(ص): مَا مِنْ رَجُلٍ يَنْظُرُ إِلَى وَالِدَيْهِ نَظَرَ رَحْمَةٍ إِلَّا كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ نَظْرَةٍ حَجَّةً مَبْرُورَةً قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ إِنْ نَظَرَ إِلَيْهِ فِي الْيَوْمِ مِائَةَ مَرَّةٍ قَالَ وَ إِنْ نَظَرَ إِلَيْهِ فِي الْيَوْمِ مِائَةَ أَلْفِ مَرَّةٍ. (مستدرک الوسائل، ج۱۵، ص۲۰۴) 🔹۲. رسول خدا(ص): مَا وَلَدٌ بَارٌّ نَظَرَ فِي كُلِّ يَوْمٍ إِلَى أَبَوَيْهِ بِرَحْمَةٍ إِلَّا كَانَ لَهُ بِكُلِ‏ نَظْرَةٍ حِجَّةٌ مَبْرُورَةٌ. قَالُوا: يَا رَسُولَ اللَّهِ، وَ إِنْ نَظَرَ فِي كُلِّ يَوْمٍ مِائَةَ نَظِرَةٍ قَالَ: نَعَمْ اللَّهُ أَكْثَرُ وَ أَطْيَبُ. (امالی طوسی، ص۳۰۸) کانال استاد: @nahavandi_ir 🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
جناب آقای الکساندر دوگین عزیز احتراما از دعوت محبت آمیز شما برای شرکت در دومین همایش بین‌المللی نهضت جهان چند قطبی صمیمانه متشکرم و ازاین که به دلیل برخی ناهماهنگی ها نتوانستم در همایش حضور به هم برسانم عذرخواهی می‌کنم و بدین وسیله مقاله کوتاهی را که در آن همایش در ذیل محور «غرب پس از هژمونی. آیا می توان تمدن اروپا را نجات داد؟» قصد ارائه داشتم با عنوان « و آینده تمدن » تقدیم می‌کنم. حمید پارسانیا ۸/اسفند/۱۴۰۲ @parsania_net @HekmateFarhang 🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا