فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 توصیههای رهبر انقلاب درباره ماه مبارک رمضان
@Khamenei_ir
🔹پذیرش دانشجو در مقطع #دکتری در رشته #مدیریت_رسانه
🔹دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان
🔹 ثبتنام و اطلاعات بیشتر:
سایت ثبتنام
09907661051
09120787781
@adyanuni
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
🔹چالشهای #فقهپژوهی در عرصه #فضای_مجازی و هوش مصنوعی
🔹در بعد موضوعشناسی، ارتباط قوی میان اساتید دانشگاه و اساتید حوزه باعث میشود موضوعات دقیقتر برای مجتهدان مطرح شود، فتوای آنها دقیقتر شود و در نتیجه قانونی هم که مبتنی بر فقه تدوین میشود، صحیح باشد ...
▫️خبرگزاری #ایکنا
https://iqna.ir/fa/news/4201972
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
🔹پیش نشست مجازی کنفرانس بینالمللی فلسفه تکنولوژی اسلامی
🔹پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ساعت ۱۸:۰۰ الی ۲۱:۰۰
🔹لینک حضور:
https://www.skyroom.online/ch/csir.ut/ut
@esf_anjoman
#فلسفه_رسانه
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
درسگفتار درک رسانه - <unknown>.mp3
18.14M
🔹 درسگفتار "درآمدی بر رویکرد پستمدرن به درک رسانه"
🔹د. یامینپور
#ژان_بودریار
#فوکو
#چامسکی
@yaminpour
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
شُهره بر مناره؛ مطالعۀ انتقادی فعالیت روحانیون خردهسلبریتی در اینستاگرام
کتاب «شُهره بر مناره؛ مطالعۀ انتقادی فعالیت روحانیون خردهسلبریتی در اینستاگرام» نوشتۀ علی مؤمنی و دکتر عبدالله بیچرانلو است.
این کتاب در سال ۱۴۰۲ توسط پژوهشکدۀ فرهنگ و هنر اسلامی به چاپ رسید. این کتاب مشتمل بر شش فصل «دین، رسانه و ارتباطات»، «دین و شهرت؛ رویکردی انتقادی»، «برساخت هویت نمایشی روحانیون»، «برساخت دین اینستاگرامی»، «خوانش دنبالکنندگان از صفحات اینستاگرامی روحانیون» و «روحانی خردهسلبریتی» است.
در این کتاب نویسندگان با مروری بر مبانی ارتباطات دینی و پیوند شهرت و دین به مطالعۀ فعالیت اینستاگرامی ۱۴ روحانی اینستاگرامی از جمله سید حسن آقامیری، احسان بیآزارطهرانی، شهاب مرادی، امیرحسین دریائی، محمدرضا زائری، مسلم داوودینژاد، کمیل نظافتی آملی، سیدحسین حسینی و... پرداختهاند.
@cyber_pajooh
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
🔹یادداشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر نهاوندی (مدرس خارج فقه رسانه) پیرامون اتفاقات اخیر
🔹لازم است فضلا و طلاب با آگاهی کامل از نقشه دشمن، نسبت به بازی رسانه ای ایشان، هوشیار بوده و قبل از هر گونه اظهار نظر و کنش رسانهای نسبت به لوازم و #آثار آن اطلاع دقیق حاصل نمایند
🔹#پروژه تولید #تنفر از قم و #روحانیت با هدف کاهش میدان نفوذ و اقناع دین و مرجعیت دینی دنبال میشود.
مطالعه متن کامل
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
پرسشهایی درباره علمدینی؛ جلسه یک.mp3
36.85M
✅ سلسله نشستهای پرسشهایی درباره علم دینی (جلسه اول)
با محوریت کتاب بیست پرسش درباره علم دینی
🔹ارائه: استاد حمید #پارسانیا
@mohyeddin_ir
#علم_ارتباطات_دینی
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
#معرفی_کتاب
✅ بیست پرسش درباره علم دینی
🔹 استاد حمید #پارسانیا
🔹 انتشارات پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، ۱۴۰۲
🔹«علم دینی به طور عام و علوم اجتماعی اسلامی به طور خاص، مفاهیم نوینی هستند که کاربرد آن در دوران معاصر به پنج دهۀ اخیر باز میگردد و استفاده از این مفاهیم، مربوط به سومین مقطع از مقاطع مواجهۀ جهان اسلام با جهان مدرن است.
ورود ادبیاتی که عقلانیت و علم اسلامی را از موضع سوژه و عقلانیت مدرن به نقد میکشید، سنت فکری اسلامی را جهت دفاع از هویت علمی و عقلی خود، ناگزیر به عرصۀ منازعات علمِ دینی و عقلانیت اسلامی وارد ساخت و بدینترتیب در دهههای پس از انقلاب مسئلۀ علم دینی و اسلامی مستقل از مباحثی که در جهان اسلام شکل گرفته بود، فعال شد. ویژگی جریان علم دینی و اسلامی در ایران، در مقایسه با جریانهای دیگری که پیش از آن در جهان اسلام شکل گرفته بود، تغذیه آن از سنت عقلی و فلسفی شیعی است. مباحثی که حضرت آیتالله جوادی آملی در سه دهۀ اخیر در این زمینه مطرح کردهاند، نمونهٔ برجسته از ورود بنیانهای فلسفی صدرایی به مباحث علم دینی و عقلانیت اسلامی است».
بنیاد علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری شیرازی(ره)
@mohyeddin_ir
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
✅ ثبتنام آزمون اختصاصی #كارشناسی_ارشد
🔹رشتههای دانشکده علوم اجتماعی، #رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان:
▫️علوم #ارتباطات اجتماعی
▫️مدیریت رسانه
▫️مدیریت
▫️جامعهشناسی
▫️جامعهشناسی فرهنگی
▫️و ...
🔹زمان آزمون: ۱۴۰۳/۴/۱۲
🔹لینک توضیحات تکمیلی، ثبتنام و آشنایی با سایر رشتههای دانشگاه:
azmoon.urd.ac.ir
🔹راههای ارتباط با کارشناسان پذیرش:
09907661051
09120787781
@adyanuni
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
✅ #علوم_انسانی_اسلامی در جهان عرب و مجله «الفكر الإسلامي المعاصر»
🔹در سال ۱۹۸۱ (۱۳۶۰ ش) موسسهای به نام «المعهد العالمي للفكر الاسلامي» با تلاش اندیشمندانی همچون إسماعيل الفاروقي، طه العلواني، جمال برزنجي و عبدالحمید ابوسلیمان بنا نهاده شد.
🔹ایدههای «مطالعات تمدنی»،
«علوم انسانی اسلامی» و «اسلام و معاصرت» همواره در کانون تأملات اندیشمندان این مرکز بوده است.
🔹در سال ۱۹۹۵ مجله این مرکز با عنوان «اسلامیة المعرفة» با سرمقاله طه علوانی «لماذا اسلامیة المعرفة؟ ولماذا المجلة؟» منتشر شد. این مجله از سال ۲۰۲۰ با عنوان «الفكر الإسلامي المعاصر» منتشر و تاکنون به شماره ۱۰۶ رسیده است.
🔹مجله "الفکر الاسلامی المعاصر" مهمترین ایدههای آکادمیک اسلامگرایی معاصر عرب را نمایندگی میکند و کمتر اندیشمند ترازی است که در این مجموعه مقالهای نداشته باشد.
مطالعات جهان عرب
@Arabworld2023
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
🔺بیشترین تحرک دشمنان ما علیه ما، بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات رسانهای است؛ باید قویتر و هوشمندانهتر عمل کنیم.
۱۴۰۰/۵/۱۲
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
✅ سال نو و #تحول در حوزه؛ این بار "رسانه حوزه"
🔹استاد نهاوندی (مدرس خارج فقه رسانه) در یادداشت اخیر خود بر روی کلیدواژه مهمی دست گذاشتند: ایجاد #نفرت از روحانیت
🔹آری؛ پروژه رسانهای "تخریب روحانیت" به پروژه رسانهای "ایجاد نفرت از روحانیت" تغییر کرده است
🔹 در میانه این پروپاگاندا و شبیخون رسانهای سیاه و سهمگین بر ضد روحانیت، اما حوزه از مکانیسمی کارآمد برای دفاع از خود محروم است!
🔹 #اتاق_فکر_رسانهای ضرورتی است که هر روز که در تشکیل آن تاخیر شود و استراتژی انفعالی #این_نیز_بگذرد ادامه یابد، روحانیت شیعه بخش دیگری از اعتبار هزارساله خود را در افکار عمومی ایران و جهان از دست میدهد، دیروز درمانگاه قم، امروز ازگل تهران، فردا ...
🔹به عنوان مثال، در ماجرای اخیر، در صورتی که اتاق فکر رسانهای حوزه (به معنای واقعی کلمه) وجود میداشت، شاید امروز شاهد چالشی تلخ برای یک مدرسه علمیه و تولیت بزرگوار آن نبودیم
🔹"امروز #بیشترین_تحرک دشمنان، بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات #رسانهای است، #فکرهای_بسیاری را در مجموعههای فکری استخدام میکنند تا بتوانند افکار عمومی کشور ما را در اختیار بگیرند. وقتی افکار عمومی یک ملت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت آن ملت هم طبق میل بیگانه پیش خواهد رفت، کار تبلیغاتی و رسانهای کار مهمی است؛ ما در این زمینه ضعف و کمکاری داریم، باید #قویتر و هوشمندانهتر عمل کنیم" ۱۴۰۰/۵/۱۲
🔹یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال
✍️ مجید مبینی (مدیر حلقه فقهی روششناسی اجتهاد روشنا و دکتری فرهنگ و ارتباطات)
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
✅ #تذکر چندباره #رهبر_انقلاب: جلوههای امیدزا در کشور فراوان است؛ اما #توان_تبلیغاتی ما رسایی لازم را ندارد
▫️سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب:
🔹چیزهایی که امید در انسان ایجاد میکند در کشور فراوان است. همین پیشرفتهای علمی، در عرصه صنعت، در عرصه سلامت، در عرصه فضا، در سیاست و پیشرفتهایی که در سیاست خارجی داشتیم، امنیتی که در کشور وجود دارد، این حضور مردمی.
🔹 این پیشرفتهای سریع و شگفتآور وجود دارد. خب اینها عوامل امیدزاست. حس عزت را، حس افتخار را در مردم ما تقویت میکند.
🔹ما توانهای تبلیغاتیمان متأسفانه آن چنان رسایی لازم را ندارد که بتواند آنچه را که اتفاق میافتد در معرض دید مردم قرار بدهد. اینها همه جلوهای امیدزاست در کشور، مظهر نشاط کشور است.
۱۴۰۳/۱/۱
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔺مخاطب عتاب رهبری کیست؟ چرا هیچ اتفاقی نمیافتد؟!
🔹"جلوههای امیدزا در کشور فراوان است؛ اما توان تبلیغاتی ما رسایی لازم را ندارد که بتواند آنچه را که اتفاق میافتد در معرض دید مردم قرار بدهد"(۱۴۰۳/۱/۱)
🔹از فتنه ۸۸ تاکنون رهبری درباره ضعف رسانهای برای امیدآفرینی مکررا گلایه کردهاند؛ در بیانیه گام دوم هم امیدآفرینی و شکستن محاصره رسانهای را نخستین و ریشهایترین جهاد خواندند
🔹در مراسم تنفیذ آقای رئیسی هم مجددا تذکر دادند: "بیشترین تحرک دشمنان ما علیه ما، بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات رسانهای است؛ باید قویتر و هوشمندانهتر عمل کنیم" (۱۴۰۰/۵/۱۲)
🔹در سال گذشته هم دوبار به صراحت درباره ضعف رسانهای تذکر دادند (۱۴۰۲/۶/۸ و ۱۴۰۲/۱۱/۱۰)؛ در شروع سال ۱۴۰۳ نیز مجددا تذکرشان را تکرار کردند
🔹چه کسی مخاطب رهبری است؟ چرا هیچ اتفاقی نمیافتد؟!
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔺محاصره #رسانهای بینالمللی ایران
🔹دیشب که برای دیدن شهر سوچی روسیه بیرون رفته بودیم، با یک اروپایی همراه شدیم که کشورهای زیادی را دیده بود و به چهار زبان مسلط بود
🔹 گفت: رسانه های ما شبانهروز به ما میگویند نسل جدید ایران عصبانی و شورشی هستند و به کشورشان علاقه ای ندارند؛ برایم جالب است شما هم #شاد هستید، هم عاشق کشورتان!
🔹به ما میگویند ایران خیلی عقبمانده است و مردمش هنوز با پول نقد خرید و فروش میکنند؛ در حالی که دیروز یک دختر ایرانی به من گفت بیشتر خریدهایش را #اینترنتی انجام میدهد!
🔹تصوراتش از ایران خیلی به هم ریخته بود. در آخر هم گفت: چقدر زبان شما آهنگین است، وقتی #فارسی حرف میزنید انگار دارید شعر میخوانید! حتی انگلیسی را هم آهنگین تلفظ میکنید!
▫️منبع: کانال حرا
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یادآوری
📹 در راس نقشههای دشمن، #پروپاگاندا است
🔹#بارها و #بارها بنده #تکرار کردم و باز هم تکرار می کنم؛ دشمن در راس نقشههایش #تبلیغات است؛ به قول خودشان #پروپاگاندا. علاج پروپاگاندا تبیین است؛ از زبان های مختلف، از حنجرههای مختلف، با تعبیرات مختلف، با ابتکارات مختلف.
🔹وسوسهای را که روی آن جوان و نوجوان اثر میگذارد چه چیزی میتواند برطرف کند؟ باتوم که نمیتواند برطرف کند، آن وسوسه را تبیین میتواند برطرف کند.
🔹یک سندی چند هفته پیش منتشر شده از یک مرکز معتبر آمریکایی که اسناد مهمی را بعد از مثلاً گذشت سی چهل سال منتشر میکند، سندی را منتشر کرده که میگوید #کارتر در دسامبر ۱۹۷۹ (حدود ده ماه بعد از پیروزی انقلاب) دستور میدهد به سازمان سیا که جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کنید.
🔹 نکته جالب این است که به چه وسیلهای ساقط کنید؟ اولین نکتهای که ذکر میکند #تبلیغات است؛ #پروپاگاندا!
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
@Khamenei_ir
🔸#رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔺در فضای مجازی فقط از قتل معاون حوزه علمیه ماهشهر (حجت الاسلام حمزه اکرمی) و کشف جسد او خبر میدهند؛ اما هیچ اشارهای نمیکنند که این استاد حوزه در حالی که برای #امرار_معاش خانواده خود مشغول #مسافرکشی بوده، مظلومانه و با زبان روزه توسط سارقان به قتل رسیده است؛ چون نمیخواهند تصویر دروغینی که از اشرافیت روحانیت ساختهاند، ترک بردارد!
@Roshangari_ir
🔹پینوشت:
▫️ضمن عرض تسلیت و اظهار تاسف از وضعیت مالی فضلای حوزه،
در زمانه انفعال رسانهای حوزه و نبود هیئت اندیشهورز (اتاق فکر) رسانهای در حوزه، از خبر مظلومیتی که میشود به نفع حوزه استفاده کرد (=وضعیت معیشتی روحانیت)، ضدانقلاب برای تخریب بیشتر حوزه در حال استفاده کردن است (=عدم محبوبیت روحانیت)!
▫️ضعف رسانهای حوزه به غربت و مظلومیت مضاعف حوزویان منجر شده است
🔸#رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: رسانه مهمتر از موشک و پهپاد!
🔹 امروز در دنیا چالشها و درگیریها، چالشهای رسانهای است. رسانهها بیش از موشک و پهپاد و هواپیما در عقب راندن دشمن تاثیر میگذارند و دلها و ذهنها را تحت تاثیر قرار میدهند. هر کس رسانه قویتر داشته باشد در اهدافی که دارد موفقتر خواهد بود.
۱۴۰۳/۱/۶
@Khamenei_ir
🔸#رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
✅ تمجید رهبر انقلاب از فعالیت #رسانهای حماس: اقدامات رسانهای مقاومت بسیار خوب و جلوتر از رژیم صهیونیستی است
▫️رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس:
🔹حمایت افکار عمومی بینالمللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام بهویژه دنیای عرب از مردم غزه مساله مهمی است.
🔹اقدامات تبلیغاتی و #رسانهای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.
۱۴۰۳/۱/۷
▫️پینوشت:
موفقیت تیم رسانهای گروه کوچک حماس و شکست غولهای رسانهای حامی رژیم صهیونیستی میتواند برای فعالان رسانهای انقلاب اسلامی و حوزه علمیه امیدبخش و درسآموز باشد
🔸#رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔺در ماجرایی که هیچ ارتباطی به حوزه ندارد، عصر ایران پای روحانیت را به ماجرا باز میکند و با تیتری تخریبی سعی میکند وجود امتیاز خاص برای روحانیان را به جامعه القا کند تا پروژه ایجاد تنفر از روحانیت پیش برود!
https://www.asriran.com/fa/news/954157/
🔸#رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
تعریف ارتباط از دیدگاه قرآن و حدیث.pdf
584.1K
✅ مقاله تعریف ارتباط از دیدگاه قرآن و حدیث
🔹حجت الاسلام دکتر مصطفی همدانی (سطح چهار حوزه و دکتری فرهنگ و ارتباطات)
🔹چکیده:
▫️تعریف ارتباط همواره ذهن اندیشمندان دانش ارتباطات را به خود مشغول کرده و در این مسیر دهها تعریف ارائه شده است. این تعریف ها عموماً در بسترهای هستیشناختی مادهگرا، انسانشناختی داروینی و فرویدی و روششناختی تجربهگرایی ارائه شدهاند.
▫️تحقیق فرارو با استناد به بیش از یک صد آموزه قرآنی و حدیثی بنا دارد که این مفهوم را با روش اجتهاد، از قرآن و حدیث استنطاق کند و درنهایت تعریفی ارائه کرده است که انواع ارتباطات کلامی و غیرکلامی مؤمنانه و غیرمؤمنانه را شامل می شود.
▫️این تعریف بر فرامادی بودن معنای ادراکی تأکید دارد و منبع معنایی انسان ها را قلب و درون آنها، که همان حیثیت غیبی وجود انسانی است، معرفی می کند که در فرایند الهام یا وسوسه، از جهان غیب ادراک معنا کرده، آن را در ارتباطات اجتماعی خود به اشتراک می گذارد.
▫️طبق این تعریف، نقش محوری در فرایند مفاهمۀ اجتماعی با تشابه قلبی است که زمینۀ همرسانی معانی و ادراک مشترک از پیام ها را فراهم میکند.
(معرفت فرهنگی، ش ۵۶، پاییز ۱۴۰۲)
http://marefatefarhangi.nashriyat.ir/node/545
🔸#رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin