eitaa logo
رسادین|فرهنگ و رسانه پژوهی دینی
690 دنبال‌کننده
652 عکس
88 ویدیو
78 فایل
✅ فرهنگ و رسانه‌ پژوهی دینی (رَسادین) ✍️مدیر: @mobini (مجید مبینی مقدس؛ خارج فقه و اصول، دکتری فرهنگ و ارتباطات) 🔸کانال همراه: روش شناسی اجتهاد (روشنا) @ravesh_ejtehad 🔸تبادل: @Mohammad_sobhan313
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️▪️▫️ ✅ امام هادی (علیه‌السلام) و علیه خلیفه قدرتمند 🔹 رهبر انقلاب: امام هادی (علیه‌السلام) با دیدِ یک انسان مبارز به دربارِ متوکّل رفت و مجلسِ شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد. یعنی او را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخرِ حرف‌هایش، متوکّل برای حضرت عطر آورد و او را با احترام بدرقه کرد! 🔹در مبارزه‌ای که شروع کننده‌ی آن، خلیفه‌ای تندخو و قدرتمند بود، امام هادی دست به یک جنگ روانی زد؛ مبارزه‌ای که در آن نیزه و شمشیر کاربُرد ندارد. @Khamenei_ir 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
4_6030329079394211896.mp3
5.42M
🎧 رهبر انقلاب: امام هادی (علیه‌السلام) و جنگ روانی علیه خلیفه قدرتمند @Khamenei_ir 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
▫️رهبر انقلاب: 🔹 فرض بر این است که همه‌ این آقایان ایران را و جمهوری اسلامی را دوست دارند ... جوری صحبت بکنند که دشمن را خوشحال نکند ۱۴۰۳/۴/۲ 🔹مناظرات انتخابات در چارچوب شرعی و دینی باشد؛ اظهارات نباید منتهی بشود به ایجاد دشمنی ۱۳۸۸/۳/۱۴ @Khamenei_ir 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
حمایت آستان قدس رضوی از های دانشگاهی و حوزوی در عرصه 🔹دانشجویان و طلاب ‌باید رزومه علمی و طرحنامه تحقیق را به همراه شماره تماس خود، به نشانی پست الکترونیک info-mediafest@razavi.ir ارسال کنند و پس از اخذ تأیید اولیه از مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، نسبت به پیگیری مراحل بعدی تصویب پژوهش در مجموعه علمی محل تحصیل‌شان اقدام نمایند. ▫️توضیحات تکمیلی در پوستر و سایت: https://astan.ir/Jfcpyd @aqr_ir 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
روش‌ شناخت : از تشخیص معیار تا تطبیق معیار 🔹۱. برای امروز ایران و جبهه مقاومت، کدام معیار در ریاست جمهوری اولویت دارد؟ مثلا انقلابی بودن + قدرت طراحی بیشتر یا قدرت اجرایی بیشتر؟ این معیارها باید مستند به بیانات رهبر انقلاب باشد (و یا مستند به ویژگی‌های رئیس جمهور شهید که مورد تایید رهبری بودند؛ کدام معیار در ایشان برجسته‌تر بود؟) 🔹۲. آن معیار در کدام فرد بیشتر است؟ این تطبیق باید مستند به تحقیقات کامل شخصی و یا شهادت افراد آگاه و عادل باشد 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
در حاشیه چهارم؛ تفاوت : پزشکیان خطاب به مردم از جزئیات حرف می‌زند؛ رقبایش خطاب به او از کلیات! 🔹د. پزشکیان با تکنیک اقناعی توسل به احساسات با حرف می‌زند؛ 🔹در هر نوبت، مضمونی مشابه با هایی ملموس را با بیانی ساده و شبه‌صادقانه تکرار می‌کند تا در ذهن مخاطب تثبیت شود (بالا رفتن از سفارت، تشابه رقبا و ترامپ در آتش زدن برجام، ضرورت کارشناس و ...)؛ 🔹موضعی معترض دارد که این هیجان برای مخاطب جذاب است (حتی قطعی برق دولت روحانی را هم بیان و از رقبا انتقاد می‌کند!) 🔹رقبای د. پزشکیان اما معمولا با او تخاطب دارند نه با مردم؛ آن هم پاسخی منطقی و استدلالی، با بیان نخبگانی که برای مخاطب عام جذابیتی ندارد 🔹اینجا رقابت قالیباف و جلیلی با پزشکیان نیست؛ رقابت رضوی و احدیان و ثابتی با آشنا و دهباشی‌ها است! 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علی(ع)؛ حق مطلق؛ مظلوم مطلق 🔹هر وقت خواستیم برای خودمان مثال بزنیم؛ بهترین مصداقش مظلومیت حضرت علی(علیه السلام) است 🔹حق مطلق مطلق؛ اما ما ۱۴۰۰ سال است در اثبات حق بودن ایشان حتی برای حق‌طلبان بی‌تعصب ناتوانیم و دیگران، با انواع تکنیک‌های تبلیغاتی و اقناعی و شناختی بر ما غلبه پیدا کرده‌اند! 🔹ما با تکیه بر بخش برهان کتاب منطق، استدلال می‌آوریم و دیگران با تکیه بر بخش مغالطات کتاب منطق ما را مغلوب می‌کنند! 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
🔺غدیر؛ نماد تاریخی شکست رسانه‌ای شیعه 🔹تاریخ را که ورق می‌زنیم؛ هر جا جبهه حق حس کرد دیگر برنده‌ است و کار تمام است؛ تیم رسانه‌ای جبهه باطل با کار تبلیغاتی و تحریف، ورق را برگرداند! 🔹در غدیر، دست امیرمومنان(ع) را بلند کردند که او خلیفه شماست؛ حس پیروزی کردیم؛ اما در جنگ رسانه‌ای باختیم: ولی یعنی دوست! 🔹تشییع شبانه و غریبانه حضرت مادر(س) را گواه نارضایتی‌شان از خلفا دانستیم؛ حس پیروزی کردیم؛ اما در جنگ رسانه‌ای باختیم: تشییع شبانه نشانه حیای بانو است! 🔹در جنگ صفین عمار شهید شد؛ حدیث خواندیم که فرمود: قاتل عمار در سمت باطل تاریخ ایستاده است؛ حس پیروزی کردیم؛ اما در جنگ رسانه‌ای باختیم: علی عمار را به میدان جنگ فرستاده و قاتل واقعی اوست! ▫️مجید مبینی 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
🔹 با انتشار خبر انصراف جلیلی و انصراف قالیباف
🔺نزدیک به چهل درصد مردم حرف‌های شما درباره را دریافت نمی‌کنند! 🔹 ۳۷درصد مردم فقط از پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند 🔹بنابراین بسنده کردن به جهاد تبیین در پیام‌رسان و بله و ... یک غفلت بزرگ و خطرآفرین برای کشور است 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
با اتهام فساد فکر کردند برنده می‌شوند، اما مردم گفتند همه با هم فاسدید این هم ثمره‌اش؛ این هم مشارکت بگذاریم و بگذریم ... @mahdian_mohsen
سومین کنفرانس ملی فضای سایبر 🔹مهلت ارسال: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ 🌐 http://cysp2024.ut.ac.ir @enoensani 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
تکنیک اقناعی توسل به احساسات 🔹نباید به گونه‌ای رقیب را نقد کرد که تخریب محسوب شود و بتواند کند 🔹 مردم با احساس خود به گریه او رای خواهند داد؛ نه با منطق خود به نقد ما! 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
🔺ناسزا نگویید؛ فقط اعمال آنها را توصیف کنید 🔹امام على (عليه السلام) آنگاه كه شنيدند گروهى از ياران ایشان به شاميان ناسزا مى‌گويند، فرمودند: 🔹 إنّي أكرَهُ لَكُم أن تَكُونُوا سَبّابِينَ و لكِنَّكُم لو وَصَفتُم أعمالَهُم و ذَكَرتُم حالَهُم كانَ أصوَبَ في القَولِ و أبلَغَ في العُذرِ 🔹 من خوش ندارم كه شما بگویید، بلكه اگر آنها را کنید و حال آنها را بیان كنيد، در مقام بیان مؤثرتر و در مقام عذر مناسب‌تر است. ▫️(نهج البلاغه، خطبه ۲۰۶) 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
🔹جلیلی و پزشکیان؛ تفاوت فرم و محتوا در رسانه 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی 🆔 @rasadin
. 🔺نتیجه ایتانشینی از دست دادن تخاطب با مردم بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌کند: ❇️ نشست تخصصی همستر نات کوین و کنش‌های کاربران ایرانی بررسی پدیده ارزهای دیجیتال سرگرمی محور با حضور: 🔸دکتر محمدحسن یادگاری/ عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی 🔸دکتر میثم قمیشیان/ کارشناس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای 🔸دکتر عباس آشتیانی/ پژوهشگر حوزه بلاک‌چین و رمز ارزها 🔹یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ تا ۱۶ پخش برخط: skyroom.online/ch/ricac/communication @ricac_ac_ir
کدام شبکه اجتماعی به واقعیت جامعه نزدیک‌تر است؟ 🔹در روزهای گذشته، تبِ ارائه آمار و پیش‌بینی از انتخابات بالا بود. بخشی از این پیش‌بینی‌ها بر اساس کلان‌داده شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت. سؤال اینجاست که کدام شبکه اجتماعی می‌تواند به واقعیت جامعه نزدیک‌تر باشد و آن را بهتر بازنمایی کند؟ 🔹بررسی‌های لایف‌وب نشان می‌دهد که اگر نتیجه انتخابات را معیاری از نظرات موجود در جامعه در نظر بگیریم، گروه‌های عمومی تلگرام بهترین شاخص آنلاین برای پیش‌بینی و شناخت بهتر جامعه است. www.lifewebco.com
🏴حضرت آیت‌الله بهجت(ره): ▪️ آن آقا بالای منبر می‌گفته است: «[وقتی که] می‌خواهید به روضه بروید، [اگر] از شما سؤال کردند که کجا می‌خواهید بروید، نگویید می‌خواهید بروید روضه، بگویید می‌خواهیم برویم کربلا». 📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص۴٣ (مجموعه فرمایشات آیت‌اللّٰه بهجت پیرامون حضرت سیدالشهداء علیه السلام و اصحاب و یاران آن حضرت) @bahjat_ir
🔺شهید رئیسی و دکتر پزشکیان در چه شرایطی دولت را تحویل گرفتند؟ 🔺 در دیدار هیئت دولت، ۸ شهریور ۱۴۰۲: یک توصیه‌ دیگر کارآمدسازی فعّالیّت‌های ای دولت است ... زبان دولت در بیان آنچه انجام گرفته متأسّفانه زبان رسایی نیست؛ اتّفاقات خوبی که افتاده، به آن اندازه‌ای که شایسته و حقّش است، در نظر مردم و ذهن مردم منعکس نشده، اینها خیلی باارزش و مهم است، منتها دیده نمی‌شود ... کار اطّلاع‌رسانی در دولت متأسّفانه ضعیف است؛ یعنی آن کار اساسی برای اطّلاع‌رسانی نمی‌شود. اینکه یک نفر بیاید در تلویزیون حرف بزند و به مردم بگوید این کارها شده، این اطّلاع‌رسانی نیست؛ اطّلاع‌رسانی یک هنر است، یک کار هنری باید انجام بگیرد تا اینکه درست اطّلاع‌رسانی بشود ... یک فکر جدّی و عاجلی باید روی این مسئله بشود. 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin